SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Zeg, help eens. Ik ben bang dat ik ingehaald benquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eerlijk, dat plaatje in de OP mag ook duidelijk wel eens een update krijgen![]()
Zo maar door de hitte heen fietsen, ik zou gaan lopen maar daar zie ik nu toch maar even vanaf.
Dusseldorf is helaas ook wel te laat voor, dat was toch een betere spot geweest denk ik.quote:
Ik zou het momenteel niet durven zeggen, beste is om terug te keren en kijken wat het de komende uren gaat doen al zie ik momenteel geen tekenen dat er nog een explosie van onweersbuien komt (afgaand van satellietbeelden).quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeg, help eens. Ik ben bang dat ik ingehaald ben
Kan je even helpen met een plek te vinden met vrij zicht dan? Wel fotogeniekquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou het momenteel niet durven zeggen, beste is om terug te keren en kijken wat het de komende uren gaat doen al zie ik momenteel geen tekenen dat er nog een explosie van onweersbuien komt (afgaand van satellietbeelden).
Die buien hebben toch heel wat energie weg geslurpt.
Eerlijk? Ik zou het niet durven zeggen omdat ik daar nog nooit ben geweest, en kan ik streetview erbij pakken maar die zijn ook al jaren verouderd.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je even helpen met een plek te vinden met vrij zicht dan? Wel fotogeniek
"Unglaubliche Karten"quote:
Ze lijken precies te veel naar het oosten of het westen te gaanquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:21 schreef Nattekat het volgende:
Tis wel echt een flopshow van epische proporties vandaag. Denk dat ik het probleem ben.
Die bij het westen kan ik nog wel onderscheppen, maar daar verwacht ik niets van.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze lijken precies te veel naar het oosten of het westen te gaan
Dan ken je Venlo niet goed. Het centrum is best aardig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vind je Venlo leuk?
Ik vind het echt een stad met minder dan 0 uitstraling.
Die moet ik voor zijn. Als het los gaat moet ik absoluut thuis zijn. Die mag inkakkenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Buienradar denkt nu dat tussen 21 en 22 uur nog veel regen gaat vallen
Je bent nog vroegquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan heel vaag in de verte wel gerommel horen, ik tel hem
Straks 400km gereden voor wat gerommel.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan heel vaag in de verte wel gerommel horen, ik tel hem
Die staan daar nog onder. Maar ik vind Venlo echt zwaar matig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan ken je Venlo niet goed. Het centrum is best aardig.
Het is geen Kerkrade of Heerlen ofzo. Dat is nou sfeerloos.
Ik ga weer terug naar NL om m'n auto te laden en dan zie ik wel hoe en wat. Die MCS in het westen lijkt spannender.quote:
Ik ook. En ik zweet me absoluut de pleuris, lijkt het reptielenhuis wel hier.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar ben je nou? Alles zit in Duitsland zo te zien
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Straks 400km gereden voor wat gerommel.
Respect
Je bent echt nog vroeg, hè.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga weer terug naar NL om m'n auto te laden en dan zie ik wel hoe en wat. Die MCS in het westen lijkt spannender.
Ja net leek het hier in te kakken maar opeens trekt het weer helemaal dichtquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Het verandert ook echt binnen een uur hè? Net nog totaal geen onweer verwacht, ineens zwaar weer in aantocht. Vanuit het niets.
Dat haalt hij niet voordat het onweer daar voorbij getrokken is. Breda of Roosendaal is misschien een goede tussenstop om te kijken waar het allemaal naartoe gaat.quote:
En nu is het volgens buienradar weer compleet afgezwakt hier. Net nog onweer des doods.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja net leek het hier in te kakken maar opeens trekt het weer helemaal dicht
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
We sturen @:Nattekat overal heen. Resultaat is dat hij niks van het onweer ziet
Ja precies wat ze voorspellenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Het verandert ook echt binnen een uur hè? Net nog totaal geen onweer verwacht, ineens zwaar weer in aantocht. Vanuit het niets.
Mooi he, kun je zo perfect volgen waar het ploftquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:09 schreef SoldMayor het volgende:
https://www.lightningmaps.org/
Gaat lekker los
Of dezequote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Mooi he, kun je zo perfect volgen waar het ploft
Ploppertjes!quote:
Lol, net code oranje.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef cinderloom het volgende:
Het gaat gebeuren in het westen vanavond denk ik
Ja zal ik haar vast uitnodigen?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef cinderloom het volgende:
Het gaat gebeuren in het westen vanavond denk ik
Het kapsel is net als sommige buien: kort en pittig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja zal ik haar vast uitnodigen?
[ afbeelding ]
Dat is @Nattekat zijn specialiteitquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:22 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Nattekat is dat dalijk de eerste stormschaser ooit om precies alle buien te missen.
De uitzondering die de regel bevestigtquote:
Het begint net pas op gang te komenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:25 schreef Sarabi het volgende:
Net zoals afgelopen nacht lijkt het hier weer droog te blijven
mooie shelfcloudquote:
Zie #93, Zandpaviljoen Pier 7quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:39 schreef DemonRage het volgende:
Misschien dat hier straks iets op te zien is:
Vlissingen:
Bekijk deze YouTube-video
Tegenover Vlissingen in Zeeuws-Vlaanderen:
Bekijk deze YouTube-video
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |