Heb je voor het publiek hier dan enige aanknopingspunten dat er in de VS uberhaubt nog rechtszaken tegen doodgeschoten mensen op zee gevoerd gaan worden?quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:33 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist heel grappig. Er is nog geen zitting geweest, maar je weet van tevoren al dat het onbewezen is. En gaan jullie mijn vertellen dat ik uit m'n bek lul? Ga iemand anders zoeken voor dat soort discussies, dumbo.
Het is veel te warm om je zo druk te maken.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:34 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Waar heb je feiten gezien? Heeft de Justitie al gesproken? Hebben de advocaten aan het woord geweest? Nee, dat is nog niet gebeurd maar jullie mafkezen weten het al nog voordat de rechter het weet.
Zoals ik zei, dat gaat de Amerikaanse rechtbank nog allemaal uitzoeken. Ik weet niet wat daar de uitkomst zal zijn. Het kan beide kanten nog op gaan. En als ik niet weet dat zeg ik gewoon dat ik het niet weet.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is veel te warm om je zo druk te maken.
Justitie heeft regelmatig gesproken, heeft zich ook regelmatig uitgesproken tegen Israël. Maar de keren dat we het daarover hebben zijn ze vooringenomen en zijn het ineens geen feiten.
De VS heeft die boten in internationale wateren gebombardeerd, zonder daar vooraf de juiste strafrechtelijke procedure voor te doorlopen. Waar je aan de ene kant vooraan staat om ons "mafkezen" weg te zetten voor de rechter aan het woord is geweest ben je er wel als de kippen bij om de opvarenden van die bootjes terroristen te noemen.
Wel zo makkelijk natuurlijk, noem ze gewoon terrorist, want dan gelden regels niet meer ofzo.
Maar waarom noem je het dan terreur in plaats van dat je zegt dat je het niet weet?quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:23 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat gaat de Amerikaanse rechtbank nog allemaal uitzoeken. Ik weet niet wat daar de uitkomst zal zijn. Het kan beide kanten nog op gaan. En als ik niet weet dat zeg ik gewoon dat ik het niet weet.
Jij mag natuurlijk speculeren wat jij maar wilt.
Nee, de rechtszaak is tegen Maduro als de leider van de drugskartel. En naar m'n weten is daar best wel veel bewijs verzameld gedurende afgelopen decennia door de Amerikaanse Justitie.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je voor het publiek hier dan enige aanknopingspunten dat er in de VS uberhaubt nog rechtszaken tegen doodgeschoten mensen op zee gevoerd gaan worden?
Nee Tuurlijk niet die gaan we niet krijgen en moet je maar mensen gaan uitschelden. En dan wel serieus het over discussie hebben.
Ik noem dat niet, dat heeft het Amerikaanse staat gedaan. Ik neem gewoon de kant van de Amerikaanse staat in dit kwestie, en niet de kant van een drugskartel.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar waarom noem je het dan terreur in plaats van dat je zegt dat je het niet weet?
nee de leider van dat kartel hebben ze laatst opgeblazenquote:Op donderdag 9 juli 2026 15:36 schreef DavidAZ het volgende:
Nee, de rechtszaak is tegen Maduro als de leider van de drugskartel.
De VS noemde het vooral drugssmokkelaars. Jij noemde het net terreur:quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik noem dat niet, dat heeft het Amerikaanse staat gedaan. Ik neem gewoon de kant van de Amerikaanse staat in dit kwestie, en niet de kant van een drugskartel.
Als je van anderen verwacht dat ze "feitelijk" communiceren kun je het op zijn minst zelf ook doen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:14 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Gebeurt vaker in anti terreur zaken. Welkom in de echte wereld.
Eigenlijk ben je dan wel een big pussy als je met tientallen landen op een land gaat hameren.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet fraai maar ik verwacht gedoe van Rusland incl proxies in Europa en waar landen zelfstandig niet uitkomen. De VS moet hierin helpen en in ruil moeten EU landen in Iran optreden.
Dit zie ik nog wel gebeuren dit jaar
De staat amerika die internationale regels omtrent internationale wateren overtreed. En dan wat roept over terroristen wat dan voor de goed geïndoctrineerde medemensen zulke grove overtreding opeens legitimeren.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik noem dat niet, dat heeft het Amerikaanse staat gedaan. Ik neem gewoon de kant van de Amerikaanse staat in dit kwestie, en niet de kant van een drugskartel.
Het ontbreekt je aan zelfreflectie als je stelt dat ík een agenda push.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft er veel weg van dat je een bepaalde agenda pusht. Deze beelden laten namelijk niet zien dat er inderdaad 'miljoenen' mensen zijn. Het zijn zeer korte, geknipte fragmenten, het kunnen er in de ene video tienduizenden zijn in de andere video honderduizenden. Iran heeft bijna 100 miljoen inwoners, dus dit toont niet aan dat de Iraanse bevolking zogenaamd in grote getale achter het regime zou staan.
Ik zou zeggen, ga met een protestbordje in Teheran op een pleintje staan, heb je een duidelijk antwoord waarom dit zo is.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:07 schreef -Stranger- het volgende:
[..]
Het ontbreekt je aan zelfreflectie als je stelt dat ík een agenda push.
Er zijn betrouwbare internationale bronnen die spreken van miljoenen aanwezigen. Los daarvan wijst ook de situatie in Iran zelf in een andere richting dan jij suggereert. Ondanks de oorlog, de dood van de opperste leider, het verlies van prominente leden van de regering, het leger en de inlichtingendiensten, én de vernietiging van belangrijke infrastructuur, zijn er geen anti-regeringsprotesten ontstaan, laat staan een opstand. De afgelopen maanden zijn er daarentegen juist alleen grootschalige pro-regeringsdemonstraties geweest. Dat is op zijn minst een sterke aanwijzing dat de regering nog steeds op aanzienlijke steun binnen de bevolking kan rekenen.
Dat is natuurlijk niet zo vreemd gezien het feit dat er vele duizenden slachtoffers zijn gevallen bij protesten eerder dit jaar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:07 schreef -Stranger- het volgende:
[..]
Er zijn betrouwbare internationale bronnen die spreken van miljoenen aanwezigen. Los daarvan wijst ook de situatie in Iran zelf in een andere richting dan jij suggereert. Ondanks de oorlog, de dood van de opperste leider, het verlies van prominente leden van de regering, het leger en de inlichtingendiensten, én de vernietiging van belangrijke infrastructuur, zijn er geen anti-regeringsprotesten ontstaan, laat staan een opstand. De afgelopen maanden zijn er daarentegen juist alleen grootschalige pro-regeringsdemonstraties geweest. Dat is op zijn minst een sterke aanwijzing dat de regering nog steeds op aanzienlijke steun binnen de bevolking kan rekenen.
Ik heb het idee dat mensen hier in Europa geïndoctrineerd zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga met een protestbordje in Teheran op een pleintje staan, heb je een duidelijk antwoord waarom dit zo is.
Als je jezelf buiten de EU plaatst en spreekt over de EU als jullie, ben je dan ook anti-westers?quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mensen hier in Europa geïndoctrineerd zijn.
Als je nu.nl reacties leest ook. China item, China is gek, oeigoeren en mensenrechten! VS is helemaal gestoord, Israël is de as van het kwaad.
Landen als Syrië en Iran kunnen dan weer wel sympathie opwekken. En wat landen met linkse regereringen was het slecht gaat zoals Australië en Canada. Daar moeten we ons op richten vlg de keyboard warriors.
Totaal niet door hebbende dat de EU al maar onbeduidender wordt. China met Iran en Rusland steeds meer invloed krijgen en onze eigenlijke bondgenoot de VS waarin we elkaar zouden moeten steunen wordt afgeschilderd als bas guys.
Jullie gaan nog heel wat meemaken de komende tijd.
Dat is op zichzelf niet zo heel vreemd wanneer je de (nofi) de religie in aanmerking neemt die simpelweg niet haar representatie kan aanvallen. De protesten in het verleden waren net iets anders, nl tegen het regime (dat weliswaar op de steun kon rekenen van geestelijk leiders). Iets net als de gedachte dat je het land door bommen kan overnemen, 'USa' flink "onderschat" heeft.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:07 schreef -Stranger- het volgende:
[..]
Waarom plaats je jezelf buiten de EU?quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je jezelf buiten de EU plaatst en spreekt over de EU als jullie, ben je dan ook anti-westers?
Dat deed jij net, door te zeggen dat wij wat mee gaan maken de komende tijd. Vanuit jouw vorige post:quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom plaats je jezelf buiten de EU?
quote:Jullie gaan nog heel wat meemaken de komende tijd.
Al decennialang vallen bij protesten in Iran honderden tot duizenden slachtoffers; dat weerhield mensen er echter niet van om de straat op te gaan. De huidige oorlog was/is voor hen een uitgelezen moment om in opstand te komen, maar dit blijft uit.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet zo vreemd gezien het feit dat er vele duizenden slachtoffers zijn gevallen bij protesten eerder dit jaar.
De aanwijzingen dat het Iraanse regime op aanzienlijke steun kan rekenen zijn er dan ook niet. Dit is wensdenken. Het is een religieuze minderheid die het regime steunt en die worden dan ook voor elke demonstratie of ceremonie opgetrommeld.
Er zijn niet alleen slachtoffers gevallen, het regime is gewoon met wapens door de straten gegaan, daar zijn ook beelden van.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:39 schreef -Stranger- het volgende:
[..]
Al decennialang vallen bij protesten in Iran honderden tot duizenden slachtoffers; dat weerhield mensen er echter niet van om de straat op te gaan. De huidige oorlog was/is voor hen een uitgelezen moment om in opstand te komen, maar dit blijft uit.
Integendeel.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:39 schreef -Stranger- het volgende:
[..]
Er zijn voldoende aanwijzingen dat de Iraanse regering op een breed draagvlak onder de bevolking kan rekenen: de videobeelden van de begrafenis spreken voor zich, waarbij internationale bronnen spreken van miljoenen aanwezigen; het feit dat er tijdens de gehele oorlog uitsluitend grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsvonden; onderzoek van Pew Research waaruit blijkt dat de meerderheid van de Iraniërs voorstander is van de sharia en een religieuze invloed op de politiek; het uitblijven van een opstand tijdens de oorlog, ondanks het wegvallen van de politieke top.
Daarbij zijn zo ja, imo miljoenen op een bevolking van 93miljoen niet daarmee dan een meerderheid.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn niet alleen slachtoffers gevallen, het regime is gewoon met wapens door de straten gegaan, daar zijn ook beelden van.
[..]
Integendeel.
Ook als we kijken naar het onderzoek van Pew waar jij het over hebt, dat stamt uit 2013 (niet bepaald recent dus) daar heeft weliswaar een meerderheid aan voor Sharia te zijn, maar tevens een minderheid die vind dat religieuze leiders een bepalende rol zouden moeten spelen mbt politiek. Dit wekt dus de vraag op hoe we deze resultaten precies moeten interpreteren, zeker omdat er ook wordt aangegeven dat minder dan 40% stelt dat het land op dit moment de Sharia goed naleeft.
Jouw conclusie dat er grote steun is voor het regime, wordt niet onderbouwd in deze survey tevens niet op andere manieren. Want ook veel internationale media die over 'miljoenen' spraken bij de begrafenis bij de voormalig Ayatollah, baseren zich op de cijfers van het Iraanse regime. Dit vermeld jij er echter niet bij, zie ook:
Iran says millions are mourning Khamenei. That's not the full picture
Je mist het punt: je verklaarde het uitblijven van anti-regeringsprotesten tijdens de oorlog door te wijzen op de slachtoffers die eerder dit jaar vielen. Ik bracht daarop in dat er al decennialang slachtoffers vallen bij protesten, zonder dat dit mensen ooit heeft tegengehouden om de straat op te gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn niet alleen slachtoffers gevallen, het regime is gewoon met wapens door de straten gegaan, daar zijn ook beelden van.
Uit dat onderzoek blijkt juist dat Iraniërs de voorkeur geven aan een religieus politiek systeem, waarbij religieuze leiders in meer of mindere mate (in totaal 85%) invloed uitoefenen op politieke zaken. Slechts 11% geeft aan dat zij geen enkele invloed van religieuze leiders wensen.quote:[..]
Ook als we kijken naar het onderzoek van Pew waar jij het over hebt, dat stamt uit 2013 (niet bepaald recent dus) daar heeft weliswaar een meerderheid aan voor Sharia te zijn, maar tevens een minderheid die vind dat religieuze leiders een bepalende rol zouden moeten spelen mbt politiek. Dit wekt dus de vraag op hoe we deze resultaten precies moeten interpreteren, zeker omdat er ook wordt aangegeven dat minder dan 40% stelt dat het land op dit moment de Sharia goed naleeft.
Je hebt volledig het recht om daar niet mee eens te zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De staat amerika die internationale regels omtrent internationale wateren overtreed. En dan wat roept over terroristen wat dan voor de goed geïndoctrineerde medemensen zulke grove overtreding opeens legitimeren.
US strikes in Caribbean and Pacific breach international law, says UN rights chief
De ene sluit de andere niet perse uit.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De VS noemde het vooral drugssmokkelaars. Jij noemde het net terreur:
[..]
Als je van anderen verwacht dat ze "feitelijk" communiceren kun je het op zijn minst zelf ook doen.
Madura was toch ook in de organisatie. De ene wordt berecht, de andere had minder geluk en werd opgeblazen. Dat verandert niet wat ik verder zei.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee de leider van dat kartel hebben ze laatst opgeblazen
https://en.wikipedia.org/wiki/Ni%C3%B1o_Guerrero
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |