abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221596425
https://www.aljazeera.com(...)ians-in-gaza-nightly

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-waard-a4934602

quote:
In Gaza worden – ondanks een bestand – nog vrijwel dagelijks Palestijnen gedood. Maar wat betreft Ben-Gvir is dat niet genoeg. „We moeten niet alleen degenen die een onmiddellijke bedreiging vormen [doden]. Nee, er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn”, zei hij in de podcast. „Het zijn geen mensen, ik geef hen een compliment als ik hen mensen noem.” Ook riep hij op tot de massale emigratie van Palestijnen uit Gaza, wat neer zou komen op etnische zuivering.
Klacht Itamar Ben-Gvir -- de Israëlische politicus. Hij is momenteel minister van Nationale Veiligheid en leider van Otzma Yehudit (Joodse Kracht). wil dingen die niet door de beugel kunnen. Ik ben geen free Palestine type kerel, maar dit soort uitspraken, dan verspeel je wat mij betreft alle steun.

Wat vinden jullie er van, moeten landen niet eens wat politieke druk gaan zetten? Of gaan we straks roepen dat we het niet geweten hebben.

-geen verbasteringen graag, thx-

[ Bericht 3% gewijzigd door vul_maar_in op 17-08-2026 19:16:15 ]
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_221596435
Ik ben voor alles wat er voor zorgt dat ze niet hier komen, de rest zoeken ze maar uit daar in de zandbak.
pi_221596441
Deze man is zelf geen mens maar een gewetenloos monster

En ja er mag veel meer druk komen op Israel
pi_221596452
Hij heeft grotendeels gelijk, Gaza zit vol met beesten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221596461
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:41 schreef Hathor het volgende:
Hij heeft grotendeels gelijk, Gaza zit vol met beesten.
Het grootste beest is hij zelf
pi_221596471
Oké Achmed
pi_221596478
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:43 schreef GezondRechts het volgende:
Oké Achmed
Salam aleikum
pi_221596522
Deze mensen haten elkaar intens en dit conflict blijft voor altijd door sudderen. Het beste zou zijn dat 1 van beide partijen in een leeg stuk Afrika gaat wonen. Mij maakt het niet uit welke partij dat doet.
pi_221596529
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:50 schreef Jahr00n het volgende:
Deze mensen haten elkaar intens en dit conflict blijft voor altijd door sudderen. Het beste zou zijn dat 1 van beide partijen in een leeg stuk Afrika gaat wonen. Mij maakt het niet uit welke partij dat doet.
Madagascar is al eens voorgesteld.
pi_221596536
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:50 schreef Jahr00n het volgende:
Ja dat zou inderdaad het beste zijn, maar welke partij pakt de verhuiskoffers?
  maandag 17 augustus 2026 @ 18:56:16 #11
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221596548
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat zou inderdaad het beste zijn, maar welke partij pakt de verhuiskoffers?
Dat mag een onafhankelijke partij bepalen. De Rijdende Rechter bijvoorbeeld.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 17 augustus 2026 @ 18:56:31 #12
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_221596549
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:43 schreef GezondRechts het volgende:
Oké Achmed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel vrachtjes kan die Eichmann morgen doen Reichsführer ?
RED ONS HENNIEGOD
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 19:08:39 #13
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221596626
Ik schrik toch wel iedere keer van de taal die die man uitslaat hoor.

Met zulke lui aan het roer is al dat gelul over vrede ook maar een beetje wishful thinking.
- vmi voor intimi -
  maandag 17 augustus 2026 @ 19:11:19 #14
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_221596642
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:37 schreef Hetekip het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)ians-in-gaza-nightly

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-waard-a4934602
[..]
Klacht Adolf Gvir wil dingen die niet door de beugel kunnen. Ik ben geen free Palestine type kerel, maar dit soort uitspraken, dan verspeel je wat mij betreft alle steun.

Wat vinden jullie er van, moeten landen niet eens wat politieke druk gaan zetten? Of gaan we straks roepen dat we het niet geweten hebben.
ik mis in je verhaal alle context wie deze Ben Gvir is en waarom er een topic over hem is als hij dit soort uitspraken doet.
  maandag 17 augustus 2026 @ 19:12:51 #15
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221596650
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:08 schreef vul_maar_in het volgende:

Met zulke lui aan het roer is al dat gelul over vrede ook maar een beetje wishful thinking.
Kan gewoon in het andere topic overigens.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221596674
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:51 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dude..
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221596675
quote:

Waarschijnlijk heeft 7 oktober daar wel iets mee van doen. Dit zou voor de hele wereld al moeten duidelijk geweest zijn dat we met beesten te maken hebben.
pi_221596680
Laten we niet vergeten dat deze extremist deel uitmaakt van de regering Nethanyahu. In veel landen kun je er vanuit gaan dat ministers geen eigen standpunten innemen, maar altijd kabinetsstandpunten. In Nederland is dat zelfs staatsrechtelijk zo geregeld.

Dat Nethanyahu deze Ben Gvir er niet uittrapt om dit soort uitspraken betekent dat hij dit acceptabel vindt. Althans, hij vind electorale steun kennelijk belangrijker dan het verwerpen van dit soort (oorlogs)misdadige intenties.
pi_221596692
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:11 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
ik mis in je verhaal alle context wie deze Ben Gvir is en waarom er een topic over hem is als hij dit soort uitspraken doet.
Ben Gvir is extremist en minister in het kabinet Nethanyahu. Dit verdient een apart topic omdat het anders ondergesneeuwd raakt in het algemene topic. Ik ben er wel voor om de topictitel te wijzigen naar iets wat dichter bij de gelinkte artikelen ligt.
pi_221596703
Deze man represents evil in its purest form. Dankzij hem kan er nog wel een paar miljard naar damage controle gaan.
  maandag 17 augustus 2026 @ 19:23:01 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221596709
quote:
Extreemrechtse Israëlische minister Ben-Gvir wil dagelijks tientallen Palestijnen doden

De extreemrechtse Israëlische minister Ben-Gvir heeft opgeroepen om iedere dag 30 tot 40 Palestijnen in Gaza te vermoorden. Hij deed dat dit weekend in de podcast van Rom Braslavski, die meer dan twee jaar werd gegijzeld door Hamas.

"Ik vind dat er gerichte liquidaties in Gaza moeten worden uitgevoerd, waarbij er elke nacht 30 tot 40 mensen worden uitgeschakeld", zei Ben-Gvir. "Niet alleen degenen die een directe bedreiging vormen. Er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn. Ze zouden niet moeten leven. Het zijn niet eens mensen", zei hij.
Het zijn niet eens mensen...... dit zijn wel heel extreme woorden hoor. Beide kanten vol met haat.
pi_221596731
quote:
81s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:17 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dude..
Wat? Genocide mag wel maar een garpje is not done? Bits pls. :P
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 19:27:13 #23
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221596733
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Het zijn niet eens mensen...... dit zijn wel heel extreme woorden hoor. Beide kanten vol met haat.
2 kampen die er zo in staan en wij maar de shit ervan dragen en ons laten verdelen.
- vmi voor intimi -
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 19:28:26 #24
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221596744
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:26 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Misschien wilde @Regilio_ daar nog op vakantie naartoe.
- vmi voor intimi -
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 19:29:23 #25
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221596749
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:20 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ben Gvir is extremist en minister in het kabinet Nethanyahu. Dit verdient een apart topic omdat het anders ondergesneeuwd raakt in het algemene topic. Ik ben er wel voor om de topictitel te wijzigen naar iets wat dichter bij de gelinkte artikelen ligt.
OP en TT iets meer duiding gegeven.
- vmi voor intimi -
pi_221596763
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:20 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Je kan wel in FB vraag doen daarvoor mijn zegen heb je. Ik heb voor de TT gekozen omdat ik het wel nazi praktijken vindt.
  maandag 17 augustus 2026 @ 19:34:03 #27
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221596780
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:17 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Waarschijnlijk heeft 7 oktober daar wel iets mee van doen. Dit zou voor de hele wereld al moeten duidelijk geweest zijn dat we met beesten te maken hebben.
Zou me niets verbazen als dat hele 7 oktober een grote false flag was in de zin van dat de Mossad wat achterlijke en kortzichtige idioten gevonden heeft, die wat training en gear hebben gegeven en ze vervolgens vrij spel hebben gegeven. De weg is daarmee volledig vrijgelegd voor een totale annexatie van het gebied. Verder ga ik me er niet mee bezighouden, want ze zijn hier al niet eens in staat om Rusland naar de tafel te krijgen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221596791
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:31 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Je kan wel in FB vraag doen daarvoor mijn zegen heb je. Ik heb voor de TT gekozen omdat ik het wel nazi praktijken vindt.
Dat kan, maar ik denk dat het beter is om de TT feitelijk te houden. Kun je later je mening alsnog verkondigen. Ik heb hier vaker gezien dat naamsverbasteringen niet acceptabel zijn. Dan vind ik het wel fair om daar consequent mee om te gaan. Neemt niet weg dat ik wel begrijp waarom je met die verbastering op de proppen komt.
pi_221596830
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:26 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ja ok is ook wel zo.

Geen toekomstige vakantiebestemming vooralsnog btw @vul_maar_in
pi_221596899
quote:

[..]
1200 nogwat dooien. Israël is vervolgens als een beest tekeer aan het gaan en de vele duizenden en duizenden dooien staan in geen enkele verhouding meer tot wat Hamaz gedaan heeft.

En dan heb je iemand zoals die Gvir die dit soort uitspraken roept.

Tuurlijk, knal elke dag wat Gazanen af, schuldig of niet, het maakt niet uit, opgeflikkerd. En schuif de gele lijn steeds verder op, alles plat gooien en kom maar door met de volgende illegale nederzettingen hoor!

Hij neemt nog nèt niet de woorden "untermenschen" en "lebensraum" in de mond, veel scheelt dat niet. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221596936
quote:
Sinds de escalatie op 7 oktober 2023 tot begin 2026 zijn er naar schatting ruim 71.000 Palestijnen gedood in de Gazastrook. Dit cijfer is afkomstig van de lokale gezondheidsautoriteiten en wordt inmiddels ook door het Israëlisch leger en de VN (OCHA) gehanteerd als directe slachtoffers van het geweld.
71.000 directe doden. Indirect door ziekten, honger etc zal het aantal flink hoger liggen.
pi_221596965
quote:

[..]
Dat Israël sindsdien 70000 palestijnen heeft vermoord is heel menselijk zeker....
pi_221596968
Mensen blijven zich maar drukmaken om een middeleeuwse stammenstrijd hier 4000km vandaan :z
pi_221596970
Maar hoeveel Palestijnen zijn er in die periode bijgekomen?
Ze fokken nog harder dan Duracell-konijnen.

Genocide, mijn aars.

pi_221596975
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:49 schreef vosss het volgende:

[..]
1200 nogwat dooien. Israël is vervolgens als een beest tekeer aan het gaan en de vele duizenden en duizenden dooien staan in geen enkele verhouding meer tot wat Hamaz gedaan heeft.

En dan heb je iemand zoals die Gvir die dit soort uitspraken roept.

Tuurlijk, knal elke dag wat Gazanen af, schuldig of niet, het maakt niet uit, opgeflikkerd. En schuif de gele lijn steeds verder op, alles plat gooien en kom maar door met de volgende illegale nederzettingen hoor!

Hij neemt nog nèt niet de woorden "untermenschen" en "lebensraum" in de mond, veel scheelt dat niet. :X
Het gekke is dat deze doden hen niet deert, het is een heilige daad om gedood te worden. Kinderen worden gekweekt om te sterven, lijkt het.
pi_221596982
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:49 schreef vosss het volgende:
En dat gegeven vind ik nogal stuitend. En niet een klein beetje ook.

Wanneer gaat Jetten hier wat over zeggen? Waar zijn de verontwaardigingen? Worden ambassadeurs op het matje geroepen? Sancties?

Welnee, natuurlijk niet, want als je hier wat van vindt dan ben je een vuile nazi, want zo rollen ze.

Iemand die zulke dingen roept is gewoon af. :r
pi_221596984
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:57 schreef RotatoR het volgende:
Mensen blijven zich maar drukmaken om een middeleeuwse stammenstrijd hier 4000km vandaan :z
Dit vooral ja.

En we mogen vooral Halsema&Pels en Dijksma&Voortman bedanken voor hun niet geringe bijdrage aan het importeren van dit probleem met hun achterlijke Nakba herdenkingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Regilio_ op 17-08-2026 20:14:47 ]
  maandag 17 augustus 2026 @ 20:00:51 #38
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221596985
Ze doen maar wat ze willen daar, zolang die tijdbommen uit 'Palestina' maar niet naar Nederland komen.
pi_221597007
quote:

En dit is dus precies wat de media wil bewerkstelligen. Wat men doet is elke bizarre uitspraak van een Israëlische politicus op de voorpagina zetten en presenteren alsof dit emblematisch is voor heel Israël en eigenlijk ook nog de Joodse diaspora.

Nu, de Palestijnse leiders zeggen ook genoeg radicale dingen of wat te denken van de bredere Arabische en Islamitische wereld. Daar wordt niet eens over bericht, daar is totaal geen aandacht voor.

Zo weet men dus een totaal vertekend beeld op te tuigen waarin de radicalen aan de ene kant constant onder het vergrootglas liggen en de radicalen aan de andere kant niet eens over wordt bericht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221597048
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:00 schreef Mubassie het volgende:
Ze doen maar wat ze willen daar, zolang die tijdbommen uit 'Palestina' maar niet naar Nederland komen.
Maar dat komen ze dus wél.

Die mafklapper met zijn zielige vrouwtje die in Zeist een duwtje kreeg is gelukkig wel pleite.

En dit:
NWS / Universiteit Utrecht zet pro-Gaza-beleid voort en verwelkomt studenten

En hier:
https://www.geenstijl.nl/(...)derland-asielzoekers

Egypte, Jordanië komen ze absoluut niet in, maar Nederland bukt weer lekker zoals gewoonlijk met het kontje omhoog.

Er komen nog leukere tijden aan dus :) .
pi_221597055
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:59 schreef vosss het volgende:

[..]
En dat gegeven vind ik nogal stuitend. En niet een klein beetje ook.

Wanneer gaat Jetten hier wat over zeggen? Waar zijn de verontwaardigingen? Worden ambassadeurs op het matje geroepen? Sancties?

Welnee, natuurlijk niet, want als je hier wat van vindt dan ben je een vuile nazi, want zo rollen ze.

Iemand die zulke dingen roept is gewoon af. :r
Precies iemand die zoiets roept is wat mij betreft de nazi.
pi_221597068
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:06 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Maar dat komen ze dus wél.

Die mafklapper met zijn zielige vrouwtje die in Zeist een duwtje kreeg is gelukkig wel pleite.

En dit:
NWS / Universiteit Utrecht zet pro-Gaza-beleid voort en verwelkomt studenten

En hier:
https://www.geenstijl.nl/(...)derland-asielzoekers

Egypte, Jordanië komen ze absoluut niet in, maar Nederland bukt weer lekker zoals gewoonlijk met het kontje omhoog.

Er komen nog leukere tijden aan dus :) .
Gesponsord door Israël.
pi_221597081
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:08 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Gesponsord door Israël.
Wat is gesponsord door Israël?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221597083
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:08 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Gesponsord door Israël.
Nou ja dat doet Nederland helemaal zelf toch?

En Ben Gvir is een totaaldebiel ja. Was ie al en blijft ie ongetwijfeld ook.
pi_221597130
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het grootste beest is hij zelf
Je kan geen pussy zijn als je met monsters te maken hebt.
pi_221597137
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:51 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Daar zouden de stokstaartjes enorm van geshockeerd raken.
pi_221597148
quote:

Ze beseffen daar inmiddels als geen ander dat vrede met Arabieren domweg niet mogelijk is, en dus zetten ze vol in op een agressieve verdediging, in de toon van jij slaat ons 1 keer, wij slaan 10 keer terug.

Het is hun enige kans op voortbestaan.
pi_221597154
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:18 schreef Chillegast het volgende:
Laten we niet vergeten dat deze extremist deel uitmaakt van de regering Nethanyahu. In veel landen kun je er vanuit gaan dat ministers geen eigen standpunten innemen, maar altijd kabinetsstandpunten. In Nederland is dat zelfs staatsrechtelijk zo geregeld.

Dat Nethanyahu deze Ben Gvir er niet uittrapt om dit soort uitspraken betekent dat hij dit acceptabel vindt. Althans, hij vind electorale steun kennelijk belangrijker dan het verwerpen van dit soort (oorlogs)misdadige intenties.
Ja natuurlijk is dit acceptabel, je kan geen mooi weer gaan spelen met bloeddorstige monsters, daar zet je je eigen monsters tegenover.
pi_221597157
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ze beseffen daar inmiddels als geen ander dat vrede met Arabieren domweg niet mogelijk is, en dus zetten ze vol in op een agressieve verdediging, in de toon van jij slaat ons 1 keer, wij slaan 10 keer terug.

Het is hun enige kans op voortbestaan.
Maar nu lijken ze wel een beetje op de 17 jarige pestkoppen die een stel bruggers van 12 of 13 lastig vallen.
pi_221597169
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:23 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Maar nu lijken ze wel een beetje op de 17 jarige pestkoppen die een stel bruggers van 12 of 13 lastig vallen.
Dan hadden die bruggers maar geen bloedbad moeten aanrichten, geen greintje medeleven mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')