Maar je mag er wel legaal homo zijnquote:Op woensdag 29 juli 2026 19:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, in een gemiddeld christelijk land tiert homofobie ook welig.
Doe nu niet net alsof dat specifiek islam is.
Wat probeer je nu te bereiken?quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
@:beefkeek graag jouw ontkenning dat homofobie niet de norm is binnen de islam met de bijvoeging dat moslims eigenlijk stiekem gek zijn op LHBTGQ lieden
Oh, jawel.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:45 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
De beschaafde Nederlandse bevolking zal dat altijd veroordelen. Het zit niet in onze cultuur om homo's te haten.
In de moslimgemeenschap is de acceptatie een stuk minder, maar je hebt wel moslims die homo's accepteren.quote:Helaas hou je altijd mensen die dat wel doen. Vanuit de Islam hoor je dat gewoon nooit. En stiekem vinden ze homohaat natuurlijk prima. Daar groeien ze als doelgroep mee op. Dat is echt niet te vergelijken. Als heel Nederland zoals Urk was hadden we ook een probleem. En ook in Urk heb je net zoals in de Islam prima mensne. Maar een zorgwekkend groot gedeelte denkt anders dan wat wij normaal vinden.
En zelfs dan gooien ze daar geen homos openlijk van daken af zoals gebruikelijk in islamitische landen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:57 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Maar je mag er wel legaal homo zijnJe ziet toch zelf het verschil wel? Alleen enkele landen in Oost-Europa komen een klein beetje in de buurt.
Niet in elk christelijk land.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:57 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Maar je mag er wel legaal homo zijn![]()
De wereld is groter dan Europa.quote:Je ziet toch zelf het verschil wel? Alleen enkele landen in Oost-Europa komen een klein beetje in de buurt.
Het is in beide landen strafbaar. Ik zou het niet aanraden daar openlijk uit te komen voor je homoseksualiteit. Zie ook:quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waar staat hier dat je de lul bent als homo in Marokko en Tunesië?
Jij vindt dus dat Ahmed Aboutaleb niets positiefs in zijn leven heeft gedaan...quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beide zijn geen "nieuws" het zijn vooropgezette PR stunts.
Daar heb je een punt. Maar wij hebben ons als land aardig snel ontwikkelt zoals heel West-Europa. Helaas gaan we weer terug naar af.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, jawel.
Tot de jaren negentig was dat heel normaal.
En daarvoor was homoseksualiteit strafbaar, een ziekte, etc.
Zo lang is het nog niet dat homoseksualiteit geaccepteerd wordt in Nederland.
En gezien de haatreacties op de Pride vlag die op social media vooral langskomt is het anno 2026 nog steeds geen gemeengoed.
[..]
In de moslimgemeenschap is de acceptatie een stuk minder, maar je hebt wel moslims die homo's accepteren.
Ik ken er velen die dat doen.
En die gooi je overboord door ze over 1 kam te scheren met moslimterroristen.
En daar ageer ik tegen.
De Islam is het wel eigen, en daarom lopen veel moslims met hatelijke gevoelens rond jegens bepaalde groepen. De ideologie is het probleem, dat beïnvloedt de denkbeelden, houding en het gedrag van volgers van die ideologie.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja en ze willen ook het liefst allemaal op ze inrijden natuurlijk.
Homo haat of afkeer is verder natuurlijk niet moslim eigen. Genoeg andere groepen die er ook niks mee op hebben en het liefst terug willen naar een samenleving waar alleen man/vrouw relaties bestaan.
Maar generaliseer vooral verder
. Op naar het volgende voorval en de cyclus herhalen.
Dat ontken ik ook niet. Ik ben vooral benieuwd waarom je specifiek in Marokko en Tunesië een probleem hebt als je homo bent, zoals @DobbyDobby stelt. Ik heb gewoon moeite met de generalisatie over alle moslims die hier constant gemaakt wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is in beide landen strafbaar. Ik zou het niet aanraden daar openlijk uit te komen voor je homoseksualiteit. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
In het christendom is het ook eigen, en verschillende andere religies een leefwijzen ookquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam is het wel eigen, en daarom lopen veel moslims met hatelijke gevoelens rond jegens bepaalde groepen. De ideologie is het probleem, dat beïnvloedt de denkbeelden, houding en het gedrag van volgers van die ideologie.
Klopt. Wat wij hier B landen vinden zouden in het midden oosten vooruitstrevende landen zijn. Maar het is praten tegen dovemansoren. Incident, generaliseren, je kent het wel.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:02 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
En zelfs dan gooien ze daar geen homos openlijk van daken af zoals gebruikelijk in islamitische landen.
Oh wat fijn, dank je wel. Is dat zo’n alfamannetjescursus, voor stoere “stoïc” mannen die ook een hekel hebben aan homo’s?quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:05 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oh ik probeer je een beetje te coachen.
Dat doet niemand, mensen concluderen dat de Islam inherent homofoob is, en daardoor veel moslims. Niet elke moslim. Er zijn genoeg uitzonderingen, maar dit is geen hele grote groep helaas. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de cijfers van Tunesië, is dat zo'n 10% tot 20% die afwijkt van de norm.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Ik ben vooral benieuwd waarom je specifiek in Marokko en Tunesië een probleem hebt als je homo bent, zoals @:DobbyDobby stelt. Ik heb gewoon moeite met de generalisatie over alle moslims die hier constant gemaakt wordt.
“Same sex activity” is trouwens het praktiseren, niet het zijn. Nog steeds kwalijk, maar wel iets anders.
Ik heb het geen incident genoemd, ik vind dat het keihard aangepakt mag worden. Dat doe je alleen niet door 2 miljard moslims af te schilderen als kut, dat doe je door de excessen aan te pakken.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Klopt. Wat wij hier B landen vinden zouden in het midden oosten vooruitstrevende landen zijn. Maar het is praten tegen dovemansoren. Incident, generaliseren, je kent het wel.
Christelijke derdewereldlanden in Afrika neem ik niet serieus, Maar feitelijk gezien heb je gelijk, dat is inderdaad hetzelfde als de Islam en in bepaalde landen kun je daar ook zwaar de lul zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet in elk christelijk land.
[..]
De wereld is groter dan Europa.
Ook best wel lastig om het verschil te zien tussen kritisch benaderen vs. platrijden, stenigen, onthoofden of van een flatgebouw gooienquote:Op woensdag 29 juli 2026 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond het vooral vrij ironisch dat de grootste criticasters van de LGTBHQI+ gemeenschap hier de hele dag lopen te mekkeren over het feit dat moslims intolerant zijn jegens homos, iets met een pot en een ketel.
Tuurlijk zijn er goeie Moslims. En zeker Turkse/Ooste Europesen zijn best modern. Maar met alles wat er nu binnenkomt uit het midden-oosten/ Afrika. Tjah daar groei je echt op met haat tegen homo's en het westen in veel landen. Dat is vragen om nog meer excessen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb het geen incident genoemd, ik vind dat het keihard aangepakt mag worden. Dat doe je alleen niet door 2 miljard moslims af te schilderen als kut, dat doe je door de excessen aan te pakken.
In feite zitten dat soort landen op hetzelfde niveau als het midden oosten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:08 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Christelijke derdewereldlanden in Afrika neem ik niet serieus, Maar feitelijk gezien heb je gelijk, dat is inderdaad hetzelfde als de Islam en in bepaalde landen kun je daar ook zwaar de lul zijn.
Dat zei ik toch, ik gaf je gelijkquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite zitten dat soort landen op hetzelfde niveau als het midden oosten.
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn 120 Christelijke landen wereldwijd, in 26 daarvan is homoseksualiteit strafbaar waarvan 1 zelfs de doodstraf wordt gehanteerd. Dat ligt dus véél lager dan in Islamitische landen. Kortom, in 20% van de Christelijke landen is homoseksualiteit strafbaar tegen 70% van de Islamitische landen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, in een gemiddeld christelijk land tiert homofobie ook welig.
Doe nu niet net alsof dat specifiek islam is.
Ik ben het niet eens met je Israel standpunten, maar hier sla je iedereen wel met feiten om de oren.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn 120 Christelijke landen wereldwijd, in 26 daarvan is homoseksualiteit strafbaar waarvan 1 zelfs de doodstraf wordt gehanteerd. Dat ligt dus véél lager dan in Islamitische landen. Kortom, in 20% van de Christelijke landen is homoseksualiteit strafbaar tegen 70% van de Islamitische landen.
Legaal wil niet zeggen dat het geaccepteerd is.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn 120 Christelijke landen wereldwijd, in 26 daarvan is homoseksualiteit strafbaar waarvan 1 zelfs de doodstraf wordt gehanteerd. Dat ligt dus véél lager dan in Islamitische landen. Kortom, in 20% van de Christelijke landen is homoseksualiteit strafbaar tegen 70% van de Islamitische landen.
Nou het leek erop dat je wel wat hulp kon gebruiken gezien je argumentatiequote:Op woensdag 29 juli 2026 20:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh wat fijn, dank je wel. Is dat zo’n alfamannetjescursus, voor stoere “stoïc” mannen die ook een hekel hebben aan homo’s?
Haha, ik ben nu ineens Marokkaans?quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nou het leek erop dat je wel wat hulp kon gebruiken gezien je argumentatiemaar succes kerel, het grote (Marokkaanse?) mondje heb je in ieder geval nog niet afgezworen.
Geweldsdelicten in het algemeen zijn in veel Zuid-Amerikaanse landen enorm hoog. Dat het dus ook hoog is tegen LHBT'ers zegt in dat opzicht niet zoveel.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Legaal wil niet zeggen dat het geaccepteerd is.
Kijk naar Zuid Amerika: daar is homoseksualiteit in geen enkel land verboden, maar het aantal geweldsdelicten tegen LGBTQWhatever is een van de hoogste ter wereld.
Nee, je gedraagt je als 1. Lezen is nog steeds niet je sterkste kantquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Haha, ik ben nu ineens Marokkaans?
Ach user @:William_Papadin toch
Nou ja, het verschilt ook niet heel veel meer en voor de gemiddelde LHTBQI+ boeit het natuurlijk ook weinig of ze lastig gevallen worden door mensen met een kleurtje of een roomblanke huidquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ook best wel lastig om het verschil te zien tussen kritisch benaderen vs. platrijden, stenigen, onthoofden of van een flatgebouw gooien
Je zegt: het grote (Marokkaanse?) mondje … daarin stel je de vraag of ik een Marokkaans mondje heb.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nee, je gedraagt je als 1. Lezen is nog steeds niet je sterkste kant
Huidskleur is hier ook totaal niet relevant. Niemand heeft het dat nog genoemd, behalve jij nu.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het verschilt ook niet heel veel meer en voor de gemiddelde LHTBQI+ boeit het natuurlijk ook weinig of ze lastig gevallen worden door mensen met een kleurtje of een roomblanke huid
In beide gevallen liever niet natuurlijk, maar de meesten snappen ook wel dat de bruinhemden niet oprecht geïnteresseerd zijn in hun rechten maar simpelweg een gevalletje Martin Niemöller.
Nou nou, daar zeg je nog al wat.Ik denk dat er er een levensgroot verschil is.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het verschilt ook niet heel veel meer en voor de gemiddelde LHTBQI+ boeit het natuurlijk ook weinig of ze lastig gevallen worden door mensen met een kleurtje of een roomblanke huid
In beide gevallen liever niet natuurlijk, maar de meesten snappen ook wel dat de bruinhemden niet oprecht geïnteresseerd zijn in hun rechten maar simpelweg een gevalletje Martin Niemöller.
Ik verdedig de islam niet.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geweldsdelicten in het algemeen zijn in veel Zuid-Amerikaanse landen enorm hoog. Dat het dus ook hoog is tegen LHBT'ers zegt in dat opzicht niet zoveel.
De publieke opinie in veel Zuid-Amerikaanse landen is in de globale context ook (gematigd) positief over LHBT'ers, op een paar uitzonderingen na zoals Paraguay, Frans Guyana en Suriname. Zie ook: LGBT Equality Index in South America.
Maar waarom probeer je constant naar andere landen en werelddelen te wijzen ter verdediging van de Islam en moslims? En dit dan nota bene als homo.
Dat heeft niemand gezegd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik verdedig de islam niet.
Maar ik ben het er niet mee eens dat het overal ter wereld een walhalla is voor homo's, behalve in islamitische landen.
Madonna treed zaterdag bij de pride in Amsterdam op. Halsema zal het wel vooral over haar gaan hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben uitermate benieuwd naar de frames die Halsema en de NOS op ons los gaan laten. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat we deze maatregel aan de religie van de vrede koppelen.
Ik neem aan dat iedereen hier de aanslag veroordeeld.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer je in een topic als dit komt, en het enige waar je jezelf druk om lijkt te maken de zelf toegedichte hypocrisie van wat "bruinhemden" is omdat zie hier of daar kritisch zouden zijn geweest over wat lhbtq+-elementen, wie is er dan precies een aanslag aan het politiseren. Het lijkt er bij steeds meer mensen op dat zelfs het expliciet veroordelen van een aanslag als deze een stap te ver gaat omwille het niet in de kaart willen spelen van bepaald sentiment.
Niet onverwacht? (<-- VRAAGTEKEN!). Wat insinueer je nu weer? (<-- VRAAGTEKEN!).quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, jij stelt je laf op door te ontkennen dat je op de man speelt.
En dat spelletje blijf je volhouden.
Niet onverwacht...
Veroordelen wil zeggen ook de reden accepteren van de aanslag, het ging hier niet om Eskimo's.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen hier de aanslag veroordeeld.
De reden is moslimextremisme van een islamist.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Veroordelen wil zeggen ook de reden accepteren van de aanslag, het ging hier niet om Eskimo's.
Dat ik dit gedrag wel had verwacht.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet onverwacht? (<-- VRAAGTEKEN!). Wat insinueer je nu weer? (<-- VRAAGTEKEN!).
Linkse giechelmeisjes en andere gietenwollensokkenfiguren weghouden uit de asielketen, het is een miljardenindustrie en ieder zacht ei denkt daar zijn zakken ruimschoots mee te vullen en daarmee ook nog eens te deugen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
De reden is moslimextremisme van een islamist.
En dat moet Duitsland veel harder aanpakken.
IN De JaRUn NeGenTiG!!!!!quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, jawel.
Tot de jaren negentig was dat heel normaal.
En daarvoor was homoseksualiteit strafbaar, een ziekte, etc.
Zo lang is het nog niet dat homoseksualiteit geaccepteerd wordt in Nederland.
En gezien de haatreacties op de Pride vlag die op social media vooral langskomt is het anno 2026 nog steeds geen gemeengoed.
[..]
In de moslimgemeenschap is de acceptatie een stuk minder, maar je hebt wel moslims die homo's accepteren.
Ik ken er velen die dat doen.
En die gooi je overboord door ze over 1 kam te scheren met moslimterroristen.
En daar ageer ik tegen.
Tja, dan wordt het ongemakkelijk hè?quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
IN De JaRUn NeGenTiG!!!!!
En aan de andere kant waren de It, Roxy en Warmoesstraat een werelwijd begrip toen in de homoscene. Dus ajb, hou op met je gewijs naar het verleden wat 1: verleden is en 2: niet de waarheid is.
Gedrag van je zelf? Het blijven ontkennen van feiten, het bagatelliseren van uitkomsten, het zoeken naar geitenpadjes om onder een discussie uit te komen en gejijbak?quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ik dit gedrag wel had verwacht.
Dat ik dat moet uitspellen....
Nee, dit soort ad hominem.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gedrag van je zelf? Het blijven ontkennen van feiten, het bagatelliseren van uitkomsten, het zoeken naar geitenpadjes om onder een discussie uit te komen en gejijbak?
Voor jou als je weer eens poep typt en daar op gewezen wordt?quote:
Altijd een anderquote:
Jij loopt zelf de hele tijd de jijbakken.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor jou als je weer eens poep typt en daar op gewezen wordt?
Denk het, want je gedrag verder verraadt veel. Op je teentjes getrapt en dan maar jijbakken.
Tjah. Standaard gedrag van de bingokaart weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |