abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221462505
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Islam heeft heden ten dage in Europa vrijwel een monopolie op religieus geweld.
Cijfers liegen inderdaad niet.
  donderdag 30 juli 2026 @ 08:23:36 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221462521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:17 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Cijfers liegen inderdaad niet.
En nog elke keer die achterlijke reflex. Tenzij het topic over extreemrechts of Israël gaat. Dan is het ineens niet "ja maar XR of Antifa dan!!!!!!" of "nou, ja , laten we Israël niet over één kam scheren, China zet moslims in kampen etc."

Nee, dan hebben we natuurlijk volledig met het kwaad op aarde te maken.
pi_221462539
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Islam heeft heden ten dage in Europa vrijwel een monopolie op religieus geweld.

Verder kun je dat badinerende en achterlijke "maar je hebt dus wel door" wel weglaten. Iedereen hier weet dat andere religies door de eeuwen heen ook geen engelen hebben voortgebracht en dat homo's in bepaalde Christelijke landen in Afrika ook geen paradijselijk leven hebben.

Daar gaat het hier echter niet om.
Wat we zien is dat terroristische aanslagen van alle tijden zijn.
En op dit moment komen aanslagen vooral uit de hoek van IS.
En nu wordt deze aanslag op de Berlin Pride door een IS-aanhanger gebruikt om alle moslims in een hoek te zetten als homohaters die dit hebben veroorzaakt.
Terwijl voorgaande jaren de Pride op dit zelfde Forum werd neergesabeld als iets dat stelselmatig door de strot wordt gedrukt en de reden is waarom Nederland intoleranter wordt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221462555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En nog elke keer die achterlijke reflex. Tenzij het topic over extreemrechts of Israël gaat. Dan is het ineens niet "ja maar XR of Antifa dan!!!!!!" of "nou, ja , laten we Israël niet over één kam scheren, China zet moslims in kampen etc."

Nee, dan hebben we natuurlijk volledig met het kwaad op aarde te maken.
Bij Israël verweren we ons ook dat wat dat land doet geen reden mag zijn om Joden in Nederland aan te vallen.

En wat China doet kan geen reden zijn om in Nederland wonende Chinezen te stigmatiseren.

Als we kijken naar deze Dader: een jongen afkomstig uit Libanon. Waarbij zelfs de ouders alarm hebben geslagen dat hij is geradicaliseerd en een gevaar vormt.
Deze man stond al lang op de radar van veiligheidsdiensten en werd in de gaten gehouden.
Op dat vlak moet de overheid gewoon harder optreden.

Dergelijke geradicaliseerde personen isoleren en uit de samenleving halen.
  donderdag 30 juli 2026 @ 09:23:54 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221462727
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, zo ver hoef je niet terug te gaan.
Maar je hebt dus wel door dat islam geen monopolie heeft op religieus geweld.

Dat wil niet zeggen dat we het huidige geweld moeten accepteren. Maar doe niet alsof de rest zo heilig is.
De Islam is de afgelopen halve eeuw schuldig aan bijna 70k aanslagen met ongeveer een kwart miljoen slachtoffers. Ja, de Islam heeft anno 2026 een monopolie op religieus geweld. Zie ook: Islamist terrorist attacks in the world 1979-2024

En Westerlingen de Islam maar verdedigen, je verzint dit oprecht ook niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221463021
Jajajajaja 'maar Breivik' blablablabla.

Dat geloof heeft niks te zoeken (meer) in Europa. Geloven doe je maar achter de voordeur en aanslagen plegen doe je maar op de kut van je moeder. Mooi dat deze klapmongool dood is. Het gebeurt een beetje te vaak dat dit soort gekkies 'in naam van Allah' (hoe groot hij is weet niemand ik gok 1.10 of zo) volledig doordraait en er weer onschuldige gewonden en doden vallen. Geloof heeft niks te zoeken in een moderne samenleving.
pi_221463064
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2026 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Islam is de afgelopen halve eeuw schuldig aan bijna 70k aanslagen met ongeveer een kwart miljoen slachtoffers. Ja, de Islam heeft anno 2026 een monopolie op religieus geweld. Zie ook: Islamist terrorist attacks in the world 1979-2024
Waarvan 86.3% van de aanslagen plaatsvond in moslimlanden, en bijna 89% van de slachtoffers in moslimlanden zijn gevallen.

Je bron spreekt bovendien niet van islamitisch terreur, maar islamistisch terreur.

quote:
En Westerlingen de Islam maar verdedigen, je verzint dit oprecht ook niet.
Klopt, want dat is enkel jouw frame, en niet de werkelijkheid.
  donderdag 30 juli 2026 @ 10:02:45 #233
396550 Richestorags
pi_221463141
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarvan 86.3% van de aanslagen plaatsvond in moslimlanden, en bijna 89% van de slachtoffers in moslimlanden zijn gevallen.

Je bron spreekt bovendien niet van islamitisch terreur, maar islamistisch terreur.
[..]
Klopt, want dat is enkel jouw frame, en niet de werkelijkheid.
Werk je op de NOS-redactie?

De Islam is Islamistisch. Dat is de hele doctrine. Dat semantische gelul trappen we niet in.

Het is niet @HowardRoark zijn frame. Jij bent hier bijvoorbeeld de Islam met verve aan het verdedigen.
pi_221463251
Er is in Nederland nog nooit 1 christelijke terroristische aanslag gepleegd de Pislam is hier nog geen 50 jaar en het aantal staat al op 2. Theo van Gogh in 2004 en meneer 'je halve kont staat open' in 2019 die even het vuur opent in een overvolle tram.

Weg ermee.
  donderdag 30 juli 2026 @ 10:19:02 #235
396550 Richestorags
pi_221463265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:16 schreef O0utlawz het volgende:
Er is in Nederland nog nooit 1 christelijke terroristische aanslag gepleegd de Pislam is hier nog geen 50 jaar en het aantal staat al op 2. Theo van Gogh in 2004 en meneer 'je halve kont staat open' in 2019 die even het vuur opent in een overvolle tram.

Weg ermee.
Vergeet de honderden Syriëgangers en de verijdelde aanslagen niet.

Maar nee, de Bible Belt, daar zit het echte probleem.
pi_221463279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vergeet de honderden Syriëgangers en de verijdelde aanslagen niet.

Maar nee, de Bible Belt, daar zit het echte probleem.
Zeer scherpe oberservatie.

Het dreiginsniveau staat op 4 vd 5. Christenen worden steeds vrijer in hun denken/doen terwijl men in de Islam voor mijn gevoel nog 200 jaar achter loopt. Heeft ook met het oude en nieuwe testament te maken denk ik, ofwel 'de Verlichting'. De Islam als religie heeft zoiets nooit beleefd/meegemaakt.
pi_221463296
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:32 schreef Wantie het volgende:
Terwijl voorgaande jaren de Pride op dit zelfde Forum werd neergesabeld als iets dat stelselmatig door de strot wordt gedrukt en de reden is waarom Nederland intoleranter wordt.
Ik ben ook geen liefhebber van de Pride, ik hou niet van het uitbundige en ik hou er ook niet van dat mensen mij dingen op willen leggen. (Cisvrouw, vrouw met baarmoeder etc)

Dat is mijn mening ik zal daar nooit iemand om veroordelen in elkaar slaan laat staan op een hele groep inrijden.
Dat is toch wel een verschil.

En als er dan een Nederlander is die dat in het buitenland doet en die zegt weer een kut Nederlander dan mag hij dat om mij doen als dat vaker is gebeurd.
pi_221463305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik ben ook geen liefhebber van de Pride, ik hou niet van het uitbundige en ik hou er ook niet van dat mensen mij dingen op willen leggen. (Cisvrouw, vrouw met baarmoeder etc)

Dat is mijn mening ik zal daar nooit iemand om veroordelen in elkaar slaan laat staan op een hele groep inrijden.
Dat is toch wel een verschil.

En als er dan een Nederlander is die dat in het buitenland doet en die zegt weer een kut Nederlander dan mag hij dat om mij doen als dat vaker is gebeurd.
Ik vind de pride ook helemaal niets. Maar dat heeft meer andere reden dan homo haat. Verder heb ik ook geen last van, dus het zal mij een zorg zijn. Zit nog wel een verschil tussen de pride en homo's haten.
pi_221463314
quote:

Weg ermee.
Erasmusbrug was ook wel een heftige en met de welbekende woorden.
pi_221463319
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:28 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik vind de pride ook helemaal niets. Maar dat heeft meer andere reden dan homo haat. Verder heb ik ook geen last van, dus het zal mij een zorg zijn. Zit nog wel een verschil tussen de pride en homo's haten.
Precies.
pi_221463332
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij Israël verweren we ons ook dat wat dat land doet geen reden mag zijn om Joden in Nederland aan te vallen.

En wat China doet kan geen reden zijn om in Nederland wonende Chinezen te stigmatiseren.

Als we kijken naar deze Dader: een jongen afkomstig uit Libanon. Waarbij zelfs de ouders alarm hebben geslagen dat hij is geradicaliseerd en een gevaar vormt.
Deze man stond al lang op de radar van veiligheidsdiensten en werd in de gaten gehouden.
Op dat vlak moet de overheid gewoon harder optreden.

Dergelijke geradicaliseerde personen isoleren en uit de samenleving halen.
Israel is een land dat zich misdraagt. Hoeveel aanslagen hebben we gehad van Joden in Europa de laatste 20 jaar? Dus natuurlijk kijken we Joden er niet op aan. Daar hebben we in Europa geen last van. Aanslagen door Moslims worden niet gepleegd in in naam van Tunesie/ Algerije of noem elk willekeurig land op. Ze worden gepleegd in naam van het geloof. Je ziet her verschil toch wel?
pi_221463342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Erasmusbrug was ook wel een heftige en met de welbekende woorden.
Laten we die niet vergeten inderdaad maar dat was geen terroristische aanslag net zoals Fortuyn dat niet was.

Het dreigingsniveau staat niet op de 4 vd 5 door het christendom maar door de islam in Nederland. Bovendien is het zelfreiningd vermogen onder het grootste deel van de moslims ver te zoeken. Wat krijgt bijvoorbeeld een Lale Gul allemaal over zich heen elke dag weer omdat ze een 'afvallige' zou zijn. Irritante vrouw is dat trouwens.
pi_221463346
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:36 schreef O0utlawz het volgende:

[..]
Laten we die niet vergeten inderdaad maar dat was geen terristische aanslag net zoals Fortuyn.

Het dreigingsniveua staat niet op de 4 vd 5 door het christendom maar door de islam in Nederland. Bovendien is het zelfreiningd vermogen onder het grootste deel van de moslims ve te zoeken. Wat krijgt bijvoorbeeld een Lale Gul allemaal over zich heen elke dag weer omdat ze een 'afvallige' zou zijn. Irritante vrouw is dat trouwens.
Als je als Moslima ook maar denkt aan daten met Pieter-Jan dan legt je familie je om. Geloof van de liefde.
pi_221463349
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als je als Moslima ook maar denkt aan daten met Pieter-Jan dan legt je familie je om. Geloof van de liefde.
Precies als je stiekem de dochter van de dominee neukt en dat lekt uit kijkt men je afkeurend aan bij de kassa.
pi_221463365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:36 schreef O0utlawz het volgende:

[..]
Laten we die niet vergeten inderdaad maar dat was geen terristische aanslag net zoals Fortuyn.

Het dreigingsniveua staat niet op de 4 vd 5 door het christendom maar door de islam in Nederland. Bovendien is het zelfreiningd vermogen onder het grootste deel van de moslims ve te zoeken. Wat krijgt bijvoorbeeld een Lale Gul allemaal over zich heen elke dag weer omdat ze een 'afvallige' zou zijn. Irritante vrouw is dat trouwens.
Ow daar had ik overheen gelezen.

De meeste Moslims zijn het er ook niet mee eens maar durven niks te zeggen uit angst idd.
Late Gul heeft vaak wel goede uitspraken ik volg haar verder niet triest dat ze zo in gevaar is, dat zegt ook al genoeg over hoe heftig een bepaalde groep binnen de Moslims is en die is best groot.

Maar juist die groep word ook in gevaar gebracht door types als Wantie die maar goed blijven praten en mensen aanvallen die de feiten wel goed kunnen zien.
pi_221463372
quote:

Weg ermee.
Fortuyn is dan niet door een islamiet vermoord, hij is wel vermoord omdat hij kritiek had op de islam en de media en politici hem daardoor als een racist en nieuwe Hitler schetste.

De islam heeft hier al stevig alle touwtjes en het publieke debat in handen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_221463459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:34 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Israel is een land dat zich misdraagt. Hoeveel aanslagen hebben we gehad van Joden in Europa de laatste 20 jaar? Dus natuurlijk kijken we Joden er niet op aan. Daar hebben we in Europa geen last van. Aanslagen door Moslims worden niet gepleegd in in naam van Tunesie/ Algerije of noem elk willekeurig land op. Ze worden gepleegd in naam van het geloof. Je ziet her verschil toch wel?
Zekers, maar dat wil niet zeggen dat eenieder die datzelfde geloof belijdt dat op dezelfde manier doet als de aanslagpleger, of achter die aanslag staat.

Ik heb overigens een broertje dood aan religie vanwege de onverdraagzaamheid die daar van uit gaat.

Maar ik vind niet dat je alle moslims verantwoordelijk kunt houden voor de daden van een geradicaliseerd persoon.

Wel vind ik dat islam in Nederland beter moet worden aangepakt vanwege het verspreiden van homohaat.

Overigens hebben verschillende islamitische organisaties in Duitsland de aanval veroordeeld.
pi_221463665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:39 schreef O0utlawz het volgende:

[..]
Precies als je stiekem de dochter van de dominee neukt en dat lekt uit kijkt men je afkeurend aan bij de kassa.
Dat zijn wel de leukste roddels trouwens. _O_
  donderdag 30 juli 2026 @ 13:45:57 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221464293
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2026 10:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je hebt uitzonderingen hoor, alleen verwacht zo een 'progressieve' Islamitische familie dan wel bijna altijd dat hun aanstaande schoonzoon of schoondochter zich bekeerd tot de Islam. Zij het alleen al voor het voltooien van het huwelijk.

Moet je ook nagaan dat je als Westerse ouder je kind moet laten bekeren tot de Islam, dat is toch verschrikkelijk? Alhoewel, ik kan mij zo voorstellen dat er in bepaalde contreien daar heel euforisch op gereageerd zou worden. Men zou in de nopjes zijn met het feit dat het kind de Christelijk-Joodse achtergrond achter zich laat voor de veel 'diversere' Islam.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 30 juli 2026 @ 13:46:44 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221464298
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zekers, maar dat wil niet zeggen dat eenieder die datzelfde geloof belijdt dat op dezelfde manier doet als de aanslagpleger, of achter die aanslag staat.

Ik heb overigens een broertje dood aan religie vanwege de onverdraagzaamheid die daar van uit gaat.

Maar ik vind niet dat je alle moslims verantwoordelijk kunt houden voor de daden van een geradicaliseerd persoon.

Wel vind ik dat islam in Nederland beter moet worden aangepakt vanwege het verspreiden van homohaat.

Overigens hebben verschillende islamitische organisaties in Duitsland de aanval veroordeeld.
Dat zijn de absolute uitzonderingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')