Wat er moet gebeuren is juist het dichten van een aantal grote gaten in het huidige arbeidsongeschiktheidstelsel (35-minners problematiek, langdurig arbeidsongeschikten in de Participatiewet, enzovoort). Om daar een start mee te kunnen maken is becijferd dat er juist jaarlijks 1 tot 2 miljard Euro extra moeten worden uitgegeven.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
Zowel CNV als FNV beamen trouwens wel dat er iets met de WIA moet gebeuren.
Ja, en dit is ook net zo goed ideologie als noodzaak. Het geld is er echt wel. Of het nu de structureel te pessimistische ramingen zijn of dat Nederland zelf straks als eerste de 3.5% defensienorm haalt. De 35 miljard aan ondoelmatige regelingen etcetera. De 7+ miljard aan noodopvang voor asielzoekers, waar VVD geldschieters rijk van worden (nadat eerst ver onder de marktprijs rijksvastgoed werd verpatst). Ik zeg niet: slachtoffer de hele hypotheekrenteaftrek maar overal kun je wel degelijk wat vandaan halen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat er moet gebeuren is juist het dichten van een aantal grote gaten in het huidige arbeidsongeschiktheidstelsel (35-minners problematiek, langdurig arbeidsongeschikten in de Participatiewet, enzovoort). Om daar een start mee te kunnen maken is becijferd dat er juist jaarlijks 1 tot 2 miljard Euro extra moeten worden uitgegeven.
Verder, wat betreft de WIA specifiek, heeft het UWV grote problemen met de uitvoering ervan. Dat komt grotendeels doordat er steeds minder verzekeringsartsen zijn en doordat een WIA-beoordeling veel verzekeringsgeneeskundig onderzoek vergt.
Hervormen, dat is waar de vakbonden het mee eens zijn, niet met bezuinigen! Wat het kabinet doet is het misbruiken van de uitvoeringsproblematiek van de WIA om de door henzelf gewenste bezuinigingen politiek te kunnen verkopen.
Dit werkt zo niet, de bonden gaan daar niet over. Het kabinet hoopt met een polderakkoord iets aan de Kamers te kunnen presenteren en met dat seal of approval steun te vergaren maar uiteindelijk moet het parlement ermee instemmen en de coalitie heeft in de Kamers gewoon een minderheid.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:30 schreef MoreDakka het volgende: Bonden willen niet inbinden. Dus moet het kabinet nu ook niet verder buigen. Snellere verhoging van de AOW moet weer op tafel komen. Dit slappe zogenaamde gepolder kost alleen maar tijd en geld, de bonden willen niet meedoen dus moeten maar voelen.
Dit steekt mij ook het meest, de verdeling. Ik word echt misselijk van het type mens dat het een goed idee vindt om de rekening voor de extra uitgaven aan defensie goeddeels neer te leggen bij arbeidsongeschikten, werklozen en chronisch zieken. Dat zal ook alleen nog maar erger worden nu juist de bezuinigingen op de AOW ingetrokken zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, en dit is ook net zo goed ideologie als noodzaak. Het geld is er echt wel. Of het nu de structureel te pessimistische ramingen zijn of dat Nederland zelf straks als eerste de 3.5% defensienorm haalt. De 35 miljard aan ondoelmatige regelingen etcetera. De 7+ miljard aan noodopvang voor asielzoekers, waar VVD geldschieters rijk van worden (nadat eerst ver onder de marktprijs rijksvastgoed werd verpatst). Ik zeg niet: slachtoffer de hele hypotheekrenteaftrek maar overal kun je wel degelijk wat vandaan halen.
Er zullen best reizen bij zitten die anders geregeld hadden kunnen worden, maar ik vind het wel makkelijk scoren om elke reis zo uit te vergroten. Er zijn behalve agendatechnische aspecten ook wel veiligheidsaspecten waar men rekening mee zal moeten houden. Daarnaast zal er aan boord ook wel gewoon doorgewerkt kunnen worden, dat wordt wat lastiger als je naast Truus en Henk zit op een KLM-vlucht.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:09 schreef TLC het volgende:
Dure vliegreisjes allemaal
https://nos.nl/artikel/26(...)-met-privetoestellen
ach je hoeft er niet jaloers op te zijn ze zitten ook gewoon in een stoel en kijken uit het raam met een oortje inquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:09 schreef TLC het volgende:
Dure vliegreisjes allemaal
https://nos.nl/artikel/26(...)-met-privetoestellen
Dat is wat ik zeg, ze moeten buitenspel gezet worden. Maar vertel dat de bonden maar.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit werkt zo niet, de bonden gaan daar niet over.
Dat zou extreem kortzichtig zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg, ze moeten buitenspel gezet worden. Maar vertel dat de bonden maar.
Zeker aangezien de werkgevers nu zelfs meer naar de bonden dan naar het kabinet lijken te trekken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zou extreem kortzichtig zijn.
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
"Wierd Duk heeft meestal gelijk!" (schreef @:nostra)
Laat ik eens één aspect noemen.quote:
Wierd moet vooral van Twitter afblijven en lekker zijn zegje doen bij NvdD. Prima programmaatje.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
"Wierd Duk heeft meestal gelijk!" (schreef @nostra)
Deze ga ik ook onthouden. Wanneer daar weer eens doorgesnoven Telegraaf onzin als landbouwgif over Nederland wordt uitgestort.quote:
Ik zie de mentions wel weer verschijnen dan. Danny moet ergens van leven.quote:
Vind jij dat kloppen? Dat pas één generatie, of twee, in Nederland wonen, een Nederlands paspoort hebben, meedoen in Nederland, werken, studeren, kinderen of kleinkinderen hebben, je Nederlands voelen allemaal niet tellen? Is een genealogisch onderzoek waaruit blijkt dat je voorouders minstens vier generaties al hier wonen nodig om het Nederlanderschap te bepalen?quote:
Wat is dan de toegevoegde waarde van Wierd. Elke willekeurige voorbijganger die je van de straat plukt heeft vast even goede analyses als Wierd. Toch kiest dat programma ervoor om Wierd vaak aan te laten schuiven om totale onzin te vertellen met als doel mensen tegen migranten op te zetten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Wierd moet vooral van Twitter afblijven en lekker zijn zegje doen bij NvdD. Prima programmaatje.
Voor een tv-maker? Praat makkelijk en coherent, goede kop, zet wat voor voor de rest van het panel (vaak ook gewoon uit linkse hoek), houdt de discussie op gang. Veel moeilijker moet je het niet maken. Aan zijn rijtjeshuis in Noord (?) te zien wordt hij er niet bijzonder rijk van.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is dan de toegevoegde waarde van Wierd.
Denk dat hij wel een tonnetje per jaar doet en daar zou de gemiddelde slavist wel voor tekenen, me dunkt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor een tv-maker? Praat makkelijk en coherent, goede kop, zet wat voor voor de rest van het panel (vaak ook gewoon uit linkse hoek), houdt de discussie op gang. Veel moeilijker moet je het niet maken. Aan zijn rijtjeshuis in Noord (?) te zien wordt hij er niet bijzonder rijk van.
Ga zes generaties terug en 80-85% van Nederland is een buitenlander.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind jij dat kloppen? Dat pas één generatie, of twee, in Nederland wonen, een Nederlands paspoort hebben, meedoen in Nederland, werken, studeren, kinderen of kleinkinderen hebben, je Nederlands voelen allemaal niet tellen? Is een genealogisch onderzoek waaruit blijkt dat je voorouders minstens vier generaties al hier wonen nodig om het Nederlanderschap te bepalen?
Maar die hebben wel allemaal netjes een blanke huidskleur en een beschaafd geloof.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga zes generaties terug en 80-85% van Nederland is een buitenlander.
Oh, dat zal ie zeker wel pakken ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk dat hij wel een tonnetje per jaar doet en daar zou de gemiddelde slavist wel voor tekenen, me dunkt.
Dat vinden we nu, dat vonden we in die tijd niet (maar dat wist je al). De Protestantse Grondtoon der Natie en zoal. Kabinetten zijn gevallen over de Nederlandse afgezant bij de Paus.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar die hebben wel allemaal netjes een blanke huidskleur en een beschaafd geloof.
De validiteit van iemands meningen af meten aan het salaris.quote:
Hear. Hear!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Wierd Duk de man die oproept op Twitter tot een "figuurlijke opstand" is een puike toevoeging volgens sommige.
VVD of FvD, ik zie het verschil niet meer. Zelfs JA21 lijkt liberaler ondanks dat ze een afsplitsing zijn van FvD.
Je vult weer eens dingen in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De validiteit van iemands meningen af meten aan het salaris.
Levi ook, in Het Parool nog wel. Ook al van de verkeerde kant? Of gaan we dan ineens op namen letten.quote:Wierd Duk gooide live op TV de professor Nadia Bouras voor de bus, met valse aantijgingen. Die moest daarna even een paar dagen onderduiken van de politie. Jij vindt dat vast acceptabel want "politiek is een smerig spelletje".
Ik vraag mij af of Wierd Duk contacten heeft in Rusland, aangezien hij daar een tijd heeft gewoond.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De validiteit van iemands meningen af meten aan het salaris.
Wierd Duk gooide live op TV de professor Nadia Bouras voor de bus, met valse aantijgingen. Die moest daarna even een paar dagen onderduiken van de politie. Jij vindt dat vast acceptabel want "politiek is een smerig spelletje".
Net als met Baudet tussen 2013-2019 kun je een heel zwartboek van die man maken ("Rusland is geen dictatuur") en alweer kijken de VVDers de andere kant op.
Duk is noch VVD'er noch FvD'er. Met die laatste is hij wel zijn halve dag kwijt ruzie te maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Wierd Duk de man die oproept op Twitter tot een "figuurlijke opstand" is een puike toevoeging volgens sommige.
VVD of FvD, ik zie het verschil niet meer. Zelfs JA21 lijkt liberaler ondanks dat ze een afsplitsing zijn van FvD.
Levi heeft ook rare dingen gedaan ja. Gedraagt zich als een boomer. Nep-PvdAerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:34 schreef nostra het volgende:
Levi ook, in Het Parool nog wel. Ook al van de verkeerde kant? Of gaan we dan ineens op namen letten.
Omdat uiterst rechts altijd vroeg of laat onderling flinke ruzie en zelfs oorlog krijgt. Zo werkt hun sociaal darwinisme. Moord en maffia. Zo ging het in de eerste helft van de twintigste eeuw. Gaat vanzelf tussen landen gebeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Duk is noch VVD'er noch FvD'er. Met die laatste is hij wel zijn halve dag kwijt ruzie te maken.
Dat lijkt me vrij logisch, net als Waterdrinker.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Wierd Duk contacten heeft in Rusland, aangezien hij daar een tijd heeft gewoond.
We zien het ook terug in de VS waar Tucker Carlson, Candace Owens en Nick Fuentes Trump aanvallenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat uiterst rechts altijd vroeg of laat onderling flinke ruzie en zelfs oorlog krijgt. Zo werkt hun sociaal darwinisme. Moord en maffia. Zo ging het in de eerste helft van de twintigste eeuw. Gaat vanzelf tussen landen gebeuren.
Echt FvD afvallen doet hij ook gewoon niet.
[ x ]
We hoeven weinig constructiefs meer te verwachten van onze politieke leiders zo te zien.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Binnenkort weer een acceptabele regeringspartner voor VVD en CDA.
Ja, of het EU parlement waar uiterst rechts in vier fracties uiteen is gevallen (drie formele en één zonder inschrijving). Natuurlijk zie je wel dat een Wilders op Twitter iedereen toe juicht, van Alice Weidel tot Bardella, maar de systemen om spanningen te mitigeren worden bewust gesloopt. Dit en de inborst van uiterst rechts zorgt er voor dat oorlog tussen pakweg Weidel en Bardella niet ondenkbaar zal zijn. Inclusief het verheerlijken van moordpartijen op de tegenstander. We hebben dit gewoon al eerder gezien in de geschiedenis en alles dat na afloop WO2 is opgebouwd wordt nu gesloopt (ook door centrum-rechts zelf).quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
We zien het ook terug in de VS waar Tucker Carlson, Candace Owens en Nick Fuentes Trump aanvallen
Te doen met Heiligiers.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Binnenkort weer een acceptabele regeringspartner voor VVD en CDA.
Ja Carlson is wel een aardige vergelijking. Maar als je ziet wat Carlson nu doet aangaande Gaza en Iran kun je wel zien dat hij een stuk betere journalist is dan Wierd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
We zien het ook terug in de VS waar Tucker Carlson, Candace Owens en Nick Fuentes Trump aanvallen
Tucker Carlson probeert gewoon goedkoop te scoren mbt talking points. De man die loog over dat de verkiezingen gestolen waren wat resulteerde in het dodelijk 6th jan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Carlson is wel een aardige vergelijking. Maar als je ziet wat Carlson nu doet aangaande Gaza en Iran kun je wel zien dat hij een stuk betere journalist is dan Wierd.
Bij Wierd lijkt inderdaad dat het geld dat hij uit Moskou ontvangt een belangrijke drijfveer is van zijn leugenachtige retoriek.
Waaruit blijkt dat hij dat geld ontvangt?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bij Wierd lijkt inderdaad dat het geld dat hij uit Moskou ontvangt een belangrijke drijfveer is van zijn leugenachtige retoriek.
Nee dat klopt niet. Tucker Carlson weet aangaande Gaza en Iran opeens zelfs beter verslag te doen dan de meeste mainsstream media.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tucker Carlson probeert gewoon goedkoop te scoren mbt talking points. De man die loog over dat de verkiezingen gestolen waren wat resulteerde in het dodelijk 6th jan.
Maar ik vraag mij af of Rusland en Israel problemen met elkaar hebben. Gaan Putin en Netanyahu wel eens met elkaar op bezoek? Of is het gewoon goedkoop scoren van de Kremlin puppets.
Dat Wierd niet zo slim is als Tucker is duidelijk. De laatste studeerde aan een prestige universiteit in de VS, het zou mij verbazen als Duk een WO studie heeft afgerond.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Tucker Carlson weet aangaande Gaza en Iran opeens zelfs beter verslag te doen dan de meeste mainsstream media.
Dat hij altijd propagandist is geweest maakt ook dat hij veel makkelijker de gebruikelijke talking points weet te pareren.
Bijvoorbeeld hij gaat op Israelische TV of BBC en prikt zo door de narratiefjes heen. Weet met het grootste gemak het antisemiet label dat hij dan opgeplakt krijgt te ontkrachten.
Waarom hij dat doet, nou het is een gat in de markt. Verder is de man natuurlijk niet te vertrouwen gezien zijn verleden. Maar in elk geval is het wezenlijk anders dan bij Wierd. Want Wierd kan niet eens zijn migratie talking points goed onderbouwen zodra iemand met enig verstand van de zaak hem daarop bevraagd.
Zijn kritiek aangaande Oekraine bijvoorbeeld focust meestal op Oekrainse corruptie en wat de EU fout doet.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat hij dat geld ontvangt?
Gym en Geschiedenis, valt wel mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat Wierd niet zo slim is als Tucker is duidelijk. De laatste studeerde aan een prestige universiteit in de VS, het zou mij verbazen als Duk een WO studie heeft afgerond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |