Ik zag Israel nergens een slachtoffer spelen. Israel was aangevallen op 7.10.23 en de rest was het gevolg ervan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ze hebben dat erg goed afgekeken van de joden.
Je praat over totaal iets anders dan ik, dus dat kan makkelijk kloppen.quote:
Een soeverein land binnenvallen is nooit goed te praten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Bullshit. Volgens VN Handvest mag het land zelf verdedigen en er staat niet dat je niet mag aanvallen. Als het leger nodig acht, vegen ze die dorpen van de kaart. Legale actie, als het militair van belang is.
ja omdat je de doelpalen verschoofquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:01 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je praat over totaal iets anders dan ik, dus dat kan makkelijk kloppen.
Ha ha boos wat onzin schreeuwen maakt je betogen nog ongeloofwaardiger.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:55 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hoor ik voor het eerst dat de leger top geen recht heeft om te beslissen wat ze moeten doen om vijand te verslaan. Natuurlijk hoort Israël zich aan de Rules of War te houden. Dat doen ze ook. Maar uiteindelijk alleen de politieke/militaire top bepaalt hoe en wat de leger gaat doen.
Hezbollah valt Israel de hele tijd aan, dat rechtvaardigt die invasie juist welquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een soeverein land binnenvallen is nooit goed te praten.
Ik ben altijd pro-Israël geweest, maar door wat ze in Libanon flikken en hoe ze daar tekeer gaan, heeft mij 180 graden doen draaien en de ogen geopend.
Ze hebben daar, letterlijk en figuurlijk, een grens overschreden.
En ja, Hezbollah is een probleem, maar dat rechtvaardigt op geen enkele wijze deze brute invasie waarbij ze hele dorpen en steden vernietigen.
Lezen blijft lastig. Ik zeg dat simpelweg het feit dat een leger beweert dat iets militair te rechtvaardigen is geen sluitend bewijs voor de legaliteit is.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:55 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hoor ik voor het eerst dat de leger top geen recht heeft om te beslissen wat ze moeten doen om vijand te verslaan. Natuurlijk hoort Israël zich aan de Rules of War te houden. Dat doen ze ook. Maar uiteindelijk alleen de politieke/militaire top bepaalt hoe en wat de leger gaat doen.
1 maar dan blijft hezbollah nog steeds Israel aanvallenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:05 schreef kree het volgende:
ik zal het conflict even oplossen in paar zinnen
1 Israel moet kappen met hesbolla aanvallen
2 Rusland Putin pik moet pas op te plaats maken en geen drama daar veroorzaken
3 USA moet helemaal zijn bek h0ouden. want de meest retarded president ooit.
4 EU moet meer ballen tonen.
Bedoel je deze zin : " Nogmaals, VN Handvest garandeert het recht op verdediging. "quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:38 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik heb net zo'n instelling als Israël. Je hebt bezwaren, kom naar de rechtbank. En anders, aan de kant. Want vóór die zin die je quote, stond er nog een andere zin die je totaal heb genegeerd. Dus ja, laat het hierbij je hebt toch niks te zeggen.
het klopt wel gewoonquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:16 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Bedoel je deze zin : " Nogmaals, VN Handvest garandeert het recht op verdediging. "
Ik dacht je maakt een grap maargoed.
DE VN (handboek) en Israel in 1 zin gebruiken is al genoeg voor mij om te stellen dat je je waarschijnlijk iets meer moet verdiepen in de situatie van het midden oosten. Israel heeft een bloedhekel aan de VN en zijn "Handboek". Niet persoonlijk opvatten aub.
Je hebt gelijk, als je alleen die zin eruit pikt klopt het ook. Alleen hij gebruikt het in een context dat dorpen platgooien, etc onder recht op verdediging van het VN Handboek valt. Dat is natuurlijk bs.quote:
technisch gezien nietquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:38 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als je alleen die zin eruit pikt klopt het ook. Alleen hij gebruikt het in een context dat dorpen platgooien, etc onder recht op verdediging van het VN Handboek valt. Dat is natuurlijk bs.
Zelfverdediging geeft geen vrijbrief voor totale vernietiging. Artikel 51. Je kan natuurlijk aan alles een draai geven op deze manier.quote:
Dat is hoe tegenwoordig onze conservatieve rechtsen met rechten willen omgaan, het selectief gebruiken het ene wat hun uitkomt wel de andere regel die juist hun niet uitkomt dan weer niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:52 schreef AFA2022 het volgende:
Je kan natuurlijk aan alles een draai geven op deze manier.
Waar slaat dit nou weer opquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is hoe tegenwoordig onze conservatieve rechtsen met rechten willen omgaan, het selectief gebruiken het ene wat hun uitkomt wel de andere regel die juist hun niet uitkomt dan weer niet.
Objectief verfieerbare feiten waarop we de schreeuwende Davidaz hier gewoon op betrappen..quote:
Je quote sp3c hequote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Objectief verfieerbare feiten waarop we de schreeuwende Davidaz hier gewoon op betrappen..
Wel de ene regel aanhalen omdat hij daarmee een punt denkt te maken maar wat andere regels die onwelgevallig zijn voor zijn betogen gewoon blijft negeren..
artikel 51 sluit het ook niet echt uit of welquote:
https://www.centrumintern(...)an-vijandelijkheden-quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ha ha boos wat onzin schreeuwen maakt je betogen nog ongeloofwaardiger.![]()
Het aanvallen van burgers en burgerdoelen is volgens het internationaal humanitair recht (het oorlogsrecht) in alle gevallen illegaal.
nouja in ieder geval op eentje eensquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
1 maar dan blijft hezbollah nog steeds Israel aanvallen
2 Rusland heeft er geen kut mee te maken
3 eens
4 EU moet zich er niet mee bemoeien
Uiteraard heeft Israel recht op verdediging. Maar in de geschiedenis van Israel heeft het enkel aangevallen. Te beginnen met de Nakba.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:31 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Het was ook niet tegen jou gericht, eerder een aanvulling op je post ))
Wat bemoeienis betreft, ik had het meer over beweringen dat Israël zich niet mag verdedigen. Dat recht staat vast, al denkt de hele wereld er anders over.
Och, daar hebben ze ook wel enige onderlinge geschiedenis.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:14 schreef kree het volgende:
ik was in balkan landen he waar islam en christelijk gewoon naast elkaar staan als kerk en moskee en niemand er moeite mee heeft?
Waarom kan het daar wel en elders niet denken jullie?
ook maar gaat al veel langer samen daar. als in honderden jaren. Hier niet zo he?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Och, daar hebben ze ook wel enige onderlinge geschiedenis.
Ik doel uiteraard op de oorlog in de jaren '90. Die ging natuurlijk ook langs etnische en religieuze lijnen. Voorafgegaan door een communistische dictatuur.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:20 schreef kree het volgende:
[..]
ook maar gaat al veel langer samen daar. als in honderden jaren. Hier niet zo he?
Oke als het daar kan vredelievend. waarom hier niet?
Palestijnen leven al generaties lang in een permanente staat van 7 oktober.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uiteraard heeft Israel recht op verdediging. Maar in de geschiedenis van Israel heeft het enkel aangevallen. Te beginnen met de Nakba.
Wat dat betreft hebben de buren van Israel recht op verdediging maar als ze dat gebruiken noemen we het terrorisme en erg. Typisch hoe Israel fans de buren van Israel geen enkel recht op verdediging toekennen.
Daarbij ook bij verdediging zou Israel niet bruter op hoeven treden dan Hamas en Hezbollah samen. Daar kiezen ze wel voor, het is nietsontziend, weerloze mensen worden op industriele schaal uitgemoord. Zo'n 7 oktober is kinderspel als je het vergelijkt met alle terreur die Israel in de hele regio pleegt.
is zo en weet dat ook nog wel. met Dutchbat wat btw ook een totale regering faal was.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doel uiteraard op de oorlog in de jaren '90. Die ging natuurlijk ook langs etnische en religieuze lijnen. Voorafgegaan door een communistische dictatuur.
t moest er ff uit, haha sorry, maarja klinkt ff hard zo. maar zo bedoel ik het ookquote:
Voor de meeste mensen. Dat zeg je toch zelf. Want de meeste mensen hebben geen militaire ervaring en weten helemaal niks over hoe het in de oorlog werkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verdedigen is voor de meeste mensen heel wat anders als Gaza en stukken Libanon totaal platgooien, toestaan dat de westbank steeds meer geannexeerd wordt.
Waarbij het oorlogsrecht en het vermijden van civiele doelen en burger slachtoffers met de voeten getreden wordt. Van een westerse democratie verwacht ik meer moraliteit over door hunzelf ook ondertekende verdragen..
Man, je snapt het nog steeds niet! Heb je geen enkele gevoel van een context? Laat maar joh.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik liet het je wel zien, Russische politicus die openlijk en niet voor het eerst oproept om Nederland te nuken
je stelling was ik wil graag eens zien hoe Nederland zou reageren als, nou ... niet echt ... beetje lacherig
en dan hebben de Russen geheel itt de Palestijnen de middelen om het voor elkaar te krijgen
Enige kennis vd geschiedenis over de balkan is niet slecht zo blijkt. De Balkanlanden zaten allemaal gedwongen in twee rijken, dat van Oostenrijk Hongarije en dat van Ottomaans Turkije en dat speelde al sinds 1683. Via oorlogen en diplomatie hebben ze Slovenen, Kroaten, Bosniers en Serven jarenlang overheerst en over en weer uitgeruild. Tot na de eerste wereldoorlog Oostenrijk Hongarije als machtsfactor wegviel en de zaak uit elkaar spatte. Daar was helemaal niks vredelievends aan. De tweede wereldoorlog werd qua intriges erger dan een Alistair Mclean, iedereen vocht tegen iedereen. De Britse geheime dienst steunde een hele tijd de Cetniks, de Joegoslavische Royalisten terwijl die ook steun van de Duitsers kregen, het Englandspiel was er niets bij.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:20 schreef kree het volgende:
[..]
ook maar gaat al veel langer samen daar. als in honderden jaren. Hier niet zo he?
Oke als het daar kan vredelievend. waarom hier niet?
Leef je in een wereld van roze ponny's of zo? Waar haal je die nonsense vandaan? Een land mag zich niet alleen verdedigen tegen een aanval, een land mag ook militaire middelen van de agressor uitschakelen wanneer dat noodzakelijk is om verdere aanvallen te voorkomen. Dat kan onder omstandigheden ook militaire operaties op het grondgebied van de agressor omvatten. Duitsland was geoccupeerd in beide Wereld Oorlogen. Volgens jou logica is dat ook niet goed te praten, zo bedoel je?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een soeverein land binnenvallen is nooit goed te praten.
Libanon was al 20 geleden Hesbollah-vrij moeten zijn. Dat was de afspraak destijds. Leg eens uit wat precies heeft Israël in Libanon "geflikt" dat je zo van mening bent veranderd?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben altijd pro-Israël geweest, maar door wat ze in Libanon flikken en hoe ze daar tekeer gaan, heeft mij 180 graden doen draaien en de ogen geopend.
Ze hebben daar, letterlijk en figuurlijk, een grens overschreden.
En ja, Hezbollah is een probleem, maar dat rechtvaardigt op geen enkele wijze deze brute invasie waarbij ze hele dorpen en steden vernietigen.
Als je dit bedoelt, dat gebeurt in elk oorlog. Het is vaak de enige mogelijke optie voor een leger. Druzen dorpen, of christelijke dorpen in Zuid Libanon worden gewoon in tact gelaten en mensen wonen daar nog steeds zonder enige problemen. Waarom? Omdat ze hun dorpen niet door Hesbollah laten gebruiken als bruggenhoofd waarvan ze Israelische dorpen over de grens beschieten, observatie post van maken, een tunnel ingang eronder verbergen of een raketten voorraad onder de slaapkamer van de kinderen inrichten. Dus christenen en druzen mogen daar gewoon blijven wonen en daar worden geen huizen gesloopt en geen tunnels opgeblazen. Omdat er geen tunnels zijn. En jij dacht vast wel dat IDF dit voor de lol doet?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:03 schreef StateOfMind het volgende:brute invasie waarbij ze hele dorpen en steden vernietigen
Jij mag terug naar de kleuterschoolquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uiteraard heeft Israel recht op verdediging. Maar in de geschiedenis van Israel heeft het enkel aangevallen. Te beginnen met de Nakba.
Wat dat betreft hebben de buren van Israel recht op verdediging maar als ze dat gebruiken noemen we het terrorisme en erg. Typisch hoe Israel fans de buren van Israel geen enkel recht op verdediging toekennen.
Daarbij ook bij verdediging zou Israel niet bruter op hoeven treden dan Hamas en Hezbollah samen. Daar kiezen ze wel voor, het is nietsontziend, weerloze mensen worden op industriele schaal uitgemoord. Zo'n 7 oktober is kinderspel als je het vergelijkt met alle terreur die Israel in de hele regio pleegt.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:24 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Palestijnen leven al generaties lang in een permanente staat van 7 oktober.
Wat een boeven zijn het ook! En niet eens paar van die geile mokkels naar ons toe sturen pffff.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]_!
Russische prostituees en Lamborghini's,
Volgens mij ben je niet zo goed bekend met de term "agressie".....Er is wel een officiële definitie van uit 1974. Volgens die definitie heeft Israël nog nooit iemand aangevallen. Zelfs de preventieve aanval uit jaren 60' was technisch gezien geen preventieve aanval, want op dat moment was Israëlische poort door Egypte leger al geblokkeerd (=casus belli).quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hitler ook?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat dat betreft hebben de buren van Israël recht op verdediging
Oh, pfffff, nog zo'n rooskleurige moralisator die waarschijnlijk nooit een geweer in handen had gehouden maar denkt dat hij beter van oorlog weet dan professionelen die bij IDF werken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daarbij ook bij verdediging zou Israël niet bruter op hoeven treden dan Hamas en Hezbollah samen.
moet wel zeggen want voor je mij ziet als trol. Ik heb hier mening over en goed mss niet iedereen mee eens.quote:
Ik had het niet over jou, jij bent een nerveuze ziel dat is anders.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:41 schreef kree het volgende:
[..]
moet wel zeggen want voor je mij ziet als trol. Ik heb hier mening over en goed mss niet iedereen mee eens.
maar zeg het niet om te trollen, dat dat even duidelijk mag zijn.
hmmm oke nouja. mss komt dat zo over dan, maar oke.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:42 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou, jij bent een nerveuze ziel dat is anders.
Volgens die definitie heeft Israel telkens aangevallen. Ben je er zelf wel bekend mee?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:22 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Volgens mij ben je niet zo goed bekend met de term "agressie".....Er is wel een officiële definitie van uit 1974. Volgens die definitie heeft Israël nog nooit iemand aangevallen. Zelfs de preventieve aanval uit jaren 60' was technisch gezien geen preventieve aanval, want op dat moment was Israëlische poort door Egypte leger al geblokkeerd (=casus belli).
Er zou best wat te zeggen zijn geweest om Nazi Duitsland juist aan te vallen.quote:Hitler ook?
Nee, dat denk ik dus niet. Vandaar dat ik al aangaf dat het recht van verdediging in het geval van Israel niet opgaat omdat ze agressor zijn.quote:Denk je echt dat een agressor recht heeft op verdediging?
Ja tuurlijk, en wat bekritiseerden mensen die nooit een geweer in de handen hebben gehad eigenlijk de professionals bij de SS. Wat een slap argument. IDF is een terreur organisatie die genocide pleegt. De rechtvaardigingen die ze er vervolgens bij bedenken hebben weinig tot geen waarde.quote:Oh, pfffff, nog zo'n rooskleurige moralisator die waarschijnlijk nooit een geweer in handen had gehouden maar denkt dat hij beter van oorlog weet dan professionelen die bij IDF werken.
quote:Hamas heeft 1200 gedood binnen 6 uur tijd. IDF heeft 70k gedood binnen 3 jaar tijd.
Gemiddelde snelheid bij IDF is dus 2,6 slachtoffers per uur.
Gemiddelde snelheid van Hamas is 200 per uur.
Vertel me meer over bruut zijn.
Bewijzen zijn er genoeg. En als er een rechtszitting komt, dan zal Israël ze allemaal leveren. Ze doen het alleen niet op social media.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lezen blijft lastig. Ik zeg dat simpelweg het feit dat een leger beweert dat iets militair te rechtvaardigen is geen sluitend bewijs voor de legaliteit is.
Wanneer gaat Israel Netanyahu eigenlijk uitleveren aan het ICJ dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Bewijzen zijn er genoeg. En als er een rechtszitting komt, dan zal Israël ze allemaal leveren. Ze doen het alleen niet op social media.
Een orkaan is bruter dan een jarenlange hongersnood die tot de dood leidt, want de orkaan doodt sneller. Ik zou toch de neiging hebben om voor de orkaan te kiezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:22 schreef DavidAZ het volgende:
Hamas heeft 1200 gedood binnen 6 uur tijd. IDF heeft 70k gedood binnen 3 jaar tijd.
Gemiddelde snelheid bij IDF is dus 2,6 slachtoffers per uur.
Gemiddelde snelheid van Hamas is 200 slachtoffers per uur.
Vertel me meer over bruut zijn.
Uit zich zelf? Noem die datum wanneer dat gebeurd is.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens die definitie heeft Israel telkens aangevallen.
[..]
Was 7 oktober 2023 geen aanval vanuit Gaza volgens jou?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
volgens henzelf net als Israel enkel defensieve aanvallen
Je bent echt ziek in je hoofd om moderne VN staat leger te vergelijken met SS. Professionelen bij IDF werken volgens dezelfde standaarden en protocollen als de Nederlandse leger. Dat bedoelde ik met professionalisme, en niet SS.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja tuurlijk, en wat bekritiseerden mensen die nooit een geweer in de handen hebben gehad eigenlijk de professionals bij de SS.
Je bent niet alleen ziek in je hoofd, je bent in wiskunde ook niet helemaal goed zo te zien. 50x meer gewelddadig in 876x groter tijdperiode. Reken dat maar eens uit! Het ging niet om de lengte van de tijdsperiode, het ging om de gemiddelde snelheid per uur. Er is maar 1 manier om dat uit te rekenen. Gemiddelde snelheid is een ideale maatstaf om de brutaliteit van de aanval aan te duiden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je geeft zelf al aan dat Israel meer dan 50x zo gewelddadig is als Hamas.
Hij zei dat Israël bruter is. Niet dus.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:49 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Een orkaan is bruter dan een jarenlange hongersnood die tot de dood leidt, want de orkaan doodt sneller. Ik zou toch de neiging hebben om voor de orkaan te kiezen.
Netanyahu heeft grote kansen door de Israëlische rechtbank veroordeeld te worden. ICC heeft daar überhaupt geen jurisdictie.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wanneer gaat Israel Netanyahu eigenlijk uitleveren aan het ICJ dan?
Zoals we Israel kennen zullen ze weer leugens presenteren en slachtoffer spelen. De rechtbank bevooroordeeld noemen.
In Diergaarde Blijdorp laten ze stokstaartjes inslapen vanwege hun territoriumdrift. Ik zie hier kansen, weet alleen niet of het wettelijk is toegestaan in Israel.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:01 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Netanyahu heeft grote kansen door de Israëlische rechtbank veroordeeld te worden. ICC heeft daar überhaupt geen jurisdictie.
Hoe anders wil je het vergelijken? x:y a:b Het aantal slachtoffers per uur zegt iets over de intensiteit en concentratie van geweld tijdens een specifieke aanval.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
Sinds wanneer is slachtoffers per uur relevant?
Waar heb jij het nou weer over. Christenen hebben niks met Israël te maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:50 schreef kree het volgende:
zo jammer he.....
naja niet het christelijke waar ik voor sta en ben het totaal niet eens met de regering dus van Israel. en trump niet en die allemaal. want die willen er een slaatje uit slaan.
sowieso als je christelijk bent dan zou je je ook nog wel beetje moeten schamen voor wat ze doen daar met Gaza. tis 1 fucking grote puinhoop daar.
erger, mensen verwarren de staat Israel en regering met christelijk geloof nu, oke dat is nog erger.
En oke dat is niet het christelijke idee wat ik heb enzo van medemensen helpen.
Dat je dit hier nog durft te schrijven..quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:17 schreef Pegos het volgende:
Israel heeft niet alleen veel meer dan 10 keer het aantal Palestijnen gedood en vermoord dan andersom, maar ook duizenden Libanezen, Syriërs, Egyptenaren en ga zo maar door. Daarnaast worden ook al vele decennia allerlei andere soms hooggeplaatste mensen vermoord zoals VN secretaris Hammarskjold, president John F Kennedy en later zijn broer Robert Kennedy, omdat die de vrijheid had genomen om presidentskandidaat te worden, Arafat, Olaf Palme, Bashir Gemayel, leider van de Libanese Falangisten, en ga zo maar door.
Israel is één grote moordenaarsbende, die zich daarin ook gespecialiseerd heeft met bedrijven die zich daar specifiek mee bezighouden. Na zijn premierschap heeft Shimon Perez (zelf lid geweest van de Haganah terreurgroep) de leiding gehad over zo'n moordfirma.
Terreurleiders van de Irgun terreurgroep zoals Menachin Begin en Ariel Sharon konden vrij gemakkelijk premier van Israel worden.
Het is met Netanyahu er niet op vooruit gegaan. Momenteel kun je wel stellen dat Israel onder hem een heuse terreurstaat geworden is.
Omdat Europa. En geen achterlijke 3e wereldlanden cultuur. Dat zijn hele gematigde en moderne Moslims.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:14 schreef kree het volgende:
ik was in balkan landen he waar islam en christelijk gewoon naast elkaar staan als kerk en moskee en niemand er moeite mee heeft?
Waarom kan het daar wel en elders niet denken jullie?
Hier gaan we wel de complotkant op hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:17 schreef Pegos het volgende:
Israel heeft niet alleen veel meer dan 10 keer het aantal Palestijnen gedood en vermoord dan andersom, maar ook duizenden Libanezen, Syriërs, Egyptenaren en ga zo maar door. Daarnaast worden ook al vele decennia allerlei andere soms hooggeplaatste mensen vermoord zoals VN secretaris Hammarskjold, president John F Kennedy en later zijn broer Robert Kennedy, omdat die de vrijheid had genomen om presidentskandidaat te worden, Arafat, Olaf Palme, Bashir Gemayel, leider van de Libanese Falangisten, en ga zo maar door.
Ik weet dat dat niet 'mag'. Maar het is nog maar het topje van de ijsberg.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat je dit hier nog durft te schrijven..
Dat hebben arabieren zelf veroorzaakt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:24 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
leven al generaties lang in een permanente staat van 7 oktober.
Als voor jou Handvest een grap is, nou ja, prima dan. Denk dat de rechters van de Gerechtshof daar toch anders over denken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:16 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Bedoel je deze zin : " Nogmaals, VN Handvest garandeert het recht op verdediging. "
Ik dacht je maakt een grap maargoed.
DE VN (handboek) en Israel in 1 zin gebruiken is al genoeg voor mij om te stellen dat je je waarschijnlijk iets meer moet verdiepen in de situatie van het midden oosten. Israel heeft een bloedhekel aan de VN en zijn "Handboek". Niet persoonlijk opvatten aub.
De Israeliers zijn de engelen des lichts en de rest loopt rond met horentjes. Ben ik nu je vriend?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat hebben arabieren zelf veroorzaakt.
macedonie is geen EU iig. maar oke wss hebben ze daar wel uit gevonden dat christelijk en moslim met elkaar kan leven enzo?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:20 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Omdat Europa. En geen achterlijke 3e wereldlanden cultuur. Dat zijn hele gematigde en moderne Moslims.
Ik snap het prima, je stelling klopte niet, snap je zelf ook daarom paste je hem aanquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:46 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen. Dat zeg je toch zelf. Want de meeste mensen hebben geen militaire ervaring en weten helemaal niks over hoe het in de oorlog werkt.
Ik heb al ergens een voorbeeld gegeven. IDF heeft recht alle burgers objecten te vernietigen die militair worden gebruikt of belangrijk kunnen zijn voor het voeren van de oorlog.
Sjiitische dorpen worden platgegooid omdat er voorraden van Hesbollah zijn en de tunnels eronder. Daarnaast zijn er christelijke dorpen die gewoon blijven zoals ze waren en niemand raakt ze aan, omdat er geen militair gebruik
van is geweest.
Dus als je je huis Hesbollah laat gebruiken moet je niet gaan zeuren dat de huis met de grond wordt gemaakt.
[..]
Man, je snapt het nog steeds niet! Heb je geen enkele gevoel van een context? Laat maar joh.
Niet alles te serieus nemen, we discusseren gewoon gezellig.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:43 schreef kree het volgende:
mij beetje te dramatisch aan het worden hier.......
owh heb er geen problemen mee hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:53 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Niet alles te serieus nemen, we discusseren gewoon gezellig.
Kleine update van BBC: "Trump is trying to get out of this war but Iran is not letting him go".
Mijn stelling klopt heel goed als je Nederland in diezelfde situatie als Israel zou plaatsen. Mijn stelling klopt niet als je vredestijd logica en regels met oorlogstijd logica en regels door elkaar haalt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik snap het prima, je stelling klopte niet, snap je zelf ook daarom paste je hem aan
Dan kun je beter zeggen 'ok, touche!' dan met de doelpalen schuiven want niemand neemt je nog serieus nu
Jouw stellingen gaan compleet nergens over.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:11 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Mijn stelling klopt heel goed als je Nederland in diezelfde situatie als Israel zou plaatsen. Mijn stelling klopt niet als je vredestijd logica en regels met oorlogstijd logica en regels door elkaar haalt.
Krijg jij geld uit Qatar of San Carlos de Bariloche?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jouw stellingen gaan compleet nergens over.
Je komt constant met bizarre onwaarheden. Zoals dat het Israelische leger een standaard zou hebben hetzelfde als het Nederlandse leger. Totale onzin, IDF is een terreur organisatie die bewust hulpverleners en journalisten vermoord. Ze gebruiken menselijke schilden, ze gebruiken sexueel geweld en marteling.
Je zegt onzin als dat Israel democratisch zou zijn. Dat is het natuurlijk totaal niet, dat is zo'n verzinsel dat alleen Israel propagandisten verkondigen zoals Wilders en Markuszower.
Daarbij doe je ook alsof Israel degene is die mag bepalen welk geweld noodzakelijk is. Maar andersom geldt dat dan opeens niet. Volgens jou mogen Hezbollah en Hamas niet op een zelfde manier beslissen welk geweld noodzakelijk is. Maar Hamas en Hezbollah worden door Israel met uitroeiing bedreigd. Andersom zou Israel geen enkel probleem met terroristen hebben als ze zouden stoppen met hun agressie.
Je morele verontwaardiging over moord op burgers, hulpverleners en journalisten komt wat selectief over als je jezelf profileert met Luigi Mangione. Waar ligt jouw grens precies? Is doelbewuste moord op een burger alleen verwerpelijk als de verkeerde kant het doet?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jouw stellingen gaan compleet nergens over.
Je komt constant met bizarre onwaarheden. Zoals dat het Israelische leger een standaard zou hebben hetzelfde als het Nederlandse leger. Totale onzin, IDF is een terreur organisatie die bewust hulpverleners en journalisten vermoord. Ze gebruiken menselijke schilden, ze gebruiken sexueel geweld en marteling.
Je zegt onzin als dat Israel democratisch zou zijn. Dat is het natuurlijk totaal niet, dat is zo'n verzinsel dat alleen Israel propagandisten verkondigen zoals Wilders en Markuszower.
Daarbij doe je ook alsof Israel degene is die mag bepalen welk geweld noodzakelijk is. Maar andersom geldt dat dan opeens niet. Volgens jou mogen Hezbollah en Hamas niet op een zelfde manier beslissen welk geweld noodzakelijk is. Maar Hamas en Hezbollah worden door Israel met uitroeiing bedreigd. Andersom zou Israel geen enkel probleem met terroristen hebben als ze zouden stoppen met hun agressie.
Die vent is dan ook gewoon een reincarnatie van H. Maargoed, als ik hem iets als Hitleryahu zou noemen krijg ik een ban, terwijl Putler blijkbaar geen enkel probleem is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 06:26 schreef AFA2022 het volgende:
Netanyahu zei twee dagen geleden na te denken over een "Final Solution" (using Hitlers own terms)
De rechters van het internationaal gerechtshof hebben objectief gezien stukken meer moraal en kijken naar alle feiten ipv van de hypocriete selectieve onzin die jij hier bij elkaar typt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:30 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Als voor jou Handvest een grap is, nou ja, prima dan. Denk dat de rechters van de Gerechtshof daar toch anders over denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |