abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221531125
Mogguh!

Ik hoop heel erg op goed Cat-bericht! ;( :*

Ik krijg op een dag minder voor elkaar dan jij @Lucky_Strike, ook zonder m’n huidige hernia :D

(Ik ga gelukkig weer een heel stuk beter dan vorige week, maar ik moet mezelf ook wel een beetje inhouden. Van de week een te lange dag op werk gehad, en de eerdere, ernstigere klachten kwamen weer best snel terug.)

Sporten… ja dat is dus wel een ding door die urenlange misselijkheid/hoofdpijn nadien. Ik sponsor de sportschool nu dus sinds kort weer wel… hopelijk kan ik de komende tijd met behulp van de fysio wat krachttrainings-oefeningen vinden die ik uiteindelijk daar weer voort kan zetten. Want ik wéét dat het echt heel veel voordelen heeft. En ik ben me er ook heel bewust van dat ik niet meer de spieren heb van ~8 jaar terug, toen ik wat dat betreft echt wel lekkerder in m’n vel zat.

Ach ja… wandelen met de oppashond is gelukkig ook wel een gezonde bezigheid. :)
pi_221531154
Pfff ik kijk altijd graag naar BBC nieuws, net onderwerp over branden in de UK. Paar zijn, per ongeluk, veroorzaakt door wensballonnen naast wegwerp bbq die worden achtergelaten
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 9 augustus 2026 @ 09:37:35 #53
63722 z80
I fink you freaky
pi_221531180
Ook maar een keertje maptap gedaan. 931.
Maar en het niet eens met de score. 10km van Bangkok. Nee ik zat in bangkok, het paleis om pressies te zijn.
En Singapore is toch echt dat eiland, en niet de landpunt. scheelt 34km.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 9 augustus 2026 @ 09:52:39 #54
63722 z80
I fink you freaky
pi_221531237
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ik kijk altijd graag naar BBC nieuws, net onderwerp over branden in de UK. Paar zijn, per ongeluk, veroorzaakt door wensballonnen naast wegwerp bbq die worden achtergelaten
Per ongeluk door wensballonnen? Een brandende kaars onder een papieren zak laten vliegen terwijl het kurkdroog is. Noem ik geen ongeluk.

En de natuurbranden. Daar kon je al een paar jaar op wachten. De bossen liggen vol met dennennaalden of blad. De boden van de meeste bossen is zo dood als een pier. En de naalden en blad composteren niet meer.
Voorheen stond het bos vol met laag groeiend spul. Varens in de meerderheid. En daar tussen bosbessen.
Nu is het een grote dorre vlakte.
Maar volgens de verschillende milieu clubjes is stikstof de grote boosdoener. En niet wanbeheer.
Laat vee en grazers in en rond de bossen. En zorg dat de zwijnen en herten zich er weer thuis voelen. Dus beschutting en verstop plekken tussen groen.
Ja, dan kun je in het voorjaar niet meer overal het bos in. Ja dan moet de hond aangelijnd worden om niet aangevallen te worden. Maar het is zo veel beter voor het bos.
pi_221531297
www.maptap.gg August 9
75🙂 97🔥 99🎯 86🎓 78🌞
Final score: 862
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221531339
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat wordt woensdag (eclips) in Spanje ook een ding. Parkeren in de bermen en wildkamperen is daar verboden ivm risico op bosbranden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221531343
Poes is overigens nog steeds niet terug :{
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221531372
Wel een heel tevreden katerheer op schoot O+
Die lijkt niet onder het vertrek van moeder te lijden en dat is voor komende week wel een fijn idee.
pi_221531443
www.maptap.gg August 9
96🔥 100🎯 100🎯 100🎯 95🏅
Final score: 981

Jammer van die laatste, was op weg naar een PR (986)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221531527
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2026 07:58 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

[ afbeelding ]
Ik denk dat vandaag de logeerhonden opgehaald gaan worden. Hebben we daarna even een week of drie enkel onze eigen twee.
Emoe-steppe! :D
pi_221531552
Veel plezier Vlindertje!
En catpoes, kom nou terug ;(

Ik heb ook mijn camera ingepakt, + boek + broodjes en drinken.
Ga zo met de trein naar Amsterdam CS, dan tram naar Sarphatipark, daar wandelen en lunchen op een bankie en mss wat fotograferen als ik wat leuks tegenkom.
Dan wandelen naar afspraak-cadeautje ( voor het uitlenen van onze grote koffer :D ) en ga ik keramiek beschilderen met vriendin en haar 2 dochters.

De dochters waren voor hun bedrijf naar New York en leenden onze grote paarsche koffer, die we zelf altijd de paarse krokodil noemen..ooit gekocht voor naar Australië. Deze afspraak-appgroep heette dan ook 'de Paarsche krokodil :D)
pi_221531788
www.maptap.gg August 9
95🏅 100🎯 100🎯 100🎯 90👑
Final score: 965
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 10:59:09 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221531907
Luisteren is voor sommigen lastig. Anderen worden eten maken en hadden ingrediënten lijst gemaakt. Weer anderen gingen boodschappen doen. Je zegt 2x er is nog mais en crème fraiche, we hebben nog 80 eieren, kijk even of er nog genoeg uien zijn.

Vervolgens wordt er flink ingeslagen. Prima aan het begin van een project met het loopt nu richting einde (vrijdag vertrekken ze). Verder paar keer gevraagd hoe laat we beginnen met eten maken.

Nou ik wacht wel af, als ik niet de volle verantwoordelijkheid heb neem ik geen enkele. Benieuwd of ze nu wel aan vleesvervangers hebben gedacht. Die diëten staan in een vastgezet bericht in een WA groep en zijn best makkelijk. Merendeels eet alles gelukkig. Een speciaal pannetje met voer zonder lactose, ui en vlees voor 5 of 7 man (afhankelijk of we varkens of wat anders eten)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221532045
Even pauze na de eerste 10 km wandelen met nieuwe rugzak. Blij dat ik er toch ook wat eten in had gestopt want ik nam iedere keer een lusje extra en ben nog zeker op een uur van huis. Wel leuk om de iets grotere omgeving vanaf huis in zo’n laag tempo te zien passeren.
pi_221532092

Speciaal voor Cat-poes die nu echt even terug moet komen :*
pi_221533173
De fotografen hier zijn goed aan het werk.

Degenen in en rond Apeldoorn / Utrecht even naar boven kijken of zij een zeppelin zien overkomen?!

Vandaag te zien boven Utrecht.De geplande route loopt vanuit het Duitse Essen via Arnhem en Kootwijk naar Utrecht. Daarna vliegt de zeppelin weer richting Duitsland. Het luchtschip vertrekt volgens de planning rond 10.30 uur en is via Flightradar24 te volgen onder de naam DLZFN.

https://globe.adsbexchange.com/

Jammer Cat dat Kat zich nog niet heeft laten zien. -O-
  zondag 9 augustus 2026 @ 12:02:20 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221533184
www.maptap.gg August 9
97🔥 99🎯 99🎯 90👑 79👏
Final score: 901

Redelijk tevreden Afrika weer...

Hier een dagje huis aan kant brengen..en dat deze week weer werken aan mn ochtend routine ( 10 min buikspieren, 10 min yoga, 10 min meditatie)
En ook weer eens zwemmen invoeren.. fijne hoge intensie, lage belasting activiteit.

Verder plan om volgend jaar weer eens een mini triatlon te doen,dus rustig aan daar voor gaan trainen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221533858
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor Cat-poes die nu echt even terug moet komen :*
O+
pi_221533918
Nondeju… ik zei vorige week nog tegen m’n ouders dat ik zelf wel eclips brilletjes zou bestellen, want als ik die van 20 jaar geleden mee zou nemen, kunnen mijn ouders zelf niet kijken.

Ik had niet zo lang moeten wachten :')
Natuurlijk is er een run op gekomen en natuurlijk betaal je nu 11 euro per stuk voor een stukje karton dat normaal misschien 2 euro kost om te fabriceren. (Reken ik nog gul, vermoed ik…) .

Afijn… gewoon niet te lang over nadenken.
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:04:15 #70
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221533961
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2026 12:57 schreef Candaasje het volgende:
Nondeju… ik zei vorige week nog tegen m’n ouders dat ik zelf wel eclips brilletjes zou bestellen, want als ik die van 20 jaar geleden mee zou nemen, kunnen mijn ouders zelf niet kijken.

Natuurlijk is er een run op gekomen en natuurlijk betaal je nu 11 euro per stuk voor een stukje karton dat normaal misschien 2 euro kost om te fabriceren. (Reken ik nog gul, vermoed ik…) .

Wij waren vorige week echt net op tijd-achtig.
Ruim 8 euro voor 5 brillen vond ik eigenlijk al duur voor wat het is. Maar goed, meteen 3 op marktplaats gezet en direct verkocht. Dus uiteindelijk 2.50 betaald voor de 2 brillen *O*
pi_221534011
Oh ja…na een vorige keer lag er een verdwaasde vleermuis voor de deur.
Herinnerde ik mij toen jij over je reisdoel sprak.
Wat een goeie actie @gcjoel Handelsgeest _O_

De zeppelin was nu ook op het radionieuws.
Het doel is om allerlei luchtmetingen te doen. Het ding hangt vol met meetinstrumenten en vliegt op 300 meter hoogte.
Zie video op nu.nl
Vooruit: https://www.nu.nl/329146/(...)we-bij-kootwijk.html
Wat een joekel en een vaart hè…zó laag.
pi_221534080
quote:

Je kunt ook door een CD heen kijken :)
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:31:54 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221534121
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:13 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…na een vorige keer lag er een verdwaasde vleermuis voor de deur.
Herinnerde ik mij toen jij over je reisdoel sprak.
Wat een goeie actie @:gcjoel Handelsgeest _O_

De zeppelin was nu ook op het radionieuws.
Het doel is om allerlei luchtmetingen te doen. Het ding hangt vol met meetinstrumenten en vliegt op 300 meter hoogte.
Zie video op nu.nl
Vooruit: https://www.nu.nl/329146/(...)we-bij-kootwijk.html
Wat een joekel en een vaart hè…zó laag.
Haha niet per se handelsgeest, hoefde geen geld te verdienen maar wel fijn om een deel terug te krijgen. Heb er zelf toch niks aan met 5. :D
pi_221534122
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja nee, ik ga dat risico niet nemen. Ik heb gezien wat ellende met je ogen doet bij m’n moeder, ik koop gewoon een veel te duur brilletje :P
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:32:56 #75
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221534127
quote:

[..]
Dat was vorige keer in de jaren 90 nog gewoon een goed idee.
Nu blijkt dat toch heel slecht voor je ogen las ik laatst.
pi_221534132
quote:

Je hoeft niet per se voor iedereen een bril te hebben he.
De aanloop fase duurt een uur, en daarna neemt het in een uur weer af. Je wil en mag niet de hele periode door de bril kijken, dus je kunt hem delen.
Enige tijd dat je zonder bril mag (moet!) kijken is de korte periode tijdens de totaliteit verduistering (ikke *O* )
pi_221534138
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat was vorige keer in de jaren 90 nog gewoon een goed idee.
Nu blijkt dat toch heel slecht voor je ogen las ik laatst.
Oh? Hoezo dat dan?
pi_221534146
quote:

[..]
Niet doen, net als een lasbril. Niet doen }:|

Zonder bril veilig kijken: https://www.nemokennislin(...)e-zonsverduistering/
pi_221534171
Markteconomie: ik heb de mijne een maand geleden gekocht bij eclipsbrillen.nl . 2 euro per stuk.
Nu zijn ze enkel per 4 te krijgen.. dat pakketje kost nu 34 euro :X
pi_221534177
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je hoeft niet per se voor iedereen een bril te hebben he.
De aanloop fase duurt een uur, en daarna neemt het in een uur weer af. Je wil en mag niet de hele periode door de bril kijken, dus je kunt hem delen.
Enige tijd dat je zonder bril mag (moet!) kijken is de korte periode tijdens de totaliteit verduistering (ikke *O* )
Ja maar mijn ouders wonen een stuk verderop, dus we kijken wel samen maar op afstand, soort LAT-event 8-)
pi_221534201
Ik geloof dat ik alleen maar indirect (via vergiet) ga kijken. Geen brilletje en ga er ook echt geen aanschaffen om weer weg te gooien.
Wat mij wel een aparte gewaarwording lijkt is dat het meteen kouder gaat worden. Nooit over nagedacht maar heel logisch
pi_221534223
Ik kocht er een week geleden 5 voor een tientje. Met dank aan mijn insta algoritme wat er lekker op tijd bij was O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221534242
Ik heb er twee voor mezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extrastevig ingepakt, kreukjes en deukjes kan ik niet gebruiken.
pi_221534252
Ik gooi ze niet weg, ik zal ze wel bewaren voor m’n neefjes of andere kinderen van jongere generaties :P Ik vind dit te bijzonder om te moeten missen.

(En ik moet zeggen, die van tig jaar terug zagen er nog gewoon goed uit. Dat was nog voor m’n 12e, want ik was op de kindervakantie-week en we moesten dus met z’n allen naar het veld voor. Het werd dan begeleid door vrijwilligers, waarbij de omroeper dan via de microfoon aangaf wanneer we de bril mochten opzetten, kijken, en weer af. Was echt een heel gebeuren, want 1000+ kinderen veilig naar de eclips laten kijken… ga d’r maar aan staan…. )
  zondag 9 augustus 2026 @ 14:27:17 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221534510
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik gooi ze niet weg, ik zal ze wel bewaren voor m’n neefjes of andere kinderen van jongere generaties :P Ik vind dit te bijzonder om te moeten missen.

(En ik moet zeggen, die van tig jaar terug zagen er nog gewoon goed uit. Dat was nog voor m’n 12e, want ik was op de kindervakantie-week en we moesten dus met z’n allen naar het veld voor. Het werd dan begeleid door vrijwilligers, waarbij de omroeper dan via de microfoon aangaf wanneer we de bril mochten opzetten, kijken, en weer af. Was echt een heel gebeuren, want 1000+ kinderen veilig naar de eclips laten kijken… ga d’r maar aan staan…. )
Ik herinner het me ook nog goed, samen met ouders en zusjes in de achtertuin kijken. Het steeds stiller worden van de vogeltjes toen het donkerder werd. Heel tof O+
pi_221534692
Die heb ik grotendeels gemist -O-
Nog niet zo into verduistering en op dat moment zong mijn koor een uitvaart :') Weduwe wist het niet en had achteraf spijt: haar man was een groot natuurliefhebber dus die had liever gewild dat we de gedeeltelijke verduistering keken ipv in een kerk te zitten.
pi_221535122
Morgen komen vrienden eten die een weekje niet op hun vloer mogen lopen (schuren en oliën en de keuken staat vol met meubels). Net vast gekookt en het is best veel. Ik eet er vanavond ook maar van , wel zo makkelijk
pi_221535177
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen komen vrienden eten die een weekje niet op hun vloer mogen lopen (schuren en oliën en de keuken staat vol met meubels). Net vast gekookt en het is best veel. Ik eet er vanavond ook maar van , wel zo makkelijk
Handig! Wat heb je gemaakt?
pi_221535470
Een schotel van picnic recept. Wel met gehakt, kookroom en kaas (gehakt kan denk ik goed weggelaten worden, misschien iets anders gebruiken, voor room en kaas zijn ook alternatieven)
Ik kwam een lekker recept tegen bij Picnic: 'Romige conchiglie met gehakt'. Misschien ook iets voor jou? https://picnic.app/nl/go/9aql3ja
Laatste keer dat ik het maakte heb ik er 6x van gegeten :D
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:46:56 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_221536552
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lasbril mag blijkbaar niet. Terwijl deze gemaakt is om UV A,B en C tegen te houden. En tevens IR (hitte).
Een stukje plastic van een paar cent zou het dus beter doen.
Vorige zonkijkbril, de mijne zat bij de "kijk", liet meer licht door dan de lasbril.
pi_221536569
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dank voor de link 😎
pi_221536902
Ik vind croissants uit blik smerig.

Dat moest ik even zeggen.
pi_221536915
Ik had een superleuke dag met vriendin en dochters O+
Mijn inspiratie voorbeeld (Mirò) op een bord geschilderd. Nog moeilijk!!
Maar heel leuk. Tip om te doen!
Ze hebben enorm veel keus in waar je op kunt schilderen. Zij bakken het af en dan wordt de kleur ook heel helder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 09-08-2026 18:47:36 ]
  zondag 9 augustus 2026 @ 18:52:51 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221537105
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:40 schreef Tele6 het volgende:

Uhmmm, nope ik ga het niet vragen :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_221537168
Eclips ga ik op het strand kijken, onze sterrenwacht Copernicus staat daar met de brilletjes. O+

Zonsverduistering 12 augustus https://share.google/LZ8Hm2mEkrc80LZyR

In 1994 was ik op t werk en keken we met de (dementerende) bewoners met brilletjes door het open dak van het vp huis.
pi_221537170
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:42 schreef Blues het volgende:
Ze hebben enorm veel keus in waar je op kunt schilderen. Zij bakken het af en dan wordt de kleur ook heel helder.

SPOILER
Dat ziet er heel leuk uit (en zo netjes _O_ )
pi_221537192
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat ziet er heel leuk uit (en zo netjes _O_ )
Was wel tevreden voor een eerste keer :)
De oudste dochter kan zulke strakke lijntjes schilderen.. maar ja, die maakt ook de prachtigste handschoenen millimeter voor millimeter.
Dit is haar werk, zie je ook meteen hoe mooi het wordt na afbakken. De ene schaal had ze paar weken eerder gemaakt, dit was haar 4e keer al hier :D
SPOILER
pi_221537255
In 1994 was ik dronken. Neem ik gewoon klakkeloos aan _O-
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221537272
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 19:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Was wel tevreden voor een eerste keer :)
De oudste dochter kan zulke strakke lijntjes schilderen.. maar ja, die maakt ook de prachtigste handschoenen millimeter voor millimeter.
Dit is haar werk, zie je ook meteen hoe mooi het wordt na afbakken. De ene schaal had ze paar weken eerder gemaakt, dit was haar 4e keer al hier :D
SPOILER
Ook zo mooi
pi_221537432
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:40 schreef Tele6 het volgende:

😳 heb je in het baktopic gekeken? Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #42

Zelf ben ik helemaal geen fan van croissants. Al die kruimels, die in het verkeerde keelgat schieten. Dit leek mij proberen waard.
De buurvrouw / kookjuf vond het ook apart.
Het smaakt wat zoeter en is compacter.

quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:42 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Wat een leuke middag en best goed resultaat.
Affiches van Mirò heeft jarenlang op mijn studentenkamer gehangen. O+
Kleurrijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')