SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Zeg, help eens. Ik ben bang dat ik ingehaald benquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eerlijk, dat plaatje in de OP mag ook duidelijk wel eens een update krijgen![]()
Zo maar door de hitte heen fietsen, ik zou gaan lopen maar daar zie ik nu toch maar even vanaf.
Dusseldorf is helaas ook wel te laat voor, dat was toch een betere spot geweest denk ik.quote:
Ik zou het momenteel niet durven zeggen, beste is om terug te keren en kijken wat het de komende uren gaat doen al zie ik momenteel geen tekenen dat er nog een explosie van onweersbuien komt (afgaand van satellietbeelden).quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeg, help eens. Ik ben bang dat ik ingehaald ben
Kan je even helpen met een plek te vinden met vrij zicht dan? Wel fotogeniekquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou het momenteel niet durven zeggen, beste is om terug te keren en kijken wat het de komende uren gaat doen al zie ik momenteel geen tekenen dat er nog een explosie van onweersbuien komt (afgaand van satellietbeelden).
Die buien hebben toch heel wat energie weg geslurpt.
Eerlijk? Ik zou het niet durven zeggen omdat ik daar nog nooit ben geweest, en kan ik streetview erbij pakken maar die zijn ook al jaren verouderd.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je even helpen met een plek te vinden met vrij zicht dan? Wel fotogeniek
"Unglaubliche Karten"quote:
Ze lijken precies te veel naar het oosten of het westen te gaanquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:21 schreef Nattekat het volgende:
Tis wel echt een flopshow van epische proporties vandaag. Denk dat ik het probleem ben.
Die bij het westen kan ik nog wel onderscheppen, maar daar verwacht ik niets van.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze lijken precies te veel naar het oosten of het westen te gaan
Dan ken je Venlo niet goed. Het centrum is best aardig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vind je Venlo leuk?
Ik vind het echt een stad met minder dan 0 uitstraling.
Die moet ik voor zijn. Als het los gaat moet ik absoluut thuis zijn. Die mag inkakkenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Buienradar denkt nu dat tussen 21 en 22 uur nog veel regen gaat vallen
Je bent nog vroegquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan heel vaag in de verte wel gerommel horen, ik tel hem
Straks 400km gereden voor wat gerommel.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan heel vaag in de verte wel gerommel horen, ik tel hem
Die staan daar nog onder. Maar ik vind Venlo echt zwaar matig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan ken je Venlo niet goed. Het centrum is best aardig.
Het is geen Kerkrade of Heerlen ofzo. Dat is nou sfeerloos.
Ik ga weer terug naar NL om m'n auto te laden en dan zie ik wel hoe en wat. Die MCS in het westen lijkt spannender.quote:
Ik ook. En ik zweet me absoluut de pleuris, lijkt het reptielenhuis wel hier.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar ben je nou? Alles zit in Duitsland zo te zien
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Straks 400km gereden voor wat gerommel.
Respect
Je bent echt nog vroeg, hè.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga weer terug naar NL om m'n auto te laden en dan zie ik wel hoe en wat. Die MCS in het westen lijkt spannender.
Ja net leek het hier in te kakken maar opeens trekt het weer helemaal dichtquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Het verandert ook echt binnen een uur hè? Net nog totaal geen onweer verwacht, ineens zwaar weer in aantocht. Vanuit het niets.
Dat haalt hij niet voordat het onweer daar voorbij getrokken is. Breda of Roosendaal is misschien een goede tussenstop om te kijken waar het allemaal naartoe gaat.quote:
En nu is het volgens buienradar weer compleet afgezwakt hier. Net nog onweer des doods.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja net leek het hier in te kakken maar opeens trekt het weer helemaal dicht
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
We sturen @:Nattekat overal heen. Resultaat is dat hij niks van het onweer ziet
Ja precies wat ze voorspellenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Het verandert ook echt binnen een uur hè? Net nog totaal geen onweer verwacht, ineens zwaar weer in aantocht. Vanuit het niets.
Mooi he, kun je zo perfect volgen waar het ploftquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:09 schreef SoldMayor het volgende:
https://www.lightningmaps.org/
Gaat lekker los
Of dezequote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Mooi he, kun je zo perfect volgen waar het ploft
Ploppertjes!quote:
Lol, net code oranje.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef cinderloom het volgende:
Het gaat gebeuren in het westen vanavond denk ik
Ja zal ik haar vast uitnodigen?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef cinderloom het volgende:
Het gaat gebeuren in het westen vanavond denk ik
Het kapsel is net als sommige buien: kort en pittig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja zal ik haar vast uitnodigen?
[ afbeelding ]
Dat is @Nattekat zijn specialiteitquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Nattekat is dat dalijk de eerste stormschaser ooit om precies alle buien te missen.
De uitzondering die de regel bevestigtquote:
Het begint net pas op gang te komenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:25 schreef Sarabi het volgende:
Net zoals afgelopen nacht lijkt het hier weer droog te blijven
mooie shelfcloudquote:
Zie #93, Zandpaviljoen Pier 7quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:39 schreef DemonRage het volgende:
Misschien dat hier straks iets op te zien is:
Vlissingen:
Bekijk deze YouTube-video
Tegenover Vlissingen in Zeeuws-Vlaanderen:
Ohh goeie, zo ff scheveningen aanzettenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Flink actief onweer daar en af en toe dikke flitsen aan de voorkant.
Klopt en het is lastig te voorspellen maar nu voorspellen ze dat het onweer langs ons weg trekt.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het begint net pas op gang te komen
ik woon in het dorp verderop, hoop vooral op afkoelingquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:51 schreef BE het volgende:
Er komt flinke trouble onze kant (Gouda) op!
Mijn gevoel zegtmaar ik hoop niet dat het veel ellende en schade brengt.
anders 1 deze dagen vast wel een keerquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:55 schreef THEFXR het volgende:
Volgens buienradar krijgen we hier niks meer.
Is daar wel iets geweest?quote:
Komend weekend wel veel kleinere kansenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
anders 1 deze dagen vast wel een keer
Same.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:55 schreef THEFXR het volgende:
Volgens buienradar krijgen we hier niks meer.
Middelburg.quote:
Zit stiekum wel een beetje te genieten van die luchten daar!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:57 schreef DemonRage het volgende:
Met nu zicht op de Shelf.
Uiterste zuiden misschien wat. Hier meer richting Venlo niks. Geen druppel.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:01 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Is daar wel iets geweest?
Ik woon in Brabant maar tegen Limburg aan. Heb weinig spannends hier gezien vandaag, maar goed het is vaak plaatselijk. Zelf heb ik het idee dat de "beruchte zone" die over Limburg zou trekken af is gebogen naar Duitsland.
Je raam vliegt er niet uit hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:14 schreef kilon het volgende:
Toch ergens wel frusterend. Als hier volgens buienradar rond 23:00 de boel losbarst wordt het eindelijk (ietsje) koeler en wil je alle ramen en deuren open zetten, maar met zware windstoten kunnen we dat beter niet doen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik zie de shelfcloud richting het Zuidwesten.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ahh ja dat is een redelijk spontane maar fikse bui, maar het hoofdmenu is onderweg.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet ver van Leiden. Zie shelfcloud nu naar het zuiden toe.
Ik geef hem een 8, ziet er mooi uit..quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ja en het zou zuidoost en Oost ontploffen. Waar blijft het??quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:29 schreef dick_laurent het volgende:
Sheesh keek even op de radar, zie ik opeens dat heel Zeeland aan het ontploffen is.
Nou. Voor de leute in Zeeland dan maar:
[ afbeelding ]
Het was in het geheel niet overdienstelijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:29 schreef dick_laurent het volgende:
Sheesh keek even op de radar, zie ik opeens dat heel Zeeland aan het ontploffen is.
Nou. Voor de leute in Zeeland dan maar:
[ afbeelding ]
Dan hoor jij wel al meer dan dat ik hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Diepe rommels nu in Den Haag en ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo'n dreigende lucht heb gezien.
Ik heb mijn ramen wagentijd open vanwege de hitte in mijn huis haha.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan hoor jij wel al meer dan dat ik hoor.
Nu donker hier. Dat was het begin van die wolk.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:35 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
Zwijndrecht, 10min geleden 😎
Als ie een bocht naar het zuiden maakt, omgeving San Sebastian noord Spanje heeft momenteel ook flinke ploffers.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:35 schreef Haags het volgende:
@:Nattekat zit inmiddels al voorbij Berlijn waarschijnlijk.
Kom terug mien jong, je moet aan de kust wezen
Of het zuiden van de VS. Met dat 6 a 7 uur Tijdverschil is die misschien nog op tijd.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ie een bocht naar het zuiden maakt, omgeving San Sebastian noord Spanje heeft momenteel ook flinke ploffers.
Tis maar een tip.
Wind trekt enorm aanquote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik heb mijn ramen wagentijd open vanwege de hitte in mijn huis haha.
21:52, nee avondquote:
Ja die kwam hier recht over me heen in Beverwaard bij de van Brienenoordquote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:51 schreef Loj het volgende:
Hier omgeving Rotterdam Airport kwam de shellcloud aan, maar dan echt fel oranje!
De foto’s die ik heb!
En nu gaat de lichtshow los, valt wel mee qua wind en donder
Volgende keer weer via Limburg!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:51 schreef Nattekat het volgende:
Dit is echt fantastisch, was het helemaal waard.
IJsselmeer zou wel weer alles verpestenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Straks wel.. die hele dikke moet nog komen.
Same.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooie heldere lucht hier. Maan goed zichtbaar. Straks sterren kijken.
Hoeveel km heb je al gereden vandaagquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:06 schreef Nattekat het volgende:
Nou, daar is de regen, was tijd om weer in de auto te zitten.
Geweldig. Was echt overal om me heen geflits
Wow, die is mooi.quote:
Zal ik straks even narekenen. 500 denk ik wel minimaal.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoeveel km heb je al gereden vandaag
Weet je zeker dat het van het onweer is?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:10 schreef BE het volgende:
Een groot non-stop flitsfestijn hier met wat gerommel en af en toe zo’n heerlijke krakende klap. Mijn nachtkastje rammelt mee!
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het van het onweer is?
Halverwege wordt het beetje spannend.quote:
viel hier wel mee,quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:20 schreef Guanabana het volgende:
Aan één stuk door flitsen richten het zuiden. Ook ziek benauwd buiten. Vrees een beetje voor wat er komt.
Volgens buienalarm zware neerslag in oldenzaal. Zit zelf in Borne nuquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gerommel in de verte en wind in Oldenzaal.
Lijkt ook een gigashelf op de radar.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Fenomenale bliksem net in Den Haag: het heftigste gedeelte lijkt op de Noordzee te zitten. Was constant geflits richting de zee.
Ik poste al RIP Ameland.quote:
Het regent, maar niet knetterhardquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens buienalarm zware neerslag in oldenzaal. Zit zelf in Borne nu
Sterktequote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:32 schreef Guanabana het volgende:
Ben normaal niet bang voor onweer, maar dit is echt eng
Dat hele gebeuren bij Amersfoort misschien? Ik hoop dat het hier op de Noord-Veluwe weg blijft, maar goed, we zullen zienquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:35 schreef Ed1234 het volgende:
Hier nog niets, West-Veluwe. Maar het gaat hier meestal ook net langs, wordt dan tegengehouden door de Utrechtse Heuvelrug en Grebbeberg. Dus ben benieuwd of er nog wat deze kant op komt.
Precies hetzelfde hier. De voorkant is bijna gearriveerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:39 schreef Blues het volgende:
https://streamable.com/jrx786?src=player-page-share
As we speak
Waar woon je?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:39 schreef Sarabi het volgende:
Nog 27 graden en zoals verwacht geen onweer
Zo tussen Uithoorn en Woerden zo te zien.quote:
Bij Uden in de buurt, we krijgen eigenlijk nauwelijks onweer. Zal wel door de rivieren komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Waar woon je?
Hier in De Bilt gaat het helemaal los, sinds jaren niet meegemaakt. hier, meer buiteland onweer![]()
Klein beetje spannend is het wel
Hier ook, heel mooi!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:42 schreef ACT-F het volgende:
Dikke lichtshow in de richting van Hengelo.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:44 schreef golfer het volgende:
Bloemendaal nu:
https://streamable.com/k93zz0
En dan een flits op minder dan een kilometerquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:44 schreef Haags het volgende:
Code oranje in Noord-Brabant en Zeeland voorbij. Dan zal Zuid-Holland zo ook wel weer terug naar geel gaan.
Ja die was wel vet.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
En dan een flits op minder dan een kilometer.
Hier afgelopen nacht al zwaar onweer gehad.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Flopshow van ongekende proporties vooralsnog in Limbabwe
Het trekt precies tussen ons door...vette lichtshow met gerommel...grote lichtslangen in de luchtquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:42 schreef ACT-F het volgende:
Dikke lichtshow in de richting van Hengelo.
Hier flinke bui, best wat flitsen maar het gerommel klonk meer in de verte.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier afgelopen nacht al zwaar onweer gehad.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:47 schreef Arizona het volgende:
Ok die was HEEL DICHTBIJ en mijn hart sloeg ervan over.
Inderdaad, heb op het plat dak nog steeds een laagje water staan, verdampt nauwelijks overdag door de hoge luchtvochtigheid.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier afgelopen nacht al zwaar onweer gehad.
Oei, dat is niet zo leukquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:47 schreef Arizona het volgende:
Met een opgestoken paraplu?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Het trekt precies tussen ons door...vette lichtshow met gerommel...grote lichtslangen in de lucht
Ik was de kinderen kwijt en na een poos zoeken heb ik ze gevonden. Stonden allebei bovenop het dak het onweer te filmen
Hier ook veel meer flits dan donder, heel apart!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:49 schreef Guanabana het volgende:
Amersfoort hier is echt bizar, regen, wind, aan een stuk door flitsen, maar gek genoeg nauwelijks donder.
Hier ook, ontzettend veel flitsen maar geen donder.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:49 schreef Guanabana het volgende:
Amersfoort hier is echt bizar, regen, wind, aan een stuk door flitsen, maar gek genoeg nauwelijks donder.
En terug naar code geel zie ikquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Opeens nu een paar bliksems die vrij dichtbij zijn.
Jij ook sterkte.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:47 schreef Arizona het volgende:
LOL..weet precies welke dat was...ik was aan het typen toen er een zwaaaare dreun voorbij kwamquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:47 schreef Arizona het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |