abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:24:20 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221458353
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat zijn doorgaans wel de grootste mafklappers. Neem nou zo'n Arnoud van Doorn.....Hij zal verder niet gevaarlijk zijn of zo maar als je al die debiele tweets van hem leest weet je gewoon hij hij enkele chromosomen mist.
Vaak mensen die zoekende zijn. En dan denk je dat een bepaalde religie antwoorden heeft. Althans; je hoeft niet meer zélf na te denken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221458367
Jeetje, dan heeft hij 112 dagen in de gevangenis gezeten en nog steeds zijn lesje niet geleerd. Hoe is het mogelijk.
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:34:12 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221458422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Jeetje, dan heeft hij 112 dagen in de gevangenis gezeten en nog steeds zijn lesje niet geleerd. Hoe is het mogelijk.
En een enkelband!
On-be-grij-pe-lijk.
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:36:06 #79
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221458435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vaak mensen die zoekende zijn. En dan denk je dat een bepaalde religie antwoorden heeft. Althans; je hoeft niet meer zélf na te denken.
Zoekende naar die ene hersencel in hun botte harses zeker 👆
"Hoka Hey!"
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:37:37 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221458443
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De bekeerlingen die ik ken zijn juist erg evenwichtige, serieuze mensen die graag zelf nadenken en de islam als leidraad zien. Zoekende en vindende hoeft echt niet meteen te betekenen dat IS om de hoek staat.

Een uitzondering ken ik, en die zie ik inmiddels al jaren niet meer. Die werd gewoon vervelend en opdringerig, maar daarvan ken ik ook evangelische varianten. Dat lijkt nog meer op een geestesziekte met die heilige geest en in tongen spreken en alle hysterie die daarbij komt kijken.

Maar goed, die plegen geen aanslagen. Ze zagen alleen aan de stoelpoten van medische verworvenheden als anticonceptie, voorlichting etc. Op de lange duur dus ook vrij schadelijk, maar sluipender.
  woensdag 29 juli 2026 @ 15:27:55 #81
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221458742
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2026 13:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[..]
Toch meer een meeloper als ik het zo lees. Al vind ik het iets te makkelijk hoe ze voorwend dat ze gedwongen werd, vluchtelingen zou gaan helpen en in een hel leefde daar... https://www.ewmagazine.nl(...)eurverdachte-558242/
Mja.. ik geloof er niet in.. die had wmb lekker in Syrië mogen blijven zitten in de gevangenis
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_221458824
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juli 2026 12:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, helaas volgens sommigen nog altijd.

Die wijzen liever naar het Christendom en het Jodendom, of tuigen een valse equivalentie op. De mentale gymnastiek die sommigen steken in het ontkennen van de problemen met de Islam is inmiddels verbijsterend te noemen.
[..]
Dit is een goede vraag. Meteen hele familie gedwongen uitzetten zou standaard beleid moeten zijn. En ook de lokale moskee mag wel eens onder de loep worden genomen.
Ja ik weet het wel, de regelgeving laat dat niet toe.
Vakman pur sang
pi_221459308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 12:22 schreef RamboDirk het volgende:
mAaR zE hEbBeN wEl eEn hEeRliJkE kEuKeN eN gErEchtEn
Zonder massamigratie had iedereen nog iedere dag spruitjes gegeten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 29 juli 2026 @ 17:08:03 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221459324
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Welkom dus! :9
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 29 juli 2026 @ 17:08:13 #85
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221459330
quote:

[..]
Terwijl dat ook gewoon van die Belgen afkomt. Zelfs zuurkool mogen we niet eten.

Zijn er andere landen die andijvie eten?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221459716
quote:

[..]
En die zijn gewoon lekker, dus eruit met die kutknoflook meuk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 29 juli 2026 @ 20:08:38 #87
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221460330
Links is nog steeds doof en blind wat betreft asielimmigratie.
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend. ~ Prediker 1:8
  vrijdag 31 juli 2026 @ 16:57:03 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221474332
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-terreur~a45f2ebde/

Was al bekend dat ze eerder in beeld waren geweest, maar dus twee van de drie zijn al eerder veroordeeld voor terrorismefeiten. 16, 17 en 19 jaar, dus dat zijn dan geen lange straffen geweest en effectief waren ze ook niet. Oh een zaak van de derde loopt nog.

Dit is ook geen uitzondering, het is pas een uitzondering als er iemand niet eerder in beeld is geweest. Dan lijkt het mij zaak om dat te evalueren en te zorgen dat er iets gebeurt aan de aard of de maat van de straf dat deze wel effect gaat sorteren op de lange termijn, anders lezen we straks dat er weer een olijk drietal dit keer van 21, 22 en 24 is opgepakt voor hetzelfde riedeltje.
pi_221474441
De ‘Eindhovenaar’ Muhammed K. aldus de media _O-
pi_221474707
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:57 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-terreur~a45f2ebde/

Was al bekend dat ze eerder in beeld waren geweest, maar dus twee van de drie zijn al eerder veroordeeld voor terrorismefeiten. 16, 17 en 19 jaar, dus dat zijn dan geen lange straffen geweest en effectief waren ze ook niet. Oh een zaak van de derde loopt nog.

Dit is ook geen uitzondering, het is pas een uitzondering als er iemand niet eerder in beeld is geweest. Dan lijkt het mij zaak om dat te evalueren en te zorgen dat er iets gebeurt aan de aard of de maat van de straf dat deze wel effect gaat sorteren op de lange termijn, anders lezen we straks dat er weer een olijk drietal dit keer van 21, 22 en 24 is opgepakt voor hetzelfde riedeltje.
https://nos.nl/artikel/26(...)bereiden-van-aanslag

De 19 (toen 17) jarige heeft wel hele 4 maanden vast gezeten voor "vergevorderde plannen om een aanslag in België te plegen." Maar de 17 (toen 16) jarige die is veroordeeld voor het opruien tot terrorisme, maar geen concrete plannen had om een aanslag te plegen heeft 9 maanden gekregen + 5 voorwaardelijk.

Wie snapt het nog tegenwoordig? 4 maanden voor vergevorderde plannen voor het plegen van een aanslag wat een grap.

Het valt me nog mee dat ze hem daarna in de gaten zijn blijven houden.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:03:46 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221474778
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

De 19 (toen 17) jarige heeft wel hele 4 maanden vast gezeten voor "vergevorderde plannen om een aanslag in België te plegen." Maar de 17 (toen 16) jarige die is veroordeeld voor het opruien tot terrorisme, maar geen concrete plannen had om een aanslag te plegen heeft 9 maanden gekregen + 5 voorwaardelijk.

Wie snapt het nog tegenwoordig? 4 maanden voor vergevorderde plannen voor het plegen van een aanslag wat een grap.

In elk geval zijn ze iets proactiever dan bij de aanslagpleger van Berlijn. Die hield de Polizei ook in de gaten. En de rest is geschiedenis.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:06:15 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221474788
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In elk geval zijn ze iets proactiever dan bij de aanslagpleger van Berlijn. Die hield de Polizei ook in de gaten. En de rest is geschiedenis.
Het zijn bijna altijd bekenden van de politie, moet je je afvragen hoe veel van deze mensen de politie niet kent :X.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:54:59 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221475108
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het zijn bijna altijd bekenden van de politie, moet je je afvragen hoe veel van deze mensen de politie niet kent :X.
Ik denk eerlijk gezegd dat er daar niet zoveel van zijn als je denkt. Je hoeft namelijk geen moeite te doen om je actief te verstoppen. In Duitsland zijn er 28.600 mensen die in beeld zijn voor een actieve rol in jihadistisch gedachtengoed waarvan 410 die worden gezien als een actieve bedreiging. In Nederland zijn er 500 van die laatste categorie geclassificeerd en daarnaast zijn er "enkele duizenden" die openlijk sympathie koesteren voor islamisme.

Het enige wat je dus moet doen is niet op die shortlist terechtkomen. Word je gepakt, dan voer je het toneelstukje op waarbij je zegt wat men wil horen en je meedoet aan een deradicaliseringstraject en voilà, je staat zo weer buiten. Rinse and repeat. Net zolang tot het je lukt om tot actie over te gaan en dan is er het bekende berichtje over bekend zijn bij de opsporingsdiensten, die gewoon niet de capaciteit hebben om iedereen afdoende te volgen of preventief op te pakken.

Dit is een soort gruwelijk spelletje whack-a-mole aan het worden met al die aanwas van een vijver vol kansloze gozertjes via TikTok. Voor een paar honderd plakken ze een Cobra op je voordeur, voor de belofte dat ze iets gaan voorstellen plus het Paradijs gaan ze nog verder.
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:41:06 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221490774
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar een rechter moet het ook maar doen met de richtlijnen waarbinnen hij kan straffen en zolang iemand niet letterlijk met @semtex om zijn gordel rondloopt, is de bewijslast rondmaken ook heel lastig.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:47:40 #95
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221490812
Hoeveel aanslagen zijn er al verijdeld.

Stel dat die aanslagen allemaal niet gestopt waren, en je zou meerdere aanslagen per jaar hier hebben.
Hoe zou het politiek landschap er dan uit zien?
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:20:08 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221490957
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens, maar een rechter moet het ook maar doen met de richtlijnen waarbinnen hij kan straffen en zolang iemand niet letterlijk met @:semtex om zijn gordel rondloopt, is de bewijslast rondmaken ook heel lastig.
Klopt, het staat of valt met de context die je erbij mag betrekken. En wat dat betreft zijn de mogelijkheden zeker bij minderjarigen erg beperkt. Al weet je zeker dat zo'n jong uit een vreselijk gezin komt dat dit aanmoedigt, dat ie bij een moskee loopt waar de smerige jihadistische ellende vanaf druipt, zijn hele omgeving het martelarenschap bezingt en dat ie een IQ en persoonlijkheidsstoornis heeft die hem extreem gevoelig maakt voor dit soort denkbeelden, uiteindelijk kun je bijna alleen op het publiceren van een paar foute filmpjes straffen en dan maar hopen dat het traject ernaast nog iets uit gaat halen tegen beter weten in.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:24:09 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221490976
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt, het staat of valt met de context die je erbij mag betrekken. En wat dat betreft zijn de mogelijkheden zeker bij minderjarigen erg beperkt. Al weet je zeker dat zo'n jong uit een vreselijk gezin komt dat dit aanmoedigt, dat ie bij een moskee loopt waar de smerige jihadistische ellende vanaf druipt, zijn hele omgeving het martelarenschap bezingt en dat ie een IQ en persoonlijkheidsstoornis heeft die hem extreem gevoelig maakt voor dit soort denkbeelden, uiteindelijk kun je bijna alleen op het publiceren van een paar foute filmpjes straffen en dan maar hopen dat het traject ernaast nog iets uit gaat halen tegen beter weten in.
ja maar hij woont dus niet in een ghetto, dus ik denk dat hij voornl. op internet en wat foute vrienden en kennissen binnen de moskee zijn denkbeelden heeft opgedaan omdat-ie zich verveelde. Zelfs die verdachte op de Ruysdaelbaan in Eindhoven woonde ook echt niet in een vervelend huis (dat was volgens mij ook een koophuis).

Klinkt een beetje als twijfelachtige gangsta rappers die klagen over het 'tough' leven in de hood, waar de 'hood' een vinexwijk met rubberen tegels en speeltuintjes is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:29:58 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221491004
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
ja maar hij woont dus niet in een ghetto, dus ik denk dat hij voornl. op internet en wat foute vrienden en kennissen binnen de moskee zijn denkbeelden heeft opgedaan omdat-ie zich verveelde. Zelfs die verdachte op de Ruysdaelbaan in Eindhoven woonde ook echt niet in een vervelend huis (dat was volgens mij ook een koophuis).

Klinkt een beetje als twijfelachtige gangsta rappers die klagen over het 'tough' leven in de hood, waar de 'hood' een vinexwijk met rubberen tegels en speeltuintjes is.
Je hoeft ook niet in een ghetto te wonen om te radicaliseren of om in een gezin te wonen dat enge denkbeelden heeft. Het engste gezin wat ik gekend heb in deze context, die woonden in een kast van een huis, zeer goed verdienende vader met een succesvol eigen bedrijf.

Tevens hield hij zijn kinderen vrijdagmiddag van school om naar de moskee te gaan, was het jongetje een galbakje dat als kleuter al enge denkbeelden van zijn ouders propageerde, werd het meisje opgevoed tot broedkip, vanaf haar vijfde met hoofddoek, mocht nog net naar school en was hij zeer intimiderend, onprettig en vocaal over zijn intenties met onze samenleving. Dat weet ik via mijn toenmalige partner, want hij praatte niet tegen vrouwen. Zijn eigen mocht het huis nauwelijks uit.

Maar voor het ook een net gezin, geen criminele activiteiten (op het misdadig indoctrineren van die kinderen na) of wat voor gedoe dan ook.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:32:45 #99
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221491020
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens, maar een rechter moet het ook maar doen met de richtlijnen waarbinnen hij kan straffen en zolang iemand niet letterlijk met @:semtex om zijn gordel rondloopt, is de bewijslast rondmaken ook heel lastig.
Iemand met jou om zijn gordel vergeet dat hele jihadisme meteen :D . Misschien moet jij deradicalisatie expert worden!

Maar even serieus.. ons hele strafrecht en alles eromheen is toch niet gemaakt om dit soort mensen aan te pakken? Niet de minderjarigen en niet de volwassenen.. om effectief te zijn moet je dit dus volgens mij buiten de wet om oplossen.. hoe naar dat precedent ook maar kan werken.

Mensen denaturaliseren en uitzetten zonder beroepsmogelijkheid en als ze ooit weer opduiken in Nederland op zicht executeren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:39:59 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221491052
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Iemand met jou om zijn gordel vergeet dat hele jihadisme meteen :D . Misschien moet jij deradicalisatie expert worden!

Maar even serieus.. ons hele strafrecht en alles eromheen is toch niet gemaakt om dit soort mensen aan te pakken? Niet de minderjarigen en niet de volwassenen.. om effectief te zijn moet je dit dus volgens mij buiten de wet om oplossen.. hoe naar dat precedent ook maar kan werken.

Mensen denaturaliseren en uitzetten zonder beroepsmogelijkheid en als ze ooit weer opduiken in Nederland op zicht executeren.
Ik vrees het ook. Wij zijn qua strafrecht ook niet opgewassen tegen types als Taghi & Jos Leydeckers. Dus blijven we fopstrafjes geven tegen types die terroristische - of georganiseerde misdagen plegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 03-08-2026 10:45:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')