abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2026 @ 21:21:28 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221218512
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221218518
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:16 schreef Bluesdude het volgende: https://nos.nl/artikel/2621298-groot-stembiljet-verdwijnt-vanaf-2029-kleine-versie-met-de-logo-s-van-partijen Dit bevalt me wel.. Nadeeltje als iemand een voorkeurstem wil doen, dan moet ie vooraf het lijstnummer zoeken ergens. Waar ? In een brief thuis ontvangen. Op het stembureau ? Online opzoeken ? [ afbeelding ]
De gemiddelde Nederlander is hier echt te dom voor, dat wordt 5% ongeldig ofzo. Misschien wel een aardige variant van de IQ-test.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221218889
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlander is hier echt te dom voor, dat wordt 5% ongeldig ofzo. Misschien wel een aardige variant van de IQ-test.
Dat is dom van jou. De gemiddelde Nederlander kan leren, toch.
Zo moeilijk is dit biljet niet. ... Tests wezen uit dat er iets meer ongeldige stemmen waren, maar 0,47% .
Niks 5 %.. Kwestie van wennen, leren, vaker doen. En dan daalt die 0,47%
De meeste mensen kiezen toch de lijsttrekker.
Dus eerst de partij rood maken en dan in de nummerlijst, nummer 1 rood kleuren.

Eindelijk zijn we van die grote lappen met kleine lettertjes af.
Ik hoorde zoiets van de maar A3...dus 30 cm bij 42 cm voor dat nieuwe biljet
https://www.kiesraad.nl/a(...)mmen-moet-wel-omlaag

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 02-07-2026 21:52:06 ]
pi_221219215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 21:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is dom van jou. De gemiddelde Nederlander kan leren, toch.
Zo moeilijk is dit biljet niet. ... Tests wezen uit dat er iets meer ongeldige stemmen waren, maar 0,47% .
Niks 5 %.. Kwestie van wennen, leren, vaker doen. En dan daalt die 0,47%
De meeste mensen kiezen toch de lijsttrekker.
Dus eerst de partij rood maken en dan in de nummerlijst, nummer 1 rood kleuren.

Eindelijk zijn we van die grote lappen met kleine lettertjes af.
Ik hoorde zoiets van de maar A3...dus 30 cm bij 42 cm voor dat nieuwe biljet
https://www.kiesraad.nl/a(...)mmen-moet-wel-omlaag
Nou ja, 'iets' was vier keer meer dan de controlegroep. Maar ok, als niets invullen bij lijst 2 of onzin invullen tóch geldt - wat vrij bizar is - dan zal het percentage wel wat lager zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 02-07-2026 22:43:24 ]
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 2 juli 2026 @ 22:23:19 #5
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221219516
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 22:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, 'iets' was bijna het dubbele dan de controlegroep. Maar ok, als niets invullen bij lijst 2 of onzin invullen tóch geldt - wat vrij bizar is - dan zal het percentage wel wat lager zijn.
Mij lijkt een default juist prima. Heb je een voorkeur kleur je het vakje in, anders gewoon nummer 1 van de lijst, net zoals nu.
pi_221219565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 22:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Mij lijkt een default juist prima. Heb je een voorkeur kleur je het vakje in, anders gewoon nummer 1 van de lijst, net zoals nu.
Mja, als je lijst 2 kiest en nummer 30, maar lijst 2 heeft geen nummer 30 en lijst 1 wel, wat was dan je bedoeling? Then again, met zo'n plaatjesboek moet dat niet fout kunnen gaan, maar blijkbaar ging het dat toch.
pi_221219829
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2026 22:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Mja, als je lijst 2 kiest en nummer 30, maar lijst 2 heeft geen nummer 30 en lijst 1 wel, wat was dan je bedoeling? Then again, met zo'n plaatjesboek moet dat niet fout kunnen gaan, maar blijkbaar ging het dat toch.
Oh, volgens de officiële site is je stem dan wél ongeldig. Volgens het nieuwsbericht gaat hij dan naar de lijsttrekker.
pi_221219892
Ik zie de T. er nog wel voor aan om Populistisch Nederland op te richten, met rode PN als logo, gezien hun recalcitrante geplug van PN als afkorting. Elke afgevangen stem is er één.
pi_221220149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
https://nos.nl/artikel/2621298-groot-stembiljet-verdwijnt-vanaf-2029-kleine-versie-met-de-logo-s-van-partijen

Dit bevalt me wel.. Nadeeltje als iemand een voorkeurstem wil doen, dan moet ie vooraf het lijstnummer zoeken ergens. Waar ? In een brief thuis ontvangen. Op het stembureau ? Online opzoeken ?

[ afbeelding ]
In het stemlokaal hangt altijd een lijst, wellicht wordt die nu ook in de stemhokjes gehangen.

Voor tellers uitstekend nieuws, dan ben je gewoon 21:15 klaar _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221220245
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 22:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, 'iets' was vier keer meer dan de controlegroep. Maar ok, als niets invullen bij lijst 2 of onzin invullen tóch geldt - wat vrij bizar is - dan zal het percentage wel wat lager zijn.
Welke controlegroep die slechts 0,12% ongeldig stemde? Linkje
Ik hoorde bij eenvandaag dat normaal 0,27% ongeldig stemt.
Het is een kwestie van goede voorlichting op tv..en dan dat mensen wennen in het stemhokje.
Is helemaal niet moeilijk
pi_221220253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 23:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Welke controlegroep die slechts 0,12% ongeldig stemde? Linkje
Ik hoorde bij eenvandaag dat normaal 0,27% ongeldig stemt.
Het is een kwestie van goede voorlichting op tv..en dan dat mensen wennen in het stemhokje.
Is helemaal niet moeilijk
In de gemeenten waar bij de Europees Parlementsverkiezing is geëxperimenteerd met het nieuwe stembiljet is het aantal ongeldige stemmen hoger dan in andere gemeenten. Gemiddeld is in de experimentgemeenten 0,74% van de uitgebrachte stemmen ongeldig verklaard, terwijl dat in de overige gemeenten gemiddeld 0,18% is.
pi_221220266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:27 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
De lijst met alle partijen en kandidaten krijgt u thuisgestuurd. Deze ligt ook voor u klaar in het stemhokje. (https://www.nieuwstembiljet.nl/zo-werkt-het).
Kunnen we deze brieven ook digitaal ontvangen, want ik hoef niet persé zo’n kandidatenlijstformulier.
pi_221220281
quote:
Die eerste test met EU-verkiezingen was in 2024 . Men heeft er van geleerd in 2025 kamerverkiezingen en 2026 gemeenteraden.. Belangrijk was dat men in de stembureaus mensen meer uitleg gaf. En toen waren er minder ongeldige stemmen.
Voorlichten is belangrijk. Nu gaat men mogellijk maken dat men alleen de partij invult .. dan is het geldig en noteert men dat als gestemd op nr1 de lijstrekker. Niet veel anders dat dat velen nu al doen: nr 1 van de partij van voorkeur rood maken. Het is niet nodig dat men een kandidaatsnummer aanvinkt.

De ervaring is dat de tellers eerder klaar zijn met het nieuwe syteem...
  vrijdag 3 juli 2026 @ 09:12:22 #14
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_221221615
Wat ik nog het meest onhandige vond aan het nieuwe stemmen was, dat het boekje met de kandidatenlijsten/nummers precies in het midden van het stemhokje vastgemaakt was, waardoor je het stembiljet nog steeds niet helemaal kon uitvouwen en vlak kon neerleggen. Dat een kleiner stembiljet ook een kleiner stemhokje betekent had ik nog niet bedacht, maar bij het stembureau denken ze vooruit.

Dat ze de wet aanpassen lijkt me verstandig, dat was ook mijn kritiekpunt (eerste keer werd je geïnterviewd na het stemmen). Twee bolletjes inkleuren geeft vier keer zoveel kans op fouten. Dat is gewoon statistiek. Als je daar geen rekening mee wil houden moet je het bij het oude stembiljet houden.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:05:16 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221221948

mensen doen toch gewoon 6 en 1 of 4 en 1
zal daar wel briefjes liggen met kandidaten lijsten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221221950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 09:12 schreef Lurf het volgende:
Wat ik nog het meest onhandige vond aan het nieuwe stemmen was, dat het boekje met de kandidatenlijsten/nummers precies in het midden van het stemhokje vastgemaakt was, waardoor je het stembiljet nog steeds niet helemaal kon uitvouwen en vlak kon neerleggen. Dat een kleiner stembiljet ook een kleiner stemhokje betekent had ik nog niet bedacht, maar bij het stembureau denken ze vooruit.

Dat ze de wet aanpassen lijkt me verstandig, dat was ook mijn kritiekpunt (eerste keer werd je geïnterviewd na het stemmen). Twee bolletjes inkleuren geeft vier keer zoveel kans op fouten. Dat is gewoon statistiek. Als je daar geen rekening mee wil houden moet je het bij het oude stembiljet houden.
Nu had ik begrepen dat bij niet invullen van een nummer en wel de partij, men dat noteert als stem voor de lijsttrekker. Een meerderheid van de kiezers kiezen toch de lijsttrekker van hun partij van voorkeur.
Dus 1 vakje rood maken, ook bij het nieuwe biljet.

Ik denk dat wbt veel voorkeurstemmen al voor de stembusgang door kiezers gezocht zijn naar het nummer op de kandidatenlijst . In het stemhokje zelf nog zoeken naar de naam van voorkeur is meer tijd. Iedereen moet vooraf dat nummer zoeken.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 12:18:25 #17
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_221222741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nu had ik begrepen dat bij niet invullen van een nummer en wel de partij, men dat noteert als stem voor de lijsttrekker. Een meerderheid van de kiezers kiezen toch de lijsttrekker van hun partij van voorkeur.
Dus 1 vakje rood maken, ook bij het nieuwe biljet.
Nu dus nog niet, daar komen die ongeldige stemmen vandaan. Om dat te voorkomen moet de wet aangepast worden, wat men wel van plan is. Het probleem doet zich met name voor als je een hoger nummer aankruist dan er kandidaten zijn voor een partij. Nostra merkte terecht op dat je dan niet kunt vaststellen of de fout bij de partij of bij de persoon gemaakt is. De veronderstelling dat de partij altijd juist is ingevuld gaat dan te ver. Ik denk dat die stemmen dan nog steeds ongeldig blijven.
Never explain, never apologize.
pi_221222896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 12:18 schreef Lurf het volgende:

[..]
Nu dus nog niet, daar komen die ongeldige stemmen vandaan. Om dat te voorkomen moet de wet aangepast worden, wat men wel van plan is. Het probleem doet zich met name voor als je een hoger nummer aankruist dan er kandidaten zijn voor een partij. Nostra merkte terecht op dat je dan niet kunt vaststellen of de fout bij de partij of bij de persoon gemaakt is. De veronderstelling dat de partij altijd juist is ingevuld gaat dan te ver. Ik denk dat die stemmen dan nog steeds ongeldig blijven.
Nu had ik van eenvandaag begrepen dat als een te hoog nummer wordt aangestipt voor de gekozen partij ( zoveel kandidaten staan niet op hun lijst) dat diie genoteerd wordt als een keuze voor de lijsttrekker.
Als dat nog niet wettelijk goed geregeld is.... dan is er nog 2 jaar tijd daarvoor.

Goede voorlichting via de media en ter plekke in het stemlokaal.. oa door de vrijwilligers
* alleen de partij vinken is ook prima... nummer invullen hoeft niet persé
* kijk voor de stembusgang wat het nummer is van je voorkeuze
  vrijdag 3 juli 2026 @ 13:26:06 #19
403588 mcmlxiv
pi_221223259
Naast een kiesdrempel nog een mooie mogelijkheid de kieswet aan te passen. Weg met voorkeurstemmen, lijstduwers en andere persoonsverheerlijking. Stemmen zou om het programma moeten gaan, niet over het poppetje. Volgende aanpassing, de anti-stem, naast een voorkeur ook een afkeur-stem.
pi_221223634
Deelname aan de tweede kamer obv partij ipv persoon lijkt me wel wat.

Als je je wilt afsplitsen dan begin je maar je eigen partij en geef je je zetel terug aan de partij.
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 17:11:37 #21
375570 crew  Cyan9
pi_221225074
De zelfde bewegingen blijven zich voortzetten..

quote:
Vier maanden na start kabinet staat D66 op verlies in peilingen, Pro profiteert

Ruim vier maanden na de start van het kabinet-Jetten staat diens partij in de Peilingwijzer op verlies. Van de 26 zetels die D66 bij de verkiezingen van afgelopen oktober won, blijven er 15 tot 20 over in dit gewogen gemiddelde van de peilingen van Ipsos I&O en Verian/EenVandaag.

Pro, het vroegere GroenLinks-PvdA, profiteert van de tegenwind die D66 ondervindt. Met 24 tot 29 zetels, een winst van ongeveer 6, is deze oppositiepartij nu de grootste in de Peilingwijzer. Volgens het laatste onderzoek van Ipsos I&O stapt zo'n 15 procent van de D66-stemmers momenteel over naar Pro, met name degenen die het huidige regeringsbeleid niet links genoeg vinden.

De huidige minderheidscoalitie is sowieso weinig populair, want ook het CDA levert zetels in op 13 tot 18. Alleen de VVD weet zich redelijk te handhaven op 19 tot 23.

PVV verliest aan JA21 en FvD
Op rechts is een soortgelijke beweging te zien, maar dan ten koste van de PVV. De partij van Geert Wilders valt terug naar 17 tot 22 Kamerzetels, terwijl JA21 (11-15) en Forum voor Democratie (10-14) juist stijgen.

Politicoloog Tom Louwerse, de maker van de Peilingwijzer, wijst erop dat in dit geval een lijn wordt doorgetrokken die al bij de Kamerverkiezingen te zien was: toen verloor de PVV 11 zetels, terwijl JA21 en FVD terrein wonnen.

Waar Wilders met name kampt met het idee bij rechtse kiezers dat het kabinet-Schoof niet heeft 'geleverd' op vooral asiel, worstelt Jetten in de waarneming van Louwerse met het beeld dat zijn minderheidskabinet het moeilijk heeft om voldoende steun voor plannen te organiseren in de Kamer.

"Omdat die steun uiteindelijk uit verschillende hoeken moet komen, kan het idee ontstaan dat de coalitie van twee walletjes probeert te eten", zegt Louwerse. "Je ziet verdeeldheid over de koers: sommige kiezers van regeringspartijen vinden het beleid nu te links, anderen juist weer te rechts. Maar er zijn in het Ipsos I&O-onderzoek ook tevredener kiezers die het kabinet het voordeel van de twijfel geven en vinden dat er in elk geval een zekere mate van rust is teruggekeerd."

BBB verder omlaag
Achter de grotere partijen gaat het nog altijd niet goed met BBB. De BoerBurgerBeweging heeft sinds het najaar nog maar 4 zetels over en staat nu volgens de Peilingwijzer op 1 tot 3.

Anders is dat bij de Partij voor de Dieren, die juist winst boekt op 4 tot 7. Net als 50Plus, dat na zijn comeback in de Tweede Kamer nu op 2 tot 6 staat. Ook de SP (3-5) en Volt (1-3) lijken het iets beter te doen.

Stabiliteit is er bij de ChristenUnie, de SGP en Denk, alle op 2 tot 4.
https://nos.nl/artikel/26(...)ingen-pro-profiteert
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221225128
VVD op 2

De Nederlander leert het nooit
  vrijdag 3 juli 2026 @ 22:11:08 #23
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_221227388
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 17:23 schreef Cupfighter het volgende:
VVD op 2

Zij pakken anders wel het toeteren aan. Geen enkele andere partij die dit grote probleem serieus nam.
pi_221227520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 17:11 schreef Cyan9 het volgende:
Volgens het laatste onderzoek van Ipsos I&O stapt zo'n 15 procent van de D66-stemmers momenteel over naar Pro, met name degenen die het huidige regeringsbeleid niet links genoeg vinden.
Hebben die het verkiezingsprogramma en Jetten wel gevolgd?
pi_221227615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 13:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Naast een kiesdrempel nog een mooie mogelijkheid de kieswet aan te passen. Weg met voorkeurstemmen, lijstduwers en andere persoonsverheerlijking. Stemmen zou om het programma moeten gaan, niet over het poppetje. Volgende aanpassing, de anti-stem, naast een voorkeur ook een afkeur-stem.
Versterkt de Partijlijn, verkleint de pluriformiteit binnen een partij (nogal groot verschil bij bijvoorbeeld een VVD of je Van den Burg hebt zitten of Yesilgoz).
pi_221230182
Goed verhaal van Van der Veer (hier wss niet erg geliefd, dan kan je Otmars Zonen lezen, sowieso een goed boek).

'Jeroen van der Veer: ‘We willen in Nederland te graag mensen cancelen’' https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_term=app-android
  Moderator zaterdag 4 juli 2026 @ 10:44:31 #27
375570 crew  Cyan9
pi_221231172
quote:
81s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 22:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Hebben die het verkiezingsprogramma en Jetten wel gevolgd?
Het antwoord is nee.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221231216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 17:23 schreef Cupfighter het volgende:
VVD op 2

Beter dan een radicaal linkse partij op 1
pi_221231456
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 11:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Beter dan een radicaal linkse partij op 1
Zo radicaal vind ik Pro niet
  zaterdag 4 juli 2026 @ 11:37:47 #30
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_221231679
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 08:06 schreef nostra het volgende:
Goed verhaal van Van der Veer (hier wss niet erg geliefd, dan kan je Otmars Zonen lezen, sowieso een goed boek).

'Jeroen van der Veer: ‘We willen in Nederland te graag mensen cancelen’' https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_term=app-android
Wie worden er gecanceld dan?
pi_221232239
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlander kan dit best. Maar van de domste 10% zal een aardig deel hier wel te veel moeite mee hebben ja.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 4 juli 2026 @ 13:40:46 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221232355
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 11:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Pro is niet radicaal. punt.

Het omdat-negerisme is radicaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221232453
quote:

[..]
Misschien nog een nieuwe term, uiterst links maar eens proberen?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 14:13:21 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221232465
quote:

[..]
ze zijn wel erg dol op groene strontweilanden
pi_221233096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 14:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe zou PRO uiterst links zijn. Denk je niet dat SP en PvdD verder links staan?
Vind je D66 ook uiterst rechts?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 15:18:02 #36
403588 mcmlxiv
pi_221233129
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 22:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Versterkt de Partijlijn, verkleint de pluriformiteit binnen een partij (nogal groot verschil bij bijvoorbeeld een VVD of je Van den Burg hebt zitten of Yesilgoz).
Precies de bedoeling lijkt mij. Leugenachtigheid als politiek middel zoveel mogelijk afbreken.

Pluriformiteit is namelijk een mooi woord voor A zeggen en Z doen. Dat politiek in een democratisch bestel compromissen vereist is duidelijk, dat partijen probleemloos kernwaarden overboord gooien niet.
pi_221233595
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Precies de bedoeling lijkt mij. Leugenachtigheid als politiek middel zoveel mogelijk afbreken.

Pluriformiteit is namelijk een mooi woord voor A zeggen en Z doen. Dat politiek in een democratisch bestel compromissen vereist is duidelijk, dat partijen probleemloos kernwaarden overboord gooien niet.
Ik mis een beetje hoe het een tot het ander leidt. Partijen winnen verkiezingen door geen compromissen te beloven, dat is hoe het werkt. Of je nou stemt op een persoon of op een partij.
pi_221234215
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Je moet als Kamerlid zonder last kunnen stemmen. Dan zit je dus niet alleen aan de Kieswet, maar ook aan de Grondwet te rommelen. Daar moet je als kiezer ook invloed op uit kunnen oefenen door op een persoon te stemmen die het dichtst in de buurt komt van jouw (belangrijkste) idealen. A zeggen en Z doen is juist mogelijk als alle leden de partijlijn volgen, er is dan totaal geen ruimte meer voor intern dualisme.
pi_221234237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 13:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Pro is niet radicaal. punt.

Het omdat-negerisme is radicaal.
Er zijn elementen van PRO die natuurlijk ontzettend radicaal zijn. En facties die dat niet zijn. Dat is een beetje het hele probleem van die fusie.
pi_221235592
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zijn elementen van PRO die natuurlijk ontzettend radicaal zijn. En facties die dat niet zijn. Dat is een beetje het hele probleem van die fusie.
Elementen?
Je hebt het over mensen dus. Welke partijleden, bedoel je. En waarom zijn ze 'natuurlijk ontzettend radicaal ?
Ach ja... FOK zit vol met mensen die stevige uitspraken doen, generaliserend, agressief... bedoel je zoiets met ontzettend radicaal ?
Of denk je aan partijleden die terreur en linkse dictatuur aanhangen of willen.
Noem die namen..... en wat ze zeiden. Nu lijkt het op roddel van je
pi_221235653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Elementen?
Je hebt het over mensen dus. Welke partijleden, bedoel je. En waarom zijn ze 'natuurlijk ontzettend radicaal ?
Ach ja... FOK zit vol met mensen die stevige uitspraken doen, generaliserend, agressief... bedoel je zoiets met ontzettend radicaal ?
Roddel? Dit is een openbaar forum kerel, wat lul jij nou :D
pi_221235655
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 14:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
'Vind je PRO dan uiterst links?
En wat zie je als gewoon links en uiterst links ?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 19:43:23 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221235685
quote:

[..]
Datzelfde kun je zeggen over de VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221235697
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Roddel? Dit is een openbaar forum kerel, wat lul jij nou :D
Ik lul dat wat Nostra schrijft op roddel lijkt. Hij komt niet met namen, geeft geen citaten, geeft geen linkjes.
Hij omschrijft niet wat "ontzettend radicaal' zou zijn in zijn visie
pi_221235721
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Goed dat je toegeeft dat er radicale elementen zijn binnen PN ^O^
pi_221235725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik lul dat wat Nostra schrijft op roddel lijkt. Hij komt niet met namen, geeft geen citaten, geeft geen linkjes.
Hij omschrijft niet wat "ontzettend radicaal' zou zijn in zijn visie
Nou want een ramp zeg. Nog steeds geen roddel, maar goed.
pi_221235736
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Elementen?
Nou, laten we bij de simpelste inkopper beginnen: Groot Wassink met zijn gedweep met Lenin (tot aan shirtjes aan toe), "dat heb je allemaal zo slecht nog niet gezien, vadertje" over Marx en zijn eigen profilering als "sociaal-radicaal".
  zaterdag 4 juli 2026 @ 19:47:47 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221235745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goed dat je toegeeft dat er radicale elementen zijn binnen PN ^O^
De Scharwachterfactie? Die is wel radicaal ja, maar die is zo obscuur dat ze geen enkele rol spelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221235755
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat klopt. Al zijn die wat minder prominent aanwezig.
pi_221235756
quote:

[..]
Er is geen probleem in PRO
quote:
De stemmingsuitslagen waren duidelijk. 96% van de leden van GroenLinks en 97% van de leden van PvdA stemde voor het voorstel. Daarmee is de fusie een feit.
Tegenstanders van de fusie kunnen meegaan als partijlid of doen dat niet.
Heel normaal bij dergelijke partijfusies, dat niet iedereen er mee eens is,
pi_221235770
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:48 schreef Bluesdude het volgende:
Een Noord-Koreaanse stemuitslag heeft niet zoveel te maken met wat ik zeg.
pi_221235785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou, laten we bij de simpelste inkopper beginnen: Groot Wassink met zijn gedweep met Lenin (tot aan shirtjes aan toe), "dat heb je allemaal zo slecht nog niet gezien, vadertje" over Marx en zijn eigen profilering als "sociaal-radicaal".
Ik weet niks dat Groot Wassink dweept met Lenin. Je zult wel een opgeblazen verhaal overgenomen heb.
Linkje? Letterlijke citaat?

Wat Marx goed zag was dat de arbeiders uitgebuit werden en worden door kapitalisten.
Dat is altijd zo geweest en nog steeds zo.
Wat hij fout zag was dat er spoedig een totale instorting van het kapitalisme zou komen.
pi_221235813
Dan heb je die Piri nog die net doet alsof Gaza het belangrijkste onderwerp in Nederland is.
pi_221235829
Dan hebben we Scharwachter inderdaad nog ("ik begrijp niet dat iemand geen communist is"). Nu zijn jongerenorganisaties wat puurder, of radicaler zo je wil, dan hun moederpartij, maar bon.
pi_221235848
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:52 schreef MoreDakka het volgende:
Dan heb je die Piri nog die net doet alsof Gaza het belangrijkste onderwerp in Nederland is.
Dat doet ze niet,,, dat lijkt weer een roddel van je
Maar .. vind je de motie Piri uiterst links ?
pi_221236110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:50 schreef Bluesdude het volgende:
Ik weet niks dat Groot Wassink dweept met Lenin. Je zult wel een opgeblazen verhaal overgenomen heb.
Linkje? Letterlijke citaat?
Het is geen opgeblazen verhaal, de man lijkt er uiterlijk op en wordt er dus vaak mee vergeleken, maar vindt dat tegelijkertijd prachtig. Jammer dat hij zijn X-account heeft verwijderd, want daar stonden wat directe foto's van hem op in Lenin-shirts. Het blijft verder bij wat schalks dwepen, zoals:

Zijn boek Vervaagde Grenzen gaat over zijn diplomaten- en ambassadeurstijd in het communistische Oostblok en op Cuba, waar de geheime dienst hem van hekserij verdacht. Glaubitz had de GroenLinks-wethouder uitverkoren om het eerste exemplaar van zijn boek in ontvangst te nemen vanwege diens vermeende sympathieën voor het communisme. „Hoe fijn is het om een boek over het verdwijnen van het communisme in Europa te kunnen overhandigen aan de laatste gelovige marxist”, zei de auteur tegen de als zeer links bekend staande Groot Wassink.

„Ha, ik ben ontmaskerd”, grapte de stadsbestuurder. Over het failliet van het communisme in het Oost-Europa merkte hij schalks op dat Lenin beter naar Marx had moeten luisteren en arbeiders in plaats van boeren had moeten proberen te verenigen.

Tijdens de borrel vertelde Groot Wassink dat hij onder andere geschiedenis van de Sovjet-Unie heeft gestudeerd. „In de gemeenteraad heb ik Lenin en Marx wel eens geciteerd.”
link

De wethouder videobelt vanuit zijn huis, met verfvlekken op zijn handen. ‘Ik ben tussendoor wat schilderwerk aan het doen.’ Hij draagt een knalrood T-shirt met een afbeelding van wild fuivende communistische kopstukken erop – Lenin, Marx, Che Guevara – met de tekst Communist party erbij. Groot Wassink doet zijn bijnaam ‘Lenin aan de Amstel’ eer aan.

Hondenfluitjes als "Wees realistisch, eis het onmogelijke."
pi_221236269
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Misschien moet je echt even opzoeken wat het woord roddel betekent. En misschien dan ook meteen even opzoeken hoe je leestekens gebruikt in het Nederlands.

En ontkennen dat Piri een obsessie heeft voor 'Palestijnen' is natuurlijk lachwekkend. Vorige zomer werd de Kamer compleet gegijzeld door dat onderwerp.
pi_221236369
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien moet je echt even opzoeken wat het woord roddel betekent. En misschien dan ook meteen even opzoeken hoe je leestekens gebruikt in het Nederlands.
In deze context: ik versta onder roddel: kwaadspreken over iemand.
En dat doe je met Piri.
Zover ik begreep vind ze Gaza niet het belangrijkste onderwerp in de Nederlandse politiek
pi_221237004
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In deze context: ik versta onder roddel: kwaadspreken over iemand.
En dat doe je met Piri.
Zover ik begreep vind ze Gaza niet het belangrijkste onderwerp in de Nederlandse politiek

Leuk dat je probeert mee te doen.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 21:07:48 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221237263
Piri is de buitenlandwoordvoerder, die heeft het uiteraard niet over stikstof.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221237556
Anyway, dat continu wegzetten van de andere kant als extreem, radicaal of verzin een ander synoniem - waar ik nu zelf aan meedoe - is natuurlijk bijzonder weinig constructief voor een parlement dat voor extreem grote uitdagingen staat, maar waar alleen de waan van de dag lijkt te dicteren wat men doet. Het experiment met radicaal-rechts is faliekant geflopt, het experiment met een minderheidskabinet is dat ook of dreigt dat op zijn minst te worden. Daar werkt de VVD aan mee met hun obsessieve haat richting PRO, daar werkt PRO aan mee door spelletjes voor eigengewin te spelen - wat je ze niet eens kan verwijten als oppositiepartij - en daar werkt de idiote golfbeweging in verkiezingen aan mee, waardoor je met onwerkbare Kamerverdelingen zit opgescheept als legacy van een momentopname van de vorige Messias.

Het gevaar is dat we inmiddels zoveel jaren hebben verspild aan zinloos gezever, dat de onopgeloste problemen alleen maar opgelost (lijken te) kunnen worden door nog radicalere oplossingen (of je dat nou over links of over rechts wil) en een gewenst pragmatisch, slagvaardig kabinet met een solide Kamermeerderheid verder weg dan ooit lijkt.
pi_221237898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk dat je probeert mee te doen.
Alweer roddel van je. Suggereren dat ik niet kan meedoen in dit soort topics.
Ik doe al lang mee in POL...
pi_221237966
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:25 schreef nostra het volgende:
Anyway, dat continu wegzetten van de andere kant als extreem, radicaal of verzin een ander synoniem - waar ik nu zelf aan meedoe - is natuurlijk bijzonder weinig constructief voor een parlement dat voor extreem grote uitdagingen staat, maar waar alleen de waan van de dag lijkt te dicteren wat men doet. Het experiment met radicaal-rechts is faliekant geflopt, het experiment met een minderheidskabinet is dat ook of dreigt dat op zijn minst te worden. Daar werkt de VVD aan mee met hun obsessieve haat richting PRO, daar werkt PRO aan mee door spelletjes voor eigengewin te spelen - wat je ze niet eens kan verwijten als oppositiepartij - en daar werkt de idiote golfbeweging in verkiezingen aan mee, waardoor je met onwerkbare Kamerverdelingen zit opgescheept als legacy van een momentopname van de vorige Messias.

Het gevaar is dat we inmiddels zoveel jaren hebben verspild aan zinloos gezever, dat de onopgeloste problemen alleen maar opgelost (lijken te) kunnen worden door nog radicalere oplossingen (of je dat nou over links of over rechts wil) en een gewenst pragmatisch, slagvaardig kabinet met een solide Kamermeerderheid verder weg dan ooit lijkt.
Veel gaat af hangen van de stikstofwetten. Als dat lukt dan heeft het minderheidskabinet best een kans. Maar alleen als de verkiezingen volgend jaar niet weer een populistische rommel opleveren.

Dat de VVD niet met PN in een coalitie wil is terecht, dat zou tijdens de onderhandelingen al geklapt zijn en waren we nu nog verder van huis.
pi_221238190
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:55 schreef MoreDakka het volgende:
Veel gaat af hangen van de stikstofwetten. Als dat lukt dan heeft het minderheidskabinet best een kans. Maar alleen als de verkiezingen volgend jaar niet weer een populistische rommel opleveren.

Dat de VVD niet met PN in een coalitie wil is terecht, dat zou tijdens de onderhandelingen al geklapt zijn en waren we nu nog verder van huis.
That's a big if. Je zit met twee verschillende Kamers waar je die zooi doorheen moet zien te loodsen en het enige lichtpuntje wat er nu is, lijkt te zijn dat JA21 lijkt mee te bewegen.

En dat was op voorhand natuurlijk al het grote probleem met dit minderheidsexperiment; dat is leuk en aardig als het geld tegen de plinten klotst en je een keertje over rechts gaat en een keertje over links en kumbaya, maar afgezien van Defensie loopt elk departement vast op hun bezuinigingsplan. De keuze voor supposed wonderboy Jaimi op LVVN met juist dit dossier was ook al ontzettend opportunistisch. En dat is dan dossier één.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 22:47:03 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238438
Dat bothsideisme klinkt als een soort sympathieke uitgestoken hand maar in werkelijkheid is het natuurlijk de VVD die helemaal op de kar van het omdat-negerisme fatsoenlijk bestuur teringmoeilijk heeft gemaakt.

Die proberen gewoon hun teringzooi ter verbloemen door een angstpornoframe op te zetten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221238472
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[..]
Tegenstanders van de fusie kunnen meegaan als partijlid of doen dat niet.
Heel normaal bij dergelijke partijfusies, dat niet iedereen er mee eens is,
96 / 97% stemde voor?
Cijfers waarvan Verenigd Rusland alleen maar kan dromen inderdaad. :+
pi_221238500
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Maar .. vind je de motie Piri uiterst links ?
Je doelt op die motie waarin ze graag wil dat Israël zich niet meer kan verdedigen, over de Iron dome?

Jazeker, zeer radicaal.
En het heeft een duidelijke waterscheiding te weeg gebracht.
De meeste niet-linkse mensen wilden vanaf dat moment ook helemaal niets meer met haar en haar partij van doen hebben.
pi_221238515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:47 schreef -XOR- het volgende:
Dat bothsideisme klinkt als een soort sympathieke uitgestoken hand maar in werkelijkheid is het natuurlijk de VVD die helemaal op de kar van het omdat-negerisme fatsoenlijk bestuur teringmoeilijk heeft gemaakt.

Die proberen gewoon hun teringzooi ter verbloemen door een angstpornoframe op te zetten.
De hele dag op Bluesky zitten doet een mens geen goed, zo blijkt maar weer. Bijna de hele bingokaart vol.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 22:58:29 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238516
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je doelt op die motie waarin ze graag wil dat Israël zich niet meer mag verdedigen, over de Iron dome?

Jazeker, zeer radicaal.
En het heeft een duidelijke waterscheiding te weeg gebracht.
De meeste niet-linkse mensen wilden vanaf dat moment ook helemaal niets meer met haar en haar partij van doen hebben.
Lol, de omdat-negeristen waren woestwoedend dat Netanyahu en Ben Gvir zouden kunnen worden gehinderd in hun etnische zuivering.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221238542
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lol, de omdat-negeristen waren woestwoedend dat Netanyahu en Ben Gvir zouden kunnen worden gehinderd in hun etnische zuivering.
Ik begrijp echt niet wat je schrijft.
Wie negeert ? Je spreekt een soort wartaal.
pi_221238559
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:17 schreef nostra het volgende:

[..]
That's a big if. Je zit met twee verschillende Kamers waar je die zooi doorheen moet zien te loodsen en het enige lichtpuntje wat er nu is, lijkt te zijn dat JA21 lijkt mee te bewegen.

En dat was op voorhand natuurlijk al het grote probleem met dit minderheidsexperiment; dat is leuk en aardig als het geld tegen de plinten klotst en je een keertje over rechts gaat en een keertje over links en kumbaya, maar afgezien van Defensie loopt elk departement vast op hun bezuinigingsplan. De keuze voor supposed wonderboy Jaimi op LVVN met juist dit dossier was ook al ontzettend opportunistisch. En dat is dan dossier één.
Ik denk dat het allemaal niet zo veel uit maakt. Minderheidskabinet of niet, alles is vastgeroest en het kabinet en de Kamer zijn wanhopig nog hun immer krimpende heerlijkheid aan het verdedigen met inhoudsloze debatten en eindeloos geschuif met geld dat er eigenlijk ook niet meer is.

We zullen zien of de Nederlandse bevolking in al haar wijsheid een fatsoenlijke Eerste Kamer kiest (die al lang afgeschaft had moeten worden natuurlijk) of weer op de populistische tour gaat (en daar schaar ik PN ook onder).
pi_221238572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Proost! B:)B
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:03:33 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238579
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik begrijp echt niet wat je schrijft.
Wie negeert ? Je spreekt een soort wartaal.
Niet iedereen heeft hetzelfde vermogen tot tekstbegrip inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221238596
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft hetzelfde vermogen tot tekstbegrip inderdaad.
En zijn die 'omdat-negeristen' nu ook aanwezig in deze ruimte met jou?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:09:29 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238648
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En zijn die 'omdat-negeristen' nu ook aanwezig in deze ruimte met jou?
Ik bevind me als praktiserend linksmens momenteel in een trein tussen 2 provinciesteden dus dat is zeker niet uit te sluiten. Misschien moet ik een rondvraag doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221238845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik denk dat het allemaal niet zo veel uit maakt. Minderheidskabinet of niet, alles is vastgeroest en het kabinet en de Kamer zijn wanhopig nog hun immer krimpende heerlijkheid aan het verdedigen met inhoudsloze debatten en eindeloos geschuif met geld dat er eigenlijk ook niet meer is.

We zullen zien of de Nederlandse bevolking in al haar wijsheid een fatsoenlijke Eerste Kamer kiest (die al lang afgeschaft had moeten worden natuurlijk) of weer op de populistische tour gaat (en daar schaar ik PN ook onder).
De EK heeft haar functie als chambre de réflection allang verloren inderdaad, al zal je bij afschaffing wel iets van een Constitutioneel Hof moeten invoeren nmm. Vreemd genoeg is juist links (SP, PRO, PvdD), aangevuld met D66 en PVV vóór - een wat bijzonder blok zo samen - en zit de VVD weer eens op de 'mèh, zou kunnen, zou ook niet kunnen' lijn. En dan heb je nog de partijen die principieel ook vóór zouden moeten zijn, maar die hun extreme machtspositie niet willen verliezen.

Heb je een gekwalificeerde meerderheid in beide Kamers nodig om dat überhaupt er doorheen te krijgen?
pi_221238865
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik bevind me als praktiserend linksmens momenteel in een trein tussen 2 provinciesteden dus dat is zeker niet uit te sluiten. Misschien moet ik een rondvraag doen.
Normale mensen die niet per definitie linksmens zijn, begrijpen totaal niet wat je schrijft, of als je in jouw ruimte een rondvraag wil gaan doen.

Maar veel succes met je rondvraag aan de door jou bedachte omdat-negeristen.
:D
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:29:49 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238892
EK kan prima worden afgeschaft, maar de VVD had zich ook normaal kunnen opstellen en gewoon een breed middenkabinet kunnen vormen, helaas voor het land verkozen ze om de clowntjes uit te hangen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:31:34 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238906
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Normale mensen die niet per definitie linksmens zijn, begrijpen totaal niet wat je schrijft, of als je in jouw ruimte een rondvraag wil gaan doen.

Maar veel succes met je rondvraag aan de door jou bedachte omdat-negeristen.
:D
Ik heb de term reeds meermaals vrij helder gedefinieerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221238937
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb de term reeds meermaals vrij helder gedefinieerd.
Waarom zou je er als zelfbenoemd linksmens steeds negers bij willen halen?
Is dat iets van links? Of is de uitdrukking iets wat jezelf bedacht hebt?

Ben benieuwd in welke contreien die 'omdat-negeristen' een normale uitdrukking in een discussie is. :D

Het komt op mij een beetje over alsof je links juist in een kwaad daglicht wil zetten. Een soort trol gedrag.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:35:29 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238951
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:34 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waarom zou je er als linksmens steeds negers bij willen halen?
Is dat iets van links? Of is de uitdrukking iets wat jezelf bedacht hebt?

Ben benieuwd in welke contreien die 'omdat-negeristen' een normale uitdrukking in een discussie is. :D
Je snapt dat de term sarcastisch bedoeld is?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221238963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je snapt dat de term sarcastisch bedoeld is?
Ik heb geen idee. Ik zie jou meermaals met argumenten met negers komen, en dan zeg je dat je links bent.

Vaag toch.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:38:58 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221238985
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Ik zie jou meermaals met argumenten met negers komen, en dan zeg je dat je links bent.

Vaag toch.
Oh jeetje, een verboden woord. "Omdat negers" is in essentie het antwoord van het rechtse domvolk op iedere politieke waarom-vraag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221239036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Oh jeetje, een verboden woord.
ik ken gewoon weinig mensen die met negers bezig zijn.
En als er dan eentje langs komt die ook nog linksmens zegt te zijn, dan ben ik wel benieuwd ja.

Weet je zeker dat je links bent? En niet een of andere extreme trol die links in een kwaad daglicht probeert te zetten?
pi_221239073
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"Omdat negers" is in essentie het antwoord van het rechtse domvolk op iedere politieke waarom-vraag.
Tot nu toe ben jij degene die steeds met negers komt.
Het geeft jouw preoccupatie en eenzijdige belangstelling weer.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:45:54 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221239077
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:43 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
ik ken gewoon weinig mensen die met negers bezig zijn.
En als er dan eentje langs komt die ook nog linksmens zegt te zijn, dan ben ik wel benieuwd ja.

Weet je zeker dat je links bent? En niet een of andere extreme trol die links in een kwaad daglicht probeert te zetten?
Ik wil omdat-negeristen ook wel gewoon racisten noemen als je dat fijner vindt, maar prefereer eerstgenoemde term omdat dat mooi uitdrukking geeft aan de banale stupiditeit van wegwerp-rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:49:36 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221239145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is geen opgeblazen verhaal, de man lijkt er uiterlijk op en wordt er dus vaak mee vergeleken, maar vindt dat tegelijkertijd prachtig. Jammer dat hij zijn X-account heeft verwijderd, want daar stonden wat directe foto's van hem op in Lenin-shirts. Het blijft verder bij wat schalks dwepen, zoals:

Ik heb een la Linea shirt aan. Ben ik nu een Lineist? Of gewoon iemand die dit een leuk shirt vindt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221239194
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik wil omdat-negeristen ook wel gewoon racisten noemen als je dat fijner vindt, maar prefereer eerstgenoemde term omdat dat mooi uitdrukking geeft aan de banale stupiditeit van wegwerp-rechts.
Ah.. dus je vindt eigenlijk iedereen die het niet met die Piri motie eens was, een racist?

Is dat wat je nu eigenlijk wil zeggen. Zeg dat dan gewoon. In plaats van met allerlei zelfbedachte negers aan te komen in je trein. :D
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:52:34 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221239205
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:51 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ah.. dus je vindt eigenlijk iedereen die het niet met die Piri motie eens was, een racist?

Nee, lezen is een kunst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221239251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, lezen is een kunst.
En denk je daar je linkse zaak goed mee te doen? Met steeds die negers.

Ik denk dat het mensen afschrikt. Het komt zo extreem over.
Ik vraag me dus af of je wel zo links bent.
pi_221239263
quote:
18s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik heb een la Linea shirt aan. Ben ik nu een Lineist? Of gewoon iemand die dit een leuk shirt vindt?
Ja, en ik heb wat NVU hoodies in de kast omdat de kleurstelling wel aardig is en de stof zo fijn. Ik ga niet achter je doelpalen aanrennen; je wilde bewijs van de 'roddels', je hebt je bewijs, klaar.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:58:58 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221239276
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En denk je daar je linkse zaak goed mee te doen? Met steeds die negers.

Ik denk dat het mensen afschrikt. Het komt zo extreem over.
Ik vraag me dus af of je wel zo links bent.
Iemand met een hakenkruis met een rode streep erdoor als UI is waarschijnlijk ook geen nazi, misschien is het zo wat duidelijker voor je.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221239306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Iemand met een hakenkruis met een rode streep erdoor als UI is waarschijnlijk ook geen nazi, misschien is het zo wat duidelijker voor je.
Ik zie geen UI's.
Ik lees alleen dat jij jezelf links noemt en continu met negers bezig bent. Is dat trouwens iets wat breder leeft op links?
  zondag 5 juli 2026 @ 00:15:58 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221239401
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:02 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik zie geen UI's.
Ik lees alleen dat jij jezelf links noemt en continu met negers bezig bent. Is dat trouwens iets wat breder leeft op links?
Ik ga niet mijn begrippenapparaat keer op keer uitleggen aan iemand waarvan ik vermoed dat zijn intellectuele capaciteiten hiervoor ontoereikend zijn, sorry.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 5 juli 2026 @ 00:18:05 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221239424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, en ik heb wat NVU hoodies in de kast omdat de kleurstelling wel aardig is en de stof zo fijn. Ik ga niet achter je doelpalen aanrennen; je wilde bewijs van de 'roddels', je hebt je bewijs, klaar.
Ik wil niet vervelend zijn, maar het zou wel leuk zijn als je zou bijhouden op wie je reageert en wie op jou reageert zodat je geen onzin posts plaatst.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221239500
quote:
18s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik wil niet vervelend zijn, maar het zou wel leuk zijn als je zou bijhouden op wie je reageert en wie op jou reageert zodat je geen onzin posts plaatst.
Onzinposts, spelkoning. My bad, haalde jullie door elkaar. Maakt voor de essentie overigens niet veel uit.
pi_221240476
quote:

[..]
Dat frame gelooft toch alleen de Telegraaf nog?
pi_221241028
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
96 / 97% stemde voor?
Cijfers waarvan Verenigd Rusland alleen maar kan dromen inderdaad. :+
jaja toch even verkapt suggereren dat die stemming niet deugt.
pi_221241034
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2026 08:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat frame gelooft toch alleen de Telegraaf nog?
Nou nee, de T. denkt dat PRO is overgenomen door GL en in zijn geheel extreem-links is geworden. Dat is sterk overdreven.

Mijn bescheiden mening is dat het beoogde doel van de fusie - van elke fusie - dat 1+1=3 niet gerealiseerd is en niet gaat worden. Je ontneemt het onderscheidend vermogen van beide partijen - dat er wel degelijk was, je komt met een belabberde naam, je hebt geen aansprekend leiderschap en je brengt jezelf in een positie waarin de al dan niet gepercipieerd extreme(re) elementen op jou als partij als geheel afstralen. Echte tractie blijft vooralsnog ook uit, en strategisch én tactisch vind ik het gewoon een blunder.
  zondag 5 juli 2026 @ 09:48:06 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221241046
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:46 schreef nostra het volgende:

Mijn bescheiden mening is dat het beoogde doel van de fusie - van elke fusie - dat 1+1=3 niet gerealiseerd is en niet gaat worden.
Het is al gerealiseerd. PRO is momenteel de belangrijkste partij van Nederland, welk frame de VVD en de Telegraaf ook proberen op te werken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221241058
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je doelt op die motie waarin ze graag wil dat Israël zich niet meer kan verdedigen, over de Iron dome?
Nee, een motie met die intentie is er nooit geweest. Dat is jouw fantasie

quote:
Ook niet waar.
Er was een soort demonisering vanuit rechtse hoek , zo van....het is jodenhaat.
Het was ook verkapt de Israelische terreur agressie en terreur steunen

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 05-07-2026 10:12:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')