abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220978625
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:54 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het is een de facto dictatuur zolang de staat van beleg nog geldt.komen.
Je hoeft niet zo te koop te lopen met je achterlijkheid.
pi_220978654
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:09 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Los van de Russen, is het dan natuurlijk al te laat. (Nu eigenlijk ook al)
Er is totaal geen controle op. Zodra dit allemaal voorbij is, zit je met een nog veel groter probleem. Een gigantisch nazi-netwerk dat tot het nokkie bewapend is.
Gigantisch ? Overdrijf je niet een beetje tot gigantisch?
Ik heb wel gehoord dat westerse landen Oekraine steunt direct met wapens of indirect met leningen en donaties.
Nazi's in het leger staan onder bevel van de regering... en die zijn anti-nazisme.
Deze regering en de politieke bobo's in Oekraine wegzetten als nazi zijn Russische leugens olv van de fascistische Poetin
pi_220978844
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zeker een belangrijke rol? :')
Misschien moet je eens googlen wat er allemaal onder de Lend-Lease Act naar Rusland is gegaan. Zonder westerse hulp hadden de moffen standgehouden aan het oostfront
Ik heb nooit ontkend dat de Westerse geallieerden een belangrijke rol speelden. Sterker nog, dat benadruk ik juist. Maar het Oostfront was simpelweg het beslissende front. Daar werd het grootste deel van het Duitse leger verslagen, al heeft dat de Sovjet Unie wel gigantische aantallen mensenlevens gekost. En ja, ik weet ook wel dat de geallieerden de Sovjet Unie massaal van wapens, voertuigen en andere voorraden hebben voorzien.
greetings and salutations
pi_220978996
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:54 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Sinds wanneer heeft Oekraïne vrije verkiezingen? Het is een de facto dictatuur zolang de staat van beleg nog geldt.
Als Rusland zich terug trekt is die staat van beleg niet meer nodig en kunnen ze zo nieuwe verkiezingen organiseren :)
pi_220979021
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Gigantisch ? Overdrijf je niet een beetje tot gigantisch?
Ik heb wel gehoord dat westerse landen Oekraine steunt direct met wapens of indirect met leningen en donaties.
Nazi's in het leger staan onder bevel van de regering... en die zijn anti-nazisme.
Deze regering en de politieke bobo's in Oekraine wegzetten als nazi zijn Russische leugens olv van de fascistische Poetin
Zelensky haalt zich de woede van Polen op de hals. En dat komt niet van Rusland. Hoe dom kun je zijn Andriy Melnyk te gaan eren en dan ook nog een eenheid die in ww2 zuiveringen heeft uitgevoerd in Polen daar nu een huidige eenheid naar te vernoemen.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)istorische-naam-voo/
pi_220979434
De timing is wel weer on point. In de media lijkt het Oekraïne wat voor de wind te gaan en dit soort figuren beginnen spontaan weer over nazi's en dat soort zaken.

Het zou hilarisch zijn als het niet zo zielig was.
pi_220979574
Ik vraag me af hoe oud dat rapport is en of dit nu recent gepubliceerd is?

want kan het rapport zelf namelijk nergens vinden. Naam van de schrijver wel, ook activisme voor oekraine.

Maar het rapport zelf niet.
  zondag 7 juni 2026 @ 16:18:40 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220979629
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
De timing is wel weer on point. In de media lijkt het Oekraïne wat voor de wind te gaan en dit soort figuren beginnen spontaan weer over nazi's en dat soort zaken.

Het zou hilarisch zijn als het niet zo zielig was.
Als in 2020 gewoon in de commandantenlijn wat strenger was opgetreden tegen nazi-uitingen in militaire eenheden dan was dit helemaal geen aangrijpingspunt meer geweest.
The End Times are wild
pi_220979639
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als in 2020 gewoon in de commandantenlijn wat strenger was opgetreden tegen nazi-uitingen in militaire eenheden dan was dit helemaal geen aangrijpingspunt meer geweest.
Dat is toch ook gebeurd met Azov bijvoorbeeld? Al eerder dan 2020 overigens.
  zondag 7 juni 2026 @ 16:21:38 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220979679
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat is toch ook gebeurd met Azov bijvoorbeeld? Al eerder dan 2020 overigens.
Blijkbaar niet hard genoeg. En dat ook Zelensky (een Jood nota bene) Melnyk gaat herdenken is ook nergens voor nodig.
The End Times are wild
  Moderator zondag 7 juni 2026 @ 16:24:45 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220979734
dit is toch niet iets nieuws?

dit was al bekend voor de invasie en het is ook gewoon verklaarbaar gezien de geschiedenis tussen die twee

als de Russen straks den haag beginnen te nuken ga ik ook hele andere tattoos laten zetten dan nu gok ik maar mein kampf komt niet op het nachtkastje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220979770
twitter

Interessant draadje over Marta Havryshko. Kennelijk heeft ze van het verspreiden van anti-Oekraïense propaganda haar verdienmodel gemaakt. In oorlogstijd kun je dit gewoon landverraad noemen.
pi_220979784
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Blijkbaar niet hard genoeg. En dat ook Zelensky (een Jood nota bene) Melnyk gaat herdenken is ook nergens voor nodig.
Zeker en ik vind dat ook allerminst goed/handig.

Men vergeet echter dat de steun voor de UPA (Melnyk, Bandera noem maar op) voor 99% is om hun strijd tegen de communisten en dat de verheerlijking voor deze figuren pas weer leeft na 2014 en vrij weinig tot niets temaken heeft met hun vreselijke daden in Volyn of tegen Joden. Ook vergeet men veel dat een groot deel van de UPA niets te maken had met acties tegen Joden en altijd alleen tegen communisten heeft blijft vechten.

Natuurlijk blijft het allemaal niet handig en onfris om bepaalde UPA symboliek te blijven gebruiken en mensen te eren, maar zoals ook zojuist weer:

twitter

Als een Oekraiener dan weer ziet een of ander bushokje in een dorpje waar mensen wachten reden was om een bom te gooien geeft diegene echt geen fuck meer om wat Polen of Nederlanders om ze denken en nemen ze namen en symboliek over van oude oorlogs"helden" die de communisten/Russen bestreden.

Handig niet, ergens voor te stellen, dat wel.
pi_220979901
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er is dan ook gewoon veel terechte kritiek van alles en iedereen op bepaalde symboliek die wordt gebruikt daar?

Dat is echter iets heel anders dan de stellen dat Oekraine gegijzeld wordt door een extreem rechtse antisemitische beweging.
Je gaat wel erg ver in het bagatelliseren of zelfs goedpraten van wat moeilijk te verdedigen is. Er is geen sprake van "gijzeling" van Oekraïne, want het artikel spreekt over hoe het nazisme in delen van de samenleving en het leger genormaliseerd lijken te zijn. M.a.w. ze vinden het prima. En als je dit afdoet als zuiver “symboliek” (bagatelliseert), dan vraag ik me af of je het artikel wel echt gelezen hebt. Die symboliek staat niet op zichzelf, maar is verbonden aan een extremistische ideologie en aan groepen die in verband zijn gebracht met beschuldigingen van oorlogsmisdaden. Het is niet iets wat je zomaar kunt wegwuiven als een onschuldige uiting.
  zondag 7 juni 2026 @ 16:35:02 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220979905
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Zeker en ik vind dat ook allerminst goed/handig.

Men vergeet echter dat de steun voor de UPA (Melnyk, Bandera noem maar op) voor 99% is om hun strijd tegen de communisten en dat de verheerlijking voor deze figuren pas weer leeft na 2014 en vrij weinig tot niets temaken heeft met hun vreselijke daden in Volyn of tegen Joden. Ook vergeet men veel dat een groot deel van de UPA niets te maken had met acties tegen Joden en altijd alleen tegen communisten heeft blijft vechten.

Natuurlijk blijft het allemaal niet handig en onfris om bepaalde UPA symboliek te blijven gebruiken en mensen te eren, maar zoals ook zojuist weer:

[ x ]

[ afbeelding ]

Als een Oekraiener dan weer ziet een of ander bushokje in een dorpje waar mensen wachten reden was om een bom te gooien geeft diegene echt geen fuck meer om wat Polen of Nederlanders om ze denken en nemen ze namen en symboliek over van oude oorlogs"helden" die de communisten/Russen bestreden.

Handig niet, ergens voor te stellen, dat wel.
Ik zie die relatie niet van ‘wat er in de oorlog gebeurd is allemaal heel erg en daarom moeten we nazi-symboliek toestaan’. Het een is helemaal geen logisch gevolg van het ander.
In de Bundeswehr is ook een latente neiging om het nazi-verleden te verheerlijken, vooral na vijf biertjes. Maar daar wordt gewoon een zero-tolerance beleid naar gevoerd.
The End Times are wild
pi_220980039
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:34 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Je gaat wel erg ver in het bagatelliseren of zelfs goedpraten van wat moeilijk te verdedigen is. Er is geen sprake van "gijzeling" van Oekraïne, want het artikel spreekt over hoe het nazisme in delen van de samenleving en het leger genormaliseerd lijken te zijn. M.a.w. ze vinden het prima. En als je dit afdoet als zuiver “symboliek” (bagatelliseert), dan vraag ik me af of je het artikel wel echt gelezen hebt. Die symboliek staat niet op zichzelf, maar is verbonden aan een extremistische ideologie en aan groepen die in verband zijn gebracht met beschuldigingen van oorlogsmisdaden. Het is niet iets wat je zomaar kunt wegwuiven als een onschuldige uiting.
Als ik jou vraag zoek mij 1 incident waar deze groeperingen antisemitisch geweld hebben gepleegd kan jij mij dan een voorbeeld geven waaruit blijkt waardoor ook blijkt dat het echte "nazisme" een probleem is?

Of is er misschien een kan dat symboliek dat de pure haat richting de russen vorm geeft genormaliseerd wordt. Ik vermoed het 2e en dat jij dat na 10x uitleggen nog steeds niet wil begrijpen en de Oekraienrs die hun leven geven om hun land te beschermen steeds wil afschildern als pure nazis begint ook moeiljk te verdedigen te worden.
pi_220980045
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zie die relatie niet van ‘wat er in de oorlog gebeurd is allemaal heel erg en daarom moeten we nazi-symboliek toestaan’. Het een is helemaal geen logisch gevolg van het ander.
In de Bundeswehr is ook een latente neiging om het nazi-verleden te verheerlijken, vooral na vijf biertjes. Maar daar wordt gewoon een zero-tolerance beleid naar gevoerd.
Ik snap dat die relatie lastig te zien is als je stad of dorp niet volledig verwoest is ja.
pi_220980281
Wow, een land wordt binnengevallen en mensen al 4 jaar lang uitgemoord. Daardoor radicaliseren een aantal mensen die nu Russen haten, echt bizar.
pi_220980317
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik snap dat die relatie lastig te zien is als je stad of dorp niet volledig verwoest is ja.
Daarom heeft het ook nooit zin om te discussiëren vanuit emotie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220981053
quote:
88s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:24 schreef sp3c het volgende:
dit is toch niet iets nieuws?

dit was al bekend voor de invasie en het is ook gewoon verklaarbaar gezien de geschiedenis tussen die twee

als de Russen straks den haag beginnen te nuken ga ik ook hele andere tattoos laten zetten dan nu gok ik maar mein kampf komt niet op het nachtkastje
Het is ook een schrijnend gebrek aan historisch inzicht inderdaad.
  zondag 7 juni 2026 @ 18:26:42 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220981156
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Interessant draadje over Marta Havryshko. Kennelijk heeft ze van het verspreiden van anti-Oekraïense propaganda haar verdienmodel gemaakt. In oorlogstijd kun je dit gewoon landverraad noemen.
Ik kende deze vrouw niet verder en haar CV ziet er op het eerste oog wel relatief normaal uit, maar als je aanschuift bij Jackson Hinkle in een podcast ben je gewoon af. Ik kan haar gedachtegoed alleen niet goed plaatsen, ze lijkt het zowel in bepaalde radicaal linkse als radicaal rechtse contreien goed te doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 7 juni 2026 @ 18:28:38 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220981167
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de emotie van de mensen maar over het feit dat de Oekrainsche regering hier laissez fair mee omgaat. Dat moet gewoon beleid zijn en geen emotie.
The End Times are wild
pi_220981195
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 18:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de emotie van de mensen maar over het feit dat de Oekrainsche regering hier laissez fair mee omgaat. Dat moet gewoon beleid zijn en geen emotie.
Dat de regering van Zelensky soms veel te veel geeft om interne politiek en wil zorgen dat ze weer verkiezingen winnen zodra die gehouden worden is een heel terecht punt. Dat heeft hier ook deels mee te maken.

Je kan overigens echt een prima prima artikel maken over de tekortkomingen van de regering Zelensky als het gaat om hun diplomatie, over tekortkomingen om nog harder bepaalde symboliek de kop in te drukken en andere misstanden binnen de regering/leger. DIe zijn er uiteraard genoeg.

Het stoort mij vooral dat dit hele artikel berust op een activitist, meer dan een expert, op dit gebied. Die totaal niet objectief over dit onderwerp is en bijna alleen samenwerkt met de meest pro russische propagandisten die je je kan voorstellen.
  zondag 7 juni 2026 @ 18:59:19 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220981518
Nazis zijn nog maar een klein deel van het probleem dat Oekraine heet.

quote:
DUTCH MEP MARCEL DE GRAAFF MAKES CHILLING STATEMENTS

#Russia #Europa #NATO

He declared to the European Parliament: "#Ukraine is the largest supplier of children for pedophile networks, human trafficking, and organ harvesting"
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')