abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:38:43 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221267156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
In de praktijk komt het bij de politie ook amper voor omdat er weinig moslima’s bij de politie op straat lopen.

Het probleem is een beetje dat die vrouwen van hun gelooof een hoofddoek moeten dragen. Dat verbieden betekent dat ze daar niet kunnen werken of tegen hun eigen geloof in moeten gaan.

Dat is niet niks.
Dat is dus een keuze inderdaad. Of aanpassen en integreren of je koppig vasthouden aan niet-Westerse gewoonten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:42:02 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221267208
En tja, als er een mogelijkheid wordt geboden om te integreren maar je wil perse vasthouden aan je niet Westerse gewoonten, dan moet je dus ook niet zeuren als je afgewezen, of zoals ze vanuit de slachtofferrol roepen gediscrimineerd wordt.

Als ik mijn schoenen niet uit wil doen in de moskee dan kom ik ook niet binnen.
pi_221267324
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
En dat mijn beste, is wat we in de volksmond discriminatie noemen.
Als men zo gaat redeneren dan worden de ongelovigen toch gediscrimineerd door de ouderwetse gelovigen?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:48:03 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221267413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:42 schreef Tengano het volgende:
En tja, als er een mogelijkheid wordt geboden om te integreren maar je wil perse vasthouden aan je niet Westerse gewoonten, dan moet je dus ook niet zeuren al je afgewezen, of zoals ze vanuit de slachtofferrol roepen gediscrimineerd wordt.

En dat is dan ook waarom deze discussie nu weer speelt, als ze deze stap winnen gaan ze door naar de politie etc.

Alles om de islamisering maar verder te helpen en onze vrijheden worden vakkundig en doeltreffend tegen ons gebruikt. Dat doen ze al eeuwen, overal, wereldwijd. Waarom zouden ze er nu opeens hier mee stoppen, omdat een zooi progressieven dat wensdenken? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:50:25 #130
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221267472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:45 schreef torentje het volgende:
Als men zo gaat redeneren dan worden de ongelovigen toch gediscrimineerd door de ouderwetse gelovigen?
De hele islam is gebouwd op de grondvesten van discriminatie en suprematie.

Maar die normalisatie van discriminatie wil niet zeggen dat ze zelf ok zijn als ze het gevoel krijgen 'gediscrimineerd' te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 07-07-2026 19:59:27 ]
pi_221267728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Niet niks nee, het is de bedoeling :7.

Als je die hoofddoek niet af mag zetten bewijs je dat je die wet belangrijker vindt dan de daadwerkelijke wet, en dan hoor je dus niet in een zo'n functie. Wie zegt dat het alleen bij het "negeren" van het uniform blijft?

En als je vindt dat ik dan weinig respect of empathie heb voor gelovigen, dat klopt ;).
BOA’s is nogal wat breder dan alleen politie, wil je dit dan doen voor alle functies wat onder de BOA koepel valt doen, of alleen handhaving?

Uitingen van geloof is nogal veel breder dan alleen een hoofdoek. Hoe ga je dat doen met vasten, bidden voor het eten etc?

Het punt is dat die hoofdoek een uiting van geloof is. Als je die wil verbieden, waar stop je dan? Als je neutraliteit uit wil stralen moet je dus elke vorm van persoonlijke identiteit weghalen en gaan voor uniformiteit, niet alleen een hoofddoek.
pi_221267770
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is dus een keuze inderdaad. Of aanpassen en integreren of je koppig vasthouden aan niet-Westerse gewoonten.
Vrijheid van geloof geldt niet alleen voor geloven die jij leuk vindt, dat geldt voor alle geloven.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:03:14 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221267824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Vrijheid van geloof geldt niet alleen voor geloven die jij leuk vindt, dat geldt voor alle geloven.
Wat ik vind is verder niet zo relevant. Het gaat om de effecten van een religie die objectief en feitelijk aantoonbaar zijn in een samenleving.

Dan kun je wel blijven benadrukken dat het voor alle geloven geldt. Maat toen dit ooit was bedacht was de Islam in West-Europa nagenoeg onbekend. Waarom zou je hier dan stug aan vast willen houden behalve als je zelf moslim bent of de Islam wilt verdedigen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:05:11 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221267854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
BOA’s is nogal wat breder dan alleen politie, wil je dit dan doen voor alle functies wat onder de BOA koepel valt doen, of alleen handhaving?

Uitingen van geloof is nogal veel breder dan alleen een hoofdoek. Hoe ga je dat doen met vasten, bidden voor het eten etc?

Het punt is dat die hoofdoek een uiting van geloof is. Als je die wil verbieden, waar stop je dan? Als je neutraliteit uit wil stralen moet je dus elke vorm van persoonlijke identiteit weghalen en gaan voor uniformiteit, niet alleen een hoofddoek.
Kijk, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Ik, en dat is echt persoonlijk dan, zou geen probleem hebben met een totaalverbod mbt religie in de politiek, handhaving, alles dat er toe doet, daar hoef ik geen geheim van te maken denk ik B-).

Hoe we in de praktijk moeten voorkomen dat de politieke islam te veel invloed krijgt, dat is een vraagstuk voor de experts O-).
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:05:38 #135
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221267874
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:01 schreef beefkeek het volgende:
De islam zal de eerste zijn die die vrijheid van geloof zal afschaffen.

Realiseer jij je dat wel.
pi_221267930
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ik vind is verder niet zo relevant. Het gaat om de effecten van een religie die objectief en feitelijk aantoonbaar zijn in een samenleving.

Dan kun je wel blijven benadrukken dat het voor alle geloven geldt. Maat toen dit ooit was bedacht was de Islam in West-Europa nagenoeg onbekend. Waarom zou je hier dan stug aan vast willen houden behalve als je zelf moslim bent of de Islam wilt verdedigen?
Ah de argumenten zijn op dus probeer je me op mijn karakter aan te spreken? Waarom zou je dit alleen voor de Islam willen verbieden? Is het dan toch gewoon discriminatie?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:09:27 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221267939
Wat een nonsens voorstel weer.
pi_221267945
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kijk, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Ik, en dat is echt persoonlijk dan, zou geen probleem hebben met een totaalverbod mbt religie in de politiek, handhaving, alles dat er toe doet, daar hoef ik geen geheim van te maken denk ik B-).

Hoe we in de praktijk moeten voorkomen dat de politieke islam te veel invloed krijgt, dat is een vraagstuk voor de experts O-).
Ik ook niet, mits dat voor elke religie geldt. SGP houdt er vaak net zulke rare gedachten op na, waarom die dan niet?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:10:37 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221267958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik ook niet, mits dat voor elke religie geldt. SGP houdt er vaak net zulke rare gedachten op na, waarom die dan niet?
Jaja, die ook, al het geloof weg uit de politiek etc.
Get woke, go broke!
pi_221267970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
De islam zal de eerste zijn die die vrijheid van geloof zal afschaffen.

Realiseer jij je dat wel.
In welk scenario heeft de Islam meer dan 2/3e van alle zetels in de Tweede Kamer om dat te kunnen doen?

Of is dit wat ze angst zaaien noemen?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:13:36 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268005
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het is vooral de vraag waarom sommigen de Islam altijd maar willen verdedigen. En het komt keer op keer vanuit dezelfde hoek. 'Ja, maar dit gemeen', 'Ja, maar dat is discriminatie', 'Ja, maar dat is oneerlijk', 'Ja, maar dat is niet gelijk'.

Oké, dan vindt men het toch maar gemeen, discriminatie, oneerlijk en niet gelijk?

Als dat de Westerse samenlevingen beschermd, dan is dat het waard. Of wij maken nu onderscheid of het wordt over een x-aantal decennia gedaan door de in razendsnel groeiende Islamitische samenlevingen.

Je moet wel ontzettend naïef zijn als je denkt dat het leven hier in Nederland (of welk ander land) straks precies hetzelfde is als er straks een kwart of de helft van het land Islamitisch is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ah de argumenten zijn op dus probeer je me op mijn karakter aan te spreken? Waarom zou je dit alleen voor de Islam willen verbieden? Is het dan toch gewoon discriminatie?
Dat is uitgelegd: de Islam is anno 2026 onvergelijkbaar met het Christendom, Jodendom of welke andere religie dan ook. En het heeft niets met jou karakter te maken, dit is een forum, ik ken je niet eens, het gaat om het standpunt.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:14:02 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221268016
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:11 schreef beefkeek het volgende:
In welk scenario heeft de Islam meer dan 2/3e van alle zetels in de Tweede Kamer om dat te kunnen doen?

Hoeveel stemmen PRO D66 en DENK al bij elkaar heeft weet ik niet.

Maar hun islamitisch streven is natuurlijk onmiskenbaar. En het is dan ook D66 die tegen dit verbod is samen met die andere twee anti Westerse partijen natuurlijk.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:17:56 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221268061
quote:

[..]

Neuh, aangezien ze dit al 1400 jaar doen is dit gewoon lange termijn werk voor de politieke islam, die meerderheid komt er vanzelf wel, kan nog wel even duren, maar ze hebben dus alle tijd.

En dit zijn de kleine stapjes onderweg die ze overal eerst invoeren, daarna komt de "mode politie", sharia in de wijken, dan sharia rechtbanken etc etc etc.

Alles is prima te aanschouwen aan de andere kant van het kanaal, daar zijn ze alleen iets verder op de tijdslijn inmiddels.

Er is niets angst zaaien aan het constateren van de (recente) geschiedenis. Zeker als AllahGram volstaat met imams van over de hele wereld die dit in het openbaar bevestigen en aanmoedigen.
Get woke, go broke!
pi_221268069
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral de vraag waarom sommigen de Islam altijd maar willen verdedigen. En het komt keer op keer vanuit dezelfde hoek. 'Ja, maar dit gemeen', 'Ja, maar dat is discriminatie', 'Ja, maar dat is oneerlijk', 'Ja, maar dat is niet gelijk'.

Oké, dan vindt men het toch maar gemeen, discriminatie, oneerlijk en niet gelijk?

Als dat de Westerse samenlevingen beschermd, dan is dat het waard. Of wij maken nu onderscheid of het wordt over een x-aantal decennia gedaan door de in razendsnel groeiende Islamitische samenlevingen.

Je moet wel ontzettend naïef zijn als je denkt dat het leven hier in Nederland (of welk ander land) straks precies hetzelfde is als er straks een kwart of de helft van het land Islamitisch is.
[..]
Dat is uitgelegd: de Islam is anno 2026 onvergelijkbaar met het Christendom, Jodendom of welke andere religie dan ook. En het heeft niets met jou karakter te maken, dit is een forum, ik ken je niet eens, het gaat om het standpunt.
Goed verhaal, het is nog steeds discriminatie. Oftewel, niet uitvoerbaar.

Dat maakt het niets meer dan een proefballon
pi_221268074
Overigens is zo'n verbod er al voor de politie dus is het volkomen logisch dat dezelfde regels ook voor boa's gaan gelden.
pi_221268089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hoeveel stemmen PRO D66 en DENK al bij elkaar heeft weet ik niet.

Maar hun islamitisch streven is natuurlijk onmiskenbaar. En het is dan ook D66 die tegen dit verbod is samen met die andere twee anti Westerse partijen natuurlijk.
Zeg je nu serieus dat PRO D66 en DENK bij elkaar de grondwet aan zouden willen passen om de vrijheid van geloof eruit te halen en alleen de Islam toe te staan?

Kom op zeg.
pi_221268102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:42 schreef Tengano het volgende:
En tja, als er een mogelijkheid wordt geboden om te integreren maar je wil perse vasthouden aan je niet Westerse gewoonten, dan moet je dus ook niet zeuren als je afgewezen, of zoals ze vanuit de slachtofferrol roepen gediscrimineerd wordt.

Je kunt prima intergreren in Nederland zonder dat je meteen je eigen cultuur overboord moet gooien.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:21:52 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221268105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:
Zeg je nu serieus dat PRO D66 en DENK bij elkaar de grondwet aan zouden willen passen om de vrijheid van geloof eruit te halen en alleen de Islam toe te staan?

Kom op zeg.
Nou inderdaad. Niemand kan zich toch voorstellen dat een partij als DENK dit zou willen of doen 8)7

#koekoek
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:23:07 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268120
quote:

[..]

Dat is niet nodig en zo werkt het vaak ook niet.

Onderzoek toont aan dat voor (grote) maatschappelijke veranderingen is een groep van een kwart genoeg, zie bijvoorbeeld ook: Research Finds Tipping Point for Large-Scale Social Change. De verandering zelf zal ook een proces zijn.

Het is dus geen quasi dystopisch scenario waar moslims ineens de Tweede Kamer binnen rennen en een coupe plegen maar gradueel over tijd steeds meer invloed kunnen uitoefenen in de samenleving en hun normen, waarden en religieuze cultuur normaliseren. En dit is een proces dat nu al gaande is in de samenleving.
pi_221268130
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou inderdaad. Niemand kan zich toch voorstellen dat een partij als DENK dit zou willen of doen 8)7

#koekoek
Je had het ook over PRO en D66.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')