quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ter gelegenheid van Dave The Diver - In The Jungle DLC:
Bekijk deze YouTube-video
van de studio achter Sharknado
desktopOS markt dan, beetje heel erg mierenneuken maargoedquote:Op donderdag 18 juni 2026 16:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt microsoft desktops? Je bedoelt OS markt.
userfriendly of niet, dat IS je alternatief (in een HELEBOEL smaakjes overigns, dus keuze genoeg), hierdoor heeft microsoft (met windows) geen zuiver monopoliequote:En dat komt omdat ze het zo inbakken dat hun eigen software altijd voorrang krijgt en er geen fatsoenlijke alternatieven zijn behalve Linux, maar dat is nou niet echt user friendly.
zet die roze bril eens af?quote:Steam doet dat niet, het zijn de andere aanbieders zelf die zichzelf constant in de voet schieten.
Steam doet niks behalve veruit het beste platform zijn. Dat maakt het geen monopolie.
Probeer het gros van de games eens te draaien op Linux zonder dat er allemaal rare shit opduikt en je een halve dag kwijt bent aan troubleshooten waarom? En dan heb je een fix gevonden en veroorzaakt dat weer andere onzin. Juist, lekker alternatief.( voor gamers dan, maar dit is een gaming draadje). En niet dual booten dan, dan draai je nog steeds Windows OS, dat is valsspelen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:59 schreef mschol het volgende:
[..]
desktopOS markt dan, beetje heel erg mierenneuken maargoed
[..]
userfriendly of niet, dat IS je alternatief (in een HELEBOEL smaakjes overigns, dus keuze genoeg), hierdoor heeft microsoft (met windows) geen zuiver monopolie
[..]
zet die roze bril eens af?
steam heeft met steam DRM ook de boel afhankelijk van de client gemaakt (hadden ze ook niet kunnen doen, en een veredelde downloadclient kunnen maken, was het nog beter geweest, maar waren ze niet zo groot geworden)
steam heeft, indezelfde lijn als Windows, absoluut geen zuiver monopoly maar in zekere zin wel een vorm van monopolie (gezien hoe breed dat begrip wordt getrokken door de waakhonden)
quote:Poverty Cube
Less lovingly packaged in a plain cardboard box. The Companion Cube is otherwise identical, for what it's worth. Perfect for those who truly broke the bank on their Steam Machine purchase.
Worden ze geleverd met of zonder steam controllers, omdat ze daar leveringsproblemen mee hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
De verwachting is dat Steam Machine vanaf volgende week te reserveren is (vroeg in de week). De Welcome Tour pagina's zijn al in de lucht. En er is gisteren een nieuwe SteamOS 3.8 uitgebracht met initiële aanpassingen voor de Steam Machine. Prijzen zullen waarschijnlijk tegenvallen, maar ik verwacht nog steeds nog wel dat het snel zal gaan met de verkoop aangezien de 2e generatie Steam Controllers nu ook al niet meer aan te slepen zijn..
En de Summer Sale start ook nog volgende week. Dus de store zal wel druk zijn..
Dus mocht je er alsnog één willen..
Plus, SteamOS Linux Desktop-mode heeft volledige Wayland support erin zitten nu.Wat grafische verbeteringen mee brengt qua performance, VRR ondersteuning en beter werkt met Nvidia kaarten.
Prijzen en verschillende configuraties staan live en de prijzen zijn (zoals verwacht) niet mals.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Worden ze geleverd met of zonder steam controllers, omdat ze daar leveringsproblemen mee hebben?
Ik had erger verwacht qua prijs, maar ik zit te twijfelen of ik me op de listing zet.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Prijzen en verschillende configuraties staan live en de prijzen zijn (zoals verwacht) niet mals.
https://store.steampowered.com/sale/steammachine
Je kan je aanmelden voor het reserveringssysteem dat op 25 juni begint.
Als je maar met ons speeltquote:Op maandag 22 juni 2026 19:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik had erger verwacht qua prijs, maar ik zit te twijfelen of ik me op de sluting zet.
Met de steamdeck, steam dongel en de steam controller aangesloten op mijn tv heb ik hetzelfde in principe.
Alleen heb ik nog lcd steam deck. Dus als die stuk gaat of veel games niet meer goed spelen op de steamdeck dan ga ik over op de steam machine.
Veel games plezier en hopelijk ontvang je hem snel.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:39 schreef Drankster het volgende:
Ingeschreven voor de 512Gb zonder en met controller. Niet super veel interesse in de controller omdat ik nog een extra PS5 controller heb liggen maar goed, als we toch al ruim 1000 neerleggen kan die 70 er ook wel bij.
Kan m’n bejaarde PC uit 2011 eindelijk met pensioen.
1039 euroquote:Op maandag 22 juni 2026 19:51 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
@:coco @:powerloungen
Reviews op YouTube.
quote:Op maandag 22 juni 2026 19:51 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
@:coco @:powerloungen
Reviews op YouTube.
Bekijk deze YouTube-videoquote:16 GB DDR5 + 8 GB GDDR6 VRAM
Handig om rekening mee te houden.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:52 schreef MMaRsu het volgende:
Mezelf ingeschreven voor een 512gb + controller en 2tb + controller
quote:Do I have to pick a specific model at signup?
If you care about getting any available Steam Machine model, more than any specific one, you're welcome to sign up for multiple models. Each model has its own list of sign-ups that will be randomized on June 25th at 10am. After that, if you are assigned a reservation queue spot for one or more models, you'll automatically be allocated a reservation for the highest end one you're in, and removed from all the others. If you didn't get a reservation spot for any of the models you signed up for, you'll be placed on the waitlist for the model that you were closest to the front of.
met de huidige prijzen valt het overpriced zijn volgens mij nog wel meequote:Op dinsdag 23 juni 2026 08:44 schreef vosss het volgende:
Dat je jezelf moet inschrijven om iets wat overpriced is te mogen kopen.
Echt waar gaat het heen met deze wereld
Dat gaat hem niet worden. De casual gamer koopt voor iets meer dan de helft een PS5 of desnoods een Switch 2quote:
Ik bedoelde ook meer dat de huidige prijzen overpriced zijn denk ik.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:01 schreef mschol het volgende:
[..]
met de huidige prijzen valt het overpriced zijn volgens mij nog wel mee
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De Steam Machine maakt gebruik van een GPU met RDNA 3 technologie die ongeveer gelijkwaardig is aan 7600m GPU chip. En de de eerste implementatie van FSR 4.1 (int 8) zijn al beschikbaar in de laatste beta van Steam OS 3.8.x
Klopt, beter koop je gewoon een Gamepc, kun je veel meer mee.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
steammachine is gewoon een gamepc, alleen in een slicker jasjequote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Klopt, beter koop je gewoon een Gamepc, kun je veel meer mee.
nooit meer steam in het nederlands?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
@:mschol
[ afbeelding ]
Nooit. Meer.
quote:
Een 5060 koop je voor 460 piek.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:49 schreef Monolith het volgende:
Qua specs lijkt het ook niet heel bijzonder toch? Die GPU schijnt vergelijkbaar te zijn met een 8GB 3060.
Natuurlijk, een beetje moderne videokaart kost op het moment bijna vaak net zoveel als de hele steam machine en de high end kaarten nog een stuk meer, maar het lijkt me dat zo'n steam machine al wel vrij snel gedateerd gaat zijn op deze manier.
Een 9070XT voor 700. De helft van wat dit apparaat kost.quote:
Qua performance is dat een enorme overkill tov van de grafische prestaties van de Steam machine. Ik vind het best een geinig ding maar dan had het vorig jaar moeten uitkomen voor maximaal 800 piek. Op dit punt kun je voor dat geld beter zelf een Linux based Steam machine bouwen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Een 9070XT voor 700. De helft van wat dit apparaat kost.
Dat is toch best een deftige kaart.
En dat laatste vinden ze bij Valve ook prima. Want ze zijn al met andere fabrikanten van hardware in overleg (zoals Nvidia) om hardware support uit te breiden voor Steam OS.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Qua performance is dat een enorme overkill tov van de grafische prestaties van de Steam machine. Ik vind het best een geinig ding maar dan had het vorig jaar moeten uitkomen voor maximaal 800 piek. Op dit punt kun je voor dat geld beter zelf een Linux based Steam machine bouwen.
quote:If you don’t get lucky with Valve’s Steam Machine reservation system, you can make your own Steam Machine instead. Valve says that “starting with the SteamOS 3.8 release, you can put together your own Steam Machine using whatever PC parts you want.” SteamOS 3.8.10 launched last week with a slew of updates, including “improved compatibility with recent Intel and AMD platforms.” Alongside that improved compatibility, Valve is giving gamers the green light to install SteamOS on their own desktops.
Sweet Lord.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:39 schreef mschol het volgende:
https://store.steampowere(...)ns_On_Your_Purchase/
Het apparaat was nooit gericht op de high-end pc users. Waarom zou je zo'n ding aanschaffen als je al een goede pc hebt? Maar er zit een gpu met technologie in van 3 jaar geleden, wat hedendaags misschien tot mid-range grafische kracht wordt beschouwd. Het is eerder gericht op mensen die geen goede pc hebben maar iets voor in de woonkamer willen hebben wat stil is en klein in formaat is of console-users die net hun begin willen maken met pc-gaming met het gebruiksgemak van een console (met fatsoenlijke werking van HDMI-CEC). Zonder al te veel getweak, wat normaal gesproken bij een pc komt kijken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
Kopen en refunden. Dan kost het de devs geldquote:Op woensdag 24 juni 2026 07:39 schreef mschol het volgende:
https://store.steampowere(...)ns_On_Your_Purchase/
Dredge is geweldig. Ik zou de DLC ook nemenquote:Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef V. het volgende:
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe
Dit is ook zo’n gevalletje van: Oja die stond ook nog op m’n backlog…quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef V. het volgende:
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |