Als je niks hebt met voetbal, dan ben je raar.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:10 schreef Durmada het volgende:
Tja, de CL winnen is uitzonderlijk als club. Ik kan mij goed voorstellen dat de supporters blij zijn. Als je niks met voetbal hebt is het wat raar, maar er komt echt veel vreugde los.
Koekidiekoekkoek!quote:Op zondag 31 mei 2026 09:24 schreef Toine51 het volgende:
En dan hadden we ooit een minister die dit soort volk naar NL wilde halen..
Minister wil jonge arbeidsmigranten uit Franse banlieues halen - https://nos.nl/l/2432599
Hihaho...
Koekidiekoekkoek!quote:Op zondag 31 mei 2026 09:24 schreef Toine51 het volgende:
En dan hadden we ooit een minister die dit soort volk naar NL wilde halen..
Minister wil jonge arbeidsmigranten uit Franse banlieues halen - https://nos.nl/l/2432599
Hihaho...
Niemand uit west europa wil dan ook tegen ze spelen. Een grote tyfusbende wordt het. Bij winst of verlies, maakt geen hol uit.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En er is een kans dat Nederland en Marokko elkaar treffen.
Dat wordt zandzakken voor de deur.
Ja laten we voetbalgeweld een migratieprobleem noemen, dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat PRO de waarheid niet onder ogen zietquote:Op zondag 31 mei 2026 00:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was vroeger een uitzondering. Nu is het iedere keer opnieuw raak, met de usual suspects voorop. Je kunt dit tot in treurnis blijven ontkennen, maar nagenoeg iedereen merkt die trend echt wel op.
Al die mensen die wijs komen doen met hun ChatGPT-postjesquote:Op zondag 31 mei 2026 10:11 schreef AFA2022 het volgende:
Is het nu erger dan vroeger? Ja en Nee.
In de jaren ’70–’80 waren rellen groter, gewelddadiger en chaotischer.
Arrestaties lagen toen boven de 6.000 per seizoen alleen al in de VK.
Grote rampen zoals Heysel (1985) waren direct gelinkt aan hooliganisme.
Hedendaags zie je wel een toename van hooligangeweld en dat is toe te schrijven aan: maatschappelijke onzekerheid, polarisatie, politieke radicalisering mengt zich steeds vaker met voetbal.
Kortom: het hooliganisme van vandaag is minder massaal dan vroeger, maar duidelijk weer in opkomst, harder, georganiseerder en gevoed door bredere maatschappelijke spanningen. Het verleden verklaart veel, maar de huidige trends laten zien dat het probleem opnieuw serieus genomen moet worden.`
user AFA2022 geeft collegequote:Op zondag 31 mei 2026 10:11 schreef AFA2022 het volgende:
Is het nu erger dan vroeger? Ja en Nee.
In de jaren ’70–’80 waren rellen groter, gewelddadiger en chaotischer.
Arrestaties lagen toen boven de 6.000 per seizoen alleen al in de VK.
Grote rampen zoals Heysel (1985) waren direct gelinkt aan hooliganisme.
Hedendaags zie je wel een toename van hooligangeweld en dat is toe te schrijven aan: maatschappelijke onzekerheid, polarisatie, politieke radicalisering mengt zich steeds vaker met voetbal.
Kortom: het hooliganisme van vandaag is minder massaal dan vroeger, maar duidelijk weer in opkomst, harder, georganiseerder en gevoed door bredere maatschappelijke spanningen. Het verleden verklaart veel, maar de huidige trends laten zien dat het probleem opnieuw serieus genomen moet worden.`
Aggg wat aandoenlijk. Je hebt een video uit 1990 gevonden. We zijn nu 36 jaar verder en in Parijs is dit structurele kost bij een groot sport evenement. Blijven wegkijken.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is vooral geschreeuw van jou en wat andere rechts conservatieve schreeuwers die keer op keer een totaal gebrek aan historische kennis laten zien.![]()
Het gebeurde zelfs in blanke nederlandse provinciesteden tijdens het ek in 2000.
Rellen na einde EK voor elftal Nederland
1990:
Bekijk deze YouTube-video
Dit is niet echt voetbalgeweld. Deze gasten grijpen elke openbare gelegenheid aan om te rellen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja laten we voetbalgeweld een migratieprobleem noemen, dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat PRO de waarheid niet onder ogen ziet
Heb er niks meequote:Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je niks hebt met voetbal, dan ben je raar.
In 2000 heb ik een pizza uit de diepvries gehaald en in de vuilnisbak gegooid!quote:Op zondag 31 mei 2026 09:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is vooral geschreeuw van jou en wat andere rechts conservatieve schreeuwers die keer op keer een totaal gebrek aan historische kennis laten zien.![]()
Het gebeurde zelfs in blanke nederlandse provinciesteden tijdens het ek in 2000.
Rellen na einde EK voor elftal Nederland
1990:
Bekijk deze YouTube-video
daarnaast is dit in Parijs echt wel een overtreffende trap natuurlijk. Zie je ,los van voetbal ook in zandvoort en nesselande natuurlijk. Zit nauwelijks een blanke tussen. Benoem het probleem gewoon en doe er wat aan.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Aggg wat aandoenlijk. Je hebt een video uit 1990 gevonden. We zijn nu 36 jaar verder en in Parijs is dit structurele kost bij een groot sport evenement. Blijven wegkijken.
Wat heb ik gemist?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals brussel het graag wil zien.
Maar voor de rest heb je ongeregeldheden overal bij een voetbalfeest. Groot of klein. Maakt niet uit, zijn altijd gasten die zich niet kunnen gedragen.
Hier wordt alleen niet de brandweer belaagd, zoals in Overvecht standaard is de afgelopen weken.
Jub, hoef je mij niet te vertellen. Het is een groot Afrikaanse shithole. Maar links gaat dat nooit, nooit erkennen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
daarnaast is dit in Parijs echt wel een overtreffende trap natuurlijk. Zie je ,los van voetbal ook in zandvoort en nesselande natuurlijk. Zit nauwelijks een blanke tussen. Benoem het probleem gewoon en doe er wat aan.
Ja maar Ajax en Feijenoord spraken in de jaren '90 ook af in een weilandje.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jub, hoef je mij niet te vertellen. Het is een groot Afrikaanse shithole. Maar links gaat dat nooit, nooit erkennen.
Zijn voetbalsupporters soms de nieuwe jongeren?quote:Op zondag 31 mei 2026 00:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gebeurde vroeger net zo goed.
In Engeland, Spanje, Italië, Nederland, Frankrijk. Alle grote voetballanden waarbij meestal de locatie van een succesvolle club is gebaseerd in een grote stad of hoofdstad, daar wonen natuurlijk veel supporters waardoor er grote rellen ontstaan.
Ik snap dat je geobsedeerd bent, en de vaseline uit de kast heb gepakt omdat je in sommige filmpjes alle kleuren van de regenboog ziet qua afkomst. Maar bij voetbal gaat die vlieger niet op. Je zou zelfs kunnen stellen dat op dit vlak nieuwere generaties Fransen perfect geassimileerd zijn.
Allesbehalve. De Voetbalwet in Engeland erkent dit zeer expliciet. Het is ook flink gedaald.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent juist rechts het hooligan probleem
quote:Op zondag 31 mei 2026 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koekidiekoekkoek!
[..]
Niemand uit west europa wil dan ook tegen ze spelen. Een grote tyfusbende wordt het. Bij winst of verlies, maakt geen hol uit.
Nou toen Nederland de wk finale verloor in 2010 liep het ook goed uit de handquote:Op zondag 31 mei 2026 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koekidiekoekkoek!
[..]
Niemand uit west europa wil dan ook tegen ze spelen. Een grote tyfusbende wordt het. Bij winst of verlies, maakt geen hol uit.
hooligansquote:Op zondag 31 mei 2026 10:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent juist rechts het hooligan probleem
Zolang de ellende weg blijft van de toeristische hotspots blijft dit etteren in al die kutwijken in steden zoals Parijs, Brussel etc.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jub, hoef je mij niet te vertellen. Het is een groot Afrikaanse shithole. Maar links gaat dat nooit, nooit erkennen.
Wat heeft Engeland met Nederland te maken?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Allesbehalve. De Voetbalwet in Engeland erkent dit zeer expliciet. Het is ook flink gedaald.
Het jongerenprobleem daarentegen...
Pas maar op, straks gaat hij nog over Westerse sekstoeristen in Azië beginnen. De andere favoriete bezigheid is om te doen alsof seksueel geweld en wangedrag en specifiek pedofilie een Westers probleem is dat veel groter is dan elders. Dat ze in Afghanistan letterlijk jongetjes voor ze laten dansen is dan natuurlijk een ongemakkelijke waarheid...quote:Op zondag 31 mei 2026 10:27 schreef RamboDirk het volgende:
Jongens user @:Basp1 heeft in de krochten van het internet twee incidenten gevonden met roomblanke jongens.
[ afbeelding ]
Bewijs? En ja maar hunniequote:Op zondag 31 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
Nou toen Nederland de wk finale verloor in 2010 liep het ook goed uit de hand
Poeh poeh, er waren donkere mensen in de metro.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leuke stad niet? Vorig jaar nog geweest en op het traject in de metro de enige blanken![]()
De eerste keer denk je nog, dit zal toch toeval zijn. Maar nee hoor ...............
Maar volgens de gutmensch is dit een geslaagde multi-culti samenleving![]()
![]()
Het is een voorbeeld. Het topic gaat om te beginnen over Frankrijk.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat heeft Engeland met Nederland te maken?
Je struikelt letterlijk over de daklozen in Parijs en Brussel. In Brussel vragen ze elke 10 seconden om geld of sigaretten in het centrum.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang de ellende weg blijft van de toeristische hotspots blijft dit etteren in al die kutwijken in steden zoals Parijs, Brussel etc.
quote:Vanwege de finale tussen Paris Saint-Germain (PSG) en Arsenal waren in Franse steden meer dan 20.000 agenten op de been. In Parijs zijn zo'n 8000 agenten ingezet. Ook in andere steden, zoals Reims, Toulouse en Grenoble waren ongeregeldheden en zijn relschoppers opgepakt. Rond middernacht stond het totaal aantal arrestaties in Frankrijk op 426. In totaal raakten zes agenten gewond, van wie een "vrij ernstig", meldt de minister van Binnenlandse Zaken.
Sure.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zagen we in november 2024 inderdaad, Amsterdam heeft namelijk eenzelfde demografische ontwikkeling doorgemaakt als Parijs. En het lijkt er sterk op dat er toch een samenhang is met de culturele achtergrond van zulke jongeren en dit soort rellen.
Hoe weten we dat? Het is ook herhaaldelijk raak in grote steden zoals Parijs, Brussel en Amsterdam/Den Haag na wedstrijden van Marokko, Algerije of andere Noord-Afrikaanse landen. Daarover gesproken: het WK begint volgende maand.
dikke duim denk.quote:
Parijs is een leuke stad. Maar je moet er wel geld voor hebben.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:34 schreef DobbyDobby het volgende:
Er zijn veel leugens in de wereld, maar een van de grootste is toch wel Parijs en de stad van de liefde. Een groot Noord-Afrikaanse shithole. Wat een verschrikkelijke stad. 1 keer geweest en iedere minuut was er een teveel.![]()
En de toekomst van West-Eruopa zag je daar al jaren terug. Maar dit wou Brussel graag, dus die zullen wel trots zijn.
Op de man, beetje kinderachtig.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
user AFA2022 geeft college
[ afbeelding ]
Agent neergestoken tijdens huldiging PSVquote:Op zondag 31 mei 2026 08:06 schreef de_boswachter het volgende:
Je krijgt wat je stemt. Dit als ‘voetbalrellen’ betitelen
Zou kunnen, ik heb geen enkele behoefte momenteel om erheen te gaan.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je struikelt letterlijk over de daklozen in Parijs en Brussel. In Brussel vragen ze elke 10 seconden om geld of sigaretten in het centrum.
Dat deden ze omdat de fossiele grondstoffen industrie op den duur ophoudt. Parijs trekt veel supporters, heeft een goede metro netwerk en het is een mooie stad voor de beste voetballers in de wereldquote:Op zondag 31 mei 2026 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Qatar heeft natuurlijk niet voor niks PSG gekocht.
Geld dit ook niet voor voetbalgeweld, voor de “bezorgde burger” die AZC protesten afloopt of voor de mensen die het stelselmatig slopen van Gaza zo erg vonden dat ze uit bezorgdheid televisieschermen in de UvA stuk sloegen?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is niet echt voetbalgeweld. Deze gasten grijpen elke openbare gelegenheid aan om te rellen.
Is dit AI?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat deden ze omdat de fossiele grondstoffen industrie op den duur ophoudt. Parijs trekt veel supporters, heeft een goede metro netwerk en het is een mooie stad voor de beste voetballers in de wereld
Zullen we propaganda kanaal Twitter gewoon op Twitter laten waar de helft van de filmpjes niet klopt of context mistquote:Op zondag 31 mei 2026 01:51 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Ook echt nul, NUL! Fransozen in dit filmpjeEnkel voetbalsupporters... Bwhaha.. sommige mensen hier.
quote:Op zondag 31 mei 2026 10:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Aggg wat aandoenlijk. Je hebt een video uit 1990 gevonden. We zijn nu 36 jaar verder en in Parijs is dit structurele kost bij een groot sport evenement. Blijven wegkijken.
Agent neergestoken tijdens huldiging PSVquote:Op zondag 31 mei 2026 08:06 schreef de_boswachter het volgende:
Je krijgt wat je stemt. Dit als ‘voetbalrellen’ betitelen
Agent neergestoken tijdens huldiging PSVquote:Op zondag 31 mei 2026 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld. Het topic gaat om te beginnen over Frankrijk.
Ook in Nederland zijn de nodige maatregelen getroffen en is het teruggelopen.
quote:Op zondag 31 mei 2026 10:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat deden ze omdat de fossiele grondstoffen industrie op den duur ophoudt. Parijs trekt veel supporters, heeft een goede metro netwerk en het is een mooie stad voor de beste voetballers in de wereld
Ja. Ik kende vroeger iemand bij de harde kern van Ajax die de spelers op het veld niet kon opnoemen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Geld dit ook niet voor voetbalgeweld, voor de “bezorgde burger” die AZC protesten afloopt of voor de mensen die het stelselmatig slopen van Gaza zo erg vonden dat ze uit bezorgdheid televisieschermen in de UvA stuk sloegen?
Al deze incidenten bij elkaar opgeteld zijn nog maar een fractie van de ellende die we gister in één avond gezien hebben. Daarnaast wist iedereen al dat dit zou gebeuren, ongeacht het resultaat. Het feit dat er plunderingen en aanrandingen plaatsvonden, gecombineerd met politieke uitingen, toont wel aan dat dit een stuk verder gaat dan ordinaire voetbalrellen.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
Agent neergestoken tijdens huldiging PSV
Slagveld rond Philips Stadion: PSV-fans vechten met ME https://share.google/rJejgIuFXk1MiLta0
Tien maanden cel voor "supporter" na rellen Fc Utrecht - Go Ahead
Utrecht-fans veroordeeld tot 10 maanden cel na rellen tegen Go Ahead https://share.google/nbf7uYHNsutPFEVUb
Rellen bij Cambuur - Ado
Van minuut tot minuut: de rellen in het stadion van Cambuur - Omrop Fryslân https://share.google/PYSjiaEfy55OzTb3P
Ahhh ik ben net wakker. Leuk dat je een spelfout hebt gevonden.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |