Het is ook op geen enkele manier lullig bedoelt naar jou hoor, je komt hier over al een timide jongen, maar wellicht is het gewoon goed om je gevoelens even uit te spreken toch? Goh, ik vond het toch vervelend dat jullie plannen hebben gemaakt zonder mij. En van daaruit even het gesprek aanvoelen denk ik.quote:Op donderdag 23 juli 2026 11:02 schreef Traantje1 het volgende:
[..]
Daarom ben ik van plan om er over te praten, zodat ik beter weet wat er speelt.
Het enige misverstand lijkt mij in deze dat TS er alsnog achter is gekomen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Kaart het rustig aan. Er kan een misverstand in het spel zijn.
Ja, dat is wel zo’n beetje de leeftijd voor dat soort dingen. Ik heb zelf iets enigszins vergelijkbaars gehad rond die tijd. Drie jaar achter elkaar op vakantie met een vriendengroep van een stuk of 10 mensen. En het jaar erna vonden (achteraf gezien) een paar ervan de groep te groot, en besloten ze opeens met 5 mensen uit dezelfde wijk samen op reis te gaan zonder de rest. Dat was toen makkelijk op te lossen door dan maar met de niet uitgenodigden samen ook een reis te boeken, maar de hechte vriendengroep was daarna snel verwaterd.quote:Op donderdag 23 juli 2026 11:00 schreef Traantje1 het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om studentenleeftijd. We zijn ongeveer 20 jaar.
Nou ik bedoel eigenlijk wat als degene die de anderen heeft uitgenodigd in de veronderstelling was dat TS zelf op vakantie zou zijn (ik noem maar wat).quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het enige misverstand lijkt mij in deze dat TS er alsnog achter is gekomen.
Niks. Slikken, uithuilen en doorgaan. Met een grote groep op vakantie is toch alleen maar kut. Die wil dit niet, die wil dat niet, sus lust dit niet, zo lust dat niet. Been there, done that.quote:Op woensdag 22 juli 2026 22:58 schreef Traantje1 het volgende:
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie dit met hem bespreken of zouden jullie het juist laten rusten?
Oh jawel, dat lag al op tafel. Het was waarschijnlijk zelfs al helemaal geregeld en hij wist toen ook al dat je niet mee zou gaan maar op deze manier heeft hij zichzelf even 'veilig gezet'. Het zou dus niet zijn schuld zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2026 07:25 schreef Traantje1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het plan al op tafel lag, toen ik het met hem had over dat het me leuk leek om weer samen op vakantie te gaan.
Dit.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Niks. Slikken, uithuilen en doorgaan. Met een grote groep op vakantie is toch alleen maar kut. Die wil dit niet, die wil dat niet, sus lust dit niet, zo lust dat niet. Been there, done that.
Ga alleen op een toffe reis. Kun je doen en laten wat je wilt, wanneer je wilt.
Of maak een singles reis en wie weet ontmoet je wel nieuwe blijvende mensen.
Aan de andere kant, ik lees dat je 20 bent. Dan snap ik het gevoel van erbij willen horen ook wel natuurlijk.
Nee, maar als je de enige van de groep bent waar ze überhaupt niks aan gevraagd hebben, vooral als je het jaar ervoor wel meeging en de mensen weten dat je het leuk vindt om mee te gaan, ga je wel achter je oren krabben.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:32 schreef Puzzie het volgende:
Ze zijn toch niet verplicht om jou iedere keer mee op vakantie te nemen?
Dus een jaar daarvoor samen vakantie geeft dus bijna wel een soort van verplichting.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, maar als je de enige van de groep bent waar ze überhaupt niks aan gevraagd hebben, vooral als je het jaar ervoor wel meeging en de mensen weten dat je het leuk vindt om mee te gaan, ga je wel achter je oren krabben.
Dit, alleen zou ik het anders doen, gewoon niks meer van me laten horen en nieuwe vrienden zoeken. Of je bezig houden met de vrienden die niet bij dat groepje horen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:01 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zou tegen hun zeggen dat ze het kunnen bekijken, sorry dat zijn geen vrienden
Bij mij is het omgekeerd.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, maar als je de enige van de groep bent waar ze überhaupt niks aan gevraagd hebben, vooral als je het jaar ervoor wel meeging en de mensen weten dat je het leuk vindt om mee te gaan, ga je wel achter je oren krabben.
Dat kan ook nog, ja. Met mijn mannelijke vrienden is het altijd goed gegaan, nooit gedoe. Maar zodra de partners van die gasten mee gingen, was het elke avond gezeik waar en wat we gingen eten. Of er werd hevig geroddeld over de paar vrijgezellen die wat lagen te knallen onderling en wat men daarvan vond.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dit.
Hoe meer mensen, hoe meer verschillende behoeftes. Het kan heel goed gaan als je echt goed matcht en ze ook accepteren dat je niet altijd alles samen hoeft te doen. Elkaar vrij laten dus. Maar vaak is het toch meer gezeik dan gewenst is tijdens een vakantie.
Een (hechte) vriendengroep hebben heeft zeker verplichtingen, ja. Als je één persoon buitensluit dmv verzwijgen, dan heeft dat consequenties. Is toch niet zo raar? Net als bij een relatie is open communicatie en eerlijkheid belangrijk. Anders kun je de boel wel opheffen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dus een jaar daarvoor samen vakantie geeft dus bijna wel een soort van verplichting.
Wat bedoel je met de bovenste zin?quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:51 schreef Droopie het volgende:
Als ik kijk naar het andere topic van TS, dan zit er wel verschil tussen heel eenzaam voelen en een hechte vriendengroep die op vakantie gaat.
Dus misschien is het allemaal niet zo zwart wit.
Misschien ziet TS de anderen meer als vrienden dan ze hem als vriend zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |