Waarschijnlijk tot je zelf de broek niet meer kan op houdenquote:Op woensdag 10 juni 2026 10:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
De VVD is nu eenmaal goed voor de belastingen en ik wil helemaal niet meebetalen aan al die linkse hobby's. Bovendien vind ik dat iedereen zijn eigen broek maar op moet houden. Aangezien er geen alternatief op dat gebied is, stem ik VVD.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:15 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zie meer in het verdwijnen van de VVD
quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
niet meebetalen aan al die linkse hobby's
Veel plezier ermee, ik haak al weer af.quote:
Vergeet de deur niet achter je dicht te trekken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ah, het gebruikelijke VVD=kut topic. De eerste reacties geven al aan dat ook dit topic hier geen reden is tot discussie, want het komt niet verder dan:
[..]
[..]
[..]
Veel plezier ermee, ik haak al weer af.
En dan halen ze het verschil weer terug met een nieuwe belasting.quote:Ter compensatie willen ze dat de inkomstenbelasting wordt verlaagd, zodat ‘werkenden’ zelf kunnen bepalen hoeveel geld ze inleggen in hun individuele pensioenspaarpot.
Dat is iets wat ik ook niet begrijp plus dat de partij al erg lang in diverse regeringen zit waar zoveel kritiek op isquote:Op woensdag 10 juni 2026 10:32 schreef Harmankardon het volgende:
Blijft een van de rare zaken afgelopen jaren, hoeveel mensen vvd blijven stemmen terwijl die partij er slechts is voor een heel beperkt clubje.
En als dat om wat voor reden niet lukt? Het zou dan iig eerlijker zijn om de AOW af te bouwen voor degenen met een echt hoog pensioen, en de AOW in stand te houden voor lage inkomens. Maar dat past vast minder lekker binnen de mantra's van zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid. Eigen schuld, waarom heeft u er niet voor gekozen rijk te zijn?quote:De jongerenafdeling van de VVD wil dat de Nederlandse verzorgingsstaat in 2050 ‘overzichtelijk en doelgericht’ is en dat de focus komt te liggen op de ‘zelfredzaamheid’ van iedere Nederlander.
Vvd wil de Amerikaanse weg in .quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als dat om wat voor reden niet lukt? Het zou dan iig eerlijker zijn om de AOW af te bouwen voor degenen met een echt hoog pensioen, en de AOW in stand te houden voor lage inkomens. Maar dat past vast minder lekker binnen de mantra's van zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid. Eigen schuld, waarom heeft u er niet voor gekozen rijk te zijn?
Nou nee, het is ook de vvd wat goedkeuring geeft aan box 3 veranderingen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
VVD wilt dus Nederland hervormen naar Amerikaans model. Waarvan je over elkaar moeten vechten voor centjes.
Dus wat mijn betreft, moeten hele VVD naar Amerika emigreren.
Omdat je er jarenlang aan hebt betaald, zo simpel is het.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?
Snap ik ook niet zo.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:32 schreef Harmankardon het volgende:
Blijft een van de rare zaken afgelopen jaren, hoeveel mensen vvd blijven stemmen terwijl die partij er slechts is voor een heel beperkt clubje.
Vind ik geen argument. Hetzelfde geldt voor Bijstand, WIA, WW of verzekeringen, waar je ook geen gebruik van maakt als het niet nodig is of niet aan de voorwaarden voldoet terwijl je wel premie hebt ingelegd.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:44 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Omdat je er jarenlang aan hebt betaald, zo simpel is het.
Dood gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het een voorzetje is voor het inkomensafhankelijk maken van de AOW dan ben ik helemaal voor. Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?
Maar de JOVD bedoelt volgens mij het volledig afschaffen van de AOW, ook voor mensen met geen of een heel klein pensioen.
Hoe moeten die gaan leven na hun werkzame leven, beste VVD-ers?
Omdat het alternatief ze nog minder zint. Die zijn liev voor buitenlandse profiteurs, lokale profiteurs en imaginaire profiteurs. Dat is het mensbeeld.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:32 schreef Harmankardon het volgende:
Sneeuwvlokjequote:Op woensdag 10 juni 2026 10:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ah, het gebruikelijke VVD=kut topic. De eerste reacties geven al aan dat ook dit topic hier geen reden is tot discussie, want het komt niet verder dan:
[..]
[..]
[..]
Veel plezier ermee, ik haak al weer af.
Alles kan natuurlijk maar bij de aow worden de spelregels in de rust veranderd, dat is het verschil. De rechtszaken die gaan volgen gaat de overheid glansrijk verliezen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind ik geen argument. Hetzelfde geldt voor Bijstand, WIA, WW of verzekeringen, waar je ook geen gebruik van maakt als het niet nodig is of niet aan de voorwaarden voldoet terwijl je wel premie hebt ingelegd.
Precies.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk tot je zelf de broek niet meer kan op houden
Typerendquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:00 schreef xzaz het volgende:
AOW maak ik geen gebruik van dus dat mag weg
HRA maak ik wel gebruik van dus dat moet blijven
Wat is daar prima aan?quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:07 schreef TAmaru het volgende:
AOW afschaffen is een prima idee, behalve natuurlijk reeds opgebouwde AOW. De overheid moet die plicht gewoon altijd nakomen.
HRA afschaffen is ook een prima idee, maar dan moet wel de sociale huur en het puntensysteem volledig worden afgeschaft.
Het is vooral een teken hoe zwak de oppositie is. Zelfs met de PVV aan de macht kwam links niet veel verder dan onderling vliegen afvangen. Op rechts is het een circus van elkaar opvolgende partijen die het land nu echt gaan redden om een jaartje later in ruzie te exploderen. Ja21 staat bijvoorbeeld onder bewind van iemand die al 6 partijen versleten heeft.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik ook niet begrijp plus dat de partij al erg lang in diverse regeringen zit waar zoveel kritiek op is
Iedereen hier maakt gebruik van de aow. Je krijgt de euro’s nog niet uitgekeerd maar dat is wat anders.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:00 schreef xzaz het volgende:
AOW maak ik geen gebruik van dus dat mag weg
HRA maak ik wel gebruik van dus dat moet blijven
Die betalen dan minder belasting en kunnen het dan zelf betalen! Al gaat die belastingverlaging er natuurlijk niet komen en gaat dat compleet langs mensen die niet zoveel kunnen verdienen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het een voorzetje is voor het inkomensafhankelijk maken van de AOW dan ben ik helemaal voor. Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?
Maar de JOVD bedoelt volgens mij het volledig afschaffen van de AOW, ook voor mensen met geen of een heel klein pensioen.
Hoe moeten die gaan leven na hun werkzame leven, beste VVD-ers?
Minder belasting en zelf sparen. Even afwachten hoe het zit met de dicipline om dan ook te sparen. Aangezien mbt de huidige kosten zie ik het niet gebeuren voor een gemiddelde arbeider. Denk je dat een zzper bij post nl een pensioen spaart? 😃quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die betalen dan minder belasting en kunnen het dan zelf betalen! Al gaat die belastingverlaging er natuurlijk niet komen en gaat dat compleet langs mensen die niet zoveel kunnen verdienen.
Maar ergens heb ik nog wel begrip voor deze jongeren. Het vertrouwen van de jeugd zij later nog wat voor de oude dag gaan krijgen is laag, dus waarom wel meebetalen voor de rijke boemers?
Vergeet die boomer. Als dit word afgeschaft leven die niet meer. Alles dat men wil afschaffen gaat voor die groep niet gelden. Zelfs voor mij niet en ben niet of wel een boomer(1962)quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die betalen dan minder belasting en kunnen het dan zelf betalen! Al gaat die belastingverlaging er natuurlijk niet komen en gaat dat compleet langs mensen die niet zoveel kunnen verdienen.
Maar ergens heb ik nog wel begrip voor deze jongeren. Het vertrouwen van de jeugd zij later nog wat voor de oude dag gaan krijgen is laag, dus waarom wel meebetalen voor de rijke boemers?
Hahhah denken dat jong volwassen nog AOW krijgenquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:20 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Iedereen hier maakt gebruik van de aow. Je krijgt de euro’s nog niet uitgekeerd maar dat is wat anders.
Als je als generatie de strijd opgeeft dan zeker niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hahhah denken dat jong volwassen nog AOW krijgen
Onze WAjonger spreekt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
De VVD is nu eenmaal goed voor de belastingen en ik wil helemaal niet meebetalen aan al die linkse hobby's. Bovendien vind ik dat iedereen zijn eigen broek maar op moet houden. Aangezien er geen alternatief op dat gebied is, stem ik VVD.
Boemers zijn al dood die paar die er nog zijnquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als boemers dood zijn, hoe is dit stuk dan geschreven?quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Boemers zijn al dood die paar die er nog zijn
Dit komt elke keer terug maar het zijn niet de boemers
Nederland zijn babyboomers (boomers) doorgaans de mensen die geboren zijn tussen 1946 en 1964. In het jaar 2026 betekent dit dat boomers tussen de 62 en 80 jaar oud
En dan de boomer generatie is gekomen door de overheid.
Er moest geneukt worden wegens kinderen .
Dus ja deze generatie is onstaan er door .
En ook die generatie hebben gewoon gewerkt.
En dat het nu zo kut is Nederland is niet hun schuld
Maar de overheid waar we voor gekozen hebben.
Al dik 40 jaar gaat er miljarden overal na toe behalve eigen burgers
Geld dat zo weg gegooid is geweest .
Was nederland gewoon gratis stroom tot openbare vervoer geweest .
Zieke gewoon netjes opgevangen .
Denk daar maar overna als je weer gaat stemmen.
Je kan zeker niet begrijpt lezen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als boemers dood zijn, hoe is dit stuk dan geschreven?
Schaakmat!
Je openingszin is niet zo best geschreven man.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:59 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Je kan zeker niet begrijpt lezen.
Staat duidelijk.
Boemers zijn al dood die paar die er nog zijn
Dit komt elke keer terug maar het zijn niet de boemers
Jip schaakmat opdat je alleen dingen uit pikt .
Jammer
Die zullen vast niet gekozen hebben op partijen die de AOW willen verhogen etc. Bovendien kun je kiezen wat je wil, het is een pot nat. Daar heb ik in een ander topic ook iets over gezegd(mening) Je moet niet kijken naar de boomer. Heeft geen enkele zin. Als generatie zul je zelf moeten strijden. En als de generatie die nu pak weg tussen de 20 en 30 is, de AOW wil afschaffen, ww inkorten, wia etc aanpakken dan is dat maar zo. Dan is het hun feestje. Ik zou er niet voor kiezen al ik nu nog tussen de 20 en 30 zou zijn. Maar Spekman had dan voor mij het juiste verhaal.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je openingszin is niet zo best geschreven man.
Wie heeft gekozen voor die kut overheid? Kan de grootste generatie ooit daar enige rol in hebben gespeeld?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |