Spannend gesprek hoor. Succes! Wees ook voorbereid op nietszeggendheid. Als ze voorzichtig om de hete brij heen praten weet je dat ook zij ermee in hun maag zitten. Het kan ook nog zijn dat er geen besef is geweest. Dat die berichten en jouw eerdere enthousiaste boodschap vergeten zijn. Ik hoop voor je dat het repareren valt. Dit is moeilijk om goed te taxeren. Doe dit niet overhaast. Pas als dit vaker gebeurt is er misschien een patroon in te herkennen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:40 schreef Traantje1 het volgende:
Ik denk dat ik het liever eerst alleen met die vriend bespreek, omdat ik hem had gezegd dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan. Ik dacht dat hij dan kon zeggen dat ik dat ook leuk vond en dat ze me misschien gewoon een berichtje konden sturen.
Dat is hard. Het zou kunnen, maar dan is dit een beetje natrappen. De deceptie maakt dit niet kleiner.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:41 schreef hanskraaijjr het volgende:
Misschien vonden ze je saai en niets toevoegen.
Ik zou het met die vrienden bespreken, maar bereid je je er wel op voor dat misschien zaken te horen krijgt waar door je nog meer gekwetst wordt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 22:58 schreef Traantje1 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik moet echt even mijn ei kwijt en hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven. Ik heb deze situatie namelijk nog nooit meegemaakt en weet daarom niet zo goed wat ik ermee moet doen.
Het zit zo: ik kwam er laatst achter dat een aantal vrienden van mij, met wie ik vorig jaar ook op vakantie ben geweest, dit jaar weer samen op vakantie gaan. Zonder mij, en zonder mij te vragen of ik mee wilde.
Wat ik vooral lastig vind, is dat ik een paar maanden geleden tegen een vriend, die ik zelf als mijn beste vriend beschouw (hoewel ik weet dat ik niet zijn beste vriend ben), heb gezegd dat het me ontzettend leuk leek om weer eens samen op vakantie te gaan. Zijn reactie was dat hij alleen niet degene zou zijn die de vakantie zou organiseren.
Toen ik vervolgens hoorde dat ze samen op vakantie gaan, voelde ik me niet gezien en begon ik me af te vragen of hij mij eigenlijk wel als een vriend ziet.
Ik ben hier inmiddels al een hele tijd over aan het piekeren en merk dat het me steeds meer bezighoudt. Ik vraag me af of ik tegen hem moet zeggen dat het me pijn heeft gedaan.
Ik merk alleen dat dit alles me ontzettend raakt. Soms denk ik zelfs: ben ik eigenlijk wel iemands vriend? Ik voel me op dit moment ontzettend eenzaam en het begint me echt heel zwaar te vallen.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie dit met hem bespreken of zouden jullie het juist laten rusten?
Ik denk eerder dat ze de manier van communiceren van TS niet zo op prijs stellen en dat op deze manier trachten duidelijk te maken.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:41 schreef hanskraaijjr het volgende:
Misschien vonden ze je saai en niets toevoegen.
Dit is de groep waar ik vorig jaar ook samen mee op vakantie ging. Twee mensen waaronder ik gaan dit jaar niet mee. Die andere had namelijk zelf al andere plannen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 00:45 schreef FrequentieHouder het volgende:
Wat rot dat dit is gebeurt. Is het dezelfde groep dit jaar die vorig jaar samen op vakantie gingen?
Waren er toen tekenen dat het minder goed ging samen? Als in de dynamiek? Of dat meerdere personen samen hingen?
Ja, je kunt altijd je vriend om een uitleg vragen.
Sterkte/ succes.
Laat je eigen vakantie niet vallen hierdoor hoor! Begrijpelijk dat je er goed mee zit maar, misschien, kijk naar wat dingen die je kunt doen, ondernemen nu het vakantie is. En zomer.
Wat maakt dat je denkt dat het met mijn manier van communiceren te maken heeft? Zijn er bepaalde dingen in mijn communicatiestijl die je opvallen?quote:Op donderdag 23 juli 2026 05:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze de manier van communiceren van TS niet zo op prijs stellen en dat op deze manier trachten duidelijk te maken.
TS: lekker de middelvinger omhoog en solo verdergaan. Je hebt ze niet nodig, echt niet.
Wat dat betreft.quote:Op donderdag 23 juli 2026 05:54 schreef Halcon het volgende:
Een beetje apart eigenlijk. Die vriend van je gaat wel, maar zegt niks omdat "hij niet organiseert". Lijkt wel een verjaardagsfeestje waarbij de organisator bepaalt wie er komt.
Enfin, dit zijn geen vrienden. Ik zou ze vanaf nu dus ook zo behandelen.
Niet zo onzeker, het enige wat nu opvalt is dat je bijt op een negatief oordeel wat weinig fundament heeftquote:Op donderdag 23 juli 2026 06:40 schreef Traantje1 het volgende:
[..]
Wat maakt dat je denkt dat het met mijn manier van communiceren te maken heeft? Zijn er bepaalde dingen in mijn communicatiestijl die je opvallen?
Dat zal besproken zijn vermoed ik. Die gaat niet mee, maar het is wat vreemd dat je dan niet al eerder aanvoelt dat je minder in de groep ligt.quote:Op donderdag 23 juli 2026 05:54 schreef Halcon het volgende:
Een beetje apart eigenlijk. Die vriend van je gaat wel, maar zegt niks omdat "hij niet organiseert". Lijkt wel een verjaardagsfeestje waarbij de organisator bepaalt wie er komt.
Enfin, dit zijn geen vrienden. Ik zou ze vanaf nu dus ook zo behandelen.
Hij weet al dat hij niet de beste vriend is van zijn beste vriend.quote:Op donderdag 23 juli 2026 07:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zal besproken zijn vermoed ik. Die gaat niet mee, maar het is wat vreemd dat je dan niet al eerder aanvoelt dat je minder in de groep ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |