abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2026 @ 19:40:52 #203
63722 z80
I fink you freaky
pi_221147654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:05 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 hmm dat klinkt goed. Hebben jullie ze al lang? En ik zie ze op ikea site voor ¤9.99, of kijk ik dan bij de verkeerde :D . Ik vind het op de site van ikea niet bijster helder of je er nou wel of niet iets extra bij nodig hebt of direct aan wifi/een app kan. Wil je 't eens bij B navragen? Heeft natuurlijk geen haast, voor maandag ga ik sowieso niet naar een ikea ;)

@:AnneX voor mij is t om ook vanaf elders te kunnen zien hoe warm het in huis is, met name ivm de katten. Ik wil ze liefst beetje in de gaten kunnen houden als het warm is, zeker als ik niet goed kan inschatten hoé warm het is, en ik maak nu soms keuzes om dingen niet te doen om thuis te zijn daarvoor (nu in het algemeen, niet nu vandaag, nu wil ik sowieso nergens heen haha). Als ik vanaf elders kan zien dat het binnen nog best acceptabele temperatuur is, dan kan ik daarin soms andere beslissingen in maken :). Of bv afhankelijk van de temperatuur wel of niet buren vragen even bij ze te kijken in de middag. En daarnaast ook gewoon interessant, maar dat is niet per se een functie ;)
Even bij ome ali kijken en zoeken op: tuya wifi temperature
Alles dat tuya ondersteund werkt ook in de app van de action.
En de action garandeert dat de data binnen de eu blijft.

ps
ook rookmelders en koolmonoxide melders zij er te koop. Deze werken ook zonder verbonden te zijn.
Maar met verbinding krijg je een melding als er iets is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221147712
Over airco's: dit filmpje legt goed het verschil uit tussen een mobiele airco en split-unit :
Bekijk deze YouTube-video
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221147718
Ach @Cat-astrophe, wat verdrietig. Gecondoleerd :* en hopelijk is er wat nazorg voor collega.
pi_221147724
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Buh -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ongelooflijk naar! voor de collega.
Is er vanuit de organisatie dan ook nazorg? Of moeten jullie dat collegiaal doen?
pi_221147726
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:40 schreef z80 het volgende:

[..]
Even bij ome ali kijken en zoeken op: tuya wifi temperature
Alles dat tuya ondersteund werkt ook in de app van de action.
En de action garandeert dat de data binnen de eu blijft.

ps
ook rookmelders en koolmonoxide melders zij er te koop. Deze werken ook zonder verbonden te zijn.
Maar met verbinding krijg je een melding als er iets is.
Dank voor de tip!
Ik had wel op Amazon gekeken, maar niet op ali. Ik heb de tuya app, Smart Life app en lsc app, dus daarmee komt het dan wel goed.
  donderdag 25 juni 2026 @ 19:48:57 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_221147730
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:16 schreef sigme het volgende:
Wij ontdekten afgelopen nacht dat we geen stroom meer hadden. Vanochtend was die nog niet magisch teruggekeerd en bleek de storing niet enkel ons gebouw op dit erf. Ik stond om 5u op, beetje te vroeg om de buren te vragen of zij nog stroom hadden. Maar die stonden om 8u hier aan het hek bij liefste, informeren hoe het met onze stroom stond :D

Het heeft tot vanmiddag 2u geduurd voordat de stroom weer goed terug was (tussentijds wel half terug geweest, met 100V, ook niet best voor de apparatuur), en de Enexisknul vond het spannend of z'n reparatie de nacht ging overleven.

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van een airco om het hier een beetje leefbaar te houden..
100V, wel een gekke spanning. Maar wel eentje waar de meeste apparatuur geen last van heeft. De meeste elektronica is inmiddels gemaakt voor 110V tot 230V (+- 10%) Hooguit dat schakelende voedingen gaan staan fluiten. Wissel of gelijk maakt ook niet veel uit. Enkel voor transformatoren en motoren. Maar dan klapt de zekering er uit.
pi_221147794
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat ongelooflijk naar! voor de collega.
Is er vanuit de organisatie dan ook nazorg? Of moeten jullie dat collegiaal doen?
Het zal een combi zijn.
Collega's kunnen een luisterend oor bieden, manager zal ook wel contact opnemen en indien nodig zijn er vertrouwenspersonen.
Het is een onderdeel van het werk en we weten dat het kan voorkomen, dus na de eerste schrik zal het ook bij haar vast afzakken en opgeslagen worden onder het kopje 'levens- en werkervaring'.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221147827
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:54 schreef AnneX het volgende:
En de stoelen zijn gearriveerd w/
Met een grote dhl vrachtwagen, die de weg blokkeerde.
De man was blij met het kouwe blikje cola. De tip kreeg hij niet, want MnX heeft zij zelf per stuk de trap op gesjouwd. Twee in een doos was té zwaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh die! Die zijn superleuk O+ O+
pi_221147863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:54 schreef borisz het volgende:
In mn slaapkamer is het lekker koel. :)
Zo maar eens kwallen tellen op Zandvoort.
Eergisteravond in Bdaal a/z lagen er een heleboel! Ook van die paarsche >:)
pi_221147915
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het zal een combi zijn.
Collega's kunnen een luisterend oor bieden, manager zal ook wel contact opnemen en indien nodig zijn er vertrouwenspersonen.
Het is een onderdeel van het werk en we weten dat het kan voorkomen, dus na de eerste schrik zal het ook bij haar vast afzakken en opgeslagen worden onder het kopje 'levens- en werkervaring'.
Dat is het vooral, die eerste schrik. Naar hoor :{
pi_221148212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:48 schreef z80 het volgende:

[..]
100V, wel een gekke spanning. Maar wel eentje waar de meeste apparatuur geen last van heeft. De meeste elektronica is inmiddels gemaakt voor 110V tot 230V (+- 10%) Hooguit dat schakelende voedingen gaan staan fluiten. Wissel of gelijk maakt ook niet veel uit. Enkel voor transformatoren en motoren. Maar dan klapt de zekering er uit.
Oh, kan ook wel 110 geweest zijn.
Een deel van de dingen werkte, een deel deed niks, een deel deed raar.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 25 juni 2026 @ 21:12:29 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221148557
Ik kocht onlangs een powerbank en in de gebruiksaanwijzing staat dat die ook in een 110v stand gezet kan worden. Ik heb eigenlijk geen idee wat die spanning nog gebruikt.
Spoilers!
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 21:23:20 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221148629
In ontwikkelingslanden wordt dat nog gebruikt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 25 juni 2026 @ 21:28:56 #216
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221148692
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Buh -O-

SPOILER
Heh getver -O- Dat soort dingen went nooit :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juni 2026 @ 21:31:19 #217
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221148714
Krijg wel steeds meer het idee dat het morgen en overmorgen echt ECHT iets heel verschrikkelijks aan het worden is hoor. Nou ja ik heb zoiets van "het wordt vanzelf maandag". En luisteren naar de adviezen. Toch maar niet naar die BBQ met ex-collega's morgen dan -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221148735
Ik ben van plan morgen gewoon naar kantoor te fietsen, en 's middags weer terug.
pi_221148768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:05 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 hmm dat klinkt goed. Hebben jullie ze al lang? En ik zie ze op ikea site voor ¤9.99, of kijk ik dan bij de verkeerde :D . Ik vind het op de site van ikea niet bijster helder of je er nou wel of niet iets extra bij nodig hebt of direct aan wifi/een app kan. Wil je 't eens bij B navragen? Heeft natuurlijk geen haast, voor maandag ga ik sowieso niet naar een ikea ;)

@:AnneX voor mij is t om ook vanaf elders te kunnen zien hoe warm het in huis is, met name ivm de katten. Ik wil ze liefst beetje in de gaten kunnen houden als het warm is, zeker als ik niet goed kan inschatten hoé warm het is, en ik maak nu soms keuzes om dingen niet te doen om thuis te zijn daarvoor (nu in het algemeen, niet nu vandaag, nu wil ik sowieso nergens heen haha). Als ik vanaf elders kan zien dat het binnen nog best acceptabele temperatuur is, dan kan ik daarin soms andere beslissingen in maken :). Of bv afhankelijk van de temperatuur wel of niet buren vragen even bij ze te kijken in de middag. En daarnaast ook gewoon interessant, maar dat is niet per se een functie ;)
Het zijn die van 10 euro, ik zal wel scheel gekeken hebben.

Je hebt er wel een bridge voor nodig. B heeft een Google Tv Streamer (?). Of als je een Apple Home iets dinges hebt. De bridge van Ikea kost 60 euro.

Deze praten Matter over Thread (?) en daar heb je een Thread Border Router (?) voor nodig.

Aldus B.
pi_221148845
Ik was opeens einde middag ziek zwak en niet misselijk -O- Slappe hap en helaas viel de kaasfondue niet heel bie.
Morgen maar niksen thuis, s avonds naar een warm Caprera voor Suzanne Vega.
g gaat ook gewoon zijn middagdienst werken.

Ik mag zondagochtend weer *O*
pi_221148850
30,5 aangetikt en gelijk een nieuwe ervaring. Mijn santen was vloeibaar :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221148940
Alles was gearriveerd aan marktkramen om te installeren en honderden fruitkisten met meuk voor een rommelmarkt zaterdag.
Er is ook al weken een (schone) kleding inzameling bezig voor de kleedjes markt.
I.o.m. (?) gemeente gaat het niet door. -O-
En ‘we’ hebben alles al meegemaakt: zon - plensbuien - onweer - koud en nu dit!
SPOILER
pi_221149024
Ai…Blues is het de warmte? Of de kaas?
Voorspoedig herstel 💐
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 21:48 schreef Vanyel het volgende:
30,5 aangetikt en gelijk een nieuwe ervaring. Mijn santen was vloeibaar :o
😂 had ik met de chocolade en de hagelslag. Staat nu in de koelkast.
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:08:02 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221149113
Weet iemand wat dit voor bloemen zijn? Dat hele veld dus.

Spoilers!
pi_221149143
Gaat wel weer. Doorbikkelen *O*
Zit lekker in mn onderbroekkie met mijn laptoppie in de tuin serie te kijken. g boven in de woonkamer voetjebal.

1 kaars die al dagen op de tuintafel staat bij een groepje stinkgeurkaarsen die ik van mijn werk kreeg bij afscheid, is helemaal naar 1 kant gezakt en vastgeplakt aan de tafel door de warmte _O-
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 22:09:42 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221149154
Blauw maanzaad?
pi_221149171
Margrieten?
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:16:55 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221149287
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Blauw maanzaad?
Dat zou zo maar kunnen. Ik vond het er al klaproosachtig uitzien.

Margriet is het niet, het is landbouwgrond. Men doet doorgaans niet aan bloemen hier. Deze akker ligt het dichtst bij mijn huis. Ik zie sinds dit jaar ook flinke wilde bloemenstroken er langs. En heb de spuitmachine ook al een tijdje niet gezien. Hopelijk is deze boer de moderne tijd in gestapt O+
Spoilers!
pi_221149365
Balkon koelt af, van 29 naar 27. Zag net hardlopers, petje af
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 22:23:32 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221149396
Blauw maanzaad is weinig nodig qua gewasbescherming. Het is een leuk speculeer gewas trouwens, makkelijk een jaar houdbaar, lage opbrengst per hectare (weinig ruimte nodig voor opslag) en de prijzen gaan enorm op en neer.
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:30:49 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221149542
Ik zag hier laatst ook een proefveld quinoa. Leuk als boeren eens iets nieuws durven te proberen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 22:32:42 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221149581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Eergisteravond in Bdaal a/z lagen er een heleboel! Ook van die paarsche >:)
Lagen er op Zandvoort ook heel veel. :s)

Geven in NL morgen gaat door. Dus morgen naar de VU. :) Zal het ook wat koeler zijn. Gaven ze aan in de mail iig :+.
Weet niet of ik Oranje ga kijken... Helemaal niet als de wedstrijd niet om 1u kan starten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221152493
Morgen :O
pi_221152593
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juni 2026 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Heh getver -O- Dat soort dingen went nooit :{
Dat soberso ;(

Intussen werd ik om 1.30 uur smeltend wakker. Alles open, ventilator aan, 2 uur wakker gelegen.

En toen ging de wekker om 5.30 uur weer :O
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221152594
Bedacht me achteraf dat ik foebal als white noise had kunnen opzetten :')
pi_221152606
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat zou zo maar kunnen. Ik vond het er al klaproosachtig uitzien.

Margriet is het niet, het is landbouwgrond. Men doet doorgaans niet aan bloemen hier. Deze akker ligt het dichtst bij mijn huis. Ik zie sinds dit jaar ook flinke wilde bloemenstroken er langs. En heb de spuitmachine ook al een tijdje niet gezien. Hopelijk is deze boer de moderne tijd in gestapt O+
De foto is niet scherp genoeg om het goed te kunnen zien; maar het zou boekweit kunnen zijn.

De landbouwgrond hier is de afgelopen 10 jaar steeds meer bloemen geworden; daarvoor mocht(!) dat hier niet. Dat is de reden waarom het *niet* verbouwd wordt...
pi_221152607
Goedemorgen!

Het is 15graden buiten en 19 binnen. Ik stap maar eens op de fiets.
pi_221152635
Goedemorgen, hier is het nog 23 graden buiten, dus dat is waar ik nu zit. Ik vind het altijd wel grappig om die verschillen in temperatuur binnen Nederland te zien.
pi_221152719
Mogguh.

Mail vanmorgen vroeg al: álle bieb vestigingen +/- 10 zijn vrij + zat gesloten vanwege “veiligheid van medewerkers, vrijwilligers en bezoekers “…
Zónder zon en alles dicht voelt koel: 27o

In een appje gevraagd of mijn auto in de garage mag staan? Buiten staat ie in de volle zon.

Een gewaarschuwd mens…
Ondertussen komen de geestige gif’s al binnen.

Sterkte allen.
pi_221152895
Goedemorgen, wat een nacht :X

In de woonkamer is het nu 28gr en dat voelt gewoon fris als je vanuit de slaapkamer komt.
Ik zal blij zijn als de nachten eindelijk weer afkoelen.
pi_221152930
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 06:23 schreef sigme het volgende:

[..]
De foto is niet scherp genoeg om het goed te kunnen zien; maar het zou boekweit kunnen zijn.

De landbouwgrond hier is de afgelopen 10 jaar steeds meer bloemen geworden; daarvoor mocht(!) dat hier niet. Dat is de reden waarom het *niet* verbouwd wordt...
Op Walcheren zijn bloempluk randen langs de akkers.
En pluk tuinen.
https://www.natuurlijkwalcheren.nl/bloemenplukbon
Leuk en goed - bijen! - initiatief.
pi_221152948
Goedemorgen :W

Vandaag thuiswerken (of niet werken) want gisteren helemaal aan het eind van de werkdag kregen we te horen dat de uni (behalve voor ceremonies en tentamens) dicht is vandaag.

Tentamens zijn deels verplaatst naar de Jaarbeurs met airco. Ik heb medelijden met de mensen die dat hebben moeten organiseren op zo korte termijn, er moest een hoop omgegooid omdat ze het digitale toetssysteem niet mee kunnen nemen.

Ik heb eigenlijk best goed geslapen vannacht :o
Maar de kortere nachten beginnen wel voelbaar te worden. B was ook vet chagrijnig vanochtend, al vind ik dat hij niet te klagen heeft want hij zit op werk in de airco :P
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 08:24:56 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221152983
Ik betwijfel of het boekweit is @sigme want dat groeit op veen of schrale zandgrond dacht ik. Niet op zware vruchtbare klei.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 08:26:29 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221152993
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 06:23 schreef sigme het volgende:

[..]

De foto is genomen vanuit de auto, vandaar.

Het lijkt meer op maanzaad dan op boekweit. En ik zie de akkers best rap veranderen de laatste jaren. Een stuk meer bloemen. Niet voor de verkoop maar voor de diversificatie, kwaliteit grond, insecten.

We hebben hier sinds vorig jaar ook ineens een tulpenveld. Dat is behoorlijk raar voor deze omgeving.
Spoilers!
pi_221153003
30,5 graden binnen 🥵
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221153088
Bij ons is het beneden 25 graden, dat loopt heel langzaam op. Boven wisselend, ik heb de airco in de avonden aan, 's nachts blijft ie (nog?) uit. Vandaag gewoon aan het werk, de grote is vrij, de opvang van de klein heeft airco *O* m, vrouw werkt thuis.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221153126
Opeens bedacht ik mij om nú de kippendijen te bereiden i.p.v. vanavond.
Nu valt het reuze mee. En vanavond - zeker weten - geen puf voor.

Hoe doen jullie dat met avondeten. Koken? Boterham met kaas?
pi_221153141
Mogge!

Redelijk goed geslapen onder de plafondventilator, die zelfs op een gegeven moment uitgezet want koud _O-, uurtje later toch maar weer aangezet :D

Zag dat de moerbei 1 vrucht geeft, is nog te rood om eetbaar te zijn, hopelijk blijven de vogels er vanaf.
pi_221153155
Ik had gisteren caponata met geitenkaas uit de oven. Wel met brood erbij ipv rijst of puree. Voor vanavond weet ik het nog niet, genoeg op voorraad in de vriezer
  vrijdag 26 juni 2026 @ 09:12:53 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221153240
Wij eten normaal deze week. Maar we hebben airco in de keuken dus dat is makkelijk praten. Vanavond gaat de oven zelfs aan. Dat vind ik eigenlijk onzin, een warm apparaat aanzetten en dan de ruimte koelen. Maar dat is helaas even niet anders. Vandaag is de enige dag deze week dat asperges in het menu passen, het zijn de laatste van het seizoen en we hebben er nog geen quiche mee gemaakt dit jaar.

Kaatje, hoe is het met Teuntje inmiddels?
Spoilers!
pi_221153249
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 08:51 schreef AnneX het volgende:

Maaltijdsalade.
pi_221153265
45 min sport, check.

Het balkon staat nog in de schaduw en er staat een briesje. Dit is niet verkeerd ^O^

Ik heb een hoop leeswerk van werk meegenomen dus misschien dat ik dat straks maar op het balkon ga doen. Binnen is alles dicht om het koel te houden, maar dat maakt het er ook muf.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 09:17:27 #253
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221153273
Hier begint het ook echt muf te worden, ondanks elke ochtend een paar uur luchten.
Spoilers!
pi_221153279
Ik krijg mijn studio niet fris ondanks torenventilator
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221153283
Gisteren en vandaag kant en klare salades. De dagen ervoor verse pasta's die maar paar minuten hoefde te koken.

En morgen en overmorgen boterhammen met kaas op de festivals :D
pi_221153303
Met Teuntje gaat het goed. Ze eet, drink en poept goed, komt regelmatig knuffels halen (en brengen omdat er gespeeld moet worden). Overdag lukt het best goed om haar van schoot af te houden maar ‘s nachts helaas niet en als ze dan over me heen loopt wordt ik wakker van de pijn en lig zeker een half uur wakker voordat het wegtrekt.
Contact gehad met de vrijwilliger bij het asiel en ik gun haar echt een of twee schoten om op te zitten, maar ik ga die grappige superslimme dame echt wel missen
  vrijdag 26 juni 2026 @ 09:27:43 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221153331
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Met Teuntje gaat het goed. Ze eet, drink en poept goed, komt regelmatig knuffels halen (en brengen omdat er gespeeld moet worden). Overdag lukt het best goed om haar van schoot af te houden maar ‘s nachts helaas niet en als ze dan over me heen loopt wordt ik wakker van de pijn en lig zeker een half uur wakker voordat het wegtrekt.
Contact gehad met de vrijwilliger bij het asiel en ik gun haar echt een of twee schoten om op te zitten, maar ik ga die grappige superslimme dame echt wel missen
Wat sneu voor jullie dat er geen verbetering aan haar gedrag zit ;(
Spoilers!
pi_221153333
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 08:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Op Walcheren zijn bloempluk randen langs de akkers.
En pluk tuinen.
https://www.natuurlijkwalcheren.nl/bloemenplukbon
Leuk en goed - bijen! - initiatief.
Euh, ik bedoelde gewoon de commerciële gifteelt van tulpen, lelies etc. Dat mocht veelal niet buiten Noord-Holland maar de provincies hebben dat veel meer vrijgegeven.
pi_221153357
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 08:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben hier sinds vorig jaar ook ineens een tulpenveld. Dat is behoorlijk raar voor deze omgeving.
Als de provincie het gaat toestaan komen de tulpenboeren toeslaan.
Ze betalen flink voor het mogen pachten van een akker om er blommen op te zetten, en als er dan landbouwgrond in handen is van derde partijen (pensioenfondsen etc) , bio-industrieboeren die het land hebben om hun beesten te mogen houden in een stal en/of bijna failliete boeren dan sluiten er steeds meer tulpen de provincie in.
pi_221153423
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Euh, ik bedoelde gewoon de commerciële gifteelt van tulpen, lelies etc. Dat mocht veelal niet buiten Noord-Holland maar de provincies hebben dat veel meer vrijgegeven.
Vergeleken met gifteelt op de landbouwgronden. o|O

Al even geleden dat ik op Walcheren was en vond het een leuk iniatief.
Zwager woont naast een muur van maís en vindt het erg leuk om een 2 meter strook met bloemen te hebben vóór de maismuur, naast zijn strookje grond daar.
pi_221153580
Gisterenavond hebben we homebrew gebrouwen. Een experimentje met Kveik gist, die gaat extreem goed op deze temperaturen. We hebben hem om 21u op zolder gezet en de hoofdvergisting is nu al zo goed als klaar. Bij normale gisten duurt dat 1 a 2 weken.
pi_221153585
Gisteren heb ik een paar Vietnamese loempia’s in de airfryer gegooid en een smoothie gemaakt met bevroren fruit. Meer zit er echt niet in.

Wel al uur PT achter de rug in de sportschool met airco. Alsnog niet te intensief programma gedaan want zweet blijft maar druppen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 10:06:54 #263
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221153639
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Ze betalen flink voor het mogen pachten van een akker om er blommen op te zetten, en als er dan landbouwgrond in handen is van derde partijen (pensioenfondsen etc) , bio-industrieboeren die het land hebben om hun beesten te mogen houden in een stal en/of bijna failliete boeren dan sluiten er steeds meer tulpen de provincie in.
Ah, is dat het. Ik vond het al zo bijzonder. Gelukkig (voor mij dan) is het aan de andere kant van het dorp. Ik hoop niet dat het hier ook gaat komen. Ik probeer als er nu gespoten wordt op de gangbare akkers de ramen dicht te doen maar met bollenteelt kan je helemaal je lol op :{
Spoilers!
pi_221153689
Met peren boomgaarden voor de deur: idem
Tralala’we’ willen wel een gaaf stuk fruit hé zónder beestjes. 🙃
pi_221153758
Ondanks temperaturen van dik in de dertig graden wist ik mijn keuken tot het bakken van pizza onder de twintig te houden (met dank aan de muren van meer dan een meter dik), maar sinds pizza wel midden twintig ook.

Woonkamer met raam warmste dag 25 meestal 23. Woonkamer zonder raam comfortabel koel.

Sinds gisteren fors lagere temperaturen (midden twintig en snachts onder de twintig) en zelfs wat regen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 10:54:17 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221153926
Ik blijf gewoon in de 346 zitten. Goeie temperatuur in de bus. 😎
pi_221154336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:54 schreef borisz het volgende:
Ik blijf gewoon in de 346 zitten. Goeie temperatuur in de bus. 😎
Welk gebouw zit je zo in?

Ik moet vanmiddag toch de deur uit, met kat naar de dierenarts. Sinds vanochtend knijpen met oogje en er zit groen snot in dat ooghoekje, en als ik het weg heel komt er ook nieuw snot weer terug. Ik verwacht weer een paar dagen oogdruppels, met als de vorige twee keer dat 'ie het had vorig jaar. Gelukkig daar wel airco *O*
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:00:04 #268
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221154527
Wij hebben vooral salades uit de tuin gemaakt. Gisteren bbq want schoonmoeder kwam eten, voorbereiding in de middag al gedaan en er stond een lekker windje dus het was prima te doen savonds.

Met dit weer zijn we heel blij met het buurbosje, geen zon meer in de tuin rond 7 uur, dan wordt het meteen een stuk behaaglijker O+
pi_221154723
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 08:51 schreef AnneX het volgende:

Ik maak dit voor vandaag.
https://www.ah.nl/allerha(...)rsen-van-hugo-kennis

Vrijwilliger H. en mijn g werken vdg gewoon. Met een ventilator in het kassahuisje onder de bomen. :+
Het optreden van Suzanne Vega van vanavond is verplaatst. :+
pi_221154739
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Huh? * Blues duikt hier eens in
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 12:42:07 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221154789
Boekweit is op schrale zandgrond of op veen @sigme en volgens mij is het bij LS vrij zware klei.
pi_221155510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik maak dit voor vandaag.
https://www.ah.nl/allerha(...)rsen-van-hugo-kennis

Vrijwilliger H. en mijn g werken vdg gewoon. Met een ventilator in het kassahuisje onder de bomen. :+
Het optreden van Suzanne Vega van vanavond is verplaatst. :+
Klinkt lekker zeg!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 14:00:56 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221155570
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Welk gebouw zit je zo in?
Rest vd middag in de aula vd VU.
pi_221156036
Weekend!

Ik hoorde vanmorgen om 6.15 uur dat er koelvesten waren gearriveerd. Meteen in de auto gesprongen en eentje opgehaald. Deed minder dan verwacht, maar deed wel iets in de warme huizen.
Het is vooral zo sneu voor onze cliënten met dementie. Die denken er niet aan om tijdig alles open cq dicht te zetten ;(

SPOILER
Op kantoor nog collega van gisteren gesproken, kon die ook even haar verhaal kwijt. En TWEE waterijsje gegeten :9
Met leidinggevende afgesproken dat ik ruim 20% minder ga werken :7
Gaat hard met de percentages als je van 7 naar 5 uur gaat :+ Bouw ik geen minuren meer op die ik niet kan inhalen ivm opplussen bij andere wg.

Rustig op de weg én bij de Belgische tankstations.

Nu wel vergeten maatje zijn verjaardagstaarten in de brievenbus te doen maar daarvoor ga ik vanmiddag de deur niet meer uit. Ik rijd vanavond wel langs voor de repetitie. Met airco O+
pi_221156042
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:00 schreef borisz het volgende:

[..]
Rest vd middag in de aula vd VU.
Ah, is het beetje te doen daar? Daar was de promotie ook gisteren, waar ik niet was omdat ik deur uit en erheen etc niet trok ;)

Kat zn oogje zag er goed uit, nog geen rode slijmvliezen, en omdat hij veel minder knijpt dan vanochtend voor nu afwachtend beleid. Top, want hoewel ik er best handig in geworden ben, is niet hoeven druppelen altijd makkelijker :+ . Wel warrrm buiten, auto viel gelukkig mee want had ik gister geparkeerd aan de overkant onder een boom zodanig dat pas eind van de middag de zon er keer op komt.

Afkoeltip: je sokken natmaken (en weer even uitknijpen) en aantrekken. Daarna voor een ventilator gaan liggen geeft dubbel effect ^O^
pi_221156058
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu wel vergeten maatje zijn verjaardagstaarten in de brievenbus te doen
Dit klinkt heerlijk :D
Wat goed van de koelvesten! En sneu van de oudjes ;(
pi_221156103
Één perenijsje en een kan water met 25 ijsklonten, die binnen 5 minuten waren gesmolten 😂
Ondanks de airco is het benauwd. Er worden ventilatoren aangeschaft w/

@Cat-astrophe zijn de koelvesten voor de cliënten? Of voor de vpk’s?

Wat een gelukkie voor poes, het oog en voor jou! Vlinder. Z
pi_221156118
Denk dat maatje heel blij mag zijn dat je vergeten bent de verjaardagsTaarten op de post te doen, die komen groen aan 😂

Fijn van poezenoog
pi_221156129
Ook even op pad geweest, gelukkig met airco in de auto. Buitentemperatuurmeter gaf in de stad 40 graden aan.
pi_221156248
Autocorrect :D
pi_221156285
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:07 schreef AnneX het volgende:
Één perenijsje en een kan water met 25 ijsklonten, die binnen 5 minuten waren gesmolten 😂
Ondanks de airco is het benauwd. Er worden ventilatoren aangeschaft w/

@:Cat-astrophe zijn de koelvesten voor de cliënten? Of voor de vpk’s?

Wat een gelukkie voor poes, het oog en voor jou! Vlinder. Z
Voor personeel natuurlijk, wat fysiek inspannend werk in de hitte moet doen :D
Hoe zag je het voor je? Dat de organisatie met gulle hand vesten á 100 euro per stuk aan clienten gaan uitdelen :?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:20:56 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_221156339
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weekend!

Ik hoorde vanmorgen om 6.15 uur dat er koelvesten waren gearriveerd. Meteen in de auto gesprongen en eentje opgehaald. Deed minder dan verwacht, maar deed wel iets in de warme huizen.
Het is vooral zo sneu voor onze cliënten met dementie. Die denken er niet aan om tijdig alles open cq dicht te zetten ;(

SPOILER
Op kantoor nog collega van gisteren gesproken, kon die ook even haar verhaal kwijt. En TWEE waterijsje gegeten :9
Met leidinggevende afgesproken dat ik ruim 20% minder ga werken :7
Gaat hard met de percentages als je van 7 naar 5 uur gaat :+ Bouw ik geen minuren meer op die ik niet kan inhalen ivm opplussen bij andere wg.

Rustig op de weg én bij de Belgische tankstations.

Nu wel vergeten maatje zijn verjaardagstaarten in de brievenbus te doen maar daarvoor ga ik vanmiddag de deur niet meer uit. Ik rijd vanavond wel langs voor de repetitie. Met airco O+
In deze hoek van Nederland was het niet bepaald rustig op de weg. Noord en zuidelijke richting was goed druk.
pi_221156370
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Voor personeel natuurlijk, wat fysiek inspannend werk in de hitte moet doen :D
Hoe zag je het voor je? Dat de organisatie met gulle hand vesten á 100 euro per stuk aan clienten gaan uitdelen :?
Geen idee, drom vraag ik het…lease bijv. is een optie.

Zojuist een puffende voorbijganger met rugzak, boodschappentas, 2 krukken en kniebrace een perenijsje aangeboden.
Zij was blij ermee.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 26-06-2026 15:28:53 ]
pi_221156392
Ik vind die toevoeging tussen haakjes wat onaardig en onnodig, maar misschien begrijp ik verkeerd hoe je hem bedoelt. Het perenijsje aanbieden wel heel aardig! ^O^
pi_221156396
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
( en 40 kg overgewicht in strakke kleding)
Wat heeft deze toevoeging voor nut?
pi_221156400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind die toevoeging tussen haakjes wat onaardig en onnodig, maar misschien begrijp ik verkeerd hoe je hem bedoelt. Het perenijsje aanbieden wel heel aardig! ^O^
Ah ik was te langzaam, ik geef de temperatuur de schuld
pi_221156405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Je krijgt het al benauwd als je naar haar kijkt. Zij zit in de schaduw op een taxi te wachten.
Edit: ik wist het.
pi_221156427
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Geen idee, drom vraag ik het…lease bijv. is een optie.

Zojuist een puffende voorbijganger met rugzak, boodschappentas, 2 krukken en kniebrace een perenijsje aangeboden. ( en 40 kg overgewicht in strakke kleding) . Zij was blij ermee.
Niet echt logisch dat zorgmedewerkers dan met een kofferbak vol vesten gaan sjouwen en het papierwerk afhandelen. Daar zijn andere organisaties en afdelingen voor ;)

Qua hygiëne lijkt lease me ook niet fris... we lopen er nu al tegenaan dat je eigen hemdje compleet nat zweet. En dus het vest (wat er overheen zit) ook. Dan geef je hem niet meteen door aan een collega (we hebben 4 vesten gekregen). Ze kunnen gewassen worden, maar laat ons kantoor nu geen wasmachine hebben :')
pi_221156437
Dus…had ik geen idee hoe koelvesten werken…
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:35:02 #290
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221156440
Wij kochten vandaag een nieuwe houtkachel *O*
De verkoper was volgens mij uiterst verbaasd dat er überhaupt klanten waren vandaag.
Gelukkig voor hem gingen ze vanmiddag dicht.

Wij zitten in de schaduw van de bomen en stappen af en toe onder de buitendouche om af te koelen. Het is nog geen 40 graden dus best ok-ish voor zover het kan.

Hond en kat binnen opgesloten want daar is het nog onder de 30 *O*
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:50:10 #291
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221156597
OK, ik ga het kantoor afsluiten. Ben de laatste .
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:30:24 #292
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221156948
Ik had vandaag een vrije dag gepland, maar daar kwam niet veel van terecht dankzij het afstarten van een verkeerd script door collega's van een andere afdeling. -O-
Mijn mailbox/telefoon sloeg daardoor op tilt en dus ben ik er maar ingedoken.

Na een uurtje was het onder controle en werken als afleiding van de warmte (bijna 35 graden op mijn thuiswerkplek) was eigenlijk wel zo prettig…
pi_221157153
Ruim 38 graden hier en de buren hebben hun tuindeur wagenwijd open, dan ben je toch niet goed wijs.....
pi_221157163
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:01 schreef Sarabi het volgende:
Ruim 38 graden hier en de buren hebben hun tuindeur wagenwijd open, dan ben je toch niet goed wijs.....
Dat was toch wel bekend ;)
pi_221157179
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat was toch wel bekend ;)
:D daar heb je een punt
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:12:29 #296
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221157220
Ben wel blij dat ik toch maar geen passe-partout voor de Haarlemse Honkbalweek heb aangeschaft.
De wedstrijd vanmiddag is gecanceld, maar die van vanavond gaat wel door.
Lekker 3 uur bakken en braden in het stadion.

Ik ga alleen dinsdagavond naar Nederland - Curaçao, hoewel er overdag ook 2 wedstrijden zijn, waaronder die vanmiddag afgelast is. Maar 3 wedstrijden op een dag is wat te veel…
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 17:22:52 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221157303
Dat ze niet goed waren wist je toch al?
Nog steeds 25,5°C hier, het is niet warmer geworden dus. De pomp staat weer aan. Gisterenavond is het hooi dan op het weiland er omheen lag geperst dus direct water er op. Hier had ik mee gewacht zodat er geen water op het "hooiandus" kwam.

Nu even met een bakje koude frambozen en een glas koude cola onder de bomen. Zo de regenmeter ( :') )/buitenthermometer ophangen. Daarna zal de was ook wel klaar zijn. Misschien later vanavond nog even rondje fietsen.

Morgen in de loop van de dag met de trein naar Essen. Zondag heb ik een foto rondleiding over de Kokerei aldaar waarbij je op plekken komt door normaal afgesloten zijn.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:26:55 #298
63722 z80
I fink you freaky
pi_221157335
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:22 schreef derLudolf het volgende:
Nog steeds 25,5°C hier, het is niet warmer geworden dus. De pomp staat weer aan. Gisterenavond is het hooi dan op het weiland er omheen lag geperst dus direct water er op. Hier had ik mee gewacht zodat er geen water op het "hooiandus" kwam.

Nu even met een bakje koude frambozen en een glas koude cola onder de bomen. Zo de regenmeter ( :') )/buitenthermometer ophangen. Daarna zal de was ook wel klaar zijn. Misschien later vanavond nog even rondje fietsen.

Morgen in de loop van de dag met de trein naar Essen. Zondag heb ik een foto rondleiding over de Kokerei aldaar waarbij je op plekken komt door normaal afgesloten zijn.
Pak morgen dan ook even de oude woning van Krupp mee, villa Hügel. Met de omliggende tuinen.
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 17:41:32 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221157461
Ja die had ik al in overweging. Morgen vind het Extraschicht festival plaats, dus het plan om nachtopnamen in LaPaDu te doen gaan niet door.
pi_221157526
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:22 schreef derLudolf het volgende:

Ik las REGEN *O* ~O>
pi_221157579
:W
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 18:57:27 #302
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221157922
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ah, is het beetje te doen daar? Daar was de promotie ook gisteren, waar ik niet was omdat ik deur uit en erheen etc niet trok ;)

Aula was de beste plek van de VU. _O-
De ochtendsessie was ook nog wel te doen. Begin vd lunch was het ook lekker op de etage boven de ingang. Maar dat werd langzaam warm toen iedereen lunch ging pakken.
Als je even afstand nam was dat weer goed te doen.

Aula was wat meer frisse lucht. Dat bleef de hele middag fijn.

Eerst Geven in NL: De MANDsamenvatting: filantropie concentreert. Minder mensen die méér geven.
Totaal bedrag wel hoger, maar gedeeld door het BBP minder.

Daarna Afscheidsrede Theo Schuyt. Ik kan wel zeggen de godfather van Filantropische studies in NL en Europa. Zn belangrijkste missie: Overheid, markt en het maatschappelijk middenveld bij elkaar brengen. In welke vorm dan ook. Alle stokpaardjes kwamen langs :+.
Ik heb nog college gevolgd bij Theo in de PAO en ook we werken veel samen met Filantropische Studies van de VU. En Theo is 16 jaar bestuurslid geweest bij ons. Hij ging wel net weg toen ik er net ging werken :+.
En Theo is gewoon een zeer aardige vent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')