abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221040086
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat is toch een heel andere situatie?
Neem me mee in je denkwijze.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:29:34 #102
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040110
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Neem me mee in je denkwijze.
Nou een OS is iets wat je nodig hebt om je computer uberhaupt te kunnen gebruiken.

Een winkel binnen die omgeving is puur een optie, en daarnaast zijn er dus talloze andere winkels waar je games kan kopen en verkopen.

Zijn er ook talloze OS'es waar je uit kan kiezen als gebruiker, en zijn die dan ook optioneel voor jou als gebruiker (zoals een online gamewinkel) of heb je dit echt nodig?

Ik kan het mis hebben maar in mijn ogen zijn die twee zaken niet vergelijkbaar.

I dunno maar ik vind het opzich jammer dat je de rest van de punten niet in acht neemt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040118
Het is ook niet zo relevant, want het artikel rept niet over een monopolie, maar over misbruik van een economische machtspositie. Zo'n machtspositie heb je ook al als je pakweg 40-50% van de markt in handen hebt. De relevante vraag voor een rechter is eerder of er daadwerkelijk sprake is van misbruik van die positie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 14 juni 2026 @ 17:38:44 #104
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040282
Van wat ik op Tweakers lees

quote:
als game developer (volgens mij trouwens de uitgever niet de developer, maar goed, dat detail terzijde) kun je voor je game die op steam uitgegeven wordt zelf gratis steam keys aanmaken om die te verkopen op andere platforms. Steam vangt hier dus helemaal 0% commissie over deze verkopen en handelt wel de hele supply af (downloads, updates, moderation, cloud saves, etc). Een van de voorwaarden hiervan is dat je die keys die je dus gratis aanmaakt niet ergens mag verkopen onder de prijs die je op steam hebt ingesteld, om te voorkomen dat je daarmee steam undercut in verkopen, maar wel op de kosten jaagt voor het leveren van de game en gerelateerde services.
quote:
De reguliere prijs voor de versie van een game die op Steam geactiveerd wordt, mag niet lager zijn dan de reguliere prijs op Steam zelf. Actieprijzen zijn hiervan uitgesloten en mogen lager zijn. En ook edities van een game die niet op Steam geactiveerd wordt en niet op Steam's infrastructuur gaat leunen zodra geactiveerd, zijn hiervan uitgesloten en mogen een lagere prijs hebben.

Deze regeling bestaat zodat uitgevers niet hun game op Steam kunnen zetten tegen een schrikbarend hoog bedrag, vervolgens van de mogelijkheid gebruik kunnen maken om commissie-vrije registratiesleutels op te halen uit Steam, en deze tegen een normale prijs via hun eigen webwinkel te verkopen.
Op die manier zou men alle klandize richting de eigen winkel trekken, Steam geen commissie betalen, maar ondertussen wel volledig de operationale kosten afwentelen op Steam. En dat kan natuurlijk niet.

En precies om deze reden heeft deze zaak geen enkel succes.
Precies om deze reden zullen de aanspanners wss. dus ook eerst met Valve 'in gesprek' willen.
Noem het maar wat het is: dreigementen, bullebakkerij, en mafia-achtige 'beveilingsgeld'-praktijken.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040285
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:29 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nou een OS is iets wat je nodig hebt om je computer uberhaupt te kunnen gebruiken.

Een winkel binnen die omgeving is puur een optie, en daarnaast zijn er dus talloze andere winkels waar je games kan kopen en verkopen.

Zijn er ook talloze OS'es waar je uit kan kiezen als gebruiker, en zijn die dan ook optioneel voor jou als gebruiker (zoals een online gamewinkel) of heb je dit echt nodig?

Ik kan het mis hebben maar in mijn ogen zijn die twee zaken niet vergelijkbaar.

I dunno maar ik vind het opzich jammer dat je de rest van de punten niet in acht neemt.
Maar voor een aanzienlijk deel van de games moet ik ook gewoon op Steam zijn, omdat die nergens anders worden uitgegeven.

Terwijl ik voor een OS gewoon een van de 900 linux-distro's kan kiezen of een Mac kan kopen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:39:03 #106
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_221040290
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Iedereen is toch vrij om hun game overal te publiceren?

Dat daar de grootste playerbase zit, dat is echt niet te wijten aan het feit dat er geen competitie MOGELIJK is op PC.

En daarom is het geen monopolie.
Ze zijn blijkbaar groot genoeg om zoveel invloed te hebben dat ze prijzen kunnen bepalen. Ook bij andere aanbieders. Of het echt een monopolie is maakt dan niet meer uit. Het is illegaal.
Of tenminste, dat wordt het als de rechter het daarmee eens is.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zondag 14 juni 2026 @ 17:39:28 #107
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040300
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maar voor een aanzienlijk deel van de games moet ik ook gewoon op Steam zijn, omdat die nergens anders worden uitgegeven.
Maar dat is een keuze van de developer/publisher, niet een verplichting van Steam..

Waarschijnlijk worden ze daar uitgegeven omdat Steam een enorme hoeveelheid aan zaken op de backend voor de devs gratis doet. voor 100 dollar doet.

quote:
Steam offers developers a robust suite of free tools and services through Steamworks, including
unlimited key generation, matchmaking, achievements, and playtesting.

While an initial $100 recoupable deposit is required to publish a game on Steam, Valve provides everything you need to develop and market your game at no additional cost.

Free offerings for developers include:

• Steamworks API: Access to development and publishing tools like matchmaking, voice chat, leaderboards, achievements, and Steam Cloud saves.Steam Keys: Generate an unlimited amount of unique keys for free to distribute to beta testers, press, influencers, or for selling on external storefronts.

• Steam Playtest: A risk-free, native way to run early game tests with players, manage access queues, and gather feedback without affecting wishlists or user reviews.

• Free-to-Keep Promotions: Valve provides a feature allowing you to temporarily make your paid game 100% free to claim, which acts as a powerful marketing tool to boost player numbers.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040316
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:39 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Maar dat is een keuze van de developer/publisher, niet een verplichting van Steam..
Het is ook een keuze van pc-verkopers om er Windows op voor te installeren ipv Linux.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:42:12 #109
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040357
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Het is ook een keuze van pc-verkopers om er Windows op voor te installeren ipv Linux.
Nogmaals dat is niet hetzelfde tho :')

Je bent wel vrij als gebruiker om Linux te installeren op je gekochte PC.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040386
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:42 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nogmaals dat is niet hetzelfde tho :')
Zeg jij. Ik denk dat er hetzelfde motief achter zit: niemand koopt je spullen als je iets anders kiest, ook al zijn er best alternatieven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:44:28 #111
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040416
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zeg jij. Ik denk dat er hetzelfde motief achter zit: niemand koopt je spullen als je iets anders kiest, ook al zijn er best alternatieven.
En toch zijn sites als GOG etc best populair. En Linux heeft ook zijn volgelingen.

Niks let je om daarvan gebruik te maken toch?

Niemand die je iets verplicht.

En de publishers die hun games niet op GOG willen publishen of op andere platforms, neem jij dat dan Steam kwalijk of die publishers? Zij maken toch die keuze uiteindelijk en niet Steam.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040439
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:44 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
En toch zijn sites als GOG etc best populair. En Linux heeft ook zijn volgelingen.

Niks let je om daarvan gebruik te maken toch?
Dat klopt. Apple's zijn ook erg populair, en er zijn ook veel Linix-gebruikers. Niets let je daarvan gebruik te maken, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:46:30 #113
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040464
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat klopt. Apple's zijn ook erg populair, en er zijn ook veel Linix-gebruikers. Niets let je daarvan gebruik te maken, toch?
Nee maar dat zeg ik ook niet :D Dat is juist jouw punt toch? :D

Of wat is je punt nu eigenlijk beste vrind :D

Ik vind het juist fantastisch dat PC's zo'n open platform zijn. En dat het juist de vrijheid en keuze biedt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040493
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nee maar dat zeg ik ook niet
Exact. Er zijn alternatieven, maar desondanks heeft Microsoft wel een monopoliepositie. Net als Steam. Fijn dat we het eens zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:50:19 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040560
Volgens mij is het in alle eerlijkheid gewoon een probeersel van die stichtingen om geld los te peuteren bij Steam.

Want over de 30% die devs aan Xbox, Playstation en Nintendo moeten afdragen hoor je nooit iemand :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040596
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:42 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nogmaals dat is niet hetzelfde tho :')
Dat zeg je steeds, maar je vergeet dat een beetje te onderbouwen. Elk argument dat je geeft is namelijk ook op Steam van toepassing.

Ja, mensen kiezen er zelf voor. Ja, er zijn ook alternatieven waar je voor kan kiezen. Ja, beide zijn extreem dominant in de markt.

Het enige belangrijke verschil is dat Microsoft zijn monopoliepositie ook inzette voor eigen gewin (zoals standaard ook IE installeren), terwijl Steam dat minder lijkt te doen. Maar goed, of ze dat doen is dus de insteek van deze zaak, niet of ze een monopolist zijn of niet (want dat zijn ze).
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:52:32 #117
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040611
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Net als Steam. Fijn dat we het eens zijn.
Mwoah, daar zijn we het zeker niet over eens :')

Microsoft, ja daar ben ik het me je eens.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 14 juni 2026 @ 17:54:44 #118
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040659
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat zeg je steeds, maar je vergeet dat een beetje te onderbouwen. Elk argument dat je geeft is namelijk ook op Steam van toepassing.

Ja, mensen kiezen er zelf voor. Ja, er zijn ook alternatieven waar je voor kan kiezen. Ja, beide zijn extreem dominant in de markt.

Het enige belangrijke verschil is dat Microsoft zijn monopoliepositie ook inzette voor eigen gewin (zoals standaard ook IE installeren), terwijl Steam dat minder lijkt te doen. Maar goed, of ze dat doen is dus de insteek van deze zaak, niet of ze een monopolist zijn of niet (want dat zijn ze).
Maar Steam is geen monopolie, de competitie is gewoon incompetent?

Dat is alsof je Renault kwalijk gaat nemen dat zij de enige auto hebben die normaal kan rijden, terwijl alle andere auto's slechts drie wielen hebben.

Als iedereen die de strijd aangaat met Steam een slechter product op de markt brengt, en dat verschuift geen naald, is dat dan aan Steam te wijten?

Als elke supermarkt behalve de Albert Heijn maar 1 kassa heeft, geen zelfscan, de producten zijn wel iets goedkoper maar je staat wel 20 minuten in de rij (minimaal), is het dan aan Albert Heijn te wijten dat zij de beste winkel hebben (waar je wel 10 kassa's hebt bv)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040680
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:54 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Maar Steam is geen monopolie, de competitie is gewoon incompetent?

Dat is compleet irrelevant voor de vraag of je een monopoliepositie hebt. Het is hoogstens relevant voor de vraag of je misbruik maakt van je economische machtspositie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:58:34 #120
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040689
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat is compleet irrelevant voor de vraag of je een monopoliepositie hebt. Het is hoogstens relevant voor de vraag of je misbruik maakt van je economische machtspositie.
Maar Steam bezit niet de gehele game markt op PC, of uberhaupt de PC markt, en ze zijn ook niet anti competitief.

Volgens mij is de definitie van een monopolie ook dat je probeert ervoor te zorgen dat niemand kan meespelen in jouw markt (zoals MS dat deed).
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040702
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:58 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Maar Steam bezit niet de gehele game markt op PC, of uberhaupt de PC markt, en ze zijn ook niet anti competitief.
Je hoeft ook niet 100% van de markt te bezitten. Microsoft heeft ook niet 100% van de OS-markt, en je was het met me eens dat dat wel een monopolie heeft.

Anti-competitief zijn is, wederom, irrelevant voor de vraag of je een monopolie hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:01:03 #122
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040710
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je hoeft ook niet 100% van de markt te bezitten. Microsoft heeft ook niet 100% van de OS-markt, en je was het met me eens dat dat wel een monopolie heeft.

Anti-competitief zijn is, wederom, irrelevant voor de vraag of je een monopolie hebt.
Maar was Google ook een monopolie op de zoekmachine, puur omdat zij de beste hadden ?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040722
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Maar was Google ook een monopolie op de zoekmachine, puur omdat zij de beste hadden ?
Ja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:06:43 #124
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040759
Volgens mij zullen gebruikers altijd voor hetgene kiezen wat het makkelijkste voor ze is. Dat daar dan bepaalde platformen groot van worden, vind ik dan zo'n onzin om te betichten van iets slechts. Kijk tenzij het geforceerd wordt, dat is iets anders.

Maar ik ben geen rechter of kenner van de wet dus het zal wel.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040791
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:06 schreef MMaRsu het volgende:
Maar ik ben geen rechter of kenner van de wet dus het zal wel.
surprisedpikachu.gif
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:15:43 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040840
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
surprisedpikachu.gif
Ja maar gelukkig weet jij het altijd beter :+

Ze mogen het gaan proberen aan te tonen in de rechtzaal, maar denk dat het weinig kans van slagen heeft.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040864
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:15 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ja maar gelukkig weet jij het altijd beter :+

Ze mogen het gaan proberen aan te tonen in de rechtzaal, maar denk dat het weinig kans van slagen heeft.
De vraag is niet of ze een monopolie hebben, maar of ze die positie misbruiken. Twee verschillende dingen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:22:45 #128
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221040882
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De vraag is niet of ze een monopolie hebben, maar of ze die positie misbruiken. Twee verschillende dingen.
Zeker maar ik denk persoonlijk dat ze dat niet doen.

Good guy gabe jwz
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221040893
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:22 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Zeker maar ik denk persoonlijk dat ze dat niet doen.

Good guy gabe jwz
Ik denk het ook niet, maar goed, het zou niet de eerste keer zijn dat een miljardenbedrijf niet alleen maar het consumentenbelang voor ogen had.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221041650
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:38 schreef MMaRsu het volgende:
Van wat ik op Tweakers lees
[..]
[..]

Dit zijn allemaal nogal stellige claims zonder dat ze gebaseerd zijn op enige jurisprudentie. No offense, maar ik zie in de IT wel vaker dat men denkt dat het recht en rechtspraak een stuk ondubbelzinniger is dan het in werkelijkheid is. Een bedrijf als booking is teruggefloten voor iets dat hier op lijkt, al biedt Steam zoals hier gesteld wel meer vrijheid en opties voor gamedevelopers om aan alternatieve prijsstelling te doen.
Maar goed, ik ben geen jurist dus ik heb echt geen flauw idee of een rechter dit vergelijkbaar gaat vinden met waar ze booking voor hebben teruggefloten of dat die vindt dat Valve hier in hun recht staat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie FP zondag 14 juni 2026 @ 19:21:51 #131
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221041763
Begonnen met Turok 2.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221043734
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Begonnen met Turok 2.
Beste Turok. Flink gespeeld vroeger. Wel op PC met mijn monster 3dfx natuurlijk.
Conscience do cost.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 juni 2026 @ 09:06:28 #133
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221058557
quote:
8s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:06 schreef ems. het volgende:

[..]
Beste Turok. Flink gespeeld vroeger. Wel op PC met mijn monster 3dfx natuurlijk.
Ja die heb ik hier nog liggen. Belachelijk slechte port _O-

Remaster is een heel stuk beter te spelen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221067050
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Turok Remastered uitgespeeld, alle achievements behaald *O*
heb je linkje? ik zie em niet?
of is dat Turok origins?
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 08:53:09 #135
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221067380
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:01 schreef mschol het volgende:

[..]
heb je linkje? ik zie em niet?
of is dat Turok origins?
Zo heten ze niet, maar ze zijn gereleased op steam met opgepoetste graphics en zo.

https://store.steampowered.com/app/405820/Turok/
What can change the nature of a man?
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 juni 2026 @ 20:54:57 #136
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221073412
Turok 2 is tof maar ik HAAT Lair of the Blind Ones _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221073594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:53 schreef Coco het volgende:

[..]
Zo heten ze niet, maar ze zijn gereleased op steam met opgepoetste graphics en zo.

https://store.steampowered.com/app/405820/Turok/
ah, nice.. die heb ik al :D

(alleen deel 3 niet)

die heb ik vroeger wel willen spelen, maarja.. ik had zoveel dat ik wilde spelen en niet kon kopen _O-
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 juni 2026 @ 21:05:51 #138
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221073628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:03 schreef mschol het volgende:

[..]
ah, nice.. die heb ik al :D

(alleen deel 3 niet)

die heb ik vroeger wel willen spelen, maarja.. ik had zoveel dat ik wilde spelen en niet kon kopen _O-
Deel 3 is best leuk, alleen meer lineair dan de eerste 2. Wel 2 verschillende characters plus 2 unlockable characters.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221077897
Ik lees veel gaming gerelateerde forums, en er zijn verschillende gaming journo's de afgelopen tijd die proberen Gabe Newell slecht af te schilderen omdat hij een duur huis heeft gekocht.

It's biting them in the ass, elke gamer op de planeet gaat vierkant achter Gabe staan. Dat krijg je nou wanneer je gewoon een goed platform bied en je succes gewoon verdiend hebt door geen eikel te zijn.
pi_221077904
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:05 schreef Donderkonijn het volgende:
die proberen Gabe Newell slecht af te schilderen omdat hij een duur huis heeft gekocht.

Dat lijkt me vreemd, aangezien deze man al een tijd een vloot jachten bezit. Het kan geen verrassing zijn dat hij dure dingen kan betalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221077945
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat lijkt me vreemd, aangezien deze man al een tijd een vloot jachten bezit. Het kan geen verrassing zijn dat hij dure dingen kan betalen.
Het is niet alleen een duur huis, ze proberen het te verkopen alsof steam een monopolie is. Wat het niet is, er zijn genoeg andere aanbieders.
pi_221078146
Jaaa deze discussie weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie FP donderdag 18 juni 2026 @ 12:39:02 #143
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221078527
Turok 2 bijna uitgespeeld *O*

Weet nog niet of ik voor de hardcore-achievement ga :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP donderdag 18 juni 2026 @ 14:25:21 #144
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221079807
Oh wacht, eerst nog alle Primagen keys vinden :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221079824
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:09 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Het is niet alleen een duur huis, ze proberen het te verkopen alsof steam een monopolie is. Wat het niet is, er zijn genoeg andere aanbieders.
Dat het geen zuiver monopolie is betekent niet dat het alsnog als monopolie geclassificeerd kan worden

Microsoft heeft op de desktop markt ook nooit een echt zuiver monopolie gehad (er waren alternatieven) maar ze worden wel altijd beticht van een monopolie
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221079825
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Turok 2 bijna uitgespeeld *O*

Weet nog niet of ik voor de hardcore-achievement ga :')
gewoon doen, volgens mij heb je tijd genoeg
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator / Redactie FP donderdag 18 juni 2026 @ 15:12:06 #147
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221080046
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]
gewoon doen, volgens mij heb je tijd genoeg
Ik heb hem uitgespeeld *O*

Misschien ga ik het doen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221080060
Deze zag er ook nog wel interessant uit voor de liefhebbers van games als No Man's sky: https://store.steampowered.com/app/3276050/SpaceCraft/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221080514
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:27 schreef mschol het volgende:

[..]
Dat het geen zuiver monopolie is betekent niet dat het alsnog als monopolie geclassificeerd kan worden

Microsoft heeft op de desktop markt ook nooit een echt zuiver monopolie gehad (er waren alternatieven) maar ze worden wel altijd beticht van een monopolie
Sinds wanneer maakt microsoft desktops? Je bedoelt OS markt. En dat komt omdat ze het zo inbakken dat hun eigen software altijd voorrang krijgt en er geen fatsoenlijke alternatieven zijn behalve Linux, maar dat is nou niet echt user friendly. Steam doet dat niet, het zijn de andere aanbieders zelf die zichzelf constant in de voet schieten.
Steam doet niks behalve veruit het beste platform zijn. Dat maakt het geen monopolie.
  Redactie Games donderdag 18 juni 2026 @ 18:31:56 #150
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221081257
Ter gelegenheid van Dave The Diver - In The Jungle DLC:
Bekijk deze YouTube-video

van de studio achter Sharknado
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator / Redactie FP donderdag 18 juni 2026 @ 18:41:27 #151
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221081352
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ter gelegenheid van Dave The Diver - In The Jungle DLC:
Bekijk deze YouTube-video

van de studio achter Sharknado
:D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221082476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:24 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Sinds wanneer maakt microsoft desktops? Je bedoelt OS markt.
desktopOS markt dan, beetje heel erg mierenneuken maargoed :)
quote:
En dat komt omdat ze het zo inbakken dat hun eigen software altijd voorrang krijgt en er geen fatsoenlijke alternatieven zijn behalve Linux, maar dat is nou niet echt user friendly.
userfriendly of niet, dat IS je alternatief (in een HELEBOEL smaakjes overigns, dus keuze genoeg), hierdoor heeft microsoft (met windows) geen zuiver monopolie
quote:
Steam doet dat niet, het zijn de andere aanbieders zelf die zichzelf constant in de voet schieten.
Steam doet niks behalve veruit het beste platform zijn. Dat maakt het geen monopolie.
zet die roze bril eens af?

steam heeft met steam DRM ook de boel afhankelijk van de client gemaakt (hadden ze ook niet kunnen doen, en een veredelde downloadclient kunnen maken, was het nog beter geweest, maar waren ze niet zo groot geworden)

steam heeft, indezelfde lijn als Windows, absoluut geen zuiver monopoly maar in zekere zin wel een vorm van monopolie (gezien hoe breed dat begrip wordt getrokken door de waakhonden)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221085045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:59 schreef mschol het volgende:

[..]
desktopOS markt dan, beetje heel erg mierenneuken maargoed :)
[..]
userfriendly of niet, dat IS je alternatief (in een HELEBOEL smaakjes overigns, dus keuze genoeg), hierdoor heeft microsoft (met windows) geen zuiver monopolie
[..]
zet die roze bril eens af?

steam heeft met steam DRM ook de boel afhankelijk van de client gemaakt (hadden ze ook niet kunnen doen, en een veredelde downloadclient kunnen maken, was het nog beter geweest, maar waren ze niet zo groot geworden)

steam heeft, indezelfde lijn als Windows, absoluut geen zuiver monopoly maar in zekere zin wel een vorm van monopolie (gezien hoe breed dat begrip wordt getrokken door de waakhonden)
Probeer het gros van de games eens te draaien op Linux zonder dat er allemaal rare shit opduikt en je een halve dag kwijt bent aan troubleshooten waarom? En dan heb je een fix gevonden en veroorzaakt dat weer andere onzin. Juist, lekker alternatief.( voor gamers dan, maar dit is een gaming draadje). En niet dual booten dan, dan draai je nog steeds Windows OS, dat is valsspelen.

Steam werkt altijd gewoon, terwijl alle andere launchers in vergelijking ontzettend brak zijn, +ze naaien de consumer niet. Gek he, dat dat model werkt?

En het is het absoluut geen monopolie, ik kan uit mijn hoofd 10 andere aanbieders opnoemen waar ik exact dezelfde games kan halen voor zo'n beetje dezelfde prijs, uitgezonderd de sales. De enige concurrentie die Miicrosoft heeft is ja wat eigenlijk? Linux en Apple.

Dat er geen fatsoenlijke concurrentie is komt omdat de concurrentie zichzelf steeds om zeep helpt. Kijk maar naar de reputatie die bijvoorbeeld de epic and ubisoft launchers hebben.(behalve GoG, maar die heeft hebben hun eigen niche gevonden). Steam hoeft helemaal niks te doen, behalve steam zijn.
  Redactie Games vrijdag 19 juni 2026 @ 09:49:41 #154
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221085757
De verwachting is dat Steam Machine vanaf volgende week te reserveren is (vroeg in de week). De Welcome Tour pagina's zijn al in de lucht. En er is gisteren een nieuwe SteamOS 3.8 uitgebracht met initiële aanpassingen voor de Steam Machine. Prijzen zullen waarschijnlijk tegenvallen, maar ik verwacht nog steeds nog wel dat het snel zal gaan met de verkoop aangezien de 2e generatie Steam Controllers nu ook al niet meer aan te slepen zijn..

En de Summer Sale start ook nog volgende week. Dus de store zal wel druk zijn..

Dus mocht je er alsnog één willen..

Plus, SteamOS Linux Desktop-mode heeft volledige Wayland support erin zitten nu.Wat grafische verbeteringen mee brengt qua performance, VRR ondersteuning en beter werkt met Nvidia kaarten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 19-06-2026 09:58:27 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_221115609
https://dbrand.com/shop/limited-edition/companion-cube

quote:
Poverty Cube

Less lovingly packaged in a plain cardboard box. The Companion Cube is otherwise identical, for what it's worth. Perfect for those who truly broke the bank on their Steam Machine purchase.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 10:34:42 #156
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221115736
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
De verwachting is dat Steam Machine vanaf volgende week te reserveren is (vroeg in de week). De Welcome Tour pagina's zijn al in de lucht. En er is gisteren een nieuwe SteamOS 3.8 uitgebracht met initiële aanpassingen voor de Steam Machine. Prijzen zullen waarschijnlijk tegenvallen, maar ik verwacht nog steeds nog wel dat het snel zal gaan met de verkoop aangezien de 2e generatie Steam Controllers nu ook al niet meer aan te slepen zijn..

En de Summer Sale start ook nog volgende week. Dus de store zal wel druk zijn..

Dus mocht je er alsnog één willen..

Plus, SteamOS Linux Desktop-mode heeft volledige Wayland support erin zitten nu.Wat grafische verbeteringen mee brengt qua performance, VRR ondersteuning en beter werkt met Nvidia kaarten.
Worden ze geleverd met of zonder steam controllers, omdat ze daar leveringsproblemen mee hebben?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221118165
Two Point Museum heeft nu Dave the Diver content.

Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Games maandag 22 juni 2026 @ 19:11:57 #158
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221120212
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:34 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Worden ze geleverd met of zonder steam controllers, omdat ze daar leveringsproblemen mee hebben?
Prijzen en verschillende configuraties staan live en de prijzen zijn (zoals verwacht) niet mals.
https://store.steampowered.com/sale/steammachine

Je kan je aanmelden voor het reserveringssysteem dat op 25 juni begint.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Noodle op 22-06-2026 19:18:48 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 19:38:12 #159
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221120663
quote:
3s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:11 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]
Prijzen en verschillende configuraties staan live en de prijzen zijn (zoals verwacht) niet mals.
https://store.steampowered.com/sale/steammachine

Je kan je aanmelden voor het reserveringssysteem dat op 25 juni begint.
Ik had erger verwacht qua prijs, maar ik zit te twijfelen of ik me op de listing zet.
Met de steamdeck, steam dongel en de steam controller aangesloten op mijn tv heb ik hetzelfde in principe.
Alleen heb ik nog lcd steam deck. Dus als die stuk gaat of veel games niet meer goed spelen op de steamdeck dan ga ik over op de steam machine.

[ Bericht 0% gewijzigd door ESF1Gamer op 22-06-2026 19:44:31 ]
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 19:39:22 #160
8781 crew  Frutsel
pi_221120698
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:38 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik had erger verwacht qua prijs, maar ik zit te twijfelen of ik me op de sluting zet.
Met de steamdeck, steam dongel en de steam controller aangesloten op mijn tv heb ik hetzelfde in principe.
Alleen heb ik nog lcd steam deck. Dus als die stuk gaat of veel games niet meer goed spelen op de steamdeck dan ga ik over op de steam machine.
Als je maar met ons speelt :(
pi_221120711
Ingeschreven voor de 512Gb zonder en met controller. Niet super veel interesse in de controller omdat ik nog een extra PS5 controller heb liggen maar goed, als we toch al ruim 1000 neerleggen kan die 70 er ook wel bij.

Kan m’n bejaarde PC uit 2011 eindelijk met pensioen.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 19:45:23 #163
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221120828
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:39 schreef Drankster het volgende:
Ingeschreven voor de 512Gb zonder en met controller. Niet super veel interesse in de controller omdat ik nog een extra PS5 controller heb liggen maar goed, als we toch al ruim 1000 neerleggen kan die 70 er ook wel bij.

Kan m’n bejaarde PC uit 2011 eindelijk met pensioen.
Veel games plezier en hopelijk ontvang je hem snel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Redactie Games maandag 22 juni 2026 @ 19:49:49 #164
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221120910
Ik heb me ingeschreven, kan me later deze week nog bedenken.. :@
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_221120928
twitter


@Coco @PowerLoungen

Reviews op YouTube.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:52:31 #166
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221120946
Mezelf ingeschreven voor een 512gb + controller en 2tb + controller
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 19:52:38 #167
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221120950
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:51 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]

@:coco @:powerloungen

Reviews op YouTube.
1039 euro _O-
What can change the nature of a man?
pi_221120974
Announce Half-Life 3.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:57:52 #169
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_221121004
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:51 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]

@:coco @:powerloungen

Reviews op YouTube.
quote:
16 GB DDR5 + 8 GB GDDR6 VRAM
Bekijk deze YouTube-video
RED ONS HENNIEGOD
pi_221122912
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:52 schreef MMaRsu het volgende:
Mezelf ingeschreven voor een 512gb + controller en 2tb + controller
Handig om rekening mee te houden.

quote:
Do I have to pick a specific model at signup?

If you care about getting any available Steam Machine model, more than any specific one, you're welcome to sign up for multiple models. Each model has its own list of sign-ups that will be randomized on June 25th at 10am. After that, if you are assigned a reservation queue spot for one or more models, you'll automatically be allocated a reservation for the highest end one you're in, and removed from all the others. If you didn't get a reservation spot for any of the models you signed up for, you'll be placed on the waitlist for the model that you were closest to the front of.
pi_221124061
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_221124146
Dat je jezelf moet inschrijven om iets wat overpriced is te mogen kopen. :')

Echt waar gaat het heen met deze wereld :'):')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221124221
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 08:44 schreef vosss het volgende:
Dat je jezelf moet inschrijven om iets wat overpriced is te mogen kopen. :')

Echt waar gaat het heen met deze wereld :'):')
met de huidige prijzen valt het overpriced zijn volgens mij nog wel mee
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  dinsdag 23 juni 2026 @ 09:01:53 #174
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_221124224
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:52 schreef Coco het volgende:

[..]
1039 euro _O-
Dat gaat hem niet worden. De casual gamer koopt voor iets meer dan de helft een PS5 of desnoods een Switch 2
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 23 juni 2026 @ 09:07:59 #175
141482 Q.
JurassiQ
pi_221124254
Beetje jammer, allemaal dankzij AI. Gaat alleen nog maar erger worden met de volgende generaties consoles. Gaming wordt onbetaalbaar! *O*

Maar hey, we kunnen tenminste wel plaatjes van schaatsende beren genereren. *O*
For great justice!
pi_221124495
Qua specs lijkt het ook niet heel bijzonder toch? Die GPU schijnt vergelijkbaar te zijn met een 8GB 3060.
Natuurlijk, een beetje moderne videokaart kost op het moment bijna vaak net zoveel als de hele steam machine en de high end kaarten nog een stuk meer, maar het lijkt me dat zo'n steam machine al wel vrij snel gedateerd gaat zijn op deze manier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221124513
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:01 schreef mschol het volgende:

[..]
met de huidige prijzen valt het overpriced zijn volgens mij nog wel mee
Ik bedoelde ook meer dat de huidige prijzen overpriced zijn denk ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 juni 2026 @ 09:59:35 #178
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221124635
Toch maar begonnen met een playthrough van Turok 2 op Hardcore :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Games dinsdag 23 juni 2026 @ 11:02:28 #179
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221125244
Bekijk deze YouTube-video

De Steam Machine maakt gebruik van een GPU met RDNA 3 technologie die ongeveer gelijkwaardig is aan 7600m GPU chip. En de de eerste implementatie van FSR 4.1 (int 8) zijn al beschikbaar in de laatste beta van Steam OS 3.8.x
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_221126218
Alien Isolation gekocht voor 3 piek, ik verbaas me erover dat de graphics zo mooi zijn, en dat terwijl het spel 12 jaar oud is inmiddels. Erg tof spel, maar de AI is wel erg overtuned heb ik het idee.
greetings and salutations
pi_221126221
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

De Steam Machine maakt gebruik van een GPU met RDNA 3 technologie die ongeveer gelijkwaardig is aan 7600m GPU chip. En de de eerste implementatie van FSR 4.1 (int 8) zijn al beschikbaar in de laatste beta van Steam OS 3.8.x
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221126225
Qua grafische rekenkracht voor games dan bedoel ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221126232
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
Klopt, beter koop je gewoon een Gamepc, kun je veel meer mee.
greetings and salutations
pi_221127258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:15 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Klopt, beter koop je gewoon een Gamepc, kun je veel meer mee.
steammachine is gewoon een gamepc, alleen in een slicker jasje
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221128601
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 juni 2026 @ 22:15:29 #186
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221131565
@mschol



*O*

Nooit. Meer.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221131592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
@:mschol

[ afbeelding ]

*O*

Nooit. Meer.
nooit meer steam in het nederlands? *O*
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 juni 2026 @ 22:24:00 #188
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221131692
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:17 schreef mschol het volgende:

[..]
nooit meer steam in het nederlands? *O*
:@

Turok 3 op Oblivion mode is makkelijker dan Turok 2 op Hardcore. Ben er bijna doorheen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221131738
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:49 schreef Monolith het volgende:
Qua specs lijkt het ook niet heel bijzonder toch? Die GPU schijnt vergelijkbaar te zijn met een 8GB 3060.
Natuurlijk, een beetje moderne videokaart kost op het moment bijna vaak net zoveel als de hele steam machine en de high end kaarten nog een stuk meer, maar het lijkt me dat zo'n steam machine al wel vrij snel gedateerd gaat zijn op deze manier.
Een 5060 koop je voor 460 piek.
blablablabla
pi_221133792
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221133930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Een 5060 koop je voor 460 piek.
Een 9070XT voor 700. De helft van wat dit apparaat kost.
Dat is toch best een deftige kaart.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221133954
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Een 9070XT voor 700. De helft van wat dit apparaat kost.
Dat is toch best een deftige kaart.
Qua performance is dat een enorme overkill tov van de grafische prestaties van de Steam machine. Ik vind het best een geinig ding maar dan had het vorig jaar moeten uitkomen voor maximaal 800 piek. Op dit punt kun je voor dat geld beter zelf een Linux based Steam machine bouwen.
blablablabla
  Redactie Games woensdag 24 juni 2026 @ 10:30:38 #193
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221134693
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Qua performance is dat een enorme overkill tov van de grafische prestaties van de Steam machine. Ik vind het best een geinig ding maar dan had het vorig jaar moeten uitkomen voor maximaal 800 piek. Op dit punt kun je voor dat geld beter zelf een Linux based Steam machine bouwen.
En dat laatste vinden ze bij Valve ook prima. Want ze zijn al met andere fabrikanten van hardware in overleg (zoals Nvidia) om hardware support uit te breiden voor Steam OS.

quote:
If you don’t get lucky with Valve’s Steam Machine reservation system, you can make your own Steam Machine instead. Valve says that “starting with the SteamOS 3.8 release, you can put together your own Steam Machine using whatever PC parts you want.” SteamOS 3.8.10 launched last week with a slew of updates, including “improved compatibility with recent Intel and AMD platforms.” Alongside that improved compatibility, Valve is giving gamers the green light to install SteamOS on their own desktops.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator / Redactie FP woensdag 24 juni 2026 @ 10:37:10 #194
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221134732
quote:
Sweet Lord.

En ook 1 achievement :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Games woensdag 24 juni 2026 @ 10:44:05 #195
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221134759
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
Het apparaat was nooit gericht op de high-end pc users. Waarom zou je zo'n ding aanschaffen als je al een goede pc hebt? Maar er zit een gpu met technologie in van 3 jaar geleden, wat hedendaags misschien tot mid-range grafische kracht wordt beschouwd. Het is eerder gericht op mensen die geen goede pc hebben maar iets voor in de woonkamer willen hebben wat stil is en klein in formaat is of console-users die net hun begin willen maken met pc-gaming met het gebruiksgemak van een console (met fatsoenlijke werking van HDMI-CEC). Zonder al te veel getweak, wat normaal gesproken bij een pc komt kijken.

De release is qua timing gewoon ontzettend waardeloos, gezien de huidige componentprijzen. Als ze dit apparaat vorig jaar in september hadden uitgebracht, was het waarschijnlijk ¤700 a ¤800,- wat dan al een stuk beter te behappen is.

Voor context waarom ik dit poste:
FSR 1.x t/m 3.x liep altijd hopeloos achter op Nvidia's DLSS upscaling technologie. FSR 4.x lijkt iig dichter bij Nvidia's DLSS 2.0 standaard te komen en het is iig goed dat het op iets oudere hardware uitkomt.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  FOK!Fotograaf woensdag 24 juni 2026 @ 10:46:07 #196
364681 over_hedge
pi_221134768
quote:
Kopen en refunden. Dan kost het de devs geld :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:09:30 #197
136 V.
Like tears in rain...
pi_221137032
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe :)
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie FP woensdag 24 juni 2026 @ 16:00:37 #198
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221137344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef V. het volgende:
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe :)
Dredge is geweldig. Ik zou de DLC ook nemen :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Games woensdag 24 juni 2026 @ 16:11:22 #199
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221137391
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef V. het volgende:
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe :)
Dit is ook zo’n gevalletje van: Oja die stond ook nog op m’n backlog…
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:36:06 #200
136 V.
Like tears in rain...
pi_221137526
Is er iets te doen aan al die rot in mijn storage?
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')