abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221527432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:36 schreef z80 het volgende:
Je moet ook niet knijpen in de dumbbell, kettlebell of barbell.
De gewichten iets door de hand laten glijden en voornamelijk met je vingertoppen en kootje er onder "vast" houden.
:D
Als je niet zomaar veel kracht in je handen hebt is het knijpen niet het probleem maar dat je alles uit je tengels laat vallen omdat het te zwaar is :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221527480
Ik doe van NiB de arm oefeningen 3x, dus van 3 uitzendingen achter elkaar met gewichtjes van 1k elk.💪💪
Wegens knieblessure, kweenie waarom, alleen trapop is nogal pijnlijk voorop knie }:| , doe ik ff geen benen.
pi_221527485
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Vertel eens meer @:Dr_flash ;)
Gewoon, gezellig dagje weg. Oud-collegaatje van de Efteling die ik al meer dan 30 jaar ken. U kunt gewoon doorlopen, niks te zien :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221527535
Team uit-elkaar-vallen. Ik heb eigenlijk altijd wel pijn en in ieder geval sinds mijn 15e rugklachten. Een jaar of 10 geleden kwam ik op een punt waarop ik me steeds beperkter voelde, ik aan het over- of onderbelasten was en vooral heel verdrietig werd van mijn beperkingen. Ik heb toen een intake voor een revalidatietraject gedaan, niet voor gekozen maar wel een geweldige fysio aan over gehouden. Die me ten eerste voor een deel van de klachten afhielp en me vooral enorm outcallde op mijn bullshit waarom ik dan niet gewoon de oefeningen ging doen. Dat duurde een paar maanden maar toen kwam er een omslag.

De afgelopen 10 jaar ben ik sterds beter geworden in merken wat voor me werkt en dat is in ieder geval een aantal keer per week rechttoe rechtaan krachttraining. De wetenschap dat dat de beste bescherming bied tegen osteoporose motiveert me sinds mijn 40e nog maar. Ik ben gaan hardlopen uit trots. Omdat ik het gewoon wilde kunnen. Interessant genoeg blijkt het de allerbeste remedie tegen de rugpijn en het eerste sinds mijn hernia's wat werkte tegen het krachtverschil in mijn benen. Ik vind het nog steeds stom, maar het kan ook zonder zin, zoals we elkaar hier thuis motiveren. ;) als ik bedenk hoe ik jaren heb lopen klooien met de beperkingen die ervaarde, is zo'n cadeau dat ik nu prima functioneer, mijn lijf begrijp en nog maar 2-3 keer per jaar twee consulten bij de fysio nodig heb. Dat maakt de routine die ik inmiddels heb (2x per week hardlopen, 1x krachttraining thuis, 1x fit20, 1x bootcamp) prima vol te houden. Ik baal dat er twee dagen zijn waarop ik 'niets' doe (hoewel 1 vd 2 wel 30 km elektrisch fietsen) maar ik krijg dat met mijn hufige schema nog niet echt aangepast.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221527537
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn eerste gedachte: heb je een foto? :@

Daarna: foei! Niet met hulpstuk gewerkt o|O

En uiteraard beterschap want auwauwauw! Wel mooi dat je niet meteen al het schaafsel weggooide cq geen taart meer kon/durfde maken ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221527565
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D
Als je niet zomaar veel kracht in je handen hebt is het knijpen niet het probleem maar dat je alles uit je tengels laat vallen omdat het te zwaar is :D
Ja, en veel gewichten ook best gericht zijn om een mannelijk formaat handen. Ik krijg soms mn handen er gewoon niet goed omheen, laat staan dat ik grip heb :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221527567
Waarom klikte ik :X }:| . Mijn maag draaide al om bij de beschrijving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')