Daar zullen de meningen over verschillen ‘wat hier niet hoort’quote:
Kun je definiėren wat je bedoelt met remigratie? In je voorbeelden spreek je over verplicht, waarheen?quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:30 schreef TAmaru het volgende:
Hoe kunnen we remigratie het beste organiseren? Mensen geld geven om weg te gaan, lastpakken uitzetten of gewoon sociale voorzieningen afpakken van mensen die bijv. geen Nederlands spreken?
Je bent op zoek naar een antwoord waar je het op voorhand toch al niet mee eens bent en dus niet gaat accepteren. Dus wat wil je nou preciesquote:Op woensdag 22 juli 2026 07:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar zullen de meningen over verschillen ‘wat hier niet hoort’
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.
Flauwekul, hij moet concreter zijn in welke mensen volgens hem dan moeten remigreren.quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je bent op zoek naar een antwoord waar je het op voorhand toch al niet mee eens bent en dus niet gaat accepteren. Dus wat wil je nou precies? Vragen om te vragen.
Beginnen met het afschaffen van een eeuwigdurende verblijfsstatus voor alles wat binnen komt. 3 of 5 jaar vergunningen uit gaan geven en alleen voor mensen uit bewezen conflictgebieden. Deze zijn te verlengen per 3 of 5 jaar.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:30 schreef TAmaru het volgende:
Hoe kunnen we remigratie het beste organiseren? Mensen geld geven om weg te gaan, lastpakken uitzetten of gewoon sociale voorzieningen afpakken van mensen die bijv. geen Nederlands spreken?
Remigatie betekent over het algemeen het terugkeren van migranten naar hun eigen land.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kun je definiėren wat je bedoelt met remigratie? In je voorbeelden spreek je over verplicht, waarheen?
Als je dat 2e doet beperk je de instroom al gigantisch. De meesten komen alleen naar West-Europa voor het sociale stelsel.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:30 schreef TAmaru het volgende:
Ssociale stelsel aanpakken. De hele familie gaat niet overkomen als ze geen gratis geld krijgen hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Overigens
Zolang de grenzen nog open zijn, en we asielzoekers en gezinshereniging toelaten, is remigratie stimuleren gewoon dweilen met de kraan open.
Dank voor die uiteenzetting.quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Remigatie betekent over het algemeen het terugkeren van migranten naar hun eigen land.
Ik denk dat er verschillende groepen mensen zijn waar het hier om gaat.
1. Illegalen (en daar reken ik ook asielzoekers toe).
2. Nieuwe Nederlanders die niet goed geļntegreerd zijn (geen Nederlands spreken), niet werken en/of crimineel gedrag vertonen of overlast veroorzaken.
3. Andere nieuwe Nederlanders die misschien wel weg willen omdat ze zich niet zo verwant voelen met NL maar hier alleen zijn voor het gratis geld en de gratis woning.
Het lijkt me duidelijk dat er verschillende mogelijkheden zijn op remigratie:
1. Mensen verzoeken om terug te gaan naar eigen land.
2. Mensen geld bieden om terug te gaan naar eigen land.
3. Mensen verplicht uitzetten naar eigen land.
4. Mensen uitzetten naar een derde land.
5. Mensen op dwingende wijze overhalen om terug te gaan.
Punt 4 kan bijvoorbeeld worden geprobeerd bij mensen zonder papieren van wie het herkomstland niet meewerkt aan terugkeer. Bijvoorbeeld uitzetten naar een Afrikaans land.
Bij punt 5 kun je denken aan het korten van uitkeringen/toeslagen voor mensen die de taal niet spreken en niet hard genoeg op zoek zijn naar werk.
Bij punt 3 kun je denken aan criminelen of overlastgevers.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor die uiteenzetting.
Pleeg jij een misdrijf waar een strafbedreiging van 4 jaar of meer op staat, dan wordt je verblijfsvergunning opnieuw tegen het licht gehouden.
[
Ik ben het met bepaalde punten eens en bepaalde punten oneens.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor die uiteenzetting.
Ik denk dat het duidelijk is dat er een hoop systematische problemen zijn in de gehele keten die dit lastig maken. Als we dat even volledig negeren zou dit denk ik wel (redelijk) eerlijk zijn:
• Mensen die hier komen om een oorlog te ontvluchten zijn welkom om asiel aan te vragen, waarna op Europees niveau gekeken wordt of we die mensen hier tijdelijk kunnen huisvesten. Die huisvesting is dan tot die oorlog beslecht is, of tot er een veilig en wenselijk ander onderkomen gevonden kan worden.
• Een verblijfsvergunning is van tijdelijke aard en onderhevig aan beperkingen. Pleeg jij een misdrijf waar een strafbedreiging van 4 jaar of meer op staat, dan wordt je verblijfsvergunning opnieuw tegen het licht gehouden.
• Een verblijfsvergunning is afhankelijk van je bijdrage aan de staat. Na het verkrijgen van je verblijfsvergunning heb je (bijvoorbeeld) 12 maanden de tijd om betaald werk te vinden. Vind je dat niet binnen 12 maanden of wordt duidelijk dat je daar geen intentie in hebt, wordt een procedure bij de rechter gestart om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
• Mocht je je baan verliezen start het traject om een baan te krijgen weer en heb je een jaar de tijd om een nieuwe baan te vinden, waarna het weer richting rechter gaat.
• Een tijdelijke verblijfsvergunning wordt na 10 jaar (bewezen) positieve bijdrage (bijv door te werken) omgezet naar een definitieve.
• Gezinsmigratie lijkt me logisch. Als jij probeert een beter leven te beginnen doe je dat voor je gezin, niet alleen voor jezelf.
• Ik hecht niet zo heel veel waarde aan de taal. Als je naar de gemiddelde grote stad gaat spreekt een groot deel ervan Engels, ook omdat we zoveel seizoenswerkers hebben. Doe gewoon je best, probeer te integreren en doe gewoon een beetje mee. Ik verwacht niet van iemand dat ze hun huidige geloof of wat ook afzweren, maar ik verwacht wel dat ze zich aan onze normen en waarden houden.
• Dubbele paspoorten heb ik niet zo'n moeite mee, mits het andere land er ook niet van die rare eisen op nahoudt. Je zou per land moeten bepalen welke paspoorten wel of niet gecombineerd kunnen worden.
Ik ben geen voorstander van mensen ergens anders droppen, of mensen aan hun lot overlaten. Op het moment dat iemand hier komt voor hulp vind ik dat we die hulp moeten proberen te bieden. Als duidelijk wordt dat we diegene niet kunnen helpen kunnen we diegene overdragen aan iemand die dat wel kan. Als duidelijk wordt dat diegene niet geholpen kan worden, sturen we diegene terug.
Als je nu geen inhoudelijke reactie hebt, reageer dan niet. Dan kom je een stuk minder dom over.quote:
https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2Fquote:Op woensdag 22 juli 2026 09:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je nu geen inhoudelijke reactie hebt, reageer dan niet. Dan kom je een stuk minder dom over.
Onder misdrijven waar een strafbedreiging van 4 jaar of meer op staat (oftewel, straffen waarvoor je in voorlopige hechtenis genomen kunt worden) vallen (lijst dmv Gemini gemaakt van Rechtspraak.nl):
• Diefstal (mits gepaard met geweld, in vereniging of ‘s nachts: artikel 311 Sr
• Zware mishandeling (artikel 302 Sr)
• Wapengebruik (Wet wapens en munitie)
• Verkrachting (artikel 242 Sr)
• Doodslag (artikel 287 Sr)
• Afpersing (artikel 317 Sr)
• Inbraak (artikel 311 Sr)
Schengen biedt ons naar mijn mening ook grote voordelen, dus dat zou ik niet doen. Schengen zorgt er (in mijn geval) bijvoorbeeld voor dat ik in heel Europa ingezet kan worden, en vice-versa.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben het met bepaalde punten eens en bepaalde punten oneens.
Ik zou zeggen:
-verblijfsvergunningen op basis van oorlog in het thuisland of andere dringende redenen kunnen inderdaad verstrekt worden maar telkens voor een beperkte periode, waarna de persoon in kwestie wel weer moet terugkeren zodra het enigszins veilig is in een deel van het thuisland. Maar ik zou dit echt willen beperken; dat kan ook gemakkelijk door grenscontroles en eventueel gesloten grenzen (=uit Schengen stappen), maar ik weet dat veel mensen daar geen voorstander van zijn.
Lijkt me goed.quote:-mensen mogen van mij Nederlander worden als ze 10 jaar onafgebroken belasting hebben betaald en de taal goed beheersen
Eens. Alleen eerstelijns familie, of hoe dat ook formeel genoemd wordt. Dus kinderen en partner.quote:-gezinsmigratie lijkt me tot op zekere hoogte logisch ja, maar als de regels om hier binnen te komen toch al streng zijn, zal dat best beperkt zijn. Ook mogen er daarna geen ouders, ooms, broers, zussen etc. overkomen.
Kan ik me in vinden, mits daar iets tijdelijks voor in de plaats komt. Je kunt niet van iemand die hier net heen komt verwachten dat ze voldoende geld hebben om een jaar lang alles van hun spaarrekening te pinnen terwijl er tegelijkertijd voldoende mensen zijn die die voordelen wel hebben. Gedurende dat jaar kunnen we prima de sociale zekerheid voor die mensen dragen (nadat ze geaccepteerd zijn in 't land). Ik zie dat vooral als een investering.quote:-sociale huur en uitkeringen voor nieuwkomers die nog nooit belasting hebben betaald worden afgeschaft
Het probleem is naar mijn mening vooral dat er heel veel mensen zijn die maar een paar maanden per jaar in Nederland werken. Denk aan telers, maar ook strandtenten die tegenwoordig steeds vaker buitenlandse studenten hebben. Voor die groep eisen we niet dat ze de taal beheersen, terwijl we dat wel in die eerste fase van anderen verwachten. Misschien anders verwoord: Indien je 3 jaar onafgebroken op een verblijfsvergunning in Nederland verblijft wordt van je verwacht dat je Nederlands op basisniveau beheerst.quote:-je kunt inderdaad zeggen dat in de grote steden veel mensen alleen Engels spreken, maar veel van die mensen zullen wel werken in Nederland. Ik vind dat taal in elk geval als een middel moet worden gebruikt om mensen die niet werken hun uitkering af te pakken, omdat ze niet hard genoeg op zoek zijn naar werk of daarop geen kans maken omdat ze slecht Nederlands spreken. Wat mij betreft gaat het ook voor Nederlanders gelden. Wie het Nederlands niet beheerst, doet gewoon geen serieuze poging om aan het werk te komen en krijgt dus ook geen geld.
-dubbele paspoorten maken mij ook niet uit; sterker nog het lijkt me een voordeel dat je mensen dan het Nederlanderschap kunt afpakken en kunt terugsturen naar het thuisland als ze iets verkeerd doen
Daarom noemde ik ook juist strafbedreiging, en niet daadwerkelijke straf. Dat de rechter diegene maar 6 maanden geeft staat op dat moment los van of diegene wel of geen verblijfsvergunning kan houden. Sterker nog, het is juist een voordeel, want het zorgt ervoor dat de ene rechter beslist over de straf en een andere over of diegene wel of niet zijn verblijfsvergunning mag houden. Dit soort uitspraken ben je dan kwijt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
https://www.hln.be/buiten(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
D66 rechters
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |