abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221282447
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat geloof ik ook

Die Moytaba die leeft net meer en de Garde doet net alsof , ondertussen gaan de ayatollahs hun macht verliezen, misschien is dit iets beter in de toekomst
Als de Ayatollahs hun macht verliezen dan doen ze dat aan de revolutionaire garde. Dat is echt geen verbetering. Dan krijg je een radicaal-islamitische militaristische terreur organisatie die alles bepaald.
pi_221282514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 08:42 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Maar goed ook. Met terroristen afspraken maken mag jij gaan doen. We gooien bommen erop.
Zijn er bommen op israel gegooid? Dat heb ik dan gemist.
pi_221282524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zijn er bommen op israel gegooid? Dat heb ik dan gemist.
Je mag opdonderen nadat jij gegoogled hebt wie van die twee officieel als sponsor van terrorisme is erkend.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221282529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 08:42 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Maar goed ook. Met terroristen afspraken maken mag jij gaan doen. We gooien bommen erop.
De vs zijn op dit moment met hun bootjes in Amerika uit territoriale wateren knallen mensen geen kans op een proces geven net zo goed staatsterroristen.

In dat opzicht is het nu soort zoekt soort. :')
pi_221282559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:41 schreef DavidAZ het volgende:
Je mag opdonderen
_O- ^p^

Overigens ben ik ook niet pro-palestina. Wat mij betreft zijn het twee terroristenvolken die op elkaar los gaan, zolang ze maar niet van mij verwachten dat ik ook maar een vinger uit zal steken om een van de twee te steunen of helpen.

Dus nee, ook israel niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door PurifieR op 09-07-2026 12:57:56 ]
pi_221282639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:41 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je mag opdonderen nadat jij gegoogled hebt wie van die twee officieel als sponsor van terrorisme is erkend.
De VS als wc eend erkend officieel wie terrorist is terwijl ze zich objectief gezien op dit moment zelf op andere plaatsen als staatsterroristen gedragen.. :')
pi_221282732
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De vs zijn op dit moment met hun bootjes in Amerika uit territoriale wateren knallen mensen geen kans op een proces geven net zo goed staatsterroristen.

In dat opzicht is het nu soort zoekt soort. :')
Ik kan niet zeggen of ze daar wel of niet voldoende bewijs van hadden. Dat gaat de rechtbank in VS nog vaststellen.
pi_221282802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De VS als wc eend erkend officieel wie terrorist is terwijl ze zich objectief gezien op dit moment zelf op andere plaatsen als staatsterroristen gedragen.. :')
Moet je je argumenten bij parlementariërs van EU neerleggen, en al de andere landen die IRGC, Hamas en Hesbollah als terroristen labelen. Ik weet zeker dat ze dat niet zonder juridische onderbouwing gedaan hebben. Maar jah, voor sommige pro-palestijnen zelfs basis dingen zoals het Handvest biedt ook geen oriëntatie. Hopeloos.
pi_221282811
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:48 schreef PurifieR het volgende:

[..]
_O- ^p^

Overigens ben ik ook niet pro-palestina. Wat mij betreft zijn het twee terroristenvolken die op elkaar los gaan, zolang ze maar niet van mij verwachten dat ik ook maar een vinger uit zal steken om een van de twee te steunen of helpen.

Dus nee, ook israel niet.
Als je de crimineel en slachtoffer als gelijken stelt, dan ben je in feite pro-crimineel.
pi_221282839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:58 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik kan niet zeggen of ze daar wel of niet voldoende bewijs van hadden. Dat gaat de rechtbank in VS nog vaststellen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221282845
Nog maar eens dan. Trump maakt er een potje van, neem aan dat veel het daarmee eens zijn.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221282876
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat is er zo grappig aan? Het was een eerlijke antwoord, als ik het niet weet dan zeg ik gewoon ipv uit m'n bek te lullen zoals sommigen hier.
pi_221282932
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:21 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wat is er zo grappig aan? Het was een eerlijke antwoord, als ik het niet weet dan zeg ik gewoon ipv uit m'n bek te lullen zoals sommigen hier.
Je lult objectief gezien uit je nek want komt niet eens met bewijzen dat er uberhaubt rechtzaken gevoerd gaan worden . :D
pi_221282954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je lult objectief gezien uit je nek want komt niet eens met bewijzen dat er uberhaubt rechtzaken gevoerd gaan worden . :D
Hoezo? Maduro krijgt wel een eerlijke proces, en de rechter is bepaald geen fan van Trump.
pi_221282978
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 12:58 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je had het ICC moeten noemen, dat klinkt iets geloofwaardiger. Neem meteen je grote vriend Bibi mee voor een bezoekje.
pi_221283034
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:38 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Je had het ICC moeten noemen, dat klinkt iets geloofwaardiger. Neem meteen je grote vriend Bibi mee voor een bezoekje.
Wat heeft ICC hier mee te maken? Lees eens artikel 1 van de Rome Statuut voordat je onzin gaat posten.
pi_221283071
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:21 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Omdat de enige zaak die hier over loopt (overigens ook de eerste keer in de historie dat de Amerikaanse marine in een civiele zaak moet opdraven) Burnley v. United States is. En de verdediging is daar totaal niet bezig met "bewijzen" dat er voldoende aanwijzingen waren om de militaire actie te rechtvaardigen, maar enkel met zich beroepen op allerlei vormen van immuniteit van rechtsvervolging in een civiele zaak.
pi_221283079
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Hoezo? Maduro krijgt wel een eerlijke proces, en de rechter is bepaald geen fan van Trump.
Fact-checking U.S. military boat strikes in the Caribbean and Pacific as death toll passes 200

200 staats moorden zonder enig proces. :')
pi_221283204
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat de enige zaak die hier over loopt (overigens ook de eerste keer in de historie dat de Amerikaanse marine in een civiele zaak moet opdraven) Burnley v. United States is. En de verdediging is daar totaal niet bezig met "bewijzen" dat er voldoende aanwijzingen waren om de militaire actie te rechtvaardigen, maar enkel met zich beroepen op allerlei vormen van immuniteit van rechtsvervolging in een civiele zaak.
Wie zei dat het een civiele zaak was? Naar m'n weten was het kwestie van de nationale veiligheid in verband met drugs die ze VS binnen smokkelen.

Ik volg de rechtszaak niet maar volgens mij is er nog geen rechtszitting geweest. Dus we weten überhaupt niet wat daar aan bewijsmateriaal geleverd is van beide kanten. Ik wacht liever af wanneer er duidelijkheid in komt, voordat ik m'n mening vorm.

Jij vond trouwens grappig als ik zeg dat ik het niet weet wanneer ik het niet weet. Ik vind juist grappig als iemand zegt dat hij het weet terwijl hij het niet weet en kan ook niet weten.
pi_221283212
quote:
Gebeurt vaker in anti terreur zaken. Welkom in de echte wereld.
pi_221283228
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:14 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Totaal onbewezen drugs zaken hier gewoon zonder verfieerbaar bewijs als terreur neerzetten om Amerikaans staatsterrorisme maar niet toe te hoeven geven.. :')
pi_221283238
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Totaal onbewezen drugs zaken hier gewoon zonder verfieerbaar bewijs als terreur neerzetten om Amerikaans staatsterrorisme maar niet toe te hoeven geven.. :')
Ho ho, dat heten tegenwoordig objectieve feiten. En als je die feiten weerlegt ben je anti-semiet, anti-westers, extreemlinks, dom of pro-Palestina (take your pick)
pi_221283295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat vind ik nou juist heel grappig. Er is nog geen zitting geweest, maar je weet van tevoren al dat het onbewezen is. En gaan jullie mijn vertellen dat ik uit m'n bek lul? Ga iemand anders zoeken voor dat soort discussies, dumbo.
pi_221283298
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ho ho, dat heten tegenwoordig objectieve feiten. En als je die feiten weerlegt ben je anti-semiet, anti-westers, extreemlinks, dom of pro-Palestina (take your pick)
Waar heb je feiten gezien? Heeft de Justitie al gesproken? Hebben de advocaten aan het woord geweest? Nee, dat is nog niet gebeurd maar jullie mafkezen weten het al nog voordat de rechter het weet.
pi_221283323
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:13 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wie zei dat het een civiele zaak was? Naar m'n weten was het kwestie van de nationale veiligheid in verband met drugs die ze VS binnen smokkelen.

Ik volg de rechtszaak niet maar volgens mij is er nog geen rechtszitting geweest. Dus we weten überhaupt niet wat daar aan bewijsmateriaal geleverd is van beide kanten. Ik wacht liever af wanneer er duidelijkheid in komt, voordat ik m'n mening vorm.

Jij vond trouwens grappig als ik zeg dat ik het niet weet wanneer ik het niet weet. Ik vind juist grappig als iemand zegt dat hij het weet terwijl hij het niet weet en kan ook niet weten.
Wat een oeverloos gezwets. Je weet inderdaad niet zoveel.
Wat heeft 'het is een kwestie van nationale veiligheid in verband met drugs die ze (welke 'ze'?) de VS binnensmokkelen' in vredesnaam te maken met de vraag of een civiele zaak waarin nabestaanden van vissers schadevergoeding eist vanwege het optreden van de Amerikaanse marine in internationale wateren kans van slagen heeft?

Echt, van wie is dit zwakzinnige kutkloontje nou weer?
pi_221283347
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:33 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat vind ik nou juist heel grappig. Er is nog geen zitting geweest, maar je weet van tevoren al dat het onbewezen is. En gaan jullie mijn vertellen dat ik uit m'n bek lul? Ga iemand anders zoeken voor dat soort discussies, dumbo.
Heb je voor het publiek hier dan enige aanknopingspunten dat er in de VS uberhaubt nog rechtszaken tegen doodgeschoten mensen op zee gevoerd gaan worden?

Nee Tuurlijk niet die gaan we niet krijgen en moet je maar mensen gaan uitschelden. En dan wel serieus het over discussie hebben. :')
pi_221283360
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:34 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Waar heb je feiten gezien? Heeft de Justitie al gesproken? Hebben de advocaten aan het woord geweest? Nee, dat is nog niet gebeurd maar jullie mafkezen weten het al nog voordat de rechter het weet.
Het is veel te warm om je zo druk te maken.

Justitie heeft regelmatig gesproken, heeft zich ook regelmatig uitgesproken tegen Israël. Maar de keren dat we het daarover hebben zijn ze vooringenomen en zijn het ineens geen feiten.

De VS heeft die boten in internationale wateren gebombardeerd, zonder daar vooraf de juiste strafrechtelijke procedure voor te doorlopen. Waar je aan de ene kant vooraan staat om ons "mafkezen" weg te zetten voor de rechter aan het woord is geweest ben je er wel als de kippen bij om de opvarenden van die bootjes terroristen te noemen.

Wel zo makkelijk natuurlijk, noem ze gewoon terrorist, want dan gelden regels niet meer ofzo.
pi_221283556
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het is veel te warm om je zo druk te maken.

Justitie heeft regelmatig gesproken, heeft zich ook regelmatig uitgesproken tegen Israël. Maar de keren dat we het daarover hebben zijn ze vooringenomen en zijn het ineens geen feiten.

De VS heeft die boten in internationale wateren gebombardeerd, zonder daar vooraf de juiste strafrechtelijke procedure voor te doorlopen. Waar je aan de ene kant vooraan staat om ons "mafkezen" weg te zetten voor de rechter aan het woord is geweest ben je er wel als de kippen bij om de opvarenden van die bootjes terroristen te noemen.

Wel zo makkelijk natuurlijk, noem ze gewoon terrorist, want dan gelden regels niet meer ofzo.
Zoals ik zei, dat gaat de Amerikaanse rechtbank nog allemaal uitzoeken. Ik weet niet wat daar de uitkomst zal zijn. Het kan beide kanten nog op gaan. En als ik niet weet dat zeg ik gewoon dat ik het niet weet.

Jij mag natuurlijk speculeren wat jij maar wilt.
pi_221283565
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:23 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Zoals ik zei, dat gaat de Amerikaanse rechtbank nog allemaal uitzoeken. Ik weet niet wat daar de uitkomst zal zijn. Het kan beide kanten nog op gaan. En als ik niet weet dat zeg ik gewoon dat ik het niet weet.

Jij mag natuurlijk speculeren wat jij maar wilt.
Maar waarom noem je het dan terreur in plaats van dat je zegt dat je het niet weet?
pi_221283757
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Heb je voor het publiek hier dan enige aanknopingspunten dat er in de VS uberhaubt nog rechtszaken tegen doodgeschoten mensen op zee gevoerd gaan worden?

Nee Tuurlijk niet die gaan we niet krijgen en moet je maar mensen gaan uitschelden. En dan wel serieus het over discussie hebben. :')
Nee, de rechtszaak is tegen Maduro als de leider van de drugskartel. En naar m'n weten is daar best wel veel bewijs verzameld gedurende afgelopen decennia door de Amerikaanse Justitie.

Wat de boten betreft, zegt Amerikaanse Justitie dat de boten een deel vormden van de transnationale criminele netwerk. Bijvoorbeeld criminele organisatie "Tren de Aragua" is in VS als terroristische gelabeld. Dat deed Trump niet, dat deed de Amerikaanse staat nog voor Trump.

En met zulke groepen handelen ze net als ze met Al-Qaida hebben gehandeld. Geen process, maar gewoon kogel in de voorhoofd. Heb je daar bezwaren tegen? Ik niet.

PS
Ik heb 0,0 respect voor mensen die liegen dus als je niet uitgescholden wil worden dan beter mond dicht houden en doorlopen als je mij volgende keer ziet. Doe ik zelf ook met mensen die ik onprettig vind.
pi_221283769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Maar waarom noem je het dan terreur in plaats van dat je zegt dat je het niet weet?
Ik noem dat niet, dat heeft het Amerikaanse staat gedaan. Ik neem gewoon de kant van de Amerikaanse staat in dit kwestie, en niet de kant van een drugskartel.
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 15:55:54 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221283923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:36 schreef DavidAZ het volgende:
Nee, de rechtszaak is tegen Maduro als de leider van de drugskartel.
nee de leider van dat kartel hebben ze laatst opgeblazen

https://en.wikipedia.org/wiki/Ni%C3%B1o_Guerrero
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221283946
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik noem dat niet, dat heeft het Amerikaanse staat gedaan. Ik neem gewoon de kant van de Amerikaanse staat in dit kwestie, en niet de kant van een drugskartel.
De VS noemde het vooral drugssmokkelaars. Jij noemde het net terreur:
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:14 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Als je van anderen verwacht dat ze "feitelijk" communiceren kun je het op zijn minst zelf ook doen.
pi_221284058
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet fraai maar ik verwacht gedoe van Rusland incl proxies in Europa en waar landen zelfstandig niet uitkomen. De VS moet hierin helpen en in ruil moeten EU landen in Iran optreden.
Dit zie ik nog wel gebeuren dit jaar
Eigenlijk ben je dan wel een big pussy als je met tientallen landen op een land gaat hameren.
pi_221284112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
De staat amerika die internationale regels omtrent internationale wateren overtreed. En dan wat roept over terroristen wat dan voor de goed geïndoctrineerde medemensen zulke grove overtreding opeens legitimeren. :')

US strikes in Caribbean and Pacific breach international law, says UN rights chief
pi_221284131
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft er veel weg van dat je een bepaalde agenda pusht. Deze beelden laten namelijk niet zien dat er inderdaad 'miljoenen' mensen zijn. Het zijn zeer korte, geknipte fragmenten, het kunnen er in de ene video tienduizenden zijn in de andere video honderduizenden. Iran heeft bijna 100 miljoen inwoners, dus dit toont niet aan dat de Iraanse bevolking zogenaamd in grote getale achter het regime zou staan.
Het ontbreekt je aan zelfreflectie als je stelt dat ík een agenda push.

Er zijn betrouwbare internationale bronnen die spreken van miljoenen aanwezigen. Los daarvan wijst ook de situatie in Iran zelf in een andere richting dan jij suggereert. Ondanks de oorlog, de dood van de opperste leider, het verlies van prominente leden van de regering, het leger en de inlichtingendiensten, én de vernietiging van belangrijke infrastructuur, zijn er geen anti-regeringsprotesten ontstaan, laat staan een opstand. De afgelopen maanden zijn er daarentegen juist alleen grootschalige pro-regeringsdemonstraties geweest. Dat is op zijn minst een sterke aanwijzing dat de regering nog steeds op aanzienlijke steun binnen de bevolking kan rekenen.
pi_221284165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:07 schreef -Stranger- het volgende:

[..]

Er zijn betrouwbare internationale bronnen die spreken van miljoenen aanwezigen. Los daarvan wijst ook de situatie in Iran zelf in een andere richting dan jij suggereert. Ondanks de oorlog, de dood van de opperste leider, het verlies van prominente leden van de regering, het leger en de inlichtingendiensten, én de vernietiging van belangrijke infrastructuur, zijn er geen anti-regeringsprotesten ontstaan, laat staan een opstand. De afgelopen maanden zijn er daarentegen juist alleen grootschalige pro-regeringsdemonstraties geweest. Dat is op zijn minst een sterke aanwijzing dat de regering nog steeds op aanzienlijke steun binnen de bevolking kan rekenen.
Ik zou zeggen, ga met een protestbordje in Teheran op een pleintje staan, heb je een duidelijk antwoord waarom dit zo is.
graag verwijderen
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:10:39 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221284176
quote:

[..]

Dat is natuurlijk niet zo vreemd gezien het feit dat er vele duizenden slachtoffers zijn gevallen bij protesten eerder dit jaar.

De aanwijzingen dat het Iraanse regime op aanzienlijke steun kan rekenen zijn er dan ook niet. Dit is wensdenken. Het is een religieuze minderheid die het regime steunt en die worden dan ook voor elke demonstratie of ceremonie opgetrommeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221284425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, ga met een protestbordje in Teheran op een pleintje staan, heb je een duidelijk antwoord waarom dit zo is.
Ik heb het idee dat mensen hier in Europa geïndoctrineerd zijn.
Als je nu.nl reacties leest ook. China item, China is gek, oeigoeren en mensenrechten! VS is helemaal gestoord, Israël is de as van het kwaad.
Landen als Syrië en Iran kunnen dan weer wel sympathie opwekken. En wat landen met linkse regereringen was het slecht gaat zoals Australië en Canada. Daar moeten we ons op richten vlg de keyboard warriors.
Totaal niet door hebbende dat de EU al maar onbeduidender wordt. China met Iran en Rusland steeds meer invloed krijgen en onze eigenlijke bondgenoot de VS waarin we elkaar zouden moeten steunen wordt afgeschilderd als bas guys.
Jullie gaan nog heel wat meemaken de komende tijd.
Vakman pur sang
pi_221284565
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat mensen hier in Europa geïndoctrineerd zijn.
Als je nu.nl reacties leest ook. China item, China is gek, oeigoeren en mensenrechten! VS is helemaal gestoord, Israël is de as van het kwaad.
Landen als Syrië en Iran kunnen dan weer wel sympathie opwekken. En wat landen met linkse regereringen was het slecht gaat zoals Australië en Canada. Daar moeten we ons op richten vlg de keyboard warriors.
Totaal niet door hebbende dat de EU al maar onbeduidender wordt. China met Iran en Rusland steeds meer invloed krijgen en onze eigenlijke bondgenoot de VS waarin we elkaar zouden moeten steunen wordt afgeschilderd als bas guys.
Als je jezelf buiten de EU plaatst en spreekt over de EU als jullie, ben je dan ook anti-westers?
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:43:39 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221284577
quote:

[..]

Dat is op zichzelf niet zo heel vreemd wanneer je de (nofi) de religie in aanmerking neemt die simpelweg niet haar representatie kan aanvallen. De protesten in het verleden waren net iets anders, nl tegen het regime (dat weliswaar op de steun kon rekenen van geestelijk leiders). Iets net als de gedachte dat je het land door bommen kan overnemen, 'USa' flink "onderschat" heeft.

Kortom nu geen protesten komt omdat de "nationale" eer belangrijker is dan individuele (recht op) vrijheden.
Iets dat de ayatollah's haarfijn hebben uitgedokters met o.a. moment en tijdsduur van (associatieve) "rouw" tot die verbondenheid. De geduide vijand verbindt hier het tweespalt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221284617
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als je jezelf buiten de EU plaatst en spreekt over de EU als jullie, ben je dan ook anti-westers?
Waarom plaats je jezelf buiten de EU?
Vakman pur sang
pi_221284661
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom plaats je jezelf buiten de EU?
Dat deed jij net, door te zeggen dat wij wat mee gaan maken de komende tijd. Vanuit jouw vorige post:
quote:
pi_221287220
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet zo vreemd gezien het feit dat er vele duizenden slachtoffers zijn gevallen bij protesten eerder dit jaar.

De aanwijzingen dat het Iraanse regime op aanzienlijke steun kan rekenen zijn er dan ook niet. Dit is wensdenken. Het is een religieuze minderheid die het regime steunt en die worden dan ook voor elke demonstratie of ceremonie opgetrommeld.
Al decennialang vallen bij protesten in Iran honderden tot duizenden slachtoffers; dat weerhield mensen er echter niet van om de straat op te gaan. De huidige oorlog was/is voor hen een uitgelezen moment om in opstand te komen, maar dit blijft uit.

Er zijn voldoende aanwijzingen dat de Iraanse regering op een breed draagvlak onder de bevolking kan rekenen: de videobeelden van de begrafenis spreken voor zich, waarbij internationale bronnen spreken van miljoenen aanwezigen; het feit dat er tijdens de gehele oorlog uitsluitend grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsvonden; onderzoek van Pew Research waaruit blijkt dat de meerderheid van de Iraniërs voorstander is van de sharia en een religieuze invloed op de politiek; het uitblijven van een opstand tijdens de oorlog, ondanks het wegvallen van de politieke top.

Als de Iraanse regering niet kon rekenen op brede steun onder de bevolking, waren er wel antiregeringsprotesten (zoals in Egypte) of een burgeroorlog (zoals in Syrië of Libië) uitgebroken. Daar is echter geen sprake van geweest.
  donderdag 9 juli 2026 @ 21:56:14 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221287430
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:39 schreef -Stranger- het volgende:

[..]
Al decennialang vallen bij protesten in Iran honderden tot duizenden slachtoffers; dat weerhield mensen er echter niet van om de straat op te gaan. De huidige oorlog was/is voor hen een uitgelezen moment om in opstand te komen, maar dit blijft uit.
Er zijn niet alleen slachtoffers gevallen, het regime is gewoon met wapens door de straten gegaan, daar zijn ook beelden van.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:39 schreef -Stranger- het volgende:

[..]
Er zijn voldoende aanwijzingen dat de Iraanse regering op een breed draagvlak onder de bevolking kan rekenen: de videobeelden van de begrafenis spreken voor zich, waarbij internationale bronnen spreken van miljoenen aanwezigen; het feit dat er tijdens de gehele oorlog uitsluitend grootschalige pro-regeringsdemonstraties plaatsvonden; onderzoek van Pew Research waaruit blijkt dat de meerderheid van de Iraniërs voorstander is van de sharia en een religieuze invloed op de politiek; het uitblijven van een opstand tijdens de oorlog, ondanks het wegvallen van de politieke top.
Integendeel.

Ook als we kijken naar het onderzoek van Pew waar jij het over hebt, dat stamt uit 2013 (niet bepaald recent dus) daar heeft weliswaar een meerderheid aan voor Sharia te zijn, maar tevens een minderheid die vind dat religieuze leiders een bepalende rol zouden moeten spelen mbt politiek. Dit wekt dus de vraag op hoe we deze resultaten precies moeten interpreteren, zeker omdat er ook wordt aangegeven dat minder dan 40% stelt dat het land op dit moment de Sharia goed naleeft.

Jouw conclusie dat er grote steun is voor het regime, wordt niet onderbouwd in deze survey tevens niet op andere manieren. Want ook veel internationale media die over 'miljoenen' spraken bij de begrafenis bij de voormalig Ayatollah, baseren zich op de cijfers van het Iraanse regime. Dit vermeld jij er echter niet bij, zie ook:

Iran says millions are mourning Khamenei. That's not the full picture

[ Bericht 2% gewijzigd door HowardRoark op 09-07-2026 22:01:53 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 juli 2026 @ 22:24:44 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221287991
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn niet alleen slachtoffers gevallen, het regime is gewoon met wapens door de straten gegaan, daar zijn ook beelden van.
[..]
Integendeel.

Ook als we kijken naar het onderzoek van Pew waar jij het over hebt, dat stamt uit 2013 (niet bepaald recent dus) daar heeft weliswaar een meerderheid aan voor Sharia te zijn, maar tevens een minderheid die vind dat religieuze leiders een bepalende rol zouden moeten spelen mbt politiek. Dit wekt dus de vraag op hoe we deze resultaten precies moeten interpreteren, zeker omdat er ook wordt aangegeven dat minder dan 40% stelt dat het land op dit moment de Sharia goed naleeft.

Jouw conclusie dat er grote steun is voor het regime, wordt niet onderbouwd in deze survey tevens niet op andere manieren. Want ook veel internationale media die over 'miljoenen' spraken bij de begrafenis bij de voormalig Ayatollah, baseren zich op de cijfers van het Iraanse regime. Dit vermeld jij er echter niet bij, zie ook:

Iran says millions are mourning Khamenei. That's not the full picture
Daarbij zijn zo ja, imo miljoenen op een bevolking van 93miljoen niet daarmee dan een meerderheid.
Kern is een perfect georkestreerde PR (media)show die als je het maar vaak & hard genoeg roept, vanzelf een waarheid gaat krijgen. Daarbij aanwezigheid een aandacht voor, wil niet zeggen dat er dus steun is voor het beleid.

Nogmaals als eerder geduid, de steun van de bevolking is allereerst religieus gemotiveerd.
Wat ook exact de reden is waarom het regime de boel zo uitnut, de "begrafenis" zorgvuldig heeft gepland en omgeven met allerhande symbolische verwijzingen die Khamenei nog meer heiligheid in verbintenis moet geven.
Beetje raar is dan weer dat er grote (rode) vlaggen worden meegezeuld die refereren aan (bloed)wraak en zelfs teksten dat Trump vermoord moet worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221290616
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je mist het punt: je verklaarde het uitblijven van anti-regeringsprotesten tijdens de oorlog door te wijzen op de slachtoffers die eerder dit jaar vielen. Ik bracht daarop in dat er al decennialang slachtoffers vallen bij protesten, zonder dat dit mensen ooit heeft tegengehouden om de straat op te gaan.

Nu wijk je uit naar de definitie van ‘slachtoffers’, terwijl daaronder zowel doden als gewonden worden verstaan. Dat is een red herring en je verschuift daarmee de discussie naar een semantische discussie.

quote:
[..]
Uit dat onderzoek blijkt juist dat Iraniërs de voorkeur geven aan een religieus politiek systeem, waarbij religieuze leiders in meer of mindere mate (in totaal 85%) invloed uitoefenen op politieke zaken. Slechts 11% geeft aan dat zij geen enkele invloed van religieuze leiders wensen.

Deze resultaten worden in de huidige praktijk bevestigd; als een meerderheid van de Iraniërs werkelijk gekant zou zijn tegen de regering of de religie, dan waren er tijdens de oorlog opstanden of ten minste grootschalige protesten uitgebroken. Dit zou de ideale gelegenheid zijn geweest om de regering ten val te brengen, zeker nu een belangrijk deel van de politieke en militaire top is uitgeschakeld en de infrastructuur van de veiligheidsdiensten is vernietigd. Dit is echter uitgebleven; juist het tegenovergestelde gebeurde.
pi_221290935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De staat amerika die internationale regels omtrent internationale wateren overtreed. En dan wat roept over terroristen wat dan voor de goed geïndoctrineerde medemensen zulke grove overtreding opeens legitimeren. :')

US strikes in Caribbean and Pacific breach international law, says UN rights chief
Je hebt volledig het recht om daar niet mee eens te zijn.
pi_221290940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De VS noemde het vooral drugssmokkelaars. Jij noemde het net terreur:
[..]
Als je van anderen verwacht dat ze "feitelijk" communiceren kun je het op zijn minst zelf ook doen.
De ene sluit de andere niet perse uit.
pi_221290947
quote:
88s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee de leider van dat kartel hebben ze laatst opgeblazen

https://en.wikipedia.org/wiki/Ni%C3%B1o_Guerrero

Madura was toch ook in de organisatie. De ene wordt berecht, de andere had minder geluk en werd opgeblazen. Dat verandert niet wat ik verder zei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')