abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221290957
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat een oeverloos gezwets. Je weet inderdaad niet zoveel.
Wat heeft 'het is een kwestie van nationale veiligheid in verband met drugs die ze (welke 'ze'?) de VS binnensmokkelen' in vredesnaam te maken met de vraag of een civiele zaak waarin nabestaanden van vissers schadevergoeding eist vanwege het optreden van de Amerikaanse marine in internationale wateren kans van slagen heeft?

Echt, van wie is dit zwakzinnige kutkloontje nou weer?
Ik heb dat niet verzonnen, ik had alleen de positie van de Amerikaanse autoriteiten gequote. Dus met je vragen mag je van hun terecht.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221290963
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:08 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
De ene sluit de andere niet perse uit.
Maar het is niet bewezen, en dat was je stokpaardje net nog. Zonder dat bewijs zijn het bootjes met opvarenden die als schietoefening gebruikt zijn, geen terroristen. Dat Trump ze zo noemt maakt het nog niet de waarheid.

Nogmaals, als je er zelf zo prat op gaat dat mensen iets pas zeggen als er een veroordeling is, moet je dat zelf ook wel doen.
pi_221290980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Maar het is niet bewezen, en dat was je stokpaardje net nog. Zonder dat bewijs zijn het bootjes met opvarenden die als schietoefening gebruikt zijn, geen terroristen. Dat Trump ze zo noemt maakt het nog niet de waarheid.

Nogmaals, als je er zelf zo prat op gaat dat mensen iets pas zeggen als er een veroordeling is, moet je dat zelf ook wel doen.
Klopt, het duurt even voordat er een zitting komt. Ik zei verder m'n persoonlijke mening niet, ik quote alleen wat de Amerikanen zelf erover zeggen.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:27:06 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221291008
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 03:27 schreef -Stranger- het volgende:

[..]
Je mist het punt: je verklaarde het uitblijven van anti-regeringsprotesten tijdens de oorlog door te wijzen op de slachtoffers die eerder dit jaar vielen. Ik bracht daarop in dat er al decennialang slachtoffers vallen bij protesten, zonder dat dit mensen ooit heeft tegengehouden om de straat op te gaan.

Nu wijk je uit naar de definitie van ‘slachtoffers’, terwijl daaronder zowel doden als gewonden worden verstaan. Dat is een red herring en je verschuift daarmee de discussie naar een semantische discussie.
[..]
Uit dat onderzoek blijkt juist dat Iraniėrs de voorkeur geven aan een religieus politiek systeem, waarbij religieuze leiders in meer of mindere mate (in totaal 85%) invloed uitoefenen op politieke zaken. Slechts 11% geeft aan dat zij geen enkele invloed van religieuze leiders wensen.

Deze resultaten worden in de huidige praktijk bevestigd; als een meerderheid van de Iraniėrs werkelijk gekant zou zijn tegen de regering of de religie, dan waren er tijdens de oorlog opstanden of ten minste grootschalige protesten uitgebroken. Dit zou de ideale gelegenheid zijn geweest om de regering ten val te brengen, zeker nu een belangrijk deel van de politieke en militaire top is uitgeschakeld en de infrastructuur van de veiligheidsdiensten is vernietigd. Dit is echter uitgebleven; juist het tegenovergestelde gebeurde.
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post laat dit onderzoek ook zien dat een merendeel van de Iraniėrs vindt dat religieuze leiders geen te grote invloed zouden mogen hebben op de politiek. Dat is echter de kern van dit regime.

Jouw conclusie is dus kort door de bocht: 'Kijk, hier een onderzoek uit 2013 die zegt dat het merendeel van Iraniėrs, Sharia prefereert, dus men steunt het regime op grote schaal'. Het vormt een totale drogredenering.

Verder wijs je dus naar cijfers uit media, die zich baseren op cijfers van het Iraanse regime mbt de opkomst voor de recente begrafenis van de Ayatollah en stel je ook dat omdat grote protesten zijn uitgebleven, het regime vast wel veel steun moet hebben. Hier ga je echter voorbij aan de enorme protesten eerder dit jaar, die tienduizenden mensen het leven hebben gekost.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221291068
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post laat dit onderzoek ook zien dat een merendeel van de Iraniėrs vindt dat religieuze leiders geen te grote invloed zouden mogen hebben op de politiek. Dat is echter de kern van dit regime.

Dat is een beetje selectief spelen met statistiek howard bij welke groep leg je de grens. Maar 11% in dit pew onderzoek is ervoor dat er helemaal geen religieuze invloed mag zijn bij de politiek.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:50:48 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221291082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat is een beetje selectief spelen met statistiek howard bij welke groep leg je de grens. Maar 11% in dit pew onderzoek is ervoor dat er helemaal geen religieuze invloed mag zijn bij de politiek.
Ik ben niet selectief, maar feitelijk. En het is precies zoals ik het zeg: een merendeel vindt dat religieuze leiders geen te grote invloed zouden mogen hebben in de politiek. Zie ook:

Dat wil dus zeggen dat 60% vindt dat religieuze leiders een beetje, weinig of helemaal geen invloed in de politiek dienen te hebben. Dat is totaal anders dan het functioneren van het huidige regime waar religieuze figuren alles bepalend zijn.

En het is de vraag hoe dit anno 2026 zit, dit onderzoek is dus van 13 jaar geleden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221291178
11% wilt een seculiere staat wat impliceert dat 89% het niet zo erg vinden dat religieuzen invloed op de staat hebben. Wat natuurlijk ook logisch is anders zou ook geen 83% in dat onderzoek voor sharia wetgeving zijn.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 09:24:22 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221291196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:10 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Madura was toch ook in de organisatie. De ene wordt berecht, de andere had minder geluk en werd opgeblazen. Dat verandert niet wat ik verder zei.
Niet volgens de aanklacht nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221291510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet volgens de aanklacht nee
Aanklacht tegen Maduro
bewerken
De Amerikaanse justitie beschuldigt Nicolįs Maduro ervan betrokken te zijn geweest bij de organisatie en facilitering van grootschalige cocaļnesmokkel naar de Verenigde Staten. Volgens deze aanklacht zou hij financieel hebben geprofiteerd van deze activiteiten, drugssmokkelaars hebben geholpen door het verstrekken van diplomatieke paspoorten en contacten hebben onderhouden met grote drugshandelorganisaties in Latijns-Amerika. Daarnaast wordt hij beschuldigd van samenzwering om vuurwapens en explosieven tegen de Verenigde Staten te gebruiken.[36][37]

Wiki
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:56:00 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221291565
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:19 schreef Basp1 het volgende:
11% wilt een seculiere staat wat impliceert dat 89% het niet zo erg vinden dat religieuzen invloed op de staat hebben. Wat natuurlijk ook logisch is anders zou ook geen 83% in dat onderzoek voor sharia wetgeving zijn.
In Nederland hebben religieuzen ook invloed op de staat.
The End Times are wild
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:03:29 #111
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221291619
Eerste F-22s nu op de terugweg uit de zandbak als TREND31-34, 41-44 en 51-52 via Fairford.

MC-130s, A-10en, CV-22s evenals een groot gedeelte van de tankers waren de afgelopen al uit de zandbak teruggetrokken.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:06:53 #112
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221291635
Groot gedeelte van de F-16s - o.a AV, SP, SW - waren eerder al teruggetrokken uit de zandbak.
pi_221291656
“At the NATO summit, Rutte was asked whether an Israeli attack on Turkey would trigger Article 5, but he avoided giving a direct answer.”

NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte gaf geen direct antwoord op de vraag of de NAVO artikel 5 zou inroepen in geval van een potentieel conflict tussen Turkije en Israel.

"Wat als NETANYAHU een conflict onvermijdelijk maakt?" Die vraag blijft natuurlijk onbeantwoord.

Daar heb je geen glazen bol voor nodig...
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:13:06 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221291673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:11 schreef AFA2022 het volgende:
“At the NATO summit, Rutte was asked whether an Israeli attack on Turkey would trigger Article 5, but he avoided giving a direct answer.”

NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte gaf geen direct antwoord op de vraag of de NAVO artikel 5 zou inroepen in geval van een potentieel conflict tussen Turkije en Israel.

"Wat als NETANYAHU een conflict onvermijdelijk maakt?" Die vraag blijft natuurlijk onbeantwoord.

Daar heb je geen glazen bol voor nodig...
Israel gaat geen NATO land aanvallen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 10:15:22 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221291684
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:46 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Aanklacht tegen Maduro
bewerken
De Amerikaanse justitie beschuldigt Nicolįs Maduro ervan betrokken te zijn geweest bij de organisatie en facilitering van grootschalige cocaļnesmokkel naar de Verenigde Staten. Volgens deze aanklacht zou hij financieel hebben geprofiteerd van deze activiteiten, drugssmokkelaars hebben geholpen door het verstrekken van diplomatieke paspoorten en contacten hebben onderhouden met grote drugshandelorganisaties in Latijns-Amerika. Daarnaast wordt hij beschuldigd van samenzwering om vuurwapens en explosieven tegen de Verenigde Staten te gebruiken.[36][37]

Wiki
Inderdaad, staat nergens dat hij lid was van de organisatie laat astaan dat hij de leider was
pi_221291698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Inderdaad, als Turkije zelf Israėl aanvalt geldt art 5 niet. Een direct conflict tussen Israėl en Turkije acht ik dan ook weinig waarschijnlijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221291703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Inderdaad, staat nergens dat hij lid was van de organisatie laat astaan dat hij de leider was
Hoe oud ben je? Ik heb het gevoel dat ik met een 15 jarige kiddo spreek. Staat toch duidelijk in dat hij meewerkte met het smokkelen, diplomatieke bescherming bod en financieel daar voordeel uit had gehad. Dat is meer dan genoeg redenen om te kunnen zeggen dat hij een deel van de criminele groep was.
pi_221291709
quote:

[..]
Israėl heeft ook geen enkele andere land aangevallen.
pi_221291720
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Inderdaad, als Turkije zelf Israėl aanvalt geldt art 5 niet. Een direct conflict tussen Israėl en Turkije acht ik dan ook weinig waarschijnlijk.
Vroeger had de leger veel meer bevoegdheid in Turkije. Nu helaas niet meer. Dus ik sluit dat niet helemaal uit. Turkse media onder Erdogan zijn volop aan het propaganderen tegen Israėl. Waarschijnlijk willen ze van de helft van Türkiye een nucleaire woestijn maken.
pi_221291738
quote:

[..]
Als je de retoriek van beide landen hoort, zou ik daar niet zo zeker van zijn. Journalisten stellen deze vraag natuurlijk niet zomaar.
pi_221291753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:25 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Vroeger had de leger veel meer bevoegdheid in Turkije. Nu helaas niet meer. Dus ik sluit dat niet helemaal uit. Turkse media onder Erdogan zijn volop aan het propaganderen tegen Israėl. Waarschijnlijk willen ze van de helft van Türkiye een nucleaire woestijn maken.
Israėl is vooral een nuttig zwart schaap voor het autocratische turkse regime om tegenaan te schoppen om zo proberen aan de macht te blijven. Genocide is geen probleem voor turken, die hebben er zo hun verleden mee :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221291759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Israėl is vooral een nuttig zwart schaap voor het autocratische turkse regime om tegenaan te schoppen om zo proberen aan de macht te blijven. Genocide is geen probleem voor turken, die hebben er zo hun verleden mee :P
Ja, in bepaalde opzichte wel. Plus zijn er nog religieuze fanatieken die de boel nog erger maken.
pi_221291762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:25 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wie willen dat? Je bedoelt dat Israėl kernwapens op Turkije zou droppen?
pi_221291776
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:03 schreef PluggieOD het volgende:
Eerste F-22s nu op de terugweg uit de zandbak als TREND31-34, 41-44 en 51-52 via Fairford.

MC-130s, A-10en, CV-22s evenals een groot gedeelte van de tankers waren de afgelopen al uit de zandbak teruggetrokken.
Daarentegen hebben ze in de eerste week van juli juist grote groepen KC 135 tankvliegtuigen naar het Midden Oosten gestuurd.
pi_221291848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:22 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Gelukkig opereert Israel altijd keurig binnen zijn eigen landsgrenzen, echt een toonbeeld van terughoudendheid.
pi_221291856
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:46 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Gelukkig opereert Israel altijd keurig binnen zijn eigen landsgrenzen, echt een toonbeeld van terughoudendheid.
Opereren buiten eigen grenzen is ook niet gelijk aan een andere land aan te vallen.
pi_221291861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wie willen dat? Je bedoelt dat Israėl kernwapens op Turkije zou droppen?
Als Turkije Israėl aanvalt dan is er inderdaad wel een kans dat Israėl de kernwapens gaat inzetten.
pi_221291873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:49 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Als Turkije Israėl aanvalt dan is er inderdaad wel een kans dat Israėl de kernwapens gaat inzetten.
Dat denk ik niet. Israėl zal zelf ook wel doorhebben dat dat het einde van Israėl betekent.

Waarom zou Turkije Israėl eigenlijk aanvallen?
pi_221291893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Israėl zal zelf ook wel doorhebben dat dat het einde van Israėl betekent.

Waarom zou Turkije Israėl eigenlijk aanvallen?
Je zet de kar vóór de paard. Heb je alphabet ook met een Z begonnen te leren, of toch met een A?

Kernwapens inzetten gaan ze juist bij de existentiėle bedreiging. En niet andersom, zoals je kromme logica.

En waarom, is geen interessante vraag. De echte vraag is, hebben ze de mogelijkheid of niet.
pi_221291915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Opereren buiten eigen grenzen is ook niet gelijk aan een andere land aan te vallen.
Ahh, zoiets als een “speciale militaire operatie”, gewoon een ander label om de propaganda netjes consistent te houden natuurlijk.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:05:16 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221291933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ahh, zoiets als een “speciale militaire operatie”, gewoon een ander label om de propaganda netjes consistent te houden natuurlijk.
Nee hoor, het uitschakelen van terreurgroeperingen die een land aanvallen kun je niet zo omschrijven. Of zou jij het bestaan van bijvoorbeeld Hezbollah willen ontkennen?
pi_221291950
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:55 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je zet de kar vóór de paard. Heb je alphabet ook met een Z begonnen te leren, of toch met een A?
Ik reageerde op jouw opmerking dat de helft van Turkije dan een nucleaire woestijn zou zijn. Ik heb alfabet vooral met een f leren spellen.

quote:
Kernwapens inzetten gaan ze juist bij de existentiėle bedreiging. En niet andersom, zoals je kromme logica.
Ah oke, je begrijpt me verkeerd. Wat denk je dat er zal gebeuren als Israėl een kernwapen op Turkije dropt? Dan krijgen ze er 10 terug vanuit Turkije, Pakistan etc. “Wat gebeurt er als ik dit doe?” Is onderdeel van die existentiėle vraag. Kun je kromme logica vinden, ik vind jouw logica vooral kortzichtig en éénzijdig beredeneerd.

quote:
En waarom, is geen interessante vraag. De echte vraag is, hebben ze de mogelijkheid of niet.
Officieel heeft Israėl geen kernwapens, maar we weten allemaal dat dat wel wat genuanceerder ligt. Waarom is juist de interessante vraag, het laat zien of ze dan wel of niet over alle scenario’s nagedacht hebben.

Maargoed, we trekken ‘m eens door. Stel dat Israėl kernwapens op Turkije dropt uit vergelding voor een aanval vanuit Turkije. Vind jij dat een acceptabele escalatie?
pi_221292289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat denk je dat er zal gebeuren als Israėl een kernwapen op Turkije dropt?
WO3

quote:

[..]
Waarom is juist de interessante vraag,
Niet voor diegene die aangevallen wordt. Oekraļners interesseert ook weinig waarom Poetin ze aangevallen heeft, feit van het agressie blijft ongeacht de reden erachter. Staat ook zo in de wetgeving, dat "waarom" niet eens belangrijk is.

quote:

[..]
Vind jij dat een acceptabele escalatie?
Als Türkiye vindt dat Israėl aanvallen acceptabel is, dan vind ik bommen droppen ook acceptabel.
pi_221292314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Nee, niet perse. Je hebt ook artikel 51 van het Handvest die het mogelijk maakt.
pi_221292395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:52 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
WO3
[..]
Niet voor diegene die aangevallen wordt. Oekraļners interesseert ook weinig waarom Poetin ze aangevallen heeft, feit van het agressie blijft ongeacht de reden erachter. Staat ook zo in de wetgeving, dat "waarom" niet eens belangrijk is.
[..]
Als Türkiye vindt dat Israėl aanvallen acceptabel is, dan vind ik bommen droppen ook acceptabel.
Tja, daarmee ga je dus volledig voorbij aan het principe van proportionaliteit.

Als je een klap krijgt van iemand maakt dat diegene vermoorden niet acceptabel. Grappig trouwens dat je geen kernwapens durft te noemen en in plaats daarvan bommen noemt, dat is voor jou dus ook een brug te ver. Zijn we het daar in elk geval over eens.
pi_221292452
Ik raad het Iraanse regime aan niet door te gaan op deze weg.
In het internationale zeerecht is geen plaats voor gedwongen zeeroutes in natuurlijke zee-engtes waarvoor betaald zou moeten worden.
Mocht het Iraanse regime op deze weg toch doorgaan dan zullen de landen die daar baat bij hebben waarschijnlijk op zeer korte termijn een kanaal aanleggen in de VAR waardoor de te varen zeeroute aanzienlijk verkort wordt en kan Iran verder fluiten naar haar 'tol'-systeem.
Verder zal Iran dan een paria in de internationale wereld blijven, met alle nadelige gevolgen van dien.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:17:25 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221292467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:22 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Israėl heeft een dodelijke religieuze haat vijand genaamd IRAN die Israėl omsingeld heeft onder de namen Hezbollah, HAMAS en de Westbank

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2026 18:26:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 13:06:22 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221293020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:20 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Hoe oud ben je? Ik heb het gevoel dat ik met een 15 jarige kiddo spreek.
Als jij het regelmatig op de feiten aflegt tegenover 15 jarige kiddo's dan kan ik het deja vu gevoel prima begrijpen _O-

quote:
Staat toch duidelijk in dat hij meewerkte met het smokkelen, diplomatieke bescherming bod en financieel daar voordeel uit had gehad. Dat is meer dan genoeg redenen om te kunnen zeggen dat hij een deel van de criminele groep was.
Die conclusie kun je in principe trekken aan de hand van die quote maar het staat niet in de aanklacht

Sterker nog dan zou je ook kunnen stellen dat de man lid is van het Sineloa kartel, FARC, ELT en tal van andere boefjes die in meer en mindere mate genoemd worden

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 10-07-2026 13:24:06 ]
pi_221295259
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als jij het regelmatig op de feiten aflegt tegenover 15 jarige kiddo's dan kan ik het deja vu gevoel prima begrijpen _O-
[..]
Die conclusie kun je in principe trekken aan de hand van die quote maar het staat niet in de aanklacht

Sterker nog dan zou je ook kunnen stellen dat de man lid is van het Sineloa kartel, FARC, ELT en tal van andere boefjes die in meer en mindere mate genoemd worden
Ik heb begrepen dat de zitting publiek wordt dus dat gaan we nog allemaal zien.

Gemiddelde 15 jarige is zelfs meer volwassener dan de meeste van de pro-palestijnen die ik hier heb ontmoet.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:23:01 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295306
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:16 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat de zitting publiek wordt dus dat gaan we nog allemaal zien.
de aanklacht is al publiek, kun je gewoon nalezen

hij wordt niet aangeklaagt als leider van een kartel en niet als lid van een kartel

je zat fout, je hebt het niet goed gelezen

quote:
Gemiddelde 15 jarige is zelfs meer volwassener dan de meeste van de pro-palestijnen die ik hier heb ontmoet.
en feitelijk beter onderbouwd dan jou blijkbaar

ik ben niet pro palestijns, iedereen die hier al langer dan 3 maanden rondloopt kan dit bevestigen
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:23:52 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295315
wel knap dat je ineens wel weet wat Palestijnen zijn _O-
pi_221295324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Tja, daarmee ga je dus volledig voorbij aan het principe van proportionaliteit.
Ik hoor vaker over de proportionaliteit. Maar heb nog nooit een oorlog gezien die proportioneel was gevoerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]Grappig trouwens dat je geen kernwapens durft te noemen en in plaats daarvan bommen noemt, dat is voor jou dus ook een brug te ver.
Je hallucineert. Ik heb in de vorige post kernwapens kernwapens genoemd. Dat kernwapens bommen zijn is waarschijnlijk ook iets nieuws voor je.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:28:49 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295339
nagenoeg elke oorlog wordt proportioneel gevoerd, dat noem je de escalatieladder, jij doet boos, wij doen bozer en so on
  vrijdag 10 juli 2026 @ 17:31:31 #144
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221295355
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221295356
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
de aanklacht is al publiek, kun je gewoon nalezen

hij wordt niet aangeklaagt als leider van een kartel en niet als lid van een kartel

je zat fout, je hebt het niet goed gelezen
[..]
en feitelijk beter onderbouwd dan jou blijkbaar

ik ben niet pro palestijns, iedereen die hier al langer dan 3 maanden rondloopt kan dit bevestigen
Zoals je het zelf zei, dat conclusie ligt voor de hand. Ik volg verder die zaak niet, en de documenten heb ik inderdaad niet gelezen. Het ging erom dat de Amerikaanse leger wel of niet volgens de wetgeving handelde, en daar moet dus de rechter nog zijn beslissing over maken.

Ik ben hier niet zo lang.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:34:32 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Zoals je het zelf zei, dat conclusie ligt voor de hand. Ik volg verder die zaak niet, en de documenten heb ik inderdaad niet gelezen. Het ging erom dat de Amerikaanse leger wel of niet volgens de wetgeving handelde, en daar moet dus de rechter nog zijn beslissing maken.
op basis van die quote ligt het voor de hand

als je de daadwerkelijke tekst leest niet want elke boef met een gun, twee vrienden en een bad temper in die regio worden genoemd

jij stelde dat hij aangeklaagd werd als leider van dat kartel, dat klopt niet, dan kun je welles blijven roepen maar het klopt niet, dat viel me op omdat jij iedereen uit zit te schelden omdat er allemaal niets van zou kloppen maar zelfs strooi je met onwaarheden

dan kun je beter zeggen, ook my bad, ik zat idd fout

quote:
Ik ben hier niet zo lang.
dan is het misschien beter niet zo hoog van de toren te blazen
pi_221295381
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:28 schreef sp3c het volgende:
nagenoeg elke oorlog wordt proportioneel gevoerd, dat noem je de escalatieladder, jij doet boos, wij doen bozer en so on
Ja, maar dat is dus niet proportioneel. Escaleren tot hogere niveau is vaak de noodzaak. Er is verder geen duidelijke regels over wat proportioneel is en wat niet. De politieke/militaire top van de land mag dat zelf beslissen. Als een leger nodig acht om de hele wijk platbombarderen, dan doen ze dat met de reden "militaire noodzaak" en denken ze daar helemaal niet over proportionaliteit.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:36:29 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295386
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:35 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ja, maar dat is dus niet proportioneel. Escaleren tot hogere niveau is vaak de noodzaak. Er is verder geen duidelijke regels over wat proportioneel is en wat niet. De politieke/militaire top van de land mag dat zelf beslissen. Als een leger nodig acht om de hele wijk platbombarderen, dan doen ze dat met de reden "militaire noodzaak" en denken ze daar helemaal niet over proportionaliteit.
ja dat is het wel, volgens het oorlogsrecht is het dat wel
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:38:07 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295394
nu is het wat lastig toe te passen als de tegenstander verkrachtend en moordend door de straten trekt als hij de kans krijgt maar de stelling komt nog steeds niet

proportionaliteit is een grondbeginsel, daar houd bijna iedereen zich aan
pi_221295444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:31 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Time to manipulate the market again!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')