Dat daar religieuze Joden al eeuwen woonden betekent nog niet dat zij als inheemse bewoners ineens recht hadden op dat stuk land, dat begrijp je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is een Joods land, de culture, etnische en religieuze identiteit van Joden gaat terug naar dit gebied. Joden zijn hier de inheemse bewoners. Er is een reden waarom als er archeologische opgravingen worden gedaan er veelal Joodse artefacts naar worden opgevist en er is een reden waarom Joden die in Polen en Marokko woonden, etnisch gezien meer met elkaar gemeen hebben dan met hun Poolse of Marokkaanse buren waar ze eeuwen naast leefden.
Ja eens dus, echter Hamas doet al decennia niets anders, alle joden moeten en zullen uitgeroeid worden. Dus het verbaast me allemaal helemaal niets.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben-Gvir is een idioot.
Dit soort uitspraken helpen Israel niet.
Hij heeft het eerst over mensen die een directe bedreiging vormen, en daarna over andere mensen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik las ergens dat hij in de podcast niet doelde op Gazanen, maar om terroristen aldaar.
Is dat een leugen, of zijn zijn uitspraken verdraaid?
Oh, bijzonder, want dit is letterlijk het argument dat er wordt gemaakt mbt de Palestijnen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat daar religieuze Joden al eeuwen woonden betekent nog niet dat zij als inheemse bewoners ineens recht hadden op dat stuk land, dat begrijp je zelf toch ook wel?
Dat blijft dus een decennia lang dilemma, want wie heeft die grenzen ooit bepaald?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, bijzonder, want dit is letterlijk het argument dat er wordt gemaakt mbt de Palestijnen.
Het idee was trouwens dat er een Joodse én een Arabische staat zou komen. Dit is structureel afgewezen door de Arabieren.
Palestijnen hebben overweldigend een DNA dat overeenkomt met de Kanaänieten en de Levant.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je gaat hier weer eens de mist in. Sommige Palestijnen komen uit dit gebied, andere uit Egypte, het hedendaagse Syrië, Jordanië or Saoedie-Arabië. Het is een verzameling van Arabieren uit de regio, aangevuld met nog wat afstammelingen van Afrikaanse slaven.
[..]
Wij in het Westen hebben de Palestijnse 'rechten' verkwanseld? Hoe precies?
[..]
Je blijft deze leugen maar herhalen. De Palestijnen (toen nog gewone Arabieren) zijn zelf een burgeroorlog begonnen in 1947 en hebben die verloren.
Volgens het broertje van Gvir is dat de Torah.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat blijft dus een decennia lang dilemma, want wie heeft die grenzen ooit bepaald?
Ja en dan krijg je ruzie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:33 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Volgens het broertje van Gvir is dat de Torah. [ x ]
Wat vanuit de positie van de lokale bevolking niet ondenkbaar was, gezien de Joodse staat niet in onbewoond gebied kwam en de Joden alleen door recente migratie enige merkbare bevolkingsaantallen in de regio hadden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, bijzonder, want dit is letterlijk het argument dat er wordt gemaakt mbt de Palestijnen.
Het idee was trouwens dat er een Joodse én een Arabische staat zou komen. Dit is structureel afgewezen door de Arabieren.
De VN, die waren trouwens anders dan nu, maar doordat er een burgeroorlog uitbrak en Israël na de oprichting werd aangevallen door de omringende landen, werd het land veel groter dan afhankelijk de bedoeling was.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat blijft dus een decennia lang dilemma, want wie heeft die grenzen ooit bepaald?
En daar zeuren ze 80 jaar later en twee generaties verder nog over. Of misschien nog wel drie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VN, die waren trouwens anders dan nu, maar doordat er een burgeroorlog uitbrak en Israël na de oprichting werd aangevallen door de omringende landen, werd het land veel groter dan afhankelijk de bedoeling was.
[ afbeelding ]
Waarom niet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat daar religieuze Joden al eeuwen woonden betekent nog niet dat zij als inheemse bewoners ineens recht hadden op dat stuk land, dat begrijp je zelf toch ook wel?
Ja, de grenzen van 1947 en niet die twee stukjes Gaza en de WestBank.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Het was bezet gebied (door de Britten) en die hebben de handen er vanaf getrokken. Het toewijzen van het land is via de VN gegaan. Israël heeft de onafhankelijkheid uitgeroepen en dat is door vrijwel alle landen erkend.
Dus het is wel een draai ten opzichte van wat hij daadwerkelijk heeft gezegd. Duidelijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij heeft het eerst over mensen die een directe bedreiging vormen, en daarna over andere mensen.
Je kan dat best uitleggen als 'de ene zijn terroristen die nu gevaarlijk zijn en de tweede terroristen die straks gevaarlijk worden', maar ook als 'we doen terroristen en de rest ook'. Beetje afhankelijk van hoe geneigd je bent om deze mensen zwart danwel wit te zien.
De soep zal niet zo heet gegeten worden, maar het is niet zomaar een fringe politicus. Het is de minister van defensie van Israël die dit roept, dat maakt ‘t toch wel wat heftiger dan een random politicus die niets te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nogmaals je verwart woorden van een redelijke fringe politicus met de actualiteit. Ja het is niet best hoe ze tekeer gaan daar, nee het is nog steeds geen genocide.
De VN.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
The 1834 Hebron Massacrequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:29 schreef Pegos het volgende:
[..]
Voordat hert zionisme er was en tot uitvoering kwam sinds plusminus 1900 leefde in Palestina de Palestijnen in volkomen vrede met elkaar en met andere volken in de buurt.
Ra ra wat gebeurde er toen?
Er kwamen Europese zionisten naar dit land die landerijen opkochten en de daar wonende, levende en hun bestaan hebbende Palestijnen werden uit hun huizen en van hun bestaan verdreven. Want het moest hun nieuwe land worden. Sindsdien zaaiden ze er dood en verderf.
Ben Goerion verdreef in 1948 met grof militair geweld de helft van de Palestijnse bevolking naar omringde landen waar ze zonder burgerrechten in vluchtelingenkampen terecht kwamen. (Dit noemen we ethnic cleansing, een zware oorlogsmisdaad tegen de menselijkheid)
Ondanks diverse VN resoluties om hen terug te laten keren naar hun onroerende goederen en hun bestaan hebben de toen opererende Israëlische regeringen dat altijd geweigerd uit te voeren.
En zo kan ik nog wel doorgaan.
Het zionisme en de Israëlische staat als haar resultaat, bedienen zich van niets of niemand ontziende agressieve terreur.
Ik bagatelliseer het ook niets. Het is fucking eng om dat te horen en iedereen doet maar "oh that's old Ben-Givr, crazy coot" Maar het is niet de regering (ongeacht wat die doen al beroerd genoeg is)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De soep zal niet zo heet gegeten worden, maar het is niet zomaar een fringe politicus. Het is de minister van defensie van Israël die dit roept, dat maakt ‘t toch wel wat heftiger dan een random politicus die niets te zeggen heeft.
Als iedereen toen had geaccepteerd wat was toegewezen, dan had men nu samen in vrede kunnen leven. Er leven zelfs veel Palestijnen in vrede in Israël en die zijn volwaardig burger aldaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, de grenzen van 1947 en niet die twee stukjes Gaza en de WestBank.
Die Ben-Givr is van hetzelfde een laken en pak als Herman Goring. Manisch en machtsbelust, heeft niks met zijn volk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer het ook niets. Het is fucking eng om dat te horen en iedereen doet maar "oh that's old Ben-Givr, crazy coot" Maar het is niet de regering (ongeacht wat die doen al beroerd genoeg is)
Een regering spreekt met één mond. Tot Netanyahu zegt “deze volidioot spreekt niet namens de regering” is dat het standpunt van de Israëlische MinDef.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer het ook niets. Het is fucking eng om dat te horen en iedereen doet maar "oh that's old Ben-Givr, crazy coot" Maar het is niet de regering (ongeacht wat die doen al beroerd genoeg is)
Het conflict is vanaf het eerste moment in stand gehouden door de Arabieren, die het hele gebied wilde hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En daar zeuren ze 80 jaar later en twee generaties verder nog over. Of misschien nog wel drie.
Als je zo wilt redeneren, dan kun je ook gaan miepen over de grenzen na de Arabische expansie want die woonden eerst ook niet in de regio.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Bij Israel kan je nog gewoon de gezonde hoop hebben dat er een minder extreme regering aan de macht komt. Bij de Palestijnen not so much.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja eens dus, echter Hamas doet al decennia niets anders, alle joden moeten en zullen uitgeroeid worden. Dus het verbaast me allemaal helemaal niets.
Ze komen er daar echt nooit meer op een manier vreedzaam uit. Maar laat ze het dan gewoon lekker uitzoeken, geen steun naar wie dan ook. Maar als we eigenbelang hebben bij bijv handel met Israel, gezien ze nogal geavanceerd zijn op bepaalde vlakken, dan kan ik er nog wel mee leven.
Uhhh je kunt hem een hoop verwijten, maar dat nu juist niet. Hij is een extremist die juist uitsluitend voor zijn volk staat, ook als dat ten koste gaat van rechten van andere volkeren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die Ben-Givr is van hetzelfde een laken en pak als Herman Goring. Manisch en machtsbelust, heeft niks met zijn volk.
IJdele hoop is nog steeds niets. Die 2 gaan er nooit meer uitkomen voor zover ik het kan zien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Bij Israel kan je nog gewoon de gezonde hoop hebben dat er een minder extreme regering aan de macht komt. Bij de Palestijnen not so much.
Nou ja, daarom ook mijn persoonlijke uitzondering. We hoeven er echt geen geld heen te sturen om ze te helpen als een soort ontwikkelingshulp. Maar als wij er zelf beter van kunnen worden, niets mis mee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Bij Israel kan je nog gewoon de gezonde hoop hebben dat er een minder extreme regering aan de macht komt. Bij de Palestijnen not so much.
Nee dat lijkt mij ook sterk. Waren het er maar letterlijk 2, als in twee mensen die in de loop der jaren nader tot elkaar zouden kunnen komen. Dat zou ik nog iets van hoop hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:02 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
IJdele hoop is nog steeds niets. Die 2 gaan er nooit meer uitkomen voor zover ik het kan zien.
Hooguit de volgende doodscultus met dezelfde smaak.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gazanen hebben gewoon helemaal niets te bieden, voegen niets toe.
Maakt niet uit wat ze ergens anders toevoegen. Het feit dat ze de hele wereld in de fik zetten i.p.v. te blussen (terwijl zij degenen met de macht zijn) vermoeid mij enorm. En maakt dat ik Israël helemaal niks meer gun qua support. Moet maar eens afgelopen zijn. En dat zelfde geld voor die idioten die niets eens in Palestina wonen en dat maar als reden gebruiken om terrorisme uit te voeren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, daarom ook mijn persoonlijke uitzondering. We hoeven er echt geen geld heen te sturen om ze te helpen als een soort ontwikkelingshulp. Maar als wij er zelf beter van kunnen worden, niets mis mee.
Gazanen hebben gewoon helemaal niets te bieden, voegen niets toe.
Die klootzak Sjoerd Sjoerdsma was er ook meteen als de kippen bij om extra geld naar UNRWA over te maken. Het is te triest voor woorden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het conflict is vanaf het eerste moment in stand gehouden door de Arabieren, die het hele gebied wilde hebben.
Toen men de oorlogen die volgde had verloren en een deel van de Arabieren was verdreven, is dit conflict generatie op generatie doorgegeven.
Elke generatie wordt opgevoed met het idee 'Wij zijn de rechtmatige eigenaren van Palestina, wij moeten het terugveroveren voor Allah en de Joden verdrijven'. Dat resulteert in dit soort kinderen:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
En dit zijn dan de kinderen waarvan als ze om het leven komen in een oorlog, Westerlingen zich drukmaken.
Onze extreemlinkse knuffelkliek is het gewoon roerend met deze kinderen eens. Antisemieten zijn het.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
En dit zijn dan de kinderen waarvan als ze om het leven komen in een oorlog, Westerlingen zich drukmaken.
80 jaar is 8 keer 10 en dus decennialang. We kennen hier ooit de 80-jarige Spaanse oorlog als je dan wil gaan muggeziften.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je zo wilt redeneren, dan kun je ook gaan miepen over de grenzen na de Arabische expansie want die woonden eerst ook niet in de regio.
Tevens is decennialang niet echt dekkend, want een decennium is 10 jaar en dit duurt al wel wat langer
Nou ja, dat bedoel ik dus ook, laat "me" met rust met dit eeuwenoude geneuzel daar, rot op met je demonstraties, sit ins, verstoringen, bezettingen, rellen, vernielingen, gejank bij talkshows en geweld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat ze ergens anders toevoegen. Het feit dat ze de hele wereld in de fik zetten i.p.v. te blussen (terwijl zij degenen met de macht zijn) vermoeid mij enorm. En maakt dat ik Israël helemaal niks meer gun qua support. Moet maar eens afgelopen zijn. En dat zelfde geld voor die idioten die niets eens in Palestina wonen en dat maar als reden gebruiken om terrorisme uit te voeren.
Dat wij als wereld ons laten gijzelen door dit kutconflict maakt me enorm boos.
Dat klopt eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
80 jaar is 8 keer 10 en dus decennialang. We kennen hier ooit de 80-jarige Spaanse oorlog als je dan wil gaan muggeziften.
Dit idd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:29 schreef Pegos het volgende:
[..]
Voordat hert zionisme er was en tot uitvoering kwam sinds plusminus 1900 leefde in Palestina de Palestijnen in volkomen vrede met elkaar en met andere volken in de buurt.
Ra ra wat gebeurde er toen?
Er kwamen Europese zionisten naar dit land die landerijen opkochten en de daar wonende, levende en hun bestaan hebbende Palestijnen werden uit hun huizen en van hun bestaan verdreven. Want het moest hun nieuwe land worden. Sindsdien zaaiden ze er dood en verderf.
Ben Goerion verdreef in 1948 met grof militair geweld de helft van de Palestijnse bevolking naar omringde landen waar ze zonder burgerrechten in vluchtelingenkampen terecht kwamen. (Dit noemen we ethnic cleansing, een zware oorlogsmisdaad tegen de menselijkheid)
Ondanks diverse VN resoluties om hen terug te laten keren naar hun onroerende goederen en hun bestaan hebben de toen opererende Israëlische regeringen dat altijd geweigerd uit te voeren.
En zo kan ik nog wel doorgaan.
Het zionisme en de Israëlische staat als haar resultaat, bedienen zich van niets of niemand ontziende agressieve terreur.
Niet deze westerling, ik schijt op die barbaren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het conflict is vanaf het eerste moment in stand gehouden door de Arabieren, die het hele gebied wilde hebben.
Toen men de oorlogen die volgde had verloren en een deel van de Arabieren was verdreven, is dit conflict generatie op generatie doorgegeven.
Elke generatie wordt opgevoed met het idee 'Wij zijn de rechtmatige eigenaren van Palestina, wij moeten het terugveroveren voor Allah en de Joden verdrijven'. Dat resulteert in dit soort kinderen:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
vraag ik me iedere dag af.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:16 schreef havanagila het volgende:
Zou Hamas tevreden zijn met het resultaat van 7 oktober?
Dit geldt m.i. voor geen enkele expansie, Israel moet zich houden aan de VN-grenzen en al hun omringende landen aan de grenzen van Israel en dat land eindelijk eens erkennen want dat is het probleem sinds 1948.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klopt eigenlijk wel.
En dan nu het stukje waarin ineens verzucht werd dat die grenzen ook wel moeilijk verzonnen zijn.
Wat denk jij, geldt dat ook voor de Arabische expansie of alleen voor Joodse bewoners?
Tja, ik wil niet naar individuen wijzen, maar onder meer Nederlands belastinggeld financiert deze troep dus wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die klootzak Sjoerd Sjoerdsma was er ook meteen als de kippen bij om extra geld naar UNRWA over te maken. Het is te triest voor woorden.
Mwah, het is vooral tomeloze naïviteit. Zij beelden zichzelf in dat dit allemaal het resultaat is van onderdrukking en vooral beeldspraak, dat we het niet zou serieus moeten nemen. Als deze lieverds een eigen staat krijgen is alles wel opgelost. Maar niets is natuurlijk minder waar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Onze extreemlinkse knuffelkliek is het gewoon roerend met deze kinderen eens. Antisemieten zijn het.
Sja, ik weet oprecht wel waarom niet het niet kan, maar als ik "de jood" was daar zou ik ook lekker vertrekken naar een ander gebied waarbij je niet omringd bent door volkeren die me dood willen hebbenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat ik het zo zeggen.
Israël en Gaza zijn de 2 kinderen in een klas van 30 die elke les verstoren en altijd schreeuwen en iedereen vermoeien.
Tijd om ze los te laten en een andere school te zoeken.
Wat dat betreft wordt Israël ook veel te soft aangepakt, ook of zelfs door de VS.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ik weet oprecht wel waarom niet het niet kan, maar als ik "de jood" was daar zou ik ook lekker vertrekken naar een ander gebied waarbij je niet omringd bent door volkeren die me dood willen hebben.
Trump heeft vast nog wel ergens een plek in een fly over state ofzo, maar goed, ook dat kan niet want fucking religie etc.
Zoek het dan idd lekker uit met z'n 2en, maar laat me met rust, I'm tired boss.
Ja, zoiets schreef ik net min of meer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat dat betreft wordt Israël ook veel te soft aangepakt, ook of zelfs door de VS.
Die zou je moeten dwingen om een toontje lager te zingen en anders hun kloffie inpakken en oprotten.
Net als de Gazanen overigens.
Wat denken ze wel niet, jaren nee decennia brengen ze hun oorlogjes, tot ver in westerlijk Europa mee, en de eeuwige aanslagen, demonstraties en ellende.
Het is dat ze vuistdiep zitten in elk westerse financieel systeem anders zou je ze toch een rottrap geven en hun land ontzetten wegens wanbeleid
Leveren wel top gast studenten aan Nederlandse universiteitenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zoiets schreef ik net min of meer.
Israel zoekt het lekker uit, maar als wij belang hebben bij handel moeten we dat niet opschorten vind ik. Zou ik ook vinden als we handel zouden voeren met Gaza, maar ja, die hebben niets, kunnen niets en willen niets, alleen Jihad en Islam.
Verkeerde topic, deze meneer is vooral bezig met how to kill a random Palestinian.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn vaak bezig met onderwerpen als: how to effectively kill a jew.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |