abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220901129
Telegraaf dus weinig te quoten. Docenten maken zich in ieder geval zorgen over de uitwassen van LAKS c.s. die een andere toetscultuur die 'minder drukt op hun mentale welzijn'. In het kort: grow a pair, het echte leven wordt nog veel vervelender. Een goede zaak.

https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 27-05-2026 21:01:19 ]
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220901236
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220901249
Hoorde het vanmorgen op het ontbijt nieuws. Had echt zoiets van WTF :')

Ook de klacht dat toetsen te moeilijk zouden zijn... :') Dan hoor je óf niet thuis op het niveau waarin jij je examen moet doen. Of je hebt gewoon niet goed genoeg geleerd. Pleurt op hoor met je te moeilijk :+ .
Ook in moeilijke tijden.
pi_220901254
Onze Dean (educatie) heeft bepaald dat als de deadline voor een project op zondagnacht is, dat studenten dan tot dinsdagnacht (na de deadline) zonder puntenaftrek hun werk in kunnen leveren. Mja, maar zo werkt dat niet buiten de schoolmuren.

LLMs klagen niet. We zouden studenten juist weerbaarder moeten maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 21:08:12 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 21:09:17 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220901280
quote:
LAKS na klachtenregen: eindexamens passen niet bij deze generatie

Utrecht- Bij het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) zijn deze examenperiode meer dan 335.000 klachten binnengekomen. Bestuurslid en woordvoerder Inass Jagour spreekt van een groot aantal klachten dat volgens haar duidelijk laat zien „dat er echt iets moet veranderen”.

Het recordaantal klachten van 2024 werd niet verbroken, maar het zijn er dit jaar wel veel meer dan de 240.000 van vorig jaar. Volgens Jagour sluit de huidige manier van examineren niet meer aan bij deze generatie leerlingen. De nadruk ligt te veel op deze eindexamens, zegt ze. „Dat eist zijn tol op het mentale welzijn van de leerlingen en de prestaties.” Daarom pleit ze voor een andere toetscultuur. Ook wil het LAKS af van de regel dat een leerling gemiddeld een 5,5 moet scoren voor alle gemaakte centrale examens.

Jagour wijst ook op de honderden telefoontjes die tijdens de eerste examendagen werden gepleegd met In je Bol, een platform voor mentale gezondheid onder jongeren. Daar konden examenleerlingen dit jaar voor het eerst terecht als zij stress hadden voor de examens.

Het meest geklaagd werd dit jaar over het havo-examen Nederlands met meer dan 40.000 klachten. Woensdag zijn de laatste examens voor de vakken Russisch, Arabisch, Spaans en Turks. Op 6 juni begint het tweede tijdvak, waarbij ook herkansingen plaatsvinden.

https://www.telegraaf.nl/(...)ratie/153359088.html
Past niet bij deze generatie :')

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan deze sneeuwvlokjes mentaliteit.
pi_220901283
Zie ook: https://www.telegraaf.nl/(...)r#Echobox=1779834132

quote:
LAKS na klachtenregen: eindexamens passen niet bij deze generatie
:') !
pi_220901321
Het niveau moet omhoog stelletje zwakkelingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220901337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:06 schreef Lyrebird het volgende:
Onze Dean (educatie) heeft bepaald dat als de deadline voor een project op zondagnacht is, dat studenten dan tot dinsdagnacht (na de deadline) zonder puntenaftrek hun werk in kunnen leveren. Mja, maar zo werkt dat niet buiten de schoolmuren.

LLMs klagen niet. We zouden studenten juist weerbaarder moeten maken.
Maar verplaats je het probleem van discussies over werk te laat inleveren daarmee niet vooral? Ik verwacht dat als je gedoogt dat werken tot dinsdagnacht kunnen worden ingeleverd, er ook wel eens iemand tussen zal zitten die het woensdagochtend doet en dan gaat zitten miepen dat dat nou ook weer niet zo veel later is dan dinsdagnacht, en of ze hem niet kunnen matsen.
pi_220901367
quote:
Meer dan een normale fiets door de brede banden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:19:14 #12
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220901369
Je kunt als leerling ook gewoon eens gaan leren voor je examen, ipv al dat gehuil elk jaar.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220901392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:06 schreef Lyrebird het volgende:
Onze Dean (educatie) heeft bepaald dat als de deadline voor een project op zondagnacht is, dat studenten dan tot dinsdagnacht (na de deadline) zonder puntenaftrek hun werk in kunnen leveren. Mja, maar zo werkt dat niet buiten de schoolmuren.

LLMs klagen niet. We zouden studenten juist weerbaarder moeten maken.
Dat wordt feest bij de eerste de beste werkgever die voor maandagochtend een rapport nodig heeft om een gesprek te voeren met een grote klant. En dan janken als je je proeftijd niet eens doorkomt. “ik dacht dat dinsdagavond dan ook wel goed was, zo ben ik gewend.”
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 21:26:03 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220901478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:19 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Meer dan een normale fiets door de brede banden.
Ja maar je zit binnen examen te doen ...... 8)7
pi_220901504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:26 schreef maily het volgende:

[..]
Ja maar je zit binnen examen te doen ...... 8)7
Misschien scheuren ze rondjes in de examenhal, dat zou inderdaad wel klachtwaardig zijn.
pi_220901661
quote:
Ik flikkerde ook zowat van mijn stoel _O-
Ook in moeilijke tijden.
pi_220901692
quote:
meer dan 335.000 klachten binnengekomen

Er doen dit jaar ongeveer 190.000 tot 195.000 leerlingen eindexamen in het voortgezet onderwijs in Nederland
🤔
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 22:00:03 #18
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220901774
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:52 schreef Aether het volgende:

[..]
🤔
Heb je zelf al eindexamen gedaan eigenijk? :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:08:07 #19
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220901830
quote:
Bij de school waar ik werk hebben we het verboden om de alarmen die op die fatbikes zitten te activeren. Die dingen gingen om de haverklap af zonder reden en dat galmde enorm over de binnenplaats en dus door alle lokalen. Misschien bedoelen ze dat.
Life is what you make it.
pi_220901834
Hoezo is Arabisch, Russisch, Turks een vak op school? Is alleen om migranten tegemoet te komen.
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:52 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220901901
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:52 schreef Aether het volgende:

[..]
🤔
gemiddeld 2 pp :Y
pi_220902033
quote:
Die kut toeters en alarmen wel .
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:39:48 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902090
Ja snap ik wel.
Er zou ook eigenlijk meerdere kleine toetsmomentjes moeten zijn ipv een paar grote.

Ik heb een deel van mijn Cito toets verneukt omdat ik de halve nacht stiekem naar films of sexlijn reclames op tv had zitten kijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220902140
Tja, als je hele schoolcarrière je huiswerk en werkstukken door Chatgpt laat maken en je moet op ene zelf gaan presteren bij je eindexamen dan is dat stressvol.. wie had dat nou kunnen zien aankomen?
pi_220902169
Tja. Vroeger (opa vertelt) was je hooguit wat zenuwachtig voor een examen (okay, sommigen hadden er echt wel last van), tegenwoordig krijgen ze er stress van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')