https://nos.nl/artikel/26(...)me-van-forum-doodengquote:Het Kamerdebat van gisteravond over geweld in de samenleving heeft duidelijk aan het licht gebracht dat Forum voor Democratie een "enge partij" is die er "racistische" en "antisemitische" ideeën op na houdt. Dat is een dag later de conclusie van verschillende fractievoorzitters die aan het debat meededen.
"Veel mensen denken nog 'er zit wel iets redelijks in die partij', maar het masker viel gisteren wel af", zegt CDA-leider Bontenbal op vragen van de NOS over het ongekend felle debat dat doorliep tot in de nacht.
VVD-fractievoorzitter Brekelmans: "Dat partijleider Lidewij de Vos blijft spreken over een blank Nederland laat zien dat onder die uiterlijke vertoning van gematigdheid nog steeds enge en racistische denkbeelden zitten."
Ook Kamerlid Keijzer kijkt vandaag terug op haar woordenwisseling in het debat met FVD-leider De Vos. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."
Cocktail van complotten
Het antwoord van De Vos was dat haar partij wil dat "de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken."
D66-fractievoorzitter Paternotte noemt de teksten van De Vos een cocktail van complotten "die er uiteindelijk op neer kwam dat Forum van Nederland een blank land wil maken en dat mensen van wie de grootouders, of overgrootouders zelfs, naar Nederland kwamen hier weg zouden moeten."
Keijzer vroeg De Vos ook of zij vindt dat Joden erop uit zijn de 'blanke' Nederlanders te vervangen, een van de complottheorieën die FVD'ers delen. De Vos zei geen 'nee', maar zei dat ze niet begreep waar die vraag vandaan kwam.
Bontenbal: "Het is een partij die geen afstand neemt van antisemitisme. Ik denk dat partijen daar gisteren ook nog wel erg van geschrokken zijn. Want je kunt makkelijk afstand nemen. Dat kun je ter plekke doen en elk weldenkend Kamerlid zou dat meteen doen. Maar er werd constant omheen gedraaid."
Van links tot rechts
Het viel de fractievoorzitters op dat er heel breed in de Kamer op de woorden van De Vos werd doorgevraagd en dat partijen een grens trokken. Paternotte is blij dat partijen van links tot rechts gisteren de discussie aangingen en stelling namen. Bontenbal: "Iedereen stond met open mond te kijken. Zegt ze dit echt? Het was ook niet vooraf bedacht, maar het gebeurde."
Het is een dilemma of je als fractie Forum aandacht moet geven of juist niet, zegt Bontenbal. "Maar we hebben allemaal een taak om dit te ontmaskeren." Hij hoopt dat kiezers zichzelf ook verdiepen in waar de partij voor staat. "Wij vinden het gevaarlijk om deze partij in de Tweede Kamer te hebben."
Keijzer vindt het "doodeng" dat een partij met deze denkbeelden zo groot is. "Ze zitten met zeven mensen in de Kamer en staan in de peilingen op zestien."
Ook Brekelmans denkt dat het beeld van de partij nog niet bij iedereen volledig is. "Ik spreek veel mensen die zeggen 'je kunt best op Forum stemmen, het is een hele fatsoenlijke partij'. Maar daaronder zitten extreemrechtse en racistische denkbeelden."
De Vos voelt zich aangevallen
De Vos kijkt anders terug op het debat en de vragen die over haar partijstandpunten werden gesteld. In een mailbericht om leden te werven zegt zij dat ze "ruim 72 minuten (!) lang is aangevallen in de Tweede Kamer". Over de discussie in de Kamer over het racisme en antisemitisme bij Forum zegt zij niets.
Er zijn al weinig partijen die met Forum willen samenwerken. Maar het wordt nu tijd om daar echt een eind aan te maken, vindt Paternotte. "Elke partij die nu nog zegt dat je met Forum een politieke samenwerking kan optuigen die heeft gisteren niet goed geluisterd of wil meedoen aan hele foute politiek."
Die geheimzinnige Nigeriaanse christenmigranten draaien zo goed mee, dat niemand ooit van ze gehoord heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:43 schreef Timwonnacott het volgende: [..] Als ik https://migrantenkerken.nl/ mag geloven hebben we in Nederland 1100 migrantenkerken waar in 75 verschillende talen diensten zijn. Tuurlijk zijn er in het Christendom andere stromingen, maar er lopen hier bijv geen katholieken rond die vanuit hun geloof protestanten aanvallen. Die fase heeft het Christendom in Europa wel achter de rug. Die groep van 1 miljoen christenen haalt ten opzichte van andere ideologieën in Nederland eigenlijk nooit het nieuws in negatieve zin. Dat alleen al laat zien dat ze hier beter meedraaien. Hetzelfde kan ook gezegd worden over de meeste van oorsprong Aziatische mensen. Verder is het trolley verhaal wel mooi, maar uiteindelijk kan een Dirk of Peter natuurlijk ook een andere huiskleur hebben, dus in die zien misschien niet het beste voorbeeld.
Blijkbaar ook nog slecht in geschiedenis. Els Borst was een linkse politicus voordat ze werd vermoord in haar eigen huis door een rechts extremist.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Walgelijke uitspraak.
Maargoed, dan vind je het vast prima als ik geen traan zal laten wanneer iets vergelijkbaars zou gebeuren met een linkse politicus.
Maarja, de kogel komt enkel van links.
Volgens mij was dat gewoon een hopeloze koekwous die allang opgesloten had moeten zitten.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Blijkbaar ook nog slecht in geschiedenis. Ella Vogelaar was een linkse politicus voordat ze werd vermoord in haar eigen huis door een rechts extremist.
Ahhh rechts extremisme = koekwausquote:Op woensdag 27 mei 2026 23:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij was dat gewoon een hopeloze koekwous die allang opgesloten had moeten zitten.
Dat maak jij op uit deze opmerking?quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh rechts extremisme = koekwaus
Links extremisme = extremisme
Ja.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat maak jij op uit deze opmerking?
Spoor je zelf wel?
Christelijk is maar een aspect. Geografie en klimaat bepaalt ook de cultuur. Daarnaast de Griekse, Romeinse, Germaanse, Saksische, Friesche, Frankische en Scandinavische cultuur.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De oorspronkelijke cultuur van dit land is christelijk, niet blank. Culturen vormen zich rond ideologieën, niet rond huidkleuren, vandaar ook de enorme variatie aan culturen onder de blanke, Aziatische en zwarte mensen in de wereld.
Er bestaat werkelijk geen enkel probleem met discussies rond ideologieën of culturen die minder of niet in Nederland passen maar daar staat huidskleur volledig los van. Afrika heeft iets van 700 miljoen zwarte christenen, die afgezien van het verschil in opleidingsniveau, prima kunnen meedraaien binnen de Nederlandse cultuur omdat de kernwaardes grotendeels overeenkomen.
De moord op Fortuyn had duidelijk een politiek motief. De moord op Borst is me een beetje voorbijgegaan, niet met opzet overigens.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja.
Ik zie iemand die de moord op een linkse politicus bagataliseert.
Het had gescheeld als je de moord op Fortuyn als Els Borst allebij streng kon veroordelen en geweld altijd uitsluit als politiek middel.
Leer je forum manierenquote:Op woensdag 27 mei 2026 23:59 schreef Hetekip het volgende:
Er zijn nu drie topics over dit onderwerp....
Ja, de FvD is nou eenmaal erg populair op FOK!quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:59 schreef Hetekip het volgende:
NWS / FvD bekent kleur
NWS / FvD bekent kleur
Ook dat. In Japan massale demonstraties tegen de opening van een moskee. Crickets van onze globalisten.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:50 schreef Hathor het volgende:
Wel een beetje een discussie van..
Moet Nigeria overwegend zwart blijven.....JA
Moet Japan overwegend 'geel' blijven....JA
Moet Europa overwegend wit blijven....kkr racist 11111!!!einz.
23:44:58 sluitpostquote:Op donderdag 28 mei 2026 00:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leer je forum manieren. Ik had de LAPO.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
De moord op Fortuyn had duidelijk een politiek motief. De moord op Borst is me een beetje voorbijgegaan, niet met opzet overigens.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Els_Borstquote:Op 4 februari 2016 legde de verdachte voor de rechtbank een verklaring af waarin hij zei Borst te hebben gedood vanwege haar inzet voor de totstandkoming van de Nederlandse euthanasiewet. Hij noemde zijn daad een "goddelijke opdracht". Naar eigen zeggen had hij Borst thuis drie keer opgezocht.[60] Pas toen werden er nog meer details over de moord publiekelijk vrijgegeven, onder meer dat Van U. Borst doelbewust in de ogen had gestoken.
Deze discussie had ik laatst ook met iemand. <1,5 min is geen lange tijd. Soms kijk ik of iets wil wijzigen / toevoegen aan de OP. Hebben jullie geen geduld?quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:02 schreef Hetekip het volgende:
[..]
23:44:58 sluitpost
23:46:13 nieuw topic
Ik dacht hij zit mobiel, heeft het niet gezien. Fijn dat je lapo had, maar klik dan ook gewoon direct open nieuw deel aan. Waarom nog even gaan wachten?
Hetekip is de reden van de 503 errors. Hij klikt zo vaak op AT dat de server het niet meer aan kanquote:Op donderdag 28 mei 2026 00:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Deze discussie had ik laatst ook met iemand. <1,5 min is geen lange tijd. Soms kijk ik of iets wil wijzigen / toevoegen aan de OP. Hebben jullie geen geduld?
Je kan posten en dan je post editen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Deze discussie had ik laatst ook met iemand. 1,5 min is geen lange tijd. Soms kijk ik of iets wil wijzigen / toevoegen aan de OP. Hebben jullie geen geduld?
Ahh hij ageerde tegen de euthansiewet? Maakt hem dat automatisch extreem rechts? Of is dit in enige vorm vergelijkbaar met de moord op Fortuyn?quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Els_Borst
Ik ben nog nooit een FvD fan geweest, maar dit stukje kon ik erg waarderen van Lidewij.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:02 schreef Red_85 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ze geeft niet toe inderdaad om toe te geven of uberhaupt een antwoord te geven op een vraag die er helemaal niet toe doet. Die totaal niets inhoudelijks heeft en zeer suggestief en persoonlijk is.
En de pers en links gaan er mee aan de haal en spinnen zich rot in de hersengymnastiek. Wat een totale onzinkolderiek is dit.
@:capricia , je zei net wel stemmen is altijd beter dan niet stemmen. Maar welke van deze amateurs in de politiek verdienen onze stemmen dan?
Je kunt ook in deze crossposten toch.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:05 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Je kan posten en dan je post editen.
Een discussie loopt, mensen willen reageren op elkaar, ik was een hele post aan het schrijven, om op iemand te reageren. Daarna ben ik gaan refreshen, ik zag jouw topic niet. Dan klik ik zelf en maak ik een nieuw deel.
Dus in minder dan die 1.5 minuut, heb ik net mijn post afgerond die ik naar iemand wilde terugschrijven, heb ik nog eens een paar keer gerefreshed, heb ik jouw lapo bekeken en de tijd van lapo. Nog eens refreshen, niks gezien. Toen maar nieuw deel geklikt.
Een nieuw deel openen zou niet meer dan 1 minuut moeten kosten. Als jij iets wil editen in de op, moet je dat doen na het posten.
Geen idee maatje, dat is een reddit ding toch?quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt ook in deze crossposten toch.
Stukje schijt in de mond proberen te leggen. En de andere kant stapt niet in die stomende koeienvlaai.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een FvD fan geweest, maar dit stukje kon ik erg waarderen van Lidewij.
En wat een walgelijk hypocriete vertoning van de rest van die partijenbah bah
Was ook meer als retorisch bedoeld. Omdat ik juist vind dat echt niemand in dat circus ook maar 1 stem verdient.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wel stemmen is altijd beter dan niet stemmen. En ik ga nooit iemand een stemadvies geven.
Make up your own mind. En alle partijen die er zijn, zijn gewoon legitiem.
Laat je niet in een hoek drukken. Of je nu links of rechts bent.
Ja daar mee vat je rechts extremisten wel zo´n beetje samen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:52 schreef Hathor het volgende:
Volgens mij was dat gewoon een hopeloze koekwous
Op zich wel interessante debatten, alle 150 stoelen leeg en de voorzitter die in zichzelf zit te pratenquote:Op donderdag 28 mei 2026 00:22 schreef Red_85 het volgende:
Zo kan de politiek in de praktijk zien wat de samenleving van ze vindt.
Eens.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:24 schreef Harvest89 het volgende:
Ja daar mee vat je links extremisten wel zo´n beetje samen.
Het enige wat die debielen ermee bereiken is dat ze nog harder groeien. Onder jeugd al de grootste partij.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stukje schijt in de mond proberen te leggen. En de andere kant stapt niet in die stomende koeienvlaai.
En de pers gaat er mee aan de haal alsof ze in een giertank gevallen is.
Ja eens.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:04 schreef Red_85 het volgende:
Gasten, deze was eerder geopend.
Gaat iets fout hier
NWS / FvD bekent kleur
Het echte gevaar van demonisering is natuurlijk dat er een deuglinksgekkie of een gestoorde moslim denkt de wereld te moeten redden door Lidewij af te maken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het enige wat die debielen ermee bereiken is dat ze nog harder groeien. Onder jeugd al de grootste partij.
Ik ben door deze afgang zelfs geneigd om een keer wel te stemmen en een sympathiestemmetje uit te delen. Ook dat komt door Bontenbal.
Zij was de enige die daar stond die het daadwerkelijk over de inhoud wilde hebben. Ook al vinden mensen het verwerpelijk, kom dan met je eigen inhoud in plaats van je gespeelde moraal.
Die loopt al rond. Volkert. Bedreigde laatst weer iemand in de trein.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het echte gevaar van demonisering is natuurlijk dat er een deuglinksgekkie of een gestoorde moslim denkt de wereld te moeten redden door Lidewij af te maken.
En dan gaan die politieke slijmjurken roepen dat het een aanval op de democratie is, terwijl ze dagelijks 75% van het volk zitten te negeren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:27 schreef UitStraling het volgende:
Het echte gevaar van demonisering is natuurlijk dat er een deuglinksgekkie of een gestoorde moslim denkt de wereld te moeten redden door Lidewij af te maken.
Die gevaren hebben allerlei politici last van.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat filmpje kan ik me ook herinneren. Is een tijdje geleden. Volgens mij deed hij helemaal niets, maar werd hij getreiterd door een dronken zwakbegaafde tokkie, waarna die pissig werd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die loopt al rond. Volkert. Bedreigde laatst weer iemand in de trein.
Het ging wel iets verder dan pissig zijn. "Je weet waar ik toe in staat ben". Overigens verdient dat stuk vreten het om overal waar hij gaat lastiggevallen te worden. Het privilege van onbekommerd de samenleving in gaan, heeft hij gewoon verspeeld. Zeker zonder toelichting en excuses.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat filmpje kan ik me ook herinneren. Is een tijdje geleden. Volgens mij deed hij helemaal niets, maar werd hij getreiterd door een dronken zwakbegaafde tokkie, waarna die pissig werd.
Klopt en laat ook zien waarom hij het niet verdient vrij rond te lopen.quote:Hij was wel laatst bij een of ander festival. Daar werd hij gefilmd en belaagd door Left Laser. Was een vermakelijk interview.
Ja zo functioneren mensen natuurlijk niet, om je verplicht te laten onderwerpen aan herhaaldelijke intimidatie van een bezopen Rotterdamse deus in de trein. Dat zou ik me ook niet laten gevallen, wat ik ook heb gedaan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:36 schreef Richestorags het volgende:
Het ging wel iets verder dan pissig zijn. "Je weet waar ik toe in staat ben". Overigens verdient dat stuk vreten het om overal waar hij gaat lastiggevallen te worden. Het privilege van onbekommerd de samenleving in gaan, heeft hij gewoon verspeeld. Zeker zonder toelichting en excuses.
Hij maakte een opmerking tegen hem over dat het een stiltecoupé was. Kan je nagaan. Volkert die een ander op de regels wijst. Toen werd die herkend.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja zo functioneren mensen natuurlijk niet, om je verplicht te laten onderwerpen aan herhaaldelijke intimidatie van een bezopen Rotterdamse deus in de trein. Dat zou ik me ook niet laten gevallen, wat ik ook heb gedaan.
Ik vond het wel opmerkelijk dat die man in de trein hem op de een of andere manier heeft herkend. Ik zou zo langs hem zijn gelopen en geen idee hebben wie het was.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een FvD fan geweest, maar dit stukje kon ik erg waarderen van Lidewij.
En wat een walgelijk hypocriete vertoning van de rest van die partijenbah bah
quote:Op vrijdag 22 november 2019 13:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is mooi en dan heb ik nog een tip voor Thierry en dat is dat hij zich niet moet op laten fokken door de laffe houding van die salonpolitici. De frustratie en woede die hij liet zien, maakten zijn betoog minder sterk terwijl hij wel een sterk punt had.
Het is goed voor Thierry om te leren rustig te blijven, zichzelf meer te beheersen, zich niet uit zijn tent te laten lokken en het meer bij zijn eigen punt te houden en dat moet ie kunnen. Daarnaast moet ie niet proberen die hypocriete blindhazen te overtuigen, maar zijn eigen waarheid blijven spreken ongeacht wat die glibbers er daar van denken en vinden.
quote:Op maandag 3 februari 2020 14:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt Baudet fouten en dit was er een van. En hij zal de laatste zijn die dat zal ontkennen. Maar dat neemt niet weg dat hij voor een goede zaak werkt
Gaat wel die kant op inderdaad met het politieke vertrouwen van de samenleving.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:24 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Op zich wel interessante debatten, alle 150 stoelen leeg en de voorzitter die in zichzelf zit te praten
Die was idd niet compleet bij zn pan en had qua politiek niet zo veel ergens mee te maken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij was dat gewoon een hopeloze koekwous die allang opgesloten had moeten zitten.
Fuck it, gaan we hier verder.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja eens.
Het verkeerde topic is gesloten.
Jep. Zij als enige.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het enige wat die debielen ermee bereiken is dat ze nog harder groeien. Onder jeugd al de grootste partij.
Ik ben door deze afgang zelfs geneigd om een keer wel te stemmen en een sympathiestemmetje uit te delen. Ook dat komt door Bontenbal.
Zij was de enige die daar stond die het daadwerkelijk over de inhoud wilde hebben. Ook al vinden mensen het verwerpelijk, kom dan met je eigen inhoud in plaats van je gespeelde moraal.
Dat is positieve feedback, 'at best'. Hoe is dit fan zijn dan? Leg uit.quote:
Mwah. Japan heeft deze discussie ook en er waait een behoorlijk r/facistische wind momenteel hier. Het is grappig dat de rol die in Nederland wordt toegeschreven aan moslims in Japan wordt toegeschreven aan Chinezen en mensen zoals ons.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:50 schreef Hathor het volgende:
Nee hoor.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan ben je in mijn ogen net zo'n mongool. Als het nu de moordenaar van je kind was geweest kon ik er nog wat begrip voor opbrengen, nu behoor je tot dezelfde categorie mongolen.
Zeker.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:06 schreef Michie_ het volgende:
Tokkies die in de stilte coupe praten zijn ook wel super tokkies. Vind sowieso Nederlandse treinen vergeleken treinen hier in Japan Goor en druk. En dat is echt niet dankzij immigranten. Ook Nederlanders maken er een gore puinhoop van en denken dat stilte coupe niet stil hoeft te zijn
Dat is weer iets anders. Van mij mag ie ook weggestopt worden in een inrichting.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Zo'n politieke moord met zo'n impact die eigenlijk nog gaande is. Nee. Die gast verdient geen plek in de naatschappij. Wegstoppen in een gesloten inrichting waar hij binnen de muren zich vrij mag bewegen, maar niet op straat.
Maar even voor de duidelijkheid, ik zal zeker een flesje opentrekken op diegene die hem omlegt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is weer iets anders. Van mij mag ie ook weggestopt worden in een inrichting.
[b]Op
Het probleem in Nederland is dat als je een probleem wilt oplossen je dus eerst moet analyseren wat het probleem is. Echter dat is een dingetje. Om een voorbeeld te geven, doordat allerlei deugneuzen besloten hebben om bepaalde zaken niet te registreren kun je het probleem feitelijk niet vaststellen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 06:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een 1e generatie Afrikaan die een Nederlands paspoort krijgt, is ook gewoon een Afrikaan die in Nederland woont.
Achterlijke discussie.
We zitten hier 3? Generaties verder, nog steeds spreken Marokkanen bijv beter Marokkaans dan Nederlands.
Staan ze met die vlag te zwaaien en leven alsof ze in Casablanca wonen.
Maw cultuur, taal, normen en waarden, je manier van leven maakt wel degelijk iets uit.
Nou is er niets mis mee dat je een bepaalde band hebt met je “roots”, maar als die roots feitelijk bovenaan staan, ben je ook dan niets meer dan een Marokkaan wat in Nederland is geboren en hier woont. (Dubbel paspoort ook nog wat bizar is dat dit word toegestaan)
Maar andersom? Stel jij gaat naar China (vul in niet westers land naar keuze) als blanke man en vrouw, je gaat daar wonen en krijgt een kindje.. ik garandeer je dat ook 100 jaar later je niet als chinees zal worden beschouwd.
Deze achterlijke discussie vind je alleen hier, hier in het westen waar “diversiteit” en anti blank je door de strot word geduwd.
Radicaal links, wat dat ben je als voor massa immigratie bent, leeft in een papieren realiteit.
Als je tijdens een discussie het op semantiek moet gooien, dan weet je dat je de discussie verloren hebt.quote:
Tja, met one trick pony Bontebal kom je natuurlijk altijd weer terecht bij het fatsoen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:32 schreef Kottnauer het volgende:
Ook de Henri Bontenbal heeft zichzelf gediskwalificeerd met zijn huilerige “hoe goor wil je het hebben” na een opmerking die hij blijkbaar niet goed had verstaan of niet goed had begrepen.
Volgens mij zei ze slechts iets van: Als u dit beleid voert mag u zich de uitwassen ervan persoonlijk aanrekenen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:32 schreef Kottnauer het volgende:
Ook de Henri Bontenbal heeft zichzelf gediskwalificeerd met zijn huilerige “hoe goor wil je het hebben” na een opmerking die hij blijkbaar niet goed had verstaan of niet goed had begrepen.
Mwah, ze zei iets als: Bontebal doet dit soort trucjes voor de microfoon zodat hij kan afleiden en geen verantwoording hoeft af te leggen voor de verkrachtingen en moorden door asielzoekers.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze slechts iets van: Als u dit beleid voert mag u zich de uitwassen ervan persoonlijk aanrekenen.
Lijkt me een vrij normale zin alleen deed die Bontebal alsof ze zei: Het is uw schuld dat die vrouwen verkracht worden.
Dat is ook het hele probleem van de politiek, alles voor de Buhne, ik denk trouwens dat het een goed idee zou zijn om de Cameras weg te halen uit de kamers.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mwah, ze zei iets als: Bontebal doet dit soort trucjes voor de microfoon zodat hij kan afleiden en geen verantwoording hoeft af te leggen voor de verkrachtingen en moorden door asielzoekers.
Ongeacht of dat wel of niet zo bedoeld was, dat heeft geen plaats in zo’n debat. Maargoed, alle partijen waren niet op hun best (of juist wel). Misschien moeten individuele kamerleden gewoon allemaal van de socials zodat ze zich meer kunnen gaan richten op besturen ipv zieltjes winnen voor de bühne.
Ik vind dat die juist moeten blijven, toegang/controle op de politiek vind ik belangrijk. De huidige voorzitter vind ik niet al te best tot nu toe, dat helpt ook niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ook het hele probleem van de politiek, alles voor de Buhne, ik denk trouwens dat het een goed idee zou zijn om de Cameras weg te halen uit de kamers.
Pim was onze vader.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan ben je in mijn ogen net zo'n mongool. Als het nu de moordenaar van je kind was geweest kon ik er nog wat begrip voor opbrengen, nu behoor je tot dezelfde categorie mongolen.
Het is precies wat er gaande is. Het continu vallen over woorden om de pijnlijke waarheid te ontwijken en te scoren voor de camera heeft geen plaats in een debat. Op de inhoud moet alles gezegd kunnen worden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Mwah, ze zei iets als: Bontebal doet dit soort trucjes voor de microfoon zodat hij kan afleiden en geen verantwoording hoeft af te leggen voor de verkrachtingen en moorden door asielzoekers.
Ongeacht of dat wel of niet zo bedoeld was, dat heeft geen plaats in zo’n debat. Maargoed, alle partijen waren niet op hun best (of juist wel). Misschien moeten individuele kamerleden gewoon allemaal van de socials zodat ze zich meer kunnen gaan richten op besturen ipv zieltjes winnen voor de bühne.
Ja, op de inhoud. Wat zowel de Vos als Bontebal (en een aantal anderen welke ik zo snel even niet weet) was niet op de inhoud.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is precies wat er gaande is. Het continu vallen over woorden om de pijnlijke waarheid te ontwijken en te scoren voor de camera heeft geen plaats in een debat. Op de inhoud moet alles gezegd kunnen worden.
Mjah lastig ik ben ook voor open politiek maar weet niet wat erger zou zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vind dat die juist moeten blijven, toegang/controle op de politiek vind ik belangrijk. De huidige voorzitter vind ik niet al te best tot nu toe, dat helpt ook niet.
Tijdens debatten verbieden op social media te posten lijkt me goed. Focus je maar op ‘t debat ipv je likes.
Wat de Vos zei was gewoon een inhoudelijke opmerking.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, op de inhoud. Wat zowel de Vos als Bontebal (en een aantal anderen welke ik zo snel even niet weet) was niet op de inhoud.
Het probleem in onze politiek is ook dat de manier van debatteren veel te veel getolereerd worden door de voorzitters, we hebben dat een beetje zelf over ons afgeroepen, daarnaast zou men kamerleden die van de vrijheid misbruik maken veel sneller het woord ontnomen moeten worden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, op de inhoud. Wat zowel de Vos als Bontebal (en een aantal anderen welke ik zo snel even niet weet) was niet op de inhoud.
Dat niet alleen, maar hoe men het aan heeft gepakt is ook weer enorm bedroevend. Men probeert eerst De Vos woorden in de mond te leggen en vraagt haar dan vervolgens hier afstand van te doen en valt haar bovendien de hele tijd in de reden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:14 schreef Richestorags het volgende:
Doodeng inderdaad die gespeelde performatieve verontwaardiging om vooral de inhoud weer eens te vermijden.
Mwah, ik mag haar wel, maar zij heeft dit totaal verkeerd ingeschat. Ze stond nu met allerlei linkse politici een radicaal rechtse politicus onder vuur te nemen. Dit gaat je echt geen zetels opleveren, bovendien maakt het voor links verder ook geen drol uit, die vinden zowel De Vos als Keijzer racistisch en xenofoob. Keijzer denkt een handige zet te doen, maar vervulde alleen maar een rol van useful idiot.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mona Keijzer is niet alleen een egotripper en een ruziemaker, het blijkt toch ook weer gewoon een pluchepoliticus in schaapskleren te zijn. Uiteindelijk is het net als Pietertje gewoon een CDA'er.
Ze heeft de act wel lang volgehouden.
En wat Bontebal deed was een heel goedkoop politiek trucje door een inhoudelijke opmerking zo te framen dat het lijkt alsof het een persoonlijke beschuldiging is, en in de ophef die daarna ontstaat komen we weer niet bij het punt: Hoe gaan we het probleem fixen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat de Vos zei was gewoon een inhoudelijke opmerking.
Bontenbal:quote:En de heer Bontenbal doet nu weer bij de interruptiemicrofoon precies waar ik zoveel problemen mee heb, namelijk dat hij die woorden en die keuzes in het verdachtenhoekje probeert te zetten, zodat hij zich niet hoeft te verantwoorden voor die verkrachtingen en die moorden die ik net heb opgesomd. Het feit dat asielzoekers oververtegenwoordigd zijn.
De Vos (zakelijk):quote:Voorzitter, mag ik een punt van orde maken? Ik laat me niet verkrachtingen in de mond leggen.
Bontenbal (huilstem):quote:Het beleid van de heer Bontenbal en de coalitie leidt tot dit soort geweld. En dat moet stoppen. En de enige manier om dat te doen is door de instroom te stoppen.
Blijkbaar raakte De Vos een tere snaar, terwijl zij slechts iets zegt dat feitelijk correct is, namelijk dat het huidige asielbeleid leidt tot extra verkrachtingen en moorden door asielzoekers.quote:Ja, voorzitter, op zijn Rotterdams, hoe goor wil je het hebben. Hoe góór wil je het hebben dat je dit soort dingen tegen kamerleden zegt?
Ze merken als ze niet meer kunnen weglopen wat hun ziel verkopen doet en beginnen dan wild om zich heen te slaan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:18 schreef Kottnauer het volgende:
De Vos:
[..]
Bontenbal:
[..]
De Vos (zakelijk):
[..]
Bontenbal (huilstem):
[..]
Blijkbaar raakte De Vos een tere snaar, terwijl zij slechts iets zegt dat feitelijk correct is, namelijk dat het huidige asielbeleid leidt tot extra verkrachtingen en moorden door asielzoekers.
Ach joh. Het is gewoon een stelletje kleine kinderen in die Kamer.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet het al decennia. Om dan Bontebal daarvoor verantwoording te laten nemen is ook een beetje zinloos, CDA zit ook pas net weer in de regering. Ik vond deze zet van De Vos daarom ook niet zo slim, want je weet dat zo een man dan helemaal gepikeerd gaat reageren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:18 schreef Kottnauer het volgende:
De Vos:
[..]
Bontenbal:
[..]
De Vos (zakelijk):
[..]
Bontenbal (huilstem):
[..]
Blijkbaar raakte De Vos een tere snaar, terwijl zij slechts iets zegt dat feitelijk correct is, namelijk dat het huidige asielbeleid leidt tot extra verkrachtingen en moorden door asielzoekers.
Hij komt uit een traditie van beleid van zijn voorgangers en zij ziet dat Henri B. niks wil veranderen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet het al decennia. Om dan Bontebal daarvoor verantwoording te laten nemen is ook een beetje zinloos, CDA zit ook pas net weer in de regering. Ik vond deze zet van De Vos daarom ook niet zo slim, want je weet dat zo een man dan helemaal gepikeerd gaat reageren.
Ik vind dat niet onredelijk. Het CDA wil immers niets doen om de instroom te stoppen en houdt daarmee het probleem in stand. Bontenbal is al partijleider daar mede verantwoordelijk voor. Het is zijn keuze om daar niets aan te willen doen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet het al decennia. Om dan Bontebal daarvoor verantwoording te laten nemen is ook een beetje zinloos, CDA zit ook pas net weer in de regering. Ik vond deze zet van De Vos daarom ook niet zo slim, want je weet dat zo een man dan helemaal gepikeerd gaat reageren.
En die mensen willen graag een loonsverhoging, want ze hebben zulk zwaar werk en zoveel verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:50 schreef Hathor het volgende:
Wat een gelul.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:50 schreef Hathor het volgende:
Dat Bontebal oude wijn in nieuwe zakken is, kon je direct al zien.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij komt uit een traditie van beleid van zijn voorgangers en zij ziet dat Henri B. niks wil veranderen.
In veel landen is men doorgaans wat simpeler die zeggen: Sorry geen plek voor migranten of asielzoekers.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat een gelul.
Dat zegt letterlijk helemaal niemand.
De meeste mensen stemmen omdat ze iemand aardig vinden overkomen of welbespraakt overkomt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat Bontebal oude wijn in nieuwe zakken is, kon je direct al zien.
Als je wilt dat zaken veranderen, waarom zou iemand dan Bontebal stemmen?
Maar dat is het ook. Het aantal mensen dat moeite heeft met dat kinderen wat meer kleur krijgen is op een handje te tellen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar hoe men het aan heeft gepakt is ook weer enorm bedroevend. Men probeert eerst De Vos woorden in de mond te leggen en vraagt haar dan vervolgens hier afstand van te doen en valt haar bovendien de hele tijd in de reden.
Maar waarom zou De Vos afstand gaan nemen van dingen die ze nooit heeft gezegd? En we weten allemaal natuurlijk wel dat zulk gedachtegoed echt wel aanwezig is bij de FvD, maar dat gaan ze nooit erkennen op deze manier.
Het ligt in de lijn der verwachting dat deze poppenkast FvD alleen maar zetels zal gaan opleveren. Als je zoiets doet, doe het dan goed. Vraag dan bijvoorbeeld eens goed door over al die bedenkelijke partijleden van ze op lokaal niveau. Nu wordt precies het tegenovergestelde bewerkstelligd van wat de bedoeling was.
De vraagstelling is trouwens ook totaalidioot. Want nee, Nederland hoeft niet blank te blijven, Nederland moet Westers blijven en dat is een cultureel iets dat losstaat van huidskleur.
Moet je trouwens eens even aan deze mensen vragen of een quasi Midden-Oosters of Afrikaans land 'van kleur' moet blijven, dan zegt men meteen volmondig 'ja'.
Het idee dat pakweg Algerije of Libanon blank zou worden zou meteen leiden tot geschreeuw en gejammer over kolonialisme en een verlies van 'inheemse culturen'.
Want zoals we weten is denken sommigen in progressief linkse kringen net zo raciaal essentialistisch als sommigen bij de FvD doen. Daarom is het zo bijzonder dat men FvD verwijt hetzelfde te denken over Nederland.
[..]
Mwah, ik mag haar wel, maar zij heeft dit totaal verkeerd ingeschat. Ze stond nu met allerlei linkse politici een radicaal rechtse politicus onder vuur te nemen. Dit gaat je echt geen zetels opleveren, bovendien maakt het voor links verder ook geen drol uit, die vinden zowel De Vos als Keijzer racistisch en xenofoob. Keijzer denkt een handige zet te doen, maar vervulde alleen maar een rol van useful idiot.
Exact. Dan mag je de pijnlijke waarheid van alle vrouwenverkrachtingen, diefstallen, fraude, de Lisa's, mishandelingen en Islamisering gewoon gepresenteerd krijgen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:28 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik vind dat niet onredelijk. Het CDA wil immers niets doen om de instroom te stoppen en houdt daarmee het probleem in stand. Bontenbal is al partijleider daar mede verantwoordelijk voor. Het is zijn keuze om daar niets aan te willen doen.
Inteelt is ook een niet te onderschatten probleem in die gemeenschap.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar dat is het ook. Het aantal mensen dat moeite heeft met dat kinderen wat meer kleur krijgen is op een handje te tellen.
Maar, zoals ik vorig topic al aangaf, onze cultuur is er wel één die volledig door blanke volken is geschapen. Dat betekent in de praktijk wel dat die cultuur verdwijnt als het blanke volk in het land verdwijnt, tenzij de instroom met mate is of uit culturen komt die meer waarden delen. Je ziet dat bijvoorbeeld dat (de nazaten van) Indonesiërs volledig zijn opgegaan in de cultuur. Bij Marokkanenen daarentegen...
@Richestorags voert dit goedkope trucje regelmatig om af te leiden, zodat hij geen verantwoording hoeft te nemen voor de afgrijselijke opmerkingen van @raptorixquote:Op donderdag 28 mei 2026 08:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat de Vos zei was gewoon een inhoudelijke opmerking.
Het is toch een observeerbaar fenomeen? Er is geen seconde over de inhoud van het asielprobleem gepraat. Zij presenteerde cijfers over verkrachtingen, diefstallen etc. en toevallig wilde niemand het daar over hebben maar alleen maar theater maken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
@:Richestorags voert dit goedkope trucje regelmatig om af te leiden, zodat hij geen verantwoording hoeft te nemen voor de afgrijselijke opmerkingen van @:raptorix
(namen ter illustratie) - dat is geen inhoudelijke opmerking. Het debat ontspoorde ver daarvoor al, maar dit was de spreekwoordelijke "druppel". Had voorkomen kunnen worden met een sterkere voorzitter, maar so be it.
Naar mijn mening heeft FvD geen kleur bekend maar is zij gewoon op een onhandige manier bij haar standpunt gebleven. Dit is gewoon een nederlaag voor politiek als geheel.
niet alleen op fokquote:Op donderdag 28 mei 2026 00:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, de FvD is nou eenmaal erg populair op FOK!
Vandaar dat ik ook zei:quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:39 schreef Richestorags het volgende:
Naar mijn mening heeft FvD geen kleur bekend maar is zij gewoon op een onhandige manier bij haar standpunt gebleven. Dit is gewoon een nederlaag voor politiek als geheel.
En in plaats van te werken aan een oplossing, gaan ze de gehele werkdag gebruiken om onderling een modder gevecht te houden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Dan mag je de pijnlijke waarheid van alle vrouwenverkrachtingen, diefstallen, fraude, de Lisa's, mishandelingen en Islamisering gewoon gepresenteerd krijgen.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat moeite heeft met dat kinderen wat meer kleur krijgen is op een handje te tellen.
Wat al iets heel anders is dan gesteld werd door Hathor.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
In veel landen is men doorgaans wat simpeler die zeggen: Sorry geen plek voor migranten of asielzoekers.
Oh dat niet alleen, als je veel media leest worden te veel blanke mensen actief geproblematiseerd, zie bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar dat is het ook. Het aantal mensen dat moeite heeft met dat kinderen wat meer kleur krijgen is op een handje te tellen.
Maar, zoals ik vorig topic al aangaf, onze cultuur is er wel één die volledig door blanke volken is geschapen. Dat betekent in de praktijk wel dat die cultuur verdwijnt als het blanke volk in het land verdwijnt, tenzij de instroom met mate is of uit culturen komt die meer waarden delen. Je ziet dat bijvoorbeeld dat (de nazaten van) Indonesiërs volledig zijn opgegaan in de cultuur. Bij Marokkanenen daarentegen...
quote:Hoe wordt de werkplek minder ‘wit’? Dit zegt de wetenschap
Meer diversiteit op de werkvloer: Veel organisaties zijn van goede wil, maar hebben nog steeds een voornamelijk ‘wit’ personeelsbestand en weten niet hoe ze dat moeten veranderen. Het Kennisplatform Integratie en Samenleving (KIS) boog zich over recent wetenschappelijke onderzoek naar dit onderwerp en verzamelde veelbelovende strategieën voor een meer diverse werkplek.
quote:Diversiteit moet de norm worden, bericht de NOS maar blijft zelf wit
Maar hoe staat het eigenlijk met de grote NOS zelf, die beeldbepalende NOS die dag in dag, uur na uur heel Nederland van nieuws en ongevraagde, dikwijls gekleurde opinies voorziet? Is er anderhalf jaar na het stukje ‘De NOS – blanker dan karnemelkse pap’ al iets bij het roeptoetertje van de overheid veranderd? Helaas. Nauwelijks. Bij de NOS is het roer nog steeds niet om. Niet echt.
quote:‘HAN-cultuur te wit, te Nederlands en te veel op organisatiebelang gericht’
Bij de HAN is nog veel te winnen op het gebied van inclusieve competenties. Dat blijkt uit een verkenning die de hogeschool liet uitvoeren ten bate van een nieuw Koersbeeld. Er bestaan grote verschillen in de ervaren inclusie en buitensluiting tussen medewerkers, teams en organisatieonderdelen, blijkt uit die verkenning. “Medewerkers vroegen zich af of managers wel belang hebben bij het bevragen van de status quo rond diversiteit.”
quote:Diversiteit op de Spelen: 'TeamNL is nog veel te wit'
Wanneer je het Nederlandse team in Tokio voor de geest haalt, zie je een overwegend wit beeld. Is onze olympische ploeg te wit? "TeamNL reflecteert niet onze samenleving, maar wel het ledenbestand van Nederlandse sportclubs en -verenigingen."
quote:De gemiddelde kantoormedewerker is nog altijd wit. Hoe kan dat toch?
De Nederlandse arbeidsmarkt is nog altijd weinig cultureel divers. Voor de Black Lives Matter-demonstranten een doorn in het oog. Cultureel bepaalde studiekeuzes, financiële tegenslagen en een tekort aan slagvaardig beleid zitten in de weg.
quote:Hoe maken we de wereld van de klassieke muziek minder wit?
... Voor pianist Djuwa Mroivili (22) is het belangrijk om dat voorop te stellen in dit verhaal over de roep om diversiteit in de wereld van de klassieke muziek. Want het is dan misschien zo dat er momenteel op allerlei plekken gesprekken aan de gang zijn om concertprogramma’s, orkestgezelschappen en operadirecties minder wit te maken, het is niet voor het eerst dat zwarte musici of componisten een grote carrière hebben. ...
quote:Gemeenteraden vaak wit en mannelijk, 'druk om te veranderen mist in lokale politiek'
Ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de kandidatenlijsten allesbehalve divers. De meeste gemeenteraden bestaan nog altijd grotendeels uit witte mannen met grijs haar. Toch lijkt het bewustzijn over diversiteit de afgelopen jaren gegroeid. Veel gemeentelijke partijen hebben moeite om überhaupt genoeg kandidaten te vinden, blijkt uit onderzoek van EenVandaag en de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden.
quote:Te wit, te mannelijk en te westers. ‘Een canon voor de filosofie kan überhaupt niet meer’
Wat is de toekomst van de filosofische canon? De huidige lijst met topwijsgeren is te wit, te westers en te mannelijk, zei filosofiehistoricus Carlo Ierna (1979) een jaar geleden. Binnenkort rondt hij een tweejarig project af om de canon door te lichten en te moderniseren. Maar het resultaat is geen modernisering. In plaats daarvan komt hij met een harde conclusie: de canon kán niet meer.
quote:Universiteit Utrecht ’te wit’
De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen. Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek. Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.
quote:Hoogste baas Radboud Universiteit: ‘We zijn nog een te witte universiteit’
De Radboud Universiteit bestaat honderd jaar. Een eeuw geleden werd ze opgericht om het katholieke volksdeel te emanciperen. Die opdracht is voltooid, maar de Nijmeegse universiteit is nog steeds een emancipatie-universiteit, zegt rector Han van Krieken.
Maar om als politicus te vinden dat een land per se blank moet blijven gaat ook weer erg ver. Het moet om de cultuur draaien en hoe mensen zich gedragen, daar gaat het fout. Maar dat er vanuit de meer progressieve en linkse kringen een push voor minder blanke mensen is, mag duidelijk zijn.quote:Weinig diversiteit en nog altijd weinig vrouwen te gast in talkshows: ‘Schrikbarend wit’
Albert Verlinde, Wouter de Winther en Saskia Belleman verschenen in de eerste helft van het talkshowseizoen het meest in beeld. Uit onderzoek van deze site blijkt verder dat van de bijna 1650 getelde gasten in de meest prominente praatprogramma’s, 37 procent vrouw is. Ook mensen van kleur blijven ondervertegenwoordigd. Kenners zijn voorzichtig positief. „Al is er nog veel werk aan de winkel.”
Man man man,quote:
Dat is de reden dat die lui Nederland (ahum) een demografische transitie willen laten ondergaan, ze zien dondersgoed in dat Nederland nog een overwegend blank land is met een Nederlandse cultuur. Die ze haten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh dat niet alleen, als je veel media leest worden te veel blanke mensen actief geproblematiseerd, zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar om als politicus te vinden dat een land per se blank moet blijven gaat ook weer erg ver. Het moet om de cultuur draaien en hoe mensen zich gedragen, daar gaat het fout. Maar dat er vanuit de meer progressieve en linkse kringen een push voor minder blanke mensen is, mag duidelijk zijn.
Ik wist dat één iemand ging happen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Man man man,![]()
Je kunt ook fors overdrijven hoor.
Als je dat zou doen, zou niemand erom treuren en zouden veel mensen je op handen dragen. Maar ja, daar heb je vanuit de gevangenis dan weinig aan. Wel benieuwd of je dan meer of minder straf krijgt dan Volkert zelf.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou graag die mongool eens recht in zijn ogen aankijken terwijl ik de dolk in zijn maag nog eens omdraai.
Haha, ik zeg dat ik geen traan om Kirk laat, en dan moet de AIVD volgens jou mee lezen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou graag die mongool eens recht in zijn ogen aankijken terwijl ik de dolk in zijn maag nog eens omdraai.
Ah, dus het was een troll? Duidelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wist dat één iemand ging happen.
Het zou wel degelijk een saai land worden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:42 schreef Koortsdroom het volgende:
Stel je toch eens voor dat we minder immigratie hadden.
Vrouwen die niet in het gezicht worden gespuugd omdat ze geen hoofddoek dragen.
Geen buschauffeurs die worden mishandeld.
Bejaarden die niet worden overvallen door nepagenten omdat het toch maar ongelovigen zijn.
Geen schietpartijen in Utrechtse trams door iemand die 'allahu akbar' roept.
Geen filmmakers die dood op de grond liggen omdat ze iets stouts over de profeet hebben gezegd.
Lisa die gaat studeren.
Dat kán toch niet.
Nederland zou maar een saai land worden![]()
Vlug, zet de poort open!
Waarom dan eigenlijk? Want de positieve dingen die jij hier tot op heden in eerdere discussies hebt aangehaald als het gaat om migratie zijn de schijnbaar niet-Westerse prostituees.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zou wel degelijk een saai land worden.
Je bent hier een rijtje eenmalige incidenten op aan het noemen. De vele voordelen negeer je bewust.
Ze kan ook de vraag beantwoorden met wie ze daarmee bedoelt. Dat ontwijkt ze expres en waarschijnlijk met een hele goede reden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:45 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben het erg met @:HowardRoark eens. Het is vreemd dat Lidewij allerlei vragen zou moeten beantwoorden over dingen die ze nooit gezegd heeft. Ze kunnen haar wel van alles in de mond leggen of vragen. Of ze van kersen houdt of van wasabi ofzo.
Het is natuurlijk wel een goed punt dat Lidewij zegt dat Nederland van de Nederlanders is en dan rijst inderdaad de vraagt: wie bedoelt ze daar dan mee, en hoelang moeten mensen hier al wonen voordat ze daarbij horen? Horen Surinamers daar ook bij en de Turken die hier al 50 jaar zijn? Wat mij betreft zijn dat best goede en terechte vragen.
Het is natuurlijk altijd een glijdende schaal, daar ontkom je niet aan. Maar het moge duidelijk zijn dat de boodschap van FvD gewoon is: we willen minder import.
Uhuh.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je gaat doordrukken kom je erachter dat kleur an sich zelden het issue is.
Daar ging dit topic zo'n beetje oorspronkelijk over.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:44 schreef HowardRoark het volgende:
Maar om als politicus te vinden dat een land per se blank moet blijven gaat ook weer erg ver.
Ik moet nu naar mijn werk, ik kom daar later op terug.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom dan eigenlijk? Want de positieve dingen die jij hier tot op heden in eerdere discussies hebt aangehaald als het gaat om migratie zijn de schijnbaar niet-Westerse prostituees.
Kom eens met een concreet argument. Wat is er mis met een land dat grotendeels of volledig blank is?
Dus gaat het niet om een Ral code in de kern maar om cultuur, waarden en gedrag.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar ging dit topic zo'n beetje oorspronkelijk over.
Het is een racistisch ideaal.
Het is ook een debiel ideaal. Want wat is blank/wit precies.
De meeste Turken die ik ken zijn ook blank. Ken een hoop Marokkanen die geen tintje hebben maar net zo blank zijn als ik.
Deze vrouw is gewoon gevaarlijk.
Ik probeer me halal slachten bij vissen voor te stellen maar het lukt me nog niet helemaal.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:51 schreef Chadi het volgende:
Ik ben tegen omvolking. Moet niet gekker worden dit land. Ik ben voor het Marokkaniseren van VOLENDAM.
Halal vis bij je burger!!
Dat blijft helaas bijna altijd achterwege bij deze user. Het zijn korte inhoudsloze oneliners of een smiley met als doel een ander te bespotten of uit te lachen. Een inhoudelijke reactie, ho maar.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb je inhoudelijk nog wat toe te voegen?
De problemen zijn al gecreëerd, dus dat is niet meer iets dat FvD doet. Dat migratie een probleem is wordt door veel meer partijen en kiezers omarmd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Deze vrouw/partij is erop uit om de samenleving te ontwrichten en problemen te creëeren. Hetzelfde wat Geert Wilders doet, alleen gaat dit weer een stapje verder.
Lidewij is Geert on steroids.
Dat is de hele FVD. Het enige verschil is de banden met het CIDI. Ze zullen wel Russisch praten tijden hun vergaderingen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Deze vrouw/partij is erop uit om de samenleving te ontwrichten en problemen te creëeren om daarvan te profiteren. Hetzelfde wat Geert Wilders doet, alleen gaat dit weer een stapje verder.
Hij zou dus zo de Tweede Kamer in kunnen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat blijft helaas bijna altijd achterwege bij deze user. Het zijn korte inhoudsloze oneliners of een smiley met als doel een ander te bespotten of uit te lachen. Een inhoudelijke reactie, ho maar.
Heb je daar ook bewijs voor? Welke problemen wil zij zoal creëeren?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Deze vrouw/partij is erop uit om de samenleving te ontwrichten en problemen te creëeren om daarvan te profiteren. Hetzelfde wat Geert Wilders doet, alleen gaat dit weer een stapje verder.
Nee, er wordt geprobeerd om (nog) meer haat te zaaien en dat is zeker wel wat FvD doet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De problemen zijn al gecreëerd, dus dat is niet meer iets dat FvD doet. Dat migratie een probleem is wordt door veel meer partijen en kiezers omarmd.
Haat richting wie eigenlijk? Want kritiek op migratie leeft bijvoorbeeld ook bij een partij als de VVD.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, er wordt geprobeerd om (nog) meer haat te zaaien en dat is zeker wel wat FvD doet.
Nederlanders zijn over het algemeen zure en onsociale mensen
geworden en ik ben ervan overtuigd dat mensen ala Geert en Lidewij daar aardig aan meegeholpen hebben.
Maar waar heeft Lidewij nu precies gezegd of gesuggereerd dat Nederland blank moet blijven of worden? Wat vorm de aanleiding voor deze vragen in dit asieldebat?quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar ging dit topic zo'n beetje oorspronkelijk over.
Het is een racistisch ideaal.
Het is ook een debiel ideaal. Want wat is blank/wit precies.
De meeste Turken die ik ken zijn ook blank. Ken een hoop Marokkanen die geen tintje hebben maar net zo blank zijn als ik.
Deze vrouw is gewoon gevaarlijk.
Naar wie zaait FvD haat dan?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, er wordt geprobeerd om (nog) meer haat te zaaien en dat is zeker wel wat FvD doet.
Nederlanders zijn over het algemeen zure en onsociale mensen
geworden en ik ben ervan overtuigd dat mensen ala Geert en Lidewij daar aardig aan meegeholpen hebben.
Richting iedereen die zo'n beetje 'anders' is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haat richting wie eigenlijk? Want kritiek op migratie leeft bijvoorbeeld ook bij een partij als de VVD.
Kom eens met een quote dan waarin haat wordt gezaaid naar iedereen die "een beetje anders" is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Richting iedereen die zo'n beetje 'anders' is.
Bovendien is ze ook onzin aan het uitkramen om de boel nog meer te ontwrichten. Weet je nog het debat vorig jaar waarin ze vertelde dat in Nederland de van oorsprong Nederlanders in de minderheid zijn? Dat is gewoon pertinent niet waar en dat weet zij echt wel.
Dat gebeurt voornamelijk in de D’66 steden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:21 schreef Koortsdroom het volgende:
De strategie van de moslims is wel briljant in de eenvoud.
Naar land gaan met lieve mensen die niet voor zichzelf op durven te komen (als blanke mensen van hun eigen volk houden zijn het tenslotte racisten)
Er veel kinderen uitpoepen.
Inmiddels is 15% van de jeugd islamitisch.
De ongemakkelijke vraag is:
Wanneer slaan ze toe en gebeurt de islamitische overname van Nederland?
En doe dan gelijk hetzelfde voor een land dat grotendeels gekleurd en leg even uit wat daar mis mee is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik moet nu naar mijn werk, ik kom daar later op terug.
Hoezo goed nieuws? Dan haal je alleen maar Marokkanen hier heen, en kun je belasting betalen voor hun celstraf.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ff wat goed nieuws, vers van de pers.
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Het is niet eens een bewuste strategie. Dat zit er gewoon ingebakken. De overheersingsdrang. Het innemen van gebieden met mensen die te zwak zijn om zich te verdedigen. Ze komen hier simpelweg naartoe omdat wij te zwak zijn om er iets aan te doen. En de islamitische overname van Nederland is niet heel ver weg. Daar is niet eens een meerderheid van moslims voor nodig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:21 schreef Koortsdroom het volgende:
Naar land gaan met lieve mensen die niet voor zichzelf op durven te komen (als blanke mensen van hun eigen volk houden zijn het tenslotte racisten)
Maat lees je zelf wel wat voor ranzige drek je uit je toetsenbord weet te trekken?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:44 schreef TAmaru het volgende:
Het is niet eens een bewuste strategie. Dat zit er gewoon ingebakken. De overheersingsdrang. Het innemen van gebieden met mensen die te zwak zijn om zich te verdedigen.
Ja, in de islam zit overheersingsdrang ingebakken ja. Dat staat in het heilige boek, zit in de aard van de religie, wordt mensen van jongs af aan geleerd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maat lees je zelf wel wat voor ranzige drek je uit je toetsenbord weet te trekken?
Ingebakken overheersingsdrang?
Dat gaat nooit gebeuren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:21 schreef Koortsdroom het volgende:
Mensen zijn gewoon op zoek naar een beter leven. Dat heeft echt niks met jouw verzonnen overheersingsdrang te maken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, in de islam zit overheersingsdrang ingebakken ja. Dat staat in het heilige boek, zit in de aard van de religie, wordt mensen van jongs af aan geleerd.
Als er nooit wat gebeurt met dit probleem zal dat wel degelijk gebeuren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren.
Maar het is wel lekker makkelijk daar op te blijven hameren: angst maakt mensen veel ontvankelijker voor dit soort rotzooi.
Zoals ik zeg, dat doen mensen niet bewust. Dat ze zoeken naar een beter leven kunnen we ze niet kwalijk nemen. Dat doet ieder mens van nature. Dat wij ze dat leven willen bieden van ons belastinggeld, is een grote schande. Maar de overheersing komt vanzelf. Dat is bij deze mensen onvermijdelijk. Of ze het nu bewust doen of niet. Ze zullen streven naar de totale islamisering van de samenleving. Dat begint klein. En op het juiste moment zal de revolutie volgen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon op zoek naar een beter leven. Dat heeft echt niks met jouw verzonnen overheersingsdrang te maken.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maat lees je zelf wel wat voor ranzige drek je uit je toetsenbord weet te trekken?
Ingebakken overheersingsdrang en het innemen van gebieden met 'zwakke mensen'?
Ah, de wegkijkers zijn weer gearriveerd. Hoe staat het met de blanke zelfhaat jongens?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren.
Maar het is wel lekker makkelijk daar op te blijven hameren: angst maakt mensen veel ontvankelijker voor dit soort rotzooi.
En wij hebben geen enkele plicht de halve wereld hier dat 'beter leven' te geven. Dat bouwen ze in eigen land maar op.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon op zoek naar een beter leven. Dat heeft echt niks met jouw verzonnen overheersingsdrang te maken.
Want het niet eens zijn met jou staat gelijk aan 'kontkussen'.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:28 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
[..]
Ah, de wegkijkers zijn weer gearriveerd. Hoe staat het met de blanke zelfhaat jongens?![]()
Weet je wat de grap is?
Moslims hebben waarschijnlijk nog een grotere hekel aan jullie dan aan mij.
Denk je nou echt dat ze jullie respecteren omdat je hun kont kust?
Idiootquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:28 schreef Koortsdroom het volgende:
de wegkijkers
blanke zelfhaat
omdat je hun kont kust
Als je puur kijkt naar de berichten zonder de context te zien, zou je niet anders kunnen denken dat er een soort racisme gaande is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh dat niet alleen, als je veel media leest worden te veel blanke mensen actief geproblematiseerd, zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar om als politicus te vinden dat een land per se blank moet blijven gaat ook weer erg ver. Het moet om de cultuur draaien en hoe mensen zich gedragen, daar gaat het fout. Maar dat er vanuit de meer progressieve en linkse kringen een push voor minder blanke mensen is, mag duidelijk zijn.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je puur kijkt naar de berichten zonder de context te zien, zou je niet anders kunnen denken dat er een soort racisme gaande is.
Fucking ziek. En dan via een hoop gespin iemand die zich uitspreekt voor haar eigen kleurtje verketteren als racist.
Trieste bende.
Inderdaad.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is de reden dat die lui Nederland (ahum) een demografische transitie willen laten ondergaan, ze zien dondersgoed in dat Nederland nog een overwegend blank land is met een Nederlandse cultuur. Die ze haten.
Het is niet vreemd om een blank tegengeluid op te zetten. Echter vallen bepaalde groepen die er bijhoren zoals Indonesiërs, Molukkers, Antillianen en Surinamers dan buiten de boot. Je kunt ook gewoon expliciet zijn en zeggen dat je wil behouden wat er nu is.
„Het geeft het signaal dat je de gevolgen van het plegen van strafbare feiten in een van beide landen niet kan ontlopen door je op te houden in een ander land”, verklaart minister Van Weel (Justitie en Veiligheid).quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Hoezo goed nieuws? Dan haal je alleen maar Marokkanen hier heen, en kun je belasting betalen voor hun celstraf.
Er zullen maar weinig (Marokkaanse) Nederlanders een misdrijf in Marokko plegen en dan vluchten naar Nederland
Geen idee waarom ik trots zou moeten zijn op mijn huidskleur.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Trotse Blanke hier in elk geval.
Geschiedenis wijst uit om en nabij de 30%. Dan gaat het heel hard. Zie Libanon.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:21 schreef Koortsdroom het volgende:
Prima. Dan is zo'n beetje heel die BLM club dus racistisch.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:46 schreef Montagui het volgende:
Je zou m.i. dan ook best kunnen stellen dat iedereen die trots is op het hebben van een bepaalde huidskleur inherent een racist is.
Hoi, Iran, Libanon en Syrie belde.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren.
Het merendeel van de "moslims" zijn helemaal geen beleidend lid, slechts een klein deel bezoekt wel eens een moskee, met dat moslim gevaar valt het allemaal wel mee.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:21 schreef Koortsdroom het volgende:
Huidskleur boeit mij ook geen flikker.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:50 schreef TAmaru het volgende:
Mij interesseert huidskleur ook helemaal niks eerlijk gezegd. Zoals Theo Maassen ooit zei: van binnen zijn we allemaal blank.
Dat klopt ook. Net als dat elke moord op een vrouw femicide is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee waarom ik trots zou moeten zijn op mijn huidskleur.
Je zou m.i. dan ook best kunnen stellen dat iedereen die trots is op het hebben van een bepaalde huidskleur inherent een racist is.
Klopt, Brigitte Gabriël, Berbers, Turken, Perzen, Afghanen, Indiërs en Kopten verzinnen dat hun land is overgenomen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De basis van onze cultuur heeft niets te maken met huidskleur. Het is een cultuur gevormd in een gebied waarin oorspronkelijk blanke mensen woonde, that's it. Voor de rest zijn we als Nederland al 400 jaar geleden begonnen met handelsposten en koloniën en zijn er flink wat vermengingen geweest tussen de verschillende kleurtjes.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Christelijk is maar een aspect. Geografie en klimaat bepaalt ook de cultuur. Daarnaast de Griekse, Romeinse, Germaanse, Saksische, Friesche, Frankische en Scandinavische cultuur.
De basis van onze cultuur is gewoon blank. Pas zeer laat kwam daar verandering in. Dat betekent inderdaad niet dat cultuur inherent aan huidskleur is gebonden. Het is echter gewoon een gegeven, in tegenstelling tot een Zuid-Amerika, waar je duidelijk een blanke component hebt en een inheemse (niet-blanke) component. Soms nog Afrikaanse elementen ook.
De blanke component van de cultuur staat voor het gevoel van mensen juist erg onder druk, los van de bevolkingstoename. Mensen voelen dat hun cultuur wordt bekritiseerd, de demografie ingrijpend verandert en ze zich ook niet kunnen uiten (en ook financiële grip wordt verloren). FvD zegt voor die groep te staan. Ze zeggen echter nergens: wij sluiten je buiten als je kroeshaar hebt. Dat is een belangrijk verschil.
Zou het?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:50 schreef raptorix het volgende:
Het merendeel van de "moslims" zijn helemaal geen beleidend lid, slechts een klein deel bezoekt wel eens een moskee, met dat moslim gevaar valt het allemaal wel mee
Amalia heeft 0.76% Nederlands bloedquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:57 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De basis van onze cultuur heeft niets te maken met huidskleur. Het is een cultuur gevormd in een gebied waarin oorspronkelijk blanke mensen woonde, that's it. Voor de rest zijn we als Nederland al 400 jaar geleden begonnen met handelsposten en koloniën en zijn er flink wat vermengingen geweest tussen de verschillende kleurtjes.
Dus wat is in vredesnaam de 'blanke' component???
Geert Wilders zijn moeder komt uit Nederlands-Indie en waarmee hij dus een 'indo' en tevens een allochtoon is, is dat de blanke Nederlander?
Thierry Baudet zijn achternaam komt van zijn Franse roots en zijn overgroot oma komt ook uit Indonesië, Is dat dan de blanke Nederlander?
Ons toekomstig staatshoofd is nota bene half Argentijns en ook een allochtoon, is zij een blanke Nederlander?
Opkomen voor de Nederlandse cultuur is prima, maar wat heeft huidskleur daarmee te maken? Wees dan gewoon een vent en zeg eerlijk dat je geen kleurtjes in het land wil.
Heb je die angst ook bij de zevende dag adventisten?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:58 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zou het?
Als een extremistische club moslims een overnamepoging doet... Wiens kant zullen de 'gematigde' moslims kiezen?
Ja, leuk dat ze belden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoi, Iran, Libanon en Syrie belde.
Misschien dan ook maar eens aan de Indianen, Azteken, Aboriginals, Inuit, ..., vragen of er in "DE blanke man" ook een overheersingsdrang zit ingebakken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, Brigitte Gabriël, Berbers, Turken, Perzen, Afghanen, Indiërs en Kopten verzinnen dat hun land is overgenomen.
Je weet echt niks van de geschiedenis he?quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, leuk dat ze belden.
Maar wat heeft een islamitisch land te maken met het veranderen van Nederland in een islamitisch land?
Dan ben ik maar een racist. Dat woord is zo vaak misbruikt dat het ook aan inflatie onderhevig is in zijn betekenis.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat het onder de huidige wereld situatie een stuk anders werkt, je neemt geen gebied meer over met relegie dat is slechts een bijsmaakje, wat je wel ziet is dat in landen met een falend beleid dit soort groepen de macht kunnen grijpen, het is namelijk niet het geloof dat ze brengen maar meer de infrastructuur.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je weet echt niks van de geschiedenis he?
Dit waren ooit geen Islamitsche landen. Ze zijn overgenomen. De onwetenheid is pijnlijk en gevaarlijk.
Zeg dat maar tegen een silvana simons of jeffrey airfryer.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee waarom ik trots zou moeten zijn op mijn huidskleur.
Exact.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:47 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Prima. Dan is zo'n beetje heel die BLM club dus racistisch.
Libie, Egypte.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoi, Iran, Libanon en Syrie belde.
Oei, pijnlijke misser hier.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, leuk dat ze belden.
Maar wat heeft een islamitisch land te maken met het veranderen van Nederland in een islamitisch land?
Een kennis van mij heeft er een aardig boek over geschreven dat ik aan kan raden: https://www.amazon.com/Di(...)arsten/dp/1795264853quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan ben ik maar een racist. Dat woord is zo vaak misbruikt dat het ook aan inflatie onderhevig is in zijn betekenis.
Maar als je verder terugzoomed in geschiedenis kun je zien dat niet alleen de Islam zich over landen verspreiden, het omgekeerde gebeurde ook met het Christendom.quote:
Dat zijn dan ook racisten. Zij leggen de nadruk op huidskleur.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen een silvana simons of jeffrey airfryer.
Ben je nu echt zo'n struisvogel of vind je het gewoon fijn om jezelf voor de gek te houden?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:29. Dood hen dan die niet in Allah en het Hiernamaals geloven en die niet voor verboden houden wat Allah en Zijn Boodschapper verboden hebben verklaard; en zij die de godsdienst van de waarheid niet als godsdienst nemen, van hen aan wie de Schrift is gegeven, totdat zij het beschermgeld (djizyah) betalen, naar vermogen, terwijl zij onderdanigen zijn.
Deels mee eens. Zeker in Iran zag je dat. Maar wat je wel overal ziet, zeker in West-Europa is dat ze steeds een stapje verder gaan met hun geloof opdringen. Bidden in openbare ruimtes, klagen over de naam kerst. En zo zijn er nog meer voorbeelden. En hoe groter ze worden, hoe meer ze gaan opeisen. En de overheden staan het allemaal toe. En wat wel een feit is dat overal waar in de meerheid zijn de Christenen/ ongelovigen worden opgejaagd. In Afrika is het echt verschrikkelijk. En daar heb ik nog nooit een Moslim zich tegen zien uitspreken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat het onder de huidige wereld situatie een stuk anders werkt, je neemt geen gebied meer over met relegie dat is slechts een bijsmaakje, wat je wel ziet is dat in landen met een falend beleid dit soort groepen de macht kunnen grijpen, het is namelijk niet het geloof dat ze brengen maar meer de infrastructuur.
Geloof is meestal slechts een excuus voor macht.
Eens. Kruistochten waren ook zo fout als maar kon, maar dat ligt godzjdank inmiddels achter ons. We namen juist in West-Europa steeds meer afstand van achterhaald geloof. En nu zijn we bezig om een achterhaald geloof bij bosjes te importeren. De Islam loopt nog honderende jaren achter, en is qua vrouwonvriendelijk nog wel wat erger.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar als je verder terugzoomed in geschiedenis kun je zien dat niet alleen de Islam zich over landen verspreiden, het omgekeerde gebeurde ook met het Christendom.
Dat is ook wat ik zeg, de vrijheid van geloof is een groot goed, maar zelfs in het verleden zaten daar ook in Nederland gewoon beperkingen aan, neem de Portugeze Joden in Amsterdam ,die waren welkom, maar het was wel: Hou het lekker voor je zelf.....quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Deels mee eens. Zeker in Iran zag je dat. Maar wat je wel overal ziet, zeker in West-Europa is dat ze steeds een stapje verder gaan met hun geloof opdringen. Bidden in openbare ruimtes, klagen over de naam kerst. En zo zijn er nog meer voorbeelden. En hoe groter ze worden, hoe meer ze gaan opeisen. En de overheden staan het allemaal toe. En wat wel een feit is dat overal waar in de meerheid zijn de Christenen/ ongelovigen worden opgejaagd. In Afrika is het echt verschrikkelijk. En daar heb ik nog nooit een Moslim zich tegen zien uitspreken.
In achterlijke boekjes staan achterlijke dingen. Denk je echt dat het merendeel van de moslims zich daarmee bezighoudt?quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo'n struisvogel of vind je het gewoon fijn om jezelf voor de gek te houden?
https://www.bijbelhoek.nl/koran/9:29
https://quran.com/nl/het-berouw/29-30
[..]
Is dat een retorische vraag?quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
Denk je echt dat het merendeel van de moslims zich daarmee bezighoudt?
Eens, maar we zijn in Nederland er inmiddels zeer goed in om naar de 0,1% minderheden te luisteren. Je ziet het bij XR, bij die debielen in Loodsdrecht. En aanpakken doen we niet meer aan. Laatste niet helemaal mee eens. Genoeg Moslims die echt geen enkel ander geloof erkennen en alleen leven voor Allah.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik zeg, de vrijheid van geloof is een groot goed, maar zelfs in het verleden zaten daar ook in Nederland gewoon beperkingen aan, neem de Portugeze Joden in Amsterdam ,die waren welkom, maar het was wel: Hou het lekker voor je zelf.....
Daarom moet de overheid juist streng zijn om die vrijheid te behouden, en ja er zijn hele hordes correcte polici die dit gaan lopen faciliteren.
Dat Moslims weinig zelf kritiek hebben is algemeen bekent, vooral omdat zij hun kerkelijke verlichting nog niet doorgemaakt hebben, maar wij hebben daar ook een paar eeuwen over moeten doen, neemt niet weg dat we geen tegengas kunnen geven, het is prima om te zeggen: Nee zo gaan we het dus niet doen.
Het is echt ook soms volledig onzin, een echte Moslim zou nooit tegen de viering van Kerstmis zijn, immers zij erkennen ook gewoon andere geloven, dus er is geen enkele reden waarom een waar Moslim aanstoot aan die naam zal hebben.
Wie hebben dit gezegd?quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:50 schreef Hathor het volgende:
Verschil is, is dat de christenen die er nog zijn een bepaalde verlichting hebben gehad. En dat de grootste groep dat boekje en dit soort idiote verzen heeft afgezworen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In achterlijke boekjes staan achterlijke dingen. Denk je echt dat het merendeel van de moslims zich daarmee bezighoudt?
In de bijbel staan achterlijkheden van een vergelijkbaar niveau.
Het 'merendeel'. Zijn daar onderzoeken van? Zijn daar cijfers van?quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In achterlijke boekjes staan achterlijke dingen. Denk je echt dat het merendeel van de moslims zich daarmee bezighoudt?
Zodra die onderworpen is en jizya betaald inderdaad.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:15 schreef raptorix het volgende:
Het is echt ook soms volledig onzin, een echte Moslim zou nooit tegen de viering van Kerstmis zijn, immers zij erkennen ook gewoon andere geloven, dus er is geen enkele reden waarom een waar Moslim aanstoot aan die naam zal hebben.
Daar kun je over discussieren, in de Koran staat bijvoorbeeld ook dat een goed Moslim zich als goed gast dient te gedragen en de wetten en regels van de gast te volgen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodra die onderworpen is en jizya betaald inderdaad.
Islam is met niets compatible. Alleen met onderwerping en expansie.
Dat geldt dan voor alle religies toch? Dus ook christenen moeten dan inbinden op die punten, want anders is het discriminatie.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:32 schreef TAmaru het volgende:
Van mij mag iedereen vrij zijn om in welke debiele god of roze olifant dan ook te geloven. Maar dat betekent niet dat je dan meer vrijheden hebt dan anderen. En in Nederland is dat helaas wel zo.
Ik ook. Maar koortsdroom, red_85, tamaru, etc. stellen dat.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het 'merendeel'. Zijn daar onderzoeken van? Zijn daar cijfers van?
Niks naar jou, ik vraag het me af.
Gastheer bedoel je bij de laatste?quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar kun je over discussieren, in de Koran staat bijvoorbeeld ook dat een goed Moslim zich als goed gast dient te gedragen en de wetten en regels van de gast te volgen.
Uiteraard. Ook christenen. Hoewel die zich minder vreemde vrijheden veroorloven dan de moslims. Maar bijv. tijdens corona vond ik het debiel dat de kerken wel vol mochten zitten ja. Hoewel ik het dan ook weer debiel vond dat we überhaupt die coronamaatregelen haddenquote:Op donderdag 28 mei 2026 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat geldt dan voor alle religies toch? Dus ook christenen moeten dan inbinden op die punten, want anders is het discriminatie.
Veel had ik al niet verwacht gezien de vele vermengingen van de NLse adel maar zo laag had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Amalia heeft 0.76% Nederlands bloed
Vertel dat even in het midden oosten en Afrika.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar kun je over discussieren, in de Koran staat bijvoorbeeld ook dat een goed Moslim zich als goed gast dient te gedragen en de wetten en regels van de gast te volgen.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:46 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Veel had ik al niet verwacht gezien de vele vermengingen van de NLse adel maar zo laag had ik niet verwacht.
Het is een beetje dubbel. Ze doen natuurlijk ook van alles wat Allah ten strengste verboden heeft.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verschil is, is dat de christenen die er nog zijn een bepaalde verlichting hebben gehad. En dat de grootste groep dat boekje en dit soort idiote verzen heeft afgezworen.
Moslims daarintegen leven dagelijks bij dat boek. Haram/halal, takiyya, dhimmi, imams die haat prediken aan hun volgers. Hun kleding, hun gebruiken, hun mindset, hun bidgedrag. Hun haat naar westerse vrouwen, lhbtxyz. Allemaal in de letter van de koran. Allemaal nog steeds die achterlijke mindset van 1 ware god en volgen.
Een gelovige die hypocriet is. Whats new.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel. Ze doen natuurlijk ook van alles wat Allah ten strengste verboden heeft.
Ik ben minder % Duits, maar meer % Nazi voorvaderen.quote:
Koekkoekquote:Op donderdag 28 mei 2026 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo fucking hypocriet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel. Ze doen natuurlijk ook van alles wat Allah ten strengste verboden heeft.
Wel 100% blank.quote:
Ik kan zo eigenlijk alleen halal slachten bedenken. En staatssteun voor moskeeën blijft wat schimmig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Uiteraard. Ook christenen. Hoewel die zich minder vreemde vrijheden veroorloven dan de moslims. Maar bijv. tijdens corona vond ik het debiel dat de kerken wel vol mochten zitten ja. Hoewel ik het dan ook weer debiel vond dat we überhaupt die coronamaatregelen haddenMaar als we ze hebben, dan moeten de christenen zich daar ook aan houden.
Ja, ik denk dat je ongelijk hebt. Als je gaat doordrukken is juist huidskleur het probleem.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb je inhoudelijk nog wat toe te voegen?
Klopt. De koran is een leidraad voor het dagelijkse leven. Er staat bijvoorbeeld in hoe een vrouw zich moet gedragen als ze menstrueert, er staat zelfs in met welke hand ze hun billen af moeten vegen en die mogen ze niet gebruiken om mee te eten. Dat je je handen ook gewoon kan wassen na het toiletbezoek is schijnbaar niet bekend... Maar letterlijk alle gedragsregels zijn voorgekauwd. Ze hoeven niet zelf te denken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verschil is, is dat de christenen die er nog zijn een bepaalde verlichting hebben gehad. En dat de grootste groep dat boekje en dit soort idiote verzen heeft afgezworen.
Moslims daarintegen leven dagelijks bij dat boek. Haram/halal, takiyya, dhimmi, imams die haat prediken aan hun volgers. Hun kleding, hun gebruiken, hun mindset, hun bidgedrag. Hun haat naar westerse vrouwen, lhbtxyz. Allemaal in de letter van de koran. Allemaal nog steeds die achterlijke mindset van 1 ware god en volgen.
Op een gegeven moment zijn we het echt wel zat. Er is nu al een ruime meerderheid tegen het huidige migratiebeleid en ook een flink deel heeft door dat onze eigen cultuur onder druk staat.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. De koran is een leidraad voor het dagelijkse leven. Er staat bijvoorbeeld in hoe een vrouw zich moet gedragen als ze menstrueert, er staat zelfs in met welke hand ze hun billen af moeten vegen en die mogen ze niet gebruiken om mee te eten. Dat je je handen ook gewoon kan wassen na het toiletbezoek is schijnbaar niet bekend... Maar letterlijk alle gedragsregels zijn voorgekauwd. Ze hoeven niet zelf te denken.
Verder is het ook een feit dat ze het als een extra beproeving behoren te zien als ze iemand zien eten tijdens de ramadan. Maar toch wordt er tegenwoordig commentaar gegeven op mensen die eten onder de ogen van een moslim. Er wordt verwacht dat we daar rekening mee houden. Ze verwachten dat we ze gezegende ramadan, suikerfeest, offerfeest wensen. Andersom is het stil. Geen Gelukkig Kerstfeest voor ons. Sterker nog, het hele woord Kerst mag wat hun betreft verdwijnen. En de winkeliers werken daar vrolijk aan mee, want meer omzet.
Ondertussen sluipt het er wel in dat zaken als suikerfeest en offerfeest steeds zichtbaarder worden, ook in de winkels en Kerst en Pasen als aanduiding verdwijnen.
Omvolking is een te sterke term, want het Nederlandse volk wordt niet omgewisseld, tenzij ze massaal vertrekken. Echter zal er in de toekomst een meerderheid aan moslims zijn in Nederland, een islamitisch kabinet en zie ik de sharia nog wel ingevoerd worden. Gelukkig zal ik dat zeer waarschijnlijk niet meemaken. Ik heb nog geen kleinkinderen, wat ik aan de ene kant jammer vind, maar aan de andere kant ook wel prima als ze er niet komen.
Ik weet het niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:32 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat de samenleving op een gegeven moment het schip wel gaat sturen.
Misschien moet je het eens aan h en vragen, of hun heilig boekje echt wel zo heilig voor ze is? Dan wel graag de camerabeelden delen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk je echt dat het merendeel van de moslims zich daarmee bezighoudt?
Gezichtsbedekking ook. Vaak komen vrouwen in boerka er gewoon mee weg als ze zich identificeren en hun boerka op houden. In de trein enzo.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan zo eigenlijk alleen halal slachten bedenken. En staatssteun voor moskeeën blijft wat schimmig.
Wij zijn veel minder snel geneigd om geweld te gebruiken dan allochtonen vaak.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:39 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Wat ik nu ga zeggen vind ik helemaal niet zo leuk om te zeggen:
We zijn niet zo'n dapper volk.![]()
We laten het allemaal gebeuren. Salami tactiek. En de islam pakt steeds meer ruimte. En zal meer invloed krijgen. Nederlanders met de financiële middelen zullen emigreren. Voor de rest zal Nederland steeds minder lijken op wat ze kenden uit het verleden.
Mensen die denken dat er een 'burgeroorlog' komt, of dat 'de Nederlander er genoeg van heeft en in opstand komt', komen bedrogen uit.
Het zit niet zo in onze aard.
De moslims in mijn buurt weten dat ik homo ben, maar heb gewoon erg goed contact met ze.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Gezichtsbedekking ook. Vaak komen vrouwen in boerka er gewoon mee weg als ze zich identificeren en hun boerka op houden. In de trein enzo.
Verder natuurlijk bepaalde uitlatingen in religieus verband over homo's e.d.
Maar die worden voor nazi, racist uitgemaakt en beschuldigd van het goedpraten van genocide. Er is zo'n tweespalt in de samenleving. En bij de minderheid links zie je heel veel actiebereidheid, maar rechts vertrouwt erop dat het vanzelf wel goed komt, want het volk pikt het op een gegeven moment niet meer.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zijn we het echt wel zat. Er is nu al een ruime meerderheid tegen het huidige migratiebeleid en ook een flink deel heeft door dat onze eigen cultuur onder druk staat.
Er was een meerderheid over rechts, is er nog steeds, maar toch komt er maar geen rechtse regering. Als er een overwegend rechtse regering is, dan moet er alsnog links beleid uitgevoerd worden, en komt er van alle rechtse plannen niets terecht omdat coalitie-partijen er dan de brui aangeven.quote:Bij de laatste reeks verkiezingen is het ook prima zichtbaar dat NL steeds verder naar de rechtse partijen opschuift. Het is alleen dat er zo'n bias is tussen de samenleving en de media die het maar blijft veroordelen en propaganda blijft spuwen vanuit het linkse kamp dat het allemaal wel meevalt en de negatieve zaken verzwijgt.
Ik verwacht niet veel van de samenleving, zeker geen sturing. Eerder een opstand die dan door het leger neergeslagen gaat worden, want 'foei extreemrechts'. Maar eer het zover zou komen, is het al 5 over 12.quote:Ik denk dat de samenleving op een gegeven moment het schip wel gaat sturen. Er is alleen een fatsoenlijke partij nodig die centrumrechts is op migratie, links is qua sociaal en zich niet inlaat met rusland. lpf, pvv, fvd en nsc hadden allemaal in dat gat kunnen springen en kunnen doen wat Zweden op dit moment doet. Allemaal hebben ze het nagelaten. Maar als je ziet wat daar voor een kansen liggen... holy shit.
Bepaalde modernere moslims hebben daar ook niet zo'n probleem mee denk ik, zeker vrouwen. Maar diep van binnen denken ze er misschien wel anders over. De meeste uitlatingen komen natuurlijk meestal wel van religieus leiders enzo.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
De moslims in mijn buurt weten dat ik homo ben, maar heb gewoon erg goed contact met ze.
Lol, Amalia moet die Nigeriaanse prins dus terug terug mailen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel 100% blank.
Ergo: NOS/nu/dpg: "koningshuis is te 'wit' en daar moeten we wat aan doen "
Downright cynical.
Een grote probleem in de Arabische wereld is dat je relatief veel Laag geletterde Moslims hebt die letterlijk op de Imam moeten vertrouwen, en die laatst zijn nou ook niet altijd de beste in het interpreteren, zeker in rurale gebieden word daar nog wel eens misbruik van gemaakt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bepaalde modernere moslims hebben daar ook niet zo'n probleem mee denk ik, zeker vrouwen. Maar diep van binnen denken ze er misschien wel anders over. De meeste uitlatingen komen natuurlijk meestal wel van religieus leiders enzo.
Het kan hand in hand gaan he?quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh rechts extremisme = koekwaus
Links extremisme = extremisme
Omculturing is een term die de lading beter dekt, al zal dat nog geen officiele term zijn. Maar dat is wat je massaal in bijna heel Europa ziet gebeuren. De autochtone cultuur met hun normen en waarden, moet plaats maken voor uitheemse (en helaas vaak achterlijke) culturen, met de daarbijhorende, op strenge religie gebaseerde normen en waarden. Dat matcht totaal niet met elkaar en dat ziet een blinde nog..quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. De koran is een leidraad voor het dagelijkse leven. Er staat bijvoorbeeld in hoe een vrouw zich moet gedragen als ze menstrueert, er staat zelfs in met welke hand ze hun billen af moeten vegen en die mogen ze niet gebruiken om mee te eten. Dat je je handen ook gewoon kan wassen na het toiletbezoek is schijnbaar niet bekend... Maar letterlijk alle gedragsregels zijn voorgekauwd. Ze hoeven niet zelf te denken.
Verder is het ook een feit dat ze het als een extra beproeving behoren te zien als ze iemand zien eten tijdens de ramadan. Maar toch wordt er tegenwoordig commentaar gegeven op mensen die eten onder de ogen van een moslim. Er wordt verwacht dat we daar rekening mee houden. Ze verwachten dat we ze gezegende ramadan, suikerfeest, offerfeest wensen. Andersom is het stil. Geen Gelukkig Kerstfeest voor ons. Sterker nog, het hele woord Kerst mag wat hun betreft verdwijnen. En de winkeliers werken daar vrolijk aan mee, want meer omzet.
Ondertussen sluipt het er wel in dat zaken als suikerfeest en offerfeest steeds zichtbaarder worden, ook in de winkels en Kerst en Pasen als aanduiding verdwijnen.
Omvolking is een te sterke term, want het Nederlandse volk wordt niet omgewisseld, tenzij ze massaal vertrekken. Echter zal er in de toekomst een meerderheid aan moslims zijn in Nederland, een islamitisch kabinet en zie ik de sharia nog wel ingevoerd worden. Gelukkig zal ik dat zeer waarschijnlijk niet meemaken. Ik heb nog geen kleinkinderen, wat ik aan de ene kant jammer vind, maar aan de andere kant ook wel prima als ze er niet komen.
Dit vind ik zo moeilijk te begrijpen aan lgbtiq.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:54 schreef Gia het volgende:
Die, als ze uiteindelijk de baas zijn, al die wokies en lhbtiq-ers snel een kopje kleiner maken. Als dank.
Waar haal je die meerderheid vandaan? Volgens Ipsos is 78% voor opvang van oorlogsvluchtelingenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zijn we het echt wel zat. Er is nu al een ruime meerderheid tegen het huidige migratiebeleid en ook een flink deel heeft door dat onze eigen cultuur onder druk staat.
Bij de laatste reeks verkiezingen is het ook prima zichtbaar dat NL steeds verder naar de rechtse partijen opschuift. Het is alleen dat er zo'n bias is tussen de samenleving en de media die het maar blijft veroordelen en propaganda blijft spuwen vanuit het linkse kamp dat het allemaal wel meevalt en de negatieve zaken verzwijgt.
Ik denk dat de samenleving op een gegeven moment het schip wel gaat sturen. Er is alleen een fatsoenlijke partij nodig die centrumrechts is op migratie, links is qua sociaal en zich niet inlaat met rusland. lpf, pvv, fvd en nsc hadden allemaal in dat gat kunnen springen en kunnen doen wat Zweden op dit moment doet. Allemaal hebben ze het nagelaten. Maar als je ziet wat daar voor een kansen liggen... holy shit.
Dat is exact wat in ons land gebeurd is, vanaf ongeveer het jaar 600 is in enkele eeuwen de germaanse cultuur en religie vervangen door de romeinse (christendom dus), met romeinse feestdagen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Omculturing is een term die de lading beter dekt, al zal dat nog geen officiele term zijn. Maar dat is wat je massaal in bijna heel Europa ziet gebeuren. De autochtone cultuur met hun normen en waarden, moet plaats maken voor uitheemse (en helaas vaak achterlijke) culturen, met de daarbijhorende, op strenge religie gebaseerde normen en waarden. Dat matcht totaal niet met elkaar en dat ziet een blinde nog..
Behalve de gutmensch, want die is ziende blind en horende doof en zal deze intergratie met hand en tand blijven verdedigen omdat ze anders te veel met hun eigen falen worden geconfronteerd. En dat laatste is natuurlijk niet te verkroppen
Ik vraag mij af of je de koran wel gelezen hebt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat we derde wereld figuren binnen halen die met hun blote lul achter kinderen aan lopen met een groot keukenmes in hun hand vind ik ook een ongezonde ontwikkeling.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:46 schreef Richestorags het volgende:
Niet mijn OP, ik ben geen voorstander van die massahysterie maar wil dat er vooral iets gedaan wordt.
Fractievoorzitters waarschuwen voor racisme en antisemitisme van Forum: 'Doodeng'
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)me-van-forum-doodeng
Dat deze Kremlin partij nog niet verboden is zegt veel over ons land.
Wat interesseert mij 600 jaar geleden. Ik heb het over het nu en heden!quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is exact wat in ons land gebeurd is, vanaf ongeveer het jaar 600 is in enkele eeuwen de germaanse cultuur en religie vervangen door de romeinse (christendom dus), met romeinse feestdagen.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat interesseert mij 600 jaar geleden. Ik heb het over het nu en heden!
Ja ook hallo. Denk je dat je zoiets kunt tegenhouden? Think again. Ja ok, als je werkelijk niets maar dan ook niets uit de geschiedenis geleerd hebt of er überhaupt iets van wilt weten. Wat kan jou dat schelen, je leeft toch nu?quote:
nog even wat:quote:
Dat betekent een dikke doei MKquote:Op donderdag 28 mei 2026 13:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ja ook hallo. Denk je dat je zoiets kunt tegenhouden? Think again. Ja ok, als je werkelijk niets maar dan ook niets uit de geschiedenis geleerd hebt of er überhaupt iets van wilt weten. Wat kan jou dat schelen, je leeft toch nu?
Da's niet best. Tijd voor een grote campagne om dit omhoog te krijgen.quote:Landelijk vruchtbaarheidscijfer: Het totale gemiddelde aantal kinderen per autochtone vrouw van in Nederland is gedaald naar 1,43.
Om de autochtone bevolking stabiel te houden (zonder migratie), is een gemiddelde van 2,1 kinderen per vrouw nodig. Nederland zit hier dus ruim onder.
Je kan mensen moeilijk dwingen kinderen te nemen. Ik wil ze absoluut niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:43 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Da's niet best. Tijd voor een grote campagne om dit omhoog te krijgen.
Kun je ook onderbouwen waarom dit 'ranzige drek' zou zijn? Het is relatief makkelijk aantoonbaar dat dit mbt de Islam gewoon een feit is. Dit vormt dus wel degelijk een onderdeel in het gedachtegoed van net iets te veel moslims.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ingebakken overheersingsdrang en het innemen van gebieden met 'zwakke mensen'?
Dergelijke sentimenten zijn nu nog altijd dominant. Dat zien we in landen als Egypte, Nigeria, Libanon, India, Syrië en natuurlijk het conflict in het Midden-Oosten waar moslimfundamentalisme en een drang voor heerschappij de kern van het conflict is.quote:The policies of early Arab Muslim conquests (7th–8th centuries) varied by ruler, region, and the population involved, but there were several recurring patterns.
For many conquered peoples — especially Christians, Jews, and Zoroastrians — the usual arrangement was not “convert or die,” but rather a system of submission and taxation under Islamic rule.
The main possibilities were often:
1. Convert to Islam
• Converts generally gained full membership in the Muslim community.
• They were exempt from the jizya (poll tax imposed on non-Muslims).
• In some periods, conversion could improve social or political status.
2. Remain non-Muslim but accept Muslim rule
• Christians and Jews were usually treated as “People of the Book” (dhimmi status).
• They could continue practicing their religion with restrictions.
In exchange, they paid taxes such as:
• Jizya (poll tax)
• Kharaj (land tax in some regions)
• They accepted political subordination to the Islamic state.
3. Resist militarily
If cities or kingdoms fought and lost after resistance, outcomes could include:
• harsher terms,
• enslavement,
• confiscation of property,
• or execution of combatants.
• Terms were often more favorable when cities surrendered peacefully.
Different groups experienced conquest differently:
• In places like Syria and Egypt, many Christian communities remained majority Christian for centuries after conquest.
• In Persia, Zoroastrians were generally allowed to continue their religion under taxation, though over time Islam became dominant.
• Polytheistic groups sometimes received harsher treatment, though practice varied considerably.
• In India during later Muslim conquests by Turkic and Persianate dynasties, policies differed substantially from the earlier Arab conquests.
It is also important not to oversimplify:
• Some conquests involved negotiated treaties and relatively pragmatic governance.
• Others involved massacres, forced displacement, or pressure to convert.
• Policies changed across dynasties such as the Rashidun Caliphate, Umayyad Caliphate, and Abbasid Caliphate.
A commonly repeated summary — “convert, pay jizya, or fight” — captures part of the historical framework, but historians note that the real situation on the ground was often more complex than that slogan suggests.
Bron
Uiteraard willen mensen een beter leven, maar waarom zijn wij hier precies verantwoordelijk voor? Wordt het niet eens tijd dat die mensen een beter leven kunnen krijgen in hun eigen landen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:..Alle lof aan Lidewij. De rest van de kamerleden die aan gangstalking deden aangaande Lidewij zijn mensen van laag allooi en verantwoordelijk voor de verarming en verloedering van NL, daar kan geen twijfel over bestaan.
Dit, en vooral dat ze daar zélf eens voor gaan zorgen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Wordt het niet eens tijd dat die mensen een beter leven kunnen krijgen in hun eigen landen?
Omringende moslimlanden houden hun grenzen potdicht voor zwarte afrikanen of palestijnen. Alleen Europa speelt gekke henkie.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit, en vooral dat ze daar zélf eens voor gaan zorgen.
Dat is zeer selectief quoten en cherrypicking wat jij daar doet, uit context halen en precies aanstippen waar het niet om gaat. Het gaat namelijk niet om de echte oorlogsvluchtelingen, het gaat om het extra tuig wat hier komt gelukszoeken, er een teringzooi van trapt en de plekken inneemt van de echte oorlogsvluchtelingen. Lees: de bootjes die hier komen met hulp van de ngo's, 10 landen doorkruisen om in NL lekker te parasiteren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waar haal je die meerderheid vandaan? Volgens Ipsos is 78% voor opvang van oorlogsvluchtelingen
De laatste verkiezingen werden gewonnen door D66 en PRO
Eenvandaag zegt zelfs dat 8 op de 10 voor minder instroom is.quote:Toch bestaat er brede overeenstemming dat het kabinet zich meer moet inzetten om de instroom van asielzoekers te verkleinen (65% wil meer inzet, 12% wil minder). Dat er een maximum zit aan het aantal asielzoekers dat Nederland kan opvangen – en dat dat maximum lager moet liggen dat de huidige instroom – wordt breed gedragen.
Welke verkiezingen heb je het over dan?quote:De laatste verkiezingen werden gewonnen door D66 en PRO.
Correct.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit, en vooral dat ze daar zélf eens voor gaan zorgen.
Misschienquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lol, Amalia moet die Nigeriaanse prins dus terug terug mailen?
Naast natuurlijk bloedmooie dames van plezier hebben immigranten enorm veel cultuurverrijking gebracht.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom dan eigenlijk? Want de positieve dingen die jij hier tot op heden in eerdere discussies hebt aangehaald als het gaat om migratie zijn de schijnbaar niet-Westerse prostituees.
Kom eens met een concreet argument. Wat is er mis met een land dat grotendeels of volledig blank is?
Daar heeft de FvD en aanhang het zo weinig over he?quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus gaat het niet om een Ral code in de kern maar om cultuur, waarden en gedrag.
Zekerquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar die worden voor nazi, racist uitgemaakt en beschuldigd van het goedpraten van genocide. Er is zo'n tweespalt in de samenleving. En bij de minderheid links zie je heel veel actiebereidheid, maar rechts vertrouwt erop dat het vanzelf wel goed komt, want het volk pikt het op een gegeven moment niet meer.
En als rechts dan actie onderneemt, wordt dat bijna gezien als een terroristische daad. Een gevaar voor de samenleving.
[..]
Er was een meerderheid over rechts, is er nog steeds, maar toch komt er maar geen rechtse regering. Als er een overwegend rechtse regering is, dan moet er alsnog links beleid uitgevoerd worden, en komt er van alle rechtse plannen niets terecht omdat coalitie-partijen er dan de brui aangeven.
Nu ook: Er is een rechtse meerderheid en er zijn best ook rechtse plannen in het regeringsprogramma, maar de coalitie wordt zo ongeveer verboden om met rechts samen te werken, want anders zijn ze net zo erg. Oftewel, er mag alleen maar een meerderheid behaald worden over links en dus links beleid.
En alles bleef zoals het was en vooral de grenzen open en nog meer dwang op de gemeenten.
[..]
Ik verwacht niet veel van de samenleving, zeker geen sturing. Eerder een opstand die dan door het leger neergeslagen gaat worden, want 'foei extreemrechts'. Maar eer het zover zou komen, is het al 5 over 12.
Als links en rechts echt vechtend tegenover elkaar komt te staan, dan staan aan linkerzijde ook de booslims natuurlijk. Die, als ze uiteindelijk de baas zijn, al die wokies en lhbtiq-ers snel een kopje kleiner maken. Als dank.
Nee, ik heb er een hard hoofd in en weinig vertrouwen in de overheid. Het debat van eergisteren heeft dat wel aangetoond.
Heb maar kleine stukjes van dat debat gezien, maar vond het redelijk demoniserend richting De Vos.quote:
Dit lijkt vooral amerikaanse bagger.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb ik ook meerdere malen gezegd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:45 schreef Kottnauer het volgende:
Terwijl bijvoorbeeld Marokkanen in feite blank zijn en qua cultuur mijlenver verwijderd zijn.
Arabische muziekquote:Op donderdag 28 mei 2026 14:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Naast natuurlijk bloedmooie dames van plezier hebben immigranten enorm veel cultuurverrijking gebracht.
Denk aan eten. Er is niets zo lekker als Grieks/Turks/Surinaams/Marokkaans eten. Ze gebruiken erg veel kruiden, zit vol met smaak in vergelijking met de flauwe calvinistische saai hap van de Nederlandse keuken.
Er is ook een groter scala aan kunst en muziek er bij gekomen. Ga naar een grote stad en je ziet veel evenementen met bezoekers van allerlei afkomsten en muzikanten van allerlei afkomsten die culturele invloeden met elkaar uitwisselen. Muziek is een mooi voorbeeld over hoe invloed van verschillende culturen samen gemixt iets moois kunnen maken.
Ik zie er meer Turks uit dan de gemiddelde Turk. Ik moet oppassen voor de FVD.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ik ook meerdere malen gezegd.
Ook Turken zijn voornamelijk blank.
Lijkt de FvD niet te snappen. Misschien dat Lidewij in de toekomst blank met blond haar zal gaan zeggen.
Je kunt prima trots zijn op Nederland.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:53 schreef raptorix het volgende:
Mensen die meestal roepen dat ze een Trotse Nederlander zijn, zijn nou net de figuren waar je als Nederlander niet mee geassocieerd wilt worden.
Voor restaurants heb je niet miljoenen kansarme migranten nodig, ga naar een willekeurig oord in pakweg Polen of Slowakije, en daar heb je ook een pizzeria en een kebabzaak.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Naast natuurlijk bloedmooie dames van plezier hebben immigranten enorm veel cultuurverrijking gebracht.
Denk aan eten. Er is niets zo lekker als Grieks/Turks/Surinaams/Marokkaans eten. Ze gebruiken erg veel kruiden, zit vol met smaak in vergelijking met de flauwe calvinistische saai hap van de Nederlandse keuken.
Er is ook een groter scala aan kunst en muziek er bij gekomen. Ga naar een grote stad en je ziet veel evenementen met bezoekers van allerlei afkomsten en muzikanten van allerlei afkomsten die culturele invloeden met elkaar uitwisselen. Muziek is een mooi voorbeeld over hoe invloed van verschillende culturen samen gemixt iets moois kunnen maken.
Ik heb even gegoogled maar dat had ik beter niet kunnen doen want ook dit betreft natuurlijk weer een club voor erotiekquote:Op donderdag 28 mei 2026 14:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen zaterdag in een saunaclub in Roermond geweest, YinYan. Daar heb ik zeker een dik uur in een bubbelbad gezeten met 3 Turken die hier op zakenreis waren. Erg gezellig gesprek, veel over Turkije geleerd, en zij hebben veel over Limburg geleerd. Er was een leuke klik, met wederzijds respect.
Zwaar oneens. Voor de rijken en hoge middenklasse misschien. Maar hoe vaak gaat een arme arbeider op verre vakanties? 1x per jaar zou misschien moeten lukken, als hij/zij het geld heeft voor een duur vliegticket.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:33 schreef DobbyDobby het volgende:
Maar verder zijn het natuurlijk geen zaken die echt wat opleveren, mooie dames, muziek en lekker eten zijn nou niet bepaald zaken die voor meer welvaart zorgen. Dat kunenn we allemaal wel vinden op vakantie.
Ja eens, ik ben ook een trotse Nederlander, maar aan de andere kant hoef ik dat niet aan iedereen te laten blijken, dat hoort je vanuit je gedrag te laten zien lijkt me.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt prima trots zijn op Nederland.
Al zijn inderdaad de figuren die dat het hardste roepen vaak dezelfde figuren die met een prinsenvlag/voc vlag staan te zwaaien.
Met je lul denken is levensgevaarlijk. Voor je het weet betaal je allementatie of erger.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor restaurants heb je niet miljoenen kansarme migranten nodig, ga naar een willekeurig oord in pakweg Polen of Slowakije, en daar heb je ook een pizzeria en een kebabzaak.
Muziek vind ik ook geen goede reden want als je de invloed ziet van allochtonen op de muziek hier is dat met name troep, denk aan die goedkope inhoudsloze rap bijvoorbeeld want en niet eens accentloos kan worden gezongen.
[..]
Ik heb even gegoogled maar dat had ik beter niet kunnen doen want ook dit betreft natuurlijk weer een club voor erotiek. Je moet je wat dit betreft echt niet zo laten leiden door seksuele lust, denken doe je niet met wat er tussen je benen zit.
Succesquote:Op donderdag 28 mei 2026 14:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit lijkt vooral amerikaanse bagger.
Alle 3 die figuren zijn fout.
En jij ook, aangezien jij de mening deelt met de 3e.
Maar dat hadden we 20 jaar geleden toch al? Daarvoor hoeven we niet nog meer kansenparels te importeren. De nadelen zijn groter dan de voordelen. En sowieso vind ik mooie vrouwen en muziek een een argument van niks, je kan ook porno kijken of youtube aanzetten. Hou je alleen restaurants over wat wat toevoegd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zwaar oneens. Voor de rijken en hoge middenklasse misschien. Maar hoe vaak gaat een arme arbeider op verre vakanties? 1x per jaar zou misschien moeten lukken, als hij/zij het geld heeft voor een duur vliegticket.
In een multiculti samenleving heb je dagelijks allerlei mooie dames, muziek, en lekker eten direct bij je om de hoek. Of gewoon een stad verder waar je een uurtje met de trein/auto heen kan rijden.
Als een Marokkaanse hoer met goede rondingen gaat dansen en langzaam strippen op Arabische muziek ben ik heel even in de hemel.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:33 schreef DobbyDobby het volgende:
Arabische muziekVersta er geen kut van, maar klinkt geil.
Zie ze niet vaak, vaak Oost Europees, soms Aziatisch. Niet zoveel keuze helaas.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse hoer met goede rondingen gaat dansen en langzaam strippen op Arabische muziek ben ik heel even in de hemel.
Er is consensus dat er "iets" moet worden gedaan aan de instroom. Daar wilt bijna de gehele Tweede Kamer aan en is ook de aanbeveling van een vorige commissie.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is zeer selectief quoten en cherrypicking wat jij daar doet, uit context halen en precies aanstippen waar het niet om gaat. Het gaat namelijk niet om de echte oorlogsvluchtelingen, het gaat om het extra tuig wat hier komt gelukszoeken, er een teringzooi van trapt en de plekken inneemt van de echte oorlogsvluchtelingen. Lees: de bootjes die hier komen met hulp van de ngo's, 10 landen doorkruisen om in NL lekker te parasiteren.
Hier heb je je ipsos bron + kern quote:
https://www.ipsos-publiek(...)over-opvang-deel-ii/
[..]
Eenvandaag zegt zelfs dat 8 op de 10 voor minder instroom is.
https://eenvandaag.avrotr(...)htse-stemmers-147484
En of je nu kijkt naar ipsos of eenvandaag. Allen hebben uit de data een conclusie: links erkend de problemen niet en wil nog meer asiel. Met alle maatschappelijke gevolgen van dien.
Dus echt, kap
Dat is een mening Howard. Wat voor de een mooi is, is "troep" voor de ander.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
Muziek vind ik ook geen goede reden want als je de invloed ziet van allochtonen op de muziek hier is dat met name troep,
In bordelen en saunaclubs in Nederland moet je ze inderdaad goed zoeken, daar is het vooral Roemeens/Bulgaars. Maar op internet adverteren er veel voor privéontvangst. En in België zitten ze ook veel in bordelen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:44 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Zie ze niet vaak, vaak Oost Europees, soms Aziatisch. Niet zoveel keuze helaas.
Ja kneiter mooie dames. 100%. Turkije staat voor mij nog op 1. Dan Marokkaanse.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse hoer met goede rondingen gaat dansen en langzaam strippen op Arabische muziek ben ik heel even in de hemel.
Ja klopt, maar hoe meer hoe beter is mijn persoonlijke mening dan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:41 schreef DobbyDobby het volgende:
Maar dat hadden we 20 jaar geleden toch al?
Dat is natuurlijk totaal niet hetzelfde. Je hebt geen connectie met een pornoactrice of webcam model. Je kan ook niet je laptop/televisie neuken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:41 schreef DobbyDobby het volgende:
En sowieso vind ik mooie vrouwen en muziek een een argument van niks, je kan ook porno kijken of youtube aanzetten.
De pvv zat op 50 zetels in de peilingen, d66 had maar een handjevol zetelsquote:Op donderdag 28 mei 2026 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is zeer selectief quoten en cherrypicking wat jij daar doet, uit context halen en precies aanstippen waar het niet om gaat. Het gaat namelijk niet om de echte oorlogsvluchtelingen, het gaat om het extra tuig wat hier komt gelukszoeken, er een teringzooi van trapt en de plekken inneemt van de echte oorlogsvluchtelingen. Lees: de bootjes die hier komen met hulp van de ngo's, 10 landen doorkruisen om in NL lekker te parasiteren.
Hier heb je je ipsos bron + kern quote:
https://www.ipsos-publiek(...)over-opvang-deel-ii/
[..]
Eenvandaag zegt zelfs dat 8 op de 10 voor minder instroom is.
https://eenvandaag.avrotr(...)htse-stemmers-147484
En of je nu kijkt naar ipsos of eenvandaag. Allen hebben uit de data een conclusie: links erkend de problemen niet en wil nog meer asiel. Met alle maatschappelijke gevolgen van dien.
Dus echt, kap met die onzin.
Edit:
Valt me nog wat op trouwens.
[..]
Welke verkiezingen heb je het over dan?
De laatste verkiezingsronde ging om de gemeenteraden. Die zijn met vlag en wimpel gewonnen door de lokalen:
https://app.nos.nl/nieuws/gr2026/
Landelijke partijen kregen daar een ongekende veeg uit de pan.
De laatste TK verkiezingen was een nek aan nek race die op 15.000 stemmen is gewonnen door d66 op de pvv.
gl/pvda was 4de.
https://app.nos.nl/nieuws/tk2025/
Ook hier praat je weer complete poep.
Als ik zo de bronnen bekijk en de standpunten van de websites van de partijen, wil daar bijna iedereen wat aan doen inderdaad. Behalve de kneiterlinkse partijen als gl-pvda die het 'onmenselijk' vind als er een strenger beleid komt. En d66 die zegt wel dat ze er wat aan willen doen, maar hun acties laten toch echt anders blijken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er is consensus dat er "iets" moet worden gedaan aan de instroom. Daar wilt bijna de gehele Tweede Kamer aan en is ook de aanbeveling van een vorige commissie.
Ik lever bronnen aan waarop ik mijn mening en argumenten baseer en krijg alleen maar gejijbak. Goed bezig. Wat dat betreft ben je echt een politicus, ambtenaartje. Gezien de circusvoorstelling in de TK van de week.quote:Dat je vervolgens een op een asiel en migratie aan elkaar koppelt terwijl asiel ongeveer 7% van van de instroom is.
Vervolgens schrijf je iets over gelukszoekers, alsof de IND zijn werk slecht doet en iedereen maar een status geeft.
Als ik elke dag je posts zo lees dan begint het toch wel vermoeiend te worden om enige nuance te vinden. Het is afschrikwekkend om er zelfs op in te gaan of het te lezen.
En dan had ik je frame nog niet gelezen dat het de schuld is van links en het probleem niet wordt erkend door links en dat ze meer asielzoekers willen
Kijk, dit zijn goede tips @Doug-Heffernan toch maar een keertje het huis wat schoonmaken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In bordelen en saunaclubs in Nederland moet je ze inderdaad goed zoeken, daar is het vooral Roemeens/Bulgaars. Maar op internet adverteren er veel voor privéontvangst. En in België zitten ze ook veel in bordelen.
Omdat ze jaren moeten wachten op een status om te mogen werken/studeren/integreren/de taal lerenquote:Op donderdag 28 mei 2026 14:48 schreef deedeetee het volgende:
Het is de hoogste tijd om aan asielmigranten eisen te gaan stellen. Binnen 3 jaar de taal goed spreken en zorgen voor werk. En anders het land uit. Het is toch belachelijk dat wij die klaplopers blijven onderhouden ? Ik heb in de jaren na de 2e wereldoorlog veel vrienden en familie van ons naar Australië/Amerika en Canada zien verhuizen. Die zorgden snel de taal te leren en hard aan het werk te gaan. Dat was in de landen de eis om te mogen blijven.
Waarom zouden Arabieren en Afrikanen dat hier en nu dan niet kunnen ?
Bontenbal verbaasde mij overgens niet. Ik vond het altijd al een erg min mannetje en dat heeft hij nu dus goed bewezen met zijn onbehoorlijke aanval op het Forum. Als zoveel mensen daar een stem op uitbrengen dan heeft hij dat maar te accepteren en zijn fatsoen te houden.
Ik weet trouwens niet wat je hier mee wil zeggen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
Voor restaurants heb je niet miljoenen kansarme migranten nodig, ga naar een willekeurig oord in pakweg Polen of Slowakije, en daar heb je ook een pizzeria en een kebabzaak.
Over de koers van een aantal jaren inderdaad. In de peilingen. Uiteindelijk bij de TK verkiezingen was een grote meerderheid voor een strenger asielbeleid, immers presenteerde d66 zich ook zo.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
De pvv zat op 50 zetels in de peilingen, d66 had maar een handjevol zetels
Bij de gemeenteraden? Kom maar met bronnen die dat bevestigen, moet je lokaal er ook bij zetten dan voor het complete plaatje.quote:GL-PVDA kreeg ongeveer 15% van alle stemmen. De meeste van alle partijen
HR zijn retoriek is als ik een turkse pizza wil ik maar naar Turkije moet gaan voor een turkse pizza.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet trouwens niet wat je hier mee wil zeggen.
Moeten mensen naar Slowakije rijden voor een pizza? Die luxe heeft niet iedereen.
Feit is dat zonder invloeden van buitenaf we nu nog steeds een flauwe stamppot aan het eten zouden zijn.
Andijvie kan ik wel waarderen, maar boerenkool, wortels, en zuurkool mag je van mij aan de varkens geven.
Je geeft een antwoord op waar ik net al schreef dat er consensus is dat er wat moet worden gedaan aan migratie.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over de koers van een aantal jaren inderdaad. In de peilingen. Uiteindelijk bij de TK verkiezingen was een grote meerderheid voor een strenger asielbeleid, immers presenteerde d66 zich ook zo.
[..]
Bij de gemeenteraden? Kom maar met bronnen die dat bevestigen, moet je lokaal er ook bij zetten dan voor het complete plaatje.
Je praat echt poep.
Geen idee hoe je het spint, maar de waarheid is het zeker niet. Vooral in je eigen hoofd volgens mij.
Ik zal je nog eens een dm sturen voor meer informatiequote:Op donderdag 28 mei 2026 14:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In bordelen en saunaclubs in Nederland moet je ze inderdaad goed zoeken, daar is het vooral Roemeens/Bulgaars. Maar op internet adverteren er veel voor privéontvangst. En in België zitten ze ook veel in bordelen.
Maanden. Niet jaren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Omdat ze jaren moeten wachten op een status om te mogen werken/studeren/integreren/de taal leren
Lees je een beetje in de materie voordat je dit soort vragen stelt. Zo'n beetje elk degelijk nieuwsmedium heeft hier de afgelopen jaren al meerdere keren over bericht
Ach, ambtenaartje.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
De lokale partijen samen nemen 35 procent in.
GL-PVDA en D66 zijn niet links. Ze zijn economisch rechts, neoliberaal en voor trickle down economics. De PVDA voerde in Rutte 2 met coalitiepartner vvd de grootste bezuinigingen in decennia door, voerde het leenstelsel in en de verhuurdersheffing voor de sociale woningbouw.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik zo de bronnen bekijk en de standpunten van de websites van de partijen, wil daar bijna iedereen wat aan doen inderdaad. Behalve de kneiterlinkse partijen als gl-pvda die het 'onmenselijk' vind als er een strenger beleid komt. En d66 die zegt wel dat ze er wat aan willen doen, maar hun acties laten toch echt anders blijken.
[..]
Ik lever bronnen aan waarop ik mijn mening en argumenten baseer en krijg alleen maar gejijbak. Goed bezig. Wat dat betreft ben je echt een politicus, ambtenaartje. Gezien de circusvoorstelling in de TK van de week.
Ouwe snoeperd die je er rondloopt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hoe meer hoe beter is mijn persoonlijke mening dan.
[..]
Dat is natuurlijk totaal niet hetzelfde. Je hebt geen connectie met een pornoactrice of webcam model. Je kan ook niet je laptop/televisie neuken.
Jij krijgt later een mooie baantje bij de nieuwe Waffen SS.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:30 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt dat FvD en zijn achterlijke aanhangers in interneringskampen worden gegooid.
Gestopt met lezen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
GL-PVDA en D66 zijn niet links.
quote:
Dat is een mening. Die mag je hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Prominente leden in GL-PVDA vinden gentrificatie meer een non-issue. Het is een yuppen partij, salonsocialisme die natuurlijk ook voor de HRA zijn.
De enige partij die tegen gentrificatie is is de SP
Links mijn kont, D66 en GL-PVDA verkopen Nederland zo aan Washington DC als het aan hun ligt. @:red_85
Zie niet echt wat er mis is met die post qua fok! policy.quote:
Is GL-PVDA tegen gentrificatie?quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is een mening. Die mag je hebben.
Dat is de discussie hier niet. Open er een topic over en misschien kom ik daar ook kijken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is GL-PVDA tegen gentrificatie?
Zover ik de policy ken zijn dit soort trollende reacties meer geschikt in KLB dan NWS.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie niet echt wat er mis is met die post qua fok! policy.
Maar ach, je doet maar wat je niet laten kunt![]()
In ieder geval kunnen we lezen vandaag dat je interpretatie van data nog al veel weg heeft van cherrypicking, je in je eigen wereld leeft, we je niet kunnen betrappen op realisme, je waarheid verward met je persoonlijke meningen, je graag valse beweringen de wereld in stuurt en je persoonlijk wordt zodra dat met feiten wordt weerlegt.
Derhalve, kunnen we je dus serieus nemen?
Hmm.. Nee dus.
Die vullen al decennia rijkelijk hun eigen zakken en ze zijn ook zo Nimby als de pest.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is GL-PVDA tegen gentrificatie?
Nepnieuw verspreiden is ook meer voor KLB dan NWS.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Zover ik de policy ken zijn dit soort trollende reacties meer geschikt in KLB dan NWS.
Omdat jij off topic gaat nadat je met een hoop ongestaafde beweringen aankomt kakken.quote:Maar aangezien je er al een post niet meer inhoudelijk op in gaat dan is deze discussie ook afgelopen.
quote:Waar ik zeker niet verwonderd over ben met je stelling dat GL-PVDA, D66 kneiterlinks is, willen meer asiel en meer gelukszoekers
Terwijl zowel GL, PVDA als D66 achter Rutte stonden en de Turkije deal om Syriers in Turkije te houden
Jij claimt dat partijen als D66, gl-pvda kneiterlinks zijn. Dan kan je ook gewoon antwoord geven op een kritische vraag.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de discussie hier niet. Open er een topic over en misschien kom ik daar ook kijken.
Aldus de man die GL-PVDA kneiterlinks noemt, een heel relaas schrijft over "gelukszoekers" en claimt dat links meer asielzoekers wiltquote:Op donderdag 28 mei 2026 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nepnieuw verspreiden is ook meer voor KLB dan NWS.
[..]
Omdat jij off topic gaat nadat je met een hoop ongestaafde beweringen aankomt kakken.
[..]
quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Aldus de man die GL-PVDA kneiterlinks noemt, een heel relaas schrijft over "gelukszoekers" en claimt dat links meer asielzoekers wilt
Terwijl zo'n beetje het hele land, incluis hunzelf, de consensus heeft dat wel te zijn. Kommaar.quote:GL-PVDA en D66 zijn niet links
Je ziet dat de SP als enige partij in het kader van links zit?quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is er niet links aan gl-pvda dan?
Volgens mij heb je een blinde vlek in je ogen. Of stukke pixels op je scherm.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Je ziet dat de SP als enige partij in het kader van links zit?
Groen en progressief zijn niet links. Links wordt verstaan onder een goede sociale zekerheid, zorg en sociale woningbouw
Dit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:50 schreef Hathor het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |