SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies:
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
Vandaag jarig:
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Dit blijft toch wel zo vreselijk krom, dat de boetes worden gebruikt als inkomstenbron ipv als strafmaatregel. Als iedereen zich opeens netjes aan de regels zou houden zou dus heel dat verdienmodel in elkaar storten?quote:Verkeersboetes verder omhoog, mogen weer meestijgen met inflatie
De boetes op verkeersovertredingen gaan volgend jaar opnieuw omhoog. Het kabinet wil ze mee laten stijgen met de inflatie, waardoor de boetes zo'n 2,7 procent hoger worden.
Veel mensen ergeren zich aan de hoogte van de boetes in Nederland. Ook het Openbaar Ministerie (OM) en de Raad voor de Rechtspraak hebben kritiek. Volgens het OM zijn de bedragen niet meer proportioneel ten opzichte van boetes voor veel ernstigere vergrijpen, zoals mishandeling of diefstal.
Ook de Tweede Kamer zet grote vraagtekens bij de steeds hoger wordende boetes. Maar tot nu is het kabinet van mening dat de inkomsten uit die boetes niet gemist kunnen worden voor het sluitend krijgen van de begroting.
Vorig jaar leverden boetes de staatskas zo'n 1 miljard euro op. Door de inflatiecorrectie gaat de opbrengst met nog enkele tientallen miljoenen omhoog.
https://nos.nl/artikel/26(...)stijgen-met-inflatie
dat is toch net als alle accijns op roken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit blijft toch wel zo vreselijk krom, dat de boetes worden gebruikt als inkomstenbron ipv als strafmaatregel. Als iedereen zich opeens netjes aan de regels zou houden zou dus heel dat verdienmodel in elkaar storten?
Daar krijg je in ieder geval nog een product voor terug, bij een verkeersboete krijg je alleen een brief met acceptgiroquote:Op donderdag 28 mei 2026 21:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat is toch net als alle accijns op roken.
Beetje ver fietsen vriend.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:42 schreef Barbusse het volgende:
Wie gaat er mee op een terrasje zitten?
Nee, te veel mensen om me heenquote:Op donderdag 28 mei 2026 21:42 schreef Barbusse het volgende:
Wie gaat er mee op een terrasje zitten?
quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee, te veel mensen om me heen
heb je oud beddegoed op bed liggen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:12 schreef Ama het volgende:
Uitgewassen, lijkt zo wel tof maar even kijken hoe het droog eruit ziet.
Nee maar tot nu toe heeft het nog geen 1x afgegeven op mijn kussens. En als dat wel zo is gaat het er in de wasmachine wel weer uit. Tshirt wat ik aan had is morgen ook gewoon weer schoon.quote:
Gewoon inpakken in plasticquote:
even @Wrapster langs sturenquote:
Scheelt je wel weer je bed verschonenquote:
Ik hoop dat deze kleur ook niet af geeft. Ik heb in een ver verleden ook rood gehad en toen lag ik hartje zomer in het ziekenhuis te zweten op witte kussenslopen. 👀 Waren niet meer zo wit op den duur.quote:
Je zou het ook niet kunnen verven, heb je die gedoetjes nietquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze kleur ook niet af geeft. Ik heb in een ver verleden ook rood gehad en toen lag ik hartje zomer in het ziekenhuis te zweten op witte kussenslopen. 👀 Waren niet meer zo wit op den duur.
Daar is het nu beetje te laat voor.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zou het ook niet kunnen verven, heb je die gedoetjes niet
dat denken we ook over de kraanquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zou het ook niet kunnen verven, heb je die gedoetjes niet
Die is niet geverfdquote:
niet eens?quote:
niks mis meequote:Op donderdag 28 mei 2026 22:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik ben lekker geld aan het strooien door kaartjes te kopen voor theatervoorstellingen. 1 wil ik ook nog kopen, maar misschien wel mijn pa ook wel mee, dus daar wacht ik even mee tot morgen...
Nee ik probeerde niks te rakenquote:
ow dat is dan mooi meegenomenquote:
Ik heb net ook weer shirts besteld, en wilde nog korte broeken kopen, maar misschien moet ik eerst mijn kasten eens nalopen want volgens mij heb ik er nog genoegquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik ben lekker geld aan het strooien door kaartjes te kopen voor theatervoorstellingen. 1 wil ik ook nog kopen, maar misschien wel mijn pa ook wel mee, dus daar wacht ik even mee tot morgen...
Prima tochquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik dacht even dat Bitterbal nu.nl ook had gehaald.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:54 schreef mschol het volgende:
@:bitterbal
https://www.nu.nl/opmerke(...)-in-glitterjurk.html
dat was wel heel bijzonder geweestquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik dacht even dat Bitterbal nu.nl ook had gehaald.
Gezellie mozzarelliequote:Op donderdag 28 mei 2026 22:55 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben alweer terug van terrasje. Mensen gingen vechten over voetbal. Daar heb ik geen zin in
Voetbal blijkt bij sommige mannen een gevoelig onderwerp te zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:55 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben alweer terug van terrasje. Mensen gingen vechten over voetbal. Daar heb ik geen zin in
niet alleen voetbal hoorquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Voetbal blijkt bij sommige mannen een gevoelig onderwerp te zijn.
Het is zeg maar niet echt mijn dingquote:
Ik heb van de week een nieuwe korte broek besteld, want in 1 broek pastte ik van de week niet meer inquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb net ook weer shirts besteld, en wilde nog korte broeken kopen, maar misschien moet ik eerst mijn kasten eens nalopen want volgens mij heb ik er nog genoeg
Stelletje sneeuwvlokjes zijn het.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Voetbal blijkt bij sommige mannen een gevoelig onderwerp te zijn.
Ik ga ook mijn tandjes poetsen en op bed liggen. Niet meteen slapen btwquote:
Ik bestel ze meestal bij de decathlon, maar die zijn niet altijd even consistent in de pasvorm dus daar moet ik er altijd een paar extra van bestellenquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:58 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik heb van de week een nieuwe korte broek besteld, want in 1 broek pastte ik van de week niet meer in
Kattenvideo's. Kattenvideo's overal.quote:
ik kijk nu weer eens wat "ontstop riool" filmpjesquote:Op donderdag 28 mei 2026 23:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kattenvideo's. Kattenvideo's overal.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kijk nu weer eens wat "ontstop riool" filmpjes
Het is hier nog 22 graden buitenquote:Op donderdag 28 mei 2026 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat ook niet echt afkoelen vannacht...
Waarom niet gewoon een jak?quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:12 schreef Ama het volgende:
Dromedaris en jak mogen misschien toch weer bij huis in de wei - https://nos.nl/l/2616187
Misschien kan je toch over een tijdje weer een Russische dwerghamster redden. @:cherrylips
Zuidoosten 'wind'quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom is het hier in het westen het warmst nu
Nee. Helaasquote:Op donderdag 28 mei 2026 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat ook niet echt afkoelen vannacht...
Waarom doe je dit?quote:
ik was net buiten, best stil, genoeg mensen nog vol wakker ge,ien xs lampen in de woonkamersquote:Op donderdag 28 mei 2026 23:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik voel af en toe een zuchtje wind van buiten komen.
Verder hoor ik iemand bellen..
Ik dacht ook dat die echt was.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:54 schreef mschol het volgende:
@:bitterbal
https://www.nu.nl/opmerke(...)-in-glitterjurk.html
Hey Niels ook al weer vroeg je bed uitquote:
Het gaat een vieze warme dag worden vandaag.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 05:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Niels ook al weer vroeg je bed uit
Ik had het zo warm boven, zelfs met de fan aan was het niet lekker.
Ja, helaas, en vanavond veel regen en onweer. Even goed morgen nog weer 26 gradenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 05:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het gaat een vieze warme dag worden vandaag.
Morguh mscholquote:
mogguhquote:
hier staat volgens buienradar geen regen geplandquote:Op vrijdag 29 mei 2026 05:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja, helaas, en vanavond veel regen en onweer. Even goed morgen nog weer 26 graden
Maar ik zag voor volgende week ook alweer 19 graden staan, wat ik overigens prima vind.
Ja hier ook hoor, was om 3 uur al weer wakkerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:22 schreef mschol het volgende:
[..]
mogguh
het is goed dat ik vrij ben , wat een prut nacht weer
[..]
hier staat volgens buienradar geen regen gepland
accuweather vindt dat het nu en de komende 2 uur stevig regent
Wat een verwennerij om zo thuis te komen, lekker tochquote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:38 schreef Karzai het volgende:
Prima weertje wat mij betreft ben reeds geacclimatiseerd, die opengetrokken vuilnisbak was het eerste wat ik op de tramhalte tegenkwam toen ik de trein uitstapte vanaf schiphol.
Mijn huisje was echter brandschoon toen ik thuiskwam, moeke had een schoonmaakster ingehuurd en alle wasjes gedraaid. Dat is lekker thuiskomen![]()
verwend nest.
Niet veel op de planning vandaag, koffertje uitpakken, wasje draaien, iets ophalen bij het postkantoor en een boodschapje doen
Ja, 19 graden is primaquote:Op vrijdag 29 mei 2026 05:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja, helaas, en vanavond veel regen en onweer. Even goed morgen nog weer 26 graden
Maar ik zag voor volgende week ook alweer 19 graden staan, wat ik overigens prima vind.
dat is chill thuiskomenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:38 schreef Karzai het volgende:
Prima weertje wat mij betreft ben reeds geacclimatiseerd, die opengetrokken vuilnisbak was het eerste wat ik op de tramhalte tegenkwam toen ik de trein uitstapte vanaf schiphol.
Mijn huisje was echter brandschoon toen ik thuiskwam, moeke had een schoonmaakster ingehuurd en alle wasjes gedraaid. Dat is lekker thuiskomen![]()
verwend nest.
Niet veel op de planning vandaag, koffertje uitpakken, wasje draaien, iets ophalen bij het postkantoor en een boodschapje doen
jazekerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wat een verwennerij om zo thuis te komen, lekker toch
Het regent hier en koelt gelijk af, heb het raam dicht gedaanquote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het regent hier en koelt gelijk af, heb het raam dicht gedaan
Ik zit tussen twee open ramen in en koelde echt ineens afquote:
Alles open tegen elkaar. Het is al bijna 20 graden buiten dus heel veel mogelijkheid heb je vandaag nietquote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het is hier 24,7 graden in huis al. Wat verkoeling zou wel fijn zijn.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Niks er van, genieten zal je!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 06:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom kan die niet omlaag vandaag?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier nog 23,4. Het is zowaar 0,2 graad afgekoeld vannacht. Vandaag kan ik m'n zonnescherm niet omlaag doen, dus ik zal je snel vergezellen.
Heb je niet zo'n geavanceerd luikje dat op chip gaatquote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:12 schreef Ama het volgende:
Zwarte kat was thuis vannacht, voerbakje van Hedwig is nog bijna vol. Nu weet ik echt zeker dat die kat hier liep te vreten.
Intussen al 25,8 en al lekker benauwd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier nog 23,4. Het is zowaar 0,2 graad afgekoeld vannacht. Vandaag kan ik m'n zonnescherm niet omlaag doen, dus ik zal je snel vergezellen.
Nee is duur. Maar dit is de enige kat waar ik last van heb en hij heeft nu huisarrest (samen met de andere kat want anders zielig denk ik) omdat hij hier ook snachts ruzie ging zoeken met mijn kat dus ben naar ze toe gelopen gisteren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n geavanceerd luikje dat op chip gaat
Misschien heeft die geen trackerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:16 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee is duur. Maar dit is de enige kat waar ik last van heb en hij heeft nu huisarrest (samen met de andere kat want anders zielig denk ik) omdat hij hier ook snachts ruzie ging zoeken met mijn kat dus ben naar ze toe gelopen gisteren.
En ze zeiden zelf ook al dat ze nu snappen waarom hij kale plekken begon te krijgen toen ik zei dat die hier snachts eet. Ik gok dat hij allergisch is ofzo voor Hedwig haar brokken.
Snap alleen niet waarom ze zelf niet aan zijn tracker zien dat die steeds mijn huis in gaat.![]()
Jawel heeft die wel, dat weet ik en zie ik. Hij sneakt wel vaker ergens naar binnen (alleen bij mij continue haha).quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:12 schreef Ama het volgende:
Dromedaris en jak mogen misschien toch weer bij huis in de wei - https://nos.nl/l/2616187
Misschien kan je toch over een tijdje weer een Russische dwerghamster redden. @:cherrylips
Ik haat mensen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:44 schreef CherryLips het volgende:
Nu worden er Chinese hamsters en Syrtjes in kleine kuthokken gestopt. Mensen kunnen gewoon niet met huisdieren omgaan. Sowieso kappen met dieren verkopen in dierenwinkels.
Volgende week hebben ze Nutella-ijs in de bonus https://www.ah.nl/product(...)utella-ijs-hazelnootquote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik heb nu de caviakooi uitgebreid dus geen plek meer voor nog een kooi.
En dan worden ze weer in veel te kleine hokjes gehouden. Dus een verbod vind ik op zich prima
Klinkt als een drone.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:45 schreef CherryLips het volgende:
Er wordt vanmiddag een pakket bezorgd met Dragonfly, wtf is dat nou weer.
Dat zou wel tof zijn. Pleur maar op het balkon, maar wel onder de tafel als het even kan.quote:
De aliexpres variant op een bezorgdienst die alleen voor amazon werkt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:45 schreef CherryLips het volgende:
Zou wel leuk zijn als je op die manier een bom kan laten bezorgen bij je bovenburen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zou wel tof zijn. Pleur maar op het balkon, maar wel onder de tafel als het even kan.
Is dat lekker?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgende week hebben ze Nutella-ijs in de bonus https://www.ah.nl/product(...)utella-ijs-hazelnoot
Maar dan ligt je eigen plafond er ook uit. Niet handig.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als je op die manier een bom kan laten bezorgen bij je bovenburen.
Nogal een slecht idee als er zware regen voorspeld is voor ik weer thuis ben.quote:
Geen idee, heb het ook nog nooit opquote:
Is een klein offer.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan ligt je eigen plafond er ook uit. Niet handig.
En ik vind dat mensen in dierenwinkels ook enige basiskennis moet hebben van dierenverzorging.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:44 schreef CherryLips het volgende:
Nu worden er Chinese hamsters en Syrtjes in kleine kuthokken gestopt. Mensen kunnen gewoon niet met huisdieren omgaan. Sowieso kappen met dieren verkopen in dierenwinkels.
Een libelle.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil dit. Maar moet er wel meer in de bonus zijn wat ik wil hebben want AH zit niet om de hoek.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgende week hebben ze Nutella-ijs in de bonus https://www.ah.nl/product(...)utella-ijs-hazelnoot
Ik vind de dierenwinkel hier wel goed op zich, maar dan zie je dat ze een hamster/cavia/konijn aan een kind verkopen en denk ikquote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:49 schreef Ama het volgende:
[..]
En ik vind dat mensen in dierenwinkels ook enige basiskennis moet hebben van dierenverzorging.![]()
Ze weten vaak zelfs niet eens wat ze verkopen enz.
Even een random selectie reacties op Dragonfly @CherryLipsquote:Ergens op straat voor de deur van mn buren gelaten en als bezorgd gemarkeert.
Ze maken zonder toestemming een foto van je terwijl je het pakketje aanneemt. De bezorgers zijn inderdaad ook nergens aan te herkennen.
Vorige maand hebben ze een pakket in de fietstas van mijn buurvrouw achtergelaten zonder dat ergens te vermelden (ik heb het per toeval gevonden, 4 dagen later), en net hebben ze een pakketje bij een random huis in een andere straat met de zelfde nummer als ik achtergelaten.
3 keer mee te maken gehad en alle 3 de keren was het pakketje voor de deur van mijn appartementencomplex gedumpt op straat. Alle 3 de keren was ik thuis.
Ik maak de deur open en bezorger heeft de telefoon al op ooghoogte en maakt direct een foto van mij met het pakketje in zijn andere uitgestrekte hand. Uuuh, wie bent u en wat doet u? Meneer legt pakketje op de grond en loopt weg.
Mijn lievelingsmoment was wanneer ze een pakket in de brievenbus langs de straat propten, het niet paste en ze het toen maar gewoon op de grond hebben gelegd. In de regen.
Ik kijk er al naar uit want ik ben er vanmiddag ook niet. Zou dan ook weer meteen de laatste keer zijn dat ik iets bij Amazon bestel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even een random selectie reacties op Dragonfly @:CherryLips
Yoloquote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nogal een slecht idee als er zware regen voorspeld is voor ik weer thuis ben.
Gewoon mensen verbieden. Is de beste oplossing. Voor de hele wereld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:50 schreef CherryLips het volgende:
Ze moeten het verbieden dat kinderen huisdieren mogen hebben maar volwassenen zijn ook niet altijd even slim en het valt niet te handhaven.
Misschien valt het mee en ligt het maar 3 straten verder ergens in een gemeenteplantsoentjequote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kijk er al naar uit want ik ben er vanmiddag ook niet. Zou dan ook weer meteen de laatste keer zijn dat ik iets bij Amazon bestel.
Eeuwige optimist.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien valt het mee en ligt het maar 3 straten verder ergens in een gemeenteplantsoentje
Beetje een pleonasme dit hoorquote:
dellquote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:59 schreef Q. het volgende:
Gisteren hele dag gekloot met de wifi, heb nu een USB-wifi dongle in mn werklaptop gestoken en alles is nu 100x sneller dan het ooit geweest is. Dell-troep.
Over het algemeen werken corporate level Dell laptops best goed hoor, werk er al 15 jaar lang elke dag mee zonder eigenlijk heel veel issues. Denk dat ik maar 1x heb gehad dat er iets kapot ging. Nu gebruik ik ze wel als desktopvervanger dus de laptop zelf raak ik zelden aan.quote:
Vroeger was sowieso alles beter.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:05 schreef mschol het volgende:
[..]
dell
althans, de desktops vroeger.. laptops geen ervaring mee
Zeg dat... en niet eens onweer als compensatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Intussen al 25,8 en al lekker benauwd.
Ik heb er een keer een paar maanden mee moeten werken, die dingen zijn niet geschikt voor Adobe programma's om het maar even netjes te zeggenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Over het algemeen werken corporate level Dell laptops best goed hoor, werk er al 15 jaar lang elke dag mee zonder eigenlijk heel veel issues. Denk dat ik maar 1x heb gehad dat er iets kapot ging. Nu gebruik ik ze wel als desktopvervanger dus de laptop zelf raak ik zelden aan.
adobe programmas zijn nergens voor geschiktquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb er een keer een paar maanden mee moeten werken, die dingen zijn niet geschikt voor Adobe programma's om het maar even netjes te zeggen
Het is hier ook heerlijk afgekoeld vannachtquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeg dat... en niet eens onweer als compensatie.
quote:High Temperature
24.4°C at 9:03
Low Temperature
18.7°C at 4:54
Daar ga ik ook slecht op ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind de dierenwinkel hier wel goed op zich, maar dan zie je dat ze een hamster/cavia/konijn aan een kind verkopen en denk ik![]()
![]()
Vorig jaar ook een keer, zat er een superlief caafje. Komt er een man naartoe met een medewerker, kijkt even onder de huisjes, wijst die caaf aan, caaf mee. En dan denk ik: is het een sinterklaascadeau? Komt ze alleen te zitten?
Voor mijn werk toch wel tamelijk essentieelquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:07 schreef mschol het volgende:
[..]
adobe programmas zijn nergens voor geschikt
Ik werk toch alleen met SAP en dat draait op elke aardappel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb er een keer een paar maanden mee moeten werken, die dingen zijn niet geschikt voor Adobe programma's om het maar even netjes te zeggen
En Excel natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik werk toch alleen met SAP en dat draait op elke aardappel.
Wordt in zo'n doosje gepropt, weg van andere caafs, allemaal herrie en geschud, in de auto gezet, en joost mag weten waar het terechtkomtquote:
Wij de warme benauwde nacht, de rest de terreurbuien, eerlijk verdeeldquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is hier ook heerlijk afgekoeld vannacht
[..]
RIP aan je nabestaanden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:12 schreef CherryLips het volgende:
Nog even foto's maken van m'n prachtige clematis voor de hagelbui des doods eroverheen trekt.
Ik dacht dat katten veel lichter warenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mijn kat was naar buiten ontsnapt. Helaas mag ik nog niet 3,5 kilo gaan tillen. Dus moest ik hem naar binnen lokken met kattensnoepjes,
Pioenrozen hier zelfde verhaalquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:12 schreef CherryLips het volgende:
Nog even foto's maken van m'n prachtige clematis voor de hagelbui des doods eroverheen trekt.
Ja zit hier op het randje van die buien die de Achterhoek en hunebedden gaan slopen, dus misschien een paar druppel vanmiddagquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij de warme benauwde nacht, de rest de terreurbuien, eerlijk verdeeld
Vanmiddag is het hier waarschijnlijk wel veel beter uit te houden dan in het oosten, dus kleine troost.
Ik zat nog te kijken of ik niet ergens een paar planken heb om eroverheen te zettenquote:
De laatste keer dat ik met hem bij de dierenarts was, vond de dierenarts hem te licht met zijn iets meer dan 3 kilo.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat katten veel lichter waren
Je hebt een heel spoor gemaakt?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mijn kat was naar buiten ontsnapt. Helaas mag ik nog niet 3,5 kilo gaan tillen. Dus moest ik hem naar binnen lokken met kattensnoepjes,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Gewoon met het blik kattensnoepjes schudden helpt.quote:
Ik had het er vorige week nog over met m'n zus, we waren in de dierentuin en we zaten naar gewichten te kijken en we hadden zoiets van 'een koala weegt 4 kilo, wat weegt een kat eigenlijk?' en toen dacht ik anderhalve kilo want die beesten moeten een beetje soepel kunnen bewegenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik met hem bij de dierenarts was, vond de dierenarts hem te licht met zijn iets meer dan 3 kilo.
Terwijl hij genoeg te eten heeft. Alleen hij is nog actief voor 4-jarige kater die alleen maar binnen zit.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:18 schreef Ama het volgende:
Deze foto komt het dichtst in de buurt van hoe mijn haar nu is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
4 kilo is redelijk normaal voor katten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had het er vorige week nog over met m'n zus, we waren in de dierentuin en we zaten naar gewichten te kijken en we hadden zoiets van 'een koala weegt 4 kilo, wat weegt een kat eigenlijk?' en toen dacht ik anderhalve kilo want die beesten moeten een beetje soepel kunnen bewegenMaar ik zat er dus vet naast.
3.5 is voor een kat al licht.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jezusquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:19 schreef Ama het volgende:
[..]
3.5 is voor een kat al licht.Dat is wat Hedwig ook weegt maar een vriendin heeft 2 katers en 1 daarvan weegt ruim 7 kilo.
Rip hunebeddenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja zit hier op het randje van die buien die de Achterhoek en hunebedden gaan slopen, dus misschien een paar druppel vanmiddag
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:19 schreef Ama het volgende:
[..]
3.5 is voor een kat al licht.Dat is wat Hedwig ook weegt maar een vriendin heeft 2 katers en 1 daarvan weegt ruim 7 kilo.
De buren hebben hier een paar flinke katten, eentje is iets van 9+ kilo, maar die is ook wel het formaat van een half jachtluipaard. Een andere is wel gewoon echt viesdik en ook nog eens langhaar, ik verbaas me erover dat die nog over het hek heen komtquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een normale, volwassen huiskat (Europese Korthaar) weegt gemiddeld tussen de 3,5 en 5 kilogram. Poezen zijn over het algemeen wat lichter (3 tot 5 kg) en katers wat zwaarder (4 tot 7 kg)quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik wel. Alles kapot. Maar op buienradar.nl is het wel een hele opgave om die informatie te vinden tegenwoordigquote:
Kijkt naar buiten en zie blauwe lucht.quote:
Ik ben de hele week van huis geweest dus heb er sowieso al weinig van kunnen genietenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zat nog te kijken of ik niet ergens een paar planken heb om eroverheen te zetten
Ik bedoel later vanmiddag. Nu is het droog en blauw.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kijkt naar buiten en zie blauwe lucht.
Hier ook net. Net genoeg om m'n auto er heel vies uit te laten zienquote:
Dan doe je naam wel eer aan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier ook net. Net genoeg om m'n auto er heel vies uit te laten zien
Even hopen dat ik nog een terreurbui over me heen krijg onderweg naar huis.
Dit ja. Even goed nat.quote:
Hier gingen ze gisteren nog even lekker aan de slag met van die veegmachines tegen het onkruid, heel de straat vol stofwolkenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier ook net. Net genoeg om m'n auto er heel vies uit te laten zien
Even hopen dat ik nog een terreurbui over me heen krijg onderweg naar huis.
Nu nog een natte poes erbij.quote:
Zonne grote vuurbalquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:40 schreef LTVDK het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Daar gaat je Amazon pakketje
JONGUH.quote:
Extra fijn als er dan een paar druppels regen vallenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier gingen ze gisteren nog even lekker aan de slag met van die veegmachines tegen het onkruid, heel de straat vol stofwolken
Pom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jezus![]()
Die ene kat van @:Q. toen was ook wel aardig aan het gewicht, dat weet ik wel.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:18 schreef Ama het volgende:
Deze foto komt het dichtst in de buurt van hoe mijn haar nu is.Mooie kleur wel. Geen glitters?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
Voor jezelf zeker.quote:
Die zien er lief uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze boef weegt tussen 3 en 3,5 kilo, maar is klein gebouwd.
[ afbeelding ]
Deze meid weegt tussen 3,5 en 4 kilo.
Zijn ze ook.quote:
Of je kan FOK! aan nieuwe users helpenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:59 schreef Nattekat het volgende:
Op zich wel leuk iemand waarmee ik nu chat, maar ze is niet zo van de vragen stellen, maakt het toch verschrikkelijk lastig om een gesprek gaande te houden
Misschien even vragen naar haar FOK!-account, doet het vast goed.
Ahwquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze boef weegt tussen 3 en 3,5 kilo, maar is klein gebouwd.
[ afbeelding ]
Deze meid weegt tussen 3,5 en 4 kilo.
Nee? Dat is wel jammer dan.quote:
Awwwww.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zijn ze ook.![]()
Ze zijn heel beschermend over me.
* TheStigsDutchCousin steviger pak aandoetquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zijn ze ook.![]()
Ze zijn heel beschermend over me.
De witte kat houdt niet van vreemden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
* TheStigsDutchCousin steviger pak aandoet
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Deze foto van haar hangt hier aan de muur.![]()
[ afbeelding ]
Live op FOK! geboren! En via FOK! geadopteerd.quote:
2008, nondejuquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Live op FOK! geboren! En via FOK! geadopteerd.
F&F / [Gevonden]Goed tehuis voor 2 heel lieve poezen..
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De witte kat houdt niet van vreemden.
De siamees heeft al een hele harem aan thuiszorgdames verzameld.
Ze hebben het allebei volgehouden tot 2024, Naina was 18,5 en Pomba was 17.quote:
Heb je nu weer katten?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze hebben het allebei volgehouden tot 2024, Naina was 18,5 en Pomba was 17.
permanent glitters, daar is wel een markt voor denk ikquote:
Zoiets?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
permanent glitters, daar is wel een markt voor denk ik
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:22 schreef STING het volgende:
[..]
Zoiets?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vajazzle
Sinds begin vorig jaar hebben we deze tweeling in huis vanuit het asiel. Of vooral in de tuin eigenlijk.quote:
Foqueville is al zo volquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Of je kan FOK! aan nieuwe users helpen
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Sinds begin vorig jaar hebben we deze tweeling in huis vanuit het asiel. Of vooral in de tuin eigenlijk.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:22 schreef STING het volgende:
[..]
Zoiets?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vajazzle
Kan nog vollerquote:
Foquevolquote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:54 schreef CherryLips het volgende:
Wat lees ik nou allemaal weer over dierenmishandeling. Snel weggekliktIets over blagen die hadden lopen voetballen met een kuiken en toen hadden overreden met een fatbike.
Bom erop, eerlijk waar.
too easy...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:54 schreef CherryLips het volgende:
Wat lees ik nou allemaal weer over dierenmishandeling. Snel weggekliktIets over blagen die hadden lopen voetballen met een kuiken en toen hadden overreden met een fatbike.
Bom erop, eerlijk waar.
Die lui zijn ziek in het hoofd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:54 schreef CherryLips het volgende:
Bom erop, eerlijk waar.
Understatement.quote:
"Have you tried turning it off and on again?"quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:18 schreef mschol het volgende:
rare pc weer
allerlei internet issues bij browsers en apps
maar internet deed het zonder issues zodra ik wat dieper ging testen..
reboot pc, en problemen voorbij
@TheStigsDutchCousin heeft nog niet eens een huis, die woont nog altijd in het azc.quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:TheStigsDutchCousin heeft nog niet eens een huis, die woont nog altijd in het azc.
De huisjesmaker is ook weg.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:TheStigsDutchCousin heeft nog niet eens een huis, die woont nog altijd in het azc.
ja, true.. maar tochquote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"Have you tried turning it off and on again?"
Is je strafquote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb ik soms ook met het geluid. Dan doet ie het niet. En na herstart werkt het geluid dan wel weer.quote:
Je bent zelfquote:
Omdat ik aandacht schenk aan jouw situatie?quote:
Ik ben witter dan een sneeuwpop, waarom zou ik in een AZC zittenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat ik aandacht schenk aan jouw situatie?
Zal je nog eens proberen te helpen
Omdat je in Foqueville asiel hebt aangevraagdquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ben witter dan een sneeuwpop, waarom zou ik in een AZC zitten
Ik zie je naam niet op de kaart staan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat je in Foqueville asiel hebt aangevraagd
Wees blij, ik werd in het dierenasiel gestald tot ik m'n huisje kreeg.
En terecht!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat je in Foqueville asiel hebt aangevraagd
Wees blij, ik werd in het dierenasiel gestald tot ik m'n huisje kreeg.
Ah, dat boek van Newey?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:29 schreef Nattekat het volgende:
How to Build a Car besteld
@:TheStigsDutchCousin
Beter kijkenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zie je naam niet op de kaart staan.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren Lego DC Villians gespeeld op mijn steamdeck. Had ie mijn opgeslagen spel niet gevonden. Kon ik weer overnieuw beginnen.
Dat beetje was ook sarcastisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het warm én benauwd, voel je geprezen
Ah, ik zie het.quote:
Dat sarcastische had ik opgepikt. Ging er meer om dat het hier heel benauwd is.quote:
Pics?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik heb mijn bovenkleding uit. Scheelt dat ik geen meetings heb.
Jij woont toch op het ESF eiland?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ah, ik zie het.
Ik ben zeker ook een asielzoeker?
O ja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |