Ik krijg altijd een beetje jeuk van die opmerking. Scherm zorgt juist voor overprikkeling, wetenschappelijk bewezen 🤪. Wij hebben geluk dat we lezers hebben (en ook zelf zijn, goed voorbeeld doet goed volgen?), dus als we uit eten gaan nemen ze ook weleens wat te lezen mee. Tijdje terug met familie uit eten geweest, en dan kletsen ze gewoon gezellig mee.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:56 schreef Riveressie1 het volgende:
[..]
Precies dit! Hoe moeilijk kan het toch zijn?! En dan in een reactie op mij op insta zeggen dat sommige kinderen het nodig hebben want die zijn overprikkeld, zoals die van haar. Ja meid, waarom DENK je? Omdat ze van hun moeder continue een scherm of koptelefoon opkrijgen en ze bij voorbaat worden behandeld alsof ze de wereld niet aankunnen. Je maakt je kind gewoon weerloos.
Ik heb geen letter gelezen over zwangerschap, bevallen, baby’s en opvoeden. Waarom niet? Omdat ik zelf kon bedenken dat het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat. Een slechte nacht was gewoon een slechte nacht, een extra poepluier was een extra poepluier. Alles tot in den treuren analyseren? Daar is nog geen ouder of kind beter van geworden.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:56 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Wouw... Sanneke over anna... wouw.. anna is alleen maar negatief over het moederschap 🤔 ze heeft echt alleen de achterflap gelezen van het boek ofzo 😂🤦♂️ en wanneer is Sanneke positief over het moederschap dan? Ze zegt non stop "ik wist niet" maar als een ander dit zegt is het ineens fout 😂🤣 vrouw kijk je eigen gezwam terug!!! En uit alles blijkt dat je ook geen idee hebt wat een kind nodig heeft of hoe opvoeden werkt...
Toen ik zwanger was van de oudste kreeg ik van schoonmoeders echt een extreem vol boekenpakket... deze heb ik wat door gebladerd.. en kwam tot de conclusie dat ieder boek een ander verhaal vertelde 🤣👍 ik heb bij mijn oudste ook netjes het bevalplan ingevuld.. hebben we letterlijk niets mee gedaan 🤣 het liep nou eenmaal anders 👍 ik heb er 3.. en 3x "normaal" bevallen en 3x volledig anders dus geen idee wat dan normaal is...quote:Op maandag 8 juni 2026 10:19 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik heb geen letter gelezen over zwangerschap, bevallen, baby’s en opvoeden. Waarom niet? Omdat ik zelf kon bedenken dat het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat. Een slechte nacht was gewoon een slechte nacht, een extra poepluier was een extra poepluier. Alles tot in den treuren analyseren? Daar is nog geen ouder of kind beter van geworden.
Misschien moet Sanneke gewoon eens gaan doen i.p.v. denken.
Opvallend: ze noemt zichzelf autist i.p.v. iemand met autisme. Daar gaat het al mis. Dat is haar identiteit, daar hangt ze alles aan op. Ook haar onkunde. Slachtoffer van het leven zijn bevalt haar prima.
Nou dat dus. Naast sporten ligt ze op de bank series te kijken of zit ze op de spelcomputer spelletjes te doen. En ja mens , je hebt nu eenmaal voor 2 kinderen gekozen. Dan moet je wat dingen voor jezelf laten en voor die kinderen zorgen. Zo apart is dat niet. Dat doen miljoenen moeders en veel hebben er gewoon nog een baan naast. Dan heb je helemaal niets meer "voor jezelf".quote:Op maandag 8 juni 2026 10:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
O jongens nu dbm weer met haat "sporten is het enige wat ik voor mezelf heb.. het maakt me gelukkig en toegeven aan de vermoeidheid kan niet" ofzo... ze zegt daarvoor dat ze 2 weken niet geweest is want moe zwak misselijk en een lijstje aandoeningen van chatgpt...
En dit is het enige voor haarzelf he!!!! Dat serietjes kijken en op de Nintendo zitten de rest van de dag is voor de buurman ofzo 🤷
Dit! Wij hebben er 3 waarbij de jongste een echt nakomertje is! Mijn oudste grapt wel eens dat zij en zus de oefen kinderen zijn zodat de jongste straks perfect de maatschappij in kan rollen 🤣quote:Op maandag 8 juni 2026 10:30 schreef Ramonkel het volgende:
Sanneke heeft blijkbaar wel de memo gemist dat opvoeden vanaf een bank niet gaat.
Is al zo vaak gezegd dat deze mensen gewoon goede begeleiding nodig hebben bij het dagelijks leven, maar denk ook echt dat Sanneke denkt dat ze het echt heel goed doen, en dat maakt het zo treurig.
Wij hebben er vier, en man man man wij leren elke dag, en hebben ook echt genoeg (later grappige) fouten gemaakt en er zijn zoveel dingen die wij anders zouden hebben gedaan bij de eerste met de kennis van nu 😅
Volgens mij heeft ze ook helemaal geen moeilijke kinderen... als je nou kinderen hebt die totaal niet stil kunnen zitten...quote:Op maandag 8 juni 2026 10:34 schreef Weerikier het volgende:
[..]
Nou dat dus. Naast sporten ligt ze op de bank series te kijken of zit ze op de spelcomputer spelletjes te doen. En ja mens , je hebt nu eenmaal voor 2 kinderen gekozen. Dan moet je wat dingen voor jezelf laten en voor die kinderen zorgen. Zo apart is dat niet. Dat doen miljoenen moeders en veel hebben er gewoon nog een baan naast. Dan heb je helemaal niets meer "voor jezelf".
En de verloskundige heeft het vast ook niet vermeldquote:Op maandag 8 juni 2026 10:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ik ben bewust kindvrij maar weet al 40+ jaar dat een zwangerschap gepland of ongepland kan eindigen in een keizersnee. Waarom wist zij, de zwangere, dat dan niet?
Vraag niet waarom, maar ik herinner mij van Sanneke echt nog meerdere rants tijdens haar zwangerschap over de VK, over haar hoog risico wegens leeftijd en overgewicht en zelfs een eventuele keizersnede. Maar prima Sanneke zal dat vast vergeten zijn, want ze het waaide en ze was vooral bezig met haar boosheid omdat haar veel te hoge BMI als risico werd gezien voor de zwangerschap en gezondheid van de baby.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:39 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
En de verloskundige heeft het vast ook niet vermeld
Ik kreeg destijds het boek ‘Oei ik groei’ van mijn schoonzus. En juist hun gezin was voor mij een voorbeeld van hoe ik hoopte dat ik het anders zou doen. Dat boek is in de papierbak beland. En een bevalplan bestond toen nog niet. En al had het bestaan dan had ik mijn bevallingen nooit kunnen plannen.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:33 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Toen ik zwanger was van de oudste kreeg ik van schoonmoeders echt een extreem vol boekenpakket... deze heb ik wat door gebladerd.. en kwam tot de conclusie dat ieder boek een ander verhaal vertelde 🤣👍 ik heb bij mijn oudste ook netjes het bevalplan ingevuld.. hebben we letterlijk niets mee gedaan 🤣 het liep nou eenmaal anders 👍 ik heb er 3.. en 3x "normaal" bevallen en 3x volledig anders dus geen idee wat dan normaal is...
Enige wat ik geleerd heb is dat niets je echt voor kan bereiden.. ook bv cursus gedaan... en uiteindelijk kon ik geen bv geven 🤷👍 tja...
Voorbereiden is leuk.. maar geen heilige graal! En ook voorbereid kan het allemaal tegen vallen
Dit!!! Het komt ineens weer boven nu je het zegt 🤣😂quote:Op maandag 8 juni 2026 10:46 schreef Ramonkel het volgende:
[..]
Vraag niet waarom, maar ik herinner mij van Sanneke echt nog meerdere rants tijdens haar zwangerschap over de VK, over haar hoog risico wegens leeftijd en overgewicht en zelfs een eventuele keizersnede. Maar prima Sanneke zal dat vast vergeten zijn, want ze het waaide en ze was vooral bezig met haar boosheid omdat haar veel te hoge BMI als risico werd gezien voor de zwangerschap en gezondheid van de baby.
Oei ik groei heb ik destijds gekregen en al snel verkocht, mijn zoon was een huilbaby en dus klopte er niks van wat in dat boek stond. Dus verkocht en niet gewacht tot nr 2 kwam want ook die hield zich ook niet aan "het boekje". En als wij uit eten gingen, gingen we ergens heen waar de kinderen konden spelen en waar ze zelf op mochten scheppen. Zo'n buffet restaurant, maar in die tijd waren tablets nog niet een oppas middel en hadden we er zeker geen 2.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:33 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Toen ik zwanger was van de oudste kreeg ik van schoonmoeders echt een extreem vol boekenpakket... deze heb ik wat door gebladerd.. en kwam tot de conclusie dat ieder boek een ander verhaal vertelde 🤣👍 ik heb bij mijn oudste ook netjes het bevalplan ingevuld.. hebben we letterlijk niets mee gedaan 🤣 het liep nou eenmaal anders 👍 ik heb er 3.. en 3x "normaal" bevallen en 3x volledig anders dus geen idee wat dan normaal is...
Enige wat ik geleerd heb is dat niets je echt voor kan bereiden.. ook bv cursus gedaan... en uiteindelijk kon ik geen bv geven 🤷👍 tja...
Voorbereiden is leuk.. maar geen heilige graal! En ook voorbereid kan het allemaal tegen vallen
Gelukkig doet ze veel aan zelfontwikkeling en is hun huis altijd op orde en kookt ze gezond voor haar gezin… oh wacht.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:03 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Zo.... Sanneke die het ouderschap makkelijk vind.. niet dat ze echt iets met het kind doet.. stimuleert het totaal niet (nee Sanneke er tegen schreeuwen vanaf de bank en stuiterballen naar zijn hoofd gooien is niet stimuleren)
Ze geeft hem ongeschikte boekjes zodat hij deze kan scheuren en ze lachend boos kan doen... stimuleert zijn taal door 20 soortgelijke woordjes naar hem te schreeuwen zonder context 👍🤣🤷
En ze had zwangerschapsdiabetis en niemand had haar verteld over de kans op spoed keizersnede? Gelooft ze zichzelf?
Had jij wat anders verwacht?quote:Op maandag 8 juni 2026 08:59 schreef JaNeeDan het volgende:
Sanneke las alles over baby’s en bevallingen totdar mensen zeiden dat ze daarmee moest stoppen. Dat deed ze en dus heeft ze niks gelezen over keizersnedes. Alsof ze zich anders ook iets aantrekt van wat anderen zeggen.
Maar het is weer gelukt om de week klagend te beginnen.
Goed gepland! Dan heb je de 2 dagen dat je naar Kos gaat alles van uur tot uur laten vastleggen door een of andere reisleidster en dan regelen ze de huurauto zo.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:07 schreef Harper het volgende:
Bijzondere planning voor de vakantie weekendje weg van AM.
Ze komen om 11.20u aan maar moeten om 20.00u hun huurauto op de luchthaven ophalen?
En waarom transfers als je een huurauto hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |