abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 22:26:55 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221140792
Hard getraind voor touwtrekken. Twee keer getrokken en daarna gingen er drie kisten bier door :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221140949
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:15 schreef Blues het volgende:
Ik zit in mijn onderbroekie buiten een serie te kijken en ik voel een beeeeetje verkoeling O+
Zover zijn we hier nog niet. Thermometer op balkon geeft nu nog 29 aan, geen zuchtje wind
We have far more in common than that which devides us..
pi_221141065
26 binnen en 25 buiten.
Alles overal boven en woongedeeelte tegen elkaar open, piepje zuchtje wind.
pi_221141084
En er vliegen zwaluwen en vleermuizen O+
pi_221141342
:o
Mijn slaapkamer is al een hele graad afgekoeld in de afgelopen 2 uur *O* *O* *O*
Van 29 naar 28 :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221141547
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:48 schreef Blues het volgende:
En er vliegen zwaluwen en vleermuizen O+
We hebben net ook nog even buiten in het zwembadje gelegen en ook heel veel zwaluwen O+
Nu kijken of het lukt om te slapen.
pi_221141551
Vroeguh:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 25-06-2026 01:06:59 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 00:17:12 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221141672
Had mn eerste politieke vergadering zonder rol :P.
Was even wennen. Geen laptop mee. Geen krabbel zetten enz.

In de zaal goed te doen met airco. In 'de kroeg' niet. Maar na het drankje was het naar buiten en dat was het het heerlijk (na 22:00u).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221142250
Goedemorgen! :W :O
De katten zijn opgesloten in de vervoersmand, alles in huis staat wagenwijd open en ik ben moe. Sliep kwart voor 1 pas, 5.08 wakker en meteen op om open te gooien.

Ik hoop eigenlijk straks rond een uur of 9.30, als het waarschijnlijk alweer zo warm is dat het huis dicht moet, nog even een uur te slapen. Dan ander buurmeisje ophalen ergens en naar kdv brengen, en dan of de hele middag schrijfopdrachten nakijken of naar een promotie. Ik wil eigenlijk graag dat laatste want goede vriendin heeft voor het eerst een andere rol in deze promotie, maar het is zo heet :X . Ze verwacht ook niet dat ik er ben (de promoverende ook niet), dus ik hoef niet, maar ze zei gister wel dat ze het jammer vindt dat ik er niet ben. Dus ik kijk straks even hoe ik me voel en of ik het aandurf, zo ja dan vindt ze het denk ik wel een hele leuke verrassing.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 25-06-2026 05:55:39 ]
pi_221142268
Goedemorgen!

Beetje vroeg opgestaan want er werd een hond wakker en we konden niet zien hoe laat het was.
Maar het is nu aangenaam buiten; 18o

Dan ga ik ook maar vroeg naar kantoor, kan ik mooi in de middaghitte terugfietsen. Hoewel het vandaag niet zo heet wordt toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221142273
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 05:47 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Beetje vroeg opgestaan want er werd een hond wakker en we konden niet zien hoe laat het was.
Maar het is nu aangenaam buiten; 18o
[ afbeelding ]

Dan ga ik ook maar vroeg naar kantoor, kan ik mooi in de middaghitte terugfietsen. Hoewel het vandaag niet zo heet wordt toch?
Heerlijke foto!
En heerlijke temperatuur, hier is het 21.5. En wordt het volgens de voorspellingen straks 34 graden, dus dat vind ik wel vrij heet :D

Succes op kantoor zo!
pi_221142333
Niet zo heet :? Zou wel leuk zijn, als het waar was.

Ik heb vandaag een teamuitje :( nou word ik daar sowieso al matig blij van, maar nu nog minder. We weten ook niet wat we gaan doen, behalve "lekker sportief bezig zijn" :') er worden ook nul maatregelen voor de hitte genoemd, naast 'neem je zonnebrand mee'. Ik vind het nogal opportunistisch eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 25-06-2026 07:33:44 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221142343
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 06:31 schreef Clubsoda het volgende:

Ik heb vandaag een teamuitje :( nou wordt ik daar sowieso al matig blij van, maar nu nog minder. We weten ook niet wat we gaan doen, behalve "lekker sportief bezig zijn" :') er worden ook nul maatregelen voor de hitte genoemd, naast 'neem je zonnebrand mee'. Ik vind het nogal opportunistisch eigenlijk.
En je bent nu al door de hitte bevangen!

Ik ga zo maar naar kantoor met alternatieve kleding en dan daar omkleden. Gisteren echt te veel zitten zweten na het fietsen en op de terugweg ook echt niet blij met de hitte.
pi_221142344
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 06:31 schreef Clubsoda het volgende:

Ik heb vandaag een teamuitje :( nou wordt ik daar sowieso al matig blij van, maar nu nog minder. We weten ook niet wat we gaan doen, behalve "lekker sportief bezig zijn" :') er worden ook nul maatregelen voor de hitte genoemd, naast 'neem je zonnebrand mee'. Ik vind het nogal opportunistisch eigenlijk.
Hel!!
En I feel you. Ik heb morgenavond een teamuitje (maar dan van sport, niet van werk). Als het om 19.00 nog steeds 34 graden is :'( we gaan naar een golf ding (maar dan eentje speciaal voor team uitjes enzo, geen reguliere golfbaan), dus in elk geval niet veel beweging, maar alsnog. Ik heb echt nul behoefte om met die temperatuur buiten te zijn. Maar het is wel de jaarafsluiting en de teamgenoten die stoppen zie ik hier ook wel voor het laatst waarschijnlijk, dus om die redenen wil ik er wel graag bij zijn.
pi_221142463
26 graden in huis ;(
Vanmiddag 37 graden buiten :% Kantoordag zonder airco maar wsch net zo warm als thuis en ik heb daar wat afspraken staan. Lekker heen en weer in auto met airco O+

Maar gelukkig is het nog niet de warmste dag van de week *O*
Dat is morgen. Als ik mijn thuiszorgdagje heb :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221142477
De vuilnisophalers waren net in ieder geval erg blij met de paar glazen water die ik had klaargezet.
pi_221142485
Nou, dat was bepaald een fris fietstochtje!

Mistig en in een zomerjorkje echt fris, ik heb koude stijve handen nu.

Hier wordt 28gr voorspeld als max. Dat vind ik niet bloedheet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221142496
Voor de statistieken: 23o
Later vandaag het dorp uit. Met ac aan. w/

Als jullie geen ac op kantoor hebben, is er dan wel een ventilator naast het bureau? voor een lauwe bries…
pi_221142526
Hier niet, je mag niet zomaar elektrische apparaten aansluiten.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 07:36:13 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221142550
En dan, daar gaat iemand de hele dag op controleren?
pi_221142607
Ik vind het ergens ook wel gewoon netjes om me aan de regels van mijn werkgever te houden? Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar je wel je eigen shit aan mag sluiten dus het komt niet in me op hiermee te gaan lopen experimenteren.
  donderdag 25 juni 2026 @ 07:52:59 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221142614
Ik zie dat de voorspelling van vandaag is aangepast van 37 naar 34 graden, dat scheelt weer wat.
Spoilers!
pi_221142626
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 06:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hel!!
En I feel you. Ik heb morgenavond een teamuitje (maar dan van sport, niet van werk). Als het om 19.00 nog steeds 34 graden is :'( we gaan naar een golf ding (maar dan eentje speciaal voor team uitjes enzo, geen reguliere golfbaan), dus in elk geval niet veel beweging, maar alsnog. Ik heb echt nul behoefte om met die temperatuur buiten te zijn. Maar het is wel de jaarafsluiting en de teamgenoten die stoppen zie ik hier ook wel voor het laatst waarschijnlijk, dus om die redenen wil ik er wel graag bij zijn.
Dat klinkt ook plezierig ja :% snap ook dat je het niet wilt missen.ik heb hier sowieso al weinig zin in :+
  donderdag 25 juni 2026 @ 08:58:01 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221142905
Bij ons worden zelfs de waterkokers weggehaald, want niet conform regels :+

Iets met verzekering bij korstluiting en afbranden van de tent

Hier wordt het vandaag 25 graden, en morgen en overmorgen worden temperaturen van 30 graden verwacht..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221142924
Limbabwe vandaag 37, morgen en zaterdag 40 :'(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221142968
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 00:01 schreef AnneX het volgende:
Vroeguh:
[ link | afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 1976 is het nooit 40 graden geworden.
Weerman Ruben zegt:
SPOILER
Overigens was mijn moeder hoogzwanger in '76, ik ben van begin oktober. Daarom kan ik vast ook niet tegen de combi hitte & hoge luchtvochtigheid _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221143010
Op zich wel goed, dat er controles op zitten qua apparatuur. (Ik weet nog dat mijn discman + oplader eerst gecontroleerd moesten worden voordat ie mee mocht naar de afdeling in het zh :D ik weet niet of dat ook nog steeds zo gaat?)

Bij ons op het werk is er echt 0,0 controle en er zijn nogal wat (ernstige) veligigheidsovertredingen te vinden als je een beetje je rondkijkt :') (En ik weet niet wie die panden bouwt/verbouwt, maar daar zaten/ zitten echt beunhazen tussen. Echt niet te filmen. )

Qua warmte; binnen tijd wel goed uit te houden (ondanks dat het beneden 28 graden was, maar het voelde koel vergeleken met buiten :D )
Maar goed, ik doe deze dagen ook niet zoveel. Dat scheelt. En dit is al jaren aan de gang, steeds (langere) hetere perioden. Dus een van de eerste investeringen qua ‘afwerking’ hier was zonwering.

Maar ik snap dus niks van ‘sportieve’ teamuitjes met deze temperatuur. Ik zou mezelf echt afmelden, maar ik kan natuurlijk al niet fatsoenlijk sporten zonder gevolgen, dus laat staan in de hitte :+
pi_221143013
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 07:21 schreef sigme het volgende:

Hier wordt 28gr voorspeld als max. Dat vind ik niet bloedheet.
Ik moet echt gaan verhuizen :D , het is nu al 27 graden hier.

En dit weekend lijkt nog wat warmer te worden dan eerder voorspelt -O-
pi_221143047
Mogge!

Net de boodschappen afbesteld. Voelde niet goe om morgen om 17 uur de boodschappen te laten komen. Ik verzet het naar de maandagmiddag. Morgen zal het hier 38 worden en zaterdag 37 -O-

Ik vind het vooral verontrustend dat de hittegolven zoveel vaker voorkomen in de laatste 50 jaar tov van de 50 jaar ervoor.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 09:24:14 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221143084
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 07:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het ergens ook wel gewoon netjes om me aan de regels van mijn werkgever te houden? Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar je wel je eigen shit aan mag sluiten dus het komt niet in me op hiermee te gaan lopen experimenteren.
Dan moet de werkgever zelf ook maar actie ondernemen, dat moet namelijk vanaf 26°C
Nog nooit last gehad van zulke onzin regels gelukkig :)

Anders deze kopen
https://www.signpower.nl/(...)-3140-keuring-op-rol :+
pi_221143101
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Net de boodschappen afbesteld. Voelde niet goe om morgen om 17 uur de boodschappen te laten komen. Ik verzet het naar de maandagmiddag. Morgen zal het hier 38 worden en zaterdag 37 -O-

Ik vind het vooral verontrustend dat de hittegolven zoveel vaker voorkomen in de laatste 50 jaar tov van de 50 jaar ervoor.
Door ons toedoen versneld gedreven klimaatverandering is een HOAX :{w

Mijn hart huilt deze dagen enorm voor alle dieren met hittestress. ;( Vanuit ons werk worden er talloze voorzorgsmaatregelen getroffen (dus veel afspraken verplaats ivm het moeten reizen met dieren in de hitte) maar daar tegenover staan de miljoenen dieren in veel te warme stallen (die zijn er nog meer dan genoeg), in vrachtwagens en boten op transport… maar ja, er moet wel lekker veel gbbqt worden dus dat gaat allemaal door :r
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 09:26:37 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221143127
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:15 schreef Candaasje het volgende:

Maar ik snap dus niks van ‘sportieve’ teamuitjes met deze temperatuur. Ik zou mezelf echt afmelden, maar ik kan natuurlijk al niet fatsoenlijk sporten zonder gevolgen, dus laat staan in de hitte :+
Ze hadden in oude dorp voetbaltoernooi maar die hebben ze maar geannuleerd.

Gisteren twee keer toegetrokken en geconcludeerd dat het beter weer was om bier te gaan drinken :+
pi_221143142
Dagbesteding had Rock voor Specials geannuleerd vandaar dat ik gisteren thuis was
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  donderdag 25 juni 2026 @ 09:36:34 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221143225
Er is een kust en keur aan USB powered fannetjes te vinden op de chinese importsites; die kan je zo op een domme USB poort van een monitor aansluiten. Instant verkoeling.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221143228
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:08 schreef Syrena het volgende:

[..]
In 1976 is het nooit 40 graden geworden.
Weerman Ruben zegt:
SPOILER
Overigens was mijn moeder hoogzwanger in '76, ik ben van begin oktober. Daarom kan ik vast ook niet tegen de combi hitte & hoge luchtvochtigheid _O-
Ach, de sfeertekening was zeer herkenbaar ondanks dat de exacte temp. niet klopt.
pi_221143251
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:19 schreef Kaatje1 het volgende:

Dit. Tuurlijk was het vroeger ook wel eens warm maar nu is het wel echt veel vaker/warmer, geen goed iets.
pi_221143273
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Door ons toedoen versneld gedreven klimaatverandering is een HOAX :{w

Mijn hart huilt deze dagen enorm voor alle dieren met hittestress. ;( Vanuit ons werk worden er talloze voorzorgsmaatregelen getroffen (dus veel afspraken verplaats ivm het moeten reizen met dieren in de hitte) maar daar tegenover staan de miljoenen dieren in veel te warme stallen (die zijn er nog meer dan genoeg), in vrachtwagens en boten op transport… maar ja, er moet wel lekker veel gbbqt worden dus dat gaat allemaal door :r
We reden gisteren achter zo'n vrachtwagen -O- je kan je toch niet indenken hoe dat moet zijn.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 10:01:29 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221143398
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:36 schreef fietsie het volgende:
Er is een kust en keur aan USB powered fannetjes te vinden op de chinese importsites; die kan je zo op een domme USB poort van een monitor aansluiten. Instant verkoeling.
Veel veiliger natuurlijk dan een ventilator op netstroom die voorzien is van CE keur.
pi_221143432
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 07:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie dat de voorspelling van vandaag is aangepast van 37 naar 34 graden, dat scheelt weer wat.
Ik vind het ook allemaal best snel wennen (al ga ik midden op de dag niet echt naar buiten). Het zou hier nu 26 zijn en ik vind het echt superlekker.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 25 juni 2026 @ 10:04:20 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221143439
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Veel veiliger natuurlijk dan een ventilator op netstroom die voorzien is van CE keur.
Chinese Export keur zit er ook op hoor
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 10:10:35 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221143494
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind het ook allemaal best snel wennen (al ga ik midden op de dag niet echt naar buiten). Het zou hier nu 26 zijn en ik vind het echt superlekker.
Ik las ook ergens dat het juist goed is af en toe buiten te komen, niet enkel bij de airco want ja, warmte went ook wel enigszins.
  donderdag 25 juni 2026 @ 10:23:01 #140
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221143551
We hebben hier dus een straf noordenwindje van 21 graden. Tot 10:00 was het ook sluitend bewolkt; dat is inmiddels weggevaagd door de zon.
pi_221143576
Onze kat vindt het wel een lekkere temperatuur om op schoot te komen liggen :')
  donderdag 25 juni 2026 @ 10:34:31 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221143595
Het is nu buiten best te doen. Het waait zelfs iets. Ik heb de tomaten gediefd en wilde de kruisbessen plukken. De kruisbessen zijn echter overwoekerd door de duindoorn. Eerst die maar weer snoeien dit weekend en dan bessen plukken.
Spoilers!
pi_221143618
Goedemorgen.

Het is pleurisheet in ons kantoor. Maar onze systeembeheerder/mandiealleskan heeft een ventilator gevonden (die eruit ziet of die uit 1975 komt en 1 stand heeft, nl. aan) dus het kon erger dan dit.

Gisteren ook nog avondbijeenkomst op werk tot 19:00. En veel last van een grote schaafwond op m'n scheen van de wedstrijd van zondag. Je kon me opvegen ;(

Vanochtend voor de zekerheid even langs de huisarts geweest ermee, maar de schaafwond ziet er top uit en doet zo'n zeer omdat hij heel vlot aan het genezen is en dat trekt. ^O^

Het huis kunnen we elke nacht en ochtend goed doorluchten, want bovenin de flat waait het echt best goed.

Morgenochtend zwemmen O+
pi_221143623
Oh en B heeft ikea slimme temperatuursensoren gemonteerd. Ik kan dus vanaf hier zien hoe warm het thuis is *G*

28,5 graden in de schaduw op het balkon
25 graden aan de schaduwkant van de flat (keuken en studeerkamer)
26 graden aan de zonkant van de flat (woonkamer en slaapkamer)
pi_221143794
@Tele6 zei de huisarts ook dat je rond de schaafwond dunnetjes witte vaseline kunt aanbrengen? tegen het trekkerig gevoel.
Mn.X had een lelijke diepe schaafwond van ruim 10cm2. Het duurde wel vier weken voordat het voorbij was.
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:07:18 #146
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221143882
quote:
Jaaa best top zoiets. Had er zo een van de Hema toen ik op een kantoor werkte waar de airco (climate control) gewoon niet werkte op de bovenste verdieping.
Volgende dag had de halve afdeling er een gehaald :D
pi_221144008
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaaa best top zoiets. Had er zo een van de Hema toen ik op een kantoor werkte waar de airco (climate control) gewoon niet werkte op de bovenste verdieping.
Volgende dag had de halve afdeling er een gehaald :D
Herkenbaar! Ik had hem voor mezelf in Antwerpen. Maar nu staat ie bij de konijnen :D Jura leek het wel lekker te vinden, die ging er echt voor liggen.
pi_221144073
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:03 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 zei de huisarts ook dat je rond de schaafwond dunnetjes witte vaseline kunt aanbrengen? tegen het trekkerig gevoel.
Mn.X had een lelijke diepe schaafwond van ruim 10cm2. Het duurde wel vier weken voordat het voorbij was.
Dat zei ze inderdaad!

Had ik gisteren ook gedaan, maar icm de warmte was het redelijk hopeloos, het liep er gewoon vanaf :')

Volgende tip van de huisarts was een gelpleister / gelstrip. Dat zou ook moeten helpen tegen het trekken. Dus ik rij vanmiddag wel even langs de drogist. :)
pi_221144141
Airco aangezet, het gaat echt niet meer. Heb nog geprobeerd om zonder steunkousen maar ik zwel zo op -O-

Maar ik tel m’n zegeningen, vorige week om deze tijd had ik ook 39,8
pi_221144582
quote:
Kunnen 'ze' meteen meeluisteren })
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:46:44 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221144662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Kunnen 'ze' meteen meeluisteren })
Oow we hebben een Chinees netwerk, dus we laen ze gewoon live met alles meegenieten. Is veel efficienter dan al die losse fannetjes moeten uitlezen
pi_221144773
Ik lees net dat het festival waar we zaterdag staan naast veel schaduw ook voor vernevelingspunten zorgt O+
pi_221144799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:02 schreef Sarabi het volgende:
Ik lees net dat het festival waar we zaterdag staan naast veel schaduw ook voor vernevelingspunten zorgt O+
Maar t gaat wel door ?
pi_221144841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar t gaat wel door ?
Daar ga ik wel van uit. Ik weet niet of ze verplicht kunnen worden om het af te lasten als het te heet wordt.
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:13:08 #155
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221144842
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar t gaat wel door ?
Ik las dat er bij KNMI overlegd wordt of er voor morgen code rood afgegeven moet worden. Nja dan doe ik niet veel meer denk ik -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221144883
Hoi, allemaal!

Yes, we krijgen kittens!

Kind is helemaal blij en de poezen gaan Taco en Dumpling heten. Over ongeveer 4 weken mogen ze hier naar toe, dus precies in de zomervakantie. Halve woonkamer staat nu al vol met kattenspullen en ze zijn er nog niet eens...

Het is hier binnen 26 graden, dus nog wel vol te houden. En aangezien ik makkelijk te beïnvloeden ben, staat er nu een Ninja Slushi te draaien. Kind vind het geweldig en ik vind het heel erg groot. Er is al aardbeien slush en koffie frappe gemaakt.

Nu kind weer bezig houden, want hij heeft tropenrooster en was om 12 uur al uit

Prut, krijg plaatje niet aan het werk...
https://imgur.com/a/RqDHi40#VteHMYt
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:24:37 #157
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221144916
Aaawh die zijn schattig! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:24:47 #158
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221144918
Cuties!! O+
pi_221144925
Wat een schatjes @Yinny
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:25:54 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221144929
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:18 schreef Yinny het volgende:
Hoi, allemaal!

Yes, we krijgen kittens!
[ afbeelding ]
Kind is helemaal blij en de poezen gaan Taco en Dumpling heten. Over ongeveer 4 weken mogen ze hier naar toe, dus precies in de zomervakantie. Halve woonkamer staat nu al vol met kattenspullen en ze zijn er nog niet eens...

Het is hier binnen 26 graden, dus nog wel vol te houden. En aangezien ik makkelijk te beïnvloeden ben, staat er nu een Ninja Slushi te draaien. Kind vind het geweldig en ik vind het heel erg groot. Er is al aardbeien slush en koffie frappe gemaakt.

Boh! Een brainfreezemachine! Diewillikook!
pi_221144939
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik las ook ergens dat het juist goed is af en toe buiten te komen, niet enkel bij de airco want ja, warmte went ook wel enigszins.
Dat is ongeveer wat ik bedoelde. Ik lees jouw reactie alsof jij juist bedoelt dat we totaal verschillende dingen zeggen?

Ik heb overigens geen airco, met slapen in 28 graden wen je ook wel aan de hitte, daar hoef je niet voor naar buiten :D Maar de genoemde 26 was wel buiten.
pi_221145052
quote:
Hoi, allemaal!

Yes, we krijgen kittens!
[ afbeelding ]

Awww 💜
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221145329
Het is hier beneden 27.0 nu, gister eindigde het daarop. Vanochtend op zn "koudste" was het 23.6, maar zodra ramen en deur voor weer dicht moesten ivm zon (om 8/8.30 al) ging dat weer vlotjes omhoog. Boven is warmer. Gister was slaapkamer 27 toen ik in bed ging liggen, dat koelde nog enigszins af tot 25 tegen de tijd dat ik echt in slaap viel om kwart voor 2.

@Tele6 is dat spul beetje betaalbaar? En heb je er dan ook weer zo'n bridge of wat dan ook bij nodig? Ik was aan het kijken naar wifi temperatuursensors/thermometers maar ik vond het best duur :+ . Ik ben ook wel gewoon gierig, ik wil er eigenlijk 3 of 4 dan, ik heb nu 2 voor ¤28,99 gevonden maar ik vind bijna ¤60 voor thermometers dan ook weer veel. De helft vind ik een betere prijs :')
pi_221145336
En @Yinny de kittens O+ O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 14:32:10 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221145389
Toch even nog een paar boodschapjes gedaan bij de Turk. Nog wat kruiden, zweefthee en snaai :+.
En mn eerste Hollandse Nieuwen van dit seizoen. :Y)
pi_221145606
quote:
Hoi, allemaal!

Yes, we krijgen kittens!
[ afbeelding ]

Wat een cuties O+

Die Ninja slushie apparaten zie je de afgelopen 2 jaar ook heel veel op bierfestivals, vaak met een fruit/zuur bier er in.
pi_221145614
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is hier beneden 27.0 nu, gister eindigde het daarop. Vanochtend op zn "koudste" was het 23.6, maar zodra ramen en deur voor weer dicht moesten ivm zon (om 8/8.30 al) ging dat weer vlotjes omhoog. Boven is warmer. Gister was slaapkamer 27 toen ik in bed ging liggen, dat koelde nog enigszins af tot 25 tegen de tijd dat ik echt in slaap viel om kwart voor 2.

@:Tele6 is dat spul beetje betaalbaar? En heb je er dan ook weer zo'n bridge of wat dan ook bij nodig? Ik was aan het kijken naar wifi temperatuursensors/thermometers maar ik vond het best duur :+ . Ik ben ook wel gewoon gierig, ik wil er eigenlijk 3 of 4 dan, ik heb nu 2 voor ¤28,99 gevonden maar ik vind bijna ¤60 voor thermometers dan ook weer veel. De helft vind ik een betere prijs :')
De TIMMERFLOTTE sensoren kosten ¤6 per stuk zie ik! En wij hebben er 5.

Volgens mij zitten ze gewoon aan de wifi. B heeft iig niet nog een apparaat gekocht.
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:40:20 #168
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221145803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wat een cuties O+

Die Ninja slushie apparaten zie je de afgelopen 2 jaar ook heel veel op bierfestivals, vaak met een fruit/zuur bier er in.
Duurt alleen veel te lang als ze nieuwe moeten maken :(
:D
pi_221145825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:40 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Duurt alleen veel te lang als ze nieuwe moeten maken :(
:D
Ja, zeker met deze temperaturen zullen ze het lastig hebben.
Sommige brouwerijen hebben wel duurdere slushimakers die wel wat sneller zijn.
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:18:57 #170
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221146061
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ja, zeker met deze temperaturen zullen ze het lastig hebben.
Sommige brouwerijen hebben wel duurdere slushimakers die wel wat sneller zijn.
Ja die hebben vaak 2 naast elkaar dus dan is er altijd 1 klaar als de ander weer gevuld wordt :9
pi_221146326
@Yinny de plaatjes zie ik niet -O- uit de reacties begrijp ik, dat de katjes (natuurlijk) errug liev eruit zien.

Met al het temp. noemen hier en daar in huis en buiten en op het balkon en meten met een app., is mijn vraag wat wil je daarmee bereiken?
Wordt het dan makkelijker om te lijden? Het wordt er niet minder warm van.
Of is het ‘gewoon’ een gadget.
Slapen met een ventilator in de slaapkamer is ook een optie.

De huisbaas kwam informeren bij bewoners zónder airco of er interesse voor was. Degene, die pal op het zuiden woont, lijdt met hoofdletters binnen én buiten.
De andere hebben al wel airco en werken ook thuis. De derde heeft sunscreens.
Zij is alleen maar bezig met parasols versjouwen.
SPOILER
pi_221146396
Ik zou het doen @AnneX het gaat alleen maar erger worden.
Ik gebruik verwarmen niet vaak omdat ik het geen lekkere warmte vind, maar wanneer het koud is en ik maar even thuis ben is het wel even lekker
pi_221146420
En de stoelen zijn gearriveerd w/
Met een grote dhl vrachtwagen, die de weg blokkeerde.
De man was blij met het kouwe blikje cola. De tip kreeg hij niet, want MnX heeft zij zelf per stuk de trap op gesjouwd. Twee in een doos was té zwaar.
SPOILER
pi_221146445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja die hebben vaak 2 naast elkaar dus dan is er altijd 1 klaar als de ander weer gevuld wordt :9
Slim :Y

Ik zie dat mijn wappie schoonfamilie ook het tekstje van Gérard Krispijn delen :') en ondertussen wel lekker in hun huizen met airco zitten.
pi_221146449
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eerste associatie was de poes van @:PdeHoog Die noemde zijn katten gebakjes.
Lekker ruim parkeren daarmee, zodat zelfs de UP! er tussen kan.
Ik noem ze nog steeds gebakjes :P Nou ja, gebakje....een van de twee is niet meer :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_221146457
En hier ook aan het werk in de airco in korte broek en polo...thuis...want op kantoor was het gister niet te doen in spijkerbroek en overhemd :D

De airco staat al de hele dag te draaien. Lang leve de zonnepanelen :X
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_221146459
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Ik noem ze nog steeds gebakjes :P Nou ja, gebakje....een van de twee is niet meer :)
RIP.
Je lurkt nog wel eens😉
pi_221146470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:01 schreef PdeHoog het volgende:
En hier ook aan het werk in de airco in korte broek en polo...thuis...want op kantoor was het gister niet te doen in spijkerbroek en overhemd :D

De airco staat al de hele dag te draaien. Lang leve de zonnepanelen :X
Morgen wel werken in de foyer, die ligt aan de schaduwkant van het theater.
Dan nog.
Er is gezorgd voor een onbeperkte voorraad waterijsjes in de vriezer.
pi_221146528
Het verschil hier huis tussen huiskamer/keuken (airco) en gang/slaapkamers is enorm
pi_221146572
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Het verschil hier huis tussen huiskamer/keuken (airco) en gang/slaapkamers is enorm
Vannacht dus maar slapen in de woonkamer?
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:29:29 #181
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221146627
Wij gaan vannacht denk ik buiten slapen.
Hebben nog een klamboe die kan onder de overkapping wel opgehangen worden.
pi_221146633
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Vannacht dus maar slapen in de woonkamer?
Nee hoor, in de slaapkamer heb ik een plafondventilator. Op de laagste stand is die heel fijn, in de hoogste waai ik m’n bed uit :o
pi_221146636
Mijn man heeft weer besloten te gaan brouwen dus hier komen er nog een paar graden bij. Achja zit er echt nog een verschil tussen 28 of 30 graden binnen. Maandag wordt alles weer beter.
pi_221146640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee hoor, in de slaapkamer heb ik een plafondventilator. Op de laagste stand is die heel fijn, in de hoogste waai ik m’n bed uit :o
Dat klinkt wel fijn :)
pi_221146700
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:01 schreef AnneX het volgende:

[..]
RIP.
Je lurkt nog wel eens😉
Mijn oog viel op een notificatie :P
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:41:13 #186
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221146704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat klinkt wel fijn :)
Das nog wel een aanrader met de hitte bij jou!
Wij hebben er sinds dit jaar ook een, echt heel fijn en niet duur.
pi_221146747
@Yinny kittens O+

Leuke stoelen @AnneX Ik zou zeker airco doen. Wordt alleen maar warmer denk ik.

Ik ben net thuis, in de slaapkamer staat hij te loeien en ik denk dat ik daar dadelijk heen verhuis. Warmte is echt niet leuk meer en we moeten nog een paar dagen.

Vrijwilligerswerk vroeg of iemand van het bestuur het paardrij seizoen mee kwam afsluiten (geen rit, maar paarden douchen). Ik pas.
Ga zondag toch maar naar het zwembad (vol krijskindjes want het is vrij zwemmen) om een bestuursgedoetje in de kiem te smoren.
Toen werd zaterdag mijn uitslaapdag. Maar inmiddels een week zo'n last van mijn elleboog dat ik mijn allereerste fysio afspraak (voor mezelf dan) heb gemaakt. Om 9.30 uur. Maar ach, uitslapen lukt nu toch niet.

Eerst werkdag morgen maar overleven, pffff.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221146754
Intussen lag kater net weer op de tuintegels te grillen. En nu op schoot :')
pi_221146757
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Das nog wel een aanrader met de hitte bij jou!
Wij hebben er sinds dit jaar ook een, echt heel fijn en niet duur.
Ik geloof dat ze heel fijn zijn :Y maar ik slaap eigenlijk overal doorheen. Doe nu ook dutje op het heetst van de dag in onze slaapkamer.
We moeten eigenlijk gewoon sparen voor een airco....
pi_221146773
Wij deden een plons in het buitenbad hier in t durp, was heerlijk. Wel een tikkie druk, maar dat hadden we natuurlijk wel verwacht O+
(Ligt ook mooi in een kom en eromheen gras met redelijk veel bomen die voor schaduw zorgen)

Nu even eten maken (we hebben nog een kamado- pizza van gisteren. ) en daarna naar C. z’n ouders. Verlate vaderdag en ze gaan weer twee weekjes weg, dat voelt geloof ik vooral voor C z’n moeder als een eeuwigheid dat je je kind niet ziet :P
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:59:35 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221146826
Decennialang kregen kinderen te horen hun bord leeg te eten voor mooi weer. 2026: hittegolf en kinderen met overgewicht
😂😂😂
pi_221146878
@Tele6 hmm dat klinkt goed. Hebben jullie ze al lang? En ik zie ze op ikea site voor ¤9.99, of kijk ik dan bij de verkeerde :D . Ik vind het op de site van ikea niet bijster helder of je er nou wel of niet iets extra bij nodig hebt of direct aan wifi/een app kan. Wil je 't eens bij B navragen? Heeft natuurlijk geen haast, voor maandag ga ik sowieso niet naar een ikea ;)

@AnneX voor mij is t om ook vanaf elders te kunnen zien hoe warm het in huis is, met name ivm de katten. Ik wil ze liefst beetje in de gaten kunnen houden als het warm is, zeker als ik niet goed kan inschatten hoé warm het is, en ik maak nu soms keuzes om dingen niet te doen om thuis te zijn daarvoor (nu in het algemeen, niet nu vandaag, nu wil ik sowieso nergens heen haha). Als ik vanaf elders kan zien dat het binnen nog best acceptabele temperatuur is, dan kan ik daarin soms andere beslissingen in maken :). Of bv afhankelijk van de temperatuur wel of niet buren vragen even bij ze te kijken in de middag. En daarnaast ook gewoon interessant, maar dat is niet per se een functie ;)
pi_221146918
Duidelijk dan, vlindertje.
Natuurlijk heeft een ieder zijn/haar overwegingen. Nu was ik benieuwd.
SPOILER
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 18:18:02 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221146957
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:12 schreef AnneX het volgende:
Duidelijk dan, vlindertje.
Natuurlijk heeft een ieder zijn/haar overwegingen. Nu was ik benieuwd.
SPOILER
Meten is fouten maken zei een leraar met en regeltechniek ooit tegen me.

Meest memorabele is volgende:
"Jongens, wat ik nu ga doen heb ik ooit in een cursus pedagogiek geleerd. Als je iets geks doet vergeet men het nooit"
*Gaat op tafel staan*
"ER GAAT GEEN STROOM DOOR DE OPAMP"

Mooie kerel ook Kees. Pakte regelmatig een feestje mee en was voorzitter van de Wageningse regenboogclub. Benieuwd of ie nog leeft, erg gezond leefde hij niet.

Edit: geen rouwadvertentie gevonden, wel een interview
https://biplus.nl/biplus-icoon-kees-van-asselt/

[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 25-06-2026 18:39:33 ]
pi_221146963
Katten hebben het niet te snel warm. Elin (en katten daarvoor) ging in bloedhitte in de zon op het balkon liggen. (Alle drie ook donkere katten) Nika, lichtgrijs niet, die zocht redelijk snel de schaduw op
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 18:54:07 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221147254
In mn slaapkamer is het lekker koel. :)
Zo maar eens kwallen tellen op Zandvoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')