De russen melden dat ze 300 drones hebben neergehaald in de Moskou regio.quote:Op zondag 12 juli 2026 16:10 schreef Anton91 het volgende:
Schijnbaar op dit moment een grote drone aanval op Rusland. Hopelijk raken ze her en der nog een raffinaderij of een ander mooi doel![]()
Het is de export versie, daar ligt Putin niet echt wakker van.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:51 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat Turkije ze aan een land wil verkopen dat niet direct in een militair conflict verwikkeld is. Dan vallen Rusland en Oekraine af. Misschien kan Erdogan ze verkopen aan de VS. Die kunnen dan zo een kijkje in de russische keuken krijgen, maar daarmee zou Erdogan Putin schofferen. Dus ook die kans zie ik als gering.
Volstrekte onzin. Met jouw gedachtegang moet Nederland Vlaanderen binnenvallen.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel als het zijn achtertuin is en zijn voormalig landgenoten betreft.
Of hij daarover beslist of over mee mag beslissen, daar gaat de discussie over.
Geen slecht idee als reactie op hun vignetidee eigenlijk.quote:Op zondag 12 juli 2026 20:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volstrekte onzin. Met jouw gedachtegang moet Nederland Vlaanderen binnenvallen.
Wel stoppen na Vlaanderen aub. De rest hoeven we niet.quote:Op zondag 12 juli 2026 20:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen slecht idee als reactie op hun vignetidee eigenlijk.
Alleen is het niet zijn achtertuin. Het is de tuin van de buren. En die buren mogen helemaal zelf bepalen van welk clubje ze lid worden.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel als het zijn achtertuin is en zijn voormalig landgenoten betreft.
Of hij daarover beslist of over mee mag beslissen, daar gaat de discussie over.
Uiteraard. En straks gaan ze nog terugvechten ook en staan wij ook in de rij voor benzine.quote:Op zondag 12 juli 2026 20:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wel stoppen na Vlaanderen aub. De rest hoeven we niet.
Dat weet jij, ik weet wat anders.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het enige wat we weten is dat Rusland niet verliest.
Dat is de keuze van Oekraïne.quote:Op zondag 12 juli 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de implicatie door het bewust niet in gesprek te gaan met Rusland en daarmee de oorlog te verlengen.
En Oekraïne ook niet.quote:Niemand weet meer waar dit aanspoelt.
Het enige wat we weten is dat Rusland niet verliest.
quote:Russia is going backwards.
For decades, successful economies have become richer by moving up the value chain—processing raw materials, building industries and exporting higher-value products. Russia appears to be moving in the opposite direction. Is this the beginning of a long-term structural shift, or can Russia reverse the trend?
Is dat echt een ding denk je?quote:Op zondag 12 juli 2026 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is de export versie, daar ligt Putin niet echt wakker van.
quote:Poland has delivered five PAC-3 MSE missiles for Patriot systems to Ukraine, Defence24 reports.
According to the outlet's sources, the decision was made at the request of NATO Secretary General Mark Rutte and Supreme Allied Commander Europe General Alexus Grynkewich.
Polish Defense Minister Władysław Kosiniak-Kamysz had previously confirmed that the transfer was approved following the allies' request.
Poland's Ministry of Defense emphasized that the number of missiles provided is minimal and will not affect the country's defense capabilities.
Warsaw has also reached an agreement with the United States and NATO that, in the event of a threat, Poland would receive ten times more missiles and systems within the first 24 hours.
Het omgekeerde is juist waar. Poetin houdt geen rekening met zijn buren vanwege imperialisme/nationalisme. Ruslands buren willen daarom lid van de NAVO worden. En wie Poetin een wereldleider noemt, is niet serieus te nemen. Puur omdat de moderatie deze onzin laat staan, reageer ik. <Knip>quote:Op zondag 12 juli 2026 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin is een wereldleider. Geen rekening met hem willen houden laat zien hoe groot het gebrek aan diplomatieke kennis is.
Nee heb ik ookquote:Op zondag 12 juli 2026 21:50 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ben ik de enige waarbij die Twitterlinks het vaak niet meer doen zonder in te loggen?
Het heeft ook helemaal niks met “een ander geluid” te maken, het is gewoon fakenews, desinformatie en ander gezwam.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het omgekeerde is juist waar. Poetin houdt geen rekening met zijn buren vanwege imperialisme/nationalisme. Ruslands buren willen daarom lid van de NAVO worden. En wie Poetin een wereldleider noemt, is niet serieus te nemen. Puur omdat de moderatie deze onzin laat staan, reageer ik. Als ik moderator was, had ik je allang naar BNW verbannen. Stormfont past ook wel bij je.
Ingegeven door gebrek aan historie.quote:
Potsierlijk.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het omgekeerde is juist waar. Poetin houdt geen rekening met zijn buren vanwege imperialisme/nationalisme. Ruslands buren willen daarom lid van de NAVO worden. En wie Poetin een wereldleider noemt, is niet serieus te nemen. Puur omdat de moderatie deze onzin laat staan, reageer ik. Als ik moderator was, had ik je allang naar BNW verbannen. Stormfont past ook wel bij je.
iedere mens op de wereld heeft poep / schijt aan poetinquote:Op zondag 12 juli 2026 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin is een wereldleider. Geen rekening met hem willen houden laat zien hoe groot het gebrek aan diplomatieke kennis is.
Dat vermoeden heb ik inderdaad bij je.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ingegeven door gebrek aan historie.
Bij jou ja, dat is hier iedere keer weer duidelijk.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ingegeven door gebrek aan historie.
Goede vraag. Ben zeer benieuwd naar het antwoord van de Mods.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je om de maand dezelfde weerlegde misinformatie verspreidt waarom krijg je dan geen ban?
Ik schuif deze vraag gelijk door naar een FA of A, stuur ze een DM of mail naar Forum@fok.nl. Ik vermoed dat je op een DM het snelste antwoord krijgt.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Goede vraag. Ben zeer benieuwd naar het antwoord van de Mods.
Ik bezig die niet.quote:
Alleen jij hebt het daar over gehad.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wees juist de ander op complottheorieën zoals de ns2 hoax.
De grap is dat hij met alleen dreigen veel meer had kunnen bereiken.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en daar betaald Rusland een hele hoge prijs voor
De grap is dat hij met alleen dreigen veel meer had kunnen bereiken.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en daar betaald Rusland een hele hoge prijs voor
overkomt autocraten tegenwoordig wel vaker.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goh, Erdogan haalt bakzeil... Hoe verrassend...
Ik doel op het andere users zeggen dat ze moeten stoppen met het verspreiden van complottheorieën. Je wil dat andere users jou serieus nemen, dan hoor je de andere users ook serieus te nemen.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bezig die niet.
Ik wees juist de ander op complottheorieën zoals de ns2 hoax. Ik wilde aangeven dat complottheorieën vanuit beide kampen komen.
Waarom blijft Syrski steeds zitten?quote:Op zondag 12 juli 2026 23:16 schreef skysherrif het volgende:
Als Zelensky het waagt Fedorov te vervangen word ik net zo anti zelensky als de gemiddelde pro Rus.
quote:4 doden, 4 gewonden bij Oekraïense aanval op bezette stad
Bij een Oekraïense droneaanval op de stad Energodar in het door Rusland bezette deel van Oekraïne zijn vier mensen om het leven gekomen en vier mensen gewond geraakt. Dat heeft het hoofd van het Russische atoomagentschap Rosatom bekendgemaakt. De kerncentrale van Zaporizja ligt in Energodar.
Gebrek aan een goede opvolger en politek denk ik voornamelijk. Wss veel dynamieken en machtsstructuren die Syrskyi binnen het leger heeft waardoor het moeilijk wordt, politiek lastig etc om hem weg te halen.quote:
Russen zijn het spuugzat dat een dictator die in de vorige eeuw leeft hun leven bepaalt[quote:"De inzet van lanceerinstallaties uitgerust met het Sarmat-raketsysteem zal de gevechtsmogelijkheden van de strategische nucleaire strijdkrachten op land aanzienlijk versterken, zowel wat betreft het garanderen van de vernietiging van doelen als het oplossen van strategische afschrikkingsproblemen," aldus de heer Karakayev.
Die dikke zwarte rook duidt op puur TNT of TNB, jammer genoeg niet de meest geschikte explosieven voor dit doel en ook te duur. Alumatol(TNT+ammoniumnitraat+aluminiumpoeder) en RDX zijn goedkoper en krachtiger voor dit soort van aanvallen.quote:
De luchtverdediging uitputten door Moskou te blijven aanvallen lijkt me het doel. Hierdoor worden steeds meer essentiele doelen buiten Moskou 'sitting ducks'. Vooral de hogedruk gaspompstations in Siberie die het aardgas naar de industrie en elektriciteitscentrales pompen zullen het volgende doel zijn naar mijn inschatting. Daarmee gaat vrijwel de gehele russische economie dan onderuit. De stuwstof voor de ballistische raketten is gebaseerd op met name ammoniumperchloraat, die productie valt dan geheel weg, Voor die productie is zowel veel electra als aardgas nodig.quote:Op maandag 13 juli 2026 00:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Hoop richting Moskou![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |