abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221456751
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de drive om IS te joinen nog is. Ze zijn in de pan gehakt in Irak, hun bruiden zitten in een vluchtelingenkamp.. wat wordt ze dan nog als lokkertje aangeboden? 72 maagden?
Het is ook geen club waat je lidmaatschap van aan moet vragen, maar een gedachtengoed. En ik vrees dat er daar honderdduizenden van rondlopen die dat gedachtengoed steunen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221456757
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:42 schreef LXIV het volgende:
Een 16-jarige die IS filmpjes kijkt op internet is het gevaar niet. Het gevaar is de onstopbare en gestage instroom van duizenden moslimmannen per week, eventueel hun families in het kielzog.
In Nederland te veroveren hoeven helemaal geen aanslagen gepleegd te worden. Ze krijgen het in de schoot geworpen.
Zo’n aanslag maakt het eerder zelfs een beetje lastiger.
Duizenden? Per week?! Ik weet dat bepaalde media, beroeps-opruiers als Weird Duk en bepaalde mensen hier dat constant willen wijsmaken, maar dat klopt gewoon niet.

Er zijn dit jaar een paar weken geweest waarbij de totale asielinstroom maximaal tegen de 1000 aanlag. De rest ligt allemaal onder de 1000. Dat gaat dan om zowel eerste aanvragen, herhaalde aanvragen, herplaatsingen en herenigingen. Dat dit niet uitsluitend over moslimmannen gaat lijkt me duidelijk.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:09:29 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221456777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:56 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ergens bij willen horen in een land waar iedereen je haat?
Maar ik weet niet, verhuis dan of zo. Het huis waar die Eindhovense verdachte woont is echt geen ghetto, dat is een koophuis wat redelijk modern is (ik kon het nummer eenvoudig vinden). Verveel je je dan of zo. Ga lekker naar het Midden Oosten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:10:41 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221456797
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is ook geen club waat je lidmaatschap van aan moet vragen, maar een gedachtengoed. En ik vrees dat er daar honderdduizenden van rondlopen die dat gedachtengoed steunen.
Tja, maar wij gaan hier nooit de Sharia invoeren en we zijn een progressief land, dus de missie is zinloos, als-ie dat al niet was. Die aantrekkingskracht op gefaalde individuen was groot in 2015, maar anno 2026.. wat is het nut?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221456799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:08 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Duizenden? Per week?! Ik weet dat bepaalde media, beroeps-opruiers als Weird Duk en bepaalde mensen hier dat constant willen wijsmaken, maar dat klopt gewoon niet.

Er zijn dit jaar een paar weken geweest waarbij de totale asielinstroom maximaal tegen de 1000 aanlag. De rest ligt allemaal onder de 1000. Dat gaat dan om zowel eerste aanvragen, herhaalde aanvragen, herplaatsingen en herenigingen. Dat dit niet uitsluitend over moslimmannen gaat lijkt me duidelijk.
Oh okay. Nee als het er maar 800 per week zijn dat is er idd geen reden tot paniek.
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:14:16 #56
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221456856
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:14 schreef vosss het volgende:

[..]
[..]

Waanzin ook, denken dat een IS aanhanger met 112 dagen cel zijn lesje wel leert :')

Uitzetten naar land van herkomst of hier levenslang opsluiten. Deze lui deradicaliseren nooit.
pi_221456883
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:10 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Oh okay. Nee als het er maar 800 per week zijn dat is er idd geen reden tot paniek.
Stel je niet aan, als er elke week 800 terug gestuurd zouden worden en in de media zou gesproken worden over duizenden per week zou de wereld te klein zijn.
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:22:13 #58
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221456930
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Maar ik weet niet, verhuis dan of zo. Het huis waar die Eindhovense verdachte woont is echt geen ghetto, dat is een koophuis wat redelijk modern is (ik kon het nummer eenvoudig vinden). Verveel je je dan of zo. Ga lekker naar het Midden Oosten.
Ja lastig op die leeftijd terwijl je hier geboren bent
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:23:16 #59
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221456940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:22 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ja lastig op die leeftijd terwijl je hier geboren bent
Nouja, die keuze staat ze vrij. Blijkbaar hebben ze het hier niet naar de zin. En wij hebben ze niet nodig.
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:23:32 #60
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221456941
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:15 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Stel je niet aan, als er elke week 800 terug gestuurd zouden worden en in de media zou gesproken worden over duizenden per week zou de wereld te klein zijn.
stuurden ze elke week maar 800 uitgeprocedeerden en kanslozen terug.
Drop you like an ill, bad habit
pi_221456961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:31 schreef Tengano het volgende:
allah is groot maar de DSI is net wat groter :)
Een komt uit een sprookjesboek en voor de ander ga je op de grond met je kont omhoog als ze dat zeggen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:31:46 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221457056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Is dit dan niet waarschijnlijk dezelfde persoon als de 19-jarige die vandaag is aangehouden?
Dacht ik ook meteen. IS-aanhangers gewoon weer loslaten is ook niet echt off brand in onze realiteit.

What could possibly go wrong?
pi_221457062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:23 schreef pmponer het volgende:

[..]
stuurden ze elke week maar 800 uitgeprocedeerden en kanslozen terug.
Dat zou in geval van dit soort figuren beter zijn ja. Ik bedoel die Eindhovenaar kreeg in 2024 al een celstraf van 112 dagen. Dat vind ik ondanks zijn leeftijd destijds nog steeds belachelijk laag en hij heeft er duidelijk niets van geleerd.

quote:
De kans dat de jonge Eindhovenaar een aanslag had gepleegd als hij niet was opgepakt, was groot. Dat zou de jongen zelf gezegd hebben na het ingrijpen van de politie. De rechtbank in Rotterdam stelde bij de veroordeling begin 2024 vast dat de Nederlandse en Belgische samenleving door het oppakken van de 16-jarige en zijn kompanen mogelijk groot leed bespaard is gebleven.

M. kreeg in 2024 112 dagen celstraf, een flinke taakstraf en een enkelband. Hij mocht Nederland een tijd niet uit en kwam onder toezicht van de reclassering.
bron: ed.nl
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:56:25 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221457460
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2026 09:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien dat ze een deradicaliseringstraject in kunnen, dat scheen in Duitsland goed te werken.
@Perrin hier kunnen we er ook wat van...
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:57:06 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221457469
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:14 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Waanzin ook, denken dat een IS aanhanger met 112 dagen cel zijn lesje wel leert :')

Uitzetten naar land van herkomst of hier levenslang opsluiten. Deze lui deradicaliseren nooit.
Dat is niet waar, denk aan Jason W. Dennis Honing is ook een mooi voorbeeld. Zijn boek is een aanrader.
Echter zijn dit wel de uitzonderingen, en dat zal ook zo blijven als we zo hopeloos naïef blijven wat betreft de aard van deze gevallen.

Deze worden nu door het strafrecht aangepakt als een eenmalig feit, terwijl het fundament eronder en voordat de blijvende en groeiende invloed van jihadistische, islamistische of hoe je het wilt noemen factoren in onze samenleving dat fundament alleen maar voeden.

Iemand kan zo plop vanuit de gevangenis terug die bubbel in waar de waarheid en de realiteit van de Nederlandse samenleving gewoon niet bestaan. Dan kun je wel een paar uurtjes per week een deradicaliseringstraject, reclassering, agressietherapie krijgen, daaromheen zijn alle uren in de week van een andere realiteit.

Dat gaat zo blijven zolang er geen goed actieplan is om politiek, maatschappijontwrichtend islamisme te onderscheiden van islam, voor zover dit kan gezien de enorme overlap en het grijze gebied. Vanaf wanneer kun je ingrijpen?

In dit geval, het actief maken van plannen door nota bene een recidivist, zou er een hele andere categorie van ingrijpen van kracht moeten worden, waarbij de omgeving ook wordt aangepakt. Niet gemonitord, niet betrokken in dialoog, niet gebibobd, maar zodanig aangepakt dat ze geen invloed meer kunnen uitoefenen hier. Langdurig vastzetten, uitzetten, andere mogelijkheden zetten geen zoden aan de grond.
  woensdag 29 juli 2026 @ 12:00:26 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221457523
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juli 2026 09:41 schreef onlogisch het volgende:
Religie van de vrede?
Tja, helaas volgens sommigen nog altijd.

Die wijzen liever naar het Christendom en het Jodendom, of tuigen een valse equivalentie op. De mentale gymnastiek die sommigen steken in het ontkennen van de problemen met de Islam is inmiddels verbijsterend te noemen.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom is die hele familie destijds niet uitgezet ?
Dit is een goede vraag. Meteen hele familie gedwongen uitzetten zou standaard beleid moeten zijn. En ook de lokale moskee mag wel eens onder de loep worden genomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 29 juli 2026 @ 12:22:43 #67
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221457618
mAaR zE hEbBeN wEl eEn hEeRliJkE kEuKeN eN gErEchtEn
pi_221457899
Lopend terrorisme lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan rijdend of vliegend terrorisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 juli 2026 @ 13:15:35 #69
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221457931
Je kan er echt op wachten tot hier aanslagen plaatsvinden zoals in Frankrijk en Duitsland. Het zaad van het kwaad tiert ook in dit land welig!! Maar niets aan het handje hoor, zijn maar incidentjes 🤪🤪🤓
"Hoka Hey!"
  woensdag 29 juli 2026 @ 13:15:55 #70
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221457933
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet waar, denk aan Jason W. Dennis Honing is ook een mooi voorbeeld. Zijn boek is een aanrader.
Echter zijn dit wel de uitzonderingen, en dat zal ook zo blijven als we zo hopeloos naïef blijven wat betreft de aard van deze gevallen.

Deze worden nu door het strafrecht aangepakt als een eenmalig feit, terwijl het fundament eronder en voordat de blijvende en groeiende invloed van jihadistische, islamistische of hoe je het wilt noemen factoren in onze samenleving dat fundament alleen maar voeden.

Iemand kan zo plop vanuit de gevangenis terug die bubbel in waar de waarheid en de realiteit van de Nederlandse samenleving gewoon niet bestaan. Dan kun je wel een paar uurtjes per week een deradicaliseringstraject, reclassering, agressietherapie krijgen, daaromheen zijn alle uren in de week van een andere realiteit.

Dat gaat zo blijven zolang er geen goed actieplan is om politiek, maatschappijontwrichtend islamisme te onderscheiden van islam, voor zover dit kan gezien de enorme overlap en het grijze gebied. Vanaf wanneer kun je ingrijpen?

In dit geval, het actief maken van plannen door nota bene een recidivist, zou er een hele andere categorie van ingrijpen van kracht moeten worden, waarbij de omgeving ook wordt aangepakt. Niet gemonitord, niet betrokken in dialoog, niet gebibobd, maar zodanig aangepakt dat ze geen invloed meer kunnen uitoefenen hier. Langdurig vastzetten, uitzetten, andere mogelijkheden zetten geen zoden aan de grond.
Uitzonderingen, en geen IS aanhangers.
  woensdag 29 juli 2026 @ 13:44:07 #71
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221458122
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 13:15 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Uitzonderingen, en geen IS aanhangers.
Deze was dat wel. Benieuwd of ze echt gederadicaliseerd is: https://www.omroepwest.nl(...)-achter-ons-te-laten het artikeltje zegt van wel.
  woensdag 29 juli 2026 @ 13:44:54 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221458128
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2026 13:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Deze was dat wel. Benieuwd of ze echt gederadicaliseerd is: https://www.omroepwest.nl(...)-achter-ons-te-laten
Nee natuurlijk niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 29 juli 2026 @ 13:45:33 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221458129
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 13:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet.
quote:
De 28-jarige Laura woont inmiddels zelfstandig in een huis met haar twee kinderen. De islam heeft ze al lange tijd achter zich gelaten. 'Dat was al zo toen ze daar zat', zegt haar vader.
Ze leeft in Nederland redelijk in de anonimiteit. 'De mensen in haar nabijheid weten hoe het zit en kennen haar ook als iemand die geen vlieg kwaad doet. Ze weten wat ze heeft doorstaan en hoe ze is opgekrabbeld.'
Geschiedenis gestudeerd
Na haar celstraf haalde Laura haar havo- en vwo-diploma en studeerde vervolgens geschiedenis. 'Toen ze na dertien maanden vrijkwam, is ze volle bak aan de slag gegaan: ik ga laten zien dat ik het kan en dat ik er mag zijn.'
Al gaat dat niet altijd even makkelijk. Zo krijgt ze bijvoorbeeld geen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 'Dus dan wordt het heel ingewikkeld om aan werk te komen. Het is logisch dat mensen daar voorzichtig mee zijn, maar bij een verhaal zoals dat van Laura zou je willen dat het wel kon. Nooit meer een VOG is wel heftig.'
Toch meer een meeloper als ik het zo lees. Al vind ik het iets te makkelijk hoe ze voorwend dat ze gedwongen werd, vluchtelingen zou gaan helpen en in een hel leefde daar... https://www.ewmagazine.nl(...)eurverdachte-558242/
  woensdag 29 juli 2026 @ 13:56:38 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221458190
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Saillant detail; deze mannen zijn niet als moslim opgegroeid, doch later bekeerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221458341
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 13:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Saillant detail; deze mannen zijn niet als moslim opgegroeid, doch later bekeerd.
Dat zijn doorgaans wel de grootste mafklappers. Neem nou zo'n Arnoud van Doorn.....Hij zal verder niet gevaarlijk zijn of zo maar als je al die debiele tweets van hem leest weet je gewoon hij hij enkele chromosomen mist.
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:24:20 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221458353
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat zijn doorgaans wel de grootste mafklappers. Neem nou zo'n Arnoud van Doorn.....Hij zal verder niet gevaarlijk zijn of zo maar als je al die debiele tweets van hem leest weet je gewoon hij hij enkele chromosomen mist.
Vaak mensen die zoekende zijn. En dan denk je dat een bepaalde religie antwoorden heeft. Althans; je hoeft niet meer zélf na te denken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221458367
Jeetje, dan heeft hij 112 dagen in de gevangenis gezeten en nog steeds zijn lesje niet geleerd. Hoe is het mogelijk.
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:34:12 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221458422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Jeetje, dan heeft hij 112 dagen in de gevangenis gezeten en nog steeds zijn lesje niet geleerd. Hoe is het mogelijk.
En een enkelband!
On-be-grij-pe-lijk.
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:36:06 #79
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221458435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vaak mensen die zoekende zijn. En dan denk je dat een bepaalde religie antwoorden heeft. Althans; je hoeft niet meer zélf na te denken.
Zoekende naar die ene hersencel in hun botte harses zeker 👆
"Hoka Hey!"
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:37:37 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221458443
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De bekeerlingen die ik ken zijn juist erg evenwichtige, serieuze mensen die graag zelf nadenken en de islam als leidraad zien. Zoekende en vindende hoeft echt niet meteen te betekenen dat IS om de hoek staat.

Een uitzondering ken ik, en die zie ik inmiddels al jaren niet meer. Die werd gewoon vervelend en opdringerig, maar daarvan ken ik ook evangelische varianten. Dat lijkt nog meer op een geestesziekte met die heilige geest en in tongen spreken en alle hysterie die daarbij komt kijken.

Maar goed, die plegen geen aanslagen. Ze zagen alleen aan de stoelpoten van medische verworvenheden als anticonceptie, voorlichting etc. Op de lange duur dus ook vrij schadelijk, maar sluipender.
  woensdag 29 juli 2026 @ 15:27:55 #81
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221458742
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2026 13:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[..]
Toch meer een meeloper als ik het zo lees. Al vind ik het iets te makkelijk hoe ze voorwend dat ze gedwongen werd, vluchtelingen zou gaan helpen en in een hel leefde daar... https://www.ewmagazine.nl(...)eurverdachte-558242/
Mja.. ik geloof er niet in.. die had wmb lekker in Syrië mogen blijven zitten in de gevangenis
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_221458824
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juli 2026 12:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, helaas volgens sommigen nog altijd.

Die wijzen liever naar het Christendom en het Jodendom, of tuigen een valse equivalentie op. De mentale gymnastiek die sommigen steken in het ontkennen van de problemen met de Islam is inmiddels verbijsterend te noemen.
[..]
Dit is een goede vraag. Meteen hele familie gedwongen uitzetten zou standaard beleid moeten zijn. En ook de lokale moskee mag wel eens onder de loep worden genomen.
Ja ik weet het wel, de regelgeving laat dat niet toe.
Vakman pur sang
pi_221459308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 12:22 schreef RamboDirk het volgende:
mAaR zE hEbBeN wEl eEn hEeRliJkE kEuKeN eN gErEchtEn
Zonder massamigratie had iedereen nog iedere dag spruitjes gegeten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 29 juli 2026 @ 17:08:03 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221459324
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Welkom dus! :9
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 29 juli 2026 @ 17:08:13 #85
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221459330
quote:

[..]
Terwijl dat ook gewoon van die Belgen afkomt. Zelfs zuurkool mogen we niet eten.

Zijn er andere landen die andijvie eten?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221459716
quote:

[..]
En die zijn gewoon lekker, dus eruit met die kutknoflook meuk.
  woensdag 29 juli 2026 @ 20:08:38 #87
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221460330
Links is nog steeds doof en blind wat betreft asielimmigratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')