abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:30:44 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264386
quote:
VVD dient voorstel in voor landelijk verbod op religieuze uitingen boa's

Regeringspartij VVD dient vandaag een initiatiefwetsvoorstel in om religieuze uitingen bij bijzondere opsporingsambtenaren (boa's), zoals hoofddoekjes, landelijk te verbieden. In de Kamer is al jaren een ruime meerderheid voor zo'n verbod, maar het kwam er tot nu niet van.

"Bij een uniform in een seculier land horen geen religieuze uitingen", zegt Kamerlid Martens-America in De Telegraaf. In sommige gemeenten, zoals Amsterdam, Tilburg en Den Haag, mogen boa's een hoofddoek, keppeltje of kruisje dragen. De VVD vindt dat onwenselijk en wil nu landelijke regels vastleggen in een wet.

Dat was vorig jaar ook het advies van de Raad van State, die negatief oordeelde over een voorstel van het kabinet-Schoof om het verbod te regelen via een kabinetsbesluit, een zogeheten Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB).

Een verbod op religieuze uitingen beperkt de grondwettelijke vrijheid van godsdienst, stelde de Raad van State. Zoiets ingrijpends kan alleen via een wetswijziging, zodat ook de Eerste en Tweede Kamer erover kunnen oordelen. Martens-America volgt met haar initiatief dat advies.

Niets over in regeerakkoord
De huidige coalitie van D66, VVD en D66 heeft in het regeerakkoord niets opgenomen over het uniform van boa's en een mogelijk verbod op religieuze uitingen. De partijen reageren dan ook verdeeld op het voorstel.

D66 ziet er niets in. "Een uniform maakt iemand niet neutraal. Iemands handelen wel. Daarom zien wij geen aanleiding voor een landelijk verbod op religieuze uitingen voor boa's", laat een woordvoerder weten.

CDA-Kamerlid Straatman zegt dat haar partij nog geen definitief standpunt heeft ingenomen over de initiatiefwet van de VVD, maar ze steunt het uitgangspunt van overal dezelfde regels. "Ik heb de minister eerder ook opgeroepen om snel met een wettelijke regeling te komen voor één landelijke, neutrale lijn."

Partijen als de PVV, JA21, BBB, SGP, ChristenUnie en SP hebben in verleden ook al voorstellen gesteund om tot landelijke, neutrale regels te komen voor uniformen van boa's. Daarmee is er een meerderheid in de Tweede Kamer.
Dat er in de Tweede Kamer een ruime meerderheid is voor een landelijk uniform zonder religieuze uitingen, wil niet zeggen dat er geen discussie over is. Op lokaal niveau vinden sommige gemeenteraden dat boa's met hoofddoekjes, keppeltjes of kruisjes juist bijdragen aan een inclusieve samenleving.

Zij zijn ervan overtuigd dat handhavers wel degelijk hun functie onpartijdig kunnen uitoefenen, ook als ze zichtbaar religieuze symbolen dragen. Bovendien treft een verbod vooral islamitische vrouwen die een baan zoeken en het dragen van een hoofddoek als religieuze plicht zien.

Dat was in 2022 ook het oordeel van het Nederlandse College voor de Rechten van de Mens. Dat instituut noemde een verbod "stigmatiserend en ineffectief". Het Europees Hof van Justitie vindt dat werkgevers religieuze uitingen wel mogen verbieden, maar dat ze moeten bewijzen dat een verbod echt noodzakelijk is voor een neutrale uitstraling.

'Lifestyle-neutraliteit'
Gemeenten zijn vaak de werkgever van een boa en bepalen tot nu toe de regels over kleding. Er is wel een landelijke richtlijn 'lifestyle-neutraliteit' voor boa's, maar die is niet afdwingbaar en dus kunnen gemeenten ervan afwijken.

De laatste jaren staan steeds meer gemeenten expliciet toe dat boa's onder voorwaarden religieuze uitingen dragen. Of daar ook vaak gebruik wordt gemaakt is niet duidelijk, cijfers ontbreken. Uit een rondgang van de NOS in 2024 bleek dat er in Arnhem, Utrecht en Tilburg niet of nauwelijks aanvragen voor waren ingediend.

https://nos.nl/artikel/26(...)ieuze-uitingen-boa-s
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 07-07-2026 16:14:24 ]
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:31:45 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264394
D66 is tegen, alleen daarom dus al een goed plan :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221264399
Ik wil een verbod op de VVD.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:33:03 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264402
De laatste stuiptrekkingen voor onze sharia wetgeving.
pi_221264403
quote:
Bij een uniform in een seculier land horen geen religieuze uitingen
Eens. Religie hoort achter de voordeur thuis. Waarom zou ik een boa met een keppeltje of kopvod moeten accepteren als iemand die volledig neutraal is?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:34:06 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221264407
Misschien kunnen ze in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam een Sharia politie instellen. Kunnen ze daar hun hoofddoek blijven dragen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221264409
Het heet niet voor niets
Uni-Form...!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:35:07 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264415
Like de post hierboven _O_
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:37:41 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264457
quote:
D66 ziet er niets in. "Een uniform maakt iemand niet neutraal. Iemands handelen wel.
D66 stelt hier eigenlijk dat moslims neutraal zijn.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:38:59 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264475
Langzaam op weg naar onze eigen "I don't think you have mate" *O*.
Get woke, go broke!
pi_221264524
Die Claire Martens is wel een mooie rechtse VVD milf.
pi_221264525
Het exteemrechtse VVD doet weer aan ordinair populisme. Water is nat.
pi_221264539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
D66 stelt hier eigenlijk dat moslims neutraal zijn.
Stel je hebt ruzie met een stel Marokkanen, komt er een BOA met hoofddoek aangezet. Dan heb je niet snel het gevoel dat de situatie eerlijk zal gaan verlopen.

( _O- Direct nadat ik op invoeren klikte, liep er een gesluierde dame voor m'n raam langs.)
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:49:19 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:47 schreef ToT het volgende:
Stel je hebt ruzie met een stel Marokkanen, komt er een BOA met hoofddoek aangezet. Dan heb je niet snel het gevoel dat de situatie eerlijk zal gaan verlopen.
Een moslim is vanuit zijn inner core al niet neutraal.

Dat komt immers niet overeen met zijn islamitische handboek.
pi_221264556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:49 schreef Tengano het volgende:

[..]
Een moslim is vanuit zijn inner core al niet neutraal. Dat komt immers niet overeen met zijn handboek.
Precies, het is hen tegen de rest van de wereld, maar er is natuurlijk wel een enkeling die goed geïntegreerd is en er anders naar probeert te kijken.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:53:28 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:49 schreef Tengano het volgende:

[..]
Een moslim is vanuit zijn inner core al niet neutraal.

Dat komt immers niet overeen met zijn islamitische handboek.
Nee, je moet nooit vertrouwen op iemand die koran heeft :7.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:54:16 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264571
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:45 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Zelfs daarmee zit je fout, water is niet nat, water maakt nat :7.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:01:57 #18
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221264598
Een BOA met hoofddoek of keppeltje neem je toch niet serieus.

Zet zo'n ding thuis op.
pi_221264610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
Misschien kunnen ze in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam een Sharia politie instellen. Kunnen ze daar hun hoofddoek blijven dragen.
Halsema zal zich tot het einde toe verzetten tegen een hoofddoekjesverbod voor boa's:
https://www.metronieuws.n(...)erdam-femke-halsema/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221264611
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:01 schreef Mubassie het volgende:

Zet zo'n ding thuis op.
Ik zag net een filmpje bij Asmongold van 2 islamitische agenten of boa's of zo die iemand zaten uit te dagen om mee te komen om ergens te gaan knokken. :') Was geloof ik in Engeland.
pi_221264613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Halsema zal zich tot het einde toe verzetten tegen een hoofddoekjesverbod voor boa's:
Ja maar ze woont dan ook in een islamitisch bolwerk, dan is het ook logisch.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:07:07 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221264621
BOA's aanpakken. Altijd +1
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221264626
Ze moeten niet zo moeilijk doen.
Als iemand kiest om een baan of functie waarbij neutraliteit een vereiste is, is het toch niet zo gek om je persoonlijke neigingen hier buiten te houden.
pi_221264678
Een handhaver moet neutraliteit uitstralen, dat is onmogelijk met religieuze uitingen op het lichaam.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:23:12 #25
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221264689
Goed plan
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:25:49 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221264704
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:20 schreef Sodeknetters het volgende:
Een handhaver moet neutraliteit uitstralen, dat is onmogelijk met religieuze uitingen op het lichaam.
Religieuze elementen nemen dus wel een soort ons-vs-hun achtig gevoel weg. Als je als moslim gewoon aangesproken wordt door een dame in een hoofddoekje op je gedrag komt dat wat beter binnen dan als een onbestemd persoon dat doet en geeft dat minder het gevoel dat Nederlandse regels alleen maar worden gehandhaaft door Nederlandse mensen.

Ofwel:

"Hey iemand die er uit ziet als ik vindt dat ik mij beter moet gedragen... "
ipv
"Ahja.. kanker zmml hollanders..met hun kanker zmml regelz"
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_221264708
Ze hebben de prioriteiten wel op orde bij de vvd
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:27:26 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264719
POLL
pi_221264724
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:25 schreef SpecialK het volgende:
Als je als moslim gewoon aangesproken wordt door een dame in een hoofddoekje op je gedrag komt dat wat beter binnen dan als een onbestemd persoon dat doet
Als je in een land als Nederland als moslim geen gezag accepteerd van iemand die geen moslim is, heb je hier niets te zoeken.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:27:54 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264726
quote:

[..]
Religieuze elementen nemen dus wel een soort ons-vs-hun achtig gevoel weg. Als je als moslim gewoon aangesproken wordt door een dame in een hoofddoekje op je gedrag komt dat wat beter binnen dan als een onbestemd persoon dat doet en geeft dat minder het gevoel dat Nederlandse regels alleen maar worden gehandhaaft door Nederlandse mensen
Nee, dat geldt dan alleen bij moslims onderling. Bij normale mensen zorgt het alleen maar voor meer polarisatie. Waarom zou ik iets moeten aannemen van een religieuze fanaat? :').
Get woke, go broke!
pi_221264744
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:20 schreef Sodeknetters het volgende:
Geldt dus ook voor schoffies met hakenkruisjes op de armen of voorhoofd.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:34:17 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221264770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Als je in een land als Nederland als moslim geen gezag accepteerd van iemand die geen moslim is, heb je hier niets te zoeken.
Luister daar kunnen we absoluut de hand op schudden. Ik zou het liefst alle mensen met een migratieachtergrond die een gewelddadig misdrijf hebben gepleegd het land uit sodeflikkeren. Misschien ben ik daar nog wel onsmakelijker in dan de meeste mensen hier.

Maar.

Dat lijkt niet in de kaarten te staan.

Dus. We hebben nu op dit moment hordes KUTjochies rondlopen die denken dat ze overal mee weg komen. Puur door totaal en alomvattend gebrek aan opvoeding.

En een of andere boa gaat daar jammer genoeg geen bevredigende rol in spelen. Maar misschien wordt bepaald gedrag wel wat beter gecorrigieerd als de strenge woorden komen van iemand die duidelijk uit dezelfde cultuur komt.

Dat lijkt in de UK wel het geval te zijn. Ondanks dat daar weer unieke andere misstanden aan de hand zijn.

Dus waarom niet hier.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:34:27 #33
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221264773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:r

Halsema is een despoot die zo snel mogelijk moet opzouten. Aan de andere kant krijgt Amsterdam wat het verdient.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221264774
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, dat geldt dan alleen bij moslims onderling. Bij normale mensen zorgt het alleen maar voor meer polarisatie. Waarom zou ik iets moeten aannemen van een religieuze fanaat? :').
Over het algemeen zijn moslims net zo normaal als jij of ik.
Het is in deze jouw definitie van wat normaal is.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:35:55 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Luister daar kunnen we absoluut de hand op schudden. Ik zou het liefst alle mensen met een migratieachtergrond die een gewelddadig misdrijf hebben gepleegd het land uit sodeflikkeren. Misschien ben ik daar nog wel onsmakelijker in dan de meeste mensen hier.

Maar.

Dat lijkt niet in de kaarten te staan.

Dus. We hebben nu op dit moment hordes KUTjochies rondlopen die denken dat ze overal mee weg komen. Puur door totaal en alomvattend gebrek aan opvoeding.

En een of andere boa gaat daar jammer genoeg geen bevredigende rol in spelen. Maar misschien wordt bepaald gedrag wel wat beter gecorrigieerd als de strenge woorden komen van iemand die duidelijk uit dezelfde cultuur komt.

Dat lijkt in de UK wel het geval te zijn. Ondanks dat daar weer unieke andere misstanden aan de hand zijn.

Dus waarom niet hier.
Vertel eens, waar staat de vrouw eigenlijk op de ladder bij moslims? Leidinggevend, de baas?

1 hint, ze moeten een hoofddoek om van de man :7.
Get woke, go broke!
pi_221264784
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:32 schreef Nexum het volgende:
Ik wil een verbod op de VVD.
Ik wil een verbod op de VVD én een verbod op religieuze uitingen bij boa's :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:36:05 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221264785
quote:

[..]
Mensen die zich gedragen hebben geen last van Boa's dus op jouw psychologie hoeft het systeem niet gebouwd te worden
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:36:47 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Mensen die zich gedragen hebben geen last van Boa's dus op jouw psychologie hoeft het systeem niet gebouwd te worden
En het systeem hoeft zich ook zeker niet aan te passen aan wat koranlijers natuurlijk :').
Get woke, go broke!
pi_221264795
quote:

[..]
Religieuze elementen nemen dus wel een soort ons-vs-hun achtig gevoel weg. Als je als moslim gewoon aangesproken wordt door een dame in een hoofddoekje op je gedrag komt dat wat beter binnen dan als een onbestemd persoon dat doet en geeft dat minder het gevoel dat Nederlandse regels alleen maar worden gehandhaaft door Nederlandse mensen
Als een moslim door een vrouw met een hoofddoek op gedrag aangesproken wordt verwacht ik weinig zelfreflectie van de persoon in kwestie. Misschien loopt de dame wel een paar blauwe ogen op, de status van vrouwen in de islam is niet zo heel hoog.
Daarnaast, als ik bijvoorbeeld bij een kwestie met een moslim betrokken raak, betwijfel ik of ik wel een objectieve behandeling krijg. Er is immers ook een ‘broeder’ bij betrokken.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:37:28 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221264797
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vertel eens, waar staat de vrouw eigenlijk op de ladder bij moslims? Leidinggevend, de baas?

1 hint, ze moeten een hoofddoek om van de man :7.
Geweldige kans om door die culturele barriere heen te breken eigenlijk. Kan me niks verwarrenders bedenken dat een jong moslim jongetje die ineens orders moet opvolgen van een vrouw uit zijn cultuur die niet zijn familie is.

Wen er maar aan, rotjoch.
pi_221264802
quote:

[..]
Omdat deze 'religieuze fanaat' wel tracht de Nederlandse wet te handhaven?
Zeg nou eens eerlijk, zou jij wel een boete, bekeuring accepteren van een agent met een keppeltje of een kruisje?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:38:17 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Geweldige kans om door die culturele barriere heen te breken eigenlijk. Kan me niks verwarrenders bedenken dat een jong moslim jongetje die ineens orders moet opvolgen van een vrouw uit zijn cultuur die niet zijn familie is.

Ja, de islam zal zich na 1400 jaar wel ff aanpassen. Dat heet nou wensdenken.
Get woke, go broke!
pi_221264809
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Geldt dus ook voor schoffies met hakenkruisjes op de armen of voorhoofd.
Dat zijn geen religieuze uitingen. Malloten met hakenkruizen waar dan ook moet je helemaal niet serieus nemen
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:38:47 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264810
quote:

Stukje wishfull thinking gespot.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:39:38 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221264817
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En het systeem hoeft zich ook zeker niet aan te passen aan wat koranlijers natuurlijk :').
Bij het ontwerpen van elk systeem wat je toepast om beter gedrag af te dwingen is het essentieel om na te denken over de psychologie van de doelgroep en hoe je dat kan inzetten om de doelen te bereiken.

Ik sta open voor het idee dat het niet werkt maar in de UK rapporteert men dat het een positief effect heeft en waarom niet hier ook proberen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:40:23 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Bij het ontwerpen van elk systeem wat je toepast om beter gedrag af te dwingen is het essentieel om na te denken over de psychologie van de doelgroep en hoe je dat kan inzetten om de doelen te bereiken.

Ik sta open voor het idee dat het niet werkt maar in de UK rapporteert men dat het een positief effect heeft en waarom niet hier ook proberen.
Ja, echt een topvoorbeeld, de UK op dit moment :').

_O-
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:40:55 #47
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221264825
Een uniform is geen diversiform. Vind het wel terecht. Je identiteit gaat toch niet weg? Enkel een tijdelijke uiting om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen als gezagsdrager.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:41:04 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221264827
quote:

[..]

Nee man, dat gaat niet.
Een vrouw uit een andere familie blijft een vrouw. Daar hebben ze nog minder respect voor gezien het hun eigen moeder niet is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:41:13 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264829
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:39 schreef SpecialK het volgende:

Ik denk niet dat het een goed idee is om de UK als goed werkend voorbeeld te nemen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:41:20 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221264830
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, de islam zal zich na 1400 jaar wel ff aanpassen. Dat heet nou wensdenken.
Je bent niet echt direct aan het vechten met de Islam maar met de psychologische barrieres in de zwakke geest van een 12-24-jarige op een fatbike. Daar is zeker wel winst te boeken.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:42:05 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221264834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het een goed idee is om de UK als goed werkend voorbeeld te nemen.
Vooral niet op politie onderwerpen op het moment.
1947-2016
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:42:44 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221264839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Je bent niet echt direct aan het vechten met de Islam maar met de psychologische barrieres in de zwakke geest van een 12-24-jarige op een fatbike. Daar is zeker wel winst te boeken.
Zij wel met ons. Vanuit ideologisch oogpunt.
1947-2016
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:42:57 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221264841
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, echt een topvoorbeeld, de UK op dit moment :').

_O-
Zoals ik al aangaf. De UK heeft andere problemen op dit moment. Namelijk deug-leiderschap die boa's en politie er op uit sturen om expliciet voorbeelden te stellen voor blanke mensen.

Dat is niet van toepassing in de OP.
pi_221264847
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:45 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Dit is geen populisme. Dit is iets wat gewoon standaard hoort te zijn maar waar uiteraard weer aan gemord wordt.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:44:07 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264848
quote:

[..]
Nee, je bent een bevolkingsgroep aan het bevechten die vanaf de wieg ingegoten krijgt dat ze superieur zijn aan ongelovigen en dat niets en dan ook niets ooit hun eigen schuld is.

En een vrouw in hoofddoek met BOA erop gaat echt niets aan dat fundamentele "geloof" veranderen, hoe graag wij dat ook allemaal willen als wel beschaafde mensen.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:44:23 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264852
quote:
Laten we dan eerst maar eens eens beginnen om vrouwen als imam aan te stellen en daarna praten we weer verder.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:45:09 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf. De UK heeft andere problemen op dit moment. Namelijk deug-leiderschap die boa's en politie er op uit sturen om expliciet voorbeelden te stellen voor blanke mensen.

Wij hebben bijna identiek leiderschap, zie alleen Halsema al.
Get woke, go broke!
pi_221264864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat deug-leiderschap is er hier ook hoor. In een ander topic is te lezen hoe een ME baas trots vertelt dat bij rellende Marokkanen niet ingegrepen wordt, maar hoe hij eerder die dag een man alleen op een fiets met kinderzitje wel staande hield voor een licht vergrijp. De deugende held. :')
pi_221264867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:44 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dit is geen populisme. Dit is iets wat gewoon standaard hoort te zijn maar waar uiteraard weer aan gemord wordt.
Nouja, waar trek je de grens? Wat is een religieuze uiting en wat is (bijvoorbeeld) iets waarmee iemand zichzelf identificeert?

Ik kan me er best in vinden om geen religieuze uitingen toe te staan (mits het alle religieuze uitingen zijn), maar het geeft wel risico op een glijdende schaal.
pi_221264871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:47 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat deug-leiderschap is er hier ook hoor. In een ander topic is te lezen hoe een ME baas trots vertelt dat bij rellende Marokkanen niet ingegrepen wordt, maar hoe hij eerder die dag een man alleen op een fiets met kinderzitje wel staande hield voor een licht vergrijp. De deugende held. :')
Dat is niet wat er door die ME baas gezegd werd, maar dat weet je zelf ook wel.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:51:33 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221264884
En ook dit is dus weer een stukje sharia waar het hier over gaat, en voor wie het nog niet doorheeft.

Christelijke mensen zullen geen enkele moeite hebben om een kettinkje even af te doen als hun werkgever vindt dat dat niet gepast is.

Maar de islam blijft voortdurend hun gewoontes opdringen en afdwingen om uiteindelijk een complete samenleving in hun greep te krijgen en om te vormen conform islamitische gebruiken en regels. Alles zal en moet halal worden.

En op een zeker moment ben ook jij dus aan de beurt met je ongelovige lifestyle en overtuigingen.

Wen er maar aan, want dit is waar je voor kiest.
pi_221264905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:49 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is niet wat er door die ME baas gezegd werd, maar dat weet je zelf ook wel.
Dat heeft ie wel degelijk gezegd, want hij is bang voor escalatie. Maar ik denk dat jij dat niet wil zien, en nu door een semantisch spelletje te spelen je deugpuntjes wil scoren.
pi_221264931
Ik hoorde van een kennis die bij een Paspoorten balie werkt dat ze daar met het warme weer niet met shirtjes met blote schouders mogen lopen vanwege het hoge aantal Moslim kllanten :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221264971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:53 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat heeft ie wel degelijk gezegd, want hij is bang voor escalatie. Maar ik denk dat jij dat niet wil zien, en nu door een semantisch spelletje te spelen je deugpuntjes wil scoren.
Nee, hij heeft gezegd dat "Als ze gaan ingrijpen bij kleine vergrijpen, wordt het oorlog"

Dat heeft geen moer te maken met marokkanen, dat heeft te maken met hoe je handelt tegenover een groep. Of die groep nu bestaat uit dronken amsterdammers, marokkanen of wat ook, je reageert altijd anders wanneer er een groep is, omdat er nu eenmaal een risico is dat er escalatie is. De politie treedt vrijwel altijd deëscalerend op.

Zoals @Caland ook in dat andere topic al zei, die Els_rechts demonstranten stonden op politieauto's te dansen, toen heb ik jou ook niet verontwaardigd zien doen - of was je toen al over je deugquota heen?
pi_221264976
Hoe moeilijk is het? Een uniform is voor iedereen gelijk en tenzij het nodig is voor je functie, maak je er geen aanpassingen aan.
pi_221264991
Met een vergiet op je hoofd kom je ook niet door de selectiecriteria.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_221265003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nouja, waar trek je de grens? Wat is een religieuze uiting en wat is (bijvoorbeeld) iets waarmee iemand zichzelf identificeert?

Ik kan me er best in vinden om geen religieuze uitingen toe te staan (mits het alle religieuze uitingen zijn), maar het geeft wel risico op een glijdende schaal.
Het verbod geld voor alle religieuze uitingen, enkel bepaalde types gaan janken.

En wat voor glijdende schaal? Nee is nee.
pi_221265004
Laat gewoon alle BOAs een pet dragen, kunnen de moslim vrouwen er gewoon zo een doekje onder dragen, probleem opgelost, we zijn echt niet het eerste land waar dit speelt, ik denk dat er op dit moment een paar puntjes belangrijker zijn dan dit soort discussies waar niemand last van heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221265015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:06 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Het verbod geld voor alle religieuze uitingen, enkel bepaalde types gaan janken.

En wat voor glijdende schaal? Nee is nee.
Wie bedoel je met bepaalde types?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:12:43 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221265047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wie bedoel je met bepaalde types?
Islamisten uiteraard, oa het moslimbroederschap.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:21:50 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221265120
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:12 schreef HeatWave het volgende:
En hun linkse fanclub.
pi_221265121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, hij heeft gezegd dat "Als ze gaan ingrijpen bij kleine vergrijpen, wordt het oorlog"

Dat heeft geen moer te maken met marokkanen, dat heeft te maken met hoe je handelt tegenover een groep. Of die groep nu bestaat uit dronken amsterdammers, marokkanen of wat ook, je reageert altijd anders wanneer er een groep is, omdat er nu eenmaal een risico is dat er escalatie is. De politie treedt vrijwel altijd deëscalerend op.

Zoals @:Caland ook in dat andere topic al zei, die Els_rechts demonstranten stonden op politieauto's te dansen, toen heb ik jou ook niet verontwaardigd zien doen - of was je toen al over je deugquota heen?
Die Els rechts gasten hadden net zo hard aangepakt mogen worden van mij. Zelfde laken een pak. Ik was toen even niet actief op fok. De politie zou van dat de-escaleren af moeten vind ik. Ze geven nu de boel uit handen.
Het hypocriete zit er hem voor mij in dat die man alleen wél aangepakt wordt. Laat die dan ook lopen.
pi_221265165
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Een uniform is geen diversiform. Vind het wel terecht. Je identiteit gaat toch niet weg? Enkel een tijdelijke uiting om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen als gezagsdrager.
Mooi om te testen waar jij als ouder staat. Hoe sta je tegenover het gedrag van zoonlief als hij dingen doet die beter bij je dochter zouden passen en vice versa?

Hoe neutraal ben je dan als vader of moeder?
pi_221265286
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Die Els rechts gasten hadden net zo hard aangepakt mogen worden van mij. Zelfde laken een pak. Ik was toen even niet actief op fok. De politie zou van dat de-escaleren af moeten vind ik. Ze geven nu de boel uit handen.
Het hypocriete zit er hem voor mij in dat die man alleen wél aangepakt wordt. Laat die dan ook lopen.
Ik denk dat je vooral kiest tussen kwaden. Wil je gaan handhaven op (bijvoorbeeld) fatbikeverlichting waarmee je het risico loopt dat het uit de hand loopt, of wil je die fatbikeverlichting laten gaan zodat je ervoor kan proberen te zorgen dat 't rustig blijft.

Ik vind deëscaleren een groot goed. Het zorgt ervoor dat het niet onnodig uit de hand loopt en voorkomt zoveel mogelijk nevenschade.
pi_221265297
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oke - en wat doe je met keppels of andere religieuze uitingen? Zijn kettingen met een kruis nog oké?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:44:47 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221265312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oke - en wat doe je met keppels of andere religieuze uitingen? Zijn kettingen met een kruis nog oké?
Die zijn totaal irrelevant, die worden er alleen bijgesleept door moslims om een argument te hebben. Alleen de moslims drammen hun eisen door met een overduidelijke politieke reden.
Get woke, go broke!
pi_221265314
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, je bent een bevolkingsgroep aan het bevechten die vanaf de wieg ingegoten krijgt dat ze superieur zijn aan ongelovigen en dat niets en dan ook niets ooit hun eigen schuld is.

En een vrouw in hoofddoek met BOA erop gaat echt niets aan dat fundamentele "geloof" veranderen, hoe graag wij dat ook allemaal willen als wel beschaafde mensen.
Moet ik hieruit opmaken dat jij niet vind dat je superieur bent als 'witte, ontwikkelde man/vrouw aan meer primitieve samenlevingen?
Ja sorry hoor, maar ik vind dat zo'n jeukterm, beschaafd in verband met dit soort zaken.

Want jij laat duidelijk zien hoe beschaafd je bent als je een bekeuring krijgt van een vrouwelijke agent met hoofddoek.
Het is dan toch duidelijk dat jij maling hebt aan de wet die zij probeert te handhaven en jij vindt dat dus niks want ze heb een kopvod op.

:')
pi_221265319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die zijn totaal irrelevant, die worden er alleen bijgesleept door moslims om een argument te hebben. Alleen de moslims drammen hun eisen door met een overduidelijke politieke reden.
En jij doet precies hetzelfde.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:57:42 #79
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221265406
quote:
Precies, moslims zijn zo 'slim' dat ze Joden en Christenen er graag bij halen als het ze wel uitkomt en ze voor "de gelijke rechten van de gelovigen opkomen".

Give me a break :r
pi_221265456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:51 schreef Tengano het volgende:
En ook dit is dus weer een stukje sharia waar het hier over gaat, en voor wie het nog niet doorheeft.

Christelijke mensen zullen geen enkele moeite hebben om een kettinkje even af te doen als hun werkgever vindt dat dat niet gepast is.

Maar de islam blijft voortdurend hun gewoontes opdringen en afdwingen om uiteindelijk een complete samenleving in hun greep te krijgen en om te vormen conform islamitische gebruiken en regels. Alles zal en moet halal worden.

En op een zeker moment ben ook jij dus aan de beurt met je ongelovige lifestyle en overtuigingen.

Wen er maar aan, want dit is waar je voor kiest.
Er was in dit land een man die hier tóen al voor gewaarschuwd heeft ( en vermoord is i.o.v. ene P.R. ) en zie waar we nu staan. We moeten al knielen voor.

Maar goed, meerendeel heeft zich aan dit resultaat schuldig gemaakt door te willen deugen voor een oh zo inclusief Nederland. Inclusief is ver te zoeken want ze moeten en zullen buigen voor...
Ook in moeilijke tijden.
pi_221265508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:03 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Er was in dit land een man die hier tóen al voor gewaarschuwd heeft ( en vermoord is i.o.v. ene P.R. ) en zie waar we nu staan. We moeten al knielen voor.

Maar goed, meerendeel heeft zich aan dit resultaat schuldig gemaakt door te willen deugen voor een oh zo inclusief Nederland. Inclusief is ver te zoeken want ze moeten en zullen buigen voor...
Ik heb nog nooit gedeugd. Heb ook nooit de pretentie gehad. Niet voor een religie, niet voor De Man, noch voor De Vrouw.

Jij wilt overduidelijk wel deugen. En dat toon je door de kant te kiezen van de grootste gemene deler.
pi_221265538
Zelden eens met de VVD maar hier sta ik wel achter
pi_221265968
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:11 schreef Cupfighter het volgende:
Waarom?

Het achterliggende argument is dat een geloofsuiting blijk zou geven van religieuze vooringenomenheid.

Denk je oprecht dat die vermeende vooringenomenheid plotsklaps wegvalt wanneer het keppeltje/hoofddoekje/bidkruisje af moet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_221265976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom?

Het achterliggende argument is dat een geloofsuiting blijk zou geven van religieuze vooringenomenheid.

Denk je oprecht dat die vooringenomenheid plotsklaps wegvalt wanneer het keppeltje/hoofddoekje/bidkruisje af moet?
Ik vind het niet passen in die functie
pi_221266010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk dat je vooral kiest tussen kwaden. Wil je gaan handhaven op (bijvoorbeeld) fatbikeverlichting waarmee je het risico loopt dat het uit de hand loopt, of wil je die fatbikeverlichting laten gaan zodat je ervoor kan proberen te zorgen dat 't rustig blijft.

Ik vind deëscaleren een groot goed. Het zorgt ervoor dat het niet onnodig uit de hand loopt en voorkomt zoveel mogelijk nevenschade.
De nevenschade is dat het gajes inmiddels onaantastbaar geworden is. Denk maar aan de rellen die ontstonden omdat de politie twee gastjes op een fatbike staande wilden houden. Er moest zelfs een stadsbus gevorderd worden zodat de politie zich kon verschansen en in veiligheid kon komen.

Het is klaar met de-escaleren. Dat werkt wel, maar helaas de verkeerde kant op.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:41:51 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221266057
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:39 schreef Sodeknetters het volgende:

De nevenschade is dat het gajes inmiddels onaantastbaar geworden is. Denk maar aan de rellen die ontstonden omdat de politie twee gastjes op een fatbike staande wilden houden. Er moest zelfs een stadsbus gevorderd worden zodat de politie zich kon verschansen en in veiligheid kon komen.

Het is klaar met de-escaleren. Dat werkt wel, maar helaas de verkeerde kant op.
Kunnen jullie deze discussie svp in dat betreffende topic gaan voeren.

NWS / ME doodsbang voor rellende Marokkanen, durft niet in te grijpe
pi_221266059
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het niet passen in die functie
Maar wat lost een verbod op dan? Het wekt toch alleen de illusie van neutraliteit?
pi_221266073
quote:

[..]
Maar die kunnen dus ook allemaal verboden worden?
pi_221266074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar wat lost een verbod op dan? Het wekt toch alleen de illusie van neutraliteit?
Tja dan maar de illusie ik vind het echt niet overkomen een boa met een hoofdoekje
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:45:52 #90
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221266107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:42 schreef probeer het volgende:
1 Het uitgangspunt is dat BOA's neutraal zouden zijn.

2 Dit verbod heeft tot doel om daarnaast ook neutraliteit uit te stralen.
pi_221266108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Tja dan maar de illusie ik vind het echt niet overkomen een boa met een hoofdoekje
Heeft dat effect op je interactie met die BOA? Of ze wel of geen hoofddoekje draagt?
pi_221266117
Waarom een wet. Laat werkgevers dat zelf bepalen.
pi_221266132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Heeft dat effect op je interactie met die BOA? Of ze wel of geen hoofddoekje draagt?
Ja , ik kan diegene niet serieus nemen dan, laat je geloofsuitingen thuis en niet op je werk
Dat heb ik overigens ook met vol getatoeëerde agenten etc
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:48:33 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266143
quote:

[..]
Ja, ik wil niet te maken hebben met iemand in zo'n positie die vanuit haar geloof mij met diepe overtuiging haat omdat ik een ongelovige ben, is dat nou echt zo raar?
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:48:51 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221266146
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:01 schreef Mubassie het volgende:

Zet zo'n ding thuis op.
Alsof een boa met een keppeltje ook iets serieus is. Zie je het al voor, probeer überhaupt eens met een keppeltje door bepaalde wijken te lopen, dan ontstaan er al snel conflict, vaak met een bepaalde groep als aanstichter/dader.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221266155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
1 Het uitgangspunt is dat BOA's neutraal zouden zijn.

2 Dit verbod heeft tot doel om daarnaast ook neutraliteit uit te stralen.
Fair enough.
pi_221266171
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja , ik kan diegene niet serieus nemen dan, laat je geloofsuitingen thuis en niet op je werk
Hmm, apart. Ik leg denk ik die link tussen professionaliteit en persoonlijke uitingen niet zo.
pi_221266194
quote:

[..]
Ja. Iemand die het hoofddoekje laat prevaleren boven de neutraliteit van een uniform, is dus niet neutraal. En zal mij dus niet het gevoel geven dat ik die persoon kan vertrouwen. Iemand die bewust kiest om een hoofddoek niet te dragen, laat zien dat de neutraliteit van het uniform belangrijker is. Dat geeft meer vertrouwen
pi_221266211
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, ik wil niet te maken hebben met iemand in zo'n positie die vanuit haar geloof mij met diepe overtuiging haat omdat ik een ongelovige ben, is dat nou echt zo raar?
En als ze haar hoofddoek afdoet, dan haat ze je opeens niet meer? Of hoe werkt dat precies?

Nu kan je aan dat hoofddoekje iig nog zien dat ze je zou haten (ofnouja, dat jij denkt dat ze jou met diepe overtuiging haat). Als ze het af doet kan jij dat straks niet meer zien.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:53:57 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221266219
Ik blijf het ook verbazingwekkend vinden dat D66, dat jaren heeft gevochten om alles zo neutraal mogelijk te maken sinds een jaar of wat ineens 180 is gedraaid en nu openstaat voor allerlei religieuze uitingen. En laat duidelijk zijn: dit doen ze natuurlijk alleen voor moslims. Conclusie wat men bij D66 wil: minder Joods-Christelijke inslag, meer Islamitische inslag in symboliek en het plek maken voor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221266220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom?

Denk je oprecht dat die vermeende vooringenomenheid plotsklaps wegvalt wanneer het keppeltje/hoofddoekje/bidkruisje af moet?
Nee hoor. Zie die hoge Britse pief binnen de Britse geheime dienst die jarenlang een dubbelspion was voor Rusland.
pi_221266221
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je realiseert je hoop ik dat dat niet alleen het geval is bij moslims?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:56:00 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:53 schreef probeer het volgende:

[..]
En als ze haar hoofddoek afdoet, dan haat ze je opeens niet meer? Of hoe werkt dat precies?

Nu kan je aan dat hoofddoekje iig nog zien dat ze je zou haten (ofnouja, dat jij denkt dat ze jou met diepe overtuiging haat). Als ze het af doet kan jij dat straks niet meer zien.
Nee, het voorkomt dat mensen die hun religie belangrijker vinden dan hun functie die functie krijgen.

En daar is een uniform dus voor, kan/mag je dat niet dragen ben je niet geschikt.
Get woke, go broke!
pi_221266279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:52 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Ja. Iemand die het hoofddoekje laat prevaleren boven de neutraliteit van een uniform, is dus niet neutraal. En zal mij dus niet het gevoel geven dat ik die persoon kan vertrouwen. Iemand die bewust kiest om een hoofddoek niet te dragen, laat zien dat de neutraliteit van het uniform belangrijker is. Dat geeft meer vertrouwen
OK, maar is je argument dan niet dat zo iemand überhaupt niet geschikt is voor dat beroep?

Denk je dat wanneer diegene verplicht wordt om dat te veranderen, daarmee dan dus daadwerkelijk neutraal wordt?

Als mijn baas me opdraagt dat ik mijn SP t-shirt niet meer aan mag (dit is hypothetisch, ik doe dat ding nooit aan naar werk) dan maakt mij dat toch niet minder lid van de SP?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:58:32 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221266282
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:54 schreef beefkeek het volgende:
Ga je nu je pandoradoosje open doen met racist, witte mannen supremacy, extreemrechts, buutenlanderhaat etc ?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:59:03 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266288
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wederom, irrelevant, die andere geloven drammen hier niet al jaren om. We weten hier allemaal waar deze discussie om draait, de verdere islamisering, krampachtig andere voorbeelden erbij proberen te betrekken is ruis.
Get woke, go broke!
pi_221266348
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:58 schreef probeer het volgende:

[..]
OK, maar is je argument dan niet dat zo iemand überhaupt niet geschikt is voor dat beroep?

Denk je dat wanneer diegene verplicht wordt om dat te veranderen, daarmee dan dus daadwerkelijk neutraal wordt?

Als mijn baas me opdraagt dat ik mijn SP t-shirt niet meer aan mag (dit is hypothetisch, ik doe dat ding nooit aan naar werk) dan maakt mij dat toch niet minder lid van de SP?
Zo iemand is in mijn ogen dan ook inderdaad niet geschikt voor een dergelijk beroep. Net als de mensen die om toestemming voor dat hoofddoekje blijven zeuren, dat doekje is kennelijk belangrijker dan neutraliteit van de functie. Ergo, niet geschikt.
pi_221266354
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wederom, irrelevant, die andere geloven drammen hier niet al jaren om. We weten hier allemaal waar deze discussie om draait, de verdere islamisering, krampachtig andere voorbeelden erbij proberen te betrekken is ruis.
Nee, verboden gericht op één bevolkingsgroep is discriminatie. Dus of je doet het voor alle geloven, of je doet het niet. Je begint namelijk wel heel dicht in de richting vrijheid van Godsdienst te sturen.
pi_221266364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Heb je dat alleen bij gezaghebbers? Of ook bij andere beroepen?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:07:06 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, verboden gericht op één bevolkingsgroep is discriminatie. Dus of je doet het voor alle geloven, of je doet het niet.
Ja, dat is helemaal prima, maar daar gaat het dus eigenlijk niet om, dat is een afleid-argument.
Get woke, go broke!
pi_221266378
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, dat is helemaal prima, maar daar gaat het dus eigenlijk niet om, dat is een afleid-argument.
Nee, het laat zien waarom het moeilijk is zo’n verbod in te stellen. Hoe ga je dat doen zonder inbreuk te maken op vrijheid van Godsdienst en zonder één bevolkingsgroep uit te lichten?
pi_221266394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Heb je dat alleen bij gezaghebbers? Of ook bij andere beroepen?
Ligt er aan, een meid achter de kassa vol met tattoos vind ik ook niks
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:12:04 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266418
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, het laat zien waarom het moeilijk is zo’n verbod in te stellen. Hoe ga je dat doen zonder inbreuk te maken op vrijheid van Godsdienst en zonder één bevolkingsgroep uit te lichten?
Dan is het maar moeilijk :).

Echt, desnoods maken ze maar een grondwet-wijziging en halen ze dat hele achterhaalde gedoe over geloof en daarmee extra rechten eruit :P.

Maar serieus, dit is echt niet zo onredelijk toch? Er is 1 uniform en als jij, wie dan ook, dat niet kan dragen zoals het is kan je die functie niet vervullen.
Get woke, go broke!
pi_221266432
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:11 schreef Cupfighter het volgende:
Ik niet. De VVD deugt gewoon niet. Dat beetje stroop om mijn mond verandert daar niks aan.
pi_221266470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Echt, desnoods maken ze maar een grondwet-wijziging en halen ze dat hele achterhaalde gedoe over geloof en daarmee extra rechten eruit :P.

Maar serieus, dit is echt niet zo onredelijk toch? Er is 1 uniform en als jij, wie dan ook, dat niet kan dragen zoals het is kan je die functie niet vervullen.
Veel ingewikkelder wordt het inderdaad niet. Dit is het uniform, dat draag je. Wil je dat niet? Dan niet die functie. Wordt er ook niemand gediscrimineerd
pi_221266471
quote:

[..]
Dat is onmogelijk. Je kunt niet het ritueel slachten van dieren door moslims verbieden en het wel toestaan bij joden.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:17:57 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221266530
quote:

[..]
De crux is hier te doen alsof alle religies gelijk zijn, dat zijn ze niet. Sommigen, met name een (de Islam), is aantoonbaar gevaarlijker en daardoor onwenselijker dan anderen.
pi_221266566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al eerder gezegd dat ik daar dan ook niet op tegen ben, mits je dat consequent doorvoert.

Hoe groot denk je dat de kans is dat die grondwetswijziging er daadwerkelijk komt? Zonder die grondwetswijziging ontkom je er dus niet aan dit consequent toe te passen op elk geloof.
pi_221266582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ligt er aan, een meid achter de kassa vol met tattoos vind ik ook niks
Het niks vinden kan natuurlijk best. Smaak en zo.

Maar denk je dan ook dat ze jou anders gaat behandelen omdat zij wel zichtbare tattoos heeft en jij niet? Of, bijvoorbeeld bij iemand in de zorg met een hoofddoekje?
pi_221266587
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De crux is hier te doen alsof alle religies gelijk zijn, dat zijn ze niet. Sommigen, met name een (de Islam), is aantoonbaar gevaarlijker en daardoor onwenselijker dan anderen.
En dat mijn beste, is wat we in de volksmond discriminatie noemen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:22:26 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb volgens mij al eerder gezegd dat ik daar dan ook niet op tegen ben, mits je dat consequent doorvoert.

Hoe groot denk je dat de kans is dat die grondwetswijziging er daadwerkelijk komt? Zonder die grondwetswijziging ontkom je er dus niet aan dit consequent toe te passen op elk geloof.
Sja, niet groot, maar goed, als we alleen mogen discussiëren over dingen die 100% zeker zijn wordt het ook zo saai :P.

Maar van mij mag het dus idd uiteraard voor elk geloof hoor, maar mijn punt blijft dat het daar dus in de praktijk helemaal niet over gaat, de islam wil de hoofddoek weer meer normaliseren en daarom speelt deze discussie nu, alweer.....
Get woke, go broke!
pi_221266702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Het niks vinden kan natuurlijk best. Smaak en zo.

Maar denk je dan ook dat ze jou anders gaat behandelen omdat zij wel zichtbare tattoos heeft en jij niet? Of, bijvoorbeeld bij iemand in de zorg met een hoofddoekje?
Nee dat denk ik niet, ik doe ook gewoon tegen een zorgverlener met een hoofddoekje maar ik voel me minderprettig
pi_221266823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, niet groot, maar goed, als we alleen mogen discussiëren over dingen die 100% zeker zijn wordt het ook zo saai :P.

Maar van mij mag het dus idd uiteraard voor elk geloof hoor, maar mijn punt blijft dat het daar dus in de praktijk helemaal niet over gaat, de islam wil de hoofddoek weer meer normaliseren en daarom speelt deze discussie nu, alweer.....
In de praktijk komt het bij de politie ook amper voor omdat er weinig moslima’s bij de politie op straat lopen.

Het probleem is een beetje dat die vrouwen van hun gelooof een hoofddoek moeten dragen. Dat verbieden betekent dat ze daar niet kunnen werken of tegen hun eigen geloof in moeten gaan.

Dat is niet niks.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:31:13 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
In de praktijk komt het bij de politie ook amper voor omdat er weinig moslima’s bij de politie op straat lopen.

Het probleem is een beetje dat die vrouwen van hun gelooof een hoofddoek moeten dragen. Dat verbieden betekent dat ze daar niet kunnen werken of tegen hun eigen geloof in moeten gaan.

Dat is niet niks.
Niet niks nee, het is de bedoeling :7.

Als je die hoofddoek niet af mag zetten bewijs je dat je die wet belangrijker vindt dan de daadwerkelijke wet, en dan hoor je dus niet in een zo'n functie. Wie zegt dat het alleen bij het "negeren" van het uniform blijft?

En als je vindt dat ik dan weinig respect of empathie heb voor gelovigen, dat klopt ;).
Get woke, go broke!
pi_221267107
quote:

[..]

Dat is niet niks.
Mij is altijd verteld dat het een eigen keuze is, het staat iedereen natuurlijk vrij om keuzes te maken die hem of haar ongeschikt maken voor een bepaalde functie.

Een veganist is ook niet geschikt voor werkzaamheden in een slachthuis.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:38:43 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221267156
quote:

[..]

Dat is niet niks.
Dat is dus een keuze inderdaad. Of aanpassen en integreren of je koppig vasthouden aan niet-Westerse gewoonten.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:42:02 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221267208
En tja, als er een mogelijkheid wordt geboden om te integreren maar je wil perse vasthouden aan je niet Westerse gewoonten, dan moet je dus ook niet zeuren als je afgewezen, of zoals ze vanuit de slachtofferrol roepen gediscrimineerd wordt.

Als ik mijn schoenen niet uit wil doen in de moskee dan kom ik ook niet binnen.
pi_221267324
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
En dat mijn beste, is wat we in de volksmond discriminatie noemen.
Als men zo gaat redeneren dan worden de ongelovigen toch gediscrimineerd door de ouderwetse gelovigen?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:48:03 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221267413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:42 schreef Tengano het volgende:
En tja, als er een mogelijkheid wordt geboden om te integreren maar je wil perse vasthouden aan je niet Westerse gewoonten, dan moet je dus ook niet zeuren al je afgewezen, of zoals ze vanuit de slachtofferrol roepen gediscrimineerd wordt.

En dat is dan ook waarom deze discussie nu weer speelt, als ze deze stap winnen gaan ze door naar de politie etc.

Alles om de islamisering maar verder te helpen en onze vrijheden worden vakkundig en doeltreffend tegen ons gebruikt. Dat doen ze al eeuwen, overal, wereldwijd. Waarom zouden ze er nu opeens hier mee stoppen, omdat een zooi progressieven dat wensdenken? :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:50:25 #130
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221267472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:45 schreef torentje het volgende:
Als men zo gaat redeneren dan worden de ongelovigen toch gediscrimineerd door de ouderwetse gelovigen?
De hele islam is gebouwd op de grondvesten van discriminatie en suprematie.

Maar die normalisatie van discriminatie wil niet zeggen dat ze zelf ok zijn als ze het gevoel krijgen 'gediscrimineerd' te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 07-07-2026 19:59:27 ]
pi_221267728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Niet niks nee, het is de bedoeling :7.

Als je die hoofddoek niet af mag zetten bewijs je dat je die wet belangrijker vindt dan de daadwerkelijke wet, en dan hoor je dus niet in een zo'n functie. Wie zegt dat het alleen bij het "negeren" van het uniform blijft?

En als je vindt dat ik dan weinig respect of empathie heb voor gelovigen, dat klopt ;).
BOA’s is nogal wat breder dan alleen politie, wil je dit dan doen voor alle functies wat onder de BOA koepel valt doen, of alleen handhaving?

Uitingen van geloof is nogal veel breder dan alleen een hoofdoek. Hoe ga je dat doen met vasten, bidden voor het eten etc?

Het punt is dat die hoofdoek een uiting van geloof is. Als je die wil verbieden, waar stop je dan? Als je neutraliteit uit wil stralen moet je dus elke vorm van persoonlijke identiteit weghalen en gaan voor uniformiteit, niet alleen een hoofddoek.
pi_221267770
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is dus een keuze inderdaad. Of aanpassen en integreren of je koppig vasthouden aan niet-Westerse gewoonten.
Vrijheid van geloof geldt niet alleen voor geloven die jij leuk vindt, dat geldt voor alle geloven.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:03:14 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221267824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Vrijheid van geloof geldt niet alleen voor geloven die jij leuk vindt, dat geldt voor alle geloven.
Wat ik vind is verder niet zo relevant. Het gaat om de effecten van een religie die objectief en feitelijk aantoonbaar zijn in een samenleving.

Dan kun je wel blijven benadrukken dat het voor alle geloven geldt. Maat toen dit ooit was bedacht was de Islam in West-Europa nagenoeg onbekend. Waarom zou je hier dan stug aan vast willen houden behalve als je zelf moslim bent of de Islam wilt verdedigen?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:05:11 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221267854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
BOA’s is nogal wat breder dan alleen politie, wil je dit dan doen voor alle functies wat onder de BOA koepel valt doen, of alleen handhaving?

Uitingen van geloof is nogal veel breder dan alleen een hoofdoek. Hoe ga je dat doen met vasten, bidden voor het eten etc?

Het punt is dat die hoofdoek een uiting van geloof is. Als je die wil verbieden, waar stop je dan? Als je neutraliteit uit wil stralen moet je dus elke vorm van persoonlijke identiteit weghalen en gaan voor uniformiteit, niet alleen een hoofddoek.
Kijk, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Ik, en dat is echt persoonlijk dan, zou geen probleem hebben met een totaalverbod mbt religie in de politiek, handhaving, alles dat er toe doet, daar hoef ik geen geheim van te maken denk ik B-).

Hoe we in de praktijk moeten voorkomen dat de politieke islam te veel invloed krijgt, dat is een vraagstuk voor de experts O-).
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:05:38 #135
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221267874
quote:
De islam zal de eerste zijn die die vrijheid van geloof zal afschaffen.

Realiseer jij je dat wel.
pi_221267930
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ik vind is verder niet zo relevant. Het gaat om de effecten van een religie die objectief en feitelijk aantoonbaar zijn in een samenleving.

Dan kun je wel blijven benadrukken dat het voor alle geloven geldt. Maat toen dit ooit was bedacht was de Islam in West-Europa nagenoeg onbekend. Waarom zou je hier dan stug aan vast willen houden behalve als je zelf moslim bent of de Islam wilt verdedigen?
Ah de argumenten zijn op dus probeer je me op mijn karakter aan te spreken? Waarom zou je dit alleen voor de Islam willen verbieden? Is het dan toch gewoon discriminatie?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:09:27 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221267939
Wat een nonsens voorstel weer.
pi_221267945
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kijk, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Ik, en dat is echt persoonlijk dan, zou geen probleem hebben met een totaalverbod mbt religie in de politiek, handhaving, alles dat er toe doet, daar hoef ik geen geheim van te maken denk ik B-).

Hoe we in de praktijk moeten voorkomen dat de politieke islam te veel invloed krijgt, dat is een vraagstuk voor de experts O-).
Ik ook niet, mits dat voor elke religie geldt. SGP houdt er vaak net zulke rare gedachten op na, waarom die dan niet?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:10:37 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221267958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik ook niet, mits dat voor elke religie geldt. SGP houdt er vaak net zulke rare gedachten op na, waarom die dan niet?
Jaja, die ook, al het geloof weg uit de politiek etc.
Get woke, go broke!
pi_221267970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
De islam zal de eerste zijn die die vrijheid van geloof zal afschaffen.

Realiseer jij je dat wel.
In welk scenario heeft de Islam meer dan 2/3e van alle zetels in de Tweede Kamer om dat te kunnen doen?

Of is dit wat ze angst zaaien noemen?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:13:36 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268005
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het is vooral de vraag waarom sommigen de Islam altijd maar willen verdedigen. En het komt keer op keer vanuit dezelfde hoek. 'Ja, maar dit gemeen', 'Ja, maar dat is discriminatie', 'Ja, maar dat is oneerlijk', 'Ja, maar dat is niet gelijk'.

Oké, dan vindt men het toch maar gemeen, discriminatie, oneerlijk en niet gelijk?

Als dat de Westerse samenlevingen beschermd, dan is dat het waard. Of wij maken nu onderscheid of het wordt over een x-aantal decennia gedaan door de in razendsnel groeiende Islamitische samenlevingen.

Je moet wel ontzettend naïef zijn als je denkt dat het leven hier in Nederland (of welk ander land) straks precies hetzelfde is als er straks een kwart of de helft van het land Islamitisch is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ah de argumenten zijn op dus probeer je me op mijn karakter aan te spreken? Waarom zou je dit alleen voor de Islam willen verbieden? Is het dan toch gewoon discriminatie?
Dat is uitgelegd: de Islam is anno 2026 onvergelijkbaar met het Christendom, Jodendom of welke andere religie dan ook. En het heeft niets met jou karakter te maken, dit is een forum, ik ken je niet eens, het gaat om het standpunt.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:14:02 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221268016
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:11 schreef beefkeek het volgende:
In welk scenario heeft de Islam meer dan 2/3e van alle zetels in de Tweede Kamer om dat te kunnen doen?

Hoeveel stemmen PRO D66 en DENK al bij elkaar heeft weet ik niet.

Maar hun islamitisch streven is natuurlijk onmiskenbaar. En het is dan ook D66 die tegen dit verbod is samen met die andere twee anti Westerse partijen natuurlijk.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:17:56 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221268061
quote:

[..]

Neuh, aangezien ze dit al 1400 jaar doen is dit gewoon lange termijn werk voor de politieke islam, die meerderheid komt er vanzelf wel, kan nog wel even duren, maar ze hebben dus alle tijd.

En dit zijn de kleine stapjes onderweg die ze overal eerst invoeren, daarna komt de "mode politie", sharia in de wijken, dan sharia rechtbanken etc etc etc.

Alles is prima te aanschouwen aan de andere kant van het kanaal, daar zijn ze alleen iets verder op de tijdslijn inmiddels.

Er is niets angst zaaien aan het constateren van de (recente) geschiedenis. Zeker als AllahGram volstaat met imams van over de hele wereld die dit in het openbaar bevestigen en aanmoedigen.
Get woke, go broke!
pi_221268069
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral de vraag waarom sommigen de Islam altijd maar willen verdedigen. En het komt keer op keer vanuit dezelfde hoek. 'Ja, maar dit gemeen', 'Ja, maar dat is discriminatie', 'Ja, maar dat is oneerlijk', 'Ja, maar dat is niet gelijk'.

Oké, dan vindt men het toch maar gemeen, discriminatie, oneerlijk en niet gelijk?

Als dat de Westerse samenlevingen beschermd, dan is dat het waard. Of wij maken nu onderscheid of het wordt over een x-aantal decennia gedaan door de in razendsnel groeiende Islamitische samenlevingen.

Je moet wel ontzettend naïef zijn als je denkt dat het leven hier in Nederland (of welk ander land) straks precies hetzelfde is als er straks een kwart of de helft van het land Islamitisch is.
[..]
Dat is uitgelegd: de Islam is anno 2026 onvergelijkbaar met het Christendom, Jodendom of welke andere religie dan ook. En het heeft niets met jou karakter te maken, dit is een forum, ik ken je niet eens, het gaat om het standpunt.
Goed verhaal, het is nog steeds discriminatie. Oftewel, niet uitvoerbaar.

Dat maakt het niets meer dan een proefballon
pi_221268074
Overigens is zo'n verbod er al voor de politie dus is het volkomen logisch dat dezelfde regels ook voor boa's gaan gelden.
pi_221268089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hoeveel stemmen PRO D66 en DENK al bij elkaar heeft weet ik niet.

Maar hun islamitisch streven is natuurlijk onmiskenbaar. En het is dan ook D66 die tegen dit verbod is samen met die andere twee anti Westerse partijen natuurlijk.
Zeg je nu serieus dat PRO D66 en DENK bij elkaar de grondwet aan zouden willen passen om de vrijheid van geloof eruit te halen en alleen de Islam toe te staan?

Kom op zeg.
pi_221268102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:42 schreef Tengano het volgende:
En tja, als er een mogelijkheid wordt geboden om te integreren maar je wil perse vasthouden aan je niet Westerse gewoonten, dan moet je dus ook niet zeuren als je afgewezen, of zoals ze vanuit de slachtofferrol roepen gediscrimineerd wordt.

Je kunt prima intergreren in Nederland zonder dat je meteen je eigen cultuur overboord moet gooien.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:21:52 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221268105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:
Zeg je nu serieus dat PRO D66 en DENK bij elkaar de grondwet aan zouden willen passen om de vrijheid van geloof eruit te halen en alleen de Islam toe te staan?

Kom op zeg.
Nou inderdaad. Niemand kan zich toch voorstellen dat een partij als DENK dit zou willen of doen 8)7

#koekoek
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:23:07 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268120
quote:

[..]

Dat is niet nodig en zo werkt het vaak ook niet.

Onderzoek toont aan dat voor (grote) maatschappelijke veranderingen is een groep van een kwart genoeg, zie bijvoorbeeld ook: Research Finds Tipping Point for Large-Scale Social Change. De verandering zelf zal ook een proces zijn.

Het is dus geen quasi dystopisch scenario waar moslims ineens de Tweede Kamer binnen rennen en een coupe plegen maar gradueel over tijd steeds meer invloed kunnen uitoefenen in de samenleving en hun normen, waarden en religieuze cultuur normaliseren. En dit is een proces dat nu al gaande is in de samenleving.
pi_221268130
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou inderdaad. Niemand kan zich toch voorstellen dat een partij als DENK dit zou willen of doen 8)7

#koekoek
Je had het ook over PRO en D66.
pi_221268150
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet nodig en zo werkt het vaak ook niet.

Onderzoek toont aan dat voor (grote) maatschappelijke veranderingen is een groep van een kwart genoeg, zie bijvoorbeeld ook: Research Finds Tipping Point for Large-Scale Social Change. De verandering zelf zal ook een proces zijn.

Het is dus geen quasi dystopisch scenario waar moslims ineens de Tweede Kamer binnen rennen en een coupe plegen maar gradueel over tijd steeds meer invloed kunnen uitoefenen in de samenleving en hun normen, waarden en religieuze cultuur normaliseren. En dit is een proces dat nu al gaande is in de samenleving.
Dat was niet de discussie. Er werd gezegd dat het verboden zou worden (vrijheid van geloof afschaffen).
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:25:44 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Kom op zeg.
Nee, maar wel Islam tot de norm maken. Denk bijvoorbeeld aan het officieel maken van de Islamitische feestdagen. Wellicht een stap daarnaartoe is het weghalen van de Christelijke feestdagen als leidend. Maar dit kun je zelf ook wel invullen. Je dacht toch immers niet dat over tijd, waar de Islam groeit, het Christendom afneemt en secularisering toeneemt dat je voor altijd kunt vasthouden aan de Christelijke feestdagen?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:28:11 #153
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221268195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:23 schreef beefkeek het volgende:
Je had het ook over PRO en D66.
PRO en D666 hebben overduidelijk meer affiniteit met de islam, immigranten, moslims en Palestina.

Niet zo gek dus dat die anti westerse clubjes dus ook nog meer ruimte en voorrang zullen verlenen aan de islam en de verdere afbraak van dit land met Joods/Christelijke waarden.

Dat zien we nu al, en ook dit is daar weer een voorbeeld van. En jij laat heel duidelijk zien aan welke kant je daarin staat.
pi_221268281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
PRO en D666 hebben overduidelijk meer affiniteit met de islam, immigranten, moslims en Palestina.

Niet zo gek dus dat die anti westerse clubjes dus ook nog meer ruimte en voorrang zullen verlenen aan de islam en de verdere afbraak van dit land met Joods/Christelijke waarden.

Dat zien we nu al, en ook dit is daar weer een voorbeeld van, en jij laat heel duidelijk zien aan welke kant je daarin staat.
Ja, aan de kant van de redelijkheid. De kant die niet iedereen over één kam scheert. De kant die Nederland niet roomblank hoeft te hebben en termen als omvolking om te kotsen vindt. Die kant?

Je loopt compleet vast in de discussie en begint ineens te schermen met anti-westers, of dat PRO en D66 Nederland Islamitisch zouden willen maken. Wat is dat dan voor kolder?
pi_221268284

Deze dame gaat de strijd aan met de mensonterende kopvodden. Woest aantrekkelijk.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:37:08 #156
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221268309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:34 schreef beefkeek het volgende:
Ja, aan de kant van de redelijkheid. De kant die niet iedereen over één kam scheert. De kant die Nederland niet roomblank hoeft te hebben en termen als omvolking om te kotsen vindt. Die kant?

Je loopt compleet vast in de discussie en begint ineens te schermen met anti-westers, of dat PRO en D66 Nederland Islamitisch zouden willen maken. Wat is dat dan voor kolder?
Tja, en toen waren je argumenten dus blijkbaar op.

Prettige avond dan nog verder.
pi_221268316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Tja, en toen waren je argumenten dus blijkbaar op.

Prettige avond dan nog verder.
Nee hoor, ik reageerde gewoon op jouw gebrek aan argumenten. Die waren een post of 6 geleden tenslotte al op.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:39:09 #158
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221268328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:38 schreef beefkeek het volgende:
Nee hoor, ik reageerde gewoon op jouw gebrek aan argumenten. Die waren een post of 6 geleden tenslotte al op.
:*
pi_221268413
Geloof heeft niks te zoeken in publieke functies. Nergens.

Gelovigen :')
pi_221268857
quote:

[..]
Geen enkel geloof is aantrekkelijk, omdat die ouderwetse gebruiken en tradities hebben.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:42:15 #161
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221268995
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alsof een boa met een keppeltje ook iets serieus is. Zie je het al voor, probeer überhaupt eens met een keppeltje door bepaalde wijken te lopen, dan ontstaan er al snel conflict, vaak met een bepaalde groep als aanstichter/dader.
Ben ik met je eens.

Dat keppeltje is erbij verzonnen door de berichtgevers om af te leiden van de hoofddoek.

Natuurlijk gaat een Jood niet open en bloot voor BOA spelen met een keppeltje op. Dat is suïcide.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 23:13:59 #162
13309 nostra
ask why
pi_221270218
Toch bijzonder dat Zalm er dan nog wel doorheen pushte dat 'God zij met ons' op de (2)-euromunten is blijven staan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221270241
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:42 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ben ik met je eens.

Dat keppeltje is erbij verzonnen door de berichtgevers om af te leiden van de hoofddoek.

Natuurlijk gaat een Jood niet open en bloot voor BOA spelen met een keppeltje op. Dat is suïcide.
Hoeveel BOA's zijn er eigenlijk met een hoofddoek op?
pi_221270345
Fuck vrijheid van godsdienst. Waarom moet dat in vredesnaam boven alles en iedereen staan? Waarom kan de wet niet gewoon heel simpel zeggen dat er grenzen zijn aan die vrijheid? Ik word zo moe van de uitzonderingspositie van religie.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221270589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 23:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoeveel BOA's zijn er eigenlijk met een hoofddoek op?
Daar zijn geen cijfers over bekend aangezien dat per gemeente verschilt qua 'beleid'.

Godsdienst in welke vorm dan ook heeft niks te zoeken in publieke functies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')