abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:30:57 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221018913
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:20 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Precies dit.
Ook mensen die nooit 1 dag gewerkt hebben in Nederland die uitkering krijgen.

ABSURD!
Dat kan niet

je moet een verblijfsvergunning hebben voor je AOW rechten gaan optellen

je klatst uit je nek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:33:29 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221018920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:59 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Je kan zeker niet begrijpt lezen.
Staat duidelijk.

Boemers zijn al dood die paar die er nog zijn
Dit komt elke keer terug maar het zijn niet de boemers

Jip schaakmat opdat je alleen dingen uit pikt .

Jammer
mijn kinderen zijn al boomers in de zin dat jij bedoelt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221018937
Op zich toch geen gek idee om eens goed naar het stukje AOW te kijken. Bedoeld volgens mij voor de armste mensen in ons land. Het is dus een beetje vreemd dat iemand die ruim 8k per maand krijgt ook nog het stukje AOW moet ontvangen.

Zouden we daar niet gewoon een min/max regeling voor kunnen bedenken. Dat zou nu al heel veel geld schelen namelijk. Maar geld in het pensioenpotje stoppen lijkt mij dan weer een brug te ver.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221018991
En de toeslagen dan?
pi_221019059
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:36 schreef Chandler het volgende:
Op zich toch geen gek idee om eens goed naar het stukje AOW te kijken. Bedoeld volgens mij voor de armste mensen in ons land. Het is dus een beetje vreemd dat iemand die ruim 8k per maand krijgt ook nog het stukje AOW moet ontvangen.
De AOW is ingevoerd in 1957, in de tijd dat de babyboomers enkele jaren later volwassen zouden zijn en/of zijn gaan werken. Toentertijd waren de werkenden met afstand grootste groep van je bevolking en aangevuld met aardgasbaten die er toen volop waren kon het systeem schitterend groeien.

We leven nu in een andere tijd. De werkende bevolking is niet meer zo groot en aardgas is op. Het AOW systeem zal op termijn dus niet meer houdbaar zijn.

Afschaffen is wat overdreven, maar het verlagen van AOW is onvermijdelijk. Het is dan niet eerlijk om de AOW te verlagen voor mensen die tijdens hun werkende leven het meeste belasting hebben betaald.

Jij zeg dat je 8K per maand opstrijkt, dan zit jij dus in de hoogste belastingschaal en draag je aardig wat belasting af, je draagt dus (naar verhouding) financieel veel bij aan de huidige staatskas.

Als je straks met pensioen bent en die 8K per maand niet meer vangt zou het eerlijk zijn als jij ook een fors AOW krijgt, als rechtvaardiging voor al die jaren (misschien wel 40) dat je zoveel honderdduizenden euro's hebt betaald aan belastinggeld.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221019061
Hypotheekrente moet sowieso afgebouwd worden, dat is niet meer van deze tijd.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 15:11:46 #207
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221019193
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:15 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zie meer in het verdwijnen van de VVD
Heel veel uitkeringstrekkers "vergeten" dat een land alleen in staat is om die uitkeringen te betalen dankzij een gezond bedrijfsleven. Laat nu de VVD de partij in Nederland zijn die echt opkomt voor de belangen van bedrijven en dus van uitkeringstrekkers als jij. Jouw opmerking is dus tamelijk merkwaardig.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 15:14:58 #208
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221019235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:59 schreef Shreyas het volgende:
Eens. Ook niet uit te leggen tegenover huurders. Financiële rechtsongelijkheid moet je proberen te verminderen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 12 juni 2026 @ 15:45:49 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221019515
quote:
klopt asap afbouwen in max 5 jaar tijd en ook de HWF

en alle winst van de woningcorporaties in de staatskas

en de totale pensioen premie afdracht netjes maandelijks bij het bruto loon

en de hypotheek van 30 jaar naar 50 jaar

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2026 15:57:46 ]
  vrijdag 12 juni 2026 @ 16:52:56 #210
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221020028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat kan niet

je moet een verblijfsvergunning hebben voor je AOW rechten gaan optellen

je klatst uit je nek
Mensen die hier dus een verblijfsvergunning krijgen hebben tot dan noot gewerkt maar krijgen dan wel recht op bijstand.
60% of meer vooral van bepaalde bevolkingsgroepen zitten na 5 jaar nog in de bijstand.
Zonder dus ook maar 1 dag gewerkt te hebben in Nederland.

Huisje erbij gratis zorg erbij.
Netto niks bijdragen.
En dan tellen dus ook je AOW rechten.

Geld die ook had besteed kunnen worden aan iemand die echt niet kan werken.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_221020144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:36 schreef Chandler het volgende:

Zouden we daar niet gewoon een min/max regeling voor kunnen bedenken. Dat zou nu al heel veel geld schelen namelijk. Maar geld in het pensioenpotje stoppen lijkt mij dan weer een brug te ver.
8k alleen op fok. schijnt dat de norm te zijn. Ik ken niemand in mijn kring die dat mag ontvangen en daar zitten zelfs personen tussen met een boven gemiddeld salaris.
pi_221020166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:04 schreef Cherni het volgende:

[..]
8k alleen op fok. schijnt dat de norm te zijn. Ik ken niemand in mijn kring die dat mag ontvangen en daar zitten zelfs personen tussen met een boven gemiddeld salaris.
Ik heb ook maar een noemer genoemd hé, het precieze getal mogen ze zelf uitdokteren.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221020167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ah, het gebruikelijke VVD=kut topic. De eerste reacties geven al aan dat ook dit topic hier geen reden is tot discussie, want het komt niet verder dan:
[..]
[..]
[..]
Veel plezier ermee, ik haak al weer af.
Want jij vind dit wel een puik plan? Ik niet want ik ben dan de generatie die de pineut is, wel al 20 jaar lekker belasting afgedragen voor een AOW die dan verdwijnt. Want gok niet dat er gecompenseerd zal worden.
pi_221020180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 15:14 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Eens. Ook niet uit te leggen tegenover huurders. Financiële rechtsongelijkheid moet je proberen te verminderen.
Als ik egoistisch zou zijn zeg ik schaf het vandaag de dag maar gelijk af. En ook de huursubsidie. Ik krijg amper nog Hypotheekrente aftrek met 1,1% rente over een zeer klein hypo bedrag. Alleen heb je ook met starters te maken.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:14:52 #215
3542 Gia
User under construction
pi_221020214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja had hij het opgegeven netjes was dat probleem er niet geweest .

Dat heet profiteren met de gedachten dat ze er niet achter komen.

Aow is ook voor iedereen .
Een gezin aow of singel aow .
Maar probleem is de aow ook niet .
Maar de hebzucht van mensen en hun eigen egoïstisch heb zucht .
Het is niet zo dat hij van alleenstaande AOW naar 'gezins'AOW ging, dat bestaat namelijk niet. Hij had een partner, dus had recht op AOW voor gehuwden, maar alleen zijn deel, aangezien die vrouw geen recht op AOW had.
quote:
Wat wel een aow probleem is dat elke persoon die nederland binnen komt recht heeft op de zelfde aow.
En daar had lang geleden al een grondwet aanpassingen moeten zijn.
Voordat we de EU ingingen .

DAarom snap ik de jongeren ook wel namelijk.
Huh? Nee hoor. Iemand die hier op zijn 42ste komt, krijgt maar de helft van waar iemand die hier vanaf of voor zijn 17de al woonde, recht op heeft. Afhankelijk van partner of niet.

Echter, heeft hij dan minder dan bijstand, dan kan hij een aanvulling krijgen vanuit de AIO. Maar, dat raakt hij kwijt als hij weer naar het land van herkomst terug zou gaan.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:17:17 #216
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221020227
Ach ja we storten nu ook weer 380 miljoen in ontwikkelingshulp.
Hier lopen mensen bij de voedselbank.

Keuzes
pi_221020285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Het us niet zo dat hij van alleenstaande AOW naar 'gezins'AOW ging, dat bestaat namelijk niet. Hij had een partner, dus had recht op AOW voor gehuwden, maar alleen zijn deel, aangezien die vrouw geen recht op AOW had.
[..]
Huh? Nee hoor. Iemand die hier op zijn 42ste komt, krijgt maar de helft van waar iemand die hier vanaf of voor zijn 17de al woonde, recht op heeft. Afhankelijk van partner of niet.

Echter, heeft hij dan minder dan bijstand, dan kan hij een aanvulling krijgen vanuit de AIO. Maar, dat raakt hij kwijt als hij weer naar het land van herkomst terug zou gaan.
Het is natuurlijk de bedoeling dit te willen afschaffen voor mensen met een pensioen of zelfs derde pijler. Hebben schijnbaar die AOW niet nodig als je niet meer werkt. Hebben al te veel. Daar gaat het om.

Want laten we eerlijk zijn, je zou dan bijstand of een andere vorm van uitkering krijgen als je niet of nog nooit gewerkt hebt.

Ik mag het niet zeggen en raad het ook niemand aan maar je moet schulden maken en zeker niet sparen. Van een kale kip valt niets te plukken.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:29:47 #218
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221020317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Want jij vind dit wel een puik plan? Ik niet want ik ben dan de generatie die de pineut is, wel al 20 jaar lekker belasting afgedragen voor een AOW die dan verdwijnt. Want gok niet dat er gecompenseerd zal worden.
Er zal voor mensen zoals jou wel een massaclaim komen. Ik zit min of meer in een vergelijkbaar scenario. En zou het absoluut niet pikken.

Nog nooit gebruik gemaakt van een sociaal vangnet. Als dan de AOW er ook nog afgaat dan hebben we voor Jan Lul lopen afdragen.

Ben dan wel klaar met Jan de brave burgerlul uithangen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221020348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er zal voor mensen zoals jou wel een massaclaim komen. Ik zit min of meer in een vergelijkbaar scenario. En zou het absoluut niet pikken.

Nog nooit gebruik gemaakt van een sociaal vangnet. Als dan de AOW er ook nog afgaat dan hebben we voor Jan Lul lopen afdragen.

Ben dan wel klaar met Jan de brave burgerlul uithangen.
Het is van belang dat ook vakbonden zich blijven inzetten tegen dit soort plannen.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:40:25 #220
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221020404
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het is van belang dat ook vakbonden zich blijven inzetten tegen dit soort plannen.
Absoluut. En anders keren ze de premie sociale volksverzekeringen en andere werkgeverslasten maar lekker uit bij het maandsalaris. Regel ik het zelf wel.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:46:28 #221
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221020452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Absoluut. En anders keren ze de premie sociale volksverzekeringen en andere werkgeverslasten maar lekker uit bij het maandsalaris. Regel ik het zelf wel.
Dat is inderdaad logisch. Premie volksverzekering zijn gewoon gealloceerde belastingen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:53:13 #222
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221020485
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is inderdaad logisch. Premie volksverzekering zijn gewoon gealloceerde belastingen.
Juist. Geen zin om op papier voor een vangnet te betalen die helemaal niet meer bestaat.

Het kan niet bij eindeloos graaien blijven.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:54:00 #223
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221020492
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Juist. Geen zin om op papier voor een vangnet te betalen die helemaal niet meer bestaat.

Het kan niet bij eindeloos graaien blijven.
Probleem is dat het een omslagstelsel is ipv een kapitaalstelsel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:15:27 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221020628
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:52 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Mensen die hier dus een verblijfsvergunning krijgen hebben tot dan noot gewerkt maar krijgen dan wel recht op bijstand.
60% of meer vooral van bepaalde bevolkingsgroepen zitten na 5 jaar nog in de bijstand.
Zonder dus ook maar 1 dag gewerkt te hebben in Nederland.

Huisje erbij gratis zorg erbij.
Netto niks bijdragen.
En dan tellen dus ook je AOW rechten.

Geld die ook had besteed kunnen worden aan iemand die echt niet kan werken.

ach zeur niet als ze wat kunnen is toch prima

en anders dan gaan ze terug zonder kop soep
pi_221020836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Succes met een AOV als je iets erfelijks hebt.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:02:13 #226
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221020865
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 18:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Succes met een AOV als je iets erfelijks hebt.
Waarom zou ik zelf niet opzij mogen zetten? We gaan toch full-blown liberaal?
pi_221020875
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik denk dat hij bedoeld dat een verzekering je niet aanneemt als ze al weten dat je iets mankeert.
pi_221020878
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mag hoor, maar ga je niet redden.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:04:43 #229
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221020881
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik denk dat hij bedoeld dat een verzekering je niet aanneemt als ze al weten dat je iets mankeert.
Ja dat snap ik.

Maar hoezo zou ik een verzekering af moeten sluiten?
pi_221020895
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja dat snap ik.

Maar hoezo zou ik een verzekering af moeten sluiten?
Zou ik maar doen dan. Stel je valt van de steiger. Of door je nalatigheid veroorzaak je een hoop shit.
https://www.accountant.nl(...)beidsongeschiktheid/
pi_221021026
quote:

[..]
De AOW is ingevoerd in 1957, in de tijd dat de babyboomers enkele jaren later volwassen zouden zijn en/of zijn gaan werken. Toentertijd waren de werkenden met afstand grootste groep van je bevolking en aangevuld met aardgasbaten die er toen volop waren kon het systeem schitterend groeien.

We leven nu in een andere tijd. De werkende bevolking is niet meer zo groot en aardgas is op. Het AOW systeem zal op termijn dus niet meer houdbaar zijn.

Afschaffen is wat overdreven, maar het verlagen van AOW is onvermijdelijk. Het is dan niet eerlijk om de AOW te verlagen voor mensen die tijdens hun werkende leven het meeste belasting hebben betaald.

Jij zeg dat je 8K per maand opstrijkt, dan zit jij dus in de hoogste belastingschaal en draag je aardig wat belasting af, je draagt dus (naar verhouding) financieel veel bij aan de huidige staatskas.

Als je straks met pensioen bent en die 8K per maand niet meer vangt zou het eerlijk zijn als jij ook een fors AOW krijgt, als rechtvaardiging voor al die jaren (misschien wel 40) dat je zoveel honderdduizenden euro's hebt betaald aan belastinggeld.
Als je 8k per maand verdient bouw je al heel veel meer pensioen op dan iemand die 3k per maand verdiend. Daarnaast heb je met 8k in de maand ook veel meer ruimte om vermogen op te bouwen. Het idee dat je daarnaast ook nog eens uit de staatsruif zou moeten eten is absurd.

Belasting betalen is geen investering in jezelf maar een investering in het proletariaat zodat ze niet al te wilde revolutionaire ideeen krijgen. Het is een investering in de veiligheid van de 1%. De moderne brood en spelen.
pi_221021111
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die verzekering is (straks) verplicht toch? :') Onzinnige betutteling.
pi_221021254
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die verzekering is (straks) verplicht toch? :') Onzinnige betutteling.
Onzinnige betutteling totdat het noodlot toeslaat. Dan zijn dat de grootste klagers waarom ze niet geholpen worden. Zo ook pensioenen etc.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 21:17:33 #234
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221022314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 18:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ach zeur niet als ze wat kunnen is toch prima

en anders dan gaan ze terug zonder kop soep
Als ze wat kunnen is het prima en we mensen te kort hebben.
Maar dan moet je screenen op wat er nodig is.
Nu laten we alleen jonge mannen toe die niks kunnen.
pi_221022453
Leuk
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 juni 2026 @ 21:23:21 #236
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221022464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 21:17 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar dan moet je screenen op wat er nodig is.
Nu laten we alleen jonge mannen toe die niks kunnen.
ik weet wel een land waar ze heel veel jonge vrouwen hebben die heel veel kunnen
pi_221022510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:29 schreef Hugo862 het volgende:
Als je 8k per maand verdient bouw je al heel veel meer pensioen op dan iemand die 3k per maand verdiend. Daarnaast heb je met 8k in de maand ook veel meer ruimte om vermogen op te bouwen. Het idee dat je daarnaast ook nog eens uit de staatsruif zou moeten eten is absurd.
Het verschil is ook gigantisch, 8k en 3k. Het is niet ineens bijna 'dubbel' zo veel bij wijze van spreken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221022572
quote:

[..]

Belasting betalen is geen investering in jezelf maar een investering in het proletariaat zodat ze niet al te wilde revolutionaire ideeen krijgen. Het is een investering in de veiligheid van de 1%. De moderne brood en spelen.
Die staatsruif financieren zij zelf. Lamhannes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221022597
Alles inkomensafhankelijk maken en vervolgens klagen dat je 10* 10% terug moet betalen over je laatst verdiende euro cq armoedeval.

Insert plaatje met fietser die een paal tussen zijn spaken steekt.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 21:48:11 #240
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221022884
quote:

[..]

verlagen van AOW kan niet die is gekoppeld aan het minimumloon, ,daarnaast is het een volksverzekering waar je premie voor betaald hebt
beter is het om de pensioenperemieafdracht maandelijks bij het bruto loon te doen

dan kun je daar zelf een netto spaar pot van maken, of aflossen in je hypotheek
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:14:36 #241
511221 Hetekip
Depressief
pi_221024197
Leuk dat ze het willen afschaffen, maar we betalen er nu wel aan mee. Je kan niet zeggen in 2050 we schaffen het af, als je er tot die tijd aan hebt meebetaald en dan niks ervoor terug krijgt. Ja minder loonbelasting maar als je dan in 2050 dicht bij je pensioen zit of 10 jaar er van af, heb je niet genoeg tijd om genoeg op te bouwen.

Dat ze maar gauw opflikkeren.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_221024222
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:14 schreef Hetekip het volgende:
Leuk dat ze het willen afschaffen, maar we betalen er nu wel aan mee. Je kan niet zeggen in 2050 we schaffen het af, als je er tot die tijd aan hebt meebetaald en dan niks ervoor terug krijgt. Ja minder loonbelasting maar als je dan in 2050 dicht bij je pensioen zit of 10 jaar er van af, heb je niet genoeg tijd om genoeg op te bouwen.

Dat ze maar gauw opflikkeren.
Waarom zou dat niet kunnen?

Er zijn heel veel regelingen waar sommige mensen wel aan meebetalen maar nooit gebruik van zullen/kunnen maken. En ook regelingen waar sommige mensen niet aan meebetalen, maar wel gebruik van maken.

De AOW is een omslagstelsel. Dus jij betaalt voor de AOW-ers van nu. Je betaalt geen cent voor je eigen AOW.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:19:42 #243
511221 Hetekip
Depressief
pi_221024237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel regelingen waar sommige mensen wel aan meebetalen maar nooit gebruik van zullen/kunnen maken. En ook regelingen waar sommige mensen niet aan meebetalen, maar wel gebruik van maken.
Omdat ze de inkomstenbelasting willen verlagen in ruil voor wegvallen AOW.

Dan sta je dus achter als je net met pensioen gaat, en zij het dan afschaffen. Want je hebt ook nooit van die lage inkomstenbelastingen kunnen genieten. Dan krijg je weer een hele grote pechgeneratie. Prima allemaal, maar niet eerlijk.

Ja ik weet het, het leven is niet eerlijk.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:36:26 #244
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_221024355
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De AOW is een omslagstelsel. Dus jij betaalt voor de AOW-ers van nu. Je betaalt geen cent voor je eigen AOW.
En daarom zal de andere generatie moeten betalen voor jouw en ik .

En dat heet een sociaal systeem.
Tenslotte de aow moest beginnen met mensen die eerste werkten en later een aow systeem werd opgebouwd.

Verder het is de liberaal gestoord systeem dat alles kapot maakt.
Waar de egoïstisch van afstroomt .
En niet kunnen verder kijken naar andere.

De jeugd die nu werken betalen indeedaad voor de generatie die nu aow hebben..
En als hun oud worden de generatie die nog moeten komen.

Er is dus niks mee met het systeem.
Maar het gaat fout als er mensen bij komen en niet mee werken om deze systeem te ondersteunen.

En nu zegt de jeugd ja ik ga niet werken voor een anderen .
Maar vergeten wel even dat ouwe generatie wel voor gezorgd hebben dat ze naar school kunnen en enzz .
Dat word ook betaalt door de zelfde sociaal systeem .
Inplaats dat de jeugd ondankbaar honden zijn.
Mogen ze beter blij zijn dat juist de kansen krijgen om te studeren .

Anders waren ze nu halve slaven geweest die niet kunnen lezen en rekenen .
Tenslotte als de burgers zelf de kosten van school 100% moeten dragen kon niet dat betalen.

Wel de rijke wel natuurlijk.

Nederland is het reguliere basisonderwijs grotendeels gratis. De overheid financiert de scholen via het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Dit betekent dat je als ouder geen wettelijk lesgeld of collegegeld betaalt

Misschien moet ik daar maar mee gaan stoppen met mijn belasting geld die ik moet betalen.
Tenslotte ik heb geen kinderen toch ?
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:25:44 #245
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221024540
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja, als ik nu mijn pensioen zou opnemen heb ik cira 1400 euro(64 jaar) netto zonder AOW of andere uitkering. Tel mijn eigen spaargeld niet mee. Daar kom je doodeenvoudig niet mee rond. Dan moeten er weer toeslagen aan te pas komen. En als de pensioenen niet geindexeerd worden is het al helemaal geen doen.
inclusief alleenstaande AOW is dat 2600 euro netto,
daar krijg je geen stuiver toeslag mee he
pi_221024927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hoi heeft er over als er geen aow meer zal zijn.

Aow is eigenlijk niks anders dan uitkering.
Waarbij een uitkering tijdelijk is en de gemeente eigenlijk verplicht is om te persoon terug aan werk te helpen .
Een opvang dus.

Aow is dat je genoeg voor de maatschappij heb gedaan en vervolgens je laatste jaren rustige mag genieten.
Vaak wegens gebreken toch niet meer inzet baar bent voor de maatschappij.

Probleem is dat nu veel mensen gezonder ouder aan het worden zijn
Waar werk niet meer zwaar is omdat er veel werk niks anders dan een pc aan het worden is.
Er is dus lichter werk onstaan .

Hier door is levens verwachting omhoog gegaan dat vele langer dan maximaal 20 jaar leven .

Anderen kant ziekenhuis proppen van alles en zetten complete nieuwe dingen in het menselijk lichaam .
Omdat ze mensen niet meer zien als mensen maar geld banken waar ze aan kunnen verdienen.

Waar zware mensen die al aan het wegrotten zijn nog nieuwe tanden tot aan kunst onderdelen plaatsen .
En anders vol met smarties proppen dat ze via de medicijnen nog leven
Tenslotte ze verdienen mega veel geld aan.

Dit alles zorgt er voor dat mensen langer leven
  zaterdag 13 juni 2026 @ 08:50:11 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221025504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 03:22 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hoi heeft er over als er geen aow meer zal zijn.

Aow is eigenlijk niks anders dan uitkering.
Waarbij een uitkering tijdelijk is en de gemeente eigenlijk verplicht is om te persoon terug aan werk te helpen .
Een opvang dus.

Aow is dat je genoeg voor de maatschappij heb gedaan en vervolgens je laatste jaren rustige mag genieten.
Vaak wegens gebreken toch niet meer inzet baar bent voor de maatschappij.

Probleem is dat nu veel mensen gezonder ouder aan het worden zijn
Waar werk niet meer zwaar is omdat er veel werk niks anders dan een pc aan het worden is.
Er is dus lichter werk onstaan .

Hier door is levens verwachting omhoog gegaan dat vele langer dan maximaal 20 jaar leven .

Anderen kant ziekenhuis proppen van alles en zetten complete nieuwe dingen in het menselijk lichaam .
Omdat ze mensen niet meer zien als mensen maar geld banken waar ze aan kunnen verdienen.

Waar zware mensen die al aan het wegrotten zijn nog nieuwe tanden tot aan kunst onderdelen plaatsen .
En anders vol met smarties proppen dat ze via de medicijnen nog leven
Tenslotte ze verdienen mega veel geld aan.

Dit alles zorgt er voor dat mensen langer leven
klopt en humanoid persoonlijke verzorging in ouderencentra gaat er voor zorgen dat daar nog eens 10 jaar bijkomen

Daarom moet het netto resulltaat van werken fors omhoog en het subsidieren van kapitaalbezit omlaag
pi_221025560
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een ballen, even het AOW-tje van de omaatjes en opaatjes afschaffen.
Kakkers
pi_221025804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Kakkers
Klopt. Hier zit het echte probleem. Ik durf er mijn AOW op te zetten dat dit allemaal rijkeluiskindertjes zijn, die AOW na hun 75ste of 80ste helemaal niet nodig hebben. Dit worden later de mensen die zakken van de werkende lage en middenstand leegkloppen en toevoegen aan hun eigen bergen geld.
Als je een bestuurder hebt die het net zo heeft als ons, dus zonder oud geld, zul je die dit soort dingen nooit horen zeggen.
  Redactie Sport zaterdag 13 juni 2026 @ 09:44:25 #250
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221025939
De AOW is natuurlijk alleen nodig voor een bepaald percentage van de mensen. Precies het percentage waar de VVD standaard niets om geeft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221026161
2050: Miljoenen daklozen. Dat is ook een manier om van de woningnood af te komen.
pi_221026476
En wat als je te weinig pensioen hebt opgebouwd? Of willen ze, net als in de VS, dat je op 80ste nog aan het werk bent.

quote:
rust in de portemonnee
Als er niks in zit.
Corporate translator
pi_221026527
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is te kort door de bocht, ja het is een omslagstelsel maar wel een waarbij je per jaar aanwezigheid in NL (met voorwaarden) 2% aow opbouwt. Dat zomaar afschaffen kan niet.
pi_221026570
Van verzorging naar participatie naar overleving.
pi_221027152
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat hoeft dan ook niet want het komt uit op circa 70 tot 75% van mijn laatst genoten loon. En vanwege mijn maandelijkse kosten en levenspatroon kan ik toch nog gewoon verder gaan zoals in mijn werkbare periode dat ook deed. Als het dan ook nog geindexeerd word dat uiteraard onzeker is, dan is dat prima. Zou je die AOW afschaffen dan word het een ander verhaal.

Dat is dus ook wat ik zei. Zonder AOW met alleen pensioen moeten er dus toeslagen aan te pas komen. Want met 1400 euro kun je niet rondkomen zonder toeslagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 13-06-2026 12:27:51 ]
  zaterdag 13 juni 2026 @ 12:51:59 #256
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221027460
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:16 schreef Cherni het volgende:
Zou je die AOW afschaffen dan word het een ander verhaal.

dat zal wel niet , wat wel kan gebeuren is dat er een basis inkomen komt en de hele mikmak incl toeslagen in het basisinkomen terecht komt

en je zelf verantwoordelijk gaat worden voor het extra pensioenverhaal
daar zou ik wel voor zijn
pi_221029458
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 21:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
verlagen van AOW kan niet die is gekoppeld aan het minimumloon, ,daarnaast is het een volksverzekering waar je premie voor betaald hebt
beter is het om de pensioenperemieafdracht maandelijks bij het bruto loon te doen

dan kun je daar zelf een netto spaar pot van maken, of aflossen in je hypotheek
Wat een onzin. Alles kan als er maar een (twee-derde) meerderheid voor is in de Eerste en Tweede Kamer. Als besloten kan wordt om de AOW helemaal af te schaffen kan men ook besluiten om de AOW te verlagen of los te koppelen van het minimumloon.

Je verhaal over pensioenpremieafdracht geldt alleen voor mensen die werken. AOW heeft iedereen recht op, ook mensen die nog nooit gewerkt hebben. Dus dat is sowieso een ander verhaal.
pi_221029488
quote:

[..]

Als je 8K in loondienst verdient heb je wellicht een pensioensregeling, als je een eigen bedrijf hebt of ZZP'er bent moet je dat allemaal zelf regelen.

quote:
Deels waar, maar hier zit wel een grens aan. Als we toch praten over hoe we het AOW systeem om kunnen gooien, zou ik er voor pleiten om mensen die het meeste belasting hebben betaald voor hun AOW-leeftijd, ook meer AOW te laten krijgen. Dat is wel zo eerlijk.
pi_221029619
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 16:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Als je 8K in loondienst verdient heb je wellicht een pensioensregeling, als je een eigen bedrijf hebt of ZZP'er bent moet je dat allemaal zelf regelen.
[..]
Deels waar, maar hier zit wel een grens aan. Als we toch praten over hoe we het AOW systeem om kunnen gooien, zou ik er voor pleiten om mensen die het meeste belasting hebben betaald voor hun AOW-leeftijd, ook meer AOW te laten krijgen. Dat is wel zo eerlijk.
8k netto is mogelijk een chirurg. Dat is niet de massa. Althans niet de groep waar ik het over heb. Overigens vind ik dat ook die groep hun recht hebben op pensioen. Mensen die 8k verdienen hebben een compleet andere kostenpost dan de arbeider. Maakt dus meer kosten. En ook daarvan vind ik dat een gepensioneerde chirurg zijn leven moet kunnen voortzetten.

Het word een ander verhaal als men blijft werken na de AOW gerechtige leeftijd. Dan zou je dus AOW, pensioen en loon ontvangen. En aangezien AOW was bedoeld als je niet meer werkte zou je daar iets mee kunnen doen.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 17:34:27 #260
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221029836
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
De AOW is natuurlijk alleen nodig voor een bepaald percentage van de mensen. Precies het percentage waar de VVD standaard niets om geeft.
Maar waar wel het grootste deel van hun electoraat zit.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 22:13:41 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221032140
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 17:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
8k netto is mogelijk een chirurg.
Dat is niet de massa.
Althans niet de groep waar ik het over heb.
Overigens vind ik dat ook die groep hun recht hebben op pensioen.
Mensen die 8k verdienen hebben een compleet andere kostenpost dan de arbeider.
een chirurg is een zelfstandige, die regelt zelf zijn pensioen niet via een pensioenfonds

AOW is trouwens iets totaal anders dan Pensioen

quote:

[..]
Het word een ander verhaal als men blijft werken na de AOW gerechtige leeftijd.

Dan zou je dus AOW, pensioen en loon ontvangen.
En aangezien AOW was bedoeld als je niet meer werkte zou je daar iets mee kunnen doen.
daar gebeurd al iets mee, mensen die AOW krijgen hebben slechts de halve arbeidskorting i.v.m. jonger dan AOW leeftijd

Is dat terecht om mensen met AOW die werken te straffen ?/
er zijn ook mensen met een onvolledige AOW die moeten blijven werken
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2026

quote:
AI-overzicht
Werkende AOW’ers hebben gewoon recht op arbeidskorting over hun inkomen uit werk.
Omdat u de AOW-leeftijd heeft bereikt, gelden er wel aangepaste, lagere percentages en bedragen.
De maximale arbeidskorting voor AOW-gerechtigden bedraagt in 2026 ¤ 2.840

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 22:22:31 ]
pi_221033157
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 22:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een chirurg is een zelfstandige, die regelt zelf zijn pensioen niet via een pensioenfonds

AOW is trouwens iets totaal anders dan Pensioen
[..]
daar gebeurd al iets mee, mensen die AOW krijgen hebben slechts de halve arbeidskorting i.v.m. jonger dan AOW leeftijd

Is dat terecht om mensen met AOW die werken te straffen ?/
er zijn ook mensen met een onvolledige AOW die moeten blijven werken
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2026
[..]

Ik gaf maar een voorbeeld mbt salaris dat je aan dat soort beroepen moet denken. Dat is niet de boven gemiddelde arbeider waar ik aan zit te denken. Waar zeg ik dat AOW het pensioen is. Ik zeg juist dat AOW de eerste pijler is en een pensioen voor de meeste arbeiders in loondienst verplicht is en eigen spaargeld zoals aandelen, bitcoin, goud, etc etc de derde pijler is.

Jij hebt het steeds over de groep mbt eigen pensioen etc regelen. Dat heb ik ook tijdelijk moeten doen. Totdat bij NS waar het verplicht was. Maar in de engineering was mijn salaris daar ook naar om dat zelf te regelen.

Ik heb dus beide kanten zelf ondervonden.

Mensen die werken straffen zie ik niet zo. Het is je keuze om te blijven werken. Prima. Het gaat mij om de groep die dat op oude leeftijd niet meer kunnen omdat ze zijn opgebrand na een zwaar beroep en meer dan 40 jaar te hebben gewerkt. Niet om de pennenlikker zoals Mart Smeets die vind dat iedereen maar langer moet doorwerken want hij doet dat ook. Totaal geen idee hebbende als je meer dan 40 jaar in zware onstandugheden hebt gewerkt met een modaal loon.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cherni op 14-06-2026 02:53:18 ]
  zondag 14 juni 2026 @ 00:40:16 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221034522
quote:
. Mensen die 8k verdienen hebben een compleet andere kostenpost dan de arbeider.

Maakt dus meer kosten.
En ook daarvan vind ik dat een gepensioneerde chirurg zijn leven moet kunnen voortzetten.
als ik veel naar de hoeren ga dan maak ik ook meer kosten

ik zie niet in waarom iemand die meer kosten maakt meer pensioen moet krijgen
pi_221034755
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 00:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als ik veel naar de hoeren ga dan maak ik ook meer kosten

ik zie niet in waarom iemand die meer kosten maakt meer pensioen moet krijgen
Je mag er toch vanuit gaan dat iemand een andere kostenpost heeft met zulk salaris tov van de gemiddelde arbeider. Of denk je dat iemand met een behoorlijk inkomen 3 hoog achter gaat wonen. Thats life en een stukje kapitakisme waar niets mis mee is maar waarbij je wel een goed vangnet moet hebben voir zij die dit niet kunnen en dat hebben of hadden wij. Dat er steeds meer afgebroken word daar zit het probleem.
  zondag 14 juni 2026 @ 01:08:55 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221034797
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 01:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je mag er toch vanuit gaan dat iemand een andere kostenpost heeft met zulk salaris tov van de gemiddelde arbeider.

Of denk je dat iemand met een behoorlijk inkomen 3 hoog achter gaat wonen.

dat iemand vaker in de kroeg zit dan ik, wil niet zeggen dat ie dan recht heeft op meer pensioen

wat je verdient is een ding, wat je consumeert is iets totaal anders
staat niet in een relatie tot elkaar

er zin mensen met een hoog salaris die weinig uitgeven en er zijn er met een laag salaris die veel uitgeven

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2026 01:14:22 ]
pi_221034878
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 01:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat iemand vaker in de kroeg zit dan ik wil niet zeggen dat ie recht heeft op meer pensioen
Kroeg en hoeren heeft daar niets mee te maken. Dat kan iedereen zo ook schulden maken. Ik heb het over vaste lasten. Zo heb ik ook andere vaste lasten dan iemand die nog nooit gewerkt heeft. Neem niet aan dat een werkloze/bijstand circa 700 euro netto zorgkosten voor 2 personen(zonder zoegtoeslag) kan betalen. En dat is nog maar een voorbeeld.

Overigens heb ik geen moeite met mensen die toeslagen krijgen. Gekukkig kan ik dat zelf. Maar nu kom je dus op het punt waar ik het steeds over heb. Dat men in de toekomst dan waarschijnlijk ook in die positie zit en afhankelijk zou worden van toeslagen(plan afschaffen AOW), terug naar basis terwijl je extra verzekerd bent omdat het nodig is. Ook een voorbeeld oke, maar mijn vaste lasten zijn anders, en dat zal voor velen zo zijn die werken en al zeker voor een lange periode en dat zal altijd zo blijven. En luxe heb ik amper. En mijn derde pijler waar ik juist de luxe voor heb gelaten jaren lang gaat niemand wat aan. Dat kan mijn partner mogelijk nog goed gebruiken mocht dat zo zijn. En ik nu ook. En dan is het ook nog zo als de partner komt te overlijden valt citca 50% van het pensioen(tweede pijler) weg. Vandaar ook die derde pijler die ik zou adviseren als dat kan. Maar daar ben ik dan vrij conservatief in omdat ik vind dat je een partner zonder problemen en goed moet achter laten.

Nu ga ik daar geen last van krijgen maar de jongere generatie(modaal) des te meer bij dit onzinnig plan van een JOVD

Al die mantra's moet je maar niet met vakantie gaan, niet drinken, roken, auto rijden, vlees eten, stappen. In de derde wereld hebben ze het nog slechter wat zeur je nu. Als je oud bent heb je niet meer zoveel nodig. JA, zo kun je alles wel afbreken.

En dan die vreselijke boomer. Totaal geen zin om je daar druk over te maken omdat al die afbraak niet van toepassing is voor die groep. Je kunt er uren over lullen. De middenklasse die zich onderling de kop inslaat vawege werklozen en zogenaamde profiteurs en maar roepen om die uitkeringen aan te pakken dat hun uiteindekijk zelf gaat raken bij een noodkot. Wat moeten zij die een gigabtisch vermogen hebben de lul uit hun broek lachen die de middelen hebben dat al die afbraak hun niet gaat raken.

Verdomme, ik heb mij weer laten gaan en mij druk gemaakt om zaken waar ik niet mee te maken krijg. Maar goed zolang ik een aantal users maar tot denken zet of je het er mee eens bent of niet dan is het prima.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 14-06-2026 04:14:55 ]
pi_221035713
De VVD en ultra-rechts verdedigen het gegeven dat de aarde volledig naar de kloten helpen tot hoe lang het duurt erg winstgevend is voor de happy few. Wat partijen op links het voortbestaan van de mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')