abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221527573
pi_221527582
Beetje hobbelig paadje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221527584
Zelfde reden voor mij eigenlijk. Na een hernia gericht gaan trainen, en er ook lol in gekregen. Laatst ook het boek ‘training for your old lady body’ gelezen en nu snap ik helemaal waarom ik dit wil doen.
pi_221527589
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, en veel gewichten ook best gericht zijn om een mannelijk formaat handen. Ik krijg soms mn handen er gewoon niet goed omheen, laat staan dat ik grip heb :D
Dat ook ja.
Dat je wil leren je op te trekken en ampr de stang fatsoenlijk kunt grijpen, laat staan je hele lijf dan aan je handen hangen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221527590
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:31 schreef Tuindier het volgende:
Zelfde reden voor mij eigenlijk. Na een hernia gericht gaan trainen, en er ook lol in gekregen. Laatst ook het boek ‘training for your old lady body’ gelezen en nu snap ik helemaal waarom ik dit wil doen.
Wat leerde je daar dan nog extra?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221527614
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat leerde je daar dan nog extra?
Voornamelijk de effecten van de perimenopause en wat er aan onderzoeken bestaan op het gebied van vrouwen en trainen, maar dan met een milde en realisitische ‘dit is het beste, maar als je alleen xxx doet haal je ook al winst’ nuance er bij. Ik heb nooit veel over trainen ed gelezen dus ik vond dit een leuke instapper.
pi_221527625
Mijn trainer kwam laatst ook met dingen die we gaan gebruiken bij deadlift omdat die stang steeds uit mijn handen glijdt (ook als ik mijn handen verschillend doe). Zal eens opletten wat het zijn.
pi_221527688
Ik zie dus op wekelijks basis 70+-ers en het verschil tussen actieve en inactieve mensen vind ik steeds opnieuw zo ontzettend groot.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221527691
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:31 schreef Tuindier het volgende:
Ik identificeer mezelf wel als hebbende een old lady body, dus dit klinkt als een leuke tip :D
pi_221527697
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zie dus op wekelijks basis 70+-ers en het verschil tussen actieve en inactieve mensen vind ik steeds opnieuw zo ontzettend groot.
Ook dat speelt mee bij mij ja. Als ik mijn schoonouders zie rondscharrelen, dan wil ik weten dat ik in ieder geval zelf heb gedaan wat er mogelijk was om zo fit mogelijk te blijven.
pi_221527703
quote:

[..]
Ik identificeer mezelf wel als hebbende een old lady body, dus dit klinkt als een leuke tip :D
Het is geschreven door een advocate-turned-personal trainer, en leest gewoon lekker weg (en is leerzaam).
pi_221527714
Vandaag is trouwens wel een dag die ik eigenlijk nog steeds niet goed aankan. Vanochtend hardgelopen, dus redelijk belast. En verder aan het inpakken, dus bukken, knielen, tillen. Allerlei ongecontroleerde belastende bewegingen. En verder heb ik ruzie met iedereen dus dat helpt ook niet :+
pi_221527736
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb een podotherapeut om de hoek, die zijn aardig en betaalbaar en de zooltjes zitten fijn en daar houdt mijn verdieping in de materie op :+ zolen kosten 127 euro. Jaarcontrole 62 euro. En de verzekerjng vergoed 150 per jaar. Sportzolen zijn gewone zolen maar dan een centimeter langer en het bovenste laagje is niet zwart en glad maar blauw en ruw tegen het schuiven.

Loopanalyse en schoenen bij All4Running in jouw stad.
Omg ¤127 :o tell me more please! Mag in dm uiteraard. Die ik nu heb waren ¤310 en een tweede paar daar zijn dan ¤260.. dus dan is het vrij letterlijk meer dan 2 voor de prijs van 1 haha.

Ik denk dat ik hem al gevonden heb - beroepnaam plus plaatsnaam? :D . Ik zie dat eerste keer volledig onderzoek + zolen + afleveren vergelijkbaar is qua kosten als waar ik nu mn zolen had gehaald, maar dat als dat er eenmaal is nieuwe zolen inderdaad die ¤127 zijn. Dat klinkt wel goed.

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 08-08-2026 20:08:37 ]
pi_221527743
Mijn vader (volgende week 83) heeft al een tijdje wat moeite met lopen door neuropathie. Hij heeft een elektrische fiets gekocht en doet het meeste nu per fiets. Maar van de podoloog moest hij vooral ook blijven lopen hoorde hij twee weken geleden, dus nu heeft hij een rollator van marktplaats gevist en loopt hij ook weer heen en weer tussen huis & zomerbed. Zomerbed is de kampeerbus die op het landje staat, op zo'n 200 meter van het huis.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221527762
Oh en wat betreft actieve 70plussers, absoluut. Mijn vader is begin vd maand 77 geworden en hij heeft duidelijk meer last van zijn lijf dan eerder, maar hij golft nog 2x per week, staat om de dag op de crosstrainer en doet krachtoefeningen (thuis, dus geen tig kilo squatten, maar bodyweight en sommige met dumbells tot 10kg of weerstandsbanden). En hij gaat nog mee mijn moeder caddyen (18 holes meelopen) twee keer in twee dagen, wandelen, dat soort dingen. Niemand schat hem ook 77. Ik hoop ook zo relatief gezond en fit oud te mogen worden _O_ maar hij heeft er ook heel erg bewust altijd al aan gewerkt om zo fit mogelijk te zijn en blijven.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:05:07 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221527775
quote:
Als ik mn oma's zie op dat vlak. Groter verschil bijna niet denkbaar. Ene tot dr laatste anderhalf jaar actief/sportief.
De ander was op alle vlakken altijd afhankelijk.

Zie ook wel verschil bij pa en ma. Als het op 'goed oud worden' aankomt is het wel wees geen pa.
Wil op dat vlak ma en oma van moeders kant zijn. Wandelgenen komen zeker van oma uit die hoek. 8-).
Die heeft ma gedeeltelijk meegeven maar die genen zijn nu behoorlijk actief geworden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221527835
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:01 schreef sigme het volgende:
Mijn vader (volgende week 83) heeft al een tijdje wat moeite met lopen door neuropathie. Hij heeft een elektrische fiets gekocht en doet het meeste nu per fiets. Maar van de podoloog moest hij vooral ook blijven lopen hoorde hij twee weken geleden, dus nu heeft hij een rollator van marktplaats gevist en loopt hij ook weer heen en weer tussen huis & zomerbed. Zomerbed is de kampeerbus die op het landje staat, op zo'n 200 meter van het huis.
Kan jouw vader eens met de mijne gaan praten?

Ook neuropathie, als je hem ziet lopen is het om te janken, bij elke pauze tegen een muur leunen omdat balans houden met gevoelloze onderbenen ontzettend lastig en vermoeiend is 'maar een wandelstok heb ik niet nodig :{w ' Ruzie als we erover begonnen.

We snappen best dat acceptatie van achteruitgang een proces is, maar dit duurde wel erg lang.
Begin deze week schijnt het kwartje te zijn gevallen nadat mijn moeder weer een snauw kreeg toen ze erover begon 'want hij kan niet lopen met een stok ivm zijn carpaal tunnel operatie' (die een half jaar geleden is en hij heeft het zelfs niet eens geprobéérd).
Excuses werden aangeboden en er is een stok getest en gekocht bij Medipoint _O_ Schijnt hij zelfs mee de deur uit te gaan ook, goddank. Want dan wordt zijn actieradius een stuk groter. En veiliger.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221527837
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh en wat betreft actieve 70plussers, absoluut. Mijn vader is begin vd maand 77 geworden en hij heeft duidelijk meer last van zijn lijf dan eerder, maar hij golft nog 2x per week, staat om de dag op de crosstrainer en doet krachtoefeningen (thuis, dus geen tig kilo squatten, maar bodyweight en sommige met dumbells tot 10kg of weerstandsbanden). En hij gaat nog mee mijn moeder caddyen (18 holes meelopen) twee keer in twee dagen, wandelen, dat soort dingen. Niemand schat hem ook 77. Ik hoop ook zo relatief gezond en fit oud te mogen worden _O_ maar hij heeft er ook heel erg bewust altijd al aan gewerkt om zo fit mogelijk te zijn en blijven.
Mijn vader is net zo oud. En golft ook :+ Hij doet geloof ik ook iets fit20-achtigs en loopt wekelijks 10 kilometer hard. Oh ja, hij heeft geen elektrische fiets want onzin, hij kan toch gewoon fietsen? O+
Mijn moeder doet lesjes in de sportschool (pilates of powerpilates :D ), zwemt en wandelt echt heel veel. Superknap en fijn vind ik dat.
pi_221527844
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Omg ¤127 :o tell me more please! Mag in dm uiteraard. Die ik nu heb waren ¤310 en een tweede paar daar zijn dan ¤260.. dus dan is het vrij letterlijk meer dan 2 voor de prijs van 1 haha.

Ik denk dat ik hem al gevonden heb - beroepnaam plus plaatsnaam? :D . Ik zie dat eerste keer volledig onderzoek + zolen + afleveren vergelijkbaar is qua kosten als waar ik nu mn zolen had gehaald, maar dat als dat er eenmaal is nieuwe zolen inderdaad die ¤127 zijn. Dat klinkt wel goed.
Ja, klopt. Kom maar een kop koffie drinken, mocht je er een keer heen gaan. :+ Thee mag ook.
pi_221527859
Qua sporten (fit20) hier ook voor het ouder wordende lijf. Kleine kwaaltjes beginnen erin te sluipen, wie weet hoe ik al gekraakt had als ik dat niet deed. Maar een leuke activiteit vind ik het nog steeds niet.

Tennis elleboog is gelukkig goed op zijn retour. Zowel fysio als ik vonden dat dit wsch de laatste afspraak was. Oefenen kan ik zelf. Wel nog eentje gepland. Kan ik tegen die tijd kijken of het nog nodig is en anders afzeggen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:18:41 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221527903
Het is morgen een jaar geleden. Of dit weekend een jaar geleden dus. Ik leen even een post wv de foto's nog online staan.
Foto's van B&G :)

quote:
14s.gif Op CUL / SC BBQ meet bij L_S 2025 #2 schreef golfer het volgende:
Korte foto-impressie van bijna al het lekkere eten:

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 08-08-2026 21:08:25 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221527931
quote:
^O^

Ik ben 67 en dankzij Mensendieck voor rug en daardoor houding voor alle dagelijkse dingen sterk verbeterd, rugpijn sterk verminderd en NiB + dagelijks wandelen, (en veel fietsen maar dat is electriek) voel ik me fitter dan bijv 5 jr geleden O+
pi_221527967
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn vader is net zo oud. En golft ook :+ Hij doet geloof ik ook iets fit20-achtigs en loopt wekelijks 10 kilometer hard. Oh ja, hij heeft geen elektrische fiets want onzin, hij kan toch gewoon fietsen? O+
Mijn moeder doet lesjes in de sportschool (pilates of powerpilates :D ), zwemt en wandelt echt heel veel. Superknap en fijn vind ik dat.
Wauw, hardlopen ook nog!
Mijn vader heeft in één knie geen meniscus meer en heeft vorig jaar reumatoïde artritis gehad waarbij met name last in handen maar op zijn ergst ook in heupen, dus dat lukt hem niet meer. Maar hij is inmiddels wel al ruim een half jaar van alle medicatie af *O* en dat gaat goed, dus de andere dingen heeft hij wel weer opgepakt. En lekkere oudemensensport, golf :+ (mn broertje doet het ook hoor, ik weet heus dat jongeren het ook doen ;)).

Mijn moeder (elf jaar jonger) golft vooral heel veel, ook toernooien in het buitenland. En thuis ook crosstrainer en krachtoefeningen. Ze hebben in Zuid Afrika een kineticist of zoiets die trainingsschema's voor ze maakt en waar ze 2 of 3x pw mee sporten daar, en die maakt ook schema's voor ze voor de tijd dat ze thuis zijn.

Ik vind het ook zo knap en fijn inderdaad!

En leuk, als ik erheen wil dan stuur ik je zeker een berichtje! Voor thee inderdaad, dus fijn dat die ook mag :P
pi_221527991
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wauw, hardlopen ook nog!
Mijn vader heeft in één knie geen meniscus meer en heeft vorig jaar reumatoïde artritis gehad waarbij met name last in handen maar op zijn ergst ook in heupen, dus dat lukt hem niet meer. Maar hij is inmiddels wel al ruim een half jaar van alle medicatie af *O* en dat gaat goed, dus de andere dingen heeft hij wel weer opgepakt. En lekkere oudemensensport, golf :+ (mn broertje doet het ook hoor, ik weet heus dat jongeren het ook doen ;)).

Mijn moeder (elf jaar jonger) golft vooral heel veel, ook toernooien in het buitenland. En thuis ook crosstrainer en krachtoefeningen. Ze hebben in Zuid Afrika een kineticist of zoiets die trainingsschema's voor ze maakt en waar ze 2 of 3x pw mee sporten daar, en die maakt ook schema's voor ze voor de tijd dat ze thuis zijn.

En leuk, als ik erheen wil dan stuur ik je zeker een berichtje! Voor thee inderdaad, dus fijn dat die ook mag :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wauw, hardlopen ook nog!

Oh, de mijne is meniscusloos en heeft een gescheurde kruisband na een ski-ongeluk. Gezellige overeenkomsten :+

En gezellig, laat maar weten!

Sorry voor de dubbele quote :')
pi_221528051
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:22 schreef Blues het volgende:

[..]
^O^

Ik ben 67 en dankzij Mensendieck voor rug en daardoor houding voor alle dagelijkse dingen sterk verbeterd, rugpijn sterk verminderd en NiB + dagelijks wandelen, (en veel fietsen maar dat is electriek) voel ik me fitter dan bijv 5 jr geleden O+
^O^ fit (en bezig) is top. En knap!
pi_221528095
Hier vrijwel iedere dag NiB, alleen woensdag voelde en hoorde ik een krak in mijn knie en dat voelt nog niet lekker. Maar maandag sta ik er weer. Ik vond ramen lappen vanochtend een beter plan dan mijn rug nu. De oefeningen zijn al gedaan maar nog niet veel fijner.
Ik fiets wel alles want lopen is geen doen. Benen voelen vaak al, wanneer ik nog in bed lig, alsof ik de Alp d’ Huzes heb opgefietst (wist ook niet dat verzuring gevoel erbij hoorde, maakt wel veel duidelijk)

En wat ik naast NiB ook vaak doe is oefeningen wanneer ik tv kijk, wel ondersteund maar dan even op een been en dan op het andere been en op goede dagen ook door de knie.
En verder rommel ik aan. Doe wat ik kan, soms te weinig en soms (iets minder soms) te veel (en dat merk ik dan ook weer)
We have far more in common than that which devides us..
pi_221528198
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
[..]
Oh, de mijne is meniscusloos en heeft een gescheurde kruisband na een ski-ongeluk. Gezellige overeenkomsten :+

En gezellig, laat maar weten!

Sorry voor de dubbele quote :')
Haha, zeker gezellige overeenkomsten :D . En extra fit dan als je daarmee alsnog 10km kan hardlopen _O_
pi_221528232
OKee het boekje dat ik voor mijn pa gemaakt heb is op tijd binnen. We vieren het as volgende week zondag MAAR morgen is zijn eigenlijke 80ste verjaardag dus ik ga er 2 keer heen. En ik ben dankbaar dat het boekje op tijd is want dat ga ik hem morgen geven. Volgende week doe ik dat flesje wijn wel. Anders was het andersom gegaan en onder de streep zou je zeggen, dat maakt dus niks uit.

Maar goed we doen het dus volgende week omdat oom en tante dit weekend niet kunnen. Dus ze hadden voor dit weekend nog wat vrienden uit Brabant geregeld maar die komen dus ook niet en dat zou allemaal nogal jammer zijn. Dus ja ik ga er morgen heen met HET kado. en volgende week weer maar dan met een flesje wijn :D Of iets anders misschien weet ik veel.
pi_221528460
Wat leuk die foto’s @borisz Kijk er nog met zoveel plezier aan terug
pi_221528646
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kan jouw vader eens met de mijne gaan praten?

Ook neuropathie, als je hem ziet lopen is het om te janken, bij elke pauze tegen een muur leunen omdat balans houden met gevoelloze onderbenen ontzettend lastig en vermoeiend is 'maar een wandelstok heb ik niet nodig :{w ' Ruzie als we erover begonnen.

We snappen best dat acceptatie van achteruitgang een proces is, maar dit duurde wel erg lang.
Begin deze week schijnt het kwartje te zijn gevallen nadat mijn moeder weer een snauw kreeg toen ze erover begon 'want hij kan niet lopen met een stok ivm zijn carpaal tunnel operatie' (die een half jaar geleden is en hij heeft het zelfs niet eens geprobéérd).
Excuses werden aangeboden en er is een stok getest en gekocht bij Medipoint _O_ Schijnt hij zelfs mee de deur uit te gaan ook, goddank. Want dan wordt zijn actieradius een stuk groter. En veiliger.
Eigenwijze vaders ;(

Mijnes kan sinds november amper 100m lopen omdat hij voor de tweede keer een hernia heeft. Niet naar de dokter geweest want "ik wil er toch niet aan geopereerd worden".
Ben inmiddels een beetje bang dat dit blijvend is. Zelfs als de hernia herstelt, hoe gaat hij dan ooit weer kracht en conditie opbouwen vanaf dit en met zijn houding?

Oh en hij is 64.
pi_221528786
Eigenwijze vaders breek me de bek niet open.....
Hij is al voor 3/4 blind omdat hij zich niet wilde laten helpen. Nu begint hij ook aardig doof te worden maar daar mag ook niemand iets van zeggen.

Verder hebben we een drukke avond met de kat. Sinds vandaag moet hij 3x medicatie in de avond, de eerste 2 zitten er in. Nu maar even pauze want anders trekt hij en wij het denk ik niet.
pi_221528877
Eigenwijze vaders, ik had het er afgelopen week nog over de mijne met vriendinnen die hem ook kenden.
Pa had eigenwijs zijn uitgevonden geloof ik, en ook alles volgens (zijn) regels.

Maar wat zou ik toch graag nog een willen kletsen met mijn ouders
pi_221528962
:* Voor de zorgen rondom ouders.

Wij zijn ong. de leeftijd van jullie ouders, en ik weet nu uit ervaring dat er ook vaak nog andere dingen meespelen dan alleen 'eigenwijs' zijn.

Vooral met complexe medische aandoeningen kan niet iedereen zich er toe zetten om 'weer' behandelingen aan te gaan of weer gesprekken met meerdere of andere artsen te voeren en kan pijn je zelfs tegenhouden of angst.voor behandelingen.
Wilde ik toch ff kwijt :)
pi_221528974
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Eigenwijze vaders, ik had het er afgelopen week nog over de mijne met vriendinnen die hem ook kenden.
Pa had eigenwijs zijn uitgevonden geloof ik, en ook alles volgens (zijn) regels.

Maar wat zou ik toch graag nog een willen kletsen met mijn ouders
Oja ik ben ook echt wel dankbaar dat hij er nog is.

Maar hij had het zichzelf (en mijn moeder) zo veel makkelijker kunnen maken.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:54:03 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221528992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 21:36 schreef Sarabi het volgende:
Eigenwijze vaders breek me de bek niet open.....
Nu begint hij ook aardig doof te worden maar daar mag ook niemand iets van zeggen.

Oost Indisch doof dus? ;)

M'n oma zei altijd dat we onduidelijkheid praatten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221529092
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 21:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oost Indisch doof dus? ;)

M'n oma zei altijd dat we onduidelijkheid praatten.
Maar dat merk ik ook al aan mezelf (toch maar eens zo’n test doen).

Mijn vader kreeg van een geriater in het revalidatiecentrum te horen dat hij nog niet dementerend was maar wel wat tekenen vertoonde, daar hebben wij als kinderen wel mis/ge bruik van gemaakt. Soms moest er heel snel iets besloten worden (verhuizing naar verzorgingstehuis) en er was echt geen tijd om te wachten op de mooiste kamer
pi_221529940
En nog steeds geen kattennieuws ;(
Spoilers!
pi_221529952
:{
pi_221529969
Ik heb overal pijn op dit moment. Als ik weer meer zou sporten en bewegen, zou een dag als vandaag er minder hard inhakken.

Het gas ging er goed op vandaag. Veel boodschappen, 4 degen gedraaid, diverse groenten geblancheerd ingevroren, alle schoenen schoongemaakt, 2 volle vaatwassers laten draaien, wassen gedaan en ook nog een paar uur flink getuinierd.

Morgen ook een paar uur tuinieren, iets minder zwaar. Verder pizza's bakken, vakantie boeken, ijsje ergens eten.
Spoilers!
pi_221530057
Ik vind dat jij verdomd veel voor elkaar krijgt mevrouw Strike.

Hier ook een 80jarige pa die nog enthousiast hardloopt en zelf 1300m² tuin (of iets dergelijks) onderhoudt. Die is fysiek ook nog behoorlijk fit. Mijn moeder het tegengestelde.
De schoonouders zijn van die wat krom schuifelende mensen. Dat wil ik voor mezelf zo lang mogelijk uitstellen en liefst afstellen.
pi_221530070
Ik ben Uri Geller geloof ik _O-

Wil net de voordeur op slot doen, gaat de sleutel niet in het slot. Goed kijken, is dat ding een beetje gebogen. Ben toch meerdere keren weggegaan vandaag en weer (met sleutel) teruggekomen. En ik heb hele zere handen de afgelopen weken, kan niet eens een vaatdoek (of zoals vandaag een zeem) uitwringen. Hoe komt die sleutel dan krom :?
pi_221530187
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 21:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Eigenwijze vaders ;(

Mijnes kan sinds november amper 100m lopen omdat hij voor de tweede keer een hernia heeft. Niet naar de dokter geweest want "ik wil er toch niet aan geopereerd worden".
Ben inmiddels een beetje bang dat dit blijvend is. Zelfs als de hernia herstelt, hoe gaat hij dan ooit weer kracht en conditie opbouwen vanaf dit en met zijn houding?

Oh en hij is 64.
Stel hem voor om naar de Cesar/ Mensendieck oefentherapeut te gaan.
Die zijn juist opgeleid om mensen te leren omgaan en verminderen van beperkingen.

Behalve de boodschappen en een was, heb ik vandaag de witte veters in een sopje met vanish gedaan. Resultaat is TOP.
En de witte sneakers schoon gemaakt.

Lucky gezien jouw conditie vind ik eigenlijk, dat je wel ietsjes minder hard mag gaan met AL die klussen achter elkaar.
Wordt het weer een pretpark vakantie?

@borisz dank voor de smulfoto’s.

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 09-08-2026 00:13:13 ]
pi_221530316
Crosspost uit MUZ.

Misschien ben je niet helemaal een fan van deze muziekzender.
Dat kan. Het is wel prettig luisteren en relaxte achtergrondmuziek.

Help dan ook even om te pleiten voor behoud ervan s.v.p.
Al is de petitie wel wat laat tot stand gekomen&#

https://www.petities.nl/p(...)signatures?locale=nl

En delen graag.

Dank alvast.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 09-08-2026 04:58:16 ]
pi_221530910
Goedemorgen!

Ik denk dat vandaag de logeerhonden opgehaald gaan worden. Hebben we daarna even een week of drie enkel onze eigen twee.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221530988
Goedemorgen!
pi_221530989
Morgen! Ik zit al in de trein naar de dierentuin. Mét geheugenkaart dit keer :+
pi_221531007
Mogge heel erg uitgeslapen

Nog geen poezen nieuws -O-

www.maptap.gg August 9
96🔥 97🔥 82🌟 89👑 86🎓
Final score: 882
(Eerst wakker worden voordat ik dit doe)
pi_221531009
Ik hoop dat de tijgers nog een beetje actief zijn zo, en ik hoop dat de rode panda's met hun O+ jongen O+ gaan slepen en ik die ook kan zien. Rode panda babies, dat moet toch fantastisch schattig zijn O+

www.maptap.gg August 9
76😁 88🎉 67🙃 59🤫 42😴
Final score: 601
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 08:59:22 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221531025
752
pi_221531081
www.maptap.gg August 9
96🏅 99🎯 83😁 86🎓 92🏆
Final score: 895
pi_221531125
Mogguh!

Ik hoop heel erg op goed Cat-bericht! ;( :*

Ik krijg op een dag minder voor elkaar dan jij @Lucky_Strike, ook zonder m’n huidige hernia :D

(Ik ga gelukkig weer een heel stuk beter dan vorige week, maar ik moet mezelf ook wel een beetje inhouden. Van de week een te lange dag op werk gehad, en de eerdere, ernstigere klachten kwamen weer best snel terug.)

Sporten… ja dat is dus wel een ding door die urenlange misselijkheid/hoofdpijn nadien. Ik sponsor de sportschool nu dus sinds kort weer wel… hopelijk kan ik de komende tijd met behulp van de fysio wat krachttrainings-oefeningen vinden die ik uiteindelijk daar weer voort kan zetten. Want ik wéét dat het echt heel veel voordelen heeft. En ik ben me er ook heel bewust van dat ik niet meer de spieren heb van ~8 jaar terug, toen ik wat dat betreft echt wel lekkerder in m’n vel zat.

Ach ja… wandelen met de oppashond is gelukkig ook wel een gezonde bezigheid. :)
pi_221531154
Pfff ik kijk altijd graag naar BBC nieuws, net onderwerp over branden in de UK. Paar zijn, per ongeluk, veroorzaakt door wensballonnen naast wegwerp bbq die worden achtergelaten
  zondag 9 augustus 2026 @ 09:37:35 #53
63722 z80
I fink you freaky
pi_221531180
Ook maar een keertje maptap gedaan. 931.
Maar en het niet eens met de score. 10km van Bangkok. Nee ik zat in bangkok, het paleis om pressies te zijn.
En Singapore is toch echt dat eiland, en niet de landpunt. scheelt 34km.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 9 augustus 2026 @ 09:52:39 #54
63722 z80
I fink you freaky
pi_221531237
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ik kijk altijd graag naar BBC nieuws, net onderwerp over branden in de UK. Paar zijn, per ongeluk, veroorzaakt door wensballonnen naast wegwerp bbq die worden achtergelaten
Per ongeluk door wensballonnen? Een brandende kaars onder een papieren zak laten vliegen terwijl het kurkdroog is. Noem ik geen ongeluk.

En de natuurbranden. Daar kon je al een paar jaar op wachten. De bossen liggen vol met dennennaalden of blad. De boden van de meeste bossen is zo dood als een pier. En de naalden en blad composteren niet meer.
Voorheen stond het bos vol met laag groeiend spul. Varens in de meerderheid. En daar tussen bosbessen.
Nu is het een grote dorre vlakte.
Maar volgens de verschillende milieu clubjes is stikstof de grote boosdoener. En niet wanbeheer.
Laat vee en grazers in en rond de bossen. En zorg dat de zwijnen en herten zich er weer thuis voelen. Dus beschutting en verstop plekken tussen groen.
Ja, dan kun je in het voorjaar niet meer overal het bos in. Ja dan moet de hond aangelijnd worden om niet aangevallen te worden. Maar het is zo veel beter voor het bos.
pi_221531297
www.maptap.gg August 9
75🙂 97🔥 99🎯 86🎓 78🌞
Final score: 862
pi_221531339
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat wordt woensdag (eclips) in Spanje ook een ding. Parkeren in de bermen en wildkamperen is daar verboden ivm risico op bosbranden.
pi_221531343
Poes is overigens nog steeds niet terug :{
pi_221531372
Wel een heel tevreden katerheer op schoot O+
Die lijkt niet onder het vertrek van moeder te lijden en dat is voor komende week wel een fijn idee.
pi_221531443
www.maptap.gg August 9
96🔥 100🎯 100🎯 100🎯 95🏅
Final score: 981

Jammer van die laatste, was op weg naar een PR (986)
pi_221531527
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2026 07:58 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

[ afbeelding ]
Ik denk dat vandaag de logeerhonden opgehaald gaan worden. Hebben we daarna even een week of drie enkel onze eigen twee.
Emoe-steppe! :D
pi_221531552
Veel plezier Vlindertje!
En catpoes, kom nou terug ;(

Ik heb ook mijn camera ingepakt, + boek + broodjes en drinken.
Ga zo met de trein naar Amsterdam CS, dan tram naar Sarphatipark, daar wandelen en lunchen op een bankie en mss wat fotograferen als ik wat leuks tegenkom.
Dan wandelen naar afspraak-cadeautje ( voor het uitlenen van onze grote koffer :D ) en ga ik keramiek beschilderen met vriendin en haar 2 dochters.

De dochters waren voor hun bedrijf naar New York en leenden onze grote paarsche koffer, die we zelf altijd de paarse krokodil noemen..ooit gekocht voor naar Australië. Deze afspraak-appgroep heette dan ook 'de Paarsche krokodil :D)
pi_221531788
www.maptap.gg August 9
95🏅 100🎯 100🎯 100🎯 90👑
Final score: 965
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 10:59:09 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221531907
Luisteren is voor sommigen lastig. Anderen worden eten maken en hadden ingrediënten lijst gemaakt. Weer anderen gingen boodschappen doen. Je zegt 2x er is nog mais en crème fraiche, we hebben nog 80 eieren, kijk even of er nog genoeg uien zijn.

Vervolgens wordt er flink ingeslagen. Prima aan het begin van een project met het loopt nu richting einde (vrijdag vertrekken ze). Verder paar keer gevraagd hoe laat we beginnen met eten maken.

Nou ik wacht wel af, als ik niet de volle verantwoordelijkheid heb neem ik geen enkele. Benieuwd of ze nu wel aan vleesvervangers hebben gedacht. Die diëten staan in een vastgezet bericht in een WA groep en zijn best makkelijk. Merendeels eet alles gelukkig. Een speciaal pannetje met voer zonder lactose, ui en vlees voor 5 of 7 man (afhankelijk of we varkens of wat anders eten)
pi_221532045
Even pauze na de eerste 10 km wandelen met nieuwe rugzak. Blij dat ik er toch ook wat eten in had gestopt want ik nam iedere keer een lusje extra en ben nog zeker op een uur van huis. Wel leuk om de iets grotere omgeving vanaf huis in zo’n laag tempo te zien passeren.
pi_221532092

Speciaal voor Cat-poes die nu echt even terug moet komen :*
pi_221533173
De fotografen hier zijn goed aan het werk.

Degenen in en rond Apeldoorn / Utrecht even naar boven kijken of zij een zeppelin zien overkomen?!

Vandaag te zien boven Utrecht.De geplande route loopt vanuit het Duitse Essen via Arnhem en Kootwijk naar Utrecht. Daarna vliegt de zeppelin weer richting Duitsland. Het luchtschip vertrekt volgens de planning rond 10.30 uur en is via Flightradar24 te volgen onder de naam DLZFN.

https://globe.adsbexchange.com/

Jammer Cat dat Kat zich nog niet heeft laten zien. -O-
  zondag 9 augustus 2026 @ 12:02:20 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221533184
www.maptap.gg August 9
97🔥 99🎯 99🎯 90👑 79👏
Final score: 901

Redelijk tevreden Afrika weer...

Hier een dagje huis aan kant brengen..en dat deze week weer werken aan mn ochtend routine ( 10 min buikspieren, 10 min yoga, 10 min meditatie)
En ook weer eens zwemmen invoeren.. fijne hoge intensie, lage belasting activiteit.

Verder plan om volgend jaar weer eens een mini triatlon te doen,dus rustig aan daar voor gaan trainen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221533858
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor Cat-poes die nu echt even terug moet komen :*
O+
pi_221533918
Nondeju… ik zei vorige week nog tegen m’n ouders dat ik zelf wel eclips brilletjes zou bestellen, want als ik die van 20 jaar geleden mee zou nemen, kunnen mijn ouders zelf niet kijken.

Ik had niet zo lang moeten wachten :')
Natuurlijk is er een run op gekomen en natuurlijk betaal je nu 11 euro per stuk voor een stukje karton dat normaal misschien 2 euro kost om te fabriceren. (Reken ik nog gul, vermoed ik…) .

Afijn… gewoon niet te lang over nadenken.
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:04:15 #70
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221533961
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2026 12:57 schreef Candaasje het volgende:
Nondeju… ik zei vorige week nog tegen m’n ouders dat ik zelf wel eclips brilletjes zou bestellen, want als ik die van 20 jaar geleden mee zou nemen, kunnen mijn ouders zelf niet kijken.

Natuurlijk is er een run op gekomen en natuurlijk betaal je nu 11 euro per stuk voor een stukje karton dat normaal misschien 2 euro kost om te fabriceren. (Reken ik nog gul, vermoed ik…) .

Wij waren vorige week echt net op tijd-achtig.
Ruim 8 euro voor 5 brillen vond ik eigenlijk al duur voor wat het is. Maar goed, meteen 3 op marktplaats gezet en direct verkocht. Dus uiteindelijk 2.50 betaald voor de 2 brillen *O*
pi_221534011
Oh ja…na een vorige keer lag er een verdwaasde vleermuis voor de deur.
Herinnerde ik mij toen jij over je reisdoel sprak.
Wat een goeie actie @gcjoel Handelsgeest _O_

De zeppelin was nu ook op het radionieuws.
Het doel is om allerlei luchtmetingen te doen. Het ding hangt vol met meetinstrumenten en vliegt op 300 meter hoogte.
Zie video op nu.nl
Vooruit: https://www.nu.nl/329146/(...)we-bij-kootwijk.html
Wat een joekel en een vaart hè…zó laag.
pi_221534080
quote:

Je kunt ook door een CD heen kijken :)
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:31:54 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221534121
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:13 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…na een vorige keer lag er een verdwaasde vleermuis voor de deur.
Herinnerde ik mij toen jij over je reisdoel sprak.
Wat een goeie actie @:gcjoel Handelsgeest _O_

De zeppelin was nu ook op het radionieuws.
Het doel is om allerlei luchtmetingen te doen. Het ding hangt vol met meetinstrumenten en vliegt op 300 meter hoogte.
Zie video op nu.nl
Vooruit: https://www.nu.nl/329146/(...)we-bij-kootwijk.html
Wat een joekel en een vaart hè…zó laag.
Haha niet per se handelsgeest, hoefde geen geld te verdienen maar wel fijn om een deel terug te krijgen. Heb er zelf toch niks aan met 5. :D
pi_221534122
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja nee, ik ga dat risico niet nemen. Ik heb gezien wat ellende met je ogen doet bij m’n moeder, ik koop gewoon een veel te duur brilletje :P
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:32:56 #75
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221534127
quote:

[..]
Dat was vorige keer in de jaren 90 nog gewoon een goed idee.
Nu blijkt dat toch heel slecht voor je ogen las ik laatst.
pi_221534132
quote:

Je hoeft niet per se voor iedereen een bril te hebben he.
De aanloop fase duurt een uur, en daarna neemt het in een uur weer af. Je wil en mag niet de hele periode door de bril kijken, dus je kunt hem delen.
Enige tijd dat je zonder bril mag (moet!) kijken is de korte periode tijdens de totaliteit verduistering (ikke *O* )
pi_221534138
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat was vorige keer in de jaren 90 nog gewoon een goed idee.
Nu blijkt dat toch heel slecht voor je ogen las ik laatst.
Oh? Hoezo dat dan?
pi_221534146
quote:

[..]
Niet doen, net als een lasbril. Niet doen }:|

Zonder bril veilig kijken: https://www.nemokennislin(...)e-zonsverduistering/
pi_221534171
Markteconomie: ik heb de mijne een maand geleden gekocht bij eclipsbrillen.nl . 2 euro per stuk.
Nu zijn ze enkel per 4 te krijgen.. dat pakketje kost nu 34 euro :X
pi_221534177
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je hoeft niet per se voor iedereen een bril te hebben he.
De aanloop fase duurt een uur, en daarna neemt het in een uur weer af. Je wil en mag niet de hele periode door de bril kijken, dus je kunt hem delen.
Enige tijd dat je zonder bril mag (moet!) kijken is de korte periode tijdens de totaliteit verduistering (ikke *O* )
Ja maar mijn ouders wonen een stuk verderop, dus we kijken wel samen maar op afstand, soort LAT-event 8-)
pi_221534201
Ik geloof dat ik alleen maar indirect (via vergiet) ga kijken. Geen brilletje en ga er ook echt geen aanschaffen om weer weg te gooien.
Wat mij wel een aparte gewaarwording lijkt is dat het meteen kouder gaat worden. Nooit over nagedacht maar heel logisch
pi_221534223
Ik kocht er een week geleden 5 voor een tientje. Met dank aan mijn insta algoritme wat er lekker op tijd bij was O+
pi_221534242
Ik heb er twee voor mezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extrastevig ingepakt, kreukjes en deukjes kan ik niet gebruiken.
pi_221534252
Ik gooi ze niet weg, ik zal ze wel bewaren voor m’n neefjes of andere kinderen van jongere generaties :P Ik vind dit te bijzonder om te moeten missen.

(En ik moet zeggen, die van tig jaar terug zagen er nog gewoon goed uit. Dat was nog voor m’n 12e, want ik was op de kindervakantie-week en we moesten dus met z’n allen naar het veld voor. Het werd dan begeleid door vrijwilligers, waarbij de omroeper dan via de microfoon aangaf wanneer we de bril mochten opzetten, kijken, en weer af. Was echt een heel gebeuren, want 1000+ kinderen veilig naar de eclips laten kijken… ga d’r maar aan staan…. )
  zondag 9 augustus 2026 @ 14:27:17 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221534510
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik gooi ze niet weg, ik zal ze wel bewaren voor m’n neefjes of andere kinderen van jongere generaties :P Ik vind dit te bijzonder om te moeten missen.

(En ik moet zeggen, die van tig jaar terug zagen er nog gewoon goed uit. Dat was nog voor m’n 12e, want ik was op de kindervakantie-week en we moesten dus met z’n allen naar het veld voor. Het werd dan begeleid door vrijwilligers, waarbij de omroeper dan via de microfoon aangaf wanneer we de bril mochten opzetten, kijken, en weer af. Was echt een heel gebeuren, want 1000+ kinderen veilig naar de eclips laten kijken… ga d’r maar aan staan…. )
Ik herinner het me ook nog goed, samen met ouders en zusjes in de achtertuin kijken. Het steeds stiller worden van de vogeltjes toen het donkerder werd. Heel tof O+
pi_221534692
Die heb ik grotendeels gemist -O-
Nog niet zo into verduistering en op dat moment zong mijn koor een uitvaart :') Weduwe wist het niet en had achteraf spijt: haar man was een groot natuurliefhebber dus die had liever gewild dat we de gedeeltelijke verduistering keken ipv in een kerk te zitten.
pi_221535122
Morgen komen vrienden eten die een weekje niet op hun vloer mogen lopen (schuren en oliën en de keuken staat vol met meubels). Net vast gekookt en het is best veel. Ik eet er vanavond ook maar van , wel zo makkelijk
pi_221535177
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen komen vrienden eten die een weekje niet op hun vloer mogen lopen (schuren en oliën en de keuken staat vol met meubels). Net vast gekookt en het is best veel. Ik eet er vanavond ook maar van , wel zo makkelijk
Handig! Wat heb je gemaakt?
pi_221535470
Een schotel van picnic recept. Wel met gehakt, kookroom en kaas (gehakt kan denk ik goed weggelaten worden, misschien iets anders gebruiken, voor room en kaas zijn ook alternatieven)
Ik kwam een lekker recept tegen bij Picnic: 'Romige conchiglie met gehakt'. Misschien ook iets voor jou? https://picnic.app/nl/go/9aql3ja
Laatste keer dat ik het maakte heb ik er 6x van gegeten :D
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:46:56 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_221536552
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lasbril mag blijkbaar niet. Terwijl deze gemaakt is om UV A,B en C tegen te houden. En tevens IR (hitte).
Een stukje plastic van een paar cent zou het dus beter doen.
Vorige zonkijkbril, de mijne zat bij de "kijk", liet meer licht door dan de lasbril.
pi_221536569
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dank voor de link 😎
pi_221536902
Ik vind croissants uit blik smerig.

Dat moest ik even zeggen.
pi_221536915
Ik had een superleuke dag met vriendin en dochters O+
Mijn inspiratie voorbeeld (Mirò) op een bord geschilderd. Nog moeilijk!!
Maar heel leuk. Tip om te doen!
Ze hebben enorm veel keus in waar je op kunt schilderen. Zij bakken het af en dan wordt de kleur ook heel helder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 09-08-2026 18:47:36 ]
  zondag 9 augustus 2026 @ 18:52:51 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221537105
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:40 schreef Tele6 het volgende:

Uhmmm, nope ik ga het niet vragen :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_221537168
Eclips ga ik op het strand kijken, onze sterrenwacht Copernicus staat daar met de brilletjes. O+

Zonsverduistering 12 augustus https://share.google/LZ8Hm2mEkrc80LZyR

In 1994 was ik op t werk en keken we met de (dementerende) bewoners met brilletjes door het open dak van het vp huis.
pi_221537170
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:42 schreef Blues het volgende:
Ze hebben enorm veel keus in waar je op kunt schilderen. Zij bakken het af en dan wordt de kleur ook heel helder.

SPOILER
Dat ziet er heel leuk uit (en zo netjes _O_ )
pi_221537192
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat ziet er heel leuk uit (en zo netjes _O_ )
Was wel tevreden voor een eerste keer :)
De oudste dochter kan zulke strakke lijntjes schilderen.. maar ja, die maakt ook de prachtigste handschoenen millimeter voor millimeter.
Dit is haar werk, zie je ook meteen hoe mooi het wordt na afbakken. De ene schaal had ze paar weken eerder gemaakt, dit was haar 4e keer al hier :D
SPOILER
pi_221537255
In 1994 was ik dronken. Neem ik gewoon klakkeloos aan _O-
pi_221537272
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 19:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Was wel tevreden voor een eerste keer :)
De oudste dochter kan zulke strakke lijntjes schilderen.. maar ja, die maakt ook de prachtigste handschoenen millimeter voor millimeter.
Dit is haar werk, zie je ook meteen hoe mooi het wordt na afbakken. De ene schaal had ze paar weken eerder gemaakt, dit was haar 4e keer al hier :D
SPOILER
Ook zo mooi
pi_221537432
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:40 schreef Tele6 het volgende:

😳 heb je in het baktopic gekeken? Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #42

Zelf ben ik helemaal geen fan van croissants. Al die kruimels, die in het verkeerde keelgat schieten. Dit leek mij proberen waard.
De buurvrouw / kookjuf vond het ook apart.
Het smaakt wat zoeter en is compacter.

quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:42 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Wat een leuke middag en best goed resultaat.
Affiches van Mirò heeft jarenlang op mijn studentenkamer gehangen. O+
Kleurrijk ook.
  zondag 9 augustus 2026 @ 19:39:26 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_221537508
Deze wil ik hebben:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')