abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221527573
pi_221527582
Beetje hobbelig paadje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221527584
Zelfde reden voor mij eigenlijk. Na een hernia gericht gaan trainen, en er ook lol in gekregen. Laatst ook het boek ‘training for your old lady body’ gelezen en nu snap ik helemaal waarom ik dit wil doen.
pi_221527589
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, en veel gewichten ook best gericht zijn om een mannelijk formaat handen. Ik krijg soms mn handen er gewoon niet goed omheen, laat staan dat ik grip heb :D
Dat ook ja.
Dat je wil leren je op te trekken en ampr de stang fatsoenlijk kunt grijpen, laat staan je hele lijf dan aan je handen hangen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221527590
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:31 schreef Tuindier het volgende:
Zelfde reden voor mij eigenlijk. Na een hernia gericht gaan trainen, en er ook lol in gekregen. Laatst ook het boek ‘training for your old lady body’ gelezen en nu snap ik helemaal waarom ik dit wil doen.
Wat leerde je daar dan nog extra?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221527614
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat leerde je daar dan nog extra?
Voornamelijk de effecten van de perimenopause en wat er aan onderzoeken bestaan op het gebied van vrouwen en trainen, maar dan met een milde en realisitische ‘dit is het beste, maar als je alleen xxx doet haal je ook al winst’ nuance er bij. Ik heb nooit veel over trainen ed gelezen dus ik vond dit een leuke instapper.
pi_221527625
Mijn trainer kwam laatst ook met dingen die we gaan gebruiken bij deadlift omdat die stang steeds uit mijn handen glijdt (ook als ik mijn handen verschillend doe). Zal eens opletten wat het zijn.
pi_221527688
Ik zie dus op wekelijks basis 70+-ers en het verschil tussen actieve en inactieve mensen vind ik steeds opnieuw zo ontzettend groot.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221527691
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:31 schreef Tuindier het volgende:
Ik identificeer mezelf wel als hebbende een old lady body, dus dit klinkt als een leuke tip :D
pi_221527697
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zie dus op wekelijks basis 70+-ers en het verschil tussen actieve en inactieve mensen vind ik steeds opnieuw zo ontzettend groot.
Ook dat speelt mee bij mij ja. Als ik mijn schoonouders zie rondscharrelen, dan wil ik weten dat ik in ieder geval zelf heb gedaan wat er mogelijk was om zo fit mogelijk te blijven.
pi_221527703
quote:

[..]
Ik identificeer mezelf wel als hebbende een old lady body, dus dit klinkt als een leuke tip :D
Het is geschreven door een advocate-turned-personal trainer, en leest gewoon lekker weg (en is leerzaam).
pi_221527714
Vandaag is trouwens wel een dag die ik eigenlijk nog steeds niet goed aankan. Vanochtend hardgelopen, dus redelijk belast. En verder aan het inpakken, dus bukken, knielen, tillen. Allerlei ongecontroleerde belastende bewegingen. En verder heb ik ruzie met iedereen dus dat helpt ook niet :+
pi_221527736
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb een podotherapeut om de hoek, die zijn aardig en betaalbaar en de zooltjes zitten fijn en daar houdt mijn verdieping in de materie op :+ zolen kosten 127 euro. Jaarcontrole 62 euro. En de verzekerjng vergoed 150 per jaar. Sportzolen zijn gewone zolen maar dan een centimeter langer en het bovenste laagje is niet zwart en glad maar blauw en ruw tegen het schuiven.

Loopanalyse en schoenen bij All4Running in jouw stad.
Omg ¤127 :o tell me more please! Mag in dm uiteraard. Die ik nu heb waren ¤310 en een tweede paar daar zijn dan ¤260.. dus dan is het vrij letterlijk meer dan 2 voor de prijs van 1 haha.

Ik denk dat ik hem al gevonden heb - beroepnaam plus plaatsnaam? :D . Ik zie dat eerste keer volledig onderzoek + zolen + afleveren vergelijkbaar is qua kosten als waar ik nu mn zolen had gehaald, maar dat als dat er eenmaal is nieuwe zolen inderdaad die ¤127 zijn. Dat klinkt wel goed.

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 08-08-2026 20:08:37 ]
pi_221527743
Mijn vader (volgende week 83) heeft al een tijdje wat moeite met lopen door neuropathie. Hij heeft een elektrische fiets gekocht en doet het meeste nu per fiets. Maar van de podoloog moest hij vooral ook blijven lopen hoorde hij twee weken geleden, dus nu heeft hij een rollator van marktplaats gevist en loopt hij ook weer heen en weer tussen huis & zomerbed. Zomerbed is de kampeerbus die op het landje staat, op zo'n 200 meter van het huis.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221527762
Oh en wat betreft actieve 70plussers, absoluut. Mijn vader is begin vd maand 77 geworden en hij heeft duidelijk meer last van zijn lijf dan eerder, maar hij golft nog 2x per week, staat om de dag op de crosstrainer en doet krachtoefeningen (thuis, dus geen tig kilo squatten, maar bodyweight en sommige met dumbells tot 10kg of weerstandsbanden). En hij gaat nog mee mijn moeder caddyen (18 holes meelopen) twee keer in twee dagen, wandelen, dat soort dingen. Niemand schat hem ook 77. Ik hoop ook zo relatief gezond en fit oud te mogen worden _O_ maar hij heeft er ook heel erg bewust altijd al aan gewerkt om zo fit mogelijk te zijn en blijven.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:05:07 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221527775
quote:
Als ik mn oma's zie op dat vlak. Groter verschil bijna niet denkbaar. Ene tot dr laatste anderhalf jaar actief/sportief.
De ander was op alle vlakken altijd afhankelijk.

Zie ook wel verschil bij pa en ma. Als het op 'goed oud worden' aankomt is het wel wees geen pa.
Wil op dat vlak ma en oma van moeders kant zijn. Wandelgenen komen zeker van oma uit die hoek. 8-).
Die heeft ma gedeeltelijk meegeven maar die genen zijn nu behoorlijk actief geworden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221527835
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:01 schreef sigme het volgende:
Mijn vader (volgende week 83) heeft al een tijdje wat moeite met lopen door neuropathie. Hij heeft een elektrische fiets gekocht en doet het meeste nu per fiets. Maar van de podoloog moest hij vooral ook blijven lopen hoorde hij twee weken geleden, dus nu heeft hij een rollator van marktplaats gevist en loopt hij ook weer heen en weer tussen huis & zomerbed. Zomerbed is de kampeerbus die op het landje staat, op zo'n 200 meter van het huis.
Kan jouw vader eens met de mijne gaan praten?

Ook neuropathie, als je hem ziet lopen is het om te janken, bij elke pauze tegen een muur leunen omdat balans houden met gevoelloze onderbenen ontzettend lastig en vermoeiend is 'maar een wandelstok heb ik niet nodig :{w ' Ruzie als we erover begonnen.

We snappen best dat acceptatie van achteruitgang een proces is, maar dit duurde wel erg lang.
Begin deze week schijnt het kwartje te zijn gevallen nadat mijn moeder weer een snauw kreeg toen ze erover begon 'want hij kan niet lopen met een stok ivm zijn carpaal tunnel operatie' (die een half jaar geleden is en hij heeft het zelfs niet eens geprobéérd).
Excuses werden aangeboden en er is een stok getest en gekocht bij Medipoint _O_ Schijnt hij zelfs mee de deur uit te gaan ook, goddank. Want dan wordt zijn actieradius een stuk groter. En veiliger.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221527837
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh en wat betreft actieve 70plussers, absoluut. Mijn vader is begin vd maand 77 geworden en hij heeft duidelijk meer last van zijn lijf dan eerder, maar hij golft nog 2x per week, staat om de dag op de crosstrainer en doet krachtoefeningen (thuis, dus geen tig kilo squatten, maar bodyweight en sommige met dumbells tot 10kg of weerstandsbanden). En hij gaat nog mee mijn moeder caddyen (18 holes meelopen) twee keer in twee dagen, wandelen, dat soort dingen. Niemand schat hem ook 77. Ik hoop ook zo relatief gezond en fit oud te mogen worden _O_ maar hij heeft er ook heel erg bewust altijd al aan gewerkt om zo fit mogelijk te zijn en blijven.
Mijn vader is net zo oud. En golft ook :+ Hij doet geloof ik ook iets fit20-achtigs en loopt wekelijks 10 kilometer hard. Oh ja, hij heeft geen elektrische fiets want onzin, hij kan toch gewoon fietsen? O+
Mijn moeder doet lesjes in de sportschool (pilates of powerpilates :D ), zwemt en wandelt echt heel veel. Superknap en fijn vind ik dat.
pi_221527844
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Omg ¤127 :o tell me more please! Mag in dm uiteraard. Die ik nu heb waren ¤310 en een tweede paar daar zijn dan ¤260.. dus dan is het vrij letterlijk meer dan 2 voor de prijs van 1 haha.

Ik denk dat ik hem al gevonden heb - beroepnaam plus plaatsnaam? :D . Ik zie dat eerste keer volledig onderzoek + zolen + afleveren vergelijkbaar is qua kosten als waar ik nu mn zolen had gehaald, maar dat als dat er eenmaal is nieuwe zolen inderdaad die ¤127 zijn. Dat klinkt wel goed.
Ja, klopt. Kom maar een kop koffie drinken, mocht je er een keer heen gaan. :+ Thee mag ook.
pi_221527859
Qua sporten (fit20) hier ook voor het ouder wordende lijf. Kleine kwaaltjes beginnen erin te sluipen, wie weet hoe ik al gekraakt had als ik dat niet deed. Maar een leuke activiteit vind ik het nog steeds niet.

Tennis elleboog is gelukkig goed op zijn retour. Zowel fysio als ik vonden dat dit wsch de laatste afspraak was. Oefenen kan ik zelf. Wel nog eentje gepland. Kan ik tegen die tijd kijken of het nog nodig is en anders afzeggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:18:41 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221527903
Het is morgen een jaar geleden. Of dit weekend een jaar geleden dus. Ik leen even een post wv de foto's nog online staan.
Foto's van B&G :)

quote:
14s.gif Op CUL / SC BBQ meet bij L_S 2025 #2 schreef golfer het volgende:
Korte foto-impressie van bijna al het lekkere eten:

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 08-08-2026 21:08:25 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221527931
quote:
^O^

Ik ben 67 en dankzij Mensendieck voor rug en daardoor houding voor alle dagelijkse dingen sterk verbeterd, rugpijn sterk verminderd en NiB + dagelijks wandelen, (en veel fietsen maar dat is electriek) voel ik me fitter dan bijv 5 jr geleden O+
pi_221527967
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn vader is net zo oud. En golft ook :+ Hij doet geloof ik ook iets fit20-achtigs en loopt wekelijks 10 kilometer hard. Oh ja, hij heeft geen elektrische fiets want onzin, hij kan toch gewoon fietsen? O+
Mijn moeder doet lesjes in de sportschool (pilates of powerpilates :D ), zwemt en wandelt echt heel veel. Superknap en fijn vind ik dat.
Wauw, hardlopen ook nog!
Mijn vader heeft in één knie geen meniscus meer en heeft vorig jaar reumatoïde artritis gehad waarbij met name last in handen maar op zijn ergst ook in heupen, dus dat lukt hem niet meer. Maar hij is inmiddels wel al ruim een half jaar van alle medicatie af *O* en dat gaat goed, dus de andere dingen heeft hij wel weer opgepakt. En lekkere oudemensensport, golf :+ (mn broertje doet het ook hoor, ik weet heus dat jongeren het ook doen ;)).

Mijn moeder (elf jaar jonger) golft vooral heel veel, ook toernooien in het buitenland. En thuis ook crosstrainer en krachtoefeningen. Ze hebben in Zuid Afrika een kineticist of zoiets die trainingsschema's voor ze maakt en waar ze 2 of 3x pw mee sporten daar, en die maakt ook schema's voor ze voor de tijd dat ze thuis zijn.

Ik vind het ook zo knap en fijn inderdaad!

En leuk, als ik erheen wil dan stuur ik je zeker een berichtje! Voor thee inderdaad, dus fijn dat die ook mag :P
pi_221527991
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wauw, hardlopen ook nog!
Mijn vader heeft in één knie geen meniscus meer en heeft vorig jaar reumatoïde artritis gehad waarbij met name last in handen maar op zijn ergst ook in heupen, dus dat lukt hem niet meer. Maar hij is inmiddels wel al ruim een half jaar van alle medicatie af *O* en dat gaat goed, dus de andere dingen heeft hij wel weer opgepakt. En lekkere oudemensensport, golf :+ (mn broertje doet het ook hoor, ik weet heus dat jongeren het ook doen ;)).

Mijn moeder (elf jaar jonger) golft vooral heel veel, ook toernooien in het buitenland. En thuis ook crosstrainer en krachtoefeningen. Ze hebben in Zuid Afrika een kineticist of zoiets die trainingsschema's voor ze maakt en waar ze 2 of 3x pw mee sporten daar, en die maakt ook schema's voor ze voor de tijd dat ze thuis zijn.

En leuk, als ik erheen wil dan stuur ik je zeker een berichtje! Voor thee inderdaad, dus fijn dat die ook mag :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wauw, hardlopen ook nog!

Oh, de mijne is meniscusloos en heeft een gescheurde kruisband na een ski-ongeluk. Gezellige overeenkomsten :+

En gezellig, laat maar weten!

Sorry voor de dubbele quote :')
pi_221528051
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:22 schreef Blues het volgende:

[..]
^O^

Ik ben 67 en dankzij Mensendieck voor rug en daardoor houding voor alle dagelijkse dingen sterk verbeterd, rugpijn sterk verminderd en NiB + dagelijks wandelen, (en veel fietsen maar dat is electriek) voel ik me fitter dan bijv 5 jr geleden O+
^O^ fit (en bezig) is top. En knap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')