SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Prachtig tropisch onweer idd, met non-stop flitsen en rommelquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:57 schreef Shii het volgende:
Zoveel geflits achter elkaar heb ik niet vaak meegemaakt. Onweer, veel flits en ook regen.
Regio heeft er niks mee te maken. Dit was gewoon pittig onweer.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:59 schreef Zoddie het volgende:
Zelden dit topic zo opgeFOK!t gezien.![]()
Westen krijgt ook niet heel vaak de volle laag, meestal Brabant en Oosten.
Ja, hier randje Veluwemeer maar het zit dichter bij die 28 dan bij de 23 hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:01 schreef Zoddie het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij in de buurt nog altijd 28,5 graden
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:01 schreef ACT-F het volgende:
Ergens bij @:Arizona in de buurt:
[ afbeelding ]
Dat koude putje in Twentequote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:01 schreef Zoddie het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij in de buurt nog altijd 28,5 graden
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:01 schreef Nattekat het volgende:
Als ik het zo zie had ik eigenlijk net zo goed naar huis kunnen gaan uit werk om daar een mooi plekje te zoeken, zonder omweg via Duitsland
Dat zit wel goed, de vissen van de buren zwemmen inmiddels door de hele tuinquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:54 schreef Symphonic het volgende:
Hier begint de lichtshow nu. Van mij mag het helemaal losgaan, met regen graag, heel veel regen.
Hahaha dat had ik ook ff halverwege die bui, wat een natuur geweld! Hij trekt eindelijk weg, paar rake inslagen in de buurt. Hoor brandweer en politie dichtbij.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:03 schreef Starhopper het volgende:
Ok nu vind ik het niet meer leuk. Tering want een blikseminslagen
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:05 schreef Guanabana het volgende:
Om dit soort momenten moet FOK! blijven.
Waar?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:03 schreef Starhopper het volgende:
Ok nu vind ik het niet meer leuk. Tering want een blikseminslagen
Blijven doneren.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:05 schreef Guanabana het volgende:
Om dit soort momenten moet FOK! blijven.
Ja daar zit ik nu ook denkquote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hahaha dat had ik ook ff halverwege die bui, wat een natuur geweld! Hij trekt eindelijk weg, paar rake inslagen in de buurt. Hoor brandweer en politie dichtbij.
Dit ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Wooowww, zo erg als dit heb ik het nog nooit zo erg meegemaakt. Meer flitsen in millisecondes, en wooww wat een regen!!!
De hele tweede helft Amerika-Australië. Ik heb zelfs even buiten gezeten om te genieten van dit prachtig natuurgeweld. Nog nooit zoiets gezien.
(Bilthoven).
Stormschade A27 afrit zoiets. Zal niet het enige zijn vrees ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja daar zit ik nu ook denkBegon met mooie discoachtige continu flitsen en nu continu echt keiharde knallen. niet leuk
![]()
Is er brand bij je in de buurt?
Ik wist wel dat er slechte dingen uit Rotterdam kwamenquote:
Ohja jij woont naast mij ( De Bilt)quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Wooowww, zo erg als dit heb ik het nog nooit zo erg meegemaakt. Meer flitsen in millisecondes, en wooww wat een regen!!!
De hele tweede helft Amerika-Australië. Ik heb zelfs even buiten gezeten om te genieten van dit prachtig natuurgeweld. Nog nooit zoiets gezien.
(Bilthoven).
Rotterdam is echt zwaar tekeer gegaan. Kan me niet zoiets herinneren sinds ik hier woon en dat is al 20 jaarquote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:16 schreef kilon het volgende:
Wel een NL-alert voor Flevoland en niet eerder voor de delen van Nederland waar het al voorbij is geraasd. Hier vind ik iets van.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:15 schreef Symphonic het volgende:
Ik vrees dat we echt een bak schade hebben in de tuin.
De windstoten zijn echt bizar, het onweer ook…
Windkracht 9 gemeten op de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad. Gaat flink tekeer hier.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:16 schreef kilon het volgende:
Wel een NL-alert voor Flevoland en niet eerder voor de delen van Nederland waar het al voorbij is geraasd. Hier vind ik iets van.
Ik hoop dat het meevalt. Hier was de heftige wind gelukkig redelijk snel weer gaan liggen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:15 schreef Symphonic het volgende:
Ik hoop dat het meevalt. Hier is het voorbij. Alleen nog een mooie lichtshow. Dieren waren ook in paniek en dat gebeurt niet vaak.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:15 schreef Symphonic het volgende:
Noordkopper!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:19 schreef Ivy_Mike het volgende:
Jezus de tering, ik heb in tijden nog nooit zo'n heftige onweersbui meegemaakt hier in Breezand ( Kop van Noord Holland)
En een wind dat er ontstaat niet normaal man
Klopt, vooral tussen de wolken, maar later naar de grond toe, ook hier in buurt en Den Dolder en Soest.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohja jij woont naast mij ( De Bilt)
Ja was echt een onweer die niet vaak voorkomt zo heftig. Kreeg wel de indruk dat ie vooral horizontaal was.
Pak de slinger en draai hem inquote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:22 schreef heywoodu het volgende:
En het dure nieuwe zonnescherm van de buurvrouw hangt nog uit, die gaat alle kanten op
Aangebeld, maar geen gehoor helaas
Ik verwacht verontschuldigingenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:51 schreef Wereldgozer het volgende:
We zijn beflikkerd door @:nattekat
@:haags
Mijn oude heeft het overleefdquote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:22 schreef heywoodu het volgende:
En het dure nieuwe zonnescherm van de buurvrouw hangt nog uit, die gaat alle kanten op
Aangebeld, maar geen gehoor helaas
We hingen net met zaklamp over het hek, er is niks aan de buitenkant van het huis om het te bedienenquote:
Ja 3 branden daar zie ik op p2000quote:Op vrijdag 19 juni 2026 23:19 schreef Ivy_Mike het volgende:
Jezus de tering, ik heb in tijden nog nooit zo'n heftige onweersbui meegemaakt hier in Breezand ( Kop van Noord Holland)
En een wind dat er ontstaat niet normaal man
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |