SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Omgevallen tuinstoelquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:00 schreef INViCTuS het volgende:
Benieuwd naar de terreur buien morgen hier. Estofex level 2
Ja level 3 bij estofexquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:03 schreef cinderloom het volgende:
Noodweer op komst in Italië woensdagavond;
https://www.weeronline.nl(...)lijk-in-Noord-Italie
Ja level 3 bij estofexquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:03 schreef cinderloom het volgende:
niet in nederlandquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:00 schreef INViCTuS het volgende:
Benieuwd naar de terreur buien morgen hier. Estofex level 2
Warme mediterrane lucht klotst daar perfect tegen Alpiene lucht aan. Recipe for disasterquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:47 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Waarom gaat het daar zovaak mis? Ligging gevoelig?
Ik zit in de Alpenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja level 3 bij estofex
[..]
niet in nederland
WE NEED PICTURES!!quote:Op woensdag 15 juli 2026 06:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit in de Alpen. Level 2 gebied
Dat is eigenlijk elk jaar wel een paar keer in de zomer.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:03 schreef cinderloom het volgende:
Ok dan. Voor wat perspectief. Zondag t/m donderdag zijn jullie maxima overdag lager dan onze minima hier s'nachts.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:36 schreef kilon het volgende:
Wat een heerlijke pluim is dit zeg.
[ afbeelding ]
Nu moet er enkel nog wat neerslag gaan vallen. Om iedereen tevreden te houden gewoon snachts dan, enkele uren zachte regen aub.
Yes! dan kan weer ff die schijthitte uit mijn appartement verdwijnen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:36 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
Nu moet er enkel nog wat neerslag gaan vallen. Om iedereen tevreden te houden gewoon snachts dan, enkele uren zachte regen aub.
Kunnen de muren zich weer klaar maken voor een volgende hitte periode. Alhoewel nog veel onzekerheid of due er komt geloof ikquote:Op woensdag 15 juli 2026 10:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yes! dan kan weer ff die schijthitte uit mijn appartement verdwijnen.
Hebben we alleen augustus eigenlijk nog.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:10 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kunnen de muren zich weer klaar maken voor een volgende hitte periode. Alhoewel nog veel onzekerheid of due er komt geloof ik
Jankpluimquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:36 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
Auto's zien veranderen in poffertjes pannenquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk elk jaar wel een paar keer in de zomer.
Als kind daar ook veel vakanties doorgebracht en onze tent was wel eens weggewaaid, alles kletsnat en doorweekt.
Heb het idee dat men zich er nu ook wel drukker over maakt.
Oosten 22-23. Prima weer om te werken buitenquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:36 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
Geniet ervan! Ik weet niet of je ervan houdt, maar Oostenrijk heeft ook eckte wijnpareltjesquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oosten 22-23. Prima weer om te werken buiten
Net al bui gehad. Berg zo af en richting dal. Daar mooi poar neem'n.
Vanochtend was het best wel zeikweer hier ook ja. Nu weer veel blauw in de luchtquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oosten 22-23. Prima weer om te werken buiten
Net al bui gehad. Berg zo af en richting dal. Daar mooi poar neem'n.
Hier in Brand amper regen gehadquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vanochtend was het best wel zeikweer hier ook ja. Nu weer veel blauw in de lucht
Ja hier geen overvloed ook ofzo, maar was niet heel uitnodigend met wat regen erbij. Morgen is het beter zeggen zequote:
Dramaquote:Op woensdag 15 juli 2026 15:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd hoe augustus gaat zijn.
Ik kies voor 'niet te overdreven temps'. 20 á 22 graden is genoeg. Liefst met wat leuke wolkjes en af en toen een gestage regenbui.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Drama![]()
Of gewoon kut (lees, pokke hitte).
Of gewoon lekker! (Niet te overdreven temps)
Dit klinkt als muziek in de orenquote:Op woensdag 15 juli 2026 16:36 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik kies voor 'niet te overdreven temps'. 20 á 22 graden is genoeg. Liefst met wat leuke wolkjes en af en toen een gestage regenbui.
Maand lang 24-26 met lv van 30% is dik in orde. Mag ook tot eind septemberquote:Op woensdag 15 juli 2026 16:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Drama![]()
Of gewoon kut (lees, pokke hitte).
Of gewoon lekker! (Niet te overdreven temps)
Ik vind het wel heerlijk om dat zomergevoel zo 's ochtends te hebben. Meteen alles open, makkelijk naar buiten voor de echte warmte komt.quote:
's Morgens vroeg wakker wordenquote:Op woensdag 15 juli 2026 16:39 schreef mitt het volgende:
[..]
Ik vind het wel heerlijk om dat zomergevoel zo 's ochtends te hebben. Meteen alles open, makkelijk naar buiten voor de echte warmte komt.
hontquote:Op woensdag 15 juli 2026 16:46 schreef Twieki het volgende:
[..]
's Morgens vroeg wakker wordenlopen met de hond terwijl 't buiten nog maar 16 graden is.
En de dauw op de velden. De geur van een frisse ochtend.
En als je mazzel hebt, is het gras in de buurt net gemaaid en word je extra verwend.
![]()
Fuck die klamme zooi.
Vind het wel meevallen. Niet perfect, maar ook niet mokervies.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Lv 30% volgens de APP maar het voelt mokervies @:nattekat
quote:Noordzee nog nooit zo warm in midden juli
De Noordzee is uitzonderlijk warm. Woensdagochtend om 08.00 uur was het zeewater bij een KNMI-meetstation voor de Zuid-Hollandse kust 20,4 graden Celsius, een record voor de tijd van het jaar. Voor de zee geldt sinds 24 mei een hittegolf.
Omdat het weer boven Nederland nu onder invloed is van een hogedrukgebied, leidt de warme zee nog niet tot wolkenvorming, zegt een KNMI-woordvoerder. In het najaar kan een warme zee voor heftigere regenbuien zorgen.
De Noordzee is sinds de jaren tachtig ongeveer een halve graad Celsius per decennium opgewarmd. Meer dan 90 procent van de extra hitte die wereldwijd door het broeikaseffect wordt vastgehouden, wordt opgenomen door zeeën en oceanen.
De opwarming zorgt voor een verschuiving van het leven in de zee. Zeedieren die normaal in zuidelijker en warmer water leven, komen naar Nederland; vissen die van kouder water houden, zoals haring, trekken noordwaarts.
Dat gaat straks een interessante herfst worden, vooral voor het westen van het land.quote:
Voor de zee geldt sinds 24 mei een hittegolf?quote:
Aantal keren 18 vind ik ook echt geen ramp. Wel echt zin in de herfst, lekker die donkere dagen, rode bladeren, etc.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:36 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik kies voor 'niet te overdreven temps'. 20 á 22 graden is genoeg. Liefst met wat leuke wolkjes en af en toen een gestage regenbui.
quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor de zee geldt sinds 24 mei een hittegolf?![]()
![]()
Man man man 🤦🤡
En 20.4 graden is toch niet heel warm ofzo
quote:Wetenschappers spreken van een mariene hittegolf als de zeewatertemperatuur minstens vijf dagen achter elkaar ver boven de waarde uitkomt die je normaal voor die tijd van het jaar mag verwachten (warmer dan 90 procent van alle dagen).
Wel 5 hele dagen. Poeh Poehquote:
Dit dus, geen klamme gedoe meer als je je even moet inspannen enzoquote:Op woensdag 15 juli 2026 16:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maand lang 24-26 met lv van 30% is dik in orde. Mag ook tot eind september
Ja in de ochtend is het heerlijk, alleen vanmorgen was het toch wel partij vochtig hoor!quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:39 schreef mitt het volgende:
[..]
Ik vind het wel heerlijk om dat zomergevoel zo 's ochtends te hebben. Meteen alles open, makkelijk naar buiten voor de echte warmte komt.
Hier is de vochtigheid 64% bij temp van 23,1gr...het is me een partij klam hoorquote:Op woensdag 15 juli 2026 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen. Niet perfect, maar ook niet mokervies.
Ja joh, alles moet tegenwoordig overdreven worden om mensen in paniek te laten brengen...want snel je voor dat het water straks gaat koken!quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel 5 hele dagen. Poeh Poeh
Vind dat echt een beetje overdreven allemaal om het dan een hittegolf te noemen.
38% bij 27quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier is de vochtigheid 64% bij temp van 23,1gr...het is me een partij klam hoor
Tja dat heb je met straffe wind uit het noordoosten en dus vanaf de Waddenzee
68% bij 22,4gr.quote:
Alsof iemand een scheet laat met een ijsklontje in de reet?quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
Heerlijke keiharde koele wind inmiddels.
Dat moet in je aard liggen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
68% bij 22,4gr.
Op zich nu wel te doen trouwens, zolang je maar niet te pleuris gaat werken.
Eerste dagen nieuwe werkweek ook wel. Veelal 22-24 hier. Maandag t/m donderdag iig. Prima welquote:Op woensdag 15 juli 2026 19:38 schreef heywoodu het volgende:
Eindelijk weer eens naar de verwachtingen gekeken, wat ziet het weekeinde er prettig uit![]()
quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:11 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf woensdag wordt het veelal weer 25+. We mogen niet volop klagen deze zomer.
Heftig dit.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
Uhm...het regent echt hard
Onze arme konijnen waren lekker buiten aan het spelen en ik had mijn boek nog buiten liggen.
WaarTF komt dit ineens vandaan?
Van boven.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
Onze arme konijnen waren lekker buiten aan het spelen en ik had mijn boek nog buiten liggen.
Regen?quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ja ff niet zo overdreven heet!quote:
Welnee. Blijft droog de komende tijd. En volgende week 23-27 graden. Of vind je dat al fris? Of misschien woon je op een waddeneiland.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ff niet zo overdreven heet!![]()
Komt wel een frisse week aan..tis dan ook weer alles of niets hier in dit land
Ohh..en regen zo...![]()
Kijk ff de radarquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Welnee. Blijft droog de komende tijd. En volgende week 23-27 graden. Of vind je dat al fris? Of misschien woon je op een waddeneiland.
Van dat natte spul wat uit de lucht valt en waardoor veel mensen ineens niet meer normaal kunnen autorijden.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Regen?
Sorry, volg even niet waar je nu naar refereert.... Graag een iets gedetailleerde beschrijving?
As you wish. Een situatieschets:quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Regen?
Sorry, volg even niet waar je nu naar refereert.... Graag een iets gedetailleerde beschrijving?
Vanaf woensdag alweer richting 25 in Oost en Zuid Nederland. Vanaf zaterdag 21-23, wat op zich prima is.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Kijk ff de radarzwaar bewolkt ook al bij mij en bij staat er 20 op voor komende week, ja dat vind ik fris zeker na deze hete weken. Hoop dat het zo rond 24 gaat komen maar dat is ri het weekend vermoedelijk pas.. kan gelukkig nog elke dag veranderen.
Arme konijntjesquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
As you wish. Een situatieschets:
[ afbeelding ]
Opzeker...ze hebben extra witlof gekregen.quote:
Ja dat doe ik dus. Maar zal er wel aan liggen waar je woont. Hier in de Limburgse woestijn blijft het gewoon zomer. En droog.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Kijk ff de radarzwaar bewolkt ook al bij mij en bij staat er 20 op voor komende week, ja dat vind ik fris zeker na deze hete weken. Hoop dat het zo rond 24 gaat komen maar dat is ri het weekend vermoedelijk pas.. kan gelukkig nog elke dag veranderen.
Elke zomer gaat de boeken inquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:59 schreef cinderloom het volgende:
Een week vakantie in eigen land.
Een week heerlijk weer gehad van opstaan tot naar bed gaan.
Ik denk dat zomer 2026 voor mij, maar ook voor velen anderen, de geschiedenisboeken in gaat
Het is maar twee weekjes echt warm geweest, maar tegenwoordig worden we geleefd door angstquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:59 schreef cinderloom het volgende:
Een week vakantie in eigen land.
Een week heerlijk weer gehad van opstaan tot naar bed gaan.
Ik denk dat zomer 2026 voor mij, maar ook voor velen anderen, de geschiedenisboeken in gaat
Ja daar woon ik nietquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf woensdag alweer richting 25 in Oost en Zuid Nederland. Vanaf zaterdag 21-23, wat op zich prima is.
Maar op 2 mindere weken begin juni na is het tot nu toe wel eens een keer een prima zomer, ja. Die intense hitte mocht wel een tandje minder, maar denk toch beter dan een verdwaalde dag dat het maar 12-14 graden zou worden
De Biltquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat doe ik dus. Maar zal er wel aan liggen waar je woont. Hier in de Limburgse woestijn blijft het gewoon zomer. En droog.
effies goed voor de tuin,quote:
Hahah vooral die laatste zin doet het hemquote:Op donderdag 16 juli 2026 11:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
effies goed voor de tuin,
zwembad weer vol
regentonnen weer aangevuld
hottub gevuld
vogelbakjes weer vol
moestuin groeit weer als kool
bokashi emmer weer schoon
leuke blonde buuv deed regendans
topweer
quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
Hier vandaag weer Estofex level 2. Eind middag en avond weer beste terreur buien mogelijk
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
'hier' zegt altijd bijzonder weinig op een forum.
Verkeerde regendans?quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er ligt hier precies een regengebied boven dat, op-de-plaats-rust, rondjes draait
Is dit een soort wrede straf? Hebben we iets verkeerds gedaan?
Brand - Vorarlberg - Oostenrijkquote:
We voeren nog steeds veel te veel afquote:Op donderdag 16 juli 2026 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)r-eerlijke-verdeling
Haha. Nederland heeft een watertekort. Spanje niet.@:rambodirk
Met je eens. Met geluk bedoel ik dan echt mooi zomerweer van opstaan tot naar bed gaan. Dit weer van afgelopen week heeft mijn weekje vakantie mooier gemaakt. Maar wellicht komt dat ook omdat ik de rest van de warme periodes thuis ben en dan vind ik warmte een stuk minder fijnquote:Op donderdag 16 juli 2026 11:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is maar twee weekjes echt warm geweest, maar tegenwoordig worden we geleefd door angst
Toen ik huis verbouwde in 2019 was het pas warm
Kutboeren.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)r-eerlijke-verdeling
Haha. Nederland heeft een watertekort. Spanje niet.@:rambodirk
Nee hoor, dat doen we grotendeels zelf en het feit dat we ooit met 15 miljoen waren en nu met 17 ofzoquote:Op donderdag 16 juli 2026 17:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is toch zo. Die verkloten de hele waterhuishouding.
18quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen we grotendeels zelf en het feit dat we ooit met 15 miljoen waren en nu met 17 ofzo
Ze zullen nooit gaan zeggen dat Nederland eigenlijk overbevolkt en veel te vol is.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen we grotendeels zelf en het feit dat we ooit met 15 miljoen waren en nu met 17 ofzo
Mwah, wel wat gerommel en beetje geflits (gezien). Meeste gaat over Duitsland en trekt ook steeds verder weg. Matig.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ze zullen nooit gaan zeggen dat Nederland eigenlijk overbevolkt en veel te vol is.
Valt tegen met onweer hier. Paar donders en bietje regen. Rest allemaal ten noorden. Volgens mij heeft @:geschiedkundige meer geluk
Boeeeequote:Op donderdag 16 juli 2026 21:50 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een heerlijk afgeknabbelde anti-zomer pluim.
Even bijkomen, zullen we maar zeggen.
Oosten gelukkig iets warmer. Zaterdag t/m dinsdag 22-23. Prima temperatuur. Daarna loopt het alweer wat op. Mooie koele nachten is dus ideaalquote:
Eerst nog augustus, Patrick! Nazomer mag komen in oktober. Goldener oktober de hele maand 18-20 graagquote:Op vrijdag 17 juli 2026 01:25 schreef Elan het volgende:
Goddelijke pluim voor eind juli.
Nog een week regen er bij en laat dan de nazomer maar beginnen.
Boh, even genieten nu het eindelijk weer een paar dagen achter elkaar kanquote:Op donderdag 16 juli 2026 21:50 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Bij komen van wat?quote:Op donderdag 16 juli 2026 21:50 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, van wat? Hitte boven de 30 was voornamelijk in Zuid en Zuidwest Nederland. Misschien de hoge luchtvochtigheid her en der?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij komen van wat?![]()
Hier in het noorden viel het gelukkig wel mee hoor
Op dak 20,3 (vantage vue) en achtertuin 21,1 (vp2) momenteel![]()
*belt Hans af: zuruck und sofort jaquote:
Weet ik tochquote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, van wat? Hitte boven de 30 was voornamelijk in Zuid en Zuidwest Nederland. Misschien de hoge luchtvochtigheid her en der?
Voor oost Nederland komende week elke dag wel zo'n 22 graden t/m woensdag. Prima weer om weer te gaan werken. Niet heet en gelukkig niet onder de 20. 5 weken werken en dan weer 2 weken vrij
Bijna iedereen is op vakantie nu.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:14 schreef Viesdik het volgende:
Ik heb soms echt het idee dan mensen massaal binnenblijven als het code geel is.
Af en toe maak ik een mooie fietstocht en valt het me op dat het vaak akelig stil en rustig is op de weg.
Ik mis spelende kinderen op straat, straatfeesten, braderieën, bbq's in tuinen en ga zo die verder..
Soms is het net alsof je fiets in een spookstad.
Zitten die mensen dan allemaal angstig binnen?
Nu was het wel die avond toen Engeland Argentinië was.. maar toch.. met zulk mooi weer verwacht je veel mensen buiten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 16 juli 2026 21:50 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het ligt waar je woont. Ik kan kinderen buiten horen spelen, eergisteren toen ik boodschappen deed waren alle terrassen vol, kinderen die bij dat waterfontein wat ze hier hebben lekker aan het spelen waren.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:14 schreef Viesdik het volgende:
Ik heb soms echt het idee dan mensen massaal binnenblijven als het code geel is.
Af en toe maak ik een mooie fietstocht en valt het me op dat het vaak akelig stil en rustig is op de weg.
Ik mis spelende kinderen op straat, straatfeesten, braderieën, bbq's in tuinen en ga zo die verder..
Soms is het net alsof je fietst in een spookstad.
Zitten die mensen dan allemaal angstig binnen?
Nu was het wel die avond toen Engeland Argentinië was.. maar toch.. met zulk mooi weer verwacht je veel mensen buiten.
Ja, valt weinig tot niet te klagen eigenlijk. Soms iets lagere luchtvochtigheid gewenst.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
De ene prachtige zomerdag na de andere. En 's avonds lekker de tuin sproeien. Love it.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
De ene prachtige zomerdag na de andere. En 's avonds lekker de tuin sproeien. Love it.
Welke sproeier heb je?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Yupquote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:30 schreef THEFXR het volgende:
Ik snap niks waterverbod, wij hebben het meeste water in NL.
Beheren ze dat gewoon verkeerd?
20 tot 25 is niet koud te nemen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:52 schreef Elan het volgende:
Wel sneu precies een kouputje nu net de vakanties begonnen zijn in grote delen van het land.
In Limboland misschien maar hier in het midden amper 20 graden de rest van de week.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
20 tot 25 is niet koud te nemen.
Juist ideaal.
Aangename warmte waarbij je nog vanalles kunt ondernemen zonder je loom te voelen.
En 's nachts ook fatsoenlijk kunnen slapen.
Denk dat veruit de meeste mensen dat prefereren tov 30+
Hier in het oosten zo te zien 21/22. Op zich prima. Vanaf donderdag/vrijdag loopt het alweer op.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
In Limboland misschien maar hier in het midden amper 20 graden de rest van de week.
Op zich geen schandalig lage temperaturen, maar als je net een maand met vrijwel aaneengesloten warmte gehad hebt is het een beetje een bummer als je op de camping staat.
Regio Nijmegen zit ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
In Limboland misschien maar hier in het midden amper 20 graden de rest van de week.
Op zich geen schandalig lage temperaturen, maar als je net een maand met vrijwel aaneengesloten warmte gehad hebt is het een beetje een bummer als je op de camping staat.
Hier idem.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:23 schreef Pvt.Webster het volgende:
19 graden buiten, 26 binnen. Volgens mij kan alles wel open nu, warmte is echt in de muren gekomen afgelopen twee weken
Vanaf 6 juli (na een weekje koeler te zijn geweest na die extreme periode):
28, 27, 22, 26, 28, 30 (x5), 29 en vandaag 26. En dan snachts een graad of 18 echt pas aan het einde van de nacht.
Idd, weekje rust scheelt al veel.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier idem.
Als ik de mobairco uit heb, loopt het ook weer op naar de 26.
Heb nu wel alles open staan en de airco uit, om toch wat circulatie te hebben.
Gelukkig tot en met volgende week zondag 20-25 graden hier, waarvan het gros 20-22 is.
Dus voldoende om door te waaien en de warmte uit de muren te krijgen.
Een beetje regen zou ook wel helpen. Dak afkoelenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd, weekje rust scheelt al veel.
Hier voelt hittegolf 3 alsof het een lange periode van warmte was steeds zwaarderquote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:39 schreef C64 het volgende:
Na die extreme periode niet echt last gehad van hitte. Jullie wel? Die periode was echt next level. Vooral met die bizarre hoge luchtvochtigheid. Gecombineerd met de langste dag van het jaar.
Aircootje installeren al is het een mobiele.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Hier voelt het al hittegolf 3 alsof het lange periode van warmte was steeds zwaarderik ben wanneer ik dat kon binnen gebleven beide (buiten) was niet te harde van de warmte, echt last van de warmte mbt slapen en dagelijks leven.
Vooral zaterdag was even matig, weekeindje weg met collega's en Duitsland was nog wat warmer, maar de hele dag etteren met waterpistolen maakt gelukkig een heleboel goedquote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:39 schreef C64 het volgende:
Na die extreme periode niet echt last gehad van hitte. Jullie wel? Die periode was echt next level. Vooral met die bizarre hoge luchtvochtigheid. Gecombineerd met de langste dag van het jaar.
Die uitschieters naar een graad of 8 in de nachtquote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:44 schreef C64 het volgende:
[..]
Aircootje installeren al is het een mobiele.
Hitte is ook niet heel ver weg en de komende periode lijkt toch vooral tijdelijke verlichting.
[ afbeelding ]
Dauwtemperaturen waren wel wat gunstiger in de afgelopen dagen, dus gevoelsmatig was de warmte beter te doen. Maar toch wordt de woning echt een warm hol.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:39 schreef C64 het volgende:
Heb geprobeert maar werkte maar in 1 kamer en de rest van het huis werd warmer. Echt ook hoge luchtvochtigheid last van gehad. En ik hou de wind in de gaten maar nachts neemt de wind af dat valt tegen met doorluchtenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:44 schreef C64 het volgende:
[..]
Aircootje installeren al is het een mobiele.
Hitte is ook niet heel ver weg en de komende periode lijkt toch vooral tijdelijke verlichting.
[ afbeelding ]
Met deze pluim is toch sowieso weinig mis? Overdag 22-24 en nachten 10-12. Veel beter ga je niet krijgenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die uitschieters naar een graad of 8 in de nacht
Een mens mag hopen, zullen we maar zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |