abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:43:51 #101
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221598971
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Dit soort taferelen hebben we nog nooit gezien in de Israëlische samenleving en zul je ook niet zien.
[..]

Nee die kolonisten zijn inderdaad niet zo, en die genocidale bewindspersonen ook niet :') Zowel Hamas, kolonisten als de Israelische regering zal niemand missen wanneer ze er niet meer zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221599142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Nee die kolonisten zijn inderdaad niet zo, en die genocidale bewindspersonen ook niet :') Zowel Hamas, kolonisten als de Israelische regering zal niemand missen wanneer ze er niet meer zijn.
Tussen de Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever zul je vast nog wel een paar mensen zo gek hebben. In de verdere Israëlische samenleving niet, dit schept een groot contrast met de Palestijnse samenleving waar dit de norm is en de mensen die zich ervan distantieren juist een uitzondering zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221599257
Iets wordt geplaatst, en niemand die het echt gaat beluisteren. Hij heeft het overduidelijk over terroristen.
pi_221599264
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tussen de Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever zul je vast nog wel een paar mensen zo gek hebben. In de verdere Israëlische samenleving niet, dit schept een groot contrast met de Palestijnse samenleving waar dit de norm is en de mensen die zich ervan distantieren juist een uitzondering zijn.
Je beseft je dat je hier Joodse burgers als 'gek' wegzet, zonder ze te kennen? Zo bont maakt zelfs Hamas het niet
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:37:50 #105
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599266
Je kan ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online een genocidaal regime verdedigen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_221599271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Mods, hoezo staat dit er nog na 14 uur?
Sinds wanneer is dit oke?
Het is walgelijk, maar vrijheid van meningsuiting is belangrijker.

Mods kunnen het nooit goed doen wat dat betreft.
pi_221599275
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen als dat hele 7 oktober een grote false flag was in de zin van dat de Mossad wat achterlijke en kortzichtige idioten gevonden heeft, die wat training en gear hebben gegeven en ze vervolgens vrij spel hebben gegeven. De weg is daarmee volledig vrijgelegd voor een totale annexatie van het gebied. Verder ga ik me er niet mee bezighouden, want ze zijn hier al niet eens in staat om Rusland naar de tafel te krijgen.
Koekoek.
pi_221599287
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:59 schreef vosss het volgende:

[..]
En dat gegeven vind ik nogal stuitend. En niet een klein beetje ook.

Wanneer gaat Jetten hier wat over zeggen? Waar zijn de verontwaardigingen? Worden ambassadeurs op het matje geroepen? Sancties?

Welnee, natuurlijk niet, want als je hier wat van vindt dan ben je een vuile nazi, want zo rollen ze.

Iemand die zulke dingen roept is gewoon af. :r
Heeft er niets mee te maken. Het is gewoon een stukje realpolitiek. Wil je iets tegen Israel doen van betekenis, dan moet je dat als EU doen. Als geheel. Want Israel is ongelooflijk afhankelijk van de Europese markt. Maar teveel Europese landen zijn pro-Israel. Of in elk geval meer pro Israel, dan ze pro Palestijns zijn.

Dus allereerst beseft Jetten dat het geen zin heeft om als Nederland in je eentje tegen de schenen van israel aan te schoppen, en ten tweede weet hij dat Nederland uitstekende banden heeft met Israel.
pi_221599291
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit is dus precies wat de media wil bewerkstelligen. Wat men doet is elke bizarre uitspraak van een Israëlische politicus op de voorpagina zetten en presenteren alsof dit emblematisch is voor heel Israël en eigenlijk ook nog de Joodse diaspora.

Nu, de Palestijnse leiders zeggen ook genoeg radicale dingen of wat te denken van de bredere Arabische en Islamitische wereld. Daar wordt niet eens over bericht, daar is totaal geen aandacht voor.

Zo weet men dus een totaal vertekend beeld op te tuigen waarin de radicalen aan de ene kant constant onder het vergrootglas liggen en de radicalen aan de andere kant niet eens over wordt bericht.
Gvir had het over terroristen. Waarom ga je mee in het mainstream verhaal waarin Israel in een zwart daglicht wordt gezet?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:52:23 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is walgelijk, maar vrijheid van meningsuiting is belangrijker.

Mods kunnen het nooit goed doen wat dat betreft.
A. Volgens mij is het niet echt een mening :P
Walgelijk en racistisch ja, maar ook volkomen onwaar en op geen enkele manier een opinie.

En B. Je mag elke mening uiten, maar dat betekent niet dat iets ook een onbeperkt podium verdient.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_221599359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
'Gaza zit vol met beesten'. Als die mensen beesten zijn, wat is deze man dan precies?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ook een beest, dat is de enige manier om andere beesten te bestrijden.
Gvir is de spiegel die de gazanen voorgehouden krijgen. Wat gvir zegt en vindt, is precies hetgene wat pali's en hun vriendjes zeggen en vinden over Joden en Israëliërs.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221599362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]
A. Volgens mij is het niet echt een mening :P
Walgelijk en racistisch ja, maar ook volkomen onwaar en op geen enkele manier een opinie.

En B. Je mag elke mening uiten, maar dat betekent niet dat iets ook een onbeperkt podium verdient.
In Gaza krijgt een vrouw gedurende haar leven gemiddeld ongeveer 3,3 tot 3,4 kinderen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:58:00 #113
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
In Gaza krijgt een vrouw gedurende haar leven gemiddeld ongeveer 3,3 tot 3,4 kinderen.
Demografisch transitiemodel

Anders gezegd, ongeveer de helft van de burgerslachtoffers is minderjarig. Hoe denk je dat dat komt?
pi_221599390
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:36 schreef theunderdog het volgende:
Iets wordt geplaatst, en niemand die het echt gaat beluisteren. Hij heeft het overduidelijk over terroristen.
Nee.

quote:
„We moeten niet alleen degenen die een onmiddellijke bedreiging vormen [doden]. Nee, er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn”, zei hij in de podcast. „Het zijn geen mensen, ik geef hen een compliment als ik hen mensen noem.”
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:06:06 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221599430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:37 schreef Fretwork het volgende:
Je kan ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online een genocidaal regime verdedigen.
Je kunt ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online onjuistheden als genocide op het web gooien.

Tevens is prima te lezen dat deze man (verder een totale lul trouwens en gevaarlijk bovendien) doelde op terroristen en niet op "Gazanen" iha.

Maar goed, die correctie zullen we nergens terugzien met dezelfde intensiteit waarop woorden als genocide de ether in geslingerd worden.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:06:28 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh, je denkt dat ik pro-Israel ben?

Haha. Ik geef gewoon aan dat dat hele 'ze fokken als konijnen' een racistisch hyperbool is, met een werkelijk gegeven als basis.
Oh nee hoor, ik vond je verder heel redelijk.

Bedoel meer dat die werkelijke basis niet meer is dan een overversimpeling van een wereldwijd voorkomend fenomeen, waarin het aantal kinderen altijd achterloopt op de omhoog gaande levensverwachting.

Tijdens de babyboom kreeg men kan Nederland ook meer dan 3 kinderen per vrouw.
pi_221599439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Oh nee hoor, ik vond je verder heel redelijk.

Bedoel meer dat die werkelijke basis niet meer is dan een overversimpeling van een wereldwijd voorkomend fenomeen, waarin het aantal kinderen altijd achterloopt op de omhoog gaande levensverwachting.

Tijdens de babyboom kreeg men kan Nederland ook meer dan 3 kinderen per vrouw.
Dat is absoluut deels zo. Maar houd jij het voor onmogelijk dat het feit dat Gaza uit religieuze mensen bestaat (voornamelijk islamitisch) er ook mee te maken heeft?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:12:29 #118
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je kunt ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online onjuistheden als genocide op het web gooien.

Tevens is prima te lezen dat deze man (verder een totale lul trouwens en gevaarlijk bovendien) doelde op terroristen en niet op "Gazanen" iha.

Maar goed, die correctie zullen we nergens terugzien met dezelfde intensiteit waarop woorden als genocide de ether in geslingerd worden.
Treurig genoeg wordt er al anderhalf jaar geroepen dat genocide te ver gaat, niet bewezen is, terwijl er elke keer extra stappen naar bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering uit bepaalde gebieden worden gezet. Ben Gvir en andere regeringsfunctionarissen kunnen vrijuit hun plannen delen, dagelijks komen er burgers om, waarvan de helft kinderen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:17:13 #119
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is absoluut deels zo. Maar houd jij het voor onmogelijk dat het feit dat Gaza uit religieuze mensen bestaat (voornamelijk islamitisch) er ook mee te maken heeft?
Nee hoor, maar in de basis zie je dat hoe langer een land stabiel en veilig is, hoe minder kinderen er geboren worden per ouder.

Vergelijk bijvoorbeeld Yemen en Irak maar eens met Saudi Arabië
pi_221599497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee hoor, maar in de basis zie je dat hoe langer een land stabiel en veilig is, hoe minder kinderen er geboren worden per ouder.

Vergelijk bijvoorbeeld Yemen en Irak maar eens met Saudi Arabië
Dat klopt. Alleen daar mag je dan toch best vraagtekens bij zetten? ik vind zelf het ook 'bijzonder' dat je kinderen op de wereld blijft zetten, terwijl je in oorlog of ellende leeft.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:27:10 #121
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat klopt. Alleen daar mag je dan toch best vraagtekens bij zetten? ik vind zelf het ook 'bijzonder' dat je kinderen op de wereld blijft zetten, terwijl je in oorlog of ellende leeft.
Ik zelf ook, maar dat is ook vanuit een bril verderop in het transitiemodel. Vooral in landen met hoge kindersterfte (ziektes, oorlog, maar ook tegenstrijdig hongerproblematiek) zie je dat mensen in hun leven meer kinderen krijgen.

Somalië, Tjaad, Congo e.d. staan nu nog heel hoog in die lijstjes. Neem aan de andere kant Botswana, dat een gigaslag gemaakt heeft in de levensverwachting, dat van >6.5 kind in 1975 naar 2.7 kinderen nu is gegaan.

Om maar te zeggen, die cartoon misbruikt dus wel een heel algemeen gegeven dat je wereldwijd ziet
pi_221599623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik zelf ook, maar dat is ook vanuit een bril verderop in het transitiemodel. Vooral in landen met hoge kindersterfte (ziektes, oorlog, maar ook tegenstrijdig hongerproblematiek) zie je dat mensen in hun leven meer kinderen krijgen.

Somalië, Tjaad, Congo e.d. staan nu nog heel hoog in die lijstjes. Neem aan de andere kant Botswana, dat een gigaslag gemaakt heeft in de levensverwachting, dat van >6.5 kind in 1975 naar 2.7 kinderen nu is gegaan.

Om maar te zeggen, die cartoon misbruikt dus wel een heel algemeen gegeven dat je wereldwijd ziet
Klopt
pi_221599629
Ik schrijf al vele jaren dat Israel behalve een barbaars land is (dat zich volkomen onterecht voordoet als een beschaafd westers land) ook nog eens terreur met name over de Palestijnen bedrijft.
Met zo'n land moet je in mijn idee in ieder geval geen zaken doen en hen zeker niet de hand boven het hoofd houden.
Feitelijk is het één van de meest moorddadige landen ter wereld dat er niet voor terugdeinst om bijvoorbeeld UN vredestroepen waarmee zij een akkoord hebben zonder pardon te elimineren, dat tal van zeer bekende moordaanslagen op haar naam heeft ( zoals de gebroeders Kennedy, VN secretaris Hammarskjold,Olaf Palme en nog vele andere minder bekende personen).
Iedereen die er toe doet en in hun idee in de weg staat van de verwezenlijking van het zionistische handvest.
Daarnaast ook anderen die bijvoorbeeld ministers of de premier in diskrediet brengen.
Het moorden en de terreur gaan maar door. Er komt geen eind aan.
Iedereen die denkt dat het anders is, is horende doof en ziende blind.
pi_221599663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:49 schreef Pegos het volgende:
Ik schrijf al vele jaren dat Israel behalve een barbaars land is (dat zich volkomen onterecht voordoet als een beschaafd westers land) ook nog eens terreur met name over de Palestijnen bedrijft.
Met zo'n land moet je in mijn idee in ieder geval geen zaken doen en hen zeker niet de hand boven het hoofd houden.
Feitelijk is het één van de meest moorddadige landen ter wereld dat er niet voor terugdeinst om bijvoorbeeld UN vredestroepen waarmee zij een akkoord hebben zonder pardon te elimineren, dat tal van zeer bekende moordaanslagen op haar naam heeft ( zoals de gebroeders Kennedy, VN secretaris Hammarskjold,Olaf Palme en nog vele andere minder bekende personen).
Iedereen die er toe doet en in hun idee in de weg staat van de verwezenlijking van het zionistische handvest.
Daarnaast ook anderen die bijvoorbeeld ministers of de premier in diskrediet brengen.
Het moorden en de terreur gaan maar door. Er komt geen eind aan.
Iedereen die denkt dat het anders is, is horende doof en ziende blind.
Wat we aan jouw posts met name zien is dat je dit conflict altijd zo knap volledig weet om te draaien en bij een paar kritische vragen eigenlijk helemaal niets van de inhoud blijkt af te weten.

Zo dacht jij onder meer dat de Palestijnen, de Filistijnen zijn (onjuist), dat de Palestijnen geen Arabieren zijn (onjuist) en de Palestijnse nationale identiteit eeuwenoud is (onjuist). Je steunt een van de meest barbaarse samenlevingen ter wereld (de Palestijnse) en doet vervolgens alsof Israël dit is en jij aan de goede kant van de geschiedenis staat. Niets is minder waar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:19:35 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221599731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:12 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Treurig genoeg wordt er al anderhalf jaar geroepen dat genocide te ver gaat, niet bewezen is, terwijl er elke keer extra stappen naar bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering uit bepaalde gebieden worden gezet. Ben Gvir en andere regeringsfunctionarissen kunnen vrijuit hun plannen delen, dagelijks komen er burgers om, waarvan de helft kinderen.
Graag feiten, geen meningen aub.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')