Mooie leeftijd hoor. Netjes gedaan, indien schuldig, hopelijk is dan je leven ook volledig voorbij. Weg d'r mee.quote:Drie mannen (16 tot 19 jaar) opgepakt in lopend terrorisme-onderzoek
In Eindhoven, Rotterdam en Alkmaar heeft de politie vannacht invallen gedaan in woningen. Op alle plekken werden arrestaties verricht. In Eindhoven werd bij de inval de voordeur opgeblazen. De verdachten zijn drie mannen van tussen de 16 en 19 jaar oud.
n Rotterdam-Overschie werd een man door een zwaarbewapend arrestatieteam geblinddoekt weggevoerd, meldt Rijnmond. Dat was zo rond 01.15 uur. Ook in Eindhoven werd een inval gedaan in een woning. Dat zou volgens diverse media zijn gebeurd op hetzelfde tijdstip.
Terrorisme-onderzoek
Ook hier ging de inval met veel wapengekletter gepaard. Om de woning binnen te dringen, werd de voordeur er met een explosief uit geblazen. Hier werd eveneens iemand gearresteerd. De inval werd gedaan op hetzelfde adres waar in 2023 een 16-jarige IS-aanhanger werd aangehouden, meldt het AD. Ook in Alkmaar werd vannacht een verdachte van zijn bed gelicht en gearresteerd.
De invallen werden gedaan in het kader van een lopend terrorisme-onderzoek, meldt het landelijk parket aan RTL Nieuws. De drie verdachten zijn tussen de 16 en 19 jaar oud. Ze worden vrijdag voorgeleid.
is hysteriequote:Op woensdag 29 juli 2026 09:44 schreef RamboDirk het volgende:
Niet alle moslims, wel altijd een moslim.
Dat de DSI uit witte boze mannen bestaat die racistisch in de nacht gaan jaren op jonge moslims?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:52 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hebben Denk, Bij1 en PRO al gereageerd?
en links.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:55 schreef Enchanter het volgende:
Storm in een glas water, het echte gevaar komt van rechts
Scheef van ons ook al tegenwoordig ?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:56 schreef Pajanus het volgende:
[..]
en links.
en van boven.
van onderen.
scheef van ons...
bizar he?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:57 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Scheef van ons ook al tegenwoordig ?
Waar gaat het heen met deze wereld ?
Vuurwerkstrafje naar Halt en klaar.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:59 schreef nostra het volgende:
Ze ronselen steeds jonger; jaartje zitten, misschien PIJ.
Hier zijn alvast wat handige tips om het gesprek met de extremistische jongere aan te gaan, mogelijk zoekt hij gewoon verbinding of avontuur.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien dat ze een deradicaliseringstraject in kunnen, dat scheen in Duitsland goed te werken.
Ken je MH17 nog?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:58 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ja, ik schrik hier echt van.
Ik moet dit even tot me laten bezinken
Waarom is die hele familie destijds niet uitgezet ?quote:De inval werd gedaan op hetzelfde adres waar in 2023 een 16-jarige IS-aanhanger werd aangehouden, meldt het AD..
Dat denk ik wel jaquote:
Je bent net zo dood als een 16 jarige over je heen rijdt als wanneer een 30 jarige over je heen rijdt. Maar ik vind dat als je zulke volwassen plannen maakt, dat je dan ook voor de volwassen straffen mag gaan. Hopelijk zijn OM en de rechtbank het met me eens.quote:
Is dit dan niet waarschijnlijk dezelfde persoon als de 19-jarige die vandaag is aangehouden?quote:De inval werd gedaan op hetzelfde adres waar in 2023 een 16-jarige IS-aanhanger werd aangehouden, meldt het AD.
Komt wel dichtbij zo.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
Die Eindhovense verdachte, dat is hemelsbreed een kilometer van waar ik woon. Dat zijn eigenlijk de wat meer keurige woningen
[ afbeelding ]
16 + 3 = 19, ik denk dat je iets op het spoor bent.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is dit dan niet waarschijnlijk dezelfde persoon als de 19-jarige die vandaag is aangehouden?
quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hier zijn alvast wat handige tips om het gesprek met de extremistische jongere aan te gaan, mogelijk zoekt hij gewoon verbinding of avontuur.
https://www.nji.nl/kennis(...)icaliserende-jongere
quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is dit dan niet waarschijnlijk dezelfde persoon als de 19-jarige die vandaag is aangehouden?
quote:Het Eindhovens Dagblad meldt dat deze verdachte ook in 2023 al werd aangehouden. Hij zou toen aanhanger zijn geweest van de terreurgroep IS en met anderen hebben gechat over aanslagen op nachtclubs en politiebureaus. In 2024 kreeg hij hiervoor een celstraf van 112 dagen en een werkstraf van 200 uur opgelegd.
Nou nee, geef maar gewoon een nekschot.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:15 schreef vosss het volgende:
Geef nu maar 112 jaar. Dat helpt wel denk ik.
Helaas, deze komen niet eens in de gevangenis terecht hoor...quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je bent net zo dood als een 16 jarige over je heen rijdt als wanneer een 30 jarige over je heen rijdt. Maar ik vind dat als je zulke volwassen plannen maakt, dat je dan ook voor de volwassen straffen mag gaan. Hopelijk zijn OM en de rechtbank het met me eens.
Ergens bij willen horen in een land waar iedereen je haat?quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de drive om IS te joinen nog is. Ze zijn in de pan gehakt in Irak, hun bruiden zitten in een vluchtelingenkamp.. wat wordt ze dan nog als lokkertje aangeboden? 72 maagden?
Een combinatie van een suikertekort en een gemutileerde, irriterende eikel.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de drive om IS te joinen nog is. Ze zijn in de pan gehakt in Irak, hun bruiden zitten in een vluchtelingenkamp.. wat wordt ze dan nog als lokkertje aangeboden? 72 maagden?
Die hebben wel echt al veel leed voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:31 schreef Tengano het volgende:
allah is groot maar de DSI is net wat groter
Het is ook geen club waat je lidmaatschap van aan moet vragen, maar een gedachtengoed. En ik vrees dat er daar honderdduizenden van rondlopen die dat gedachtengoed steunen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
Duizenden? Per week?! Ik weet dat bepaalde media, beroeps-opruiers als Weird Duk en bepaalde mensen hier dat constant willen wijsmaken, maar dat klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:42 schreef LXIV het volgende:
Een 16-jarige die IS filmpjes kijkt op internet is het gevaar niet. Het gevaar is de onstopbare en gestage instroom van duizenden moslimmannen per week, eventueel hun families in het kielzog.
In Nederland te veroveren hoeven helemaal geen aanslagen gepleegd te worden. Ze krijgen het in de schoot geworpen.
Zo’n aanslag maakt het eerder zelfs een beetje lastiger.
Maar ik weet niet, verhuis dan of zo. Het huis waar die Eindhovense verdachte woont is echt geen ghetto, dat is een koophuis wat redelijk modern is (ik kon het nummer eenvoudig vinden). Verveel je je dan of zo. Ga lekker naar het Midden Oosten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:56 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ergens bij willen horen in een land waar iedereen je haat?
Tja, maar wij gaan hier nooit de Sharia invoeren en we zijn een progressief land, dus de missie is zinloos, als-ie dat al niet was. Die aantrekkingskracht op gefaalde individuen was groot in 2015, maar anno 2026.. wat is het nut?quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is ook geen club waat je lidmaatschap van aan moet vragen, maar een gedachtengoed. En ik vrees dat er daar honderdduizenden van rondlopen die dat gedachtengoed steunen.
Oh okay. Nee als het er maar 800 per week zijn dat is er idd geen reden tot paniek.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:08 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Duizenden? Per week?! Ik weet dat bepaalde media, beroeps-opruiers als Weird Duk en bepaalde mensen hier dat constant willen wijsmaken, maar dat klopt gewoon niet.
Er zijn dit jaar een paar weken geweest waarbij de totale asielinstroom maximaal tegen de 1000 aanlag. De rest ligt allemaal onder de 1000. Dat gaat dan om zowel eerste aanvragen, herhaalde aanvragen, herplaatsingen en herenigingen. Dat dit niet uitsluitend over moslimmannen gaat lijkt me duidelijk.
Waanzin ook, denken dat een IS aanhanger met 112 dagen cel zijn lesje wel leertquote:
Stel je niet aan, als er elke week 800 terug gestuurd zouden worden en in de media zou gesproken worden over duizenden per week zou de wereld te klein zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:10 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Oh okay. Nee als het er maar 800 per week zijn dat is er idd geen reden tot paniek.
Ja lastig op die leeftijd terwijl je hier geboren bentquote:Op woensdag 29 juli 2026 11:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar ik weet niet, verhuis dan of zo. Het huis waar die Eindhovense verdachte woont is echt geen ghetto, dat is een koophuis wat redelijk modern is (ik kon het nummer eenvoudig vinden). Verveel je je dan of zo. Ga lekker naar het Midden Oosten.
Nouja, die keuze staat ze vrij. Blijkbaar hebben ze het hier niet naar de zin. En wij hebben ze niet nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:22 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja lastig op die leeftijd terwijl je hier geboren bent
stuurden ze elke week maar 800 uitgeprocedeerden en kanslozen terug.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:15 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Stel je niet aan, als er elke week 800 terug gestuurd zouden worden en in de media zou gesproken worden over duizenden per week zou de wereld te klein zijn.
Een komt uit een sprookjesboek en voor de ander ga je op de grond met je kont omhoog als ze dat zeggen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:31 schreef Tengano het volgende:
allah is groot maar de DSI is net wat groter
Dacht ik ook meteen. IS-aanhangers gewoon weer loslaten is ook niet echt off brand in onze realiteit.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zou in geval van dit soort figuren beter zijn ja. Ik bedoel die Eindhovenaar kreeg in 2024 al een celstraf van 112 dagen. Dat vind ik ondanks zijn leeftijd destijds nog steeds belachelijk laag en hij heeft er duidelijk niets van geleerd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef pmponer het volgende:
[..]
stuurden ze elke week maar 800 uitgeprocedeerden en kanslozen terug.
quote:De kans dat de jonge Eindhovenaar een aanslag had gepleegd als hij niet was opgepakt, was groot. Dat zou de jongen zelf gezegd hebben na het ingrijpen van de politie. De rechtbank in Rotterdam stelde bij de veroordeling begin 2024 vast dat de Nederlandse en Belgische samenleving door het oppakken van de 16-jarige en zijn kompanen mogelijk groot leed bespaard is gebleven.
M. kreeg in 2024 112 dagen celstraf, een flinke taakstraf en een enkelband. Hij mocht Nederland een tijd niet uit en kwam onder toezicht van de reclassering.
bron: ed.nl
@Perrin hier kunnen we er ook wat van...quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien dat ze een deradicaliseringstraject in kunnen, dat scheen in Duitsland goed te werken.
Dat is niet waar, denk aan Jason W. Dennis Honing is ook een mooi voorbeeld. Zijn boek is een aanrader.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Waanzin ook, denken dat een IS aanhanger met 112 dagen cel zijn lesje wel leert![]()
Uitzetten naar land van herkomst of hier levenslang opsluiten. Deze lui deradicaliseren nooit.
Tja, helaas volgens sommigen nog altijd.quote:
Dit is een goede vraag. Meteen hele familie gedwongen uitzetten zou standaard beleid moeten zijn. En ook de lokale moskee mag wel eens onder de loep worden genomen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom is die hele familie destijds niet uitgezet ?
Uitzonderingen, en geen IS aanhangers.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet waar, denk aan Jason W. Dennis Honing is ook een mooi voorbeeld. Zijn boek is een aanrader.
Echter zijn dit wel de uitzonderingen, en dat zal ook zo blijven als we zo hopeloos naïef blijven wat betreft de aard van deze gevallen.
Deze worden nu door het strafrecht aangepakt als een eenmalig feit, terwijl het fundament eronder en voordat de blijvende en groeiende invloed van jihadistische, islamistische of hoe je het wilt noemen factoren in onze samenleving dat fundament alleen maar voeden.
Iemand kan zo plop vanuit de gevangenis terug die bubbel in waar de waarheid en de realiteit van de Nederlandse samenleving gewoon niet bestaan. Dan kun je wel een paar uurtjes per week een deradicaliseringstraject, reclassering, agressietherapie krijgen, daaromheen zijn alle uren in de week van een andere realiteit.
Dat gaat zo blijven zolang er geen goed actieplan is om politiek, maatschappijontwrichtend islamisme te onderscheiden van islam, voor zover dit kan gezien de enorme overlap en het grijze gebied. Vanaf wanneer kun je ingrijpen?
In dit geval, het actief maken van plannen door nota bene een recidivist, zou er een hele andere categorie van ingrijpen van kracht moeten worden, waarbij de omgeving ook wordt aangepakt. Niet gemonitord, niet betrokken in dialoog, niet gebibobd, maar zodanig aangepakt dat ze geen invloed meer kunnen uitoefenen hier. Langdurig vastzetten, uitzetten, andere mogelijkheden zetten geen zoden aan de grond.
Deze was dat wel. Benieuwd of ze echt gederadicaliseerd is: https://www.omroepwest.nl(...)-achter-ons-te-laten het artikeltje zegt van wel.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:15 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Uitzonderingen, en geen IS aanhangers.
Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Deze was dat wel. Benieuwd of ze echt gederadicaliseerd is: https://www.omroepwest.nl(...)-achter-ons-te-laten
quote:
Toch meer een meeloper als ik het zo lees. Al vind ik het iets te makkelijk hoe ze voorwend dat ze gedwongen werd, vluchtelingen zou gaan helpen en in een hel leefde daar... https://www.ewmagazine.nl(...)eurverdachte-558242/quote:De 28-jarige Laura woont inmiddels zelfstandig in een huis met haar twee kinderen. De islam heeft ze al lange tijd achter zich gelaten. 'Dat was al zo toen ze daar zat', zegt haar vader.
Ze leeft in Nederland redelijk in de anonimiteit. 'De mensen in haar nabijheid weten hoe het zit en kennen haar ook als iemand die geen vlieg kwaad doet. Ze weten wat ze heeft doorstaan en hoe ze is opgekrabbeld.'
Geschiedenis gestudeerd
Na haar celstraf haalde Laura haar havo- en vwo-diploma en studeerde vervolgens geschiedenis. 'Toen ze na dertien maanden vrijkwam, is ze volle bak aan de slag gegaan: ik ga laten zien dat ik het kan en dat ik er mag zijn.'
Al gaat dat niet altijd even makkelijk. Zo krijgt ze bijvoorbeeld geen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 'Dus dan wordt het heel ingewikkeld om aan werk te komen. Het is logisch dat mensen daar voorzichtig mee zijn, maar bij een verhaal zoals dat van Laura zou je willen dat het wel kon. Nooit meer een VOG is wel heftig.'
Saillant detail; deze mannen zijn niet als moslim opgegroeid, doch later bekeerd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet waar, denk aan Jason W. Dennis Honing is ook een mooi voorbeeld. Zijn boek is een aanrader.
Echter zijn dit wel de uitzonderingen, en dat zal ook zo blijven als we zo hopeloos naïef blijven wat betreft de aard van deze gevallen.
Deze worden nu door het strafrecht aangepakt als een eenmalig feit, terwijl het fundament eronder en voordat de blijvende en groeiende invloed van jihadistische, islamistische of hoe je het wilt noemen factoren in onze samenleving dat fundament alleen maar voeden.
Iemand kan zo plop vanuit de gevangenis terug die bubbel in waar de waarheid en de realiteit van de Nederlandse samenleving gewoon niet bestaan. Dan kun je wel een paar uurtjes per week een deradicaliseringstraject, reclassering, agressietherapie krijgen, daaromheen zijn alle uren in de week van een andere realiteit.
Dat gaat zo blijven zolang er geen goed actieplan is om politiek, maatschappijontwrichtend islamisme te onderscheiden van islam, voor zover dit kan gezien de enorme overlap en het grijze gebied. Vanaf wanneer kun je ingrijpen?
In dit geval, het actief maken van plannen door nota bene een recidivist, zou er een hele andere categorie van ingrijpen van kracht moeten worden, waarbij de omgeving ook wordt aangepakt. Niet gemonitord, niet betrokken in dialoog, niet gebibobd, maar zodanig aangepakt dat ze geen invloed meer kunnen uitoefenen hier. Langdurig vastzetten, uitzetten, andere mogelijkheden zetten geen zoden aan de grond.
Dat zijn doorgaans wel de grootste mafklappers. Neem nou zo'n Arnoud van Doorn.....Hij zal verder niet gevaarlijk zijn of zo maar als je al die debiele tweets van hem leest weet je gewoon hij hij enkele chromosomen mist.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Saillant detail; deze mannen zijn niet als moslim opgegroeid, doch later bekeerd.
Vaak mensen die zoekende zijn. En dan denk je dat een bepaalde religie antwoorden heeft. Althans; je hoeft niet meer zélf na te denken.quote:Op woensdag 29 juli 2026 14:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zijn doorgaans wel de grootste mafklappers. Neem nou zo'n Arnoud van Doorn.....Hij zal verder niet gevaarlijk zijn of zo maar als je al die debiele tweets van hem leest weet je gewoon hij hij enkele chromosomen mist.
En een enkelband!quote:Op woensdag 29 juli 2026 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Jeetje, dan heeft hij 112 dagen in de gevangenis gezeten en nog steeds zijn lesje niet geleerd. Hoe is het mogelijk.
Zoekende naar die ene hersencel in hun botte harses zeker 👆quote:Op woensdag 29 juli 2026 14:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vaak mensen die zoekende zijn. En dan denk je dat een bepaalde religie antwoorden heeft. Althans; je hoeft niet meer zélf na te denken.
De bekeerlingen die ik ken zijn juist erg evenwichtige, serieuze mensen die graag zelf nadenken en de islam als leidraad zien. Zoekende en vindende hoeft echt niet meteen te betekenen dat IS om de hoek staat.quote:Op woensdag 29 juli 2026 14:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vaak mensen die zoekende zijn. En dan denk je dat een bepaalde religie antwoorden heeft. Althans; je hoeft niet meer zélf na te denken.
Mja.. ik geloof er niet in.. die had wmb lekker in Syrië mogen blijven zitten in de gevangenisquote:Op woensdag 29 juli 2026 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[..]
Toch meer een meeloper als ik het zo lees. Al vind ik het iets te makkelijk hoe ze voorwend dat ze gedwongen werd, vluchtelingen zou gaan helpen en in een hel leefde daar... https://www.ewmagazine.nl(...)eurverdachte-558242/
Ja ik weet het wel, de regelgeving laat dat niet toe.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, helaas volgens sommigen nog altijd.
Die wijzen liever naar het Christendom en het Jodendom, of tuigen een valse equivalentie op. De mentale gymnastiek die sommigen steken in het ontkennen van de problemen met de Islam is inmiddels verbijsterend te noemen.
[..]
Dit is een goede vraag. Meteen hele familie gedwongen uitzetten zou standaard beleid moeten zijn. En ook de lokale moskee mag wel eens onder de loep worden genomen.
Zonder massamigratie had iedereen nog iedere dag spruitjes gegeten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:22 schreef RamboDirk het volgende:
mAaR zE hEbBeN wEl eEn hEeRliJkE kEuKeN eN gErEchtEn
Welkom dus!quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zonder massamigratie had iedereen nog iedere dag spruitjes gegeten.
Terwijl dat ook gewoon van die Belgen afkomt. Zelfs zuurkool mogen we niet eten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En die zijn gewoon lekker, dus eruit met die kutknoflook meuk.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |