abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220901129
Telegraaf dus weinig te quoten. Docenten maken zich in ieder geval zorgen over de uitwassen van LAKS c.s. die een andere toetscultuur die 'minder drukt op hun mentale welzijn'. In het kort: grow a pair, het echte leven wordt nog veel vervelender. Een goede zaak.

https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 27-05-2026 21:01:19 ]
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220901236
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220901249
Hoorde het vanmorgen op het ontbijt nieuws. Had echt zoiets van WTF :')

Ook de klacht dat toetsen te moeilijk zouden zijn... :') Dan hoor je óf niet thuis op het niveau waarin jij je examen moet doen. Of je hebt gewoon niet goed genoeg geleerd. Pleurt op hoor met je te moeilijk :+ .
Ook in moeilijke tijden.
pi_220901254
Onze Dean (educatie) heeft bepaald dat als de deadline voor een project op zondagnacht is, dat studenten dan tot dinsdagnacht (na de deadline) zonder puntenaftrek hun werk in kunnen leveren. Mja, maar zo werkt dat niet buiten de schoolmuren.

LLMs klagen niet. We zouden studenten juist weerbaarder moeten maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 21:08:12 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 21:09:17 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220901280
quote:
LAKS na klachtenregen: eindexamens passen niet bij deze generatie

Utrecht- Bij het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) zijn deze examenperiode meer dan 335.000 klachten binnengekomen. Bestuurslid en woordvoerder Inass Jagour spreekt van een groot aantal klachten dat volgens haar duidelijk laat zien „dat er echt iets moet veranderen”.

Het recordaantal klachten van 2024 werd niet verbroken, maar het zijn er dit jaar wel veel meer dan de 240.000 van vorig jaar. Volgens Jagour sluit de huidige manier van examineren niet meer aan bij deze generatie leerlingen. De nadruk ligt te veel op deze eindexamens, zegt ze. „Dat eist zijn tol op het mentale welzijn van de leerlingen en de prestaties.” Daarom pleit ze voor een andere toetscultuur. Ook wil het LAKS af van de regel dat een leerling gemiddeld een 5,5 moet scoren voor alle gemaakte centrale examens.

Jagour wijst ook op de honderden telefoontjes die tijdens de eerste examendagen werden gepleegd met In je Bol, een platform voor mentale gezondheid onder jongeren. Daar konden examenleerlingen dit jaar voor het eerst terecht als zij stress hadden voor de examens.

Het meest geklaagd werd dit jaar over het havo-examen Nederlands met meer dan 40.000 klachten. Woensdag zijn de laatste examens voor de vakken Russisch, Arabisch, Spaans en Turks. Op 6 juni begint het tweede tijdvak, waarbij ook herkansingen plaatsvinden.

https://www.telegraaf.nl/(...)ratie/153359088.html
Past niet bij deze generatie :')

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan deze sneeuwvlokjes mentaliteit.
pi_220901283
Zie ook: https://www.telegraaf.nl/(...)r#Echobox=1779834132

quote:
LAKS na klachtenregen: eindexamens passen niet bij deze generatie
:') !
pi_220901321
Het niveau moet omhoog stelletje zwakkelingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220901337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:06 schreef Lyrebird het volgende:
Onze Dean (educatie) heeft bepaald dat als de deadline voor een project op zondagnacht is, dat studenten dan tot dinsdagnacht (na de deadline) zonder puntenaftrek hun werk in kunnen leveren. Mja, maar zo werkt dat niet buiten de schoolmuren.

LLMs klagen niet. We zouden studenten juist weerbaarder moeten maken.
Maar verplaats je het probleem van discussies over werk te laat inleveren daarmee niet vooral? Ik verwacht dat als je gedoogt dat werken tot dinsdagnacht kunnen worden ingeleverd, er ook wel eens iemand tussen zal zitten die het woensdagochtend doet en dan gaat zitten miepen dat dat nou ook weer niet zo veel later is dan dinsdagnacht, en of ze hem niet kunnen matsen.
pi_220901367
quote:
Meer dan een normale fiets door de brede banden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:19:14 #12
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220901369
Je kunt als leerling ook gewoon eens gaan leren voor je examen, ipv al dat gehuil elk jaar.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220901392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:06 schreef Lyrebird het volgende:
Onze Dean (educatie) heeft bepaald dat als de deadline voor een project op zondagnacht is, dat studenten dan tot dinsdagnacht (na de deadline) zonder puntenaftrek hun werk in kunnen leveren. Mja, maar zo werkt dat niet buiten de schoolmuren.

LLMs klagen niet. We zouden studenten juist weerbaarder moeten maken.
Dat wordt feest bij de eerste de beste werkgever die voor maandagochtend een rapport nodig heeft om een gesprek te voeren met een grote klant. En dan janken als je je proeftijd niet eens doorkomt. “ik dacht dat dinsdagavond dan ook wel goed was, zo ben ik gewend.”
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 21:26:03 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220901478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:19 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Meer dan een normale fiets door de brede banden.
Ja maar je zit binnen examen te doen ...... 8)7
pi_220901504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:26 schreef maily het volgende:

[..]
Ja maar je zit binnen examen te doen ...... 8)7
Misschien scheuren ze rondjes in de examenhal, dat zou inderdaad wel klachtwaardig zijn.
pi_220901661
quote:
Ik flikkerde ook zowat van mijn stoel _O-
Ook in moeilijke tijden.
pi_220901692
quote:
meer dan 335.000 klachten binnengekomen

Er doen dit jaar ongeveer 190.000 tot 195.000 leerlingen eindexamen in het voortgezet onderwijs in Nederland
🤔
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 22:00:03 #18
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220901774
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:52 schreef Aether het volgende:

[..]
🤔
Heb je zelf al eindexamen gedaan eigenijk? :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:08:07 #19
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220901830
quote:
Bij de school waar ik werk hebben we het verboden om de alarmen die op die fatbikes zitten te activeren. Die dingen gingen om de haverklap af zonder reden en dat galmde enorm over de binnenplaats en dus door alle lokalen. Misschien bedoelen ze dat.
Life is what you make it.
pi_220901834
Hoezo is Arabisch, Russisch, Turks een vak op school? Is alleen om migranten tegemoet te komen.
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:52 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220901901
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:52 schreef Aether het volgende:

[..]
🤔
gemiddeld 2 pp :Y
pi_220902033
quote:
Die kut toeters en alarmen wel .
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:39:48 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902090
Ja snap ik wel.
Er zou ook eigenlijk meerdere kleine toetsmomentjes moeten zijn ipv een paar grote.

Ik heb een deel van mijn Cito toets verneukt omdat ik de halve nacht stiekem naar films of sexlijn reclames op tv had zitten kijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220902140
Tja, als je hele schoolcarrière je huiswerk en werkstukken door Chatgpt laat maken en je moet op ene zelf gaan presteren bij je eindexamen dan is dat stressvol.. wie had dat nou kunnen zien aankomen?
pi_220902169
Tja. Vroeger (opa vertelt) was je hooguit wat zenuwachtig voor een examen (okay, sommigen hadden er echt wel last van), tegenwoordig krijgen ze er stress van.
pi_220902227
De normen stellen echt geen flikker meer voor. HBO ook lachwekkend al bij de meeste studies.
pi_220902300
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef hanskraaijjr het volgende:
Hoezo is Arabisch, Russisch, Turks een vak op school? Is alleen om migranten tegemoet te komen.
Dat is een grap hoop ik?
pi_220902317
Maar zijn examens in de laatste 20 jaar nou echt moeilijker geworden of daalt het niveau gewoon? Waarom zou je überhaupt willen klagen over een te moeilijk examen in de hoop dat ze de lat verlagen? Je kan het niveau gewoon niet aan, dat is niet erg. Je gaat jezelf op een vervolgstudie of bij een baan gelijk tegenkomen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:20:09 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220902330
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Past niet bij deze generatie :')

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan deze sneeuwvlokjes mentaliteit.
Als je 50% hbo of uni wil laten doen zul je wel een alternatief voor examineren moeten bedenken. Anders loopt dat helemaal spaak.

We willen immers een hoogopgeleide bevolking
The End Times are wild
pi_220902341
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Past niet bij deze generatie :')

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan deze sneeuwvlokjes mentaliteit.
Boomergeklaag.

Vergeet niet dat dit ook over onze generatie gezegd werd. De patatgeneratie. En alle generaties voor ons.
blablablabla
pi_220902344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Het niveau moet omhoog stelletje zwakkelingen.
In Engeland maken ze dat examens zo dat men elk jaar ongeveer hetzelfde scoort, maar daarmee zijn de examens over de jaren makkelijker en makkelijker geworden.
Omgaan met stress is te trainen, maar het lijkt dat men het liever ontwijkt dan ermee leren omgaan.
pi_220902352
Als ze dit al lastig vinden is het toch wel afgelopen met dit land, man man man. Als ik erop terugkijk was het echt een luizenleventje, je hoefde geen reet te doen vergeleken met een latere opleiding en werk. Die gaan het nog heel zwaar krijgen.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220902356
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:52 schreef Aether het volgende:

[..]
🤔
Een klachtje indienen is makkelijker dan je verdiepen in een onderwerp.
pi_220902390
We leven in een wereld waarin we de domste mensen niet alleen beschermen, maar actief vooruit proberen te duwen. Het is echt pure devolutie. Survival of the weak.

Deze wereld :N
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220902409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:47 schreef Timwonnacott het volgende:
Tja, als je hele schoolcarrière je huiswerk en werkstukken door Chatgpt laat maken en je moet op ene zelf gaan presteren bij je eindexamen dan is dat stressvol.. wie had dat nou kunnen zien aankomen?
Dit, en hoe makkelijk was het voor het telefoonverbod om ff een foto te maken van een toets en deze door te sturen naar de andere klassen die de toets nog moeten maken…

Ze vallen juist door het examen massaal door de mand. Natuurlijk is “stress” dan een mooi excuus.
pi_220902418
Deze generatie ontstijgt het niveau van een amoebe niet als het LAKS zijn zin zou krijgen.
pi_220902421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit, en hoe makkelijk was het voor het telefoonverbod om ff een foto te maken van een toets en deze door te sturen naar de andere klassen die de toets nog moeten maken…

Ze vallen juist door het examen massaal door de mand. Natuurlijk is “stress” dan een mooi excuus.
Heel makkelijk, wij hadden zelfs docenten die hun tas met daarin de toets onbewaakt achterlieten in het lokaal waardoor er foto's gemaakt werden door leerlingen die hem zelf nog moesten maken en dat was 20 jaar terug.
pi_220902560
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:
Past niet bij deze generatie :')

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan deze sneeuwvlokjes mentaliteit.
Hahahaha...wat een grap joh dit _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220902565
Deze docent legt prima uit wat er mis is: Bekijk deze YouTube-video
pi_220902566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:05 schreef Gibson88 het volgende:
Hoorde het vanmorgen op het ontbijt nieuws. Had echt zoiets van WTF :')

Ook de klacht dat toetsen te moeilijk zouden zijn... :') Dan hoor je óf niet thuis op het niveau waarin jij je examen moet doen. Of je hebt gewoon niet goed genoeg geleerd. Pleurt op hoor met je te moeilijk :+ .
Of Of....

Het niveau van het onderwijs is zo slecht geworden? maar dat kunnen we niet zeggen want dan hebben wij als leraren gefaald. nee passen de toetsen aan, dan scoren we weer goed op de inspectielijstjes.
  donderdag 28 mei 2026 @ 02:03:11 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220902691
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:36 schreef TigerXtrm het volgende:
We leven in een wereld waarin we de domste mensen niet alleen beschermen, maar actief vooruit proberen te duwen. Het is echt pure devolutie. Survival of the weak.

Deze wereld :N
Modurn edjukeeesjun.
Schitterend filmpje ergens over te vinden ook.

Wat een kneuzencircus. Niet van deze generatie :') te zwaar op mentale gestel :')

Hou je waffel en ga studeren ipv denken dat alles maar zo komt aanwaaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220902741
Feminisering van het onderwijs.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220902760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:52 schreef Bargehassus het volgende:
Tja. Vroeger (opa vertelt) was je hooguit wat zenuwachtig voor een examen (okay, sommigen hadden er echt wel last van), tegenwoordig krijgen ze er stress van.
Ik vond het toen ook al sneu dat er pubers waren die een knuffeltje en een flesje water op hun tafeltje hadden staan omdat het allemaal zo spannend was.
  donderdag 28 mei 2026 @ 05:46:09 #44
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220902789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 04:59 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik vond het toen ook al sneu dat er pubers waren die een knuffeltje en een flesje water op hun tafeltje hadden staan omdat het allemaal zo spannend was.
Wat :') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Regilio_ op 28-05-2026 06:36:14 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  donderdag 28 mei 2026 @ 05:47:47 #45
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220902794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 00:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Hahahaha...wat een grap joh dit _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit gejank is toch ieder jaar hetzelfde. Met het LAKS voorop. Eerder regel dan uitzondering dus.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220902811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:17 schreef GerryDV het volgende:
Maar zijn examens in de laatste 20 jaar nou echt moeilijker geworden of daalt het niveau gewoon? Waarom zou je überhaupt willen klagen over een te moeilijk examen in de hoop dat ze de lat verlagen? Je kan het niveau gewoon niet aan, dat is niet erg. Je gaat jezelf op een vervolgstudie of bij een baan gelijk tegenkomen.
Het examen natuurkunde heeft nu iets van 4x zoveel woorden als in de jaren 80.
pi_220902839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:17 schreef GerryDV het volgende:
Maar zijn examens in de laatste 20 jaar nou echt moeilijker geworden of daalt het niveau gewoon? Waarom zou je überhaupt willen klagen over een te moeilijk examen in de hoop dat ze de lat verlagen? Je kan het niveau gewoon niet aan, dat is niet erg. Je gaat jezelf op een vervolgstudie of bij een baan gelijk tegenkomen.
Teveel scholieren die boven hun niveau ingedeeld zijn.
pi_220902878
Het probleem met middelbaar onderwijs is, is dat er te veel materiaal gegeven word, beperk je gewoon tot de bassale kennis dan blijft er ook veel meer tijd voor leuke/interessante dingen over, dan word de stress ook minder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220902915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef hanskraaijjr het volgende:
Hoezo is Arabisch, Russisch, Turks een vak op school? Is alleen om migranten tegemoet te komen.
Alleen Arabisch en Turks zijn voor migranten. Russisch hebben toegevoegd speciaal voor de conservatieven :P
pi_220903037
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Past niet bij deze generatie :')

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan deze sneeuwvlokjes mentaliteit.
Mee eens ik wil best geloven dat er teveel toetsen zijn maar het centraal examen afschaffen gaat alleen maar tot meer diploma inflatie leiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220903046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:39 schreef Harvest89 het volgende:
Ja snap ik wel.
Er zou ook eigenlijk meerdere kleine toetsmomentjes moeten zijn ipv een paar grote.

Ik heb een deel van mijn Cito toets verneukt omdat ik de halve nacht stiekem naar films of sexlijn reclames op tv had zitten kijken.
Cito hoef je niet voor te leren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220903052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Maar verplaats je het probleem van discussies over werk te laat inleveren daarmee niet vooral? Ik verwacht dat als je gedoogt dat werken tot dinsdagnacht kunnen worden ingeleverd, er ook wel eens iemand tussen zal zitten die het woensdagochtend doet en dan gaat zitten miepen dat dat nou ook weer niet zo veel later is dan dinsdagnacht, en of ze hem niet kunnen matsen.
Dit dus. Enig gedoogbeleid bij 5 minuten te laat of website problemen is voor te stellen maar 2 dagen gaat wel heel erg ver en is ook oneerlijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:03:31 #53
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220903060
Ach gossie toch, het is echt bizar hoe laag het niveau geworden is, en dan zijn de tere zieltjes nog gekwetst ook. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220903066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:17 schreef GerryDV het volgende:
Maar zijn examens in de laatste 20 jaar nou echt moeilijker geworden of daalt het niveau gewoon? Waarom zou je überhaupt willen klagen over een te moeilijk examen in de hoop dat ze de lat verlagen? Je kan het niveau gewoon niet aan, dat is niet erg. Je gaat jezelf op een vervolgstudie of bij een baan gelijk tegenkomen.
Het niveau daalt. Al jaren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:05:12 #55
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220903067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:17 schreef GerryDV het volgende:
Maar zijn examens in de laatste 20 jaar nou echt moeilijker geworden of daalt het niveau gewoon? Waarom zou je überhaupt willen klagen over een te moeilijk examen in de hoop dat ze de lat verlagen? Je kan het niveau gewoon niet aan, dat is niet erg. Je gaat jezelf op een vervolgstudie of bij een baan gelijk tegenkomen.
Het niveau daalt. Wat nu VWO is, was in mijn tijd HAVO als ik naar de examens op nu.nl kijk.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:25:29 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220903130
LAKS klaagt altijd.

En dat is begrijpelijk. Je wil niet in het bestuur gezeten hebben zonder de media flink gehaald te hebben.
pi_220903133
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Het niveau daalt. Al jaren.
Is toch niet verbazingwekkend? de onderwijzers zijn zelf geen meesters in hun vak. Toch hebben die de minderjarigen een leerplicht mogen geven. Terwijl veel bewegen juist goed is voor de lichamelijke gezondheid van kinderen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:27:48 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220903138
Verder weer een topic voor oude verzuurde mannen die vroeger altijd voorbeeldjongentjes waren.
pi_220903156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Verder weer een topic voor oude verzuurde mannen die vroeger altijd voorbeeldjongentjes waren.
Moet zeggen dat je vroeger wel beter kon wheel and dealen ;)
Nam je gewoon fles drank mee of een jointje, of er toch niet over dat cijfer te onderhandelen viel ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 mei 2026 @ 08:38:24 #60
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220903174
Het is vrij simpel, terug naar het systeem van voor de basisvorming, terugkeer van de LTS. Kappen met profielen en gewoon weer vakkenpakketten kiezen, alleen Nederlands en Engels verplicht. Dat werkte allemaal prima tot een ambtenaar in Den Haag bedacht dat toekomstige automonteurs ook Duits moesten kunnen bijvoorbeeld, tja.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 08:40:00 #61
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220903182
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 00:35 schreef Accordtje het volgende:
Deze docent legt prima uit wat er mis is: Bekijk deze YouTube-video
Spijker en kop dit.

Echt, dat gejank allemaal. Je gaat maar een keer op je bek. Daar leer je van. En als je daar niet van leert heb je niet opgelet. FAIL = First Attempt In Learning (zei een collega van me ooit).
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220903191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Moet zeggen dat je vroeger wel beter kon wheel and dealen ;)
Nam je gewoon fles drank mee of een jointje, of er toch niet over dat cijfer te onderhandelen viel ;)
Zat je in Colombia op school?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220903199
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Verder weer een topic voor oude verzuurde mannen die vroeger altijd voorbeeldjongentjes waren.
Dit hele forum is een boomerforum. Inclusief boomers die een hekel hebben aan boomers.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 08:51:45 #64
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220903257
Echt, alsof iedereen advocaat of directeur kan worden. Ze moeten eens in gaan zien dat je met vieze handen meestal nog meer verdient.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220903269
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Zat je in Colombia op school?
Nee, maar was nogal vrije school, helft van leraren deed het met de leerlingen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 08:54:47 #66
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220903273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, maar was nogal vrije school, helft van leraren deed het met de leerlingen ;)
Eerder een vrijende school dus.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220903275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, maar was nogal vrije school, helft van leraren deed het met de leerlingen ;)
Het wordt steeds bijzonderder.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220903308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is vrij simpel, terug naar het systeem van voor de basisvorming, terugkeer van de LTS. Kappen met profielen en gewoon weer vakkenpakketten kiezen, alleen Nederlands en Engels verplicht. Dat werkte allemaal prima tot een ambtenaar in Den Haag bedacht dat toekomstige automonteurs ook Duits moesten kunnen bijvoorbeeld, tja.
De onderwijzers zouden moeten kappen met doen alsof zij meesters zijn in hun vak.
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 09:02:19 #69
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220903321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:00 schreef torentje het volgende:

[..]
De onderwijzers zouden moeten kappen met doen alsof zij meesters zijn in hun vak.
Dat zijn ze ook over het algemeen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220903338
En van deze huilers is deze generatie straks afhankelijk....

:')
pi_220903389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:05 schreef Toine51 het volgende:
En van deze huilers is deze generatie straks afhankelijk....

:')
We gaan van rubberen tegels naar kussens op de grond.

Man man man, wat een triestheid tegenwoordig.
  donderdag 28 mei 2026 @ 09:15:19 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220903411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:05 schreef Toine51 het volgende:
En van deze huilers is deze generatie straks afhankelijk....

:')
Je had goed hierin gepast

Bekijk deze YouTube-video
pi_220903459
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:26 schreef maily het volgende:

[..]
Ja maar je zit binnen examen te doen ...... 8)7
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Misschien scheuren ze rondjes in de examenhal, dat zou inderdaad wel klachtwaardig zijn.
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Bij de school waar ik werk hebben we het verboden om de alarmen die op die fatbikes zitten te activeren. Die dingen gingen om de haverklap af zonder reden en dat galmde enorm over de binnenplaats en dus door alle lokalen. Misschien bedoelen ze dat.
Klik dan gewoon eens op dat artikel:

quote:
Het gaat bijvoorbeeld om alarmen van fatbikes op het schoolplein.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220903483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat zijn ze ook over het algemeen.
Welnee, want de onderwijzers willen de reuzen geen leerplicht geven.
pi_220903503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Welnee, want de onderwijzers willen de reuzen geen leerplicht geven.
Reuzen :')

En jij denkt echt dat ook iemand jou nog serieus neemt? :') :') :')
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 09:44:44 #76
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220903612
De enige keer dat ik geklaagd op het examen, was het examen wiskunde omdat de vraag totaal niet klopte. Ik moest iets aantonen wat gewoon foutief was. Ik heb gewoon de juiste berekening opgegeven met het juiste antwoord en niet het foutieve antwoord in de vraag.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220903895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:32 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Reuzen :')

En jij denkt echt dat ook iemand jou nog serieus neemt? :') :') :')
Simpele zielen zoals jou zijn ook geen vrienden van leerlingen, dat hoef jij niet steeds te bewijzen op mijn bijdragen.
pi_220903920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Simpele zielen zoals jou zijn ook geen vrienden van leerlingen, dat hoef jij niet steeds te bewijzen op mijn bijdragen.
:') :') :')
pi_220904585
Zouden de studenten die het zó zwaar hebben, mss hun studie niet aan kunnen?
Te hoog gegrepen maar koste wat kost moeten studeren op te hoog niveau voor hun?
pi_220904637
Het wordt erger en erger met deze generatie.

Holy crap.

Doek de westerse beschaving maar op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220904640
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. Enig gedoogbeleid bij 5 minuten te laat of website problemen is voor te stellen maar 2 dagen gaat wel heel erg ver en is ook oneerlijk.
Hier is 1 sec tot 24u te laat is 5% penalty, 24u-1week te laat is 10% penalty. Soms adviseer ik studenten een dag of week later hun werk in te leveren, omdat ze het in die dag of week meer dan 5% of 10% zullen verbeteren.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het niveau daalt. Wat nu VWO is, was in mijn tijd HAVO als ik naar de examens op nu.nl kijk.
Dat viel me ook op, vond het niveau van die 'examens' op nu.nl niet hoog/
pi_220904900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:52 schreef Bargehassus het volgende:
Tja. Vroeger (opa vertelt) was je hooguit wat zenuwachtig voor een examen (okay, sommigen hadden er echt wel last van), tegenwoordig krijgen ze er stress van.
Toen was de druk op jongeren niet zo groot. Nu leggen ouders behoorlijk wat druk op hun kinderen.
pi_220905060
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hier is 1 sec tot 24u te laat is 5% penalty, 24u-1week te laat is 10% penalty. Soms adviseer ik studenten een dag of week later hun werk in te leveren, omdat ze het in die dag of week meer dan 5% of 10% zullen verbeteren.
[..]
Dat viel me ook op, vond het niveau van die 'examens' op nu.nl niet hoog/
Op de TU was het gewoon onvoldoende en gefaald tenzij goede reden.

Al kwam dat niet op een kwartier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220905167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:45 schreef Montagui het volgende:
Het wordt erger en erger met deze generatie.

Holy crap.

Doek de westerse beschaving maar op.
Je had zo een Griekse filosoof kunnen zijn.
pi_220905498
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 05:46 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat :') _O-
Ja zit je dan als 14/15 jarige…
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:33:12 #86
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220905521
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Welnee, want de onderwijzers willen de reuzen geen leerplicht geven.
Wat betekent dit?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 13:33:50 #87
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220905524
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:33 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat betekent dit?
Dit betekent dat iemand moeite had met school.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220905549
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:33 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat betekent dit?
Ik ben er nog steeds niet achter of dit een perfect uitgevoerde troll is of gemeend.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220905580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Verder weer een topic voor oude verzuurde mannen die vroeger altijd voorbeeldjongentjes waren.
Voorbeeldjongetje meldt. :+
pi_220905715
_O- _O- _O-

Jaja, de Nova's en Levi's hebben het maar zwaar, hoor. :')
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:08:02 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220905724
"Kwetsbare wezentjes'." Alsof het over ET gaat oid.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:27:47 #92
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220905905
quote:
Schaf de leerplicht maar af dan. Kunnen ze gelijk productiewerk doen O+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:36:43 #93
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220905965
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ben er nog steeds niet achter of dit een perfect uitgevoerde troll is of gemeend.
Ik vrees het laatste. Als troll zou het nog wel grappig zijn imo.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220906097
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:36 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Ik vrees het laatste. Als troll zou het nog wel grappig zijn imo.
Beide gevallen zijn iig DSM V waardig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220906676
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:33 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat betekent dit?
Als men niet weet wat dat betekend, dan houdt alles natuurlijk op. Want als ik dat nog moet uitleggen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 17:47:47 #96
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220907231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men niet weet wat dat betekend, dan houdt alles natuurlijk op. Want als ik dat nog moet uitleggen.
Je weet het zelf niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220907246
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Je weet het zelf niet.
Weet ik wel, maar ik vind het verbazingwekkend en verdacht dat mannen die verplicht Nederlands hebben geleerd, niet weten wat een leerling bedoelt met de term 'de reuzen'
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 18:01:51 #98
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220907307
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Weet ik wel, maar ik vind het verbazingwekkend en verdacht dat mannen die verplicht Nederlands hebben geleerd, niet weten wat een leerling bedoelt met de term 'de reuzen'
https://www.woorden.org/woord/reus

Kies maar. Welke is het?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220907407
Nu mag je dus gemiddeld een 5,5 staan? :o Ben hier al stomverbaasd over. In mijn tijd moest je alles halen. Één 5 was toegestaan mits je dat compenseerde met een 7 ergens.
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 mei 2026 @ 18:23:17 #100
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220907428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:19 schreef Alpha0 het volgende:
Nu mag je dus gemiddeld een 5,5 staan? :o Ben hier al stomverbaasd over. In mijn tijd moest je alles halen. Één 5 was toegestaan mits je dat compenseerde met een 7 ergens.
Bij ons was het een 4 of 2x een 5, maar dan moest je het compenseren met een 8 elders. Maar dat was ook de enige ruimte die je kreeg :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:23:45 #101
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220907435
Wanneer deze mijnheer, bedoel uiteraard @torentje, meent serieus te zijn en dus niet psychotisch is, vraag je je toch op zijn minst af wat ie rookt

Beter zou ie daar snel mee stoppen om weer in een normaal patroon te geraken, luidt het advies. :) Onder andere mensen als ik zijn best bereid hem te verwijzen naar hierin gespecialiseerde hulpverleners om daar vanaf te komen! *)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220907473
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:23 schreef Scjvb het volgende:
Wanneer deze mijnheer, bedoel uiteraard @:torentje, meent serieus te zijn en dus niet psychotisch is, vraag je je toch op zijn minst af wat ie rookt [ link | afbeelding ]

Beter zou ie daar snel mee stoppen om weer in een normaal patroon te geraken, luidt het advies. :) Onder andere mensen als ik zijn best bereid hem te verwijzen naar hierin gespecialiseerde hulpverleners om daar vanaf te komen! *)
Ik weet het inmiddels , jij bent anti mensen die èn niet geloven èn die kritiek geven op de rijken en de hogere inkomens èn voor leerlingen zijn.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:41:27 #103
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220907518
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:32 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik weet het inmiddels , jij bent anti mensen die èn niet geloven èn die kritiek geven op de rijken en de hogere inkomens èn voor leerlingen zijn.
Wut :?

Soms waren de vreemde teksten in uw posts nog wel te ontrafelen en heel soms ook nog voldoende tot goed leesbaar zelfs.
Maar kan hieraan bijna geen touw meer vastknopen. :O

Wat maakt het verder ook uit, vrouw is in de weer en er staat koffie klaar! ^O^ c_/
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220907567
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:41 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wut :?

Soms waren de vreemde teksten in uw posts nog wel te ontrafelen en heel soms ook nog voldoende tot goed leesbaar zelfs.
Maar kan hieraan bijna geen touw meer vastknopen. :O

Wat maakt het verder ook uit, vrouw is in de weer en er staat koffie klaar! ^O^ c_/
Het betekend gewoon, dat jij anti normale leerlingen bent omdat die niet willen werken voor daders.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:20:46 #105
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220908405
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Bij ons was het een 4 of 2x een 5, maar dan moest je het compenseren met een 8 elders. Maar dat was ook de enige ruimte die je kreeg :P
Ik had twee vijven, twee zessen en twee zevens, en dat was nét genoeg om te slagen (Havo, jaren 90).

Na een herkansing; eerst zat er nog een 4 tussen en dat mocht niet.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:47:12 #106
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220908632
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:39 schreef Harvest89 het volgende:
Ja snap ik wel.
Er zou ook eigenlijk meerdere kleine toetsmomentjes moeten zijn ipv een paar grote.


Dat is toch ook gewoon? :?
Laffe huichelaar
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:47:55 #107
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220908641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat is toch ook gewoon? :?
Oke.
Dat was vroeger niet zo volgens mij. Kan ik me niet herinneren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:02:58 #108
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220909016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oke.
Dat was vroeger niet zo volgens mij. Kan ik me niet herinneren.
Aan je gebruikersnaam te zien ben je maar twee jaar ouder dan ik, maar in mijn tijd had je het centraal examen (50%) en het schoolexamen (50%). Het schoolexamen bestond uit verschillende toetsen over een tijdsspanne van twee jaar.
Laffe huichelaar
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:06:10 #109
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220909030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Aan je gebruikersnaam te zien ben je maar twee jaar ouder dan ik, maar in mijn tijd had je het centraal examen (50%) en het schoolexamen (50%). Het schoolexamen bestond uit verschillende toetsen over een tijdsspanne van twee jaar.
Nee we hadden die cito toets.
Dan had je dus in groep 8 tegen het einde van het jaar een paar dagen achter elkaar allerlei examens. Nederlands en rekenen. Op basis van die uitslag kreeg je te horen of je naar vmbo, havo, gymnasium ging.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:17:38 #110
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220909072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee we hadden die cito toets.
Dan had je dus in groep 8 tegen het einde van het jaar een paar dagen achter elkaar allerlei examens. Nederlands en rekenen. Op basis van die uitslag kreeg je te horen of je naar vmbo, havo, gymnasium ging.
Excuus, ik dacht dat we het hier over de centrale examens hadden. Ook op de basisschool bestond mijn schooladvies volgens mij uit drie onderdelen. De entreetoets, de citotoets en het schooladvies
Laffe huichelaar
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:19:08 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220909077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:17 schreef timmmmm het volgende:
Ook op de basisschool bestond mijn schooladvies volgens mij uit drie onderdelen. De entreetoets, de citotoets en het schooladvies
Dat zou kunnen, het is lang geleden. Ik kan me alleen nog die cito herinneren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')