Zij wel met ons. Vanuit ideologisch oogpunt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je bent niet echt direct aan het vechten met de Islam maar met de psychologische barrieres in de zwakke geest van een 12-24-jarige op een fatbike. Daar is zeker wel winst te boeken.
Zoals ik al aangaf. De UK heeft andere problemen op dit moment. Namelijk deug-leiderschap die boa's en politie er op uit sturen om expliciet voorbeelden te stellen voor blanke mensen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, echt een topvoorbeeld, de UK op dit moment.
Dit is geen populisme. Dit is iets wat gewoon standaard hoort te zijn maar waar uiteraard weer aan gemord wordt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:45 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Het exteemrechtse VVD doet weer aan ordinair populisme. Water is nat.
Nee, je bent een bevolkingsgroep aan het bevechten die vanaf de wieg ingegoten krijgt dat ze superieur zijn aan ongelovigen en dat niets en dan ook niets ooit hun eigen schuld is.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je bent niet echt direct aan het vechten met de Islam maar met de psychologische barrieres in de zwakke geest van een 12-24-jarige op een fatbike. Daar is zeker wel winst te boeken.
Laten we dan eerst maar eens eens beginnen om vrouwen als imam aan te stellen en daarna praten we weer verder.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:41 schreef SpecialK het volgende:
Wij hebben bijna identiek leiderschap, zie alleen Halsema al.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf. De UK heeft andere problemen op dit moment. Namelijk deug-leiderschap die boa's en politie er op uit sturen om expliciet voorbeelden te stellen voor blanke mensen.
Dat is niet van toepassing in de OP.
Dat deug-leiderschap is er hier ook hoor. In een ander topic is te lezen hoe een ME baas trots vertelt dat bij rellende Marokkanen niet ingegrepen wordt, maar hoe hij eerder die dag een man alleen op een fiets met kinderzitje wel staande hield voor een licht vergrijp. De deugende held.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf. De UK heeft andere problemen op dit moment. Namelijk deug-leiderschap die boa's en politie er op uit sturen om expliciet voorbeelden te stellen voor blanke mensen.
Dat is niet van toepassing in de OP.
Nouja, waar trek je de grens? Wat is een religieuze uiting en wat is (bijvoorbeeld) iets waarmee iemand zichzelf identificeert?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit is geen populisme. Dit is iets wat gewoon standaard hoort te zijn maar waar uiteraard weer aan gemord wordt.
Dat is niet wat er door die ME baas gezegd werd, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat deug-leiderschap is er hier ook hoor. In een ander topic is te lezen hoe een ME baas trots vertelt dat bij rellende Marokkanen niet ingegrepen wordt, maar hoe hij eerder die dag een man alleen op een fiets met kinderzitje wel staande hield voor een licht vergrijp. De deugende held.
Dat heeft ie wel degelijk gezegd, want hij is bang voor escalatie. Maar ik denk dat jij dat niet wil zien, en nu door een semantisch spelletje te spelen je deugpuntjes wil scoren.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:49 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is niet wat er door die ME baas gezegd werd, maar dat weet je zelf ook wel.
Nee, hij heeft gezegd dat "Als ze gaan ingrijpen bij kleine vergrijpen, wordt het oorlog"quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat heeft ie wel degelijk gezegd, want hij is bang voor escalatie. Maar ik denk dat jij dat niet wil zien, en nu door een semantisch spelletje te spelen je deugpuntjes wil scoren.
Het verbod geld voor alle religieuze uitingen, enkel bepaalde types gaan janken.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, waar trek je de grens? Wat is een religieuze uiting en wat is (bijvoorbeeld) iets waarmee iemand zichzelf identificeert?
Ik kan me er best in vinden om geen religieuze uitingen toe te staan (mits het alle religieuze uitingen zijn), maar het geeft wel risico op een glijdende schaal.
Wie bedoel je met bepaalde types?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:06 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Het verbod geld voor alle religieuze uitingen, enkel bepaalde types gaan janken.
En wat voor glijdende schaal? Nee is nee.
Islamisten uiteraard, oa het moslimbroederschap.quote:
En hun linkse fanclub.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:12 schreef HeatWave het volgende:
Islamisten uiteraard, oa het moslimbroederschap.
Die Els rechts gasten hadden net zo hard aangepakt mogen worden van mij. Zelfde laken een pak. Ik was toen even niet actief op fok. De politie zou van dat de-escaleren af moeten vind ik. Ze geven nu de boel uit handen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gezegd dat "Als ze gaan ingrijpen bij kleine vergrijpen, wordt het oorlog"
Dat heeft geen moer te maken met marokkanen, dat heeft te maken met hoe je handelt tegenover een groep. Of die groep nu bestaat uit dronken amsterdammers, marokkanen of wat ook, je reageert altijd anders wanneer er een groep is, omdat er nu eenmaal een risico is dat er escalatie is. De politie treedt vrijwel altijd deëscalerend op.
Zoals @:Caland ook in dat andere topic al zei, die Els_rechts demonstranten stonden op politieauto's te dansen, toen heb ik jou ook niet verontwaardigd zien doen - of was je toen al over je deugquota heen?
Mooi om te testen waar jij als ouder staat. Hoe sta je tegenover het gedrag van zoonlief als hij dingen doet die beter bij je dochter zouden passen en vice versa?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Een uniform is geen diversiform. Vind het wel terecht. Je identiteit gaat toch niet weg? Enkel een tijdelijke uiting om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen als gezagsdrager.
Ik denk dat je vooral kiest tussen kwaden. Wil je gaan handhaven op (bijvoorbeeld) fatbikeverlichting waarmee je het risico loopt dat het uit de hand loopt, of wil je die fatbikeverlichting laten gaan zodat je ervoor kan proberen te zorgen dat 't rustig blijft.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Die Els rechts gasten hadden net zo hard aangepakt mogen worden van mij. Zelfde laken een pak. Ik was toen even niet actief op fok. De politie zou van dat de-escaleren af moeten vind ik. Ze geven nu de boel uit handen.
Het hypocriete zit er hem voor mij in dat die man alleen wél aangepakt wordt. Laat die dan ook lopen.
Oke - en wat doe je met keppels of andere religieuze uitingen? Zijn kettingen met een kruis nog oké?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Islamisten uiteraard, oa het moslimbroederschap.
Die zijn totaal irrelevant, die worden er alleen bijgesleept door moslims om een argument te hebben. Alleen de moslims drammen hun eisen door met een overduidelijke politieke reden.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oke - en wat doe je met keppels of andere religieuze uitingen? Zijn kettingen met een kruis nog oké?
Moet ik hieruit opmaken dat jij niet vind dat je superieur bent als 'witte, ontwikkelde man/vrouw aan meer primitieve samenlevingen?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je bent een bevolkingsgroep aan het bevechten die vanaf de wieg ingegoten krijgt dat ze superieur zijn aan ongelovigen en dat niets en dan ook niets ooit hun eigen schuld is.
En een vrouw in hoofddoek met BOA erop gaat echt niets aan dat fundamentele "geloof" veranderen, hoe graag wij dat ook allemaal willen als wel beschaafde mensen.
En jij doet precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die zijn totaal irrelevant, die worden er alleen bijgesleept door moslims om een argument te hebben. Alleen de moslims drammen hun eisen door met een overduidelijke politieke reden.
Precies, moslims zijn zo 'slim' dat ze Joden en Christenen er graag bij halen als het ze wel uitkomt en ze voor "de gelijke rechten van de gelovigen opkomen".quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:44 schreef HeatWave het volgende:
Die zijn totaal irrelevant, die worden er alleen bijgesleept door moslims om een argument te hebben. Alleen de moslims drammen hun eisen door met een overduidelijke politieke reden.
Er was in dit land een man die hier tóen al voor gewaarschuwd heeft ( en vermoord is i.o.v. ene P.R. ) en zie waar we nu staan. We moeten al knielen voor.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:51 schreef Tengano het volgende:
En ook dit is dus weer een stukje sharia waar het hier over gaat, en voor wie het nog niet doorheeft.
Christelijke mensen zullen geen enkele moeite hebben om een kettinkje even af te doen als hun werkgever vindt dat dat niet gepast is.
Maar de islam blijft voortdurend hun gewoontes opdringen en afdwingen om uiteindelijk een complete samenleving in hun greep te krijgen en om te vormen conform islamitische gebruiken en regels. Alles zal en moet halal worden.
En op een zeker moment ben ook jij dus aan de beurt met je ongelovige lifestyle en overtuigingen.
Wen er maar aan, want dit is waar je voor kiest.
Ik heb nog nooit gedeugd. Heb ook nooit de pretentie gehad. Niet voor een religie, niet voor De Man, noch voor De Vrouw.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:03 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Er was in dit land een man die hier tóen al voor gewaarschuwd heeft ( en vermoord is i.o.v. ene P.R. ) en zie waar we nu staan. We moeten al knielen voor.
Maar goed, meerendeel heeft zich aan dit resultaat schuldig gemaakt door te willen deugen voor een oh zo inclusief Nederland. Inclusief is ver te zoeken want ze moeten en zullen buigen voor...
Waarom?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:11 schreef Cupfighter het volgende:
Zelden eens met de VVD maar hier sta ik wel achter
Ik vind het niet passen in die functiequote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom?
Het achterliggende argument is dat een geloofsuiting blijk zou geven van religieuze vooringenomenheid.
Denk je oprecht dat die vooringenomenheid plotsklaps wegvalt wanneer het keppeltje/hoofddoekje/bidkruisje af moet?
De nevenschade is dat het gajes inmiddels onaantastbaar geworden is. Denk maar aan de rellen die ontstonden omdat de politie twee gastjes op een fatbike staande wilden houden. Er moest zelfs een stadsbus gevorderd worden zodat de politie zich kon verschansen en in veiligheid kon komen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral kiest tussen kwaden. Wil je gaan handhaven op (bijvoorbeeld) fatbikeverlichting waarmee je het risico loopt dat het uit de hand loopt, of wil je die fatbikeverlichting laten gaan zodat je ervoor kan proberen te zorgen dat 't rustig blijft.
Ik vind deëscaleren een groot goed. Het zorgt ervoor dat het niet onnodig uit de hand loopt en voorkomt zoveel mogelijk nevenschade.
Kunnen jullie deze discussie svp in dat betreffende topic gaan voeren.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:39 schreef Sodeknetters het volgende:
De nevenschade is dat het gajes inmiddels onaantastbaar geworden is. Denk maar aan de rellen die ontstonden omdat de politie twee gastjes op een fatbike staande wilden houden. Er moest zelfs een stadsbus gevorderd worden zodat de politie zich kon verschansen en in veiligheid kon komen.
Het is klaar met de-escaleren. Dat werkt wel, maar helaas de verkeerde kant op.
Maar wat lost een verbod op dan? Het wekt toch alleen de illusie van neutraliteit?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het niet passen in die functie
Maar die kunnen dus ook allemaal verboden worden?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja dan maar de illusie ik vind het echt niet overkomen een boa met een hoofdoekjequote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar wat lost een verbod op dan? Het wekt toch alleen de illusie van neutraliteit?
1 Het uitgangspunt is dat BOA's neutraal zouden zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:42 schreef probeer het volgende:
Maar wat lost een verbod op dan? Het wekt toch alleen de illusie van neutraliteit?
Heeft dat effect op je interactie met die BOA? Of ze wel of geen hoofddoekje draagt?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tja dan maar de illusie ik vind het echt niet overkomen een boa met een hoofdoekje
Ja , ik kan diegene niet serieus nemen dan, laat je geloofsuitingen thuis en niet op je werkquote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Heeft dat effect op je interactie met die BOA? Of ze wel of geen hoofddoekje draagt?
Ja, ik wil niet te maken hebben met iemand in zo'n positie die vanuit haar geloof mij met diepe overtuiging haat omdat ik een ongelovige ben, is dat nou echt zo raar?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Heeft dat effect op je interactie met die BOA? Of ze wel of geen hoofddoekje draagt?
Alsof een boa met een keppeltje ook iets serieus is. Zie je het al voor, probeer überhaupt eens met een keppeltje door bepaalde wijken te lopen, dan ontstaan er al snel conflict, vaak met een bepaalde groep als aanstichter/dader.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:01 schreef Mubassie het volgende:
Een BOA met hoofddoek of keppeltje neem je toch niet serieus.
Zet zo'n ding thuis op.
Fair enough.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
1 Het uitgangspunt is dat BOA's neutraal zouden zijn.
2 Dit verbod heeft tot doel om daarnaast ook neutraliteit uit te stralen.
Hmm, apart. Ik leg denk ik die link tussen professionaliteit en persoonlijke uitingen niet zo.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja , ik kan diegene niet serieus nemen dan, laat je geloofsuitingen thuis en niet op je werk
Dat heb ik overigens ook met vol getatoeëerde agenten etc
Ja. Iemand die het hoofddoekje laat prevaleren boven de neutraliteit van een uniform, is dus niet neutraal. En zal mij dus niet het gevoel geven dat ik die persoon kan vertrouwen. Iemand die bewust kiest om een hoofddoek niet te dragen, laat zien dat de neutraliteit van het uniform belangrijker is. Dat geeft meer vertrouwenquote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
En als ze haar hoofddoek afdoet, dan haat ze je opeens niet meer? Of hoe werkt dat precies?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik wil niet te maken hebben met iemand in zo'n positie die vanuit haar geloof mij met diepe overtuiging haat omdat ik een ongelovige ben, is dat nou echt zo raar?
Nee hoor. Zie die hoge Britse pief binnen de Britse geheime dienst die jarenlang een dubbelspion was voor Rusland.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom?
Het achterliggende argument is dat een geloofsuiting blijk zou geven van religieuze vooringenomenheid.
Denk je oprecht dat die vermeende vooringenomenheid plotsklaps wegvalt wanneer het keppeltje/hoofddoekje/bidkruisje af moet?
Je realiseert je hoop ik dat dat niet alleen het geval is bij moslims?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik wil niet te maken hebben met iemand in zo'n positie die vanuit haar geloof mij met diepe overtuiging haat omdat ik een ongelovige ben, is dat nou echt zo raar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |