Oke fair enough. Dan volg ik je.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Daarom noemde ik ook juist strafbedreiging, en niet daadwerkelijke straf. Dat de rechter diegene maar 6 maanden geeft staat op dat moment los van of diegene wel of geen verblijfsvergunning kan houden. Sterker nog, het is juist een voordeel, want het zorgt ervoor dat de ene rechter beslist over de straf en een andere over of diegene wel of niet zijn verblijfsvergunning mag houden. Dit soort uitspraken ben je dan kwijt.
Voor mij is de taaleis vooral van belang voor migranten die hier staatssteun krijgen terwijl ze dus de taal niet goed genoeg beheersen om werk te kunnen vinden. Dat geldt dan ook wel voor Polen of Roemenen lijkt me zo, maar die zullen hier meestal een paar maanden werken en dan de rest van het jaar geen staatssteun ontvangen. Die taaleis is voor mij meer een pressiemiddel om mensen over te halen toch terug te gaan naar het land van herkomst.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Schengen biedt ons naar mijn mening ook grote voordelen, dus dat zou ik niet doen. Schengen zorgt er (in mijn geval) bijvoorbeeld voor dat ik in heel Europa ingezet kan worden, en vice-versa.
[..]
Lijkt me goed.
[..]
Eens. Alleen eerstelijns familie, of hoe dat ook formeel genoemd wordt. Dus kinderen en partner.
[..]
Kan ik me in vinden, mits daar iets tijdelijks voor in de plaats komt. Je kunt niet van iemand die hier net heen komt verwachten dat ze voldoende geld hebben om een jaar lang alles van hun spaarrekening te pinnen terwijl er tegelijkertijd voldoende mensen zijn die die voordelen wel hebben. Gedurende dat jaar kunnen we prima de sociale zekerheid voor die mensen dragen (nadat ze geaccepteerd zijn in 't land). Ik zie dat vooral als een investering.
[..]
Het probleem is naar mijn mening vooral dat er heel veel mensen zijn die maar een paar maanden per jaar in Nederland werken. Denk aan telers, maar ook strandtenten die tegenwoordig steeds vaker buitenlandse studenten hebben. Voor die groep eisen we niet dat ze de taal beheersen, terwijl we dat wel in die eerste fase van anderen verwachten. Misschien anders verwoord: Indien je 3 jaar onafgebroken op een verblijfsvergunning in Nederland verblijft wordt van je verwacht dat je Nederlands op basisniveau beheerst.
Is toch ook niet te verklaren dat je hier 20 jaar kan wonen en nog geen fatsoenlijk woord Nederlands kan. Je ziet wel eens van die beelden uit Den Haag of Rotterdam. Daar zakt je broek van af. En daar betalen we dan levenslang voor.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Voor mij is de taaleis vooral van belang voor migranten die hier staatssteun krijgen terwijl ze dus de taal niet goed genoeg beheersen om werk te kunnen vinden. Dat geldt dan ook wel voor Polen of Roemenen lijkt me zo, maar die zullen hier meestal een paar maanden werken en dan de rest van het jaar geen staatssteun ontvangen. Die taaleis is voor mij meer een pressiemiddel om mensen over te halen toch terug te gaan naar het land van herkomst.
Uitgeprocedeerde veel eerder uitzetten, criminelen met een dubbel paspoort per direct. Lijkt mij een goed begin. Daarna kunnen we verder kijken.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar zullen de meningen over verschillen ‘wat hier niet hoort’
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.
Remigratie heeft natuurlijk betrekking op mensen die hierheen zijn gemigreerd en die men om wat voor reden dan ook het liefst weer ziet vertrekken naar het land van herkomst. Maar feitelijk praat het gros van de mensen gewoon over deportatie van mensen die al dan niet gerechtigd zijn om hier te verblijven of zelfs hier geboren en getogen zijn naar maakt niet uit waar, als het maar niet Nederland is.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kun je definiëren wat je bedoelt met remigratie? In je voorbeelden spreek je over verplicht, waarheen?
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral dat je nogal wat wetgeving en verdragen overhoop moet gooien om op basis van arbitraire criteria als een RAL-kleurenwaaier al dan niet te besluiten tot het gedwongen deporteren van mensen naar een of andere locatie buiten Nederland, of zelfs maar binnen Nederland. Ik ben niet zo geïnteresseerd in 'boehoe links'-geneuzel verder.
Het deporteren naar een locatie buiten Nederland was ook niet hetgeen waar mijn post primair over ging, maar dat het in de basis ook gewoon gaat om Nederlands wiens voorouders 1 of meer generaties geleden zijn geïmmigreerd natuurlijk. Als ik het stamboomonderzoek dat mijn oma ooit heeft laten doen moet je daar bij mij voor terug naar de 17e eeuw toen mijn voorouders vanuit Duitsland naar Nederland zijn gemigreerd.
Je kunt vreemdelingen gewoon ongewenst verklaren. Sterker nog, dat kan nu al en gebeurt nu al. Maar voor arbitrair deporteren op basis van een Foktribunaal ontbreekt natuurlijk elke juridische basis.
Ah, als het een beetje inhoudelijk wordt haken we af en gooien we er gewoon een oneliner met wat smileys tegenaan. Zo ken ik Fok weer. Het is ook met een enkele uitzondering ook echt wel een verzameling hersendooien en opzichtige trolletjes geworden.quote:
Nou ja, er zijn natuurlijk wel zo’n 40 tot 45 precedenten te noemen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral dat je nogal wat wetgeving en verdragen overhoop moet gooien om op basis van arbitraire criteria als een RAL-kleurenwaaier al dan niet te besluiten tot het gedwongen deporteren van mensen naar een of andere locatie buiten Nederland, of zelfs maar binnen Nederland. Ik ben niet zo geïnteresseerd in 'boehoe links'-geneuzel verder.
Het deporteren naar een locatie buiten Nederland was ook niet hetgeen waar mijn post primair over ging, maar dat het in de basis ook gewoon gaat om Nederlands wiens voorouders 1 of meer generaties geleden zijn geïmmigreerd natuurlijk. Als ik het stamboomonderzoek dat mijn oma ooit heeft laten doen moet je daar bij mij voor terug naar de 17e eeuw toen mijn voorouders vanuit Duitsland naar Nederland zijn gemigreerd.
Je kunt vreemdelingen gewoon ongewenst verklaren. Sterker nog, dat kan nu al en gebeurt nu al. Maar voor arbitrair deporteren op basis van een Foktribunaal ontbreekt natuurlijk elke juridische basis.
Alle gekheid op een stokje, er mag wat mij betreft echt wel streng opgetreden worden tegen mensen die al dan niet een verblijfsvergunning hebben gekregen en vervolgens besluiten zich eens flink te misdragen. Daar missen we in dit land echt helemaal niets aan. Maar laten we wel wezen, het gaat hier veelal niet om asielzoekers, arbeidsmigranten of studenten. Het is een algehele haat jegens Nederlanders met een migratieachtergrond die de basis vormt voor dit topic en bijbehorende tirades. En dan heb je toch een juridissch wat lastigere kwestie, zwakzinnigen op Fok ten spijt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn natuurlijk wel zo’n 40 tot 45 precedenten te noemen.
En Poetinlovers over de Russische grens droppen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Makkelijk. Trumpfans beschuldigen van landverraad en ze de keuze bieden levenslang of opzouten naar murica.
Ik zou beginnen met mensen uitzetten die elkaar "broer" of "broeder" noemen maar in werkelijkheid geen broers zijn. Ik denk dat je daarmee al een behoorlijke mooie vangst hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar zullen de meningen over verschillen ‘wat hier niet hoort’
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.
En welk wetsartikel wil je gebruiken om dit te rechtvaardigen?quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met mensen uitzetten die elkaar "broer" of "broeder" noemen maar in werkelijkheid geen broers zijn. Ik denk dat je daarmee al een behoorlijke mooie vangst hebt.
van de Amerikanenquote:
terug naar Bulgarije allemaal , ook de Nigerianenquote:
Noodwetquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En welk wetsartikel wil je gebruiken om dit te rechtvaardigen?
En waar wil jij die noodwet mee rechtvaardigen?quote:
Bedreiging van openbare orde door mensen die elkaar broer / broeder noemenquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waar wil jij die noodwet mee rechtvaardigen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |