abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221291856
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:46 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Gelukkig opereert Israel altijd keurig binnen zijn eigen landsgrenzen, echt een toonbeeld van terughoudendheid.
Opereren buiten eigen grenzen is ook niet gelijk aan een andere land aan te vallen.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221291861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wie willen dat? Je bedoelt dat Israël kernwapens op Turkije zou droppen?
Als Turkije Israël aanvalt dan is er inderdaad wel een kans dat Israël de kernwapens gaat inzetten.
pi_221291873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:49 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Als Turkije Israël aanvalt dan is er inderdaad wel een kans dat Israël de kernwapens gaat inzetten.
Dat denk ik niet. Israël zal zelf ook wel doorhebben dat dat het einde van Israël betekent.

Waarom zou Turkije Israël eigenlijk aanvallen?
pi_221291893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Israël zal zelf ook wel doorhebben dat dat het einde van Israël betekent.

Waarom zou Turkije Israël eigenlijk aanvallen?
Je zet de kar vóór de paard. Heb je alphabet ook met een Z begonnen te leren, of toch met een A?

Kernwapens inzetten gaan ze juist bij de existentiële bedreiging. En niet andersom, zoals je kromme logica.

En waarom, is geen interessante vraag. De echte vraag is, hebben ze de mogelijkheid of niet.
pi_221291915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Opereren buiten eigen grenzen is ook niet gelijk aan een andere land aan te vallen.
Ahh, zoiets als een “speciale militaire operatie”, gewoon een ander label om de propaganda netjes consistent te houden natuurlijk.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:05:16 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221291933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ahh, zoiets als een “speciale militaire operatie”, gewoon een ander label om de propaganda netjes consistent te houden natuurlijk.
Nee hoor, het uitschakelen van terreurgroeperingen die een land aanvallen kun je niet zo omschrijven. Of zou jij het bestaan van bijvoorbeeld Hezbollah willen ontkennen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221291950
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:55 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je zet de kar vóór de paard. Heb je alphabet ook met een Z begonnen te leren, of toch met een A?
Ik reageerde op jouw opmerking dat de helft van Turkije dan een nucleaire woestijn zou zijn. Ik heb alfabet vooral met een f leren spellen.

quote:
Kernwapens inzetten gaan ze juist bij de existentiële bedreiging. En niet andersom, zoals je kromme logica.
Ah oke, je begrijpt me verkeerd. Wat denk je dat er zal gebeuren als Israël een kernwapen op Turkije dropt? Dan krijgen ze er 10 terug vanuit Turkije, Pakistan etc. “Wat gebeurt er als ik dit doe?” Is onderdeel van die existentiële vraag. Kun je kromme logica vinden, ik vind jouw logica vooral kortzichtig en éénzijdig beredeneerd.

quote:
En waarom, is geen interessante vraag. De echte vraag is, hebben ze de mogelijkheid of niet.
Officieel heeft Israël geen kernwapens, maar we weten allemaal dat dat wel wat genuanceerder ligt. Waarom is juist de interessante vraag, het laat zien of ze dan wel of niet over alle scenario’s nagedacht hebben.

Maargoed, we trekken ‘m eens door. Stel dat Israël kernwapens op Turkije dropt uit vergelding voor een aanval vanuit Turkije. Vind jij dat een acceptabele escalatie?
pi_221292289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat denk je dat er zal gebeuren als Israël een kernwapen op Turkije dropt?
WO3

quote:

[..]
Waarom is juist de interessante vraag,
Niet voor diegene die aangevallen wordt. Oekraïners interesseert ook weinig waarom Poetin ze aangevallen heeft, feit van het agressie blijft ongeacht de reden erachter. Staat ook zo in de wetgeving, dat "waarom" niet eens belangrijk is.

quote:

[..]
Vind jij dat een acceptabele escalatie?
Als Türkiye vindt dat Israël aanvallen acceptabel is, dan vind ik bommen droppen ook acceptabel.
pi_221292314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Nee, niet perse. Je hebt ook artikel 51 van het Handvest die het mogelijk maakt.
pi_221292395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:52 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
WO3
[..]
Niet voor diegene die aangevallen wordt. Oekraïners interesseert ook weinig waarom Poetin ze aangevallen heeft, feit van het agressie blijft ongeacht de reden erachter. Staat ook zo in de wetgeving, dat "waarom" niet eens belangrijk is.
[..]
Als Türkiye vindt dat Israël aanvallen acceptabel is, dan vind ik bommen droppen ook acceptabel.
Tja, daarmee ga je dus volledig voorbij aan het principe van proportionaliteit.

Als je een klap krijgt van iemand maakt dat diegene vermoorden niet acceptabel. Grappig trouwens dat je geen kernwapens durft te noemen en in plaats daarvan bommen noemt, dat is voor jou dus ook een brug te ver. Zijn we het daar in elk geval over eens.
pi_221292452
Ik raad het Iraanse regime aan niet door te gaan op deze weg.
In het internationale zeerecht is geen plaats voor gedwongen zeeroutes in natuurlijke zee-engtes waarvoor betaald zou moeten worden.
Mocht het Iraanse regime op deze weg toch doorgaan dan zullen de landen die daar baat bij hebben waarschijnlijk op zeer korte termijn een kanaal aanleggen in de VAR waardoor de te varen zeeroute aanzienlijk verkort wordt en kan Iran verder fluiten naar haar 'tol'-systeem.
Verder zal Iran dan een paria in de internationale wereld blijven, met alle nadelige gevolgen van dien.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:17:25 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221292467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:22 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Israël heeft ook geen enkele andere land aangevallen.
Israël heeft een dodelijke religieuze haat vijand genaamd IRAN die Israël omsingeld heeft onder de namen Hezbollah, HAMAS en de Westbank

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2026 18:26:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 13:06:22 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221293020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:20 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Hoe oud ben je? Ik heb het gevoel dat ik met een 15 jarige kiddo spreek.
Als jij het regelmatig op de feiten aflegt tegenover 15 jarige kiddo's dan kan ik het deja vu gevoel prima begrijpen _O-

quote:
Staat toch duidelijk in dat hij meewerkte met het smokkelen, diplomatieke bescherming bod en financieel daar voordeel uit had gehad. Dat is meer dan genoeg redenen om te kunnen zeggen dat hij een deel van de criminele groep was.
Die conclusie kun je in principe trekken aan de hand van die quote maar het staat niet in de aanklacht

Sterker nog dan zou je ook kunnen stellen dat de man lid is van het Sineloa kartel, FARC, ELT en tal van andere boefjes die in meer en mindere mate genoemd worden

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 10-07-2026 13:24:06 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221295259
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als jij het regelmatig op de feiten aflegt tegenover 15 jarige kiddo's dan kan ik het deja vu gevoel prima begrijpen _O-
[..]
Die conclusie kun je in principe trekken aan de hand van die quote maar het staat niet in de aanklacht

Sterker nog dan zou je ook kunnen stellen dat de man lid is van het Sineloa kartel, FARC, ELT en tal van andere boefjes die in meer en mindere mate genoemd worden
Ik heb begrepen dat de zitting publiek wordt dus dat gaan we nog allemaal zien.

Gemiddelde 15 jarige is zelfs meer volwassener dan de meeste van de pro-palestijnen die ik hier heb ontmoet.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:23:01 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295306
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:16 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat de zitting publiek wordt dus dat gaan we nog allemaal zien.
de aanklacht is al publiek, kun je gewoon nalezen

hij wordt niet aangeklaagt als leider van een kartel en niet als lid van een kartel

je zat fout, je hebt het niet goed gelezen

quote:
Gemiddelde 15 jarige is zelfs meer volwassener dan de meeste van de pro-palestijnen die ik hier heb ontmoet.
en feitelijk beter onderbouwd dan jou blijkbaar

ik ben niet pro palestijns, iedereen die hier al langer dan 3 maanden rondloopt kan dit bevestigen
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:23:52 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295315
wel knap dat je ineens wel weet wat Palestijnen zijn _O-
pi_221295324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Tja, daarmee ga je dus volledig voorbij aan het principe van proportionaliteit.
Ik hoor vaker over de proportionaliteit. Maar heb nog nooit een oorlog gezien die proportioneel was gevoerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]Grappig trouwens dat je geen kernwapens durft te noemen en in plaats daarvan bommen noemt, dat is voor jou dus ook een brug te ver.
Je hallucineert. Ik heb in de vorige post kernwapens kernwapens genoemd. Dat kernwapens bommen zijn is waarschijnlijk ook iets nieuws voor je.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:28:49 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295339
nagenoeg elke oorlog wordt proportioneel gevoerd, dat noem je de escalatieladder, jij doet boos, wij doen bozer en so on
  vrijdag 10 juli 2026 @ 17:31:31 #144
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221295355
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221295356
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
de aanklacht is al publiek, kun je gewoon nalezen

hij wordt niet aangeklaagt als leider van een kartel en niet als lid van een kartel

je zat fout, je hebt het niet goed gelezen
[..]
en feitelijk beter onderbouwd dan jou blijkbaar

ik ben niet pro palestijns, iedereen die hier al langer dan 3 maanden rondloopt kan dit bevestigen
Zoals je het zelf zei, dat conclusie ligt voor de hand. Ik volg verder die zaak niet, en de documenten heb ik inderdaad niet gelezen. Het ging erom dat de Amerikaanse leger wel of niet volgens de wetgeving handelde, en daar moet dus de rechter nog zijn beslissing over maken.

Ik ben hier niet zo lang.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:34:32 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Zoals je het zelf zei, dat conclusie ligt voor de hand. Ik volg verder die zaak niet, en de documenten heb ik inderdaad niet gelezen. Het ging erom dat de Amerikaanse leger wel of niet volgens de wetgeving handelde, en daar moet dus de rechter nog zijn beslissing maken.
op basis van die quote ligt het voor de hand

als je de daadwerkelijke tekst leest niet want elke boef met een gun, twee vrienden en een bad temper in die regio worden genoemd

jij stelde dat hij aangeklaagd werd als leider van dat kartel, dat klopt niet, dan kun je welles blijven roepen maar het klopt niet, dat viel me op omdat jij iedereen uit zit te schelden omdat er allemaal niets van zou kloppen maar zelfs strooi je met onwaarheden

dan kun je beter zeggen, ook my bad, ik zat idd fout

quote:
Ik ben hier niet zo lang.
dan is het misschien beter niet zo hoog van de toren te blazen
pi_221295381
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:28 schreef sp3c het volgende:
nagenoeg elke oorlog wordt proportioneel gevoerd, dat noem je de escalatieladder, jij doet boos, wij doen bozer en so on
Ja, maar dat is dus niet proportioneel. Escaleren tot hogere niveau is vaak de noodzaak. Er is verder geen duidelijke regels over wat proportioneel is en wat niet. De politieke/militaire top van de land mag dat zelf beslissen. Als een leger nodig acht om de hele wijk platbombarderen, dan doen ze dat met de reden "militaire noodzaak" en denken ze daar helemaal niet over proportionaliteit.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:36:29 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295386
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:35 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ja, maar dat is dus niet proportioneel. Escaleren tot hogere niveau is vaak de noodzaak. Er is verder geen duidelijke regels over wat proportioneel is en wat niet. De politieke/militaire top van de land mag dat zelf beslissen. Als een leger nodig acht om de hele wijk platbombarderen, dan doen ze dat met de reden "militaire noodzaak" en denken ze daar helemaal niet over proportionaliteit.
ja dat is het wel, volgens het oorlogsrecht is het dat wel
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 17:38:07 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221295394
nu is het wat lastig toe te passen als de tegenstander verkrachtend en moordend door de straten trekt als hij de kans krijgt maar de stelling komt nog steeds niet

proportionaliteit is een grondbeginsel, daar houd bijna iedereen zich aan
pi_221295444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 17:31 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Time to manipulate the market again!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')