abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221409312
Hallo allemaal,

Ik moet echt even mijn ei kwijt en hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven. Ik heb deze situatie namelijk nog nooit meegemaakt en weet daarom niet zo goed wat ik ermee moet doen.

Het zit zo: ik kwam er laatst achter dat een aantal vrienden van mij, met wie ik vorig jaar ook op vakantie ben geweest, dit jaar weer samen op vakantie gaan. Zonder mij, en zonder mij te vragen of ik mee wilde.

Wat ik vooral lastig vind, is dat ik een paar maanden geleden tegen een vriend, die ik zelf als mijn beste vriend beschouw (hoewel ik weet dat ik niet zijn beste vriend ben), heb gezegd dat het me ontzettend leuk leek om weer eens samen op vakantie te gaan. Zijn reactie was dat hij alleen niet degene zou zijn die de vakantie zou organiseren.

Toen ik vervolgens hoorde dat ze samen op vakantie gaan, voelde ik me niet gezien en begon ik me af te vragen of hij mij eigenlijk wel als een vriend ziet.

Ik ben hier inmiddels al een hele tijd over aan het piekeren en merk dat het me steeds meer bezighoudt. Ik vraag me af of ik tegen hem moet zeggen dat het me pijn heeft gedaan.

Ik merk alleen dat dit alles me ontzettend raakt. Soms denk ik zelfs: ben ik eigenlijk wel iemands vriend? Ik voel me op dit moment ontzettend eenzaam en het begint me echt heel zwaar te vallen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie dit met hem bespreken of zouden jullie het juist laten rusten?
pi_221409326
Ik zou tegen hun zeggen dat ze het kunnen bekijken, sorry dat zijn geen vrienden
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:04:42 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221409335
Ik zou direct om opheldering vragen.
pi_221409349
...een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Dat is de conclusie die je een keer trekt.

Vriendschappen komen en gaan, ook hele hechte.
Blijkbaar was er onderling tussen hen een klik die ze niet met jou hebben om één of andere reden, en dat is gewoon echt goed kut,
Ik hoop dat je niet te veel aan jezelf gaat twijfelen, maar trek wel je conclusies over die vriendschappen, maar ga sowieso ook wel het gesprek aan met ze.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:13:52 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221409366
Kaart het rustig aan. Er kan een misverstand in het spel zijn.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:24:58 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409405
Rot voor je. Je gevoel is zeker begrijpelijk

Ga praten. Wacht even met het delen van je eigen gevoelens, eerst vragen stellen en goed luisteren. Kijk naar hun reacties en lichaamstaal, overdenk dit allemaal en ga daarna conclusies trekken.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221409456
Ik denk dat ik het liever eerst alleen met die vriend bespreek, omdat ik hem had gezegd dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan. Ik dacht dat hij dan kon zeggen dat ik dat ook leuk vond en dat ze me misschien gewoon een berichtje konden sturen.
pi_221409461
Misschien vonden ze je saai en niets toevoegen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:55:36 #9
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:40 schreef Traantje1 het volgende:
Ik denk dat ik het liever eerst alleen met die vriend bespreek, omdat ik hem had gezegd dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan. Ik dacht dat hij dan kon zeggen dat ik dat ook leuk vond en dat ze me misschien gewoon een berichtje konden sturen.
Spannend gesprek hoor. Succes! Wees ook voorbereid op nietszeggendheid. Als ze voorzichtig om de hete brij heen praten weet je dat ook zij ermee in hun maag zitten. Het kan ook nog zijn dat er geen besef is geweest. Dat die berichten en jouw eerdere enthousiaste boodschap vergeten zijn. Ik hoop voor je dat het repareren valt. Dit is moeilijk om goed te taxeren. Doe dit niet overhaast. Pas als dit vaker gebeurt is er misschien een patroon in te herkennen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:57:36 #10
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:41 schreef hanskraaijjr het volgende:
Dat is hard. Het zou kunnen, maar dan is dit een beetje natrappen. De deceptie maakt dit niet kleiner.
pi_221409534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 22:58 schreef Traantje1 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik moet echt even mijn ei kwijt en hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven. Ik heb deze situatie namelijk nog nooit meegemaakt en weet daarom niet zo goed wat ik ermee moet doen.

Het zit zo: ik kwam er laatst achter dat een aantal vrienden van mij, met wie ik vorig jaar ook op vakantie ben geweest, dit jaar weer samen op vakantie gaan. Zonder mij, en zonder mij te vragen of ik mee wilde.

Wat ik vooral lastig vind, is dat ik een paar maanden geleden tegen een vriend, die ik zelf als mijn beste vriend beschouw (hoewel ik weet dat ik niet zijn beste vriend ben), heb gezegd dat het me ontzettend leuk leek om weer eens samen op vakantie te gaan. Zijn reactie was dat hij alleen niet degene zou zijn die de vakantie zou organiseren.

Toen ik vervolgens hoorde dat ze samen op vakantie gaan, voelde ik me niet gezien en begon ik me af te vragen of hij mij eigenlijk wel als een vriend ziet.

Ik ben hier inmiddels al een hele tijd over aan het piekeren en merk dat het me steeds meer bezighoudt. Ik vraag me af of ik tegen hem moet zeggen dat het me pijn heeft gedaan.

Ik merk alleen dat dit alles me ontzettend raakt. Soms denk ik zelfs: ben ik eigenlijk wel iemands vriend? Ik voel me op dit moment ontzettend eenzaam en het begint me echt heel zwaar te vallen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie dit met hem bespreken of zouden jullie het juist laten rusten?
Ik zou het met die vrienden bespreken, maar bereid je je er wel op voor dat misschien zaken te horen krijgt waar door je nog meer gekwetst wordt.
pi_221409594
Waarschijnlijk beschouw je hun als betere vrienden dan andersom.
blablablabla
pi_221409603
Wat rot dat dit is gebeurt. Is het dezelfde groep dit jaar die vorig jaar samen op vakantie gingen?
Waren er toen tekenen dat het minder goed ging samen? Als in de dynamiek? Of dat meerdere personen samen hingen?
Ja, je kunt altijd je vriend om een uitleg vragen.
Sterkte/ succes.
Laat je eigen vakantie niet vallen hierdoor hoor! Begrijpelijk dat je er goed mee zit maar, misschien, kijk naar wat dingen die je kunt doen, ondernemen nu het vakantie is. En zomer.
  donderdag 23 juli 2026 @ 01:40:05 #14
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221409661
Ha, herkenbaar. Maar bij mij was het een dag-uitje en was het met mensen die elkaar al langer kenden, al was wel in een groepsapp geopperd om samen daarheen te gaan, hoorde ik er niks meer over en zag ik die club vervolgens leuk met elkaar op Insta samen op dat uitje waar ik niks meer over gehoord had.

Dit is gewoon een naaistreek. Vooral geen moment laten merken dat je somber of depressief hierover bent, geef gewoon helder en duidelijk aan de vriend van de groep waar je het meeste mee overweg kan/die je het langste kent aan, joh, wat de fuck? Ik gooi op dat ik dit jaar wel weer op vakantie wil, vervolgens moet ik zo horen dat jullie dat ook gaan doen, maar zonder mij? Hoezo dat, waarom mij buitensluiten?

En ja, je kan het ook voorzichtig aankaarten, alles kan. Maar laat gewoon niet over je heenlopen. Ik leef dit jaar heel erg volgens 'Ze kunnen best over me heen willen lopen, maar niet heen en weer', en dat motto wil ik je meegeven.

Oh ja, en tot slot: zoek op voorhand voor de toekomst alvast wat betere vrienden. Fuck hun, want dit is een kutstreek en ze moeten wel héél goed kunnen uitleggen waardoor dit zo is gelopen om jou niet als vriend te verliezen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221409705
Heb dit heel wat jaren terug ook meegemaakt met een groepje vrienden van de middelbare school. 4 jaar lang een goede vriendengroep geweest.

Een keer met zn allen op vakantie geweest en het jaar erna was ik opeens niet uitgenodigd en gingen zij op wintersport zonder mij.

Bij mij speelde ook wel mee dat ze mijn ex niets vonden. Maar vond het wel een behoorlijke naaistreek. Heb ze daarna nog 1 of 2x gezien en heb toen zelf besloten om er verder nooit meer energie in te steken.

Uiteindelijk is dat ook gebeurt en heb ik dat groepje nu al jaren niet meer gezien of gesproken.

Vond het toen behoorlijk klote maar daar groei je wel overheen. Geen idee wat je leeftijd is, maar op jongere (studenten) leeftijd is dit natuurlijk wel wat makkelijker.
  donderdag 23 juli 2026 @ 05:37:33 #16
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221409741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:41 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik denk eerder dat ze de manier van communiceren van TS niet zo op prijs stellen en dat op deze manier trachten duidelijk te maken.

TS: lekker de middelvinger omhoog en solo verdergaan. Je hebt ze niet nodig, echt niet.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221409753
Een beetje apart eigenlijk. Die vriend van je gaat wel, maar zegt niks omdat "hij niet organiseert". Lijkt wel een verjaardagsfeestje waarbij de organisator bepaalt wie er komt.

Enfin, dit zijn geen vrienden. Ik zou ze vanaf nu dus ook zo behandelen.
pi_221409784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 00:45 schreef FrequentieHouder het volgende:
Wat rot dat dit is gebeurt. Is het dezelfde groep dit jaar die vorig jaar samen op vakantie gingen?
Waren er toen tekenen dat het minder goed ging samen? Als in de dynamiek? Of dat meerdere personen samen hingen?
Ja, je kunt altijd je vriend om een uitleg vragen.
Sterkte/ succes.
Laat je eigen vakantie niet vallen hierdoor hoor! Begrijpelijk dat je er goed mee zit maar, misschien, kijk naar wat dingen die je kunt doen, ondernemen nu het vakantie is. En zomer.
Dit is de groep waar ik vorig jaar ook samen mee op vakantie ging. Twee mensen waaronder ik gaan dit jaar niet mee. Die andere had namelijk zelf al andere plannen.

Vorig jaar had ik het heel erg naar mijn zin en de anderen volgens mij ook. Daarom doet het me zo ontzettend veel pijn.

Sommigen trekken wel iets eerder naar elkaar toe, maar dat vind ik niet vreemd.
pi_221409787
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 05:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat ze de manier van communiceren van TS niet zo op prijs stellen en dat op deze manier trachten duidelijk te maken.

TS: lekker de middelvinger omhoog en solo verdergaan. Je hebt ze niet nodig, echt niet.
Wat maakt dat je denkt dat het met mijn manier van communiceren te maken heeft? Zijn er bepaalde dingen in mijn communicatiestijl die je opvallen?
pi_221409838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 05:54 schreef Halcon het volgende:
Een beetje apart eigenlijk. Die vriend van je gaat wel, maar zegt niks omdat "hij niet organiseert". Lijkt wel een verjaardagsfeestje waarbij de organisator bepaalt wie er komt.

Wat dat betreft.

Die gaat om de hete brei heen. Gewoon direct op de man vragen zou kunnen of zij hem er niet bij wilde hebben. Kan, in mijn optiek is er een vriendschap te redden wat dat betreft. De overige lijken je er niet bij te willen hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221409857
Klinkt alsof het geen echte vrienden zijn.

Als je dit wil testen: maak het bespreekbaar en vraag waarom je niet mee bent gevraagd. Komt er een vaag antwoord kun je ofwel gelijk conclusies trekken ofwel op de man af vragen of ze gewoon geen zin in je hadden.

De moraal van het verhaal is dat je beter andere "vrienden" kunt zoeken.
pi_221409860
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 06:40 schreef Traantje1 het volgende:

[..]
Wat maakt dat je denkt dat het met mijn manier van communiceren te maken heeft? Zijn er bepaalde dingen in mijn communicatiestijl die je opvallen?
Niet zo onzeker, het enige wat nu opvalt is dat je bijt op een negatief oordeel wat weinig fundament heeft
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221409861
Klinkt alsof het geen echte vrienden zijn.

Als je dit wil testen: maak het bespreekbaar en vraag waarom je niet mee bent gevraagd. Komt er een vaag antwoord kun je ofwel gelijk conclusies trekken ofwel op de man af vragen of ze gewoon geen zin in je hadden. Als ze vervelend reageren weet je dat het geen vrienden zijn, bij echte vrienden kun je namelijk alles aankaarten.

De moraal van het verhaal is dat je beter andere "vrienden" kunt zoeken.
pi_221409865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 05:54 schreef Halcon het volgende:

Dat zal besproken zijn vermoed ik. Die gaat niet mee, maar het is wat vreemd dat je dan niet al eerder aanvoelt dat je minder in de groep ligt.
pi_221409882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 07:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zal besproken zijn vermoed ik. Die gaat niet mee, maar het is wat vreemd dat je dan niet al eerder aanvoelt dat je minder in de groep ligt.
Hij weet al dat hij niet de beste vriend is van zijn beste vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')