Ik las een paar maanden geleden een ontzettend deprimerend verslag van een Duitse docent op het speciaal onderwijs waar volgens mij ook vooral nieuwkomers zaten. Dat kwam erop neer dat er hele hordes jonge mannen een heel schooljaar zitten te doen over iets wat leeftijdsgenoten in een minuut of tien onder de knie hebben en dat ze daarna met nul vaardigheden de maatschappij ingaan. Kunnen nauwelijks lezen of schrijven, rekenen en zich zeker niet staande houden in normale interactie.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit doet me dan ook wel afvragen hoe (goed) Duitsland omgaat met schoolverlaters. Tien jaar over school doen en alsnog geen diploma hebben, vervolgens al snel aan de gang gaan met criminaliteit en raar gedachtegoed, je zou dan wel een wat breder en dwingender programma moeten opleggen dan wat deradicaliseringgesprekjes die ook nog eens tamelijk vrijblijvend lijken te zijn geweest.
Van de totale bevolking, met het christendom er bij. Maar niet 1/3 van de niet Westerse Nederlander. En daar zit net het probleem.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat worden er steeds minder. Geregisteerde gelovigen van de 3 grootste religies in Nederland maken ca. 40% van het totaal uit.
Daar kun je nog een behoorlijk deel van af halen die wel geregistreerd staan als religieus maar het verder allemaal met een korreltje zout nemen.
Met een beetje geluk hebben we het nog over 1/3 deel van de bevolking dat zich laat leiden als een onontwikkelde middeleeuwer.
Vroeger gingen die dan het leger in. In de huidige moderne westerse samenleving is er nog maar weinig behoefte aan hen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik las een paar maanden geleden een ontzettend deprimerend verslag van een Duitse docent op het speciaal onderwijs waar volgens mij ook vooral nieuwkomers zaten. Dat kwam erop neer dat er hele hordes jonge mannen een heel schooljaar zitten te doen over iets wat leeftijdsgenoten in een minuut of tien onder de knie hebben en dat ze daarna met nul vaardigheden de maatschappij ingaan. Kunnen nauwelijks lezen of schrijven, rekenen en zich zeker niet staande houden in normale interactie.
Het is feest in ons land dus haal de betonblokken maar uit het vetquote:Op woensdag 29 juli 2026 13:55 schreef Aether het volgende:
Daar zijn ze! Merkel-Lego's rondom Pride-feest Amsterdam
https://www.geenstijl.nl/5191234/betonblokken
[ x ]
Er is enorm veel behoefte aan, maar we hebben het onderwijs verneukt. Vroeger gingen deze jongens naar de lts of gingen een ander vak leren, of naar zee. Inmiddels zitten we te springen om technisch en praktisch geschoold personeel maar zitten de jongens die ertoe opgeleid kunnen worden geen reet toe te voegen op een fatbike.quote:Op woensdag 29 juli 2026 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vroeger gingen die dan het leger in. In de huidige moderne westerse samenleving is er nog maar weinig behoefte aan hen.
Rond de Pride in Berlijn waren 250 stukken opgesteld. Desondanks was er een aanslag.quote:Op woensdag 29 juli 2026 14:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is feest in ons land dus haal de betonblokken maar uit het vet
Ik ben uitermate benieuwd naar de frames die Halsema en de NOS op ons los gaan laten. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat we deze maatregel aan de religie van de vrede koppelen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:55 schreef Aether het volgende:
Daar zijn ze! Merkel-Lego's rondom Pride-feest Amsterdam
https://www.geenstijl.nl/5191234/betonblokken
[ x ]
Minimaalquote:Op woensdag 29 juli 2026 08:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Effe snel googlen en je leert dat er in de afgelopen 5 jaar 6-9 heftige aanslagen zijn geweest in Duitsland alleen, met daarnaast nog tientallen 'kleinere' incidenten, allemaal islam gerelateerd. Verder moeten we ook niet vergeten dat er ook nog tientallen aanslagen verijdeld zijn door de politie en linlichtendinsten dus het had allemaal nog een stuk erger kunnen zijn.
Mensen die dit gaan lopen bagatelliseren hebben een trap onder hun reet nodig.
Bovendien wonen er in Duitsland geen 7 miljoen moslims, maar ongeveer 5.3 miljoen. Maar dat zijn er dan nog steeds minstens 5 miljoen teveel.
Allemaal niet eerlijk!!!quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als we naar de aanslagen van de afgelopen 5 jaar kijken, dan gaat het voornamelijk om om moslimextremisme en rechts extremisme.
Bij rechts extremisme wordt niet de hele Duitse bevolking verantwoordelijk gehouden, of heel rechts Duitsland.
Maar bij moslimextremisme krijgt wel de hele moslimgemeenschap de verantwoordelijkheid.
[..]
Ik stel je een vraag of die houding correct is en waarschuw wat de gevolgen daarvan zijn.quote:Ah, nu besluit je mij op de persoon aan te vallen...
Ik mis hier een vraagteken:quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Allemaal niet eerlijk!!!
[..]
Ik stel je een vraag of die houding correct is en waarschuw wat de gevolgen daarvan zijn.
Is dat al een persoonlijke aanval?
Dat soort blokken worden in Nederland gebruikt sinds de aanslag in Apeldoorn...quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben uitermate benieuwd naar de frames die Halsema en de NOS op ons los gaan laten. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat we deze maatregel aan de religie van de vrede koppelen.
Er staat 2x een vraagteken in die post.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik mis hier een vraagteken:
[i]Fijn met de vijand van onze tolerante samenleving heulen. Politiek correct tot aan je eigen doorgesneden nek.[/i]
Wijzen wijzen wijzen wijzen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat soort blokken worden in Nederland gebruikt sinds de aanslag in Apeldoorn...
Die staan dan verkeerd als de tekst daar onder ook een vraag is.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er staat 2x een vraagteken in die post.
Taal niet je goeiste vak geweest froeger?
Je ziet ze dus toch, goed zoquote:Op woensdag 29 juli 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die staan dan verkeerd als de tekst daar onder ook een vraag is.
Dit is gewoon een laffe houding van je.
En nee, dat vraag ik niet.
Ow, daarom is het natuurlijk zulk groot nieuws bij de NOS e.d.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat soort blokken worden in Nederland gebruikt sinds de aanslag in Apeldoorn...
Ik geef enkel een feit weer.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wijzen wijzen wijzen wijzen.
Blijf maar doen
Tot je je eigen benen zelf van straat kan rapen door zo'n ploegende haatbaard.
Je bent maar wat blij met karst t he?
Het is groot nieuws omdat het clicks oplevert.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ow, daarom is het natuurlijk zulk groot nieuws bij de NOS e.d.
Nee, dat soort insinuerende vragen ga ik niet beantwoorden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet ze dus toch, goed zo
Je leest ze wel en besluit vervolgens er niks mee te doen.
Ja, dat jij op de man speelt, maar te laf bent dat toe te geven...quote:En dan wel de vermoorde onschuld spelen.
Dat is pas laf.
We weten weer genoeg qua wat voor vlees we in de kuip hebben vandaag.
Je kunt veel van de NOS zeggen en daar doe ik doorgaans graag aan mee, maar van het plaatsen van clickbaits heb ik ze nog nooit verdacht.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is groot nieuws omdat het clicks oplevert.
Ik dacht dat mensen dat inmiddels wel door hadden.
Ik was vorige week bij de kermis in Tilburg.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je kunt veel van de NOS zeggen en daar doe ik doorgaans graag aan mee, maar van het plaatsen van clickbaits heb ik ze nog nooit verdacht.
Maar wat zijn we toch gezegend hier op Fok met zo een slimmerik in ons midden.
Vind je het niet jammer dat we een samenleving gemaakt hebben waarin dat nodig is?quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik was vorige week bij de kermis in Tilburg.
Daar hadden ze ook van die blokken staan.
Heb jij daar berichten over gezien?
Of van menig ander evenement waar die blokken staan?
krankzinnig dat dat moet toch? Lang leve de islamquote:Op woensdag 29 juli 2026 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik was vorige week bij de kermis in Tilburg.
Daar hadden ze ook van die blokken staan.
Heb jij daar berichten over gezien?
Of van menig ander evenement waar die blokken staan?
Wij hebben die samenleving gemaakt?quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je het niet jammer dat we een samenleving gemaakt hebben waarin dat nodig is?
Vind je niet dat er belangrijke dingen verloren gaan zo?
Is dit vooruitgang?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |