ok BROquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bedreiging van openbare orde door mensen die elkaar broer / broeder noemen
Wat zal het rustig zijn op de FP.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En Poetinlovers over de Russische grens droppen.
men moet alle "asielzoekers" een arbeidscontract van 3 jaar aanbieden op voorwaarde dat ze een contract tekenen dat ze daarna vrijwillig teruggaan met een vliegticket betaald door de overheidquote:Op woensdag 22 juli 2026 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Remigratie heeft natuurlijk betrekking op mensen die hierheen zijn gemigreerd en die men om wat voor reden dan ook het liefst weer ziet vertrekken naar het land van herkomst. Maar feitelijk praat het gros van de mensen gewoon over deportatie van mensen die al dan niet gerechtigd zijn om hier te verblijven of zelfs hier geboren en getogen zijn naar maakt niet uit waar, als het maar niet Nederland is.
Je spreekt jezelf een beetje tegen, he? Als alle asielzoekers dat contract moeten tekenen kun je niet na drie jaar ineens een deel toch laten blijven. Dat mag niet van onze Grondwet.quote:Op woensdag 22 juli 2026 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet alle "asielzoekers" een arbeidscontract van 3 jaar aanbieden op voorwaarde dat ze een contract tekenen dat ze daarna vrijwillig teruggaan met een vliegticket betaald door de overheid
de echte asielzoekers die mogen dan de procedure in, maar die mogen niet geld verdienen met werken
klopt het moet zijn, hen een keuze latenquote:Op woensdag 22 juli 2026 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, he? Als alle asielzoekers dat contract moeten tekenen kun je niet na drie jaar ineens een deel toch laten blijven. Dat mag niet van onze Grondwet.
quote:Ja, asielzoekers mogen werken in Nederland, maar er gelden strikte regels.
Ze mogen pas aan de slag als hun asielaanvraag minimaal 6 maanden in behandeling is en de werkgever een tewerkstellingsvergunning (TWV) voor hen aanvraagt.
Werken is niet toegestaan voor asielzoekers uit een 'veilig land'.
Voor deze regels en voorwaarden kun je terecht bij:
Het UWV voor de verplichte werkvergunning.
Het COA voor informatie over nieuwkomers en arbeid.
De Rijksoverheid voor de meest recente wetgeving en specifieke uitzonderingen.
Dat gaat allemaal niet lukken ,de mensen die hierheen gevlucht zijn via de backway voor geld verdienen ,die moet je terug krijgen door ze werk te geven gekoppeld aan terugkeerquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:03 schreef recidivist het volgende:
Leuke ideeen maar zonder uit de EU te stappen is de kans vrijwel nul dat iets noemenswaardigs aan immigratie, asielopvang en ook remigratie kan doen.
De enige partij die dat goed begrijpt en uitspreekt is de FvD. En nee ik heb er nooit op gestemd. De rest zal het vanuit de EU proberen op te lossen, wat geneuzel in de marge is.
Alleen Polen heeft volkomen schijt en heeft inmiddels de schoonste en veiligste steden van Europa.quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:03 schreef recidivist het volgende:
Leuke ideeen maar zonder uit de EU te stappen is de kans vrijwel nul dat iets noemenswaardigs aan immigratie, asielopvang en ook remigratie kan doen.
De enige partij die dat goed begrijpt en uitspreekt is de FvD. En nee ik heb er nooit op gestemd. De rest zal het vanuit de EU proberen op te lossen, wat geneuzel in de marge is.
Racistische onderbuik.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waar wil jij die noodwet mee rechtvaardigen?
Waarom is dat nodig beste Howard?quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:51 schreef HowardRoark het volgende:
Poeh, gevoelig topic dit in POL.
Tja, partijen die dit willen zullen eerst genoeg politieke macht moeten vergaren en tevens de mazen in de wet vinden (of wetsveranderingen desnoods) die dit mogelijk maken. Zo ver is het nog lang niet, ik heb er dus ook een hard hoofd in dat dit ooit gaat gebeuren.
Om hier nog maar te zwijgen over de gigantische shitstorm aan reacties, demonstraties en rellen die je krijgt vanuit bepaalde contreien, waar men helaas nogal barmhartige en zelfs positieve ideeën heeft over migratie en de veranderende demografieën in het Westen.
Wat is er precies zo discutabel aan gedwongen remigratie van criminelen?quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig beste Howard?
Jij was toch heus alleen voor vrijwillige remigratie? Lief vragen en wat geld meegeven? Of weet je stiekem nu al dat ook jij dat 'stapje' naar verplicht gaat maken wanneer de aap uit de mouw komt en blijkt dat vrijwilligheid niet genoeg zoden aan de dijk zet? En met 'zoden aan de dijk' bedoel ik dat er niet genoeg mensen met een migratieachtergrond uit je straatbeeld verdwijnen.
Want jij en ik weten prima dat, blijkens uit eerdere programma's, vrijwillige remigratie middels een financiële incentive vrij weinig uit gaat halen. Maar dan kan je iig zeggen "goh, we hebben het toch eerst vriendelijk geprobeerd hoor"?
Het is ook een mens en geen mens is hier illegaal.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er precies zo discutabel aan gedwongen remigratie van criminelen?
Asielzoekers die de boel komen verstieren, per direct terugsturen. Welke morele problemen zie je?
Hoe noem je het dan, oprechte vraag? Er zullen best mensen zijn die dat bedoelen, maar echt niet iedereen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Monolith het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat "remigratie" helemaal niet sec gaat over het effectief deporteren van criminele asielzoekers. Daar bestaan de juridische mogelijkheden gewoon voor. In de praktijk komt het neer op mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als "niet-westers".
Er zijn meerdere landen die het tegendeel bewijzen. Ja, de houding van de EU helpt niet mee, maar is zeker niet onoverkomelijk. Zie bijvoorbeeld Denemarken, Polen en Hongarije (niet dat ik verder Hongarije nou als gidsland zie).quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:03 schreef recidivist het volgende:
Ik heb mijn standpunt over deze kwestie volgens mij al eens vaker duidelijk gemaakt. Op basis waarvan concludeer je dat deze nu is veranderd? Ik begrijp deze post namelijk niet zo goed.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig beste Howard?
Jij was toch heus alleen voor vrijwillige remigratie? Lief vragen en wat geld meegeven? Of weet je stiekem nu al dat ook jij dat 'stapje' naar verplicht gaat maken wanneer de aap uit de mouw komt en blijkt dat vrijwilligheid niet genoeg zoden aan de dijk zet? En met 'zoden aan de dijk' bedoel ik dat er niet genoeg mensen met een migratieachtergrond uit je straatbeeld verdwijnen.
Want jij en ik weten prima dat, blijkens uit eerdere programma's, vrijwillige remigratie middels een financiële incentive vrij weinig uit gaat halen. Maar dan kan je iig zeggen "goh, we hebben het toch eerst vriendelijk geprobeerd hoor"?
Correct, alleen vrijwillige remigratie.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb mijn standpunt over deze kwestie volgens mij al eens vaker duidelijk gemaakt. Op basis waarvan concludeer je dat deze nu is veranderd? Ik begrijp deze post namelijk niet zo goed.
Dus hier verwijs je alleen maar naar vrijwillige remigratie, ergo vriendelijk vragen (al dan niet met een financiële aanmoediging)? Zijn daar dan mazen of wetsveranderingen voor nodig? Is dat zo ver weg dan? Hadden we tot voor kort niet al zoiets?quote:Tja, partijen die dit willen zullen eerst genoeg politieke macht moeten vergaren en tevens de mazen in de wet vinden (of wetsveranderingen desnoods) die dit mogelijk maken. Zo ver is het nog lang niet, ik heb er dus ook een hard hoofd in dat dit ooit gaat gebeuren.
Nou ja, dat is ook het probleem. Er zullen vast mensen zijn die met remigratie bedoelen dat criminele asielzoekers effectiever uitgezet zouden moeten worden, maar het gros bedoeld eigenlijk dat Nederlanders wiens voorouders ergens in de afgelopen eeuwen hierheen zijn gekomen, vooral degenen die een tintje hebben, actief uitgezet zouden moeten kunnen worden. Juridisch natuurlijk volkomen onhoudbaar en onwerkbaar, maar goed.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe noem je het dan, oprechte vraag? Er zullen best mensen zijn die dat bedoelen, maar echt niet iedereen.
Maar nou weet ik nog niet wat het juiste woord er voor is, vertel dan wat wel het juiste woord is? Welk woord moet ik gebruiken als ik criminile niet Nederlanders wil uitzetten, met name jonge mannen uit Islamitische landen? Verder denk ik dat je het wat overdrijft. FVD bedoelt dat natuurlijk wel ja.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook het probleem. Er zullen vast mensen zijn die met remigratie bedoelen dat criminele asielzoekers effectiever uitgezet zouden moeten worden, maar het gros bedoeld eigenlijk dat Nederlanders wiens voorouders ergens in de afgelopen eeuwen hierheen zijn gekomen, vooral degenen die een tintje hebben, actief uitgezet zouden moeten kunnen worden. Juridisch natuurlijk volkomen onhoudbaar en onwerkbaar, maar goed.
Laten we gewoon eens ophouden met schijnheilig doen, bij remigratie gaat het niet enkel om asielzoekers die recent een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gekregen, maar om alles met een tintje of een geloof dat mensen niet zint met opvattingen die die mensen toevallig niet zinnen.
Nee dat bedoelt FvD helemaal niet. Die bedoelen gewoon dat bijvoorbeeld Nederlanders van Marokkaanse, Turkse, Marokkaanse of Surinaamse afkomst uitgezet kunnen worden. Criminele vreemdelingen kunnen onder de huidige wetgeving prima worden uitgezet. Dat heeft met remigratie niets te maken. Howard is altijd wat schijnheilig, maar die laat gewoon weten dat de wet moet worden aangepast om beleid te kunnen voeren met de RAL-waaier in de hand.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Maar nou weet ik nog niet wat het juiste woord er voor is, vertel dan wat wel het juiste woord is? Welk woord moet ik gebruiken als ik criminile niet Nederlanders wil uitzetten, met name jonge mannen uit Islamitische landen? Verder denk ik dat je het wat overdrijft. FVD bedoelt dat natuurlijk wel ja.
Wie bedoel jij met criminelen? Mensen die zware bepaalde vergrijpen begaan, of iedereen die iets crimineels doet? Mensen in de asielprocedure, mensen met een verblijfsstatus, mensen met een migratieachtergrond die het Nederlanderschap bezitten? En welke migratieachtergrond? Zelf migrant zijn, kind of zelfs kleinkind van migranten zijn? Zitten imo toch grote verschillen tussen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er precies zo discutabel aan gedwongen remigratie van criminelen?
Asielzoekers die de boel komen verstieren, per direct terugsturen. Welke morele problemen zie je?
Ja dat zeg ik toch. Dat Fvd het bedoelt zoals jij aangeeft.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat bedoelt FvD helemaal niet. Die bedoelen gewoon dat bijvoorbeeld Nederlanders van Marokkaanse, Turkse, Marokkaanse of Surinaamse afkomst uitgezet kunnen worden. Criminele vreemdelingen kunnen onder de huidige wetgeving prima worden uitgezet. Dat heeft met remigratie niets te maken. Howard is altijd wat schijnheilig, maar die laat gewoon weten dat de wet moet worden aangepast om beleid te kunnen voeren met de RAL-waaier in de hand.
En wat vind je daarvan? Vind je dat niet eigenlijk heel erg begrijpelijk, dat een land diens oud-inwoner niet terug wilt wanneer deze in zijn/haar nieuwe land de crimineel uithangt?quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch. Dat Fvd het bedoelt zoals jij aangeeft.
Nee we krijgen onder de huidige wetgeving niemand uitgezet en dat weet jij ook wel. Niemand wil criminelen terug.
Nee dat bedoelt de FvD dus expliciet niet. Die willen gewoon Nederlanders met een kleurtje de grens over kunnen tiefen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch. Dat Fvd het bedoelt zoals jij aangeeft.
Nee we krijgen onder de huidige wetgeving niemand uitgezet en dat weet jij ook wel. Niemand wil criminelen terug.
Nee ik begrijp ze volkomen. Wat heet, ze hebben groot gelijk. Stuur al het tuig naar Europa. Hun land wordt veiliger en wij hebben er last van. Sluit niet eens uit dat ze het bewust doen. Doen ze goed. Dat weet je zelf ook wel, grenzen dicht zoals Polen. Een andere oplossing is er blijkbaar niet. Eenmaal in Nederland is het klaar. Kun je levenslang gaan betalen voor de criminelen. Of dus afspraken maken met landen dat als ze vanuit daar zijn gekomen, zich hier misdragen. Dat het desbtreffende land ze moet terugnemen. Zeg het maar, maar zoals het nu gaat ben je als land klaar. Je kan echt niks en bent gegijzeld.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En wat vind je daarvan? Vind je dat niet eigenlijk heel erg begrijpelijk, dat een land diens oud-inwoner niet terug wilt wanneer deze in zijn/haar nieuwe land de crimineel uithangt?
En wat zou de Nederlandse overheid dan toch (of anders) moeten doen om dat dan wel voor elkaar te krijgen?
Dat zeg ik toch. Ik geef je gelijk Hans.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat bedoelt de FvD dus expliciet niet. Die willen gewoon Nederlanders met een kleurtje de grens over kunnen tiefen.
Je bent nogal wazig in wat je vindt, maar goed. Dan hebben we dus duidelijk dat het gaat om stamboomanalyse als basis om mensen het land uit te kunnen tiefen. Hebben we ergens eerder gezien.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:24 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Ik geef je gelijk Hans.
Ah, dus ook nog eens de grenzen compleet dicht? Geen asielopvang meer? Omdat criminelen zich lastig uit laten zetten, dat hele asiel-gedoe gewoon helemaal niet meer doen?quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:24 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nee ik begrijp ze volkomen. Wat heet, ze hebben groot gelijk. Stuur al het tuig naar Europa. Hun land wordt veiliger en wij hebben er last van. Sluit niet eens uit dat ze het bewust doen. Doen ze goed. Dat weet je zelf ook wel, grenzen dicht zoals Polen. Een andere oplossing is er blijkbaar niet. Eenmaal in Nederland is het klaar. Kun je levenslang gaan betalen voor de criminelen. Of dus afspraken maken met landen dat als ze vanuit daar zijn gekomen, zich hier misdragen. Dat het desbtreffende land ze moet terugnemen. Zeg het maar, maar zoals het nu gaat ben je als land klaar. Je kan echt niks en bent gegijzeld.
Meer veligheid.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, dus ook nog eens de grenzen compleet dicht? Geen asielopvang meer? Naast dus het uitzetten van criminelen, whatever that means.
Inderdaad, naar mijn weten zijn er geen wetten die het momenteel mogelijk maken om bijvoorbeeld criminele migranten mét een verblijfsvergunning zomaar uit te zetten.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Correct, alleen vrijwillige remigratie.
[..]
Dus hier verwijs je alleen maar naar vrijwillige remigratie, ergo vriendelijk vragen (al dan niet met een financiële aanmoediging)? Zijn daar dan mazen of wetsveranderingen voor nodig? Is dat zo ver weg dan? Hadden we tot voor kort niet al zoiets?
Zelfs een terrorist mag blijven. En dan gaan ze ons proberen wijs te maken dat je echt wel uitgezet kan worden, wat een grap. Vraag uit interesse, welke landen kunnen criminelen wel snel uitzetten? Zijn er succesvolle voorbeelden of falen ze allemaal?quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, naar mijn weten zijn er geen wetten die het momenteel mogelijk maken om bijvoorbeeld criminele migranten mét een verblijfsvergunning zomaar uit te zetten.
Dat kan alleen in zeer extreme gevallen zoals terrorisme en zelfs dan gaat het nog niet altijd op zoals we vorig jaar nog zagen: Rechter haalt streep door afnemen Nederlanderschap terrorist, kabinet 'verbaasd'.
Kortom, om dit soort processen soepel te laten verlopen zullen inderdaad wetswijzigingen nodig zijn. En dan heb ik het nog niet eens over het financieel stimuleren van een terugkeer naar het herkomstland voor niet-criminele migranten, wat ook als discriminatie of racisme zal worden geframed.
Ja maar sp3c, we moeten toch de buut’nlanders en Jetten op één of andere manier de schuld kunnen geven?quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:44 schreef sp3c het volgende:
Dat financieel stimuleren gebeurt al, niemand noemt of framed dat als racisme, gaat ook totaal niet gebeuren
Je kunt natuurlijk ook verder lezen dan alleen de kop, uit hetzelfde artikel:quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zelfs een terrorist mag blijven. En dan gaan ze ons proberen wijs te maken dat je echt wel uitgezet kan worden, wat een grap. Vraag uit interesse, welke landen kunnen criminelen wel snel uitzetten? Zijn er succesvolle voorbeelden of falen ze allemaal?
In die ene situatie is het niet gebeurd, maar het wordt vaker gedaan. Zijn dat succesvolle voorbeelden?quote:De afgelopen jaren is in enkele tientallen gevallen het Nederlanderschap van veroordeelden afgenomen. Van Weel wees er in de Kamer op dat de Raad van State ook meermaals heeft geoordeeld dat zoiets niet in strijd is met anti-discriminatieregels.
Nee, dat lijkt mij het minste. 1+1 kunnen optellen lijkt mij ook geen succes.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook verder lezen dan alleen de kop, uit hetzelfde artikel:
[..]
In die ene situatie is het niet gebeurd, maar het wordt vaker gedaan. Zijn dat succesvolle voorbeelden?
Dat kan al.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, naar mijn weten zijn er geen wetten die het momenteel mogelijk maken om bijvoorbeeld criminele migranten mét een verblijfsvergunning zomaar uit te zetten.
Nee hoor, niet alleen 'in zeer extreme gevallen'. En hoe is die link relevant? Dat gaat over een Nederlander, en dus niet iemand met een verblijfsvergunning. En ja, dan zijn de eisen toch net even wat anders.quote:Dat kan alleen in zeer extreme gevallen zoals terrorisme en zelfs dan gaat het nog niet altijd op zoals we vorig jaar nog zagen: Rechter haalt streep door afnemen Nederlanderschap terrorist, kabinet 'verbaasd'.
quote:Kortom, om dit soort processen soepel te laten verlopen zullen inderdaad wetswijzigingen nodig zijn. En dan heb ik het nog niet eens over het financieel stimuleren van een terugkeer naar het herkomstland voor niet-criminele migranten, wat ook als discriminatie of racisme zal worden geframed.
Ja dan loopt het spaak bij tientallen. Maargoed, het is dus geen falen?quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:54 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij het minste. 1+1 kunnen optellen lijkt mij ook geen succes.
Kijk eindelijk een goeie reactie. Dank.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:57 schreef Chillegast het volgende:
Het probleem van de term "remigratie" is dat die gekaapt is door extreem-rechts. En dan bedoel ik met extreem-rechts niet de burger die zich zorgen maakt over migratie maar echt extreem-rechts.
Dan heb je het over white supremacists, zelfverklaarde nazi's en Identitairen. Dat soort dus. Zo extreem als de NVU en nog een graadje erger. Na de term "omvolking" proberen die nu de term "remigratie" salonfähig en geaccepteerd te maken.
"Remigratie" lijkt een relatief onschuldige term maar in de wereld van de Identitairen staat het voor het zuiver houden van "het volk" door andere etniciteiten de grens over te knikkeren. Eerst vrijwillig maar als het moet gedwongen en met geweld.
Die hele club achter de Save Europe Act waar we blondine Eva Vlaardingerbroek van kennen bestaat uit dit soort donkerbruine figuren. En de "remigratie" die zij pushen is alleen maar een truuk om hun extremistische gedachtegoed met behulp van eufemistische woorden te normaliseren.
Dat stadium zijn we allang voorbij vriendelijle vrindquote:Op donderdag 23 juli 2026 19:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja maar sp3c, we moeten toch de buut’nlanders en Jetten op één of andere manier de schuld kunnen geven?
En zoals Finkers al zei,: "De zon gaat zinloos onder, morgen moet zij toch weer op".quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat stadium zijn we allang voorbij vriendelijle vrind
Bepaalde linkse conservatieve kringen waar ze zelfs het ondergaan van de zon racisme noemen zijn de vijand nu, door hen gaat iedere dag de zon onder!
Wat is daar het probleem dan mee, het is niet dan men pleit voor massaexecuties of iets dergelijks.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Monolith het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat "remigratie" helemaal niet sec gaat over het effectief deporteren van criminele asielzoekers. Daar bestaan de juridische mogelijkheden gewoon voor. In de praktijk komt het neer op mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als "niet-westers".
Nog niet. Maar het is wel het begin van een glijdende schaal. Je begint met voor te stellen bepaalde mensen naar, zeg maar, Madagascar te deporteren en voor je het weet rijden er (weer) treinen naar het oosten.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem dan mee, het is niet dan men pleit voor massaexecuties of iets dergelijks.
Artikel 15 lid 2 van de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem dan mee, het is niet dan men pleit voor massaexecuties of iets dergelijks.
In retrospect moeten we ook mogen durven zeggen dat zo'n deportatie naar Madagascar een beter idee was dan wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nog niet. Maar het is wel het begin van een glijdende schaal. Je begint met voor te stellen bepaalde mensen naar, zeg maar, Madagascar te deporteren en voor je het weet rijden er (weer) treinen naar het oosten.
Jij bent zelf een migrant toch?quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:51 schreef HowardRoark het volgende:
Poeh, gevoelig topic dit in POL.
Tja, partijen die dit willen zullen eerst genoeg politieke macht moeten vergaren en tevens de mazen in de wet vinden (of wetsveranderingen desnoods) die dit mogelijk maken. Zo ver is het nog lang niet, ik heb er dus ook een hard hoofd in dat dit ooit gaat gebeuren.
Om hier nog maar te zwijgen over de gigantische shitstorm aan reacties, demonstraties en rellen die je krijgt vanuit bepaalde contreien, waar men helaas nogal barmhartige en zelfs positieve ideeën heeft over migratie en de veranderende demografieën in het Westen.
Ja daarom, bij crimineel gedrag is dit geen probleem.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Artikel 15 lid 2 van de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |