Brazilie staat notabene nog bekend om zn homo en lhbgtixyz scene met al die omgebouwden daar ook nog. In thailand en brazilie ben je je keuze niet zeker....quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geweldsdelicten in het algemeen zijn in veel Zuid-Amerikaanse landen enorm hoog. Dat het dus ook hoog is tegen LHBT'ers zegt in dat opzicht niet zoveel.
De publieke opinie in veel Zuid-Amerikaanse landen is in de globale context ook (gematigd) positief over LHBT'ers, op een paar uitzonderingen na zoals Paraguay, Frans Guyana en Suriname. Zie ook: LGBT Equality Index in South America.
Maar waarom probeer je constant naar andere landen en werelddelen te wijzen ter verdediging van de Islam en moslims? En dit dan nota bene als homo.
Geitenpadje zoveelquote:Op woensdag 29 juli 2026 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die heb je inderdaad niet.
Projectie dus.
Dat vermoed ik ook, echter dat is niet het punt, ergens leeft er een kwaadaardig vermoeden dat bepaalde mensen liever niet over aanslagen praten omwille van politiek gewin; dat zij dit eerder voor lief nemen dan het alternative.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen hier de aanslag veroordeeld.
Heb het vermoeden omdat de Fok! koran een grap isquote:Op woensdag 29 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Grappig dat je dat onderscheid wel kunt maken als ‘t om Fok gaat maar niet als ‘t om moslims gaat.
Yup, je blijft maar door stuiteren...quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geitenpadje zoveel
Blijf zoeken om er onder uit te komen. Inmiddels is het wel duidelijk over jou hoor.
Goed bezig
Oh echt? Jeetje, dat heeft deze marokkaan helemaal gemistquote:Op woensdag 29 juli 2026 21:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb het vermoeden omdat de Fok! koran een grap is
Altijd maar blijven wijzen naar een ander, beschuldigen van eigen gedrag en maar reageren om het laatste woordje te hebben. Al zo vaak gezien, al zo vaak herhaald. Vooral als gezichtsverlies om de hoek komt kijken.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, je blijft maar door stuiteren...
Goede omschrijving van jezelf.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd maar blijven wijzen naar een ander, beschuldigen van eigen gedrag en maar reageren om het laatste woordje te hebben. Al zo vaak gezien, al zo vaak herhaald. Vooral als gezichtsverlies om de hoek komt kijken.
En zie hier
Jaaaaa, daar is ie weer! Met extrabonus gejijbak.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goede omschrijving van jezelf.
Immers, jij begon met op de man spelen en bent te laf om dat toe te geven.
En je loopt nu te spartelen om dat te verhullen.
En maar door blijven stuiteren...quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jaaaaa, daar is ie weer! Met extrabonus gejijbak.
Voorspelbaar.
Nog een, kom op je kan het!
Jaaaa, is ie weer. Voorspelbaar.quote:
Niet doen joh.quote:
Bedoel, een marokkaan zal nooit een ander 'alfamannetje' noemen. Dus dat was een beetje dom van die user.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh echt? Jeetje, dat heeft deze marokkaan helemaal gemist
Die staan zich aan wal allemaal af te sjorrenquote:Op woensdag 29 juli 2026 23:49 schreef UitStraling het volgende:
Zaterdag de gay botenparade in Amsterdam, enorme rode lap voor een hoop moslims met snode bedoelingen.
quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het verschilt ook niet heel veel meer
quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Legaal wil niet zeggen dat het geaccepteerd is.
Kijk naar Zuid Amerika: daar is homoseksualiteit in geen enkel land verboden, maar het aantal geweldsdelicten tegen LGBTQWhatever is een van de hoogste ter wereld.
Oh, het Midden Oosten en Afrika spannen de kroon.quote:Op woensdag 29 juli 2026 23:54 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]![]()
Daar is geweld tegen iedereen. Misschien eens Rio bezoeken, zal je goed doen. Kun je als homo en hetro een heerlijk feestje mee pakken. Argentinie ook een aanrader trouwens. Ga er eens heen en durf het dan nog te vergelijken met welk Arabisch land dan ook.
De Roxy en iTquote:Op woensdag 29 juli 2026 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
IN De JaRUn NeGenTiG!!!!!
En aan de andere kant waren de It, Roxy en Warmoesstraat een werelwijd begrip toen in de homoscene. Dus ajb, hou op met je gewijs naar het verleden wat 1: verleden is en 2: niet de waarheid is.
Leven we in 1600 of nu?quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, dan ken jij de geschiedenis niet goed
Dat beweren mensen van jouw signatuur vaak maar ik zie daar nooit enig bewijs voor.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond het vooral vrij ironisch dat de grootste criticasters van de LGTBHQI+ gemeenschap hier de hele dag lopen te mekkeren over het feit dat moslims intolerant zijn jegens homos, iets met een pot en een ketel.
Oh, zo ver hoef je niet terug te gaan.quote:
De Islam heeft heden ten dage in Europa vrijwel een monopolie op religieus geweld.quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, zo ver hoef je niet terug te gaan.
Maar je hebt dus wel door dat islam geen monopolie heeft op religieus geweld.
Dat wil niet zeggen dat we het huidige geweld moeten accepteren. Maar doe niet alsof de rest zo heilig is.
Cijfers liegen inderdaad niet.quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Islam heeft heden ten dage in Europa vrijwel een monopolie op religieus geweld.
En nog elke keer die achterlijke reflex. Tenzij het topic over extreemrechts of Israël gaat. Dan is het ineens niet "ja maar XR of Antifa dan!!!!!!" of "nou, ja , laten we Israël niet over één kam scheren, China zet moslims in kampen etc."quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:17 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Cijfers liegen inderdaad niet.
Wat we zien is dat terroristische aanslagen van alle tijden zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Islam heeft heden ten dage in Europa vrijwel een monopolie op religieus geweld.
Verder kun je dat badinerende en achterlijke "maar je hebt dus wel door" wel weglaten. Iedereen hier weet dat andere religies door de eeuwen heen ook geen engelen hebben voortgebracht en dat homo's in bepaalde Christelijke landen in Afrika ook geen paradijselijk leven hebben.
Daar gaat het hier echter niet om.
Bij Israël verweren we ons ook dat wat dat land doet geen reden mag zijn om Joden in Nederland aan te vallen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En nog elke keer die achterlijke reflex. Tenzij het topic over extreemrechts of Israël gaat. Dan is het ineens niet "ja maar XR of Antifa dan!!!!!!" of "nou, ja , laten we Israël niet over één kam scheren, China zet moslims in kampen etc."
Nee, dan hebben we natuurlijk volledig met het kwaad op aarde te maken.
De Islam is de afgelopen halve eeuw schuldig aan bijna 70k aanslagen met ongeveer een kwart miljoen slachtoffers. Ja, de Islam heeft anno 2026 een monopolie op religieus geweld. Zie ook: Islamist terrorist attacks in the world 1979-2024quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, zo ver hoef je niet terug te gaan.
Maar je hebt dus wel door dat islam geen monopolie heeft op religieus geweld.
Dat wil niet zeggen dat we het huidige geweld moeten accepteren. Maar doe niet alsof de rest zo heilig is.
Waarvan 86.3% van de aanslagen plaatsvond in moslimlanden, en bijna 89% van de slachtoffers in moslimlanden zijn gevallen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 09:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam is de afgelopen halve eeuw schuldig aan bijna 70k aanslagen met ongeveer een kwart miljoen slachtoffers. Ja, de Islam heeft anno 2026 een monopolie op religieus geweld. Zie ook: Islamist terrorist attacks in the world 1979-2024
Klopt, want dat is enkel jouw frame, en niet de werkelijkheid.quote:En Westerlingen de Islam maar verdedigen, je verzint dit oprecht ook niet.
Werk je op de NOS-redactie?quote:Op donderdag 30 juli 2026 09:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarvan 86.3% van de aanslagen plaatsvond in moslimlanden, en bijna 89% van de slachtoffers in moslimlanden zijn gevallen.
Je bron spreekt bovendien niet van islamitisch terreur, maar islamistisch terreur.
[..]
Klopt, want dat is enkel jouw frame, en niet de werkelijkheid.
Vergeet de honderden Syriëgangers en de verijdelde aanslagen niet.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:16 schreef O0utlawz het volgende:
Er is in Nederland nog nooit 1 christelijke terroristische aanslag gepleegd de Pislam is hier nog geen 50 jaar en het aantal staat al op 2. Theo van Gogh in 2004 en meneer 'je halve kont staat open' in 2019 die even het vuur opent in een overvolle tram.
Weg ermee.
Zeer scherpe oberservatie.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vergeet de honderden Syriëgangers en de verijdelde aanslagen niet.
Maar nee, de Bible Belt, daar zit het echte probleem.
Ik ben ook geen liefhebber van de Pride, ik hou niet van het uitbundige en ik hou er ook niet van dat mensen mij dingen op willen leggen. (Cisvrouw, vrouw met baarmoeder etc)quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:32 schreef Wantie het volgende:
Terwijl voorgaande jaren de Pride op dit zelfde Forum werd neergesabeld als iets dat stelselmatig door de strot wordt gedrukt en de reden is waarom Nederland intoleranter wordt.
Ik vind de pride ook helemaal niets. Maar dat heeft meer andere reden dan homo haat. Verder heb ik ook geen last van, dus het zal mij een zorg zijn. Zit nog wel een verschil tussen de pride en homo's haten.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen liefhebber van de Pride, ik hou niet van het uitbundige en ik hou er ook niet van dat mensen mij dingen op willen leggen. (Cisvrouw, vrouw met baarmoeder etc)
Dat is mijn mening ik zal daar nooit iemand om veroordelen in elkaar slaan laat staan op een hele groep inrijden.
Dat is toch wel een verschil.
En als er dan een Nederlander is die dat in het buitenland doet en die zegt weer een kut Nederlander dan mag hij dat om mij doen als dat vaker is gebeurd.
Erasmusbrug was ook wel een heftige en met de welbekende woorden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:16 schreef O0utlawz het volgende:
Er is in Nederland nog nooit 1 christelijke terroristische aanslag gepleegd de Pislam is hier nog geen 50 jaar en het aantal staat al op 2. Theo van Gogh in 2004 en meneer 'je halve kont staat open' in 2019 die even het vuur opent in een overvolle tram.
Weg ermee.
Precies.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik vind de pride ook helemaal niets. Maar dat heeft meer andere reden dan homo haat. Verder heb ik ook geen last van, dus het zal mij een zorg zijn. Zit nog wel een verschil tussen de pride en homo's haten.
Israel is een land dat zich misdraagt. Hoeveel aanslagen hebben we gehad van Joden in Europa de laatste 20 jaar? Dus natuurlijk kijken we Joden er niet op aan. Daar hebben we in Europa geen last van. Aanslagen door Moslims worden niet gepleegd in in naam van Tunesie/ Algerije of noem elk willekeurig land op. Ze worden gepleegd in naam van het geloof. Je ziet her verschil toch wel?quote:Op donderdag 30 juli 2026 08:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij Israël verweren we ons ook dat wat dat land doet geen reden mag zijn om Joden in Nederland aan te vallen.
En wat China doet kan geen reden zijn om in Nederland wonende Chinezen te stigmatiseren.
Als we kijken naar deze Dader: een jongen afkomstig uit Libanon. Waarbij zelfs de ouders alarm hebben geslagen dat hij is geradicaliseerd en een gevaar vormt.
Deze man stond al lang op de radar van veiligheidsdiensten en werd in de gaten gehouden.
Op dat vlak moet de overheid gewoon harder optreden.
Dergelijke geradicaliseerde personen isoleren en uit de samenleving halen.
Laten we die niet vergeten inderdaad maar dat was geen terroristische aanslag net zoals Fortuyn dat niet was.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Erasmusbrug was ook wel een heftige en met de welbekende woorden.
Als je als Moslima ook maar denkt aan daten met Pieter-Jan dan legt je familie je om. Geloof van de liefde.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:36 schreef O0utlawz het volgende:
[..]
Laten we die niet vergeten inderdaad maar dat was geen terristische aanslag net zoals Fortuyn.
Het dreigingsniveua staat niet op de 4 vd 5 door het christendom maar door de islam in Nederland. Bovendien is het zelfreiningd vermogen onder het grootste deel van de moslims ve te zoeken. Wat krijgt bijvoorbeeld een Lale Gul allemaal over zich heen elke dag weer omdat ze een 'afvallige' zou zijn. Irritante vrouw is dat trouwens.
Precies als je stiekem de dochter van de dominee neukt en dat lekt uit kijkt men je afkeurend aan bij de kassa.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:37 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als je als Moslima ook maar denkt aan daten met Pieter-Jan dan legt je familie je om. Geloof van de liefde.
Ow daar had ik overheen gelezen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:36 schreef O0utlawz het volgende:
[..]
Laten we die niet vergeten inderdaad maar dat was geen terristische aanslag net zoals Fortuyn.
Het dreigingsniveua staat niet op de 4 vd 5 door het christendom maar door de islam in Nederland. Bovendien is het zelfreiningd vermogen onder het grootste deel van de moslims ve te zoeken. Wat krijgt bijvoorbeeld een Lale Gul allemaal over zich heen elke dag weer omdat ze een 'afvallige' zou zijn. Irritante vrouw is dat trouwens.
Fortuyn is dan niet door een islamiet vermoord, hij is wel vermoord omdat hij kritiek had op de islam en de media en politici hem daardoor als een racist en nieuwe Hitler schetste.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:16 schreef O0utlawz het volgende:
Weg ermee.
Zekers, maar dat wil niet zeggen dat eenieder die datzelfde geloof belijdt dat op dezelfde manier doet als de aanslagpleger, of achter die aanslag staat.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:34 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Israel is een land dat zich misdraagt. Hoeveel aanslagen hebben we gehad van Joden in Europa de laatste 20 jaar? Dus natuurlijk kijken we Joden er niet op aan. Daar hebben we in Europa geen last van. Aanslagen door Moslims worden niet gepleegd in in naam van Tunesie/ Algerije of noem elk willekeurig land op. Ze worden gepleegd in naam van het geloof. Je ziet her verschil toch wel?
Dat zijn wel de leukste roddels trouwens.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:39 schreef O0utlawz het volgende:
[..]
Precies als je stiekem de dochter van de dominee neukt en dat lekt uit kijkt men je afkeurend aan bij de kassa.
Je hebt uitzonderingen hoor, alleen verwacht zo een 'progressieve' Islamitische familie dan wel bijna altijd dat hun aanstaande schoonzoon of schoondochter zich bekeerd tot de Islam. Zij het alleen al voor het voltooien van het huwelijk.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:37 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als je als Moslima ook maar denkt aan daten met Pieter-Jan dan legt je familie je om. Geloof van de liefde.
Dat zijn de absolute uitzonderingen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zekers, maar dat wil niet zeggen dat eenieder die datzelfde geloof belijdt dat op dezelfde manier doet als de aanslagpleger, of achter die aanslag staat.
Ik heb overigens een broertje dood aan religie vanwege de onverdraagzaamheid die daar van uit gaat.
Maar ik vind niet dat je alle moslims verantwoordelijk kunt houden voor de daden van een geradicaliseerd persoon.
Wel vind ik dat islam in Nederland beter moet worden aangepakt vanwege het verspreiden van homohaat.
Overigens hebben verschillende islamitische organisaties in Duitsland de aanval veroordeeld.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat doen ze er concreet aan? Zij kunnen ervoor zorgen dat het veel minder zal voorkomen. Maar daar horen we niks over. Terwijl ze hier een gouden kans hebben om te laten zien: kijk, wij doen concreet de volgende stappen/acties zodat we de kans op de volgende aanslag verkleinen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zekers, maar dat wil niet zeggen dat eenieder die datzelfde geloof belijdt dat op dezelfde manier doet als de aanslagpleger, of achter die aanslag staat.
Ik heb overigens een broertje dood aan religie vanwege de onverdraagzaamheid die daar van uit gaat.
Maar ik vind niet dat je alle moslims verantwoordelijk kunt houden voor de daden van een geradicaliseerd persoon.
Wel vind ik dat islam in Nederland beter moet worden aangepakt vanwege het verspreiden van homohaat.
Overigens hebben verschillende islamitische organisaties in Duitsland de aanval veroordeeld.
Nou dat zal ze vast en zeker leren. Een aantal. 2?quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, meer dan 2.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:52 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nou dat zal ze vast en zeker leren. Een aantal. 2?
Ik verwacht ook niet dat nieuws over wat Duitse islamitische organisaties hiertegen doen ons bereiken.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat doen ze er concreet aan? Zij kunnen ervoor zorgen dat het veel minder zal voorkomen. Maar daar horen we niks over. Terwijl ze hier een gouden kans hebben om te laten zien: kijk, wij doen concreet de volgende stappen/acties zodat we de kans op de volgende aanslag verkleinen.
Ach, ook al had een islamitische organisatie de dader van de aanslag gevierendeeld, dan was dat nog niet voldoende geweest.quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:25 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Gekkenhuizen man. Helemaal te wild dit.
Misschien had hij wel zoveel woede in hem over zijn vader dat hij deze daad beging. Misschien dacht hij wel dat de Duitse samenleving zijn vader homo had gemaakt. Of wou hij op deze wijze wraak nemen op zijn vader ipv hem iets aan toe doen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:25 schreef Jippie het volgende:
Vader van dader terreuraanslag Berlijn zou homoseksueel zijn, ook persoonlijk motief?
De vader van de doodgeschoten dader van de terreuraanslag tijdens de Christopher Street Day (CSD) in Berlijn zou homoseksueel zijn en met zijn partner hebben samengeleefd. Dat meldt de Berliner Morgenpost op basis van veiligheidskringen. Volgens de krant kan dit gegeven, naast een jihadistisch motief, verklaren waarom de 21-jarige verdachte juist de Pride-viering als doelwit koos.
Achtergrond aanslagpleger Berlijn
De neergeschoten dader, een 21-jarige man met een Duits-Libanese achtergrond, groeide op bij zijn moeder, die volgens de Morgenpost strikt islamitisch is. Hij was al op de basisschool opvallend agressief, waarvoor diagnostisch onderzoek nodig werd geacht. Zijn ouders werkten hier destijds niet aan mee, aldus de krant.
Na tien jaar verliet hij een school voor speciaal onderwijs zonder diploma of duidelijk toekomstperspectief. Hij kwam meermaals in aanraking met justitie, onder meer wegens mishandeling en afpersing met geweld. Ook probeerde hij naar eigen zeggen eerst naar Mauritanië en later naar het Midden-Oosten te reizen om zich aan te sluiten bij jihadistische strijders. Onderzoekers vonden na zijn dood op zijn telefoon een video waarin hij trouw zwoer aan terreurgroep Islamitische Staat (IS).
Nederlandse media meldden eerder dat de verdachte, geboren in 2005 in Berlijn, al sinds zijn zestiende bekendstond bij de Duitse veiligheidsdiensten vanwege radicalisering en criminele activiteiten. Zijn moeder kreeg in 2002 de Duitse nationaliteit. In mei werd hij veroordeeld voor het voorbereiden van een ernstig geweldsdelict, maar hij kwam onder voorwaarden vrij, op voorwaarde dat hij een deradicaliseringstraject zou volgen.
Aanslag op de CSD tijdens Pride in Berlijn
Bij de aanslag kwam een vrouw om het leven en raakten 31 mensen gewond. Agenten schoten de verdachte afgelopen weekend dood tijdens een poging hem aan te houden. Volgens Nederlandse media werd hij opgespoord in een volkstuincomplex in de Berlijnse wijk Spandau, waar hij met een steekwapen op agenten zou zijn afgerend.
De Duitse minister van Binnenlandse Zaken noemde de verdachte eerder geradicaliseerd en sprak van een vermoedelijke islamistische terreuraanslag. Onderzoekers gaan er vooralsnog van uit dat hij alleen handelde, al wordt niet uitgesloten dat er meer verdachten bij betrokken waren.
De Christopher Street Day is een van de grootste LGBTQ+-evenementen van Europa en trekt jaarlijks grote aantallen bezoekers naar Berlijn.
Bron
https://www.deutschlandfu(...)schwul-sein-100.html
Strookt ook deels met wat ik eerder postte. Ze veroordelen het wel maar aan de andere kant wordt het nog steeds gefaciliteerd.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 07:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mooi stukje over hoe anti homo lesmateriaal op islamitische scholen aanwezig is.
https://wnl.tv/2026/07/29(...)n-uit-de-kop-schamen
Ik ben sowieso geen fan van godsdienst in het onderwijs. Weg ermee, allemaal.
Dat klopt wel, al is het dan meestal wel voor de vorm.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt uitzonderingen hoor, alleen verwacht zo een 'progressieve' Islamitische familie dan wel bijna altijd dat hun aanstaande schoonzoon of schoondochter zich bekeerd tot de Islam. Zij het alleen al voor het voltooien van het huwelijk.
Dat is nou bij uitstek een signaal van Nederlandse bestuurders dat ik zou willen zien. Die zijn namelijk hoofdverantwoordelijk voor de veiligheid en handhaving. Als islamitische organisaties zich uitspreken en concrete stappen gaan zetten, dan is dat mooi en ook winst, maar ik zou meer willen zien dan Merkel-lego uitstrooien en vervolgens de vingers in de oren doen en (al)lalalalah roepen van bijvoorbeeld het stadsbestuur van Amsterdam.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat doen ze er concreet aan? Zij kunnen ervoor zorgen dat het veel minder zal voorkomen. Maar daar horen we niks over. Terwijl ze hier een gouden kans hebben om te laten zien: kijk, wij doen concreet de volgende stappen/acties zodat we de kans op de volgende aanslag verkleinen.
Jetten wordt toch beveiligd, die maakt zich als lgbtqiaa niet drukquote:Op vrijdag 31 juli 2026 07:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mooi stukje over hoe anti homo lesmateriaal op islamitische scholen aanwezig is.
https://wnl.tv/2026/07/29(...)n-uit-de-kop-schamen
Ik ben sowieso geen fan van godsdienst in het onderwijs. Weg ermee, allemaal.
En dan faciliteer je de kermis en verplaats je de slachtoffersquote:De Pride Walk, die al jaren tijdens de Hoornse kermis wordt georganiseerd, vindt dit jaar twee maanden later plaats. De organisatie zegt dat deelnemers zich onveilig voelden nadat ze de afgelopen jaren zijn uitgescholden en bekogeld door kermispubliek. Om die reden wordt het evenement verplaatst. Raadsleden reageren verbolgen.
quote:Queer personen kunnen nog zo vaak aan de bel trekken over straatgeweld, maar als concrete bescherming uitblijft, zullen ze het zelf moeten regelen, stellen Nori Spauwen en Simcha Zijlstra. Solidariteit kan een kracht zijn, dus richtten ze het initiatief Queer Knokploeg op om hun gemeenschap weerbaarder te maken.
Wauwquote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:40 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen in Amsterdam:
https://www.parool.nl/col(...)ntimidatie~bc8ad9b0/
[..]
Zou andersom moeten zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:49 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen in Hoorn:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-te-gek-voor-woorden
[..]
En dan faciliteer je de kermis en verplaats je de slachtoffers
Gummyknuppels van 30 centimeterquote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
Queer knokploeg
Hebben die handtasjes met lood erin of zo
Och, een jaar of 10, 15 geleden hadden ze bij een homokroeg waar mijn broer vaak kwam last van een stel rotjongens die elke keer naar binnen liepen met een grote bek als afleiding om de garderobe te plunderen stiekem. Die dachten ook dat de gasten daar vast niets zouden kunnen of durven doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
Queer knokploeg

Ben wel benieuwd wat @Wantie van deze Duitse Islamraad vindt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:49 schreef Jippie het volgende:
Duitse Islamraad veroordeelt aanslag, maar voorzitter noemt homo's 'abnormaal'
De Deutscher Islamrat — in het Nederlands: de Duitse Islamraad — heeft de aanslag op de Christopher Street Day (CSD) in Berlijn veroordeeld. Voorzitter Burhan Kesici zei in een interview met Deutschlandfunk dat mensen kunnen leven zoals ze willen en dat zulke evenementen gevierd mogen worden. Tegelijk verdedigde Kesici zijn eerdere uitspraak in een televisie-interview dat homoseksualiteit "abnormaal" is.
Islamraad: moslims moeten kunnen omgaan met diversiteit
Volgens Kesici moet de houding van veel moslims tegenover homoseksualiteit genuanceerd worden bekeken. Hij zei dat er binnen de gemeenschap bepaalde waardeopvattingen bestaan, maar dat moslims ook moeten kunnen omgaan met diversiteit. Over zijn eerdere uitspraak dat homoseksualiteit "abnormaal" is, zei Kesici dat het daarbij niet om de mensen zelf ging, maar om zijn religie.
Kesici prees daarnaast het werk van moslimgemeenschappen in Duitsland. Daar wordt volgens hem veel gedaan om vooral jongeren te behoeden voor radicalisering.
Kritiek op islamitische organisaties na aanslag Berlijn
Op de reacties van islamitische koepelorganisaties op de aanslag in Berlijn kwam kritiek. Deze organisaties zouden de homo- en queervijandigheid van de vermoedelijke islamistische aanvaller onvoldoende hebben benoemd in hun verklaringen.
Wat is bekend over de aanslag op CSD Berlijn
Duitse autoriteiten gaan ervan uit dat de aanslag een islamistische terreurdaad was; minister van Binnenlandse Zaken Dobrindt noemde dat aannemelijk. De organisatie van Christopher Street Day, de naam voor Pride in Berlijn, zei geschokt en diep bedroefd te zijn na de aanslag van afgelopen zaterdag en bedankte vrijwilligers en hulpdiensten voor hun inzet.
Bij de aanslag kwam een vrouw om het leven en raakten meerdere mensen gewond. De dader werd later door de politie doodgeschoten. Hij was geradicaliseerd en wilde zich al eerder aansluiten bij terreurgroep Islamitische Staat.
[ x ]
[ afbeelding ]
Condoleances en bloemen op de plaats van de aanslag
Islamistische knokploegen vs Queer knokploegen, is er ergens twich of kick livestream? moeten we dit als evenement inzetten op de prides om zo inclusiviteit te creëren? Beetje zoals UFC?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:40 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen in Amsterdam:
https://www.parool.nl/col(...)ntimidatie~bc8ad9b0/
[..]
Islamraad: moslims moeten kunnen omgaan met diversiteitquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat @:Wantie van deze Duitse Islamraad vindt.
[..]
Kom vechten dan!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
Queer knokploeg
Ja, klein beetje. Het is een niet aanvalsverdrag,. Dat is wel de max voor veel van die rechtlijnige luiquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:07 schreef Qarrad het volgende:
Ik veroordeel de aanslag op de kerk in Sri Lanka, maar christenen zijn abnormaal theologisch gezien.
Ik veroordeel de aanslagen op synagoges, maar Joden zijn abnormaal gezien hun link met Israël.
Ik veroordeel eergerelateerd geweld, maar vrouwen zijn abnormaal vergeleken bij de mannelijke standaard.
Ik veroordeel lynchmobs, maar zwarten zijn abnormaal gezien de maatschappelijke status van witte mannen in de Bible Belt.
Ik veroordeel de aanslag op de moskee in Christchurch, maar moslims zijn abnormaal gezien de gemiddelde afkomst daar.
Zo'n veroordeling is dan dus precies niks waard, of wel?
Nouja als ik homo @Wantie hoor praten zal ik hem bijna geloven.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:49 schreef Jippie het volgende:
Duitse Islamraad veroordeelt aanslag, maar voorzitter noemt homo's 'abnormaal'
De Deutscher Islamrat — in het Nederlands: de Duitse Islamraad — heeft de aanslag op de Christopher Street Day (CSD) in Berlijn veroordeeld. Voorzitter Burhan Kesici zei in een interview met Deutschlandfunk dat mensen kunnen leven zoals ze willen en dat zulke evenementen gevierd mogen worden. Tegelijk verdedigde Kesici zijn eerdere uitspraak in een televisie-interview dat homoseksualiteit "abnormaal" is.
Volgens Kesici moet de houding van veel moslims tegenover homoseksualiteit genuanceerd worden bekeken. Hij zei dat er binnen de gemeenschap bepaalde waardeopvattingen bestaan, maar dat moslims ook moeten kunnen omgaan met diversiteit. Over zijn eerdere uitspraak dat homoseksualiteit "abnormaal" is, zei Kesici dat het daarbij niet om de mensen zelf ging, maar om zijn religie.
Kesici prees daarnaast het werk van moslimgemeenschappen in Duitsland. Daar wordt volgens hem veel gedaan om vooral jongeren te behoeden voor radicalisering.
Kritiek op islamitische organisaties na aanslag Berlijn
Op de reacties van islamitische koepelorganisaties op de aanslag in Berlijn kwam kritiek. Deze organisaties zouden de homo- en queervijandigheid van de vermoedelijke islamistische aanvaller onvoldoende hebben benoemd in hun verklaringen.
Wat is bekend over de aanslag op CSD Berlijn
Duitse autoriteiten gaan ervan uit dat de aanslag een islamistische terreurdaad was; minister van Binnenlandse Zaken Dobrindt noemde dat aannemelijk. De organisatie van Christopher Street Day, de naam voor Pride in Berlijn, zei geschokt en diep bedroefd te zijn na de aanslag van afgelopen zaterdag en bedankte vrijwilligers en hulpdiensten voor hun inzet.
Bij de aanslag kwam een vrouw om het leven en raakten meerdere mensen gewond. De dader werd later door de politie doodgeschoten. Hij was geradicaliseerd en wilde zich al eerder aansluiten bij terreurgroep Islamitische Staat.
[ x ]
[ afbeelding ]
Condoleances en bloemen op de plaats van de aanslag
Bedoelde dit stukje "maar voorzitter noemt homo's 'abnormaal'"quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is tegen de Maga doctrine.
Verder heb ik een broertje dood aan religie.
Nou, dat je iemand abnormaal vindt wil niet zeggen dat het geoorloofd is in die persoon te doden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:07 schreef Qarrad het volgende:
Ik veroordeel de aanslag op de kerk in Sri Lanka, maar christenen zijn abnormaal theologisch gezien.
Ik veroordeel de aanslagen op synagoges, maar Joden zijn abnormaal gezien hun link met Israël.
Ik veroordeel eergerelateerd geweld, maar vrouwen zijn abnormaal vergeleken bij de mannelijke standaard.
Ik veroordeel lynchmobs, maar zwarten zijn abnormaal gezien de maatschappelijke status van witte mannen in de Bible Belt.
Ik veroordeel de aanslag op de moskee in Christchurch, maar moslims zijn abnormaal gezien de gemiddelde afkomst daar.
Zo'n veroordeling is dan dus precies niks waard, of wel?
Dit is niet 'iemand'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, dat je iemand abnormaal vindt wil niet zeggen dat het geoorloofd is in die persoon te doden.
Dus ja, beide kunnen wel samen.
Het is ook de status quo tussen christenen en homo's in Nederland.
Over het algemeen zijn christenen wel verder qua acceptatie van homo's. Maar dat wil niet zeggen dat ze vanuit hun geloof homoseksualiteit normaal vinden.
Dan zou geen enkele religie in Europa thuis horen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bedoelde dit stukje "maar voorzitter noemt homo's 'abnormaal'"
Heftig van je broertje, snap niet wat MAGA hier mee te maken heeft. Dat de voorzitter van de Islamraad in Duitsland homo's abnormaal noemt moet toch een waarschuwing zijn van dat Islam eigenlijk niet in Europa thuishoort?
Jawel, een homo is ook iemand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit is niet 'iemand'.
Laat users erbuiten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nouja als ik homo @:wantie hoor praten zal ik hem bijna geloven.
Want rechtse mensen kunnen niet homo zijn ofzo? Of rechtste mensen kunnen niet inzien wat voor problematiek dit op grote schaal met zich meebrengt? Het is natuurlijk wachten op dat op de turnaround van Europa qua vrijheid, veiligheid en onze normen en waarden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan zou geen enkele religie in Europa thuis horen.
Homo's hebben nog steeds niet in heel Europa dezelfde rechten als hetero's.
En als ik een religie zou moeten aanwijzen als oorzaak, dan is dat niet de islam.
Zoveel politieke invloed heeft de islam niet.
En als we kijken naar wetgeving wereldwijd die homoseksualiteit strafbaar maakt: een groot deel daarvan vindt zijn oorsprong in de Europese koloniale bezetter die de wetgeving geïntroduceerd heeft.
Ik heb daarom een broertje dood aan religie en ben niet onder de indruk van mensen die zogenaamd ter bescherming van LGBTQWhatever tegen de islam zijn.
Want dat is niet zo.
Ben jij homo dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Want rechtse mensen kunnen niet homo zijn ofzo?
Wat homohaat voor problematiek met zich brengt?quote:Of rechtste mensen kunnen niet inzien wat voor problematiek dit op grote schaal met zich meebrengt?
Allemaal bladiebla.quote:Het is natuurlijk wachten op dat op de turnaround van Europa qua vrijheid, veiligheid en onze normen en waarden.
Ongemerkt hebben we al heel veel invloed en worden we als Europa steeds meer op iets wat een islamitisch continent te lijken, en dan bedoel ik niet het straatbeeld. Maar ook het preutsheid, denk bijvoorbeeld aan vrouwelijke sporters die straks niet meer in strakke kleding op tv gefilmd mogen worden. Lichamen waar ze trots op zijn, waarom? Zijn billen van een vrouw haram?
De islam zal steeds meer grip krijgen op ons dagelijkse bestaan, ik hoop dat je begrijpt dat dit averechts gaat botsen met bepaalde normen en waarden hier, waar wij in Europa trots op zijn.
Het is een slipping slope, ik heb geen zin in een Europa waar er advies wordt ingewonnen bij haatimans. Natuurlijk zijn er ook genoeg leuke moslims, maar dat is het punt niet. Geef een vinger en ze nemen je hand. Er zal uiteindelijk een moslim aan de macht komen die mede moslims voorkeur zal geven en onze westerse normen zal bagatelliseren of zelfs ondermijnen.
Ik weet eigenlijk wel dat dit sentiment bij veel homos speelt maar dat ze bang zijn om als nazi te worden beschouwd als ze zich uitspreken. Maar ik maak mij als niet homo ook gewoon druk om de veiligheid van meiden en vrouwen hoor, ouderen. Ook vrouwen rechten.
Het is echt te beschamend voor woorden wat je hier allemaal aan het typen bent. Je bent nu al in talloze posts het eigenlijk (zij het direct dan wel indirect) aan het opnemen voor de Islam en moslims.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan zou geen enkele religie in Europa thuis horen.
Homo's hebben nog steeds niet in heel Europa dezelfde rechten als hetero's.
En als ik een religie zou moeten aanwijzen als oorzaak, dan is dat niet de islam.
Zoveel politieke invloed heeft de islam niet.
En als we kijken naar wetgeving wereldwijd die homoseksualiteit strafbaar maakt: een groot deel daarvan vindt zijn oorsprong in de Europese koloniale bezetter die de wetgeving geïntroduceerd heeft.
Ik heb daarom een broertje dood aan religie en ben niet onder de indruk van mensen die zogenaamd ter bescherming van LGBTQWhatever tegen de islam zijn.
Want dat is niet zo.
Ik lees nergens dat ie dat doet. Maar frame er maar een eind op los. Heb je bij mij ook gedaan en dat zit kennelijk in je. Doet het topic geen goed.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is echt te beschamend voor woorden wat je hier allemaal aan het typen bent. Je bent nu al in talloze posts het eigenlijk (zij het direct dan wel indirect) aan het opnemen voor de Islam en moslims.
Dan lees je zijn posts op een hele andere manier dan ik. Het is verder ook geen frame, maar een constatering. Immers, als hij had het allang kunnen laten gaan, maar hij blijft bezig het beeld te wekken dat het allemaal met Islam wel meevalt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:14 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat ie dat doet. Maar frame er maar een eind op los. Heb je bij mij ook gedaan en dat zit kennelijk in je. Doet het topic geen goed.
Johquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:14 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat ie dat doet.
Nee het is gewoon strontvervelend als je van alles en nog wat toegeschreven wordt wat je nooit gezegd of gedaan hebt. Een paar users, waaronder jij, heeft daar een handje van. Vroeg of laat gaat het op de persoon en niet meer over de inhoud. Hou.daar.mee.op.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan lees je zijn posts op een hele andere manier dan ik. Het is verder ook geen frame, maar een constatering. Immers, als hij had het allang kunnen laten gaan, maar hij blijft bezig het beeld te wekken dat het allemaal met Islam wel meevalt.
Dat jij het vervelend vindt als ik of andere users op een gegeven moment benoemen wat anderen doen, is niet mijn probleem, maar jouw probleem.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:19 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nee het is gewoon strontvervelend als je van alles en nog wat toegeschreven wordt wat je nooit gezegd of gedaan hebt. Een paar users, waaronder jij, heeft daar een handje van. Vroeg of laat gaat het op de persoon en niet meer over de inhoud. Hou.daar.mee.op.
Wat anderen doen is het niet. Mensen woorden en meningen in de mond schuiven. Dat doe je.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat jij het vervelend vindt als ik of andere users op een gegeven moment benoemen wat anderen doen, is niet mijn probleem, maar jouw probleem.
Integendeel, ik benoem wat een ander doet, dat is dus niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:32 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wat anderen doen is het niet. Mensen woorden en meningen in de mond schuiven. Dat doe je.
Letterlijk niemand doet ditquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik benoem wat een ander doet, dat is dus niet hetzelfde.
Kortom, in dit geval ik merk op dat sommige users nogal druk bezig zijn de Islam en moslims te verdedigen en ten onrechte beeld op te tuigen dat het Westen of Europa het grote probleem is mbo homofobie. Bijvoorbeeld aan de hand van een valse equivalent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |