SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies:
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
Vandaag jarig:
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Dit blijft toch wel zo vreselijk krom, dat de boetes worden gebruikt als inkomstenbron ipv als strafmaatregel. Als iedereen zich opeens netjes aan de regels zou houden zou dus heel dat verdienmodel in elkaar storten?quote:Verkeersboetes verder omhoog, mogen weer meestijgen met inflatie
De boetes op verkeersovertredingen gaan volgend jaar opnieuw omhoog. Het kabinet wil ze mee laten stijgen met de inflatie, waardoor de boetes zo'n 2,7 procent hoger worden.
Veel mensen ergeren zich aan de hoogte van de boetes in Nederland. Ook het Openbaar Ministerie (OM) en de Raad voor de Rechtspraak hebben kritiek. Volgens het OM zijn de bedragen niet meer proportioneel ten opzichte van boetes voor veel ernstigere vergrijpen, zoals mishandeling of diefstal.
Ook de Tweede Kamer zet grote vraagtekens bij de steeds hoger wordende boetes. Maar tot nu is het kabinet van mening dat de inkomsten uit die boetes niet gemist kunnen worden voor het sluitend krijgen van de begroting.
Vorig jaar leverden boetes de staatskas zo'n 1 miljard euro op. Door de inflatiecorrectie gaat de opbrengst met nog enkele tientallen miljoenen omhoog.
https://nos.nl/artikel/26(...)stijgen-met-inflatie
dat is toch net als alle accijns op roken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit blijft toch wel zo vreselijk krom, dat de boetes worden gebruikt als inkomstenbron ipv als strafmaatregel. Als iedereen zich opeens netjes aan de regels zou houden zou dus heel dat verdienmodel in elkaar storten?
Daar krijg je in ieder geval nog een product voor terug, bij een verkeersboete krijg je alleen een brief met acceptgiroquote:Op donderdag 28 mei 2026 21:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat is toch net als alle accijns op roken.
Beetje ver fietsen vriend.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:42 schreef Barbusse het volgende:
Wie gaat er mee op een terrasje zitten?
Nee, te veel mensen om me heenquote:Op donderdag 28 mei 2026 21:42 schreef Barbusse het volgende:
Wie gaat er mee op een terrasje zitten?
quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee, te veel mensen om me heen
heb je oud beddegoed op bed liggen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:12 schreef Ama het volgende:
Uitgewassen, lijkt zo wel tof maar even kijken hoe het droog eruit ziet.
Nee maar tot nu toe heeft het nog geen 1x afgegeven op mijn kussens. En als dat wel zo is gaat het er in de wasmachine wel weer uit. Tshirt wat ik aan had is morgen ook gewoon weer schoon.quote:
Gewoon inpakken in plasticquote:
even @Wrapster langs sturenquote:
Scheelt je wel weer je bed verschonenquote:
Ik hoop dat deze kleur ook niet af geeft. Ik heb in een ver verleden ook rood gehad en toen lag ik hartje zomer in het ziekenhuis te zweten op witte kussenslopen. 👀 Waren niet meer zo wit op den duur.quote:
Je zou het ook niet kunnen verven, heb je die gedoetjes nietquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze kleur ook niet af geeft. Ik heb in een ver verleden ook rood gehad en toen lag ik hartje zomer in het ziekenhuis te zweten op witte kussenslopen. 👀 Waren niet meer zo wit op den duur.
Daar is het nu beetje te laat voor.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zou het ook niet kunnen verven, heb je die gedoetjes niet
dat denken we ook over de kraanquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zou het ook niet kunnen verven, heb je die gedoetjes niet
Die is niet geverfdquote:
niet eens?quote:
niks mis meequote:Op donderdag 28 mei 2026 22:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik ben lekker geld aan het strooien door kaartjes te kopen voor theatervoorstellingen. 1 wil ik ook nog kopen, maar misschien wel mijn pa ook wel mee, dus daar wacht ik even mee tot morgen...
Nee ik probeerde niks te rakenquote:
ow dat is dan mooi meegenomenquote:
Ik heb net ook weer shirts besteld, en wilde nog korte broeken kopen, maar misschien moet ik eerst mijn kasten eens nalopen want volgens mij heb ik er nog genoegquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik ben lekker geld aan het strooien door kaartjes te kopen voor theatervoorstellingen. 1 wil ik ook nog kopen, maar misschien wel mijn pa ook wel mee, dus daar wacht ik even mee tot morgen...
Prima tochquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik dacht even dat Bitterbal nu.nl ook had gehaald.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:54 schreef mschol het volgende:
@:bitterbal
https://www.nu.nl/opmerke(...)-in-glitterjurk.html
dat was wel heel bijzonder geweestquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik dacht even dat Bitterbal nu.nl ook had gehaald.
Gezellie mozzarelliequote:Op donderdag 28 mei 2026 22:55 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben alweer terug van terrasje. Mensen gingen vechten over voetbal. Daar heb ik geen zin in
Voetbal blijkt bij sommige mannen een gevoelig onderwerp te zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:55 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben alweer terug van terrasje. Mensen gingen vechten over voetbal. Daar heb ik geen zin in
niet alleen voetbal hoorquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Voetbal blijkt bij sommige mannen een gevoelig onderwerp te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |