abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220984291
Sanneke leest zich het liefste altijd helemaal in wat te verwachten. Heel handig tijdens haar avonturen van bed naar bank en bank naar de Wibra en weer terug naar de bank en dan naar bed. Het liefste bekijkt ze van tevoren ook de lay-out van de Wibra, zodat ze niet voor verrassingen komt te staan in de winkel wanneer ze iets niet kan vinden. Ze is dan de hele dag van de leg. Dion moet dan eerder thuiskomen van werk, zodat hij in de tuin kan gaan werken terwijl Sanneke vanaf de bank kan zeggen in welk hoekje nog onkruid staat. Dan is alles weer overzichtelijk.
pi_220984292
O jongens nu dbm weer met haat "sporten is het enige wat ik voor mezelf heb.. het maakt me gelukkig en toegeven aan de vermoeidheid kan niet" ofzo... ze zegt daarvoor dat ze 2 weken niet geweest is want moe zwak misselijk en een lijstje aandoeningen van chatgpt...
En dit is het enige voor haarzelf he!!!! Dat serietjes kijken en op de Nintendo zitten de rest van de dag is voor de buurman ofzo 🤷
pi_220984294
Ik ben bewust kindvrij maar weet al 40+ jaar dat een zwangerschap gepland of ongepland kan eindigen in een keizersnee. Waarom wist zij, de zwangere, dat dan niet?
pi_220984295
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:56 schreef Riveressie1 het volgende:

[..]
Precies dit! Hoe moeilijk kan het toch zijn?! En dan in een reactie op mij op insta zeggen dat sommige kinderen het nodig hebben want die zijn overprikkeld, zoals die van haar. Ja meid, waarom DENK je? Omdat ze van hun moeder continue een scherm of koptelefoon opkrijgen en ze bij voorbaat worden behandeld alsof ze de wereld niet aankunnen. Je maakt je kind gewoon weerloos.
Ik krijg altijd een beetje jeuk van die opmerking. Scherm zorgt juist voor overprikkeling, wetenschappelijk bewezen 🤪. Wij hebben geluk dat we lezers hebben (en ook zelf zijn, goed voorbeeld doet goed volgen?), dus als we uit eten gaan nemen ze ook weleens wat te lezen mee. Tijdje terug met familie uit eten geweest, en dan kletsen ze gewoon gezellig mee.
Zou me niet verbazen als DBM en haar man ook allebei op hun telefoon zitten.
Ik kan bij studio_blij (of vrij?) het filmpje niet vinden. Wel de beelden, maar dan gaat het over dat het meisje zo goed kan kiezen wat ze wil ofzo. Dus nu heb ik te veel schermtijd gehad met stom scrollen naar dat filmpje 🫣.
pi_220984436
Mijn god/allah/buddah.. dat schema van AM. Staan er ook plaspauzes ingepland? Bedtijd? Ontbijten van-tot?
pi_220984443
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:56 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Wouw... Sanneke over anna... wouw.. anna is alleen maar negatief over het moederschap 🤔 ze heeft echt alleen de achterflap gelezen van het boek ofzo 😂🤦‍♂️ en wanneer is Sanneke positief over het moederschap dan? Ze zegt non stop "ik wist niet" maar als een ander dit zegt is het ineens fout 😂🤣 vrouw kijk je eigen gezwam terug!!! En uit alles blijkt dat je ook geen idee hebt wat een kind nodig heeft of hoe opvoeden werkt...
Ik heb geen letter gelezen over zwangerschap, bevallen, baby’s en opvoeden. Waarom niet? Omdat ik zelf kon bedenken dat het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat. Een slechte nacht was gewoon een slechte nacht, een extra poepluier was een extra poepluier. Alles tot in den treuren analyseren? Daar is nog geen ouder of kind beter van geworden.
Misschien moet Sanneke gewoon eens gaan doen i.p.v. denken.

Opvallend: ze noemt zichzelf autist i.p.v. iemand met autisme. Daar gaat het al mis. Dat is haar identiteit, daar hangt ze alles aan op. Ook haar onkunde. Slachtoffer van het leven zijn bevalt haar prima.
pi_220984557
Sanneke heeft blijkbaar wel de memo gemist dat opvoeden vanaf een bank niet gaat.

Is al zo vaak gezegd dat deze mensen gewoon goede begeleiding nodig hebben bij het dagelijks leven, maar denk ook echt dat Sanneke denkt dat ze het echt heel goed doen, en dat maakt het zo treurig.

Wij hebben er vier, en man man man wij leren elke dag, en hebben ook echt genoeg (later grappige) fouten gemaakt en er zijn zoveel dingen die wij anders zouden hebben gedaan bij de eerste met de kennis van nu 😅
pi_220984566
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:19 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik heb geen letter gelezen over zwangerschap, bevallen, baby’s en opvoeden. Waarom niet? Omdat ik zelf kon bedenken dat het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat. Een slechte nacht was gewoon een slechte nacht, een extra poepluier was een extra poepluier. Alles tot in den treuren analyseren? Daar is nog geen ouder of kind beter van geworden.
Misschien moet Sanneke gewoon eens gaan doen i.p.v. denken.

Opvallend: ze noemt zichzelf autist i.p.v. iemand met autisme. Daar gaat het al mis. Dat is haar identiteit, daar hangt ze alles aan op. Ook haar onkunde. Slachtoffer van het leven zijn bevalt haar prima.
Toen ik zwanger was van de oudste kreeg ik van schoonmoeders echt een extreem vol boekenpakket... deze heb ik wat door gebladerd.. en kwam tot de conclusie dat ieder boek een ander verhaal vertelde 🤣👍 ik heb bij mijn oudste ook netjes het bevalplan ingevuld.. hebben we letterlijk niets mee gedaan 🤣 het liep nou eenmaal anders 👍 ik heb er 3.. en 3x "normaal" bevallen en 3x volledig anders dus geen idee wat dan normaal is...
Enige wat ik geleerd heb is dat niets je echt voor kan bereiden.. ook bv cursus gedaan... en uiteindelijk kon ik geen bv geven 🤷👍 tja...
Voorbereiden is leuk.. maar geen heilige graal! En ook voorbereid kan het allemaal tegen vallen
pi_220984568
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
O jongens nu dbm weer met haat "sporten is het enige wat ik voor mezelf heb.. het maakt me gelukkig en toegeven aan de vermoeidheid kan niet" ofzo... ze zegt daarvoor dat ze 2 weken niet geweest is want moe zwak misselijk en een lijstje aandoeningen van chatgpt...
En dit is het enige voor haarzelf he!!!! Dat serietjes kijken en op de Nintendo zitten de rest van de dag is voor de buurman ofzo 🤷
Nou dat dus. Naast sporten ligt ze op de bank series te kijken of zit ze op de spelcomputer spelletjes te doen. En ja mens , je hebt nu eenmaal voor 2 kinderen gekozen. Dan moet je wat dingen voor jezelf laten en voor die kinderen zorgen. Zo apart is dat niet. Dat doen miljoenen moeders en veel hebben er gewoon nog een baan naast. Dan heb je helemaal niets meer "voor jezelf".
pi_220984576
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:30 schreef Ramonkel het volgende:
Sanneke heeft blijkbaar wel de memo gemist dat opvoeden vanaf een bank niet gaat.

Is al zo vaak gezegd dat deze mensen gewoon goede begeleiding nodig hebben bij het dagelijks leven, maar denk ook echt dat Sanneke denkt dat ze het echt heel goed doen, en dat maakt het zo treurig.

Wij hebben er vier, en man man man wij leren elke dag, en hebben ook echt genoeg (later grappige) fouten gemaakt en er zijn zoveel dingen die wij anders zouden hebben gedaan bij de eerste met de kennis van nu 😅

Dit! Wij hebben er 3 waarbij de jongste een echt nakomertje is! Mijn oudste grapt wel eens dat zij en zus de oefen kinderen zijn zodat de jongste straks perfect de maatschappij in kan rollen 🤣
pi_220984590
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:34 schreef Weerikier het volgende:

[..]
Nou dat dus. Naast sporten ligt ze op de bank series te kijken of zit ze op de spelcomputer spelletjes te doen. En ja mens , je hebt nu eenmaal voor 2 kinderen gekozen. Dan moet je wat dingen voor jezelf laten en voor die kinderen zorgen. Zo apart is dat niet. Dat doen miljoenen moeders en veel hebben er gewoon nog een baan naast. Dan heb je helemaal niets meer "voor jezelf".
Volgens mij heeft ze ook helemaal geen moeilijke kinderen... als je nou kinderen hebt die totaal niet stil kunnen zitten...
  maandag 8 juni 2026 @ 10:39:51 #212
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_220984603
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ik ben bewust kindvrij maar weet al 40+ jaar dat een zwangerschap gepland of ongepland kan eindigen in een keizersnee. Waarom wist zij, de zwangere, dat dan niet?
En de verloskundige heeft het vast ook niet vermeld :{w
W
Z
E
pi_220984705
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:39 schreef rebel-angel het volgende:

[..]
En de verloskundige heeft het vast ook niet vermeld :{w
Vraag niet waarom, maar ik herinner mij van Sanneke echt nog meerdere rants tijdens haar zwangerschap over de VK, over haar hoog risico wegens leeftijd en overgewicht en zelfs een eventuele keizersnede. Maar prima Sanneke zal dat vast vergeten zijn, want ze het waaide en ze was vooral bezig met haar boosheid omdat haar veel te hoge BMI als risico werd gezien voor de zwangerschap en gezondheid van de baby.
pi_220984710
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:33 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Toen ik zwanger was van de oudste kreeg ik van schoonmoeders echt een extreem vol boekenpakket... deze heb ik wat door gebladerd.. en kwam tot de conclusie dat ieder boek een ander verhaal vertelde 🤣👍 ik heb bij mijn oudste ook netjes het bevalplan ingevuld.. hebben we letterlijk niets mee gedaan 🤣 het liep nou eenmaal anders 👍 ik heb er 3.. en 3x "normaal" bevallen en 3x volledig anders dus geen idee wat dan normaal is...
Enige wat ik geleerd heb is dat niets je echt voor kan bereiden.. ook bv cursus gedaan... en uiteindelijk kon ik geen bv geven 🤷👍 tja...
Voorbereiden is leuk.. maar geen heilige graal! En ook voorbereid kan het allemaal tegen vallen
Ik kreeg destijds het boek ‘Oei ik groei’ van mijn schoonzus. En juist hun gezin was voor mij een voorbeeld van hoe ik hoopte dat ik het anders zou doen. Dat boek is in de papierbak beland. En een bevalplan bestond toen nog niet. En al had het bestaan dan had ik mijn bevallingen nooit kunnen plannen.
pi_220984712
Omygawd Debbie... geen woord gehoord over wat ze te vertellen had.... wat de F heeft die kapper haar aangedaan....
pi_220984726
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:46 schreef Ramonkel het volgende:

[..]
Vraag niet waarom, maar ik herinner mij van Sanneke echt nog meerdere rants tijdens haar zwangerschap over de VK, over haar hoog risico wegens leeftijd en overgewicht en zelfs een eventuele keizersnede. Maar prima Sanneke zal dat vast vergeten zijn, want ze het waaide en ze was vooral bezig met haar boosheid omdat haar veel te hoge BMI als risico werd gezien voor de zwangerschap en gezondheid van de baby.
Dit!!! Het komt ineens weer boven nu je het zegt 🤣😂
Ze was toen heel boos over dat ze gewezen werd op de risico's!
pi_220984765
Zo.... Sanneke die het ouderschap makkelijk vind.. niet dat ze echt iets met het kind doet.. stimuleert het totaal niet (nee Sanneke er tegen schreeuwen vanaf de bank en stuiterballen naar zijn hoofd gooien is niet stimuleren)
Ze geeft hem ongeschikte boekjes zodat hij deze kan scheuren en ze lachend boos kan doen... stimuleert zijn taal door 20 soortgelijke woordjes naar hem te schreeuwen zonder context 👍🤣🤷

En ze had zwangerschapsdiabetis en niemand had haar verteld over de kans op spoed keizersnede? Gelooft ze zichzelf?
pi_220984771
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:33 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Oei ik groei heb ik destijds gekregen en al snel verkocht, mijn zoon was een huilbaby en dus klopte er niks van wat in dat boek stond. Dus verkocht en niet gewacht tot nr 2 kwam want ook die hield zich ook niet aan "het boekje". En als wij uit eten gingen, gingen we ergens heen waar de kinderen konden spelen en waar ze zelf op mochten scheppen. Zo'n buffet restaurant, maar in die tijd waren tablets nog niet een oppas middel en hadden we er zeker geen 2.
pi_220984779
Bijzondere planning voor de vakantie weekendje weg van AM.
Ze komen om 11.20u aan maar moeten om 20.00u hun huurauto op de luchthaven ophalen?
En waarom transfers als je een huurauto hebt?
pi_220984829
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:03 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Zo.... Sanneke die het ouderschap makkelijk vind.. niet dat ze echt iets met het kind doet.. stimuleert het totaal niet (nee Sanneke er tegen schreeuwen vanaf de bank en stuiterballen naar zijn hoofd gooien is niet stimuleren)
Ze geeft hem ongeschikte boekjes zodat hij deze kan scheuren en ze lachend boos kan doen... stimuleert zijn taal door 20 soortgelijke woordjes naar hem te schreeuwen zonder context 👍🤣🤷

En ze had zwangerschapsdiabetis en niemand had haar verteld over de kans op spoed keizersnede? Gelooft ze zichzelf?
Gelukkig doet ze veel aan zelfontwikkeling en is hun huis altijd op orde en kookt ze gezond voor haar gezin… oh wacht.
pi_220984864
Ik denk eerder dat de kinderen van dbm onderprikkelt zijn dan overprikkelt.
Ze moeten telkens bijna verplicht rond 16.00 tot bedtijd schermtijd met tussendoor avondeten en oja douchen om te ontprikkelen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_220984891
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 08:59 schreef JaNeeDan het volgende:
Sanneke las alles over baby’s en bevallingen totdar mensen zeiden dat ze daarmee moest stoppen. Dat deed ze en dus heeft ze niks gelezen over keizersnedes. Alsof ze zich anders ook iets aantrekt van wat anderen zeggen.

Maar het is weer gelukt om de week klagend te beginnen.
Had jij wat anders verwacht?
pi_220984896
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:07 schreef Harper het volgende:
Ze komen om 11.20u aan maar moeten om 20.00u hun huurauto op de luchthaven ophalen?
Goed gepland! Dan heb je de 2 dagen dat je naar Kos gaat alles van uur tot uur laten vastleggen door een of andere reisleidster en dan regelen ze de huurauto zo.
Wat een ge-emmer ook over de kinderen. AM en Maarten zijn 2 dagen weg. Julia is "hoofd familie" en "trekt in" hun huis, Sam zorgt voor de tweeling, Jim die amper kan lopen en zn nieuwe scharrel moeten Jet "verzorgen". Weer zo overdreven allemaal. Hoezo moet ieder volwassen kind een minderjarige zogenaamd onder hun hoede nemen? Julia slaapt met Rens in dat huis, laat Lot en Jet gewoon lekker daar die 2 dagen met hun en de tweeling die zijn 12 jaar. Die redden zich wel die hoeven echt niet apart "verzorgt" te worden door Sam.
Dom gedoe weer voor 2 dagen. Sowieso compleet gestoord om voor 2 dagen naar Kos te vliegen om paardje te hobbelen en in een bubbelbad te zitten.
pi_220984899
Wat zien die haren van Debbie eruit bij die Storytel reclame 😱
pi_220984903
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:26 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Had jij wat anders verwacht?
Nee. Het is steeds weer een bevestiging van hoe ze is.
pi_220984921
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:27 schreef Muisjeruisje het volgende:
Echt he... zullen vast weer mensen vinden dat we overdrijven... maar ze maakt reclame!!! Dan moet je er toch beetje "doable " uitzien...
Ik zie een zeer ziek persoon op mijn scherm ... eindelijk past het beeld bij haar beweringen... maar weet niet of ze daar zo blij mee moet zijn
pi_220984923
En hoe slecht heeft Sanneke zich ingelezen als ze niet wist dat een bevalling ook met een keizersnede kan eindigen? Ze zegt zelf namelijk dat ze zich over alles inlas.
En dat borstvoeding pittig kan zijn en hoe lang een voeding of dat nu fles is of borst lang duurt.

En dat haar kind al na 8 weken doorsliep. Op zich is dat ook niet heel bijzonder.
Mijn 1e deed dat voor de 8 weken en de 2e rond de 6 maanden en is altijd een vroege vogel gebleven.
De derde is nu nog maar 5 weken maar sliep vannacht 7 uur. Ik schrok wakker na 5 uur slaap en kon dus niet meer slapen 😅 heb je dat weer....
pi_220984924
quote:
Ik denk dat de kapper niet heeft verteld dat dit een kapsel is waar je iets aan moet doen om het in model te krijgen. Hoewel ik me ook afvraag waarom de kapper het zo heeft geknipt want haar haren zijn hier absoluut niet geschikt voor.
pi_220984945
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:32 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Echt he... zullen vast weer mensen vinden dat we overdrijven... maar ze maakt reclame!!! Dan moet je er toch beetje "doable " uitzien...
Ik zie een zeer ziek persoon op mijn scherm ... eindelijk past het beeld bij haar beweringen... maar weet niet of ze daar zo blij mee moet zijn
Zou Roy haar nog steeds doen 🫣
pi_220984952
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:33 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik denk dat de kapper niet heeft verteld dat dit een kapsel is waar je iets aan moet doen om het in model te krijgen. Hoewel ik me ook afvraag waarom de kapper het zo heeft geknipt want haar haren zijn hier absoluut niet geschikt voor.
Geen reclame voor die kapper, die ze volgens mij (gelukkig voor de kapper!) niet getagd heeft
pi_220984981
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:38 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Zou Roy haar nog steeds doen 🫣
Iemand moet het doen... laat roy het dan maar doen toch 👍
pi_220984982
Ah, Sanneke zat vanochtend weer op haar high horse.
Beetje minachtend doen over Anna Nooshin die naast haar ouderschap ook gewoon werkt en een leven heeft.
Bovendien kun je je inlezen wat je wil, maar hoe je het ouderschap ervaart is heel persoonlijk, daar kun je je simpelweg niet op voorbereiden. Daarnaast heb je ook te maken met het kindje dat je krijgt. Huilbaby, kindje met gezondheidsproblemen, temperamentvol kindje etc etc.
Ze heeft zelf naast het moederschap 0,0 verplichtingen en zegt zelf dat ze een heel makkelijk kind heeft en daar moet ze dan ook gewoon een punt zetten in haar rant want de rest is dan al weinig relevant meer.

Ik zag van de week een docu over 3 moeders van jonge kinderen die suïcide hebben gepleegd omdat oa de druk op het moederschap, de hormonale schommelingen en alle ballen die je voor de rest ook nog omhoog moet houden icm perfectionisme zelfs een dodelijke combinatie kunnen zijn. Die vrouwen hadden zich vast niet goed ingelezen! Heel gauw van je high horse komen dus, Sanneke.
pi_220985018
Zou dit niet de podcast zijn die opgenomen was toen MCW zoooo ziek was en toen heel verstandig maar 1 ipv 2 afleveringen op ging nemen? Ze had beter gewoon even niets op kunnen nemen. Wie wil nu horen hoe iemand zijn/haar neus tig keer ophaalt?
pi_220985022
En waarom moet ik weten dat een kind koorts heeft en 2 keer heeft gespuugd. Wie verzint dat dat content is?
pi_220985028
Sanneke is gewoon jaloers! Dat Anna wel een carrière heeft als oa influencer en een leuke man die ook goed geld binnenbrengt!
Een leuk sociaal leven hebben en leuke trips kado krijgen!

Daarbij inlezen in een bevalling.. geen een is hetzelfde
Zelf mijn eigen bevallingen niet, ik heb ook twee spoed keizersnedes gehad, ja so be it!
pi_220985031
Sanneke heeft ‘veel mensen met kinderen’ in haar omgeving, maar wist niet dat een newborn om de 3 uur voor voeding komt.
WANT DAT WAS HAAR NIET GEZEGD EN ZE WIST OOK NIET DAT ZE DAT MOEST VRAGEN.
pi_220985039
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:53 schreef Moppie1982 het volgende:
Daarbij inlezen in een bevalling.. geen een is hetzelfde
Zelf mijn eigen bevallingen niet, ik heb ook twee spoed keizersnedes gehad, ja so be it!
En wist je tot die tijd ook niet dat dat kon gebeuren?
pi_220985058
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:03 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

Ik ben heel benieuwd hoe makkelijk ze ouderschap nog vindt als M wat ouder is en naar school gaat.
Maar dat hebben ze haar dan vast allemaal niet verteld dat het ook anders kan zijn!
pi_220985097
Sanneke heeft volgens mij echt het waanbeeld dat zij meer doet dan Dion. Ze is de test namelijk nog even na gaan kijken en je krijgt voor bijv. de auto wassen wat misschien 1-2 keer per jaar is 1 punt en voor de dingen die dagelijks zijn ook 1 punt!!!!

Ze heeft hier op zich wel gelijk in want dat vind ik ook het mankement van deze test, dat de frequentie niet meegenomen wordt. Dus voor cadeautjes kopen, de auto repareren en thuis blijven voor een monteur krijg je 3 punten en voor koken, stofzuigen en het huis opruimen krijg je ook 3 punten.

En dan zegt ze nog zoiets als “maar Dion doet ook best wel wat hoor”. Ja duh hij werkt bijna fulltime en doet daarnaast een heleboel terwijl jij alleen maar elke dag op de bank zit en meuk koopt. En je zorgt natuurlijk voor jullie (naar eigen zeggen) super makkelijke kind. En dan ook nog klagen dat de mental load vooral bij haar ligt. Dat geloof ik wel want zij commandeert vooral graag en ligt dan zelf op de bank. En het is ook heel zwaar, want ze moet elke dag beslissen wat Mijan aan moet en nu ook alweer beslissen wat ze moeten lunchen. Het enige waarmee ze wel de spijker op z’n kop slaat is dat het ook aan zichzelf ligt omdat ze alles overdenkt.
pi_220985118
Sanneke heeft ook lekker veel koolhydraten gekocht trouwens voor iemand die zwangerschapsdiabetes heeft gehad en dus 50 procent kans heeft op diabetes de komende jaren. En je dit risico met een dieet kan verlagen.

Niemand die haar dit verteld heeft zeker.
Wat gek is want ik werd op bijna alle risico's gewezen bij de verloskundige, diabetes verpleegkundige en gynacoloog.
Maar kan mij nog goed herinneren dat Sanneke vond dat elke zorgverlener negatief was. I.p.v. ze willen moeder en kind gezond houden betrekt zij het weet negatief.
pi_220985134
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:57 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd hoe makkelijk ze ouderschap nog vindt als M wat ouder is en naar school gaat.
Maar dat hebben ze haar dan vast allemaal niet verteld dat het ook anders kan zijn!
Ik ben eigenlijk al helemaal aan het uitkijken naar de "2=nee" fase en ik kan lopen dus ren fase ... of de seffdoen fase 👍 of de ik papagaai na wat ik thuis hoor in publieke ruimtes fase... och zoveel waar ik naar uit kijk nog voor hij naar school gaat! Als hij dan naar school gaat word het vast ook heel leuk
pi_220985152
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:43 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Iemand moet het doen... laat roy het dan maar doen toch 👍
😆
pi_220985180
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:55 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
En wist je tot die tijd ook niet dat dat kon gebeuren?
Natuurlijk wel, 😂😂maar daar hoef je je niet voor in te lezen!
pi_220985263
Ik moet wel een beetje gniffelen om G. Hij wordt niet genoemd in de vakantie-oppas-planning van AM. Ik hoop voor hem dat na 4 dagen hij van zijn kamer komt en een game-marathon gehouden heeft....'s nachts.. terwijl hij fijn zijn dag- en nachtritme omgedraaid heeft en lekker zijn eigen gang gegaan is.
Die achterlijke bemoei- en regelzucht van AM gaat echt ver met dat onzinnige opsplitsen en gekoppel, terwijl het vervangende familiehoofd gewoon weer een paar dagen thuis komt.
pi_220985273
De shoplog van Sanneke, 2 gezonde dingen en de rest redelijk meuk 🥲
pi_220985297
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:52 schreef Hocuspocus2 het volgende:
En waarom moet ik weten dat een kind koorts heeft en 2 keer heeft gespuugd. Wie verzint dat dat content is?
Denk dat de beslagkom bij de afwas stond 🤣
Gefrustreerde Gerda met een prei als profielfoto
pi_220985299
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:42 schreef Mallorcameisje het volgende:
Ik zat ook vol verbazing te kijken naar alle zooi die ze heeft gekocht.
pi_220985311
Sanneke, Sanneke toch.
Inderdaad die fucking high horse waar mevrouw op zit.

Je had jezelf niet eens voorbereid op een keizersnede. Je had jezelf niet eens voorbereid op zwanger zijn zelf, ik ben je zeikstories niet vergeten en je " niemand heeft mij verteld dat... "
Je bent ook straks echt niet voorbereid als hij naar school moet, want niemand heeft jou straks verteld hoe moeilijk het is dat je zo vroeg moet opstaan om hem weg te brengen en daarna weer te vegeteren op de bank, nadat je hebt geshopt!

En niemand heeft jou dan vertelt dat je beter je bakfiets had kunnen houden.

Ugh. Sanneke moet echt een spreekverbod krijgen. Haar zoon is een ontzettend makkelijk kind geweest tot nu toe. Hoeveel vrouwen hebben wel niet een huilbaby? Hoeveel vrouwen werken er wel niet ontzettend hard naast? Echt Sanneke is de laatste die haar grote mond open mag zetten hierover.

En altijd maar roepen dat niemand haar mag beoordelen. Maar gelukkig mag ze dat wel altijd bij een ander!
pi_220985314
Hoeveel beschimmelde was en muren zullen er zijn als AM terug is van vakantie?
pi_220985318
Ik snap echt geen bal van dat rara verhaal van Annemarie met Sam en Jim die "zorgen voor". Annemarie was toch van mening dat meer kinderen minder werk was? En waarom moet Sam voor twee 12-jarigen zorgen? Wat een ingewikkeld gedoe.
pi_220985328
quote:
Ik dacht hetzelfde en denk dat met transfers alleen de verplaatsing bedoeld wordt. Verder snap ik ook geen bal van die planning en ziet het er niet als reclame uit. Wie heeft er nou zin om om 20 uur nog een huurauto te gaan halen? En voor 3 nachten ga je, op een klein eiland, ook nog naar een ander hotel? Of zag ik dat nou verkeerd?
pi_220985347
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:52 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Op het vloerkleed.
(stond de bak nog buiten? ;) )
pi_220985352
quote:
Ik kan er geen menu van maken. Denk/ hoop dat er een hoop uit de voorraad komt😅
pi_220985365
Sanneke zegt, Anna praat alleen negatief over het moederschap en dan denk ik, heb je je iet voorbereid. Even later zegt ze dat de verloskundigen er vanuit gingen dat ze alles wisten en dat wisten ze niet, dan heeft zij zich dus ook niet voorbereid anders wist ze toch alles. Dat van die 3u tussen een voeding wist ze ook niet en dan verwijt ze die Anna dat ze zich niet voorbereid heeft.

Ik kreeg een huilbaby en och jee daar was ik niet op voorbereid, dat ik op een gegeven moment boven aan de trap stond en dacht als ik mijn baby nu laat vallen is het uit, nee daar was ik ook niet op voorbereid. (Maar toen ging er wel een lampje branden dat het zo niet ging en ben ik hulp gaan zoeken) Toen mijn baby allang doorsliep en 1,5 was kreeg hij nachtangst, och jee dat wist ik ook niet dat dat kon, bij wie kan ik klagen. En dat nu we voor de zoveelste keer op gesprek moeten op school, zelfs nu hij 19 is daar was ik ook niet op voorbereid. (Maar schrik ik niet meer van 🫣)

Ik heb geen handleiding gekregen bij mijn 2 kinderen en ook op internet is die niet te vinden.
pi_220985374
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:49 schreef Beertjeteddy het volgende:
.....

Ugh. Sanneke moet echt een spreekverbod krijgen. Haar zoon is een ontzettend makkelijk kind geweest tot nu toe. Hoeveel vrouwen hebben wel niet een huilbaby? Hoeveel vrouwen werken er wel niet ontzettend hard naast? Echt Sanneke is de laatste die haar grote mond open mag zetten hierover.

En altijd maar roepen dat niemand haar mag beoordelen. Maar gelukkig mag ze dat wel altijd bij een ander!
Tijd voor de ontvlog-knop denk ik.
pi_220985380
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:51 schreef Tarantelle het volgende:
Ik snap echt geen bal van dat rara verhaal van Annemarie met Sam en Jim die "zorgen voor". Annemarie was toch van mening dat meer kinderen minder werk was? En waarom moet Sam voor twee 12-jarigen zorgen? Wat een ingewikkeld gedoe.
Ik vind het ook een hele vreemde constructie. Wat is daar de bedoeling van? Julia kookt dan bv voor Lot, dan komt Jim en die kookt voor Jet. En dan komt Sam om te eten met de tweeling, zoiets? Of als de tweeling een broek wil wassen dan komt Sam dat doen. Of als Jet iets uit de snoep la wil dan belt ze Jim om dat te vragen? En dan ook nog dat slome Ijsland vrouwtje én de ouders van Rens als back-up. Want het is me allemaal wat, twee meisjes van 5 en 9 jaar en een tweeling van 12 die "verzorgt" moeten worden.
Wat een onzin weer. Gewoon interessant doen voor de content. En volgens mij vindt AM het allemaal maar doodeng dat ze alleen met Maarten een paar daagjes weg is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Weerikier op 08-06-2026 13:13:43 ]
pi_220985403
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:04 schreef Weerikier het volgende:

[..]
Ik vind het ook een hele vreemde constructie. Wat is daar de bedoeling van? Julia kookt dan bv voor Lot, dan komt Jim en die kookt voor Jet. En dan komt Sam om te eten met de tweeling, zoiets? Of als de tweeling een broek wil wassen dan komt Sam dat doen. Of als Jet iets uit de snoep la wil dan belt ze Jim om dat te vragen?
Wat een onzin weer. Gewoon interessant doen voor de content. En volgens mij vindt AM het allemaal maar doodeng dat ze alleen met Maarten een paar daagjes weg is.
Nee ze gaan ook echt bij sam logeren en Jet bij Jim zo begrijp ik uit het verhaal.
pi_220985420
quote:
Ik miste de reclame omdat ik bleef steken bij haar uiterlijk.
pi_220985426
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:07 schreef Moondance het volgende:
Sanneke heeft volgens mij echt het waanbeeld dat zij meer doet dan Dion. Ze is de test namelijk nog even na gaan kijken en je krijgt voor bijv. de auto wassen wat misschien 1-2 keer per jaar is 1 punt en voor de dingen die dagelijks zijn ook 1 punt!!!!

Ze heeft hier op zich wel gelijk in want dat vind ik ook het mankement van deze test, dat de frequentie niet meegenomen wordt. Dus voor cadeautjes kopen, de auto repareren en thuis blijven voor een monteur krijg je 3 punten en voor koken, stofzuigen en het huis opruimen krijg je ook 3 punten.

En dan zegt ze nog zoiets als “maar Dion doet ook best wel wat hoor”. Ja duh hij werkt bijna fulltime en doet daarnaast een heleboel terwijl jij alleen maar elke dag op de bank zit en meuk koopt. En je zorgt natuurlijk voor jullie (naar eigen zeggen) super makkelijke kind. En dan ook nog klagen dat de mental load vooral bij haar ligt. Dat geloof ik wel want zij commandeert vooral graag en ligt dan zelf op de bank. En het is ook heel zwaar, want ze moet elke dag beslissen wat Mijan aan moet en nu ook alweer beslissen wat ze moeten lunchen. Het enige waarmee ze wel de spijker op z’n kop slaat is dat het ook aan zichzelf ligt omdat ze alles overdenkt.
Ze probeert zichzelf te overtuigen dat ze meer doet dan Dion. Ze kan lullen wat ze wil maar dat is gewoon niet zo. Hoeveel punten krijgt Dion voor het leveren van geld zodat zij op de bank kan zitten tot ze doorligplekken heeft?
pi_220985437
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:10 schreef miep123456 het volgende:

[..]
Nee ze gaan ook echt bij sam logeren en Jet bij Jim zo begrijp ik uit het verhaal.
Aha, dan is het idd wat logischer allemaal. Alleen wat is dan het nut van Julia als hoofd familie? Die heeft alleen Lot daar. Nou ja, het is weer typisch een hoop AM geneuzel allemaal.
pi_220985442
quote:
Maar ik kan er ook niet echt uit opmaken wat ze vanavond eten 🤷 dus waarschijnlijk moet ze nog langs de jumbo ofzo
pi_220985470
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:34 schreef brilduiker1973 het volgende:
Waarom niet Juul en Rens in het huis idd? En gaat Jet in dat studentenhuis wonen?
Ze mogen denk ik niet in het bed van AM en Maarten slapen , en er mogen daar ook geen luchtbedden liggen
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220985520
Maar gaat Jet dan logeren in een studentenhuis?
Waarom niet gewoon 1 of 2 oudere kinderen in huis om voor Jet/Lot te zorgen?
De tweeling kan veel zelf, zorg desnoods dat er wat malkelijk op te warmen maaltijden zijn en geld om een avond pizza te bestellen.
Ok heb het idee dat AM het zich moeilijk maakt om het zichzelf moeilijk te maken.
pi_220985612
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:10 schreef miep123456 het volgende:

[..]
Wat komt het opperhoofd doen dan?
pi_220985720
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:30 schreef AnnArt het volgende:

[..]
Wat komt het opperhoofd doen dan?
Het hoofd van de familie past op het huis, om het te behoeden tegen al die stalkende volgmoekes.
#leesmaarinhetboek
pi_220985799
Ik weet niet hoeveel zakjes DBM daar nou leeg staat te schudden met laxeermiddel, maar wat is dit voor aandachttrekkerij op beeld. De jongste mag deze troep uberhaupt nog niet volgens de handleiding. En mee op school in een fles heeft sowieso geen nut. Ach, als ze er maar een medicijn in kan duwen. Zou ze dit op recept krijgen, of het gewoon zelf kopen?
pi_220985825
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:20 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Maar ik kan er ook niet echt uit opmaken wat ze vanavond eten 🤷 dus waarschijnlijk moet ze nog langs de jumbo ofzo
Ik denk dat Dion wat aardappelkrokketten in de oven/airfryer gooit.
Sanneke is de hele dag druk geweest met een dreumes vermaken en ze heeft ook al te veel nagedacht over de lunch dus nu mag Dion nadenken over het avondeten.
  maandag 8 juni 2026 @ 13:57:56 #268
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_220985835
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:54 schreef papierentas het volgende:
Ik weet niet hoeveel zakjes DBM daar nou leeg staat te schudden met laxeermiddel, maar wat is dit voor aandachttrekkerij op beeld. De jongste mag deze troep uberhaupt nog niet volgens de handleiding. En mee op school in een fles heeft sowieso geen nut. Ach, als ze er maar een medicijn in kan duwen. Zou ze dit op recept krijgen, of het gewoon zelf kopen?
Laxeermiddel? Zijn vezels waarschijnlijk en die mag de jongste ook. Maar mee naar school geven dat is zeker raar.
pi_220985841
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:04 schreef Weerikier het volgende:

[..]
Ik vind het ook een hele vreemde constructie. Wat is daar de bedoeling van? Julia kookt dan bv voor Lot, dan komt Jim en die kookt voor Jet. En dan komt Sam om te eten met de tweeling, zoiets? Of als de tweeling een broek wil wassen dan komt Sam dat doen. Of als Jet iets uit de snoep la wil dan belt ze Jim om dat te vragen? En dan ook nog dat slome Ijsland vrouwtje én de ouders van Rens als back-up. Want het is me allemaal wat, twee meisjes van 5 en 9 jaar en een tweeling van 12 die "verzorgt" moeten worden.
Had je nu maar grootouders die bij kunnen en willen springen....
pi_220985851
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:56 schreef WinnieWana het volgende:

[..]
Ik denk dat Dion wat aardappelkrokketten in de oven/airfryer gooit.
Sanneke is de hele dag druk geweest met een dreumes vermaken en ze heeft ook al te veel nagedacht over de lunch dus nu mag Dion nadenken over het avondeten.
Ja... maar ik heb hier nogsteeds heel veel vragen bij.. eet je dan aardappel kroketten met komkommer? En dan kaas er over ofzo?
Denk dat mijn puber dit zou bedenken als het in de vriezer/koelkast ligt en wij last minute besluiten ergens anders te eten en zeggen "kijk even wat er in de koelkast ligt" 😂🤣 raap voer bij elkaar maaltijd 🤷

Maar goed kan natuurlijk ook gewoon iets anders zijn en ze gaat nog langs jumbo/lidl/appie voor de rest
pi_220985857
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:57 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Laxeermiddel? Zijn vezels waarschijnlijk en die mag de jongste ook. Maar mee naar school geven dat is zeker raar.
Deze zakjes heb ik ook ooit gekregen toen zoon een verstopping had.. is echt laxeermiddel
pi_220985860
quote:
Mijn zusje had en heeft ook altijd al sinds jongs af aan problemen met haar buik gehad met meerdere ziekenhuisopnames,speciale dieeten, onderzoeken, medicatie enzo aan toe en zat ook al vanaf heel jong aan zulk poeder
Hoeveelheid schrik ik niet echt van.

Mijn zusje had op een bepaald punt gewoon een emmer met dat spul :P en toen was ze nog niet eens puber.
Twiddel
pi_220985947
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:02 schreef Harper het volgende:

[..]
Tijd voor de ontvlog-knop denk ik.
Zeg je dat tegen iedereen hier? En tegen jezelf ook? Daarbij hoef je niet iemand te volgen om iemand zijn content te zien.

Altijd dat gewijs en gezeik naar mij ben ik ook wel een beetje beu.

Pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet. Je post hier zelf ook mee he? Praat ook over mensen hier he?
pi_220985959
Wat zegt Sanneke nu eigenlijk? Ze oordeelt bijna over mensen die zich niet goed voorbereiden op het ouderschap. En vervolgens zegt ze dat je je eigenlijk niet kunt voorbereiden. Ja wat is het nou dan :wtf:
pi_220986014
quote:
Dit is geen laxeermiddel maar psylliumvezels. Houdt de stoelgang zacht . En deze zakjes mag je sowieso wel op die leeftijd. Maar om het nu mee te geven naar school… ik snap met die hoeveelheid ook wel waarom flip of flap steeds buikpijn heeft.
pi_220986038
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:14 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Zeg je dat tegen iedereen hier? En tegen jezelf ook? Daarbij hoef je niet iemand te volgen om iemand zijn content te zien.

Altijd dat gewijs en gezeik naar mij ben ik ook wel een beetje beu.

Pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet. Je post hier zelf ook mee he? Praat ook over mensen hier he?
Je weet wat een spreekverbod is?
Best wel vreemd om te vinden dat iemand dat moet krijgen. Dan valt er niks meer om over te praten namelijk.
En daarvoor zijn we nu net allemaal hier ;)
  maandag 8 juni 2026 @ 14:34:42 #277
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_220986065
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Deze zakjes heb ik ook ooit gekregen toen zoon een verstopping had.. is echt laxeermiddel
Het is Forlax idd ...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_220986098
Waarom mogen mensen niet zeggen wat ze willen van Sanneke en DBM, kunnen hun tere zieltjes het niet aan? Woorden als gewoon, triggeren Queen S en oh wee als je iets zegt over Queen DBM en haar kindjes maar zelf wel alles en iedereen afkraken bah!
pi_220986113
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:27 schreef Harper het volgende:

[..]
Je weet wat een spreekverbod is?
Best wel vreemd om te vinden dat iemand dat moet krijgen. Dan valt er niks meer om over te praten namelijk.
En daarvoor zijn we nu net allemaal hier ;)
Moet zeggen dat ik dat ook beetje heb bij mensen die zeggen ".... moet van insta af is veel beter" 🤔 klopt vaak wel ... maar stel dat iedereen waarvoor het beter is ook echt offline gaat moeten wij ook allemaal een andere hobby zoeken 🤷
(En als we dan heel eerlijk zijn is het kijken naar die dingen die ons frustreren natuurlijk ook weer niet helemaal ok 🤣 dus fijne cirkel 👌)
pi_220986152
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Het is Forlax idd ...
Ook als het forlax is snap ik de buikpijn wel.. zeker als de dosis te hoog is. Arm kind.
pi_220986161
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 08:29 schreef Muisjeruisje het volgende:
Puurleonie, waarom heeft zij toch altijd die veel te strakke skinny’s aan, en dan een shirt er in gepropt die haar buik nog meer accentueert?
Die jurkjes die ze gisteren aanpaste stonden haar goed. Maar die slimme jeans en wijde shirts doen echt he-le-maal niets voor haar figuur. Die shirts die ze altijd aanheeft, vind ik ook onverzorgd ogen
  maandag 8 juni 2026 @ 14:57:29 #282
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_220986164
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:53 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ook als het forlax is snap ik de buikpijn wel.. zeker als de dosis te hoog is. Arm kind.
Forlax is in 10 mg zonder recept vrij te verkrijgen. En aangezien ze vaak 'zelf doktert' .. ;(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_220986169
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:01 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ja... maar ik heb hier nogsteeds heel veel vragen bij.. eet je dan aardappel kroketten met komkommer? En dan kaas er over ofzo?
Denk dat mijn puber dit zou bedenken als het in de vriezer/koelkast ligt en wij last minute besluiten ergens anders te eten en zeggen "kijk even wat er in de koelkast ligt" 😂🤣 raap voer bij elkaar maaltijd 🤷

Maar goed kan natuurlijk ook gewoon iets anders zijn en ze gaat nog langs jumbo/lidl/appie voor de rest
smeerkaas met augurk, natuurlijk.
pi_220986177
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:16 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Wat zegt Sanneke nu eigenlijk? Ze oordeelt bijna over mensen die zich niet goed voorbereiden op het ouderschap. En vervolgens zegt ze dat je je eigenlijk niet kunt voorbereiden. Ja wat is het nou dan :wtf:
Ze is autist. Daarom lult ze maar wat in de ruimte. En nee, ze heeft geen autisme, ze IS autist.*

Niet ik die zo denkt over mensen met autisme maar zij verschuilt zich er maar wat graag achter.
pi_220986180
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:42 schreef Moppie1982 het volgende:
Waarom mogen mensen niet zeggen wat ze willen van Sanneke en DBM, kunnen hun tere zieltjes het niet aan? Woorden als gewoon, triggeren Queen S en oh wee als je iets zegt over Queen DBM en haar kindjes maar zelf wel alles en iedereen afkraken bah!
"En dan kan je dingen zeggen waarvan ik denk doe nou niet"

Nou Sanneke... dat dacht ik nou ook vanmorgen toen je begon te zeiken over Anna en haar struggles tijdens de zwangerschap en eerste periode na haar bevalling.. toen dacht ik ook... doe nou niet!
En toen je weer vertelde dat dion ook wel wat doet hoor... toen dacht ik ook... doe nou niet....
En jezelf een autist noemen omdat dit je persoonlijkheid is en niet iets is waar je mee moet leven..
Overigens zijn er ook echt heel veel mensen met een ziekte die nu van jou te horen hebben gekregen dat ze daar gewoon beter van kunnen worden!! Hoezee hoera!!
Wederom... doe maar niet!
pi_220986201
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:54 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Ik dacht hetzelfde en denk dat met transfers alleen de verplaatsing bedoeld wordt. Verder snap ik ook geen bal van die planning en ziet het er niet als reclame uit. Wie heeft er nou zin om om 20 uur nog een huurauto te gaan halen? En voor 3 nachten ga je, op een klein eiland, ook nog naar een ander hotel? Of zag ik dat nou verkeerd?
Misschien heeft de reismevrouw de planning door chatgpt laten maken
Want een mens zou snappen dat je meteen op het vliegveld je huurauto wil
I can't help it, if I'm lucky
pi_220986203
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:59 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ze is autist. Daarom lult ze maar wat in de ruimte. En nee, ze heeft geen autisme, ze IS autist.*

Niet ik die zo denkt over mensen met autisme maar zij verschuilt zich er maar wat graag achter.
Ik ken best wat mensen met autisme.. ook in vele degradatie.. van gewoon functionerend (bv mijn man. Heeft autisme maar ook een zeer goed lopend eigen bedrijf.) Tot niveau "kees gaat echt huis" (maar ook die functioneren nog prima met wat begeleiding en aanpassingen)
Ik hoor iedereen zeggen (als ze het al zeggen) "ik heb autisme" en niemand "ik ben autist"
Ik hoor dat alleen als "grap" bij mensen..
Ik kan daarom iemand zie zich autist noemt nooit serieus nemen
pi_220986206
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:53 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
En dan de hele dag door? Uit een fles? Het is heel raar.
pi_220986209
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:58 schreef AnnArt het volgende:

[..]
smeerkaas met augurk, natuurlijk.
Ze had ook pizza kaas genomen maar zei erbij dat ze dat niet op de pizza deed 🤷 dus dacht...
pi_220986215
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:09 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
En dan de hele dag door? Uit een fles? Het is heel raar.
Laten we wel 1 positief ding zeggen.. het vermoeden is hierdoor wel dat flip en flap naar school zijn.. morgen wel weer met buikpijn thuis... maar toch weer een dagje school
pi_220986227
quote:
Ja, vond ik ook een rare planning. Heb maar heel vluchtig overheen gekeken, maar ik zag precies ook twee verschillende modellen van auto's staan? De huurauto die opgehaald kan worden uren na aankomst is een Corsa of gelijkaardig, en de 'transfers' zijn in een 'private car' type Passat of vergelijkbaar? Ik snap er niks van. Hebben ze dan een Corsa voor één/anderhalve dag en worden ze de tweede of derde dag met chauffeur vervoerd? Dan staat het terugbrengen van die Corsa precies niet op de planning. Vreemd. Enfin, ze doen maar. Ik ga het niet in mijn hoofd steken allemaal haha.
pi_220986230
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:09 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ze had ook pizza kaas genomen maar zei erbij dat ze dat niet op de pizza deed 🤷 dus dacht...
Ooh, maar dan weet ik het ook niet meer.... #raadsels
pi_220986288
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:08 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik ken best wat mensen met autisme.. ook in vele degradatie.. van gewoon functionerend (bv mijn man. Heeft autisme maar ook een zeer goed lopend eigen bedrijf.) Tot niveau "kees gaat echt huis" (maar ook die functioneren nog prima met wat begeleiding en aanpassingen)
Ik hoor iedereen zeggen (als ze het al zeggen) "ik heb autisme" en niemand "ik ben autist"
Ik hoor dat alleen als "grap" bij mensen..
Ik kan daarom iemand zie zich autist noemt nooit serieus nemen
Hier net zo. Dochter met autisme. Dat ze autisme heeft maakt haar geen autist.
pi_220986356
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:00 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]

Nou Sanneke... dat dacht ik nou ook vanmorgen toen je begon te zeiken over Anna en haar struggles tijdens de zwangerschap en eerste periode na haar bevalling.. toen dacht ik ook... doe nou niet!
En toen je weer vertelde dat dion ook wel wat doet hoor... toen dacht ik ook... doe nou niet....
En jezelf een autist noemen omdat dit je persoonlijkheid is en niet iets is waar je mee moet leven..
Overigens zijn er ook echt heel veel mensen met een ziekte die nu van jou te horen hebben gekregen dat ze daar gewoon beter van kunnen worden!! Hoezee hoera!!
Bij 99 van de 100 stories van Sanneke denk ik: doe nou niet.
pi_220986362
Nee joh de kinderen van AM gaan niet bij Jim en Sam logeren. Moeten ook gewoon naar school. AM doet heel ingewikkeld maar is niet.
pi_220986385
Is toch super onhandig een houten snijplank met al die priegel tekeningetjes erin gegraveerd.
pi_220986450
Krijg net een melding van RTL nieuws, nou AM gaat vast weer 300 story’s er vol lullen! Maar haar denktank heeft niets geholpen! Ze willen strengere regels betreft kinderen van influencers

Minister wil verbod op kidfluencers onder 16 jaar: 'Dit is in feite kinderarbeid'
https://www.rtl.nl/nieuws(...)wordt-aangemerkt-als
pi_220986451
Let op, AM gaat in de overdrive. Als 22-jarige vond ze kinderen niet alleen niet leuk, ze vond ze verschrikkelijk!
pi_220986455
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:00 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]

Vind Sanneke altijd veel praten, maar niets zeggen!
pi_220986458
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:41 schreef AnnArt het volgende:
Let op, AM gaat in de overdrive. Als 22-jarige vond ze kinderen niet alleen niet leuk, ze vond ze verschrikkelijk!
Vind dat zo naar om te lezen altijd hè! Dat je eigenlijk niet welkom bent als kind!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')