abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221409312
Hallo allemaal,

Ik moet echt even mijn ei kwijt en hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven. Ik heb deze situatie namelijk nog nooit meegemaakt en weet daarom niet zo goed wat ik ermee moet doen.

Het zit zo: ik kwam er laatst achter dat een aantal vrienden van mij, met wie ik vorig jaar ook op vakantie ben geweest, dit jaar weer samen op vakantie gaan. Zonder mij, en zonder mij te vragen of ik mee wilde.

Wat ik vooral lastig vind, is dat ik een paar maanden geleden tegen een vriend, die ik zelf als mijn beste vriend beschouw (hoewel ik weet dat ik niet zijn beste vriend ben), heb gezegd dat het me ontzettend leuk leek om weer eens samen op vakantie te gaan. Zijn reactie was dat hij alleen niet degene zou zijn die de vakantie zou organiseren.

Toen ik vervolgens hoorde dat ze samen op vakantie gaan, voelde ik me niet gezien en begon ik me af te vragen of hij mij eigenlijk wel als een vriend ziet.

Ik ben hier inmiddels al een hele tijd over aan het piekeren en merk dat het me steeds meer bezighoudt. Ik vraag me af of ik tegen hem moet zeggen dat het me pijn heeft gedaan.

Ik merk alleen dat dit alles me ontzettend raakt. Soms denk ik zelfs: ben ik eigenlijk wel iemands vriend? Ik voel me op dit moment ontzettend eenzaam en het begint me echt heel zwaar te vallen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie dit met hem bespreken of zouden jullie het juist laten rusten?
pi_221409326
Ik zou tegen hun zeggen dat ze het kunnen bekijken, sorry dat zijn geen vrienden
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:04:42 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221409335
Ik zou direct om opheldering vragen.
pi_221409349
...een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Dat is de conclusie die je een keer trekt.

Vriendschappen komen en gaan, ook hele hechte.
Blijkbaar was er onderling tussen hen een klik die ze niet met jou hebben om één of andere reden, en dat is gewoon echt goed kut,
Ik hoop dat je niet te veel aan jezelf gaat twijfelen, maar trek wel je conclusies over die vriendschappen, maar ga sowieso ook wel het gesprek aan met ze.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:13:52 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221409366
Kaart het rustig aan. Er kan een misverstand in het spel zijn.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:24:58 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409405
Rot voor je. Je gevoel is zeker begrijpelijk

Ga praten. Wacht even met het delen van je eigen gevoelens, eerst vragen stellen en goed luisteren. Kijk naar hun reacties en lichaamstaal, overdenk dit allemaal en ga daarna conclusies trekken.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221409456
Ik denk dat ik het liever eerst alleen met die vriend bespreek, omdat ik hem had gezegd dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan. Ik dacht dat hij dan kon zeggen dat ik dat ook leuk vond en dat ze me misschien gewoon een berichtje konden sturen.
pi_221409461
Misschien vonden ze je saai en niets toevoegen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:55:36 #9
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:40 schreef Traantje1 het volgende:
Ik denk dat ik het liever eerst alleen met die vriend bespreek, omdat ik hem had gezegd dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan. Ik dacht dat hij dan kon zeggen dat ik dat ook leuk vond en dat ze me misschien gewoon een berichtje konden sturen.
Spannend gesprek hoor. Succes! Wees ook voorbereid op nietszeggendheid. Als ze voorzichtig om de hete brij heen praten weet je dat ook zij ermee in hun maag zitten. Het kan ook nog zijn dat er geen besef is geweest. Dat die berichten en jouw eerdere enthousiaste boodschap vergeten zijn. Ik hoop voor je dat het repareren valt. Dit is moeilijk om goed te taxeren. Doe dit niet overhaast. Pas als dit vaker gebeurt is er misschien een patroon in te herkennen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:57:36 #10
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:41 schreef hanskraaijjr het volgende:
Dat is hard. Het zou kunnen, maar dan is dit een beetje natrappen. De deceptie maakt dit niet kleiner.
pi_221409534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 22:58 schreef Traantje1 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik moet echt even mijn ei kwijt en hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven. Ik heb deze situatie namelijk nog nooit meegemaakt en weet daarom niet zo goed wat ik ermee moet doen.

Het zit zo: ik kwam er laatst achter dat een aantal vrienden van mij, met wie ik vorig jaar ook op vakantie ben geweest, dit jaar weer samen op vakantie gaan. Zonder mij, en zonder mij te vragen of ik mee wilde.

Wat ik vooral lastig vind, is dat ik een paar maanden geleden tegen een vriend, die ik zelf als mijn beste vriend beschouw (hoewel ik weet dat ik niet zijn beste vriend ben), heb gezegd dat het me ontzettend leuk leek om weer eens samen op vakantie te gaan. Zijn reactie was dat hij alleen niet degene zou zijn die de vakantie zou organiseren.

Toen ik vervolgens hoorde dat ze samen op vakantie gaan, voelde ik me niet gezien en begon ik me af te vragen of hij mij eigenlijk wel als een vriend ziet.

Ik ben hier inmiddels al een hele tijd over aan het piekeren en merk dat het me steeds meer bezighoudt. Ik vraag me af of ik tegen hem moet zeggen dat het me pijn heeft gedaan.

Ik merk alleen dat dit alles me ontzettend raakt. Soms denk ik zelfs: ben ik eigenlijk wel iemands vriend? Ik voel me op dit moment ontzettend eenzaam en het begint me echt heel zwaar te vallen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie dit met hem bespreken of zouden jullie het juist laten rusten?
Ik zou het met die vrienden bespreken, maar bereid je je er wel op voor dat misschien zaken te horen krijgt waar door je nog meer gekwetst wordt.
pi_221409594
Waarschijnlijk beschouw je hun als betere vrienden dan andersom.
blablablabla
pi_221409603
Wat rot dat dit is gebeurt. Is het dezelfde groep dit jaar die vorig jaar samen op vakantie gingen?
Waren er toen tekenen dat het minder goed ging samen? Als in de dynamiek? Of dat meerdere personen samen hingen?
Ja, je kunt altijd je vriend om een uitleg vragen.
Sterkte/ succes.
Laat je eigen vakantie niet vallen hierdoor hoor! Begrijpelijk dat je er goed mee zit maar, misschien, kijk naar wat dingen die je kunt doen, ondernemen nu het vakantie is. En zomer.
  donderdag 23 juli 2026 @ 01:40:05 #14
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221409661
Ha, herkenbaar. Maar bij mij was het een dag-uitje en was het met mensen die elkaar al langer kenden, al was wel in een groepsapp geopperd om samen daarheen te gaan, hoorde ik er niks meer over en zag ik die club vervolgens leuk met elkaar op Insta samen op dat uitje waar ik niks meer over gehoord had.

Dit is gewoon een naaistreek. Vooral geen moment laten merken dat je somber of depressief hierover bent, geef gewoon helder en duidelijk aan de vriend van de groep waar je het meeste mee overweg kan/die je het langste kent aan, joh, wat de fuck? Ik gooi op dat ik dit jaar wel weer op vakantie wil, vervolgens moet ik zo horen dat jullie dat ook gaan doen, maar zonder mij? Hoezo dat, waarom mij buitensluiten?

En ja, je kan het ook voorzichtig aankaarten, alles kan. Maar laat gewoon niet over je heenlopen. Ik leef dit jaar heel erg volgens 'Ze kunnen best over me heen willen lopen, maar niet heen en weer', en dat motto wil ik je meegeven.

Oh ja, en tot slot: zoek op voorhand voor de toekomst alvast wat betere vrienden. Fuck hun, want dit is een kutstreek en ze moeten wel héél goed kunnen uitleggen waardoor dit zo is gelopen om jou niet als vriend te verliezen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221409705
Heb dit heel wat jaren terug ook meegemaakt met een groepje vrienden van de middelbare school. 4 jaar lang een goede vriendengroep geweest.

Een keer met zn allen op vakantie geweest en het jaar erna was ik opeens niet uitgenodigd en gingen zij op wintersport zonder mij.

Bij mij speelde ook wel mee dat ze mijn ex niets vonden. Maar vond het wel een behoorlijke naaistreek. Heb ze daarna nog 1 of 2x gezien en heb toen zelf besloten om er verder nooit meer energie in te steken.

Uiteindelijk is dat ook gebeurt en heb ik dat groepje nu al jaren niet meer gezien of gesproken.

Vond het toen behoorlijk klote maar daar groei je wel overheen. Geen idee wat je leeftijd is, maar op jongere (studenten) leeftijd is dit natuurlijk wel wat makkelijker.
  donderdag 23 juli 2026 @ 05:37:33 #16
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221409741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:41 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik denk eerder dat ze de manier van communiceren van TS niet zo op prijs stellen en dat op deze manier trachten duidelijk te maken.

TS: lekker de middelvinger omhoog en solo verdergaan. Je hebt ze niet nodig, echt niet.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221409753
Een beetje apart eigenlijk. Die vriend van je gaat wel, maar zegt niks omdat "hij niet organiseert". Lijkt wel een verjaardagsfeestje waarbij de organisator bepaalt wie er komt.

Enfin, dit zijn geen vrienden. Ik zou ze vanaf nu dus ook zo behandelen.
pi_221409784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 00:45 schreef FrequentieHouder het volgende:
Wat rot dat dit is gebeurt. Is het dezelfde groep dit jaar die vorig jaar samen op vakantie gingen?
Waren er toen tekenen dat het minder goed ging samen? Als in de dynamiek? Of dat meerdere personen samen hingen?
Ja, je kunt altijd je vriend om een uitleg vragen.
Sterkte/ succes.
Laat je eigen vakantie niet vallen hierdoor hoor! Begrijpelijk dat je er goed mee zit maar, misschien, kijk naar wat dingen die je kunt doen, ondernemen nu het vakantie is. En zomer.
Dit is de groep waar ik vorig jaar ook samen mee op vakantie ging. Twee mensen waaronder ik gaan dit jaar niet mee. Die andere had namelijk zelf al andere plannen.

Vorig jaar had ik het heel erg naar mijn zin en de anderen volgens mij ook. Daarom doet het me zo ontzettend veel pijn.

Sommigen trekken wel iets eerder naar elkaar toe, maar dat vind ik niet vreemd.
pi_221409787
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 05:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat ze de manier van communiceren van TS niet zo op prijs stellen en dat op deze manier trachten duidelijk te maken.

TS: lekker de middelvinger omhoog en solo verdergaan. Je hebt ze niet nodig, echt niet.
Wat maakt dat je denkt dat het met mijn manier van communiceren te maken heeft? Zijn er bepaalde dingen in mijn communicatiestijl die je opvallen?
pi_221409838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 05:54 schreef Halcon het volgende:
Een beetje apart eigenlijk. Die vriend van je gaat wel, maar zegt niks omdat "hij niet organiseert". Lijkt wel een verjaardagsfeestje waarbij de organisator bepaalt wie er komt.

Wat dat betreft.

Die gaat om de hete brei heen. Gewoon direct op de man vragen zou kunnen of zij hem er niet bij wilde hebben. Kan, in mijn optiek is er een vriendschap te redden wat dat betreft. De overige lijken je er niet bij te willen hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221409857
Klinkt alsof het geen echte vrienden zijn.

Als je dit wil testen: maak het bespreekbaar en vraag waarom je niet mee bent gevraagd. Komt er een vaag antwoord kun je ofwel gelijk conclusies trekken ofwel op de man af vragen of ze gewoon geen zin in je hadden.

De moraal van het verhaal is dat je beter andere "vrienden" kunt zoeken.
pi_221409860
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 06:40 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Wat maakt dat je denkt dat het met mijn manier van communiceren te maken heeft? Zijn er bepaalde dingen in mijn communicatiestijl die je opvallen?
Niet zo onzeker, het enige wat nu opvalt is dat je bijt op een negatief oordeel wat weinig fundament heeft
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221409861
Klinkt alsof het geen echte vrienden zijn.

Als je dit wil testen: maak het bespreekbaar en vraag waarom je niet mee bent gevraagd. Komt er een vaag antwoord kun je ofwel gelijk conclusies trekken ofwel op de man af vragen of ze gewoon geen zin in je hadden. Als ze vervelend reageren weet je dat het geen vrienden zijn, bij echte vrienden kun je namelijk alles aankaarten.

De moraal van het verhaal is dat je beter andere "vrienden" kunt zoeken.
pi_221409865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 05:54 schreef Halcon het volgende:

Dat zal besproken zijn vermoed ik. Die gaat niet mee, maar het is wat vreemd dat je dan niet al eerder aanvoelt dat je minder in de groep ligt.
pi_221409882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 07:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zal besproken zijn vermoed ik. Die gaat niet mee, maar het is wat vreemd dat je dan niet al eerder aanvoelt dat je minder in de groep ligt.
Hij weet al dat hij niet de beste vriend is van zijn beste vriend.
pi_221409889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 07:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik weet niet of het plan al op tafel lag, toen ik het met hem had over dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan.
pi_221409892
Ik zou het het op de man af vragen, daarvoor ben je toch vrienden? Kan je ook zeggen dat je het jammer vind dat ze je vergeten zijn (is wel gewoon eerlijk) of vragen waren ze niet jouw bewust mee hebben gevraagt. Heb je ook duidelijkheid.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_221409895
Dat hij eerder antwoordde dat "hij niet degene zou zijn die het gaat organiseren" doet me vermoeden dat er toen al vakantieplannen werden gemaakt waar hij niet de trekker van was. Misschien zitten er anderen tussen die jou er liever niet bij hebben, kan. Hoe vaak spreek je ze verder, is er echt sprake van een hechte vriendengroep of was het wat bij elkaar geraapt?
  donderdag 23 juli 2026 @ 08:03:36 #29
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221409967
Heb je zelf wel eens wat geregeld voor/met vrienden? Als je alleen zo'n vriend bent die alleen maar overal bij aanhaakt en nooit zelf eens iets regelt voor de groep dan snap ik wel dat ze er een keer klaar mee zijn je te vragen.
Soms zijn mensen zo.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221409994
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 08:03 schreef junkiesietze het volgende:
Heb je zelf wel eens wat geregeld voor/met vrienden? Als je alleen zo'n vriend bent die alleen maar overal bij aanhaakt en nooit zelf eens iets regelt voor de groep dan snap ik wel dat ze er een keer klaar mee zijn je te vragen.
Soms zijn mensen zo.
Ik organiseer soms wel wat en vorig jaar heb ik de vakantie geregeld met iemand anders.
  donderdag 23 juli 2026 @ 08:23:24 #31
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221410046
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 08:11 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Ik organiseer soms wel wat en vorig jaar heb ik de vakantie geregeld met iemand anders.
dan is het een kutstreek van hun
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221410097
Afstand nemen. Xijn geen mensen waar je bevriend mee komt willen zijn
  donderdag 23 juli 2026 @ 08:47:26 #33
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221410114
Heb je signalen gehad, in retrospectief, dat ze je niet zo leuk vinden? Zijn ze altijd blij als je er bent? Glimlachen ze bij je opmerkingen en verhalen? Krijg je opmerkingen die op een steek onder water lijken? Vinden ze je een zeur? Is er zorg voor je? Zijn er eerdere voorvallen geweest van buitensluiting of ander subtiel pestgedrag? Roddel, laster?

Kan mij niet voorstellen dat dit helemaal uit het niets komt vallen
pi_221410251
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 08:47 schreef Koekoekmakto het volgende:
Heb je signalen gehad, in retrospectief, dat ze je niet zo leuk vinden? Zijn ze altijd blij als je er bent? Glimlachen ze bij je opmerkingen en verhalen? Krijg je opmerkingen die op een steek onder water lijken? Vinden ze je een zeur? Is er zorg voor je? Zijn er eerdere voorvallen geweest van buitensluiting of ander subtiel pestgedrag? Roddel, laster?

Sommige mensen krijgen geen signalen binnen.
Vooral mensen die zelf veel ah woord zijn.

Maar uitsluiting is wel een kut ding en hoop dat TS dat kan afronden.
Vakman pur sang
pi_221410339
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sommige mensen krijgen geen signalen binnen.
Vooral mensen die zelf veel ah woord zijn.
Ik ben van nature rustig en observeer graag eerst. Ik ben niet iemand die veel aan het woord is, maar luister liever goed en kijk eerst de situatie aan.
  donderdag 23 juli 2026 @ 09:55:56 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221410421
Maar het kan natuurlijk zijn dat ze verdeeld zijn en enkelen jou wel en enkelen jou niet leuk vinden. Dus wellicht hoef je ze niet allemaal te lozen.
pi_221410467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:40 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Ik ben van nature rustig en observeer graag eerst. Ik ben niet iemand die veel aan het woord is, maar luister liever goed en kijk eerst de situatie aan.
Ben je een vrouw trouwens?
Maar hoe vond je dan de interactie met jou?
Vakman pur sang
pi_221410479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:09 schreef ToT het volgende:
Ik hoop dat je niet te veel aan jezelf gaat twijfelen
Of juist bewust even wel. Even advocaat van de duivel: maar je leest in dit soort topics altijd alleen de 'TS is zielig' variant van het verhaal. Misschien is er wel een goede reden waarom ze TS niet mee willen hebben?
  Spellchecker donderdag 23 juli 2026 @ 10:03:10 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221410544
Gooi in de groep dat jij de volgende vakantie gaat organiseren.
  donderdag 23 juli 2026 @ 10:09:11 #40
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221410642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Of juist bewust even wel. Even advocaat van de duivel: maar je leest in dit soort topics altijd alleen de 'TS is zielig' variant van het verhaal. Misschien is er wel een goede reden waarom ze TS niet mee willen hebben?
quote:

[..]
Tja de andere kant zullen we ook nooit te horen krijgen dus maar moeten we dan maar mee dealen.

Jammer TS, waarschijnlijk waren de plannen al in de maak toen die vriend van je die opmerking maakte.

Ben je met allen echt bevriend? Deden jullie dit voorgaande jaren wel met elkaar?

Ik herken het wel om eigenlijk niet iemand op vakantie mee te willen nemen.
Vervelend voor diegene maar hoe pak je dat op ? hardop vertellen dat je niet mee mag, dat lijkt mij nog de allerkutste variant.
Lachen joh.
pi_221410879
Over welke leeftijdscategorie gaat het eigenlijk? Zo rond de studententijd zie je wel vaker dat ogenschijnlijk hechte vriendengroepen uiteenvallen, doordat mensen gaan doorselecteren met wie ze om willen blijven gaan. Op latere leeftijd gebeurt dat overigens ook wel, maar dan komt het meestal niet zo uit de lucht vallen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Spellchecker donderdag 23 juli 2026 @ 10:51:26 #42
197773 crew  maily
pi_221411021
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:03 schreef maily het volgende:
Gooi in de groep dat jij de volgende vakantie gaat organiseren.
@Traantje1
pi_221411129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:40 schreef Fred_B het volgende:
Over welke leeftijdscategorie gaat het eigenlijk? Zo rond de studententijd zie je wel vaker dat ogenschijnlijk hechte vriendengroepen uiteenvallen, doordat mensen gaan doorselecteren met wie ze om willen blijven gaan. Op latere leeftijd gebeurt dat overigens ook wel, maar dan komt het meestal niet zo uit de lucht vallen.
Het gaat inderdaad om studentenleeftijd. We zijn ongeveer 20 jaar.
pi_221411144
quote:

[..]
Daarom ben ik van plan om er over te praten, zodat ik beter weet wat er speelt.
pi_221411164
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben je een vrouw trouwens?
Maar hoe vond je dan de interactie met jou?
Ik ben een man. Over welke interactie heb je het?
  donderdag 23 juli 2026 @ 11:05:53 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221411214
Heb je de mogelijkheid om diegene die het organiseert even apart te nemen?
pi_221411215
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juli 2026 08:47 schreef Koekoekmakto het volgende:

Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ze me niet mochten. Er is ook nooit sprake geweest van subtiel pestgedrag of buitensluiting. Voor mijn gevoel kwam dit dus echt volledig uit de lucht vallen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 11:17:41 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221411440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:05 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ze me niet mochten. Er is ook nooit sprake geweest van subtiel pestgedrag of buitensluiting. Voor mijn gevoel kwam dit dus echt volledig uit de lucht vallen.
Is het mogelijk dat je die signalen niet hebt opgepikt?

Als ik afga op je vorige topic, ervoer je toen ook al niet echt een hechte vriendschap.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 23 juli 2026 @ 11:19:25 #49
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221411472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:05 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Dat maakt het extra rot. Hoop dat het goed gaat komen. Al dan niet met leukere vrienden.
pi_221411535
Welkom op Fok!, hier hebben we allemaal geen vrienden. :)
pi_221411583
Sneu man. Heb je nog andere vrienden of desnoods een goeie vriend? Dan zal ik lekker met hun gaan. Een beste vriend die je niet eens wat laat weten of iets verteld is geen betrouwbare vriend.
pi_221411626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:02 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Daarom ben ik van plan om er over te praten, zodat ik beter weet wat er speelt.
Het is ook op geen enkele manier lullig bedoelt naar jou hoor, je komt hier over al een timide jongen, maar wellicht is het gewoon goed om je gevoelens even uit te spreken toch? Goh, ik vond het toch vervelend dat jullie plannen hebben gemaakt zonder mij. En van daaruit even het gesprek aanvoelen denk ik.
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 juli 2026 @ 11:35:08 #53
22592 crew  Ole
pi_221411661
Tuurlijk kennen we alleen verhaal van TS. Feit is dat het zo voelt voor TS. Ik zou het ook heel erg vinden als dit mij zou gebeuren!
Ik hoop dat TS duidelijkheid krijgt toch.
En de kracht heeft om hier mee om te gaan.
En zoals al gezegd, wellicht met andere vrienden weg of met groepsreis of zo..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221412032
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Kaart het rustig aan. Er kan een misverstand in het spel zijn.
Het enige misverstand lijkt mij in deze dat TS er alsnog achter is gekomen.
pi_221412053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:00 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad om studentenleeftijd. We zijn ongeveer 20 jaar.
Ja, dat is wel zo’n beetje de leeftijd voor dat soort dingen. Ik heb zelf iets enigszins vergelijkbaars gehad rond die tijd. Drie jaar achter elkaar op vakantie met een vriendengroep van een stuk of 10 mensen. En het jaar erna vonden (achteraf gezien) een paar ervan de groep te groot, en besloten ze opeens met 5 mensen uit dezelfde wijk samen op reis te gaan zonder de rest. Dat was toen makkelijk op te lossen door dan maar met de niet uitgenodigden samen ook een reis te boeken, maar de hechte vriendengroep was daarna snel verwaterd.

Om één iemand stiekem te dumpen is nog wel wat anders. Dat voelt zonder verdere achtergrond als een bewuste boodschap dat ze je er niet meer bij willen hebben. Ik zou er zeker achteraan gaan om uit te vinden wat er speelt en wie de hoofdverantwoordelijke(n) zijn voor wat er hier gebeurt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:17:49 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221412109
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:04 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het enige misverstand lijkt mij in deze dat TS er alsnog achter is gekomen.
Nou ik bedoel eigenlijk wat als degene die de anderen heeft uitgenodigd in de veronderstelling was dat TS zelf op vakantie zou zijn (ik noem maar wat).
pi_221412121
Overigens, je komt wel wat introvert over als ik je berichten zo lees. Daar is op zich niks mis mee, maar introverte mensen worden vaker aan de kant gezet. Veel mensen kunnen namelijk niet dealen met minder interactie, stiltes en rust. Die willen constant praten over 'sociale gebeurtenissen', roddels, wat ze meegemaakt hebben, hoeveel pillen ze hebben genomen tijdens hun laatste festival bezoek en wat voor kleur hun stront was die ochtend. Dat soort mensen hebben constant bevestiging nodig dat jij het leuk hebt en dat zij het leuk hebben. Zit je niet in diezelfde flow, en ben je bijvoorbeeld even in dromenland, dan denken ze direct dat je er niks aan vindt of hun niet leuk vindt. Het is dan meedoen of opflikkeren, cru gezegd.

Als het dat soort types zijn, dan zal dat waarschijnlijk de reden zijn, helaas. Voor hen ben je te afstandelijk.

Dat is de enige reden die ik kan bedenken; behalve dat je misschien het type bent die terughoudend is bij activiteiten en altijd als eerste naar bed gaat; twijfelt over geopperde ideeën en wellicht wat meer "zeurt".
pi_221413136
quote:

Niks. Slikken, uithuilen en doorgaan. Met een grote groep op vakantie is toch alleen maar kut. Die wil dit niet, die wil dat niet, sus lust dit niet, zo lust dat niet. Been there, done that.

Ga alleen op een toffe reis. Kun je doen en laten wat je wilt, wanneer je wilt.

Of maak een singles reis en wie weet ontmoet je wel nieuwe blijvende mensen.

Aan de andere kant, ik lees dat je 20 bent. Dan snap ik het gevoel van erbij willen horen ook wel natuurlijk.
pi_221413613
Tip: ga 3 maanden alleen op reis, pak hostels overal, ga zo veel mogelijk lekker budget op hostel reis.

Zou ik doen als ik terug kon in de tijd.

Ik kon niks en niemand regelen in koud Nederland in het buitenland in hostels ging alles vanzelf omdat je met mensen zit die samen dingen willen ondernemen.

En iedere keer als je vak plek wisselt heb je opnieuw een kans.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 16:07:23 #60
441859 crew  Lenny77
pi_221413775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 07:25 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Ik weet niet of het plan al op tafel lag, toen ik het met hem had over dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan.
Oh jawel, dat lag al op tafel. Het was waarschijnlijk zelfs al helemaal geregeld en hij wist toen ook al dat je niet mee zou gaan maar op deze manier heeft hij zichzelf even 'veilig gezet'. Het zou dus niet zijn schuld zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 23 juli 2026 @ 16:56:19 #61
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_221414013
Zoiets heb ik ook meegemaakt. Een vriend stelde voor om samen op vakantie te gaan. Toen de zomervakantie naderde kwam het voor hem opeens niet meer uit.
Ik heb niets meer van hem gehoord en heb ook geen contact meer gezocht.
Ik vond nieuwe vrienden. Die verdwenen op den duur ook. En daarna vond ik weer nieuwe vrienden.

Mijn tip is om niet vast te houden aan vriendschappen die voorbij gaan.
pi_221414260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:11 schreef DjVero het volgende:

[..]
Niks. Slikken, uithuilen en doorgaan. Met een grote groep op vakantie is toch alleen maar kut. Die wil dit niet, die wil dat niet, sus lust dit niet, zo lust dat niet. Been there, done that.

Ga alleen op een toffe reis. Kun je doen en laten wat je wilt, wanneer je wilt.

Of maak een singles reis en wie weet ontmoet je wel nieuwe blijvende mensen.

Aan de andere kant, ik lees dat je 20 bent. Dan snap ik het gevoel van erbij willen horen ook wel natuurlijk.
Dit.
Hoe meer mensen, hoe meer verschillende behoeftes. Het kan heel goed gaan als je echt goed matcht en ze ook accepteren dat je niet altijd alles samen hoeft te doen. Elkaar vrij laten dus. Maar vaak is het toch meer gezeik dan gewenst is tijdens een vakantie.

Maar dat neemt nog niet weg natuurlijk dat dit wel iets betekent... gewoon zeggen wat het met jou doet en vragen waarom ze hier voor gekozen hebben.
  donderdag 23 juli 2026 @ 17:32:00 #63
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221414271
Ze zijn toch niet verplicht om jou iedere keer mee op vakantie te nemen?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221414283
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:32 schreef Puzzie het volgende:
Ze zijn toch niet verplicht om jou iedere keer mee op vakantie te nemen?
Nee, maar als je de enige van de groep bent waar ze überhaupt niks aan gevraagd hebben, vooral als je het jaar ervoor wel meeging en de mensen weten dat je het leuk vindt om mee te gaan, ga je wel achter je oren krabben.
  donderdag 23 juli 2026 @ 17:39:43 #65
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221414308
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nee, maar als je de enige van de groep bent waar ze überhaupt niks aan gevraagd hebben, vooral als je het jaar ervoor wel meeging en de mensen weten dat je het leuk vindt om mee te gaan, ga je wel achter je oren krabben.
Dus een jaar daarvoor samen vakantie geeft dus bijna wel een soort van verplichting.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221414440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:01 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zou tegen hun zeggen dat ze het kunnen bekijken, sorry dat zijn geen vrienden
Dit, alleen zou ik het anders doen, gewoon niks meer van me laten horen en nieuwe vrienden zoeken. Of je bezig houden met de vrienden die niet bij dat groepje horen.

Waarom niks meer laten horen? Omdat je je dan laat kennen tegenover mensen die je bewust de moord hebben laten stikken, want je kan er donder op zeggen dat ze heel goed weten wat ze doen.
Gun ze dat genoegen niet en houd de eer aan jezelf.
pi_221414464
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bij mij is het omgekeerd.
Ik ging iedere keer met een groep op vakantie die elkaar in de haren vloog en niks dan drama en ellende. Ik heb toen zelf de knoop doorgehakt en het jaar daarop een reis voor mezelf alleen geboekt.
Er is mij vaak zat gevraagd waarom ik niet meer mee ging en ik gaf gewoon eerlijk antwoord. Ondertussen hebben ze het nog twee jaar met elkaar volgehouden voordat de groep definitief uit elkaar viel.
pi_221414510
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dit.
Hoe meer mensen, hoe meer verschillende behoeftes. Het kan heel goed gaan als je echt goed matcht en ze ook accepteren dat je niet altijd alles samen hoeft te doen. Elkaar vrij laten dus. Maar vaak is het toch meer gezeik dan gewenst is tijdens een vakantie.

Dat kan ook nog, ja. Met mijn mannelijke vrienden is het altijd goed gegaan, nooit gedoe. Maar zodra de partners van die gasten mee gingen, was het elke avond gezeik waar en wat we gingen eten. Of er werd hevig geroddeld over de paar vrijgezellen die wat lagen te knallen onderling en wat men daarvan vond. _O- Nooit weer.

Alleen reizen of minimaal 90% gelijkstestemden om je heen @TS
  donderdag 23 juli 2026 @ 18:50:57 #69
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221414564
Heb geen oplossing voor je, ts. Maar vind het wel een rare streek van je "vrienden".
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  donderdag 23 juli 2026 @ 18:57:51 #70
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221414593
Het zegt wat over je eigen verwachtingen , misschien die bijstellen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 23 juli 2026 @ 20:15:06 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221415246
TS, mogen wij een update?
pi_221415614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dus een jaar daarvoor samen vakantie geeft dus bijna wel een soort van verplichting.
Een (hechte) vriendengroep hebben heeft zeker verplichtingen, ja. Als je één persoon buitensluit dmv verzwijgen, dan heeft dat consequenties. Is toch niet zo raar? Net als bij een relatie is open communicatie en eerlijkheid belangrijk. Anders kun je de boel wel opheffen.

Als het slechts wat kennissen betreft (en wellicht één of twee echte vrienden), die ook afzonderlijk (vaker wel dan niet) afspreken, dan is die verplichting er wmb niet.
pi_221415697
Overigens is dat ook de reden waarom een hechte vriendengroep hebben behoorlijk uitputtend kan zijn. Er hangen veel sociale verplichtingen aan vast, alsof je een relatie hebt met meerdere mensen tegelijk. Drama is op termijn bijna onvermijdelijk.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 20:51:50 #74
38824 crew  Droopie
pi_221415732
Als ik kijk naar het andere topic van TS, dan zit er wel verschil tussen heel eenzaam voelen en een hechte vriendengroep die op vakantie gaat.

Dus misschien is het allemaal niet zo zwart wit.

Misschien ziet TS de anderen meer als vrienden dan ze hem als vriend zien.
Hell To The Liars
pi_221416126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 20:51 schreef Droopie het volgende:
Als ik kijk naar het andere topic van TS, dan zit er wel verschil tussen heel eenzaam voelen en een hechte vriendengroep die op vakantie gaat.

Dus misschien is het allemaal niet zo zwart wit.

Misschien ziet TS de anderen meer als vrienden dan ze hem als vriend zien.
Wat bedoel je met de bovenste zin?
pi_221416154
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, mogen wij een update?
Ik voel me nog steeds rot. Het gaat nu al een week zo en ik vind het heel moeilijk om het los te laten. Het doet me echt heel veel pijn. Ik denk dat ik mijn beste vriend een appje ga sturen om af te spreken zodra hij terug is van vakantie. Ik wil hem nu niet storen tijdens zijn vakantie. Als we elkaar zien, wil ik hem face-to-face mijn vragen stellen en vertellen hoe ik me voel.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 21:31:22 #77
38824 crew  Droopie
pi_221416207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:22 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de bovenste zin?
In het andere topic zei je, en dat maakt niet uit, dat je behoorlijk eenzaam bent en nog wat dingetjes.

Dan is een maand later verwachten dat je met een vriendengroep op vakantie kan/ gaat niet iets wat je verwacht van een eenzaam iemand.
Hell To The Liars
pi_221416679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:26 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Ik voel me nog steeds rot. Het gaat nu al een week zo en ik vind het heel moeilijk om het los te laten. Het doet me echt heel veel pijn. Ik denk dat ik mijn beste vriend een appje ga sturen om af te spreken zodra hij terug is van vakantie. Ik wil hem nu niet storen tijdens zijn vakantie. Als we elkaar zien, wil ik hem face-to-face mijn vragen stellen en vertellen hoe ik me voel.
Dan krijg je alleen maar een hoop camouflage en kutsmoesjes.
Ja eeeh.. komt niet van mij af .... Eh.... We hadden de indruk dat je het de vorige keer niet leuk vond eeeh...

Of je krijgt keihard te horen dat je de vorige keer gewoon een blok aan het been was. Iemand die in wat voor reden dan ook buiten de groeo viel.

Ik zou gewoon zijn nummer wissen.
Hij speelt het spel van de rest keihard mee dus je vriend is het sowieso toch niet.
pi_221416734
Zijn dit vrienden of “vrienden”? Ik bedoel, zijn dit mensen die je al je hele leven kent en ook als je ze een jaar niet ziet wakker kan bellen en waar je een nacht op de bank kan crashen als het moet? Of zijn dit vrienden waarmee je de laatste jaren lekker uit kan gaan en een vakantie en festivalletje pakt maar die je niet als eerste belt bij een groot probleem of jou bellen als zij een groot probleem hebben? Ken je elkaars ouders ook goed?

De eerste categorie zou ik ze confronteren. De tweede categorie zou ik de eer aan mezelf houden, er geen punt van maken, en bij het volgende evenement even polsen of je dan wel gewenst bent of aanzien of ze je vragen. Zo niet, dan is er geen man overboord, dat soort vrienden maak je in 1 avondje stappen weer opnieuw en de groep vormt vanzelf.
pi_221416985
Als ik het mij goed herinner voel jij je seksueel aangetrokken tot jongens? Geldt dit ook voor deze "vrienden"? Zo nee, wisten deze vrienden vorig jaar ook dat jij op mannen valt? Zo nee, zou er niet een stukje homofobie kunnen meespelen? Of haal ik nu wat Fok!kers door elkaar? Dat kan ook. Je zou hopen dat zoiets geen rol speelt, maar het is wel een gedachte die bij mij opkwam bij het lezen van dit topic.
  Spellchecker donderdag 23 juli 2026 @ 23:20:34 #81
197773 crew  maily
pi_221417015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 21:26 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je helemaal niks meer van je laat horen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 23:41:06 #82
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221417087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:20 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je helemaal niks meer van je laat horen.
Klinkt als afstraffen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221417098
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 22:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dan krijg je alleen maar een hoop camouflage en kutsmoesjes.
Ja eeeh.. komt niet van mij af .... Eh.... We hadden de indruk dat je het de vorige keer niet leuk vond eeeh...

Of je krijgt keihard te horen dat je de vorige keer gewoon een blok aan het been was. Iemand die in wat voor reden dan ook buiten de groeo viel.

Ik zou gewoon zijn nummer wissen.
Hij speelt het spel van de rest keihard mee dus je vriend is het sowieso toch niet.
Dit hangt er toch een beetje vanaf hoe de dynamiek in de groep is. Is TS een vriend van deze beste vriend, maar niet van de rest? Misschien is dat een vriendengroep waar TS een beetje buiten staat. Dan is het op zich niet heel raar dat iedereen ook andere vrienden uit gaat nodigen.
  Spellchecker donderdag 23 juli 2026 @ 23:48:49 #84
197773 crew  maily
pi_221417107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:41 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Klinkt als afstraffen
Van traantje naar de vriend?
pi_221417166
Het topic even doorgenomen te hebben kan ik niets meer zeggen dan idd, bepraat het gewoon. En liefst face to face, niet middels een appje of belletje..

Misschien hadden ze wel geen zin in je, of zijn ze uitgenodigd door anderen, of hadden ze al plannen.

Invullen is zo gemakkelijk, antwoorden vragen een stuk minder.

Zet hem op Traantje1
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221417454
In combinatie met dat andere topic van je dat @Droopie noemde: is het niet vrij simpel en is die ene vriend niet toevallig onderdeel van een grotere vriendengroep, organiseerde hij vorig jaar de vakantie en vroeg hij jou spontaan ook mee? En organiseert nu iemand anders uit die groep de vakantie waarbij jij wat uit de picture bent, omdat je geen onderdeel van die groep bent? Want je kan niet én zo eenzaam zijn als je eerder beschreef én een grote vriendengroep hebben. Zie je die andere mensen überhaupt de rest van het jaar, en dan bedoel ik thuis, in de kroeg, op een bbq etc?
  vrijdag 24 juli 2026 @ 10:13:23 #87
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221418161
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:48 schreef maily het volgende:

[..]
Van traantje naar de vriend?
Ja
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2026 @ 12:39:58 #88
197773 crew  maily
pi_221418909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 10:13 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ja
Ik zou benieuwd zijn naar hoelang het duurt voordat vriend contact opneemt met traantje. En waar ze het over gaan hebben.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 12:59:07 #89
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221419094
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:39 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou benieuwd zijn naar hoelang het duurt voordat vriend contact opneemt met traantje. En waar ze het over gaan hebben.
Dat snap ik niet helemaal, imo heeft TS onrealistische verwachtingen , waarom zou je iemand moeten testen of bespelen?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 24 juli 2026 @ 13:01:16 #90
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221419131
TS komt er achter dat zijn vrienden niet echt zijn (of haar?)

Dat moet echt pijnlijk zijn om dat te realiseren...
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2026 @ 13:01:53 #91
197773 crew  maily
pi_221419143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:59 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat snap ik niet helemaal, imo heeft TS onrealistische verwachtingen , waarom zou je dat moeten testen of bespelen?
Dan weet TS zeker waar hij staat.
Nu twijfelt hij nog om wel of niet contact op te nemen en wat hij zal vragen .....
Als hij zelf weer contact opneemt is krijgt hij zeker reactie. Waarschijnlijk omdat zijn vriend zich dat verplicht voelt ....

Nja zo denk ik erover.
pi_221423420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 23:13 schreef Groepfunder het volgende:
Als ik het mij goed herinner voel jij je seksueel aangetrokken tot jongens? Geldt dit ook voor deze "vrienden"? Zo nee, wisten deze vrienden vorig jaar ook dat jij op mannen valt? Zo nee, zou er niet een stukje homofobie kunnen meespelen? Of haal ik nu wat Fok!kers door elkaar? Dat kan ook. Je zou hopen dat zoiets geen rol speelt, maar het is wel een gedachte die bij mij opkwam bij het lezen van dit topic.
Het klopt inderdaad dat ik op mannen val. Deze vrienden wisten dat tijdens de vorige vakantie ook al. Bij niemand anders speelt dat verder een rol, behalve bij de vrouwen uit de groep. Ik ben ervan overtuigd dat homofobie hier geen enkele rol speelt.
pi_221423465
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 07:42 schreef nostra het volgende:
In combinatie met dat andere topic van je dat @:Droopie noemde: is het niet vrij simpel en is die ene vriend niet toevallig onderdeel van een grotere vriendengroep, organiseerde hij vorig jaar de vakantie en vroeg hij jou spontaan ook mee? En organiseert nu iemand anders uit die groep de vakantie waarbij jij wat uit de picture bent, omdat je geen onderdeel van die groep bent? Want je kan niet én zo eenzaam zijn als je eerder beschreef én een grote vriendengroep hebben. Zie je die andere mensen überhaupt de rest van het jaar, en dan bedoel ik thuis, in de kroeg, op een bbq etc?
Ik ben niet door die ene vriend gevraagd, maar door iemand anders die het aan mij vroeg. Uiteindelijk heb ik heb ik ook geholpen met het regelen van de vakantie. Hij is wel beter bevriend met hen dan ik. Ik zie de anderen gedurende het jaar ook soms.
pi_221423684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 12:59 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat snap ik niet helemaal, imo heeft TS onrealistische verwachtingen , waarom zou je iemand moeten testen of bespelen?
Hoe weet je of je onrealistische verwachtingen hebt?
pi_221424050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 21:27 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Ik ben niet door die ene vriend gevraagd, maar door iemand anders die het aan mij vroeg. Uiteindelijk heb ik heb ik ook geholpen met het regelen van de vakantie. Hij is wel beter bevriend met hen dan ik. Ik zie de anderen gedurende het jaar ook soms.
Hoe is het dan jouw vriendengroep? Het is zijn vriendengroep dus, waar jij soms bij bent. Dus dan kun je naar mijn mening niet verwachten dat je iedere keer uitgenodigd wordt.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:36:47 #96
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221424098
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:22 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Hoe is het dan jouw vriendengroep? Het is zijn vriendengroep dus, waar jij soms bij bent. Dus dan kun je naar mijn mening niet verwachten dat je iedere keer uitgenodigd wordt.
Het geeft wel een nogal ongemakkelijke dynamiek de volgende keer dat hij de groep gedurende het jaar weer zou zien.
Colleziono francobolli di bambini
  zaterdag 25 juli 2026 @ 00:00:17 #97
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221424169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 21:55 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Hoe weet je of je onrealistische verwachtingen hebt?
Jouw verhaal in de OP heeft voor een groot deel te maken met verwachtingen over vriendschap.
Niet alleen met de gebeurtenis zelf, maar ook met de betekenis die jij eraan geeft.
Ten eerste koppel je een concrete gebeurtenis aan een bredere conclusie over jezelf.
Bijna alsof je lijkt te denken:
Ze gaan zonder mij op vakantie.
Dus zien ze mij waarschijnlijk niet als een echte vriend.
Misschien ben ik eigenlijk helemaal niemands vriend.

Dat is een grote sprong. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom iemand niet wordt uitgenodigd,
maar jij komt vrij snel uit bij een negatieve conclusie over jou.

Ten tweede spelen verwachtingen inderdaad een grote rol.
Niet zozeer de verwachting dat je altijd overal bij moet zijn, maar verwachtingen over wat vriendschap betekent.
Je lijkt een aantal verwachtingen te hebben:
Dat vrienden onthouden wat belangrijk voor jou is, zoals jouw wens om nog eens samen op vakantie te gaan.
Dat als je vorig jaar samen op vakantie bent geweest, je een logische kandidaat bent om de volgende keer weer mee te gaan.
Dat niet uitgenodigd worden betekent dat je blijkbaar minder belangrijk bent.

Wanneer die verwachtingen niet uitkomen, voelt dat niet alleen als teleurstelling, maar ook als afwijzing.

Daarnaast valt mij op dat je de relatie misschien intensiever beleeft dan de ander.
Jij zegt zelf:
"ik beschouw hem als mijn beste vriend, hoewel ik weet dat ik niet zijn beste vriend ben."
Dat laat zien dat je je wel bewust bent van een verschil in wederkerigheid.
Daardoor kan een gebeurtenis als deze extra hard aankomen.
Je verwacht misschien meer betrokkenheid dan de ander uit zichzelf geeft.

Als ik jouw andere topic over eenzaamheid erbij haal dan zie ik dat jij iemand bent met veel zelfreflectie, je merkt veranderingen op (probeert zelf verklaringen te vinden. Dat wijst op iemand die veel nadenkt over zijn eigen functioneren.
Ik zie ook iemand die veel piekert.
Je schrijft dat je er "al een hele tijd" mee bezig bent.
Wat ik eruit haal is iemand die veel waarde hecht aan vriendschap en erbij willen horen;
gevoelig is voor signalen van afwijzing;
veel piekert en probeert te begrijpen wat er gebeurd is;
onzeker wordt wanneer verwachtingen niet uitkomen;
eerder aan zichzelf gaat twijfelen dan aan andere mogelijke verklaringen.
Piekeren zorgt er vaak voor dat je steeds opnieuw dezelfde gebeurtenis analyseert en steeds meer betekenis eraan gaat geven, zonder dat er nieuwe informatie bijkomt.

Je zou een gesprek met die vriend aan kunnen gaan, zorg er wel voor dat je voor jezelf duidelijk hebt wat je er mee wil bereiken,
Doel van een gesprek zou niet moeten zijn om vrienden of vriend schuldig te laten voelen maar om te begrijpen wat er is gebeurd, om de ander de ruimte te geven om zijn kant van het verhaal te vertellen, en om eerlijk te kunnen vertellen hoe jij je erbij voelde .
Maar naast een evt gesprek kan je ook naar jouw eigen verwachtingen kijken:
Verwacht ik dat anderen initiatief nemen, terwijl ik dat zelf ook zou kunnen doen?
Vraag ik weleens rechtstreeks of iemand iets samen wil doen, of wacht ik vooral af?
Baseer ik mijn gevoel van eigenwaarde misschien te veel op één vriendengroep?
Zie ik alle mogelijke verklaringen, of vooral de meest pijnlijke?
Daarnaast kan het helpen om je sociale netwerk breder te maken.
Als je gevoel van verbondenheid afhangt van één groep vrienden, of één persoon, voelt iedere teleurstelling veel groter.
Door ook contact te onderhouden met andere vrienden, familie, collega's, hobbygroepen of verenigingen wordt één gemiste uitnodiging minder bepalend voor je gevoel van eigenwaarde.
Er is ook een andere mogelijkheid die je niet hebt overwogen: misschien is de groep inderdaad minder hecht met jou dan jij zelf dacht.
Dat is pijnlijk, maar wel iets anders dan waardeloos zijn of geen vrienden hebben. Vriendschappen verschillen nu eenmaal in intensiteit. Soms blijken verwachtingen aan beide kanten niet gelijk te zijn.
Een gesprek kan ook heel waardevol zijn en drie dingen opleveren:
Je ontdekt dat het een misverstand was.
Je krijgt duidelijkheid dat de vriendschap anders wordt beleefd dan jij dacht.
Je merkt dat anderen weinig rekening met jou houden, waardoor je beter kan bepalen hoeveel energie je nog in die vriendschap wil steken.
In alle drie de gevallen krijg je iets wat je nu mist: duidelijkheid.
Sterkte!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221425046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 21:24 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Het klopt inderdaad dat ik op mannen val. Deze vrienden wisten dat tijdens de vorige vakantie ook al. Bij niemand anders speelt dat verder een rol, behalve bij de vrouwen uit de groep. Ik ben ervan overtuigd dat homofobie hier geen enkele rol speelt.
Heel fijn om te lezen dat dit in elk geval niet het probleem is. Verder denk ik dat de analyse van Puzzie behoorlijk treffend is.
pi_221425293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 00:00 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Jouw verhaal in de OP heeft voor een groot deel te maken met verwachtingen over vriendschap.
Niet alleen met de gebeurtenis zelf, maar ook met de betekenis die jij eraan geeft.
Ten eerste koppel je een concrete gebeurtenis aan een bredere conclusie over jezelf.
Bijna alsof je lijkt te denken:
Ze gaan zonder mij op vakantie.
Dus zien ze mij waarschijnlijk niet als een echte vriend.
Misschien ben ik eigenlijk helemaal niemands vriend.

Dat is een grote sprong. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom iemand niet wordt uitgenodigd,
maar jij komt vrij snel uit bij een negatieve conclusie over jou.

Ten tweede spelen verwachtingen inderdaad een grote rol.
Niet zozeer de verwachting dat je altijd overal bij moet zijn, maar verwachtingen over wat vriendschap betekent.
Je lijkt een aantal verwachtingen te hebben:
Dat vrienden onthouden wat belangrijk voor jou is, zoals jouw wens om nog eens samen op vakantie te gaan.
Dat als je vorig jaar samen op vakantie bent geweest, je een logische kandidaat bent om de volgende keer weer mee te gaan.
Dat niet uitgenodigd worden betekent dat je blijkbaar minder belangrijk bent.

Wanneer die verwachtingen niet uitkomen, voelt dat niet alleen als teleurstelling, maar ook als afwijzing.

Daarnaast valt mij op dat je de relatie misschien intensiever beleeft dan de ander.
Jij zegt zelf:
"ik beschouw hem als mijn beste vriend, hoewel ik weet dat ik niet zijn beste vriend ben."
Dat laat zien dat je je wel bewust bent van een verschil in wederkerigheid.
Daardoor kan een gebeurtenis als deze extra hard aankomen.
Je verwacht misschien meer betrokkenheid dan de ander uit zichzelf geeft.

Als ik jouw andere topic over eenzaamheid erbij haal dan zie ik dat jij iemand bent met veel zelfreflectie, je merkt veranderingen op (probeert zelf verklaringen te vinden. Dat wijst op iemand die veel nadenkt over zijn eigen functioneren.
Ik zie ook iemand die veel piekert.
Je schrijft dat je er "al een hele tijd" mee bezig bent.
Wat ik eruit haal is iemand die veel waarde hecht aan vriendschap en erbij willen horen;
gevoelig is voor signalen van afwijzing;
veel piekert en probeert te begrijpen wat er gebeurd is;
onzeker wordt wanneer verwachtingen niet uitkomen;
eerder aan zichzelf gaat twijfelen dan aan andere mogelijke verklaringen.
Piekeren zorgt er vaak voor dat je steeds opnieuw dezelfde gebeurtenis analyseert en steeds meer betekenis eraan gaat geven, zonder dat er nieuwe informatie bijkomt.

Je zou een gesprek met die vriend aan kunnen gaan, zorg er wel voor dat je voor jezelf duidelijk hebt wat je er mee wil bereiken,
Doel van een gesprek zou niet moeten zijn om vrienden of vriend schuldig te laten voelen maar om te begrijpen wat er is gebeurd, om de ander de ruimte te geven om zijn kant van het verhaal te vertellen, en om eerlijk te kunnen vertellen hoe jij je erbij voelde .
Maar naast een evt gesprek kan je ook naar jouw eigen verwachtingen kijken:
Verwacht ik dat anderen initiatief nemen, terwijl ik dat zelf ook zou kunnen doen?
Vraag ik weleens rechtstreeks of iemand iets samen wil doen, of wacht ik vooral af?
Baseer ik mijn gevoel van eigenwaarde misschien te veel op één vriendengroep?
Zie ik alle mogelijke verklaringen, of vooral de meest pijnlijke?
Daarnaast kan het helpen om je sociale netwerk breder te maken.
Als je gevoel van verbondenheid afhangt van één groep vrienden, of één persoon, voelt iedere teleurstelling veel groter.
Door ook contact te onderhouden met andere vrienden, familie, collega's, hobbygroepen of verenigingen wordt één gemiste uitnodiging minder bepalend voor je gevoel van eigenwaarde.
Er is ook een andere mogelijkheid die je niet hebt overwogen: misschien is de groep inderdaad minder hecht met jou dan jij zelf dacht.
Dat is pijnlijk, maar wel iets anders dan waardeloos zijn of geen vrienden hebben. Vriendschappen verschillen nu eenmaal in intensiteit. Soms blijken verwachtingen aan beide kanten niet gelijk te zijn.
Een gesprek kan ook heel waardevol zijn en drie dingen opleveren:
Je ontdekt dat het een misverstand was.
Je krijgt duidelijkheid dat de vriendschap anders wordt beleefd dan jij dacht.
Je merkt dat anderen weinig rekening met jou houden, waardoor je beter kan bepalen hoeveel energie je nog in die vriendschap wil steken.
In alle drie de gevallen krijg je iets wat je nu mist: duidelijkheid.
Sterkte!!
Dankjewel ChatGPT
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:04:28 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221425419
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dankjewel ChatGPT
Ik denk het niet.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:07:45 #101
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221425437
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dankjewel ChatGPT
Sorry maar nee. Dit is gewoon hoe ik schrijf.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221425448
Dit zijn geen vrienden
pi_221445333
Die vriendschap zou meteen voorbij zijn. Ik heb laatst een vriendschap verbroken omdat ik niet was uitgenodigd op een verjaardag. Wegwezen.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 14:05:42 #104
269306 GobSmacked-
Pink Smile.
pi_221451302
Wellicht is het gewoon een andere dynamiek... de boys samen in plaats van de boys met een jongen die op jongens valt. Geen homofobie maar gewoon andere dynamiek. Net als dat er 1 dame mee zou gaan bijvoorbeeld.
Geen interesse.
pi_221454419
Als jij 20 bent bent weet ik niet hoe oud je andere vrienden zijn. Maar als ze ook rond die leeftijd zitten dan zijn hun hersenen ook nog niet volledig ontwikkeld. Kan best zijn dat ze gewoon hebben besloten dat ze je niet op vakantie willen nemen vanwege je geaardheid. Ik ken ex-vrienden (en nee ik ben geen homo) die nogal fel waren tegen homoseksualiteit toen ze jonger waren. Ik zou gewoon andere vrienden zoeken, als je vrienden wil
pi_221454520
quote:

Zelf zou ik het niet zeggen dat het me pijn heeft gedaan.

Ik zou het laten rusten en nooit meer contact met hen zoeken. Blokkeren en alles.

Ik ben met nu ex-vrienden op vakantie geweest. Als ze me het volgende jaar niet zouden uitnodigen of als ik ernaar zou vragen en ze zouden me er niet bij willen hebben dan is het antwoord van mijn kant nogal simpel. Geen noodzaak om er woorden vies aan te maken, te schelden, beledigen of wat dan ook. Soms eindigt vriendschap gewoon en dat kan zonder gedoe, ieder gaat weer zijn eigen weg
  woensdag 29 juli 2026 @ 07:12:29 #107
483584 incel
they/them
pi_221455171
Per direct uit je leven gooien en nooit meer omkijken.

Zoiets kan nooit een foutje of perongeluk of een 'misverstand' zijn zoals sommige (vrouwen) hier zeggen.

Is gewoon doelbewust omdat ze jou niet respecteren of als vriend of zelfs als gelijke zien.

Je kan beter alleen zijn dan met de verkeerde mensen zijn of met mensen die jou niet waarderen.

Heb wat zelfrespect.
pi_221455492
Het woord "respect" is zo te lezen de laatste tijd weer aan inflatie onderhevig hoor. Vooral mannen die "respect" moeten krijgen of afdwingen. Jongens, doe normaal! Dat TS niet is meegevraagd op vakantie is jammer. De vraag is dan: hoe ga je hiermee om? Hoe belangrijk is deze groep mensen voor jou? De mate waarin je bereid bent te investeren in contact hangt óók af van de mate waarin je, als het contact er is, daar iets uit haalt oftewel het samen leuk hebt. En tot slot: sommige mensen moeten nu eenmaal meer investeren om contacten te onderhouden dan anderen. Dat kan verschillende redenen hebben, maar wil absoluut niet zeggen dat anderen het contact met jou niet waarderen of, nog veel erger, geen respect voor jou hebben. Maak het probleem niet groter dan het is. Bij TS roept de situatie verdriet op. Prima om dat te bespreken als je daaraan behoefte hebt (maar het komt snel verwijtend over, dus vraag je af wat je hiermee wilt bereiken). Prima om ook verder te blijven kijken en te zien of je jouw eigen netwerk kunt uitbreiden, maar om te adviseren om alle schepen rücksichtslos achter je te verbranden omdat jou onvoldoende respect is betoond ... Mensen, wordt volwassen.
  woensdag 29 juli 2026 @ 08:52:59 #109
483584 incel
they/them
pi_221455611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 08:37 schreef Groepfunder het volgende:
Het woord "respect" is zo te lezen de laatste tijd weer aan inflatie onderhevig hoor. Vooral mannen die "respect" moeten krijgen of afdwingen. Jongens, doe normaal! Dat TS niet is meegevraagd op vakantie is jammer. De vraag is dan: hoe ga je hiermee om? Hoe belangrijk is deze groep mensen voor jou? De mate waarin je bereid bent te investeren in contact hangt óók af van de mate waarin je, als het contact er is, daar iets uit haalt oftewel het samen leuk hebt. En tot slot: sommige mensen moeten nu eenmaal meer investeren om contacten te onderhouden dan anderen. Dat kan verschillende redenen hebben, maar wil absoluut niet zeggen dat anderen het contact met jou niet waarderen of, nog veel erger, geen respect voor jou hebben. Maak het probleem niet groter dan het is. Bij TS roept de situatie verdriet op. Prima om dat te bespreken als je daaraan behoefte hebt (maar het komt snel verwijtend over, dus vraag je af wat je hiermee wilt bereiken). Prima om ook verder te blijven kijken en te zien of je jouw eigen netwerk kunt uitbreiden, maar om te adviseren om alle schepen rücksichtslos achter je te verbranden omdat jou onvoldoende respect is betoond ... Mensen, wordt volwassen.
"Vergeten" worden door een groep "vrienden" om samen mee op vakantie te gaan, terwijl je hebt aangegeven dat je dat graag wil is gewoon de definitie van niet gerespecteert worden.

Maar nu lees ik verderop dat TS man is en ook op mannen valt. Misschien heeft het daar wat mee te maken.

Ja ik weet het in een moderne wereld blabla en allemaal andere woke shit etc. Maar snap wel dat dat kan botsen met andere mannen die gewoon op vrouwen vallen en zich bijv. niet prettig voelen met het samen delen van een hotelkamer of zelf lekker achter de wijven aan willen gaan en dan TS hebben die achter de mannen aan wil gaan dat botst een beetje.

Het is jammer maar zo werkt het nou eenmaal.
pi_221455829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 08:52 schreef incel het volgende:
"Vergeten" worden door een groep "vrienden" om samen mee op vakantie te gaan, terwijl je hebt aangegeven dat je dat graag wil is gewoon de definitie van niet gerespecteert worden.
TS is duidelijk niet de spil waar de groep om draait. Hij heeft weliswaar tegen één van de andere groepsleden gezegd het leuk te vinden om weer als groep weg te gaan, maar niet tegenover de groep. Zou dat laatste niet meer voor de hand hebben gelegen en zijn kans op succes hebben vergroot? We weten ook niet hoe sterk de positie van de vriend van TS binnen de groep is. Is dat iemand die doorgaans het initiatief neemt? Of is het een van de volgers? Dit is geen waardeoordeel. Maar het zal invloed hebben op de kans om meegevraagd te worden. Of zie jij dit anders? Dat het een stevige reality check voor TS is, ben ik overigens met je eens.

quote:
Maar nu lees ik verderop dat TS man is en ook op mannen valt. Misschien heeft het daar wat mee te maken.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar TS weet zeker dat dit geen rol speelt. En dat is iets waar wij blij om mogen zijn.
  woensdag 29 juli 2026 @ 10:44:48 #111
483584 incel
they/them
pi_221456452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 09:31 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
TS is duidelijk niet de spil waar de groep om draait. Hij heeft weliswaar tegen één van de andere groepsleden gezegd het leuk te vinden om weer als groep weg te gaan, maar niet tegenover de groep. Zou dat laatste niet meer voor de hand hebben gelegen en zijn kans op succes hebben vergroot? We weten ook niet hoe sterk de positie van de vriend van TS binnen de groep is. Is dat iemand die doorgaans het initiatief neemt? Of is het een van de volgers? Dit is geen waardeoordeel. Maar het zal invloed hebben op de kans om meegevraagd te worden. Of zie jij dit anders? Dat het een stevige reality check voor TS is, ben ik overigens met je eens.
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht, maar TS weet zeker dat dit geen rol speelt. En dat is iets waar wij blij om mogen zijn.
Ik weet niet... Als ik moet smeken om ergens bij te zijn en merk dat het stroef verloopt heb ik ook zoiets van krijg dan maar lekker de tyfus. Had ik laatst ook soort van een dergelijke situatie met vrienden toen we gingen varen. Zij zijn allemaal van die fanatieke vissers en ik iets minder dus toen kregen we ook ff ruzie van ja dan ga je volgende keer maar niet mee omdat ik bier barbecue varen en zwemmen belangrijker vind dan met 20 hengels en andere teringzooi op de boot zitten.
  Moderator donderdag 30 juli 2026 @ 00:48:00 #112
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221462084
Dit is een situatie waar je niet meer in kan winnen ben ik bang.
- vmi voor intimi -
pi_221470944
Loslaten en door.
En nu zelf een leuke vakantie plannen.
Alius aliud dicit
  donderdag 6 augustus 2026 @ 08:44:34 #114
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221510794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 08:52 schreef incel het volgende:

[..]

Ja ik weet het in een moderne wereld blabla en allemaal andere woke shit etc. Maar snap wel dat dat kan botsen met andere mannen die gewoon op vrouwen vallen en zich bijv. niet prettig voelen met het samen delen van een hotelkamer of zelf lekker achter de wijven aan willen gaan en dan TS hebben die achter de mannen aan wil gaan dat botst een beetje.

Het is jammer maar zo werkt het nou eenmaal.
Tja als zij idd met z'n allen gaan stappen en zuipen (eventueel klein beetje sloeren) dan snap ik dat TS misschien een gekke dynamiek kan brengen die zij niet willen hebben.
Lachen joh.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:44:48 #115
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221516779
quote:
Hallo allemaal,

Dit zijn geen vrienden, dit zijn eikels.
Prediker 1:8 ~ alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ...
pi_221516854
En wat is de status? is er al gekletst? ben benieuwd.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:08:02 #117
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221517202
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 14:03 schreef Lulu888 het volgende:
Die vriendschap zou meteen voorbij zijn. Ik heb laatst een vriendschap verbroken omdat ik niet was uitgenodigd op een verjaardag. Wegwezen.
"Voor jou, tien anderen" ^O^
Prediker 1:8 ~ alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ...
pi_221517864
quote:
Hallo allemaal,

Het zijn je vrienden niet.
Get over it.
pi_221524024
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:44 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Tja als zij idd met z'n allen gaan stappen en zuipen (eventueel klein beetje sloeren) dan snap ik dat TS misschien een gekke dynamiek kan brengen die zij niet willen hebben.
Een vakantie is toch wel 1 van de hoogtepunten van het jaar meestal. Als je door je "vrienden" wordt vergeten zou je inmiddels wel moeten weten hoe laat het is. Dat zijn gewoon geen vrienden.
  maandag 17 augustus 2026 @ 10:35:46 #120
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221591829
Gesprek aan gaan kan, maar bedenk vooraf wat je ermee wil bereiken.

Het kan zijn dat ze om de hete brij heendraaien, wat ga je dan doen? Aandringen dat je toch mee mag?
Het kan ook zijn dat ze gewoon eerlijk aangeven dat ze liever met de anderen gaan omdat het beter klikt. Ben je met een dergelijk antwoord geholpen?

De strategie van loslaten lijkt mij de meest aangewezen manier.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')