Klacht Itamar Ben-Gvir -- de Israëlische politicus. Hij is momenteel minister van Nationale Veiligheid en leider van Otzma Yehudit (Joodse Kracht). wil dingen die niet door de beugel kunnen. Ik ben geen free Palestine type kerel, maar dit soort uitspraken, dan verspeel je wat mij betreft alle steun.quote:In Gaza worden – ondanks een bestand – nog vrijwel dagelijks Palestijnen gedood. Maar wat betreft Ben-Gvir is dat niet genoeg. „We moeten niet alleen degenen die een onmiddellijke bedreiging vormen [doden]. Nee, er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn”, zei hij in de podcast. „Het zijn geen mensen, ik geef hen een compliment als ik hen mensen noem.” Ook riep hij op tot de massale emigratie van Palestijnen uit Gaza, wat neer zou komen op etnische zuivering.
Het grootste beest is hij zelfquote:Op maandag 17 augustus 2026 18:41 schreef Hathor het volgende:
Hij heeft grotendeels gelijk, Gaza zit vol met beesten.
Salam aleikumquote:
Madagascar is al eens voorgesteld.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:50 schreef Jahr00n het volgende:
Deze mensen haten elkaar intens en dit conflict blijft voor altijd door sudderen. Het beste zou zijn dat 1 van beide partijen in een leeg stuk Afrika gaat wonen. Mij maakt het niet uit welke partij dat doet.
Ja dat zou inderdaad het beste zijn, maar welke partij pakt de verhuiskoffers?quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:50 schreef Jahr00n het volgende:
Deze mensen haten elkaar intens en dit conflict blijft voor altijd door sudderen. Het beste zou zijn dat 1 van beide partijen in een leeg stuk Afrika gaat wonen. Mij maakt het niet uit welke partij dat doet.
Dat mag een onafhankelijke partij bepalen. De Rijdende Rechter bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat zou inderdaad het beste zijn, maar welke partij pakt de verhuiskoffers?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel vrachtjes kan die Eichmann morgen doen Reichsführer ?RED ONS HENNIEGOD
ik mis in je verhaal alle context wie deze Ben Gvir is en waarom er een topic over hem is als hij dit soort uitspraken doet.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:37 schreef Hetekip het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)ians-in-gaza-nightly
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-waard-a4934602
[..]
Klacht Adolf Gvir wil dingen die niet door de beugel kunnen. Ik ben geen free Palestine type kerel, maar dit soort uitspraken, dan verspeel je wat mij betreft alle steun.
Wat vinden jullie er van, moeten landen niet eens wat politieke druk gaan zetten? Of gaan we straks roepen dat we het niet geweten hebben.
Kan gewoon in het andere topic overigens.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:08 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik schrik toch wel iedere keer van de taal die die man uitslaat hoor.
Met zulke lui aan het roer is al dat gelul over vrede ook maar een beetje wishful thinking.
Dude..quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:51 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Madagascar is al eens voorgesteld.
Waarschijnlijk heeft 7 oktober daar wel iets mee van doen. Dit zou voor de hele wereld al moeten duidelijk geweest zijn dat we met beesten te maken hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:08 schreef vul_maar_in het volgende:
Met zulke lui aan het roer is al dat gelul over vrede ook maar een beetje wishful thinking.
Ben Gvir is extremist en minister in het kabinet Nethanyahu. Dit verdient een apart topic omdat het anders ondergesneeuwd raakt in het algemene topic. Ik ben er wel voor om de topictitel te wijzigen naar iets wat dichter bij de gelinkte artikelen ligt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:11 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ik mis in je verhaal alle context wie deze Ben Gvir is en waarom er een topic over hem is als hij dit soort uitspraken doet.
Het zijn niet eens mensen...... dit zijn wel heel extreme woorden hoor. Beide kanten vol met haat.quote:Extreemrechtse Israëlische minister Ben-Gvir wil dagelijks tientallen Palestijnen doden
De extreemrechtse Israëlische minister Ben-Gvir heeft opgeroepen om iedere dag 30 tot 40 Palestijnen in Gaza te vermoorden. Hij deed dat dit weekend in de podcast van Rom Braslavski, die meer dan twee jaar werd gegijzeld door Hamas.
"Ik vind dat er gerichte liquidaties in Gaza moeten worden uitgevoerd, waarbij er elke nacht 30 tot 40 mensen worden uitgeschakeld", zei Ben-Gvir. "Niet alleen degenen die een directe bedreiging vormen. Er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn. Ze zouden niet moeten leven. Het zijn niet eens mensen", zei hij.
2 kampen die er zo in staan en wij maar de shit ervan dragen en ons laten verdelen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn niet eens mensen...... dit zijn wel heel extreme woorden hoor. Beide kanten vol met haat.
Misschien wilde @Regilio_ daar nog op vakantie naartoe.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:26 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wat? Genocide mag wel maar een garpje is not done? Bits pls.
OP en TT iets meer duiding gegeven.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:20 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ben Gvir is extremist en minister in het kabinet Nethanyahu. Dit verdient een apart topic omdat het anders ondergesneeuwd raakt in het algemene topic. Ik ben er wel voor om de topictitel te wijzigen naar iets wat dichter bij de gelinkte artikelen ligt.
Je kan wel in FB vraag doen daarvoor mijn zegen heb je. Ik heb voor de TT gekozen omdat ik het wel nazi praktijken vindt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:20 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ben Gvir is extremist en minister in het kabinet Nethanyahu. Dit verdient een apart topic omdat het anders ondergesneeuwd raakt in het algemene topic. Ik ben er wel voor om de topictitel te wijzigen naar iets wat dichter bij de gelinkte artikelen ligt.
Zou me niets verbazen als dat hele 7 oktober een grote false flag was in de zin van dat de Mossad wat achterlijke en kortzichtige idioten gevonden heeft, die wat training en gear hebben gegeven en ze vervolgens vrij spel hebben gegeven. De weg is daarmee volledig vrijgelegd voor een totale annexatie van het gebied. Verder ga ik me er niet mee bezighouden, want ze zijn hier al niet eens in staat om Rusland naar de tafel te krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:17 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft 7 oktober daar wel iets mee van doen. Dit zou voor de hele wereld al moeten duidelijk geweest zijn dat we met beesten te maken hebben.
Dat kan, maar ik denk dat het beter is om de TT feitelijk te houden. Kun je later je mening alsnog verkondigen. Ik heb hier vaker gezien dat naamsverbasteringen niet acceptabel zijn. Dan vind ik het wel fair om daar consequent mee om te gaan. Neemt niet weg dat ik wel begrijp waarom je met die verbastering op de proppen komt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:31 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Je kan wel in FB vraag doen daarvoor mijn zegen heb je. Ik heb voor de TT gekozen omdat ik het wel nazi praktijken vindt.
Ja ok is ook wel zo.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:26 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wat? Genocide mag wel maar een garpje is not done? Bits pls.
1200 nogwat dooien. Israël is vervolgens als een beest tekeer aan het gaan en de vele duizenden en duizenden dooien staan in geen enkele verhouding meer tot wat Hamaz gedaan heeft.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:17 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft 7 oktober daar wel iets mee van doen. Dit zou voor de hele wereld al moeten duidelijk geweest zijn dat we met beesten te maken hebben.
71.000 directe doden. Indirect door ziekten, honger etc zal het aantal flink hoger liggen.quote:Sinds de escalatie op 7 oktober 2023 tot begin 2026 zijn er naar schatting ruim 71.000 Palestijnen gedood in de Gazastrook. Dit cijfer is afkomstig van de lokale gezondheidsautoriteiten en wordt inmiddels ook door het Israëlisch leger en de VN (OCHA) gehanteerd als directe slachtoffers van het geweld.
Dat Israël sindsdien 70000 palestijnen heeft vermoord is heel menselijk zeker....quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:17 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Het gekke is dat deze doden hen niet deert, het is een heilige daad om gedood te worden. Kinderen worden gekweekt om te sterven, lijkt het.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:49 schreef vosss het volgende:
[..]
1200 nogwat dooien. Israël is vervolgens als een beest tekeer aan het gaan en de vele duizenden en duizenden dooien staan in geen enkele verhouding meer tot wat Hamaz gedaan heeft.
En dan heb je iemand zoals die Gvir die dit soort uitspraken roept.
Tuurlijk, knal elke dag wat Gazanen af, schuldig of niet, het maakt niet uit, opgeflikkerd. En schuif de gele lijn steeds verder op, alles plat gooien en kom maar door met de volgende illegale nederzettingen hoor!
Hij neemt nog nèt niet de woorden "untermenschen" en "lebensraum" in de mond, veel scheelt dat niet.
En dat gegeven vind ik nogal stuitend. En niet een klein beetje ook.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:49 schreef vosss het volgende:
Hij neemt nog nèt niet de woorden "untermenschen" en "lebensraum" in de mond, veel scheelt dat niet.
Dit vooral ja.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:57 schreef RotatoR het volgende:
Mensen blijven zich maar drukmaken om een middeleeuwse stammenstrijd hier 4000km vandaan
En dit is dus precies wat de media wil bewerkstelligen. Wat men doet is elke bizarre uitspraak van een Israëlische politicus op de voorpagina zetten en presenteren alsof dit emblematisch is voor heel Israël en eigenlijk ook nog de Joodse diaspora.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:08 schreef vul_maar_in het volgende:
Maar dat komen ze dus wél.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:00 schreef Mubassie het volgende:
Ze doen maar wat ze willen daar, zolang die tijdbommen uit 'Palestina' maar niet naar Nederland komen.
Precies iemand die zoiets roept is wat mij betreft de nazi.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:59 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat gegeven vind ik nogal stuitend. En niet een klein beetje ook.
Wanneer gaat Jetten hier wat over zeggen? Waar zijn de verontwaardigingen? Worden ambassadeurs op het matje geroepen? Sancties?
Welnee, natuurlijk niet, want als je hier wat van vindt dan ben je een vuile nazi, want zo rollen ze.
Iemand die zulke dingen roept is gewoon af.
Gesponsord door Israël.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:06 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Maar dat komen ze dus wél.
Die mafklapper met zijn zielige vrouwtje die in Zeist een duwtje kreeg is gelukkig wel pleite.
En dit:
NWS / Universiteit Utrecht zet pro-Gaza-beleid voort en verwelkomt studenten
En hier:
https://www.geenstijl.nl/(...)derland-asielzoekers
Egypte, Jordanië komen ze absoluut niet in, maar Nederland bukt weer lekker zoals gewoonlijk met het kontje omhoog.
Er komen nog leukere tijden aan dus.
Wat is gesponsord door Israël?quote:
Nou ja dat doet Nederland helemaal zelf toch?quote:
Je kan geen pussy zijn als je met monsters te maken hebt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het grootste beest is hij zelf
Daar zouden de stokstaartjes enorm van geshockeerd raken.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:51 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Madagascar is al eens voorgesteld.
Ze beseffen daar inmiddels als geen ander dat vrede met Arabieren domweg niet mogelijk is, en dus zetten ze vol in op een agressieve verdediging, in de toon van jij slaat ons 1 keer, wij slaan 10 keer terug.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:08 schreef vul_maar_in het volgende:
Ja natuurlijk is dit acceptabel, je kan geen mooi weer gaan spelen met bloeddorstige monsters, daar zet je je eigen monsters tegenover.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:18 schreef Chillegast het volgende:
Laten we niet vergeten dat deze extremist deel uitmaakt van de regering Nethanyahu. In veel landen kun je er vanuit gaan dat ministers geen eigen standpunten innemen, maar altijd kabinetsstandpunten. In Nederland is dat zelfs staatsrechtelijk zo geregeld.
Dat Nethanyahu deze Ben Gvir er niet uittrapt om dit soort uitspraken betekent dat hij dit acceptabel vindt. Althans, hij vind electorale steun kennelijk belangrijker dan het verwerpen van dit soort (oorlogs)misdadige intenties.
Maar nu lijken ze wel een beetje op de 17 jarige pestkoppen die een stel bruggers van 12 of 13 lastig vallen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze beseffen daar inmiddels als geen ander dat vrede met Arabieren domweg niet mogelijk is, en dus zetten ze vol in op een agressieve verdediging, in de toon van jij slaat ons 1 keer, wij slaan 10 keer terug.
Het is hun enige kans op voortbestaan.
Dan hadden die bruggers maar geen bloedbad moeten aanrichten, geen greintje medeleven mee.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:23 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maar nu lijken ze wel een beetje op de 17 jarige pestkoppen die een stel bruggers van 12 of 13 lastig vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |